PDA

Vollständige Version anzeigen : Australische Imams als strandwacht

hirihiri123
25 maart 2007, 16:32
Australische imams als strandwacht

Gepost in Geloof, Maatschappij op maart 25th, 2007

Om het imago van de islam en de imams in Australië te verbeteren zouden imams het goede voorbeeld moeten geven door als vrijwilliger bosbranden te blussen en als strandwacht op zwemmende kinderen te letten. Dat heeft Tom Zreika, de voorzitter van de Lebanese Muslim Association (LMA), gezegd.

In een rapport dat dit weekend zal worden besproken door de belangrijkste islamitische geestelijken in Australië, probeert Zreika imams aan te sporen tot betere integratie. Volgens Tom Zreika moeten de islamitische geestelijken hun imago verbeteren, omdat Australië ‘’genoeg van ons heeft'’. Zreika meent dat de moslims net zo impopulair zijn als de communisten dat ooit waren.

‘’Het zou geweldig zijn als een imam met een tulband op een bosbrand zou blussen naast andere vrijwilligers'’, aldus Zreika in de Australische krant The Australian. Het vechten tegen bosbranden en het beveiligen van het strand zijn onderdeel van de Australische nationale identiteit.

http://www.theaustralian.news.com.au...006784,00.html

Ik zie het al voor me, een Imam met tulband , een brandje blussen............. lol lol lol

Danny
25 maart 2007, 19:08
strandwacht op zwemmende kinderen te letten

Zou jij een imam op zwemmende kinderen laten passen ?
Kan al zo een heel dringende reden bedenken waarom niet.

Resident
31 maart 2007, 05:00
Ik denk dat Australiers, net als Nederlanders, een Tulband alleen in een banketwinkel willen zien. En dan nog alleen op een schaal in de verkoop. Beslist niet achter de toonbank.