PDA

Vollständige Version anzeigen : Tanken levert staat 14,2 miljard op

admin
27 maart 2007, 11:16
AMSTERDAM - Belastingen op voertuigen bracht de schatkist vorig jaar meer dan 14 miljard euro op.

Het waren vooral de benzineaccijnzen die de schatkist hebben gespekt met 6,8 miljard euro. De BPM, de belasting op aankopen van nieuwe personenauto’s en motorrijwielen bracht 3,5 miljard euro op en de motorrijtuigenbelasting was goed voor 3,8 miljard euro. De belasting op zware motorrijtuigen ligt al jaren constant op 0,1 miljard euro.
Een deel van de opbrengst van de motorrijtuigenbelasting gaat naar de provincies. Zij ontvingen vorig jaar 1,1 miljard euro.
Het aandeel van de voertuigbelastingen in het totaal van de belastingen ligt de laatste jaren vrij stabiel op 11 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Statistiek

rooie trien
27 maart 2007, 14:57
En geen haan die er naar kraait!!

En de anwb is zo als altijd heeeeeeel stil, en dat voor een club van 4,2 miljoen leden.

mozabel
27 maart 2007, 15:37
Nou ik heb er wél naar gekraait, en naar jaren ouwehoeren met feiten, kon ik nog steeds doodvallen, m'n kop moest ik houden, of ik was niet solidair, kijk, met dat laatste wringt de kous, de feiten hebben niets met solidariteit te maken, maar met realiteit!!!!! En zo gaat iedereen langzaam naar de kloten die tussen het minimum hangt en daar een stukje boven. Trien, bij een transparante begroting kan iedereen zien waar het vandaan komt en waar het blijft, en je hebt een post onvoorziene uitgave, het woord zegt het al. Nu worden er op 'n produkt belastingen/accijns geheven die voor andere doelen wordt gebruikt( niet vermeld), en dat is fout, en onoverzichtelijk.

Johnnie
27 maart 2007, 16:29
Ik zag dat van die 14.2 miljard euro er 1.1 miljard euro naar de provincie gaat.Gebeurt er nou met die andere 13.1 miljard euro?Probleemwijken?Intregatieplannen?opvangen van asielzoekers?bosbanen?Wie het weet mag het zeggen.piM

admin
27 maart 2007, 22:47
nope Walkie wil je niet meer spreken over probleemwijken het zijn kansenbuurten!

Johnnie
28 maart 2007, 07:56
nope Walkie wil je niet meer spreken over probleemwijken het zijn kansenbuurten!

Dacht bij mezelf ,ik hou het nog netjes en maak er maar probleemwijken van inplaats van moslim enclaves.Maar dat heet nu officieel kansbuurten?en wie heeft dat verzonnen?piM

admin
28 maart 2007, 11:23
Dacht bij mezelf ,ik hou het nog netjes en maak er maar probleemwijken van inplaats van moslim enclaves.Maar dat heet nu officieel kansbuurten?en wie heeft dat verzonnen?piM

http://www.pvda.nl/download.do/id/320079411/resizeImage/true/height/75/