PDA

Vollständige Version anzeigen : Presidenten VS vaak mikpunt moordenaars

FvdV
28 oktober 2008, 00:06
UPDATE
WASHINGTON- Twee neonazistische skinheads uit Tennessee hebben het plan gesmeed om Barack Obama te vermoorden. Dat blijkt uit maandag vrijgegeven rechtbankdocumenten. Ook zouden ze op een middelbare school 88 zwarten hebben willen doodschieten en veertien zwarten hebben willen onthoofden.

De cijfers 88 en 14 hebben binnen de gemeenschap van blanke racisten een symbolische betekenis.

Obama was het laatste doelwit van de twee, de 18-jarige Daniel Cowart en de 20-jarige Paul Schlesselman, zei speciaal agent Jim Cavanaugh. ''Ze dachten niet dat het zou lukken, maar gingen ervan uit dat ze doodgeschoten zouden worden terwijl ze het probeerden'', zei hij.

De verdachten zitten vast. Bij hun arrestatie namen agenten een geweer, een jachtgeweer met afgezaagde loop en drie pistolen in beslag. Ze worden vervolgd voor ongeoorloofd wapenbezit en het bedreigen van een presidentskandidaat. Het tweetal zou ook een wapenwinkel hebben willen beroven.

Meerdere Amerikaanse presidenten zijn sinds het ontstaan van de Verenigde Staten het doelwit geweest van een (al dan niet verijdelde) aanslag op hun leven.
Zo beraamde Al Quada in november 2005 een moordaanslag op de huidige presidnet George W. Bush en mislukte op 30 maart 1981 een aanslag op president Ronald Reagan. De zevende president, Andrew Jackson, slaagde er zelf in 1835 in om zijn aanvaller te ontwapenen.

Vier presidenten vonden daadwerkelijk de dood als gevolg van een aanslag:

15 april 1865: Abraham Lincoln

19 september 1881: James Garfield

14 september 1901: William McKinley

22 november 1963: John F. Kennedy.

Goh das toevallig ik had een paar dagen geleden het gevoel dat wanneer Oboema president wordt er een aanslag op 'm gepleegd word.

admin
29 oktober 2008, 00:18
Zo toevallig is dat niet hoor,ik heb dat weken geleden al gezegd,
maar ik denk niet dat je een voorspellende gave hoeft te bezitten
om aan te voelen dat dat gaat gebeuren..........

Dat denk ik ook niet en wat hier nu gebeurd is, is een duidelijk voorbode op wat komen gaat.