Vollständige Version anzeigen : Kabinet Brekebeen - Weblog
admin
26 september 2008, 20:11
http://img386.imageshack.us/img386/7007/wilders132374dnj4.jpg
vrijdag 26 september 2008
Deze week was de week van de stuntelende ministers uit het ‘slechtste kabinet ooit’. Minister Cramer van Milieu moest afgelopen woensdag haar excuses aanbieden aan de kamer omdat zij dinsdag in het vragenuur botweg weigerde in te gaan op vragen over groene stroom. Minister Van Middelkoop van Defensie maakte het wel heel bont toen hij in een interview onthulde dat hij blij was dat hij destijds niet in dienst hoefde omdat hij in het leger anders ‘doodongelukkig’ zou zijn geworden. Hij moest donderdag beloven dat hij met de militaire vakbonden om de tafel gaat om te praten over zijn schandalige uitlatingen, die behoorlijk wat onrust hebben veroorzaakt onder militairen. Ook moest staatssecretaris Huizinga van Verkeer naar de kamer komen voor weer een nieuwe aflevering in de OV-chipkaart-soap. Gisteren debatteerde de Kamer over de situatie in Gouda, waar Marokkaanse straatterroristen de buurt hebben ‘overgenomen’. De politie staat erbij en doet niks. Daarom vinden wij dat het leger moet worden ingezet in Gouda om de orde te herstellen en de straat te ‘heroveren’. De veiligheid van Nederlandse burgers hier is belangrijker dan de veiligheid in Uruzgan. Goed weekend en tot volgende week!
Geert Wilders
RNLMC
4 oktober 2008, 10:15
Dat is dan mijn baas?
Zelf zou die geeneens in mijn schoenen willen staan?
Hoe kan hij in godsnaam oordelen over ons en wijze beslissingen maken in het voordeel van ons als hij er geeneens verstand van heeft?
Dit is dus precies de reden waarom rangen gepaard gaan met veel haat in elk krijgsmachtonderdeel, veel onbegrip, teveel kantoortjes!
Zet ons maar in voor Gouda en stuur ons meteen door na elke andere stad in Nederland waar straten worden geterroriseerd.
RNLMC
DeepThroat
4 oktober 2008, 10:29
Je hebt zelf een rang in de krijgsmacht, RNLMC?
RNLMC
4 oktober 2008, 10:31
ja als marinier algemeen !at your service
DeepThroat
4 oktober 2008, 10:44
RNLMC: het is een schande dat jullie moeten functioneren onder een incompetente zakkenvullende hufter als Middelkoop. Flink ruchtbaarheid aan deze zaak geven, misschien trekt het ondier zich nog terug uit zijn functie.
Middelkoop zou de veiligheid van NL als prioriteit moeten stellen maar heeft kennelijk maar één andere prioriteit: het vullen van de eigen bankrekening. Maar ja, wat wil je: ze hebben Marcel van Dam als lichtend voorbeeld, links lullen en rechts zakkenvullen getuige zijn landgoed op de Veluwe...
RNLMC
4 oktober 2008, 11:27
RNLMC: het is een schande dat jullie moeten functioneren onder een incompetente zakkenvullende hufter als Middelkoop. Flink ruchtbaarheid aan deze zaak geven, misschien trekt het ondier zich nog terug uit zijn functie.
Middelkoop zou de veiligheid van NL als prioriteit moeten stellen maar heeft kennelijk maar één andere prioriteit: het vullen van de eigen bankrekening. Maar ja, wat wil je: ze hebben Marcel van Dam als lichtend voorbeeld, links lullen en rechts zakkenvullen getuige zijn landgoed op de Veluwe...
Ja vertel ons wat.
Er zijn nog wel veel meer zaken waar we beklaag over hebben maar dat mogen we ook niet uitbrengen. eerlijk gezegd heb ik alle discussies tot nu toe van onze minister van defensie nog nooit echt begrepen want ik heb nooit het gevoel gehad dat wij er belang bij zouden hebben!
Defensie zit momenteel met een groot tekort aan werknemers end at vind ik niet gek, iedereen stapt op!
Dan lees ik in het vakbond boekje van de BBTV dit:
" Hoe komt dat?
Twee van de redenen dat veel militairen weggaan bij Defensie, zijn de werkdruk en de uitzenddruk. Die zijn heel hoog. veel militairen zijn jaar in, jaar uit wel 160 tot 200 nachten van huis. Voor een jonge vent of meid is dat misschien niet zo'n probleem, maar als je een man/vrouw en kinderen hebt, zeggen zie op gegeven moment: zoek ander werk of je zoekt maar een andere vrouw/vent! En dan maak je die keuze. Met pijn in het hart, want Defensie is een prachtig "bedrijf".
Ik denk dat ik voor velen uit het korps praat als ik zeg: uitzenddruk en werkdruk hebben wij geen last van. Sommige zitten te smeken om naar Uruzguan te gaan ipv Pol e Khomri waar we gelegerd waren als mariniers. Nu gaan de Mariniers Naar Uruzguan en velen zijn daar blij om. Het thuisfront de schuld geven is ook erg gemakkelijk.
Als ze nu eens echt over het echte probleem beginnen, zoals:
Wij zijn ontevreden omdat defensie niets voor ons doet als het erop aankomt!
dan maken we pas een punt. Maar wie wil ons nou horen?
We worden gezien als domme vechtmachines waarvan de mond liever gesnoerd wordt, laat staan onze ontevredenheid uitten aan onze minister van defensie. Alsof hij er oren naar zal hebben...
DeepThroat
4 oktober 2008, 12:03
We worden gezien als domme vechtmachines waarvan de mond liever gesnoerd wordt, laat staan onze ontevredenheid uitten aan onze minister van defensie. Alsof hij er oren naar zal hebben...We behoeven slechts aan Eric O. te denken als we weer even willen weten hoe bedroefd het gesteld is met onze buitenlandse krijgsmacht en de politieke steun daaraan..
RNLMC
4 oktober 2008, 12:10
We behoeven slechts aan Eric O. te denken als we weer even willen weten hoe bedroefd het gesteld is met onze buitenlandse krijgsmacht en de politieke steun daaraan..
Ja inderdaad.
Als wij de reacties lezen bij artikelen in de telegraaf bv. dan is het zeer bedroevend hoe een groot deel van ons volk ons niet steunt en hun onbegrip toont. beslissingen die gemaakt worden door het kabinet krijgen wij op onze boterham en degene die daarmee negatief worden beoordeeld zijn wij en niet de minister!
Wij voeren ook alleen maar ons werk uit waar dan ook ter wereld, met als doel het terreur ver weg van ons land te houden. Maar zoals ik hier alles lees kunnen ze ons beter eerst inzetten in ons eigenland en daar een grote schoonmaak laten houden voordat ze ons uitzenden naar het buitenland. Want terwijl wij druk bezig zijn een land heroptebouwen (wat verspilling van de tijd is aangezien heropbouw pas kan als een land veilig is!) en het terrorisme proberen te verdrijven gaat ons eigen land naar de knoppen. Niemand die ons daarvoor inzet wanneer de politie het laat afweten. in het korps hebben we nog wel de BBE (bijzondere bijstands eenheid), die worden zeker getraint om ze nooit in te zetten???
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.