PDA

Vollständige Version anzeigen : Beveiligde rechtbank blijkt toch niet zo goed beveiligd - Mondelinge Kamervragen

admin
3 april 2007, 18:02
Dinsdag 03 april 2007

Mevrouw de voorzitter,

Eindelijk kan justitie een vermeend kopstuk van de criminele onderwereld naar het gerecht brengen. In dat opzicht alle lof naar politie en justitie en nu maar hopen dat de schuldigen veroordeeld worden en dan ook voor lang.
Boos en buitengewoon teleurgesteld was de fractie van de PVV toen wij gisteren hoorden dat de Extra Beveiligde Rechtbank de dag voor het begin van de geruchtmakende rechtszaak tegen o.a. Willem Holleeder midden in de nacht bestookt was met een drietal vermoedelijk anti-tank raketten. Voorzitter hoe is dit toch mogelijk?

Ik kan het u wel vertellen. De betreffende beveiligde rechtbank is gewoon een industriepandje midden in een industrieterrein op loopafstand van een woonbuurt. De extra beveiliging bestaat enkel uit een camera op iedere hoek van het pandje en wat extra gelagerd glas in de ramen. Ik heb er zelf weleens bewaakt en ik kan u vertellen dat het niet veel inhoudt.
Schromelijke onderschatting en een behoorlijke portie naïeviteit om te denken dat de maffia niets tegen een rechtbank gaat ondernemen.

Dat nog wel in een stad waarin zelfs de krans van de dodenherdenking bij het monument op de Dam dagenlang moet worden bewaken door de politie. Juist deze stad heeft een raketaanval op deze rechtbank op deze dag niet kunnen verhinderen.
Voorzitter,
Ik ben van mening dat de locatie van de extra beveiligde rechtbank in Osdorp en ook die in Rotterdam niet meer van deze tijd zijn. Deze raketaanval is niet alleen een misdrijf, maar schaadt daarnaast ook indirect het vertrouwen in de rechtsstaat. Is de minister bereid uit te kijken naar een andere locatie in de rol van extra beveiligde rechtbank, bijvoorbeeld een voormalige kazerne of mogelijk nieuwbouw? Is de minister in ieder geval met mij van mening dat de huidige locatie in Sloten, namelijk midden in een industrieterrein op korte afstand van een woonwijk, niet voldoet en dat deze rechtbank gesloten moet worden? Kan de minister mij tenslotte het vertrouwen geven dat er alles aan gedaan wordt dat deze belangrijke rechtszaak tegen de landelijke maffia op een veilige en verantwoorde manier wordt afgesloten?

Hero Brinkman

hirihiri123
4 april 2007, 13:32
nu weten de voorzitter Verbeetttttttt grrrrrrrrrrrrr en alle kamerleden die aanwezig waren, het ook.........................

Geert Go!!!!!!!!!!!!!!!!!

hirihiri123
4 april 2007, 14:57
Er zal wel weer een "commissie "in het leven worden geroepen, die dat moet onderzoeken.nope nope

Toch geld zat.banana banana