PDA

Vollständige Version anzeigen : 'Turkse politici boos om nationaliteitendebat'

Johnnie
22 maart 2007, 08:49
donderdag 22 maart 2007 07:54

Turkse politici binnen het CDA en de VVD keren zich tegen hun eigen partijen omdat die een einde willen maken aan de dubbele nationaliteit van allochtonen.

Turken uiten eerder hun woede over het standpunt van het CDA over de Armeense genocide
De Turkse CDA- en VVD-politici vinden het 'te ver gaan' als hun partijen, de dubbele nationaliteiten voor allochtone politici willen afschaffen, schrijft dagblad De Pers vandaag.

Onderbuikgevoelens
'Kortzichtig en verkeerd,' vindt Köksal Gör, VVD Statenlid in Noord-Holland. Erkan Ücerler, CDA-raadslid in Breda vindt dat zijn partij ‘op de onderbuikgevoelens inspeelt.

'Word je er straks al van beschuldigd dat je niet loyaal bent aan Nederland als je met een buitenlander trouwt?' Dat vraagt Ahmet Taskan, zich af. Taskan is raadslid voor het CDA in Utrecht en beschikt net als Gör en Ücerler over twee paspoorten.

Insinuaties
Gisteren wilde D66-fractieleider Alexander Pechtold van Geert Wilders (PVV) weten of diens vrouw, die Hongaarse is, ook een dubbel paspoort heeft. Pechtold hoopte zo te kunnen aantonen dat Wilders, gangmaker in het debat over de dubbele nationaliteiten, zelf met twee maten meet.

Maar Wilders wilde niet op de vragen van Pechtold ingaan. Hij liet weten niet gediend te zijn van insinuaties richting familieleden van Kamerleden: 'Het moet niet gekker worden, straks beginnen ze ook over mijn oma of mijn moeder.'

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/144725/index.html

Denk zet het maar bij binnenlands nieuws,aangezien turkije vandaag de dag ook bij dit landje hoortpiM

von slarotimov
22 maart 2007, 10:09
Misschien moeten die politici maar uit de partij treden of een cursus maatschappijleer volgen.
In dit land moet je over alles kunnen discussieren we hebben vrijheid van vergadering en meningsuiting.

admin
22 maart 2007, 11:50
donderdag 22 maart 2007 07:54

Denk zet het maar bij binnenlands nieuws,aangezien turkije vandaag de dag ook bij dit landje hoortpiM

Nou dat is maar de vraag? Zo te lezen willen ze juist niet bij Nederland horen anders had men dat tweede paspoort wel verscheurd.

Ik denk het nou ook zeker te weten; Nederland is een hoer, een hoer voor links "socialen" en achterlijken.