PDA

Vollständige Version anzeigen : PvdA:Pensioengeld naar hulp aan arme landen

hirihiri123
24 maart 2007, 09:13
PvdA: pensioengeld naar hulp aan arme landen
http://www.uitkijk.net/data/upimages/pot.jpg

Minister Bert Koenders (PvdA, Ontwikkelingssamenwerking) wil dat pensioenfondsen uw premie-geld gaan 'investeren' in de bodemloze put 'ontwikkelingssamenwerking'. Hij kondigde gisteren aan dat hij met de pensioenfondsen ABP en PGGM om de tafel gaat zitten. De bewindsman wil het recht op water de komende tijd meer op de internationale agenda zetten. Omdat de lieden in ontwikkelingslanden blijkbaar te dom of te beroerd zijn om zélf een putje te slaan mag de Nederlandse premie-betaler daarvoor opdraaien.

Koenders maakte dit in Den Haag bekend op een bijeenkomst in het kader van Wereldwaterdag. Hij refereerde aan een uitzending van tv-programma Zembla. Daarin werd zondag gemeld dat Nederlandse pensioenfondsen beleggen in onder meer clusterbommen en landmijnen. De bewindsman zei dat het „beter is om te 'investeren' in water en sanitair dan in clusterbommen”. Hij vergat er bij te vertellen dat het 'investeren' in een wc-pot totaal niks oplevert voor de pensioen-gerechtigden en dat ze dus naar die centen kunnen fluiten.

Koenders gaf tijdens de bijeenkomst de aftrap voor een reeks projecten die de beschikbaarheid van water en sanitaire voorzieningen in Zuid-Afrika, Nicaragua en Hongarije moeten verbeteren. Deze projecten worden gefinancierd uit een fonds van de Nederlandse waterschappen en dus met uw Waterschapsheffing. De bedoeling is dat het fonds een omvang krijgt van 25 miljoen euro.
Bron ww.uitkijk.net

Wanneer wordt deze kerel" doorgetrokken "?

von slarotimov
24 maart 2007, 10:09
Hoe gek kan iemand zijn, ik hoop dat dit linkse zootje gauw verdwijnt, een beetje speculeren met jouw geld, als dat geld verdwenen is in de bodemloze put wie geeft jou nog pensioen?
Maar ik weet het in de ogen van de PVDA ben je rijk als je meer als AOW hebt, daarom ook de kabouterboslim belasting.

admin
24 maart 2007, 11:24
Het wordt met dag erger hier en vraag me nu hardop af of de afbetaling aan de staatsschuld al stop is gezet zodat ook dit geld in linkse-projektjes verdwijnt.