PDA

Vollständige Version anzeigen : VVD wordt liberaal-islamitische partij

Johnnie
4 november 2008, 17:06
Encina Navan 3 november 2008

Islam nota van Kamp: hard van buiten, boterzacht van binnen

Met de nieuwste versie van de islam nota van Henk Kamp komt de VVD in een nieuwe fase. In de vorige versie uit 2007 was de VVD betrekkelijk neutraal. Moslims waren welkom als ze zich maar aan de regeltjes hielden. Als ze dat niet deden, trad het ‘behoudens ieders verantwoordelijkheid jegens de wet’ in werking. Strenger was niet nodig, zo was de algemene opvatting, als liberale partij wil je mensen toch juist vrij laten?

Maar er waait een kille wind door Nederland en langzaam maar zeker dringt ook bij de VVD door dat regeltjes niet altijd voldoende zijn. Vooral niet als je te maken hebt met een geloof dat zelf veel beter is in het maken van regels, het aandringen op de naleving van die regels en het anders uitleggen van de regels van het land waar je woont.

Henk Kamp werd geselecteerd om vlak voor zijn vertrek naar het zonnige Aruba nog even de islam nota van een streng gezicht te voorzien. Als het verkeerd zou vallen, konden ze altijd nog zeggen: ja maar dat is niet van ons….
Kamp produceerde een indrukwekkend ogende lijst van ongeveer twee velletjes met eisen die aan moslims gesteld worden.

Na een algemene inleiding over ‘islam als wereldgodsdienst’ volgen opmerkingen als:

De arbeidsdeelname ligt op 50 procent, de uitkeringsafhankelijkheid is groot.

In dezelfde beroepen ligt de arbeidsdeelname van Nederlanders veel hoger dan 50 procent. In dit opzicht zijn allochtonen uitstekend geïntegreerd.

Tweederde deel van de moslims in Nederland vindt dat er weinig respect is voor de islamitische cultuur en dat er negatief tegen de islam wordt aangekeken. (p. 9)

Zou het niet zinniger zijn te vragen, ten eerste hoe ze zelf denken dat dit komt, maar vooral om te vragen hoeveel respect moslims in Nederland opbrengen kunnen opbrengen voor de westerse cultuur (materialistisch, goddeloos, decadent zijn nog de aardigste omschrijvingen die me te binnen schieten) en hoe ze tegen westerlingen aan kijken (“wacht maar tot wij hier de baas zijn”). Liberaal betekent voor veel moslims hetzelfde als ‘goddeloos’ en ‘decadent’.

Kamp schrijft: “Islamitische regels mogen echter – net als aan de islam gerelateerde
gewoonten en gebruiken – niet in strijd met de wetten zijn.” (p. 12). Islamitische regels zijn wel of niet in strijd met onze wetten, maar daar kan Kamp geen enkele invloed op uitoefenen. Een moslim is verplicht de islamitische regels op te volgen, tenzij door overmacht anders gedwongen, dan is hij tijdelijk ontslagen van de plicht, net zo lang tot hij kans ziet om de islam op te leggen aan zijn omgeving. Kamp gaat onverdroten door met de grenzen aan te geven van wat er kan in ons land:

Hervorming en modernisering van de islam kan alleen van binnenuit komen. Het
is denkbaar – en te hopen – dat daar vanuit de moslimgemeenschappen in de
westerse landen wezenlijke en vruchtbare bijdragen aan geleverd gaan worden. (p. 15).

Met andere woorden: wij doen niets, we wachten af tot de moslims het zelf zullen doen.
Dit is in het kort de immigratie nota van Kamp: streng van buiten, boterzacht van binnen. De eisen die er in gesteld worden, bestaan al jaren lang of zijn door de creatieve immigrant echt wel te omzeilen. Kamp gaat er, net als de linkse partijen in de Kamer, van uit dat het westerse systeem zo mooi en krachtig is, dat moslims zich er van zelf bij aan passen. De tekst van de nota veronderstelt dat moslims vrij zijn om keuzes te maken. Misschien gelooft Kamp dat er liberale moslims bestaan en dat die de islam van binnenuit kunnen veranderen.
De vrijheid van godsdienst geldt echter voor westerlingen op een andere manier dan voor moslims. Eens moslim, altijd moslim. Er is maar één islam en dat is de totalitaire islam.
Voor de hele nota: http://www.henkkamp.nl/

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7230

Nog een aardigheidje er achteraan voor Admin,die nog steeds denkt dat de christenen enkel maar bij het cda,cu en sgp zittenat your service

Henk Kamp was op de kostschool bij de paters Carmelieten klasgenoot van Jan Marijnissen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Kamp

admin
4 november 2008, 18:00
Nog een aardigheidje er achteraan voor Admin,die nog steeds denkt dat de christenen enkel maar bij het cda,cu en sgp zittenat your service

Henk Kamp was op de kostschool bij de paters Carmelieten klasgenoot van Jan Marijnissen.

En nogmaals voor Walkie dit zegt helemaal niks, mijn tante zat haar schooltijd uit tussen de nonnen en heeft daar tussen de zwarte stinkende kraaien een fantastische tijd gehad NOT! :(
En ze geeft mede daardoor niks om het geloof en zij is niet de enige Nederlander die vroeger naar een christelijke school ging, het grootste gedeelte van de bevolking ging.
Wanneer je nu aankomt met artikelen die aangeven dat Jan Marijnissen, Henk Kamp en wie dan ook bij de non-christelijke partijen in Den Haag elke zondag naar de kerk gaan dan ben ik om. at your service

Johnnie
4 november 2008, 18:47
En nogmaals voor Walkie dit zegt helemaal niks, mijn tante zat haar schooltijd uit tussen de nonnen en heeft daar tussen de zwarte stinkende kraaien een fantastische tijd gehad NOT! :(
En ze geeft mede daardoor niks om het geloof en zij is niet de enige Nederlander die vroeger naar een christelijke school ging, het grootste gedeelte van de bevolking ging.
Wanneer je nu aankomt met artikelen die aangeven dat Jan Marijnissen, Henk Kamp en wie dan ook bij de non-christelijke partijen in Den Haag elke zondag naar de kerk gaan dan ben ik om. at your service

Je hoeft er niet voor om te gaan,maar onder je een interview van harry van bommel.Ik heb er de belangrijkste passage eruit gehaald.at your service

2. Bent u belijdend gelovig?

Ja, ik ben belijdend katholiek. Ik probeer zoveel mogelijk op de zondagen naar de kerk te gaan. In mijn woonplaats Diemen ben ik aangesloten bij de plaatselijke kerk. Als ik op reis ben in andere landen, zoek ik daar ook katholieke kerken op die ik kan bezoeken

http://forum-voor-de-vrijheid.nl/vrijheid/showthread.php?t=10274&highlight=harry+van+bommel

admin
4 november 2008, 19:35
Je hoeft er niet voor om te gaan,maar onder je een interview van harry van bommel.Ik heb er de belangrijkste passage eruit gehaald.at your service

2. Bent u belijdend gelovig?

Ja, ik ben belijdend katholiek. Ik probeer zoveel mogelijk op de zondagen naar de kerk te gaan. In mijn woonplaats Diemen ben ik aangesloten bij de plaatselijke kerk. Als ik op reis ben in andere landen, zoek ik daar ook katholieke kerken op die ik kan bezoeken

http://forum-voor-de-vrijheid.nl/vrijheid/showthread.php?t=10274&highlight=harry+van+bommel

Goed dat is dan één proost nu de rest nog at your service