PDA

Vollständige Version anzeigen : Fuck Kemal Atatürk

Johnnie
2 april 2007, 18:50
http://www.hetvrijevolk.com/files/users/bogaers/ataturk.gif

Waarom kan het de Turken wat schelen als België denkt dat hij homosexueel was?

Zaman, Turkije's Engelstalige krant, berichtte donderdag over een incident rond de publicatie van een schoolboek in Wallonië met de titel Gevecht Tegen Homofobie, waarvan de inhoud Turkije tegen de haren instreek. Want wat wil het geval? De schrijvers hadden de vader van de Turkse staat Kemal Atatürk opgenomen in een lijst met "beroemde homosexuelen en bisexuelen in de geschiedenis" in het boek. Het resultaat was een klein diplomatiek relletje, waarbij het Waalse ministerie van Onderwijs toezegde om de gewraakte passage in de volgende editie van het werk achterwege te laten.

De Belgische regering haastte zich om te zeggen dat het geen enkele schuld had aan het incident. Een anonieme Belgische bron zei het volgende: "The source of that list was a California-based Internet site, and unfortunately those who prepared the book didn't feel the need to check the information already provided publicly on an Internet site. It is a copy and paste accident." Dezelfde persoon onderstreepte tevens dat de Belgische staat niet verantwoordelijk is voor schoolboeken in het basis- en voortgezet onderwijs, maar de Waalse deelregering. Tevens bleek ineens dat het 144 pagina's tellende boek niet voor leerlingen was bestemd maar voor docenten, die het als middel kunnen gebruiken om hun pupillen bewustwording over homohaat bij te brengen. "The ministry will request that teachers not take those pages into consideration while instructing students," zo wordt tot slot duidelijk.

Terwijl de Belgische regering diep door het stof ging om de gevoelens van de Turkse medemens maar niet te kwellen, riekte de reactie van de Turkse ambassade naar een gevoel van victorie. De Waalse minister van Onderwijs Marie Arena nam direct contact op met de Turkse vertegenwoordiging in Brussel met het verzoek om ambassadeur Fuat Tanlay te spreken over de kwestie, waarna diens woordvoerder zich liet ontvallen: "The issue is extremely sensitive, and Belgian officials have eventually noticed their mistake." Het verzoek van Arena werd ingewilligd, "without specifying an exact date."

Nu ben ik een groot fan van voormalig Amerikaans president Ronald Reagan, maar als ik zijn naam plus het woord "fascist" intik in Google, zie ik als eerste hit "Fuck Ronald Reagan," waarna een hele waslijst aan vijandigheid volgt -- in alle talen. Er is echter geen regeringsleider ter wereld die met het schaamrood op de kaken de Nederlandse ambassadeur in zijn land opbelt om mijn heftige emoties enigszins te sussen. Persoonlijk vind ik fascisme tevens een vervelender fenomeen dan homofilie, maar het zegt wellicht wat over de geestesgesteldheid van moslims.

Persoonlijk erger ik me ook aan de uitlatingen van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad, die Israël ziet als een kankergezwel in het Midden-Oosten, dat van de kaart dient te worden geveegd, en van mening is dat de ernst en schaal van de Holocaust tamelijk worden overdreven. Maar ik zie hem noch de mullah's aanstalten maken om bij de Nederlandse ambassade op de thee te komen, om de vervelende misverstanden op te helderen. En dan zal ik over het ontbreken van een Israëlische ambassade in Teheran maar zwijgen.

Het Westen is op het punt aanbeland waarop het zonder tegensputteren buigt voor elke onbuigzaamheid van moslims overal ter wereld, en de laatsten buiten deze zwakte op kundige wijze uit. Elk "incident" waarbij wij de grens overschrijden die zij stellen wordt opgeblazen tot hemelse proporties, waarbij niet zelden hele volksstammen worden opgetrommeld om hun ongenoegen op geweldadige wijze kenbaar te maken. De Deense "cartoonrellen", het zogenaamde door het toilet spoelen van een Koran op Guantánamo Bay en nog tal van andere zaken worden aangegrepen om ons door middel van slimme PR door het stof te doen kruipen.

Het is een verleiding die wij moeten weerstaan. Als er de volgende keer ambassadeurs driftig aan de deur van onze regeringsleiders staan te kloppen, zouden ze in niet mis te verstane woorden moeten worden gewezen op de misstanden met betrekking tot Iraans president Ahmadinejad.

Mark Bogaers
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3199&titel=Fuck_Kemal_Atat%FCrk