PDA

Vollständige Version anzeigen : Wim Cornelis, de burgemeester van Gouda

Johnnie
16 september 2008, 07:57
http://www.hetvrijevolk.com/files/users/daviano/wimcornelis.jpeg

Mark d`Aviano 15 september 2008

Gouda is een mooie stad die onder lijkt te gaan in de multiculturele zegeningen. De burgemeester is Wim Cornelis. Net als Cohen is hij joods en van de PvdA. Zijn er nog meer overeenkomsten? Het lijkt er wel op.

In 2002 kwam Cornelis in het nieuws toen hij samen met een aantal andere burgemeesters op bezoek ging in Iran. Ik neem aan om alvast te kijken hoe volgens de sharia verkrachtte meisjes opgehangen moeten worden. Je weet maar nooit hoe snel de dingen gaan in dit land.
Een rondgang op internet levert een ontluisterend beeld op. Cornelis zorgt voor veiligheid, maar vooral die van hem zelf. De Goudse politie lijkt machteloos, maar is vooral gecorrumpeerd. Gouda stijgt met stip op de misdaadbarometer tot in de top 25 van Nederland, maar Cornelis is heel verbaasd, want het gaat allemaal juist zo goed. Hij zegt dat de mensen aangifte moeten doen, anders weet hij ook niets van de problemen; maar de politie ontmoedigt aangifte doen juist. Cornelis brengt een ode aan de Marokkaanse arbeiders die zoveel voorspoed hebben gebracht. Hij sinterklaast er nog even bij voor Ghana en Marokko. Hij wordt vanwege deze goede werken tot ridder verheven.

15 sep 2008: Wilders: Stuur het leger naar Gouda

Lezersreactie

Even voor de duidelijkheid. Wij hebben een bedrijf in Gouda en het is hier al jaren kloten met die Marokkanen!! Er zijn steeds gesprekken geweest tussen de gemeente en de middenstanders en steeds zit die dwaas van een Cornelis de situatie te bagataliseren. Het is een "schijtbak" die z'n gelijke niet kent. Zelfs toen kerkmensen in de kerk werden aangevallen door onze Marokkaanse 'vrienden" ging meneer Cornelis de zaak bagataliseren. Dus zijn houding verbaast ons niet. Hij en de politie zijn hier verantwoordelijk voor!

15 sep 2008: Burgemeester bagatelliseert busincidenten

De Goudse burgemeester Wim Cornelis bestrijdt dat een lange reeks incidenten met Marokkaanse reljongeren voor Connexxion de reden is geweest om zijn buschauffeurs niet meer door de probleemwijk Oosterwei te laten rijden.
Lezersreacties

deze burgemeester, en hoofd politie, moet direct worden weggestuurd.In Gouda heerst al jaren straatterreur.Maar de man wordt gesteund vanuit den Haag.Niets doen , anders krijgen we rellen,luidt het credo. Zie ook Ede, Amsterdam,ambulance,Mirandabad.Maar dagelijks lezen we dit soort accidenten. Berlusconi pakt het beter aan.Troepen niet naar Afganistan, nee naar de steden . Ede,Gouda en Amsterdam om te beginnen.We hebben ook mariniers, die zitten te kaarten in de kazerne. Lachertje, de politici.

Vergeet niet dat de burgermeester van Gouda getrouwd is met een marokaanse...zo moest sinter klaas al wijken voor het suikerfeest..verbaasd me dus niks zijn reactie!hij is niet de burgervader voor de mensen uit Gouda,maar alleen voor de marokkanen!
De bio op de website van de gemeente is bijzonder toepasselijk: "Als burgemeester is Wim Cornelis belast met de Openbare orde en veiligheid. “We zien aan de cijfers dat de veiligheid en het veiligheidsgevoel in Gouda toenemen. Maar dat zijn cijfers. Als je onverhoopt slachtoffer bent, is dat buitengewoon vervelend. Maar door de gezamenlijke inspanning van inwoners en onder meer politie, justitie en de gemeente is wel het vertrouwen in de aanpak van de onveiligheid hersteld. Dat hebben we samen gedaan!”
Deze burgermeester,die zijn(Nederlandse)vrouw heeft verlaten voor een (Marokkaanse)vrouw,houdt sindsdien de probleem-marokkaantjes wel erg duidelijk de hand boven het hoofd! En blijft de problemen in deze wijk (en de rest van Gouda) maar ontkennen! Beter halen we deze burgermeester van zijn ambt en bieden we hem een baan als chauffeur bij Connexion aan!
Overigens het huis van deze Cornelis wordt stevig bewaakt , video camera's enz enz , omdat er in het verleden al wat rumoer was bij zijn woning ,door Gouwenaars die zijn BELIJD zat waren !Zijn vrouw is finse , belletje ??
Politie Hollands Midden ziet ook graag dat er minder aangiftes worden gedaan.En dat wordt soms dwingend (eigen ervaring) bij de burger voorgelegd.Wat dat betreft hebben burgemeester en politie beiden boter op het hoofd.Totdat de burger zelf ingrijpt, en we weten allemaal zie dan als schuldige wordt aangewezen!
Dan had onze Burgervader Cornelis het wel gehoord zei deze met Droge ogen .Een en al Straat berovingen zijn er.Gewoon wetteloosheid heerst er in GOUDA .maar goed deze P.v.d.A. Burgermeester is meer op Afrika reisjes naar Ghana.ja een echte wereldleider in spe hebben we hier zitten .En optreden dat die doet .Ja op Gouwestad T.V.
Wat slappe lul die Cornelis, iedere gouwenaar(en ook daarbuiten) kent Oosterwei de schotelwijk met al zn problemen, noord afrikaans probleemtuig dat de hele dag op straat rond hangt, mensen lastig valt en de boel sloopt. Zelfs de politie en blanke winkeliers hielden het voor gezien en zijn weg getreiterd! Domino's pizza reed eerst geen bestellingen meer in die wijk, omdat iedereen werd beroofd en pizzabrommers in brand gestoken. Niks incident!!We worden allemaal voorgelogen en dat weet iedere gouwenaar die dit leest!
Beste burgemeester Cornelis, dit is nu in Oosterwei gebeurd, morgen kan het in de Korte Akkeren gebeuren. Ik als ex-Gouwenaar heb daar gewoond en buiten het "samenscholingsverbod" (welke niet werkt alleen als er een politieauto langs komt) heeft u jammer genoeg alleen veel voor het Centrum gedaan. Vooral nu met de Ramadan is het als "loslopende" vrouw moeilijk te negeren dat je door jongentjes van 9 wordt geterroriseerd!
Willem Cornelis is ook nog voorzitter van het platform Marokkanen.Kijk daar komt de spreekwoordelijke aap al uit de mouw.Gouda moet maar snel op zoek naar een andere burgervader.

Zei de burgemeester dat het maar incidenten waren? Wanneer hebben we dat eerder gehoord? O ja, in 2002:

24-04-2002: Gouda is overlast Marokkaanse jeugd goed zat

Gouda is de problemen met Marokkaanse jongeren spuugzat. De stad krijgt nu een eigen gemeentelijke veiligheidsdienst om meer grip te krijgen op vooral groepen criminele Marokkaanse jongeren die de stad teisteren. De veiligheidsdienst wordt gevormd door een dertigtal personen waaronder verkeerspolitieagenten, straathoekwerkers en stadswachten. Burgemeester Wim Cornelis (PvdA) maakte het plan bekend tijdens een emotionele bewonersbijeenkomst over de onveilige binnenstad van Gouda, die ernstig geterroriseerd wordt door met name groepen Marokkaanse jongeren. Dat is opvallend omdat Cornelis, die in december vorig jaar aantrad als burgervader, de problemen met Marokkanen in de eerste maanden van zijn burgemeesterschap afdeed als 'incidenten'. Na een recente rondgang door de wijken kreeg de burgemeester echter een 'onthutsend beeld' van de veiligheidssituatie in 'zijn' stad. Cornelis: ,,Wij moeten ons niet laten koeioneren door die lui.''
Lezersreactie

Gisteren gooiden Marokkaanse jongeren in Gouda alle ruiten van een buurthuis aan de Turfsingel met stenen in, omdat zij boos zijn over de sluitingstijden. Alle ruiten van buurthuis 't Spoel en een deel van de ruiten van de belendende theaterschool en de bibliotheek moesten het ontgelden. De jongeren willen dat het buurthuis, dat nu 'maar' tot elf uur 's avonds open is, langer openblijft.

Bussen in Gouda krijgen camera's

Lezersreactie

Ik heb jaren geleden aangifte gedaan bij de politie van discriminatie en het aanzetten van haat jegens Nederlanders. Dat was na aanleiding van een MP3 uit de wijk Achterwillens. Na mijn aangifte heeft dit nog de media gehaald en ben ik in gesprek geweest met die Cornelis. Ik ben na een kwartier weggelopen, omdat er simpelweg geen gesprek met die man te voeren is. Overigens was de hoofdagent van die wijk ook van Marokkaanse afkomst en die vond de aangifte niet rechtmatig.

07 november 2007: De mammoettanker is vlotgetrokken

Een van de grootste uitdagingen was de toenemende kloof tussen de autochtone en allochtone inwoners van de stad, en de overlast van allochtone jongeren. Een onderwerp waar Cornelis, de eerstverantwoordelijke voor de veiligheid in de stad, direct middenin dook. „Er was een flink criminaliteitsprobleem onder allochtone jongeren in de stad. Groter dan in vergelijkbare steden. Dat bleek ook uit onderzoek. Maar dat is de laatste jaren voortvarend opgepakt. De situatie in de binnenstad is een heel andere dan die van vijf, zes jaar geleden. Dat geldt ook voor Korte Akkeren. En toen daar laatst weer een opleving was, hebben we direct opgetreden. Dat zullen we blijven doen, want helemaal oplossen doe je het nooit. Overlastgevende jongeren pakken we aan, allochtoon of autochtoon.’’
Lezersreacties

Deze man heeft zichzelf nogal hoog zitten zeg. Hij, en hij alleen heeft de zaak losgetrokken. Nee hr Cornelis u heeft de zaak vast laten lopen. Jammer, dat wij als burgers u niet tegen kunnen houden van nog 6 jaar ellende. Ik zou zeggen, ga lekker naar de moskee en blijf daar.
in dit verhaal geloofd toch niemand
Als niemand een veer in je reet steekt Cornelis, doe je dat toch lekker zelf ? Heeft hij nou echt zo'n grote plaat voor z'n hoofd ? Gouda is mislukt, door zijn toedoen en PvdA ge-aai. 't Word tijd voor wat actie, maar 't blijft bij zelfstreling waarschijnlijk.
De mammoettanker is vlotgetrokken... en drijft nu stuurloos rond. Zelden een schip gezien met zo'n kwakbol van een roerganger. Als Cornelis eens zijn verliefdheid los liet en door mijn ogen naar MIJN gouda kijken wil, zou hij schrikken van de bende die hij er tot op heden van gemaakt heeft. Een probleem benoemen is iets anders dan het probleem daadwerkelijk oplossen.

13 mei 2006: Gouda bereikt de top 25

Gouda behoort inmiddels tot de top 25 van onveilige gemeenten in Nederland. De misdaadscore per gemeente wordt bepaald door de positie van twaalf delicten, afgezet tegen het aantal inwoners. Het gaat om veel voorkomende zaken als autodiefstal, bedreiging, mishandeling, woning- en auto-inbraak, oplichting en zakkenrollen. Het geschetste beeld geeft de (on)veiligheid weer van een gemeente in 200

Lezersreacties

Ik woon nu bijna zes jaar in Odoorn (Drenthe) je mag van mij de mooie plaats Gouda gratis en voor niks hebben vieze stink Stad en al die Criminelen ik kom nog ongeveer 3 keer in Gouda bij onze oudste zoon om dat je daar niet onder uit kan maar van ons moet het echt niet meer.
Het verbaasd mij helemaal niet dat Gouda met stip gestegen is...ook ik ben net als vele andere originele gouwenaars met een rotgang weggegaan uit deze stad.Ik ben het van harte eens met Jan, die ik zelf nog live heb zien optreden tegen onze "medelanders" maar die vervolgens op de vingers werd getikt omdat het discriminerend overkwam...*zucht*...Ook heb ik met lede ogen moeten toezien dat de toenmalige dodo die als burgemeester optrad WEL naar Amerika ging om eens te zien hoe ze daar omgingen met criminaliteit, maar vooral NIET die net verworven kennis wist om te zetten.Over weggesmeten geld gesproken!!Kortom, ik woon met veel plezier in een piepklein dorpje in Zeeland en kan u vertellen dat het hier net zo voelt als Gouda in mijn jeugdjaren...rustig, groen, beschaafd en vooral veilig.Maar blijf vooral met oogkleppen oplopen en over sociaal doen in Gouda, kan ik binnenkort mijn ouders oprapen omdat ze voor de zoveelste keer geschoffeerd worden omdat ze het gore lef hebben een ander geloof aan te hangen dan de islam.
ik begrijp het niet zo goed,heb ik iets gemist?
Heer Cornelis verklaart keer op keer;
het gaat goed in gouda het word steeds veiliger
Op naar de eerste plaats.

13 mei 2006: 'Gouda is juist veiliger geworden'

Burgemeester Cornelis van Gouda is verrast over de hoge positie in de misdaadmeter.
,,Gouda is de laatste jaren aantoonbaar veiliger geworden, zoals blijkt uit de Goudse Veiligheidsmonitor 2006 die afgelopen week is gepubliceerd. In de misdaadmeter gaat het om vergelijkingen met andere gemeenten. Mij is niet bekend hoe deze rangorde tot stand is gekomen.’’

Lezersreacties

Gouda veiliger, ik dacht het niet.
mijn zoon van 11 is nu 2 x serius met de dood bedreigd, uiteraard heb ik de politie in kennis gesteld. de eerste keer zeiden ze: we komen er direkt aan, helaas is het dichstbijzijnde bureau nogal ver weg, ze zijn nu 2.5 jaar onderweg, en bij de 2e keer zeiden ze (echt waar): mijnheer, sorry we kunnen niets voor u doen, we weten namelijk niet wie de dader is.
Echtwaar, neem maar van mij aan, met de politie hollands midden en burgervader Cornelisse, wordt het echt niet beter.
Nog een leuk voorbeeld, is stond een tijdje geleden op het station, centrumzijde.
Er staat een rode opel op de taxistandplaats. er komt een motoragent, van noord afrikaanse afkomst aan, die stopt bij de opel, ziet dat er 4 marokkanen inzitten, ze krijgen alle 4 een handkus van de agent en die vertrekt weer, zonder verdere actie te nemen. Moet jij als hollander eens proberen, dan draaid de bonnenfabriek weer op volle toeren.
Cornelis noemt de veiligheidsproblematiek ’weerbarstig’. ,,Daarom bekijkt Gouda de veiligheidssituatie niet per jaar, maar brengen we de meerjarige ontwikkelingen in beeld. De Veiligheidsmonitor 2006 rapporteert over de situatie vanaf 2002 en in de afgelopen jaren is Gouda opmerkelijk veiliger geworden. Ten opzichte van 2002 is de straatroof met bijna 50 procent afgenomen (67 gevallen in 2005, 129 gevallen in 2002). Geweld is bijna 20 procent afgenomen en het aantal auto-inbraken is gelijk gebleven. Het aantal jeugdincidenten is met 30 procent afgenomen,’’ aldus Cornelis.
Het is in de straat van de burgervader zeker veiliger geworden ? Ik mis overigens in het rijtje "intimidatie", een gestolen tasje meer of minder geeft mij niet een (on)veilig gevoel, intimiderende gekken wel. Daarnaast baseert hij zeker de cijfers op het aantal aangiften, dat doet niemand meer namelijk, omdat de pliesie zelf al aangeeft dat het een formaliteit is. Doorgaan zo Cornelis, vooral geen goeiedag zeggen tegen je stadsgenoten en proberen je eigen dromen hoog te houden.

Zucht, alweer een negatief rapport over jongeren in Gouda..

Lezersreacties

zowel bij super de boer in korte akkeren als bij de c1000 in oosterwei kan je niet gewoon naar toe zonder iets achter aan geslingerd te krijgen.Ik heb jaren in de korte akkeren gewoont er waren regelmatig problemen zonder dat er politie kwam kijken(angst?)ook nu gebeurd er nog genoeg wat het daglicht niet vedragen(heb er zat kenissen wonen nog). Ook in Oosterwei gebeuren er dingen die niet kloppen.bv enige tijd geleden was er een vechtpartij in de beurt van de c1000,ik stond geparkeerd naast de c1000,verkeerd weliswaar maar niet hinderlijk.komt er een politie auto aanrijden en die geeft mij een waarschuwing dat ik in de weg staat,1 agent kijkt richting vechtpartij ,mijn vrouw zegt daar moeten julklie ingrijpen,wat zegt de politie daar hebben we geen melding van gekregen en ze rijden weg,is dat nou geen kwestie van schijterij of niet.
ik ben niet op demarkt geweest weet je trouwens waarom er geen jazzfestival meer is na al die jaren,precies door de trammelant die er altijd op was en die camera's die zijn pas sinds kort in gebruik dus je moet lullen nou er loopt niet voor niets zoveel politioe in de stad op donderdag. wat mij betreft zsluiten jullie je ogen en dat is precies het beste wat je kan doen anders discrimineer je de jeugd

01 mei 2008: Ode aan Marokkaanse arbeiders

De Dag van de Arbeid - 1 mei - is voor burgemeester Cornelis reden een ode te brengen aan de Marokkaanse gastarbeiders die zo'n veertig jaar gelden naar Gouda zijn gekomen.
Een Gouwenaar op Gouda-online:

Ik hoor nog de burgervader zeggen wat hij allemaal in Gouda wilde verbeteren. Hahaha tuurlijk. Tot nu toe heb ik er nog niets van gemerkt. Zolang er nog steeds mensen bedreigt worden en bang zijn hun huis te verlaten 's avonds, is gouda ten eerste niet veiliger. En de burgervader maar zeggen dat het veiliger is geworden. TUURLIJK...... volgens mij woont hij in de Efteling. Ja als hij bezoeken aflegt en omringt is met blauw, ja dan is alles veilig he. Maar hij moet eens zonder blauw op zn fiets eens de straat op gaan. En niet veilig op de dag, nee 's avonds..... nou dan piept hij wel anders. Nee hij heeft net zo als de regering in Den Haag, allerlei beloftes gedaan. En zoals altijd komt er weer eens niets van terecht. Dus van mij mag hij ophoepelen!!

Gelukkig doet Cornelis ook in het buitenland goed werk. Dat verdient uiteraard een lintje:

25 april 2008: Ridderorde voor burgemeester Cornelis

Wim Cornelis was zichtbaar verrast. Hij vertelde in zijn reactie dat hij zeer trots is burgemeester van Gouda te zijn. “Het is mijn grootste doel de stad bij elkaar te houden. Dat is niet altijd makkelijk in een stad met veel verschillende groeperingen met ieder hun eigen cultuur en achtergrond. Ik vind het een eer dat de heer Franssen juist dit aspect van mijn werk heeft belicht.” Hij kreeg deze onderscheiding onder meer voor zijn inspanningen om de veiligheid in de stad te verbeteren. Voorts werd hij geeerd voor zijn initiatieven voor steun aan enkele hulpprojecten in Marokko en in Ghana

Cornelis moet natuurlijk wel zo nu en dan een zware reis maken naar Ghana:

1-6-2007: persbericht: goudse delegatie ghana
Van 12 tot 20 mei 2007 bracht een delegatie van Goudse raadsleden onder leiding van de burgemeester een bezoek aan de West-Afrikaanse stad Elmina

Die samenwerking met Ghana levert een beetje bizarre tekst op. Het is natuurlijk een andere cultuur, dat weer wel:

Amsterdam Chief pays Courtesy Call on Gouda City Mayor
Abakomahene Barima Asamoah Kofi IV, third in the line of succession to the paramount stool of Aberem Traditional Area has paid a familiarization visit to the mayor of old Dutch city of Gouda, W M Cornelis, who is to be enstooled as Nkosuohene -Developmental Chief- of Elmina in October, this year.

We hoeven overigens geen medelijden te hebben met de Gouwenaren die nu even niet met de bus kunnen. Ze stemmen zelf vooral op de pappen-en-nathouden partijen. Hier uitslagen van de twee verkiezingen in 2006:

Partij % gemeenteraad % tweede kamer
PvdA 28 23
CDA 13 22
GroenLinks 8 6
SP 7 15
D'66 6 2
Totaal 62 68

Misschien staat de neergang van Gouda wel model voor De Ondergang van Nederland.

Reageren? markdaviano (a) yahoo.com

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6959

duhbyl
16 september 2008, 09:57
Weet iemand, of deze burgervader ook het ware geloof heeft aangenomen?.
Dat zou een hoop verklaren.

Mark d
16 september 2008, 12:03
Op FOK (http://frontpage.fok.nl/nieuws/98998/1/100) schrijft iemand dat Cornelis joods is, en getrouwd met een marokkaanse. Op Frontaal Naakt (http://www.peterbreedveld.com/archives/00001550.html) spreekt iemand dat tegen, omdat Cornelis geen joodse naam is.

Zware slag lever ik daar trouwens op Frontaal Naakt. Kan iemand het van me overnemen? Ik moet nu aan het werk.

Johnnie
17 september 2008, 08:38
Op FOK (http://frontpage.fok.nl/nieuws/98998/1/100) schrijft iemand dat Cornelis joods is, en getrouwd met een marokkaanse. Op Frontaal Naakt (http://www.peterbreedveld.com/archives/00001550.html) spreekt iemand dat tegen, omdat Cornelis geen joodse naam is.

Zware slag lever ik daar trouwens op Frontaal Naakt. Kan iemand het van me overnemen? Ik moet nu aan het werk.

Op dat soort blogs moet je als"rechtse" mens nog geeneens reageren.Zijn ze zelf ook snel uitgetypt,en blijft er nog maar een klein blogje over van de breedveld-clan, die elkaar dagelijks wijsmaken hoe geweldig ze elkaar vinden.at your service

duhbyl
17 september 2008, 11:26
Geen licht op de vraag of cornelis bekeerd is tot het 'ware' greloof, he?.
Het blijft precair natuurlijk.
Of, ze vrouw loopt gevaar, daar zij in het huwelijk is getreden met een anders gelovige(hals misdaad bij het vrede betekenende geloof), of de laatste seculiere PvdA(llah)stemmers keren hem en de partij de rug toe.

admin
17 september 2008, 19:54
Op dat soort blogs moet je als"rechtse" mens nog geeneens reageren.Zijn ze zelf ook snel uitgetypt,en blijft er nog maar een klein blogje over van de breedveld-clan, die elkaar dagelijks wijsmaken hoe geweldig ze elkaar vinden.at your service

Ik kom graag zo nu en dan voorbij bij Breedveld, ik ben het niet altijd met hem eens maar soms wel, hij is iemand die opkomt voor vrijheid, kijk dan delen we ondanks beide religies "gematigd" en "extreem" toch nog iets.
Maar om de linksmens die daar rondhangt te gaan overtuigen van ons gelijk lijkt me een zeer zinloze onderneming.
Voor mij staat voorop dat de linksmens zichzelf nog vroeg genoeg gaat tegenkomen daar hebben zij ons niet voor nodig, het monster die zij creëerde zal ook hen te grazen nemen en wat hun religie aangaat, die is door ons al zo vaak tot diep in de kern toe ontmanteld en ontmaskerd, ieder mens met een nuchter verstand ziet dat behalve zij zelf en dat is prima zo je kunt een gek ook niet kwalijk nemen dat hij gek is.

Wat Peter betreft, zoals ik al zei ik ben het nog wel 's met hem eens en hij schrijft zo nu en dan best goede columns zo ook met deze column Elsevier (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=10324)

hirihiri123
25 september 2008, 12:39
Vanavond om 19 uur een groots debat in de tweede kamer over Gouda en dus komt ook dit aan de orde.

Kijken op:

www.tweedekamer.nl

hirihiri123
5 juni 2009, 11:08
PVV grootste in Gouda en Moordrecht

GOUDA/MOORDRECHT - De PVV van Geert Wilders kreeg bij de Europese verkiezingen in Gouda en Moordrecht gisteren de meeste stemmen, met respectievelijk 17,4 en 19,5 procent.

PVV-voorman Geert Wilders brengt zijn stem uit voor de Europese verkiezingen. FOTO ANP
De PvdA werd in Gouda bijna gehalveerd (12,4 tegen 23,8 vier jaar geleden). De sociaal-democraten werden ook voorbijgestreefd door het CDA (13,7) en CU-SGP met 12,7 procent. D66 groeide fors: van 7,4 naar 12,2 procent.

Ook in Moordrecht deed D66 het prima (van 3,3 naar 8,4) en verloor de PvdA fors (van 20,5 naar 11,1 procent). De opkomst in het IJsseldorp was met 39,1 procent iets lager dan in Gouda (41,7).

In Vlist bleef het CDA de grootste partij (25,3 procent), voor CU-SGP (20,1) en de PVV (14,8 procent). De PvdA scoorde precies de helft: 8,7 procent nu tegen 17,4 in 2005.

De uitslagen in de Goudse regio lieten gisteravond lang op zich wachten. Dat kwam omdat er weer met het rode potlood werd gestemd en er met de hand moest worden geteld.

http://www.ad.nl/dichtbijeuropa/3266750/PVV_grootste_in_Gouda_en_Moordrecht.html

Er was toch niks aan de hand in Gouda ????

Wat ik me wel afvraag waarom de uitslagen zolang op zich lieten wachten.........................:p :p

Toen er nog niet met de computers gestemd werd, stroomden de uitslagen binnen als warme broodjes..........dat was vroeger...........

Zou men het "telllen "met de hand verleerd zijn ?

hirihiri123
6 juni 2009, 13:24
za 06 jun 2009, 13:13

Hirsch Ballin mikt op landelijk netwerk veiligheidshuizen

GOUDA - Nederland zal nog dit jaar beschikken over een landelijk dekkend netwerk van veiligheidshuizen. In dergelijke huizen moeten politie, justitie en de gemeente samenwerken met hulpinstanties als de reclassering en het Bureau Jeugdzorg.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) mikt op veertig huizen aan het eind van 2009. De bewindsman zei dat zaterdag tijdens de opening van het veiligheidshuis in Gouda. Volgens burgemeester Wim Cornelis (PvdA) moet het huis al binnen twee maanden resultaat opleveren. De stad heeft de afgelopen jaren veel overlast als gevolg van geweld door jongeren van Marokkaanse afkomst.

www.detelegraaf.nl

En alweer een zak met geld naar de galamiezen..............Puke Puke

Mahalingam
6 juni 2009, 19:02
Het was me eerst een raadsel. Ik maakte de associatie met een 'veilig huis' . (Safe House in spionagetermen) dus het was al raar dat je zo'n plek opent met vele genodigden want dan weet iedereen waar het is.
Ook die zin met "...geweld door jongeren van Marokkaanse afkomst. " zette me op een verkeerd been. Ik dacht toen dat het een soort toevluchtsoorden zijn als je door een bende wordt achtervolgd.
maar niets van dit alles.
Het gaat over mooie kantoorpandjes waar hulpverleners samenwerken om de grote problemen op te lossen met zijn allen. Dergelijke plekken zullen hoofdzakelijk bestaan uit vergaderzaaltjes.
http://www.veiligheidbegintbijvoorkomen.nl/actueel/Archief_2008/brochure-veiligheidshuizen.aspx?cp=62&cs=16325

http://www.veiligheidbegintbijvoorkomen.nl/images/Veiligheidshuis%2003%20spreekkamers_tcm62-117995.jpg

hirihiri123
10 augustus 2009, 08:42
Wimpie uit Gouda

Bestaat er in Nederland een prijs die is vernoemd naar Niccolò Machiavelli (1469-1527)? Ik bedoel niet de prijs van de zielige stichting Machiavelli, die zich bezighoudt met zoiets onschuldigs en saais als de bevordering van 'een betekenisvolle uitwisseling van denkbeelden over communicatie tussen politiek, overheid en burgers en over de rol die media daarbij spelen'. Nee, ik bedoel een échte Machiavelliprijs die de naamgever werkelijk eer aandoet, een prijs dus voor iemand die net zo goed als Machiavelli heeft begrepen dat politiek om macht gaat en dat alle middelen (ook het besodemieteren van burgers) geoorloofd zijn om die te verwerven of (vooral) te behouden.

Als die prijs bestaat, dan wil ik bij dezen graag een kandidaat voordragen: de burgemeester van Gouda, de PvdA'er W.M. (Wimpie) Cornelis. Gouda als stad is een metafoor geworden voor alles wat er in Nederland misgaat op het terrein van het domme en volksverlakkende multiculturalisme. Gouda staat voor de ontwrichting van een samenleving als gevolg van een kortzichtige, linkse politiek die een parallelle samenleving heeft doen ontstaan, die wegkijkt voor de grote problemen die gerelateerd zijn aan alle slechte lijstjes (werkloosheid, schooluitval, criminaliteit). Die zelfs tegenover de overstelpende bewijzen van de chaos en vervreemding die zij heeft aangericht, blijft ontkennen dat er serieus iets aan de hand is.

Gouda is de afgelopen tijd geregeld slecht in het nieuws geweest. Rellende Marokkaanse (kansen)jongeren in de wijk Oosterwei hadden er onder meer voor gezorgd dat daar geen bussen meer reden. Er volgde, september vorig jaar, een 'spoeddebat' in de Tweede Kamer, dat enerzijds op terecht extreem hoge toon werd gevoerd (de PVV wilde het leger inzetten), en anderzijds opviel door de slappe goedpraterij door de verantwoordelijken.

CDA-minister Ernsto Hirsch Ballin zei dat er in Gouda een groep van 250 overlastgevende Marokkaanse jongeren was geweest, maar dat die groep als gevolg van 'goed beleid' opeens tot een groepje van slechts tien was geslonken. Wimpie Cornelis zei dat de problemen zich tot twee straatjes in de wijk Oosterwei beperkten. Politiek 'correct' meelopertje, hoofdcommissaris Jan Stikvoort, voegde daaraan toe dat er nog slechts een harde kern van ongeveer twintig jongeren was overgebleven. En er werd natuurlijk veel geklaagd over de 'harde toon' in het debat.

Dappere Wimpie schreef daar zelfs een brief over aan de fractievoorzitters in de Tweede Kamer. Het gekke was dat die taal van ontkenning en vergoelijking vanaf het begin gepaard ging met pleidooien voor (uiteraard) meer belastinggeld en meer bevoegdheden. Cornelis wilde een heus actieplan en héél veel geld voor een z.g. 'veiligheidshuis', waarin alle betrokken diensten met elkaar zouden samenwerken. Hij wilde ook een wet die het hem mogelijk zou maken ouders van Marokkaans straattuig de stad uit te gooien of ze op hun uitkeringen en toeslagen te korten.

Die linkse wat-krom-is-praat-ik-recht Wimpie is, met andere woorden, misschien wel de gewiekste politicus van het land. Als zijn stad onder vuur ligt en in opspraak is geraakt, roept hij op tot een goede toon en keert hij zich tegen de overdrijvingen waaraan de media zich schuldig zouden maken. Tegelijkertijd gebruikt hij alle opwinding om ervoor te zorgen dat Gouda er financieel beter van wordt. Hij eiste niet alleen meer juridische bevoegdheden, maar ook 10 miljoen euro voor zijn 'plan van aanpak'. Tien miljoen euro voor tien tot twintig jongens in twee straten in Oosterwei Wimpie?

Wimpie Cornelis kreeg in juni zijn 'Veiligheidshuis', en zei blij te zijn met 'het cadeautje' uit Den Haag, dat hij zag als een beloning voor zijn 'goede beleid'. Intussen stapelen de incidenten zich natuurlijk op. Een vrouw werd bij het voetbalveld van Jodan Boys door Marokkaanse jongetjes aangerand, maar de jongetjes waren te jong om te vervolgen. Marokkaanse 'kansenjongeren' wilden een kerk in de wijk Bloemendaal in brand steken en gooiden daarom een molotovcocktail tegen de deur. En in dezelfde wijk, aan de andere kant van het trapveldje, in het winkelcentrum van Bloemendaal, bekogelden Marokkaanse jongetjes een politieauto met stenen. Moet kunnen. Toch?

Er blijkt natuurlijk toch iets meer aan de hand dan wat 'kleine' problemen met een harde kern van tien tot twintig Rif-aapjes, zo bleek enige tijd geleden. De politie heeft een lijst opgesteld met.... 647 (!) namen van hele en halve criminelen die telkens weer in de fout gaan en voor ongekende overlast zorgen. Ze worden z.g. 'hinderlijk gevolgd': op hun verjaardag krijgen ze een kaartje met de tekst: 'We houden je in de gaten.' Ben ik nu écht de enige die dit alles maar vreemd vindt, en ben ik nu écht de enige die vindt dat we ook Wimpie Cornelis zo'n kaartje moeten sturen?

Zie ook: Elsevier

http://www.uitkijk.net/chaos.php?subaction=showfull&id=1249679788&tit=Wimpie

duhbyl
10 augustus 2009, 10:32
Vreemd, er is nooit een licht geworpen op mijn vraag, of deze burgervader na zijn huwelijk met zijn islamitischemuze het 'ware' geloof heeft aangenomen.
Het feit, dat dit nergens te boek staat, doet mij vrezen met grote vrezen.
Misschien was hij wel voor Aboe de eerste 'ware'gelovige burgervader.
Maar nogmaals; geen licht op deze situatie, wat mijn donkerbruine vermoeden uiteraard versterkt.

King George
6 mei 2011, 16:36
(Met dank aan Hirihiri 123 van het Pim Fortuyn Forum (http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=75204))

Ooit ontleende het pittoreske Gouda haar faam aan kazen, kaarsen en stroopwafels. Tegenwoordig is Gouda ook in het nieuws door de chronische overlast die een kleine groep jonge Marokkaanse vandalen veroor*zaakt. Burgemeester Wim Cornelis (62) wordt gebrek aan daad*kracht verweten. Zelf acht Cornelis de berichtgeving over Gouda overdreven negatief. Namens Metro voelt Ton Broekhuisen de gekwelde Goudse burgervader kritisch aan de tand over het thema veiligheid.

Waarom kunt u niet eens een paar Marokkaanse snotneuzen van 8 tot 15 jaar de baas?
Onzin. We laten ons echt niet van de wijs brengen door deze snot*neuzen. De groep jongeren die recent betrokken was bij het zogeheten sneeuwballenincident (door daders op YouTube gezet, red.) heeft een straf gekregen die fors hoger uitviel dan algemeen werd verwacht. Prima, want uitwassen moet je stevig aanpak*ken. Helaas wordt een hele bevolkingsgroep afgerekend op het wangedrag van een aantal individuen.

Er gaan geruchten dat uw lankmoedigheid jegens de Goudse Marokkanen stoelt op uw relatie met een Marokkaanse vrouw. Klopt dat?

Ik ben getrouwd met een Nederlandse die de achternaam Laag*water draagt. Maar het is nu eenmaal makkelijker om te beweren dat ik een Marokkaanse vrouw heb. Dát fabeltje help ik bij dezen graag uit de wereld.

U lijkt de Marokkaanse reltrappertjes te willen lijmen met cursussen kantklossen, weven en macrameeën. Is een jaartje opvoedingsgesticht geen beter idee?
Wellicht. In dit soort gezinnen ontbreekt vaak de normale pedagogische verhouding tussen ouders en kind. Dat normen-ka*der wordt nu gevormd op straat. Plaatsing is ingrijpend. En kan alleen op basis van een justitiële maatregel. En daarvoor moet je het érg bont hebben gemaakt. Bovendien is succes niet gegarandeerd.

Welk rapportcijfer geeft u zichzelf voor de veiligheid in Gouda?
Inhoudsdeskundigen én ik zijn tevreden over de geboekte resultaten. Maar zolang er in Gouda nog mensen zijn die zich onveilig voelen, voel ik me tekortschie*ten.

Wat is de actuele stand van veiligheidszaken in Gouda?
We lopen voor op de normen die we ons binnen de nota Integraal Veiligheidsbeleid hebben gesteld. Al kan het natuurlijk altijd beter. Al een dag na de melding van het ‘bloembollenincident kwamen officier van justitie, districtschef politie en burgemeester en collegeleden bijeen om dit aan te pakken. Sneller is onmogelijk.

Waarom treedt de politie in Gouda zo slap op tegen jonge Marokkaanse reltrappers?
Er WORDT niet slap opgetreden. De politie maakt voortdurend duidelijk dat er met het gezag niet te spotten valt. De cijfers over veiligheid in Gouda wijzen ook overduidelijk uit dat inbraak en overlast gigantisch dalen. Dat de gevoelstemperatuur anders is, betreur ik zeer. Ons beleid is pas geslaagd wanneer mensen in Gouda zich veilig voelen. De geboekte resultaten zijn echt om trots op te zijn. De Hoofdofficier van Justitie van het Openbaar Ministerie (Kitty Nooy, red.) is zeer lovend over Gouda.

Toch is er veel kritiek op uw functioneren. Waarom maakt u geen plaats voor een opvolger?
Als een andere burgemeester de oplossing zou zijn voor alle Goudse problemen, vertrek ik meteen. Het doet me pijn dat het prachtige Gouda zo negatief in de pers verschijnt. Dat beeld wil ik doen kantelen. De problemen waar we mee te maken hebben, zijn echter niet vandaag of morgen op te lossen.

Wat maakt het probleem in uw ogen zo complex?
Veel Marokkaanse vaders kwa*men destijds naar ons land om te werken. Ze dienden goed van lijf en leden te zijn. Dat was goed voor de werkgever. En mochten geen opleiding hebben. De vakbonden waren anders bang dat deze mensen te concurrerend voor de arbeidsmarkt zouden zijn. We hebben dus ongeletterde mensen naar ons land gehaald. We dachten tijdelijk. De term gastarbeiders is alleszeggend. Na een aantal jaren vond er echter gezinshereniging plaats. Anders dan bijvoorbeeld Israël en Australië is Nederland nooit een immigratieland geweest. In genoemde landen moet je als immigrant binnen een jaar de taal geleerd hebben. Hier kregen we mensen die niet konden lezen en schrijven. En dat hebben we oogluikend toegelaten. Neemt niet weg dat ik het onacceptabel vind dat iemand, die al twintig jaar in Gouda woont, zich niet in eenvoudig Nederlands kan uitdrukken. Enerzijds hebben we dit laten gebeuren. Anderzijds is het te gek voor woorden dat je jezelf niet beter op de rails zet.

Is de door Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie, in november 2010 geadviseerde stadsmarinier al aangesteld?
Stadsmarinier Erik Gorter, afkomstig uit onze eigen organisatie, is per 1 april 2011 in functie. Zijn opdracht kort en bondig: breng de ontstane overlast tot een aanvaardbaar niveau terug. En adviseer de gemeente Gouda welke middelen daartoe nodig zijn.

Metronieuws (http://www.metronieuws.nl/algemeen/burgemeester-gouda-uitwassen-moet-je-stevig-aanpakken/SrZkef!EbqpY6SkVUEtk/)

King George
6 mei 2011, 16:40
http://i51.tinypic.com/2u4lvvd.gif

King George
6 mei 2011, 16:52
Gouda, daar was toch "niets aan de hand", Wim Cornelissen..? :rolleyes:

FvdV
6 mei 2011, 17:09
Hier kregen we mensen die niet konden lezen en schrijven. En dat hebben we oogluikend toegelaten. Neemt niet weg dat ik het onacceptabel vind dat iemand, die al twintig jaar in Gouda woont, zich niet in eenvoudig Nederlands kan uitdrukken. Enerzijds hebben we dit laten gebeuren. Anderzijds is het te gek voor woorden dat je jezelf niet beter op de rails zet.

Als iemand hier mij kan vertellen wat de lul hier nou aan het zeggen is mag z'n vinger opsteken?

PVDA terminologie met veel woorden niks zeggen of rechtlullen wat krom is.

King George
1 december 2011, 03:04
De rechters weten het beter...

En geloof me: Dat zet zoden aan de dijk! :p

Ook het gerechtshof heeft twee jongens van vijftien jaar tot taakstraffen veroordeeld, omdat vorig jaar tijdens de kerstvakantie in Gouda zes meisjes lastigvielen door hen van dichtbij met sneeuwballen te bekogelen en vervolgens te slaan en te schoppen. De straffen vielen wel lager uit.

Het gerechtshof in Den Haag kwam niet verder dan werkstraffen van 50 uur voor de jongens. Eerder legde de rechtbank nog straffen van 120 uur op. Dat komt omdat het hof niet bewezen achtte dat de jongens de meisjes later nog eens lastigvielen.

De zaak leidde vorig jaar in het hele land tot grote commotie en verontwaardiging. Met een mobiele telefoon werden beelden gemaakt en via internet en verspreid. De rechtbank veroordeelde in maart 9 minderjarigen, maar niet iedereen ging in hoger beroep.

FvdV
29 februari 2012, 17:18
Burgemeester Cornelis (Gouda) is een leugenaar
PvdA-burgemeesters zijn als rode wijn-vlekken op een stoel met velours stoffering: die krijg je er nooit meer uit. Zie Wolfsen, Aleid. Maar ook Cornelis, Wim te Gouda. OK, die gaat met pensioen in juli, maar daar heeft hij - op kosten van de Goudse burger - al een ruim voorschot op genomen met 16 door de gemeente betaalde snoepreisjes naar Ghana om een handeltje in plasticflessentrekkerij op te zetten en tussendoor de bouwvorderingen van zijn vakantiewoning aldaar te checken, terwijl in zijn eigen stad clowns Knoef & Tomaat door Marokkaanse reljeugd tegen rijdende bussen aangesmeten werden.

Alles op Geenstijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/burgemeester_cornelis_gouda_is.html)

James1234
29 februari 2012, 17:35
De wortels van corruptie en zelf-verrijking gaan diep. Heel erg diep als ik naar alle faal-regenten kijk in de bananen-republiek Nederland. Vurig hoop ik dan ook op de dag waarop dit soort graaiers keihard afgerekend worden en financieel kapot-stuk gemaakt worden.
*verder dromen doet*
Jezweetzelluf | 29-02-12 | 16:22 | + 9 -