PDA

Vollständige Version anzeigen : Hamas beschiet Israel weer

James1234
1 februari 2009, 10:26
Israël weer bestookt met raketten

JERUZALEM (ANP) - Vanuit de Gazastrook zijn zondag twee raketten afgevuurd, die in het zuiden van Israël ontploften. Niemand werd geraakt en er is geen sprake van enige schade. Dat maakte het Israëlische leger bekend.
Sinds het staakt-het-vuren van 18 januari is Israël vanuit de Gazastrook met zeker vijf raketten bestookt.

Israël begon eind december een offensief in de Gazastrook, dat drie weken duurde. Daardoor kwamen zeker 1300 Palestijnen om het leven, 5300 mensen raakten gewond. Aan Israëlische zijde stierven zeker dertien mensen

Geen voortschrijdend inzicht bij Hamas, zou Rob Hoogland zeggen.
Ik vraag me af hoe Israel zal reageren als volgende week Netanyahu de baas is

Bron (http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2020021.ece/Israel_weer_bestookt_met_raketten.html)

King George
1 februari 2009, 12:05
Hopelijk met een gepaste charge om zowel Hamas als ook de buitenwereld (Het Witte Huis bijvoorbeeld) te laten zien dat wie niet horen wil, dient te voelen en dat Israel de veiligheid van haar eigen burgers boven het moeten aanhoren van zielige klaagzangen van de ministeries van buitenlands gezanik over de eigen grenslijnen stelt. Het moge duidelijk zijn dat Hamas hardleers is. Herbewapenen heeft voor Hamas meer prioriteit dan het eigen land vooruit te stuwen in de vaart der volkeren. Het lijkt me dat Israel, behorend tot de normale wereld, zich hier niet aan hoeft aan te passen en tijdig en adequaat tot gepaste charges dient over te gaan!

isfl isfl isfl

hirihiri123
1 februari 2009, 12:13
Israël weer bestookt met raketten

JERUZALEM (ANP) - Vanuit de Gazastrook zijn zondag twee raketten afgevuurd, die in het zuiden van Israël ontploften. Niemand werd geraakt en er is geen sprake van enige schade. Dat maakte het Israëlische leger bekend.
Sinds het staakt-het-vuren van 18 januari is Israël vanuit de Gazastrook met zeker vijf raketten bestookt.

Israël begon eind december een offensief in de Gazastrook, dat drie weken duurde. Daardoor kwamen zeker 1300 Palestijnen om het leven, 5300 mensen raakten gewond. Aan Israëlische zijde stierven zeker dertien mensen

Geen voortschrijdend inzicht bij Hamas, zou Rob Hoogland zeggen.

Bron (http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2020021.ece/Israel_weer_bestookt_met_raketten.html)

Zijn er ook foto's van :p :p , want anders "geloof "ik het niet...................nope nope

Marcel
1 februari 2009, 12:40
Nadat de Palestijnse terreurbeweging Hamas vanochtend opnieuw vier raketten op Israël afschoot, reageerde de premier Olmert dat Israël's antwoord hierop voortaan 'disproportioneel' zal zijn. Hierbij liet hij duidelijk zijn minachting blijken voor deze, door de anti-Israëlische VN gebruikte term voor Israël's zelfverdedigende militaire akties tijdens de Gaza oorlog.

'Twee weken zijn nu voorbij sinds Israël besloot tot een staakt-het-vuren. Dit bestand werd gesloten op twee voorwaarden: geen raketaanvallen meer en het stopzetten van de wapensmokkel door de Philadelphi corridor.'

'We laten ons echter niet langer dicteren door terreurgroepen en laten ons dus ook niet meer verleiden tot een oneindige oorlog,' verklaarde Olmert. Hij benadrukte dat Israël het niet zou toestaan dat de raketaanvallen zoals vanouds zullen kunnen blijven doorgaan.

Olmert zei dat hij minister van Defensie Barak opdracht had gegeven om het leger voor te bereiden op een antwoord. 'We geven de terreurgroepen geen waarschuwing waar en wanneer we zullen reageren, maar Israël ZAL reageren, op de door ons gekozen tijd en plaats.'

Kadima leider Tzipi Livni bekritiseerde haar collega's die nog steeds zouden willen proberen een overeenkomst met Hamas te sluiten. Zij gaf duidelijk aan definitief af te willen rekenen met Hamas en dat een overeenkomst de terroristen alleen maar meer legitimiteit zou geven. 'We moeten niet proberen om afspraken met Hamas te maken. We moeten juist met alle kracht tegen ze optreden. Als ik premier wordt, dan zal Israël op iedere Kassam raket reageren, of deze nu zijn doel raakt of niet. Er is geen enkele reden om hier nu mee te wachten.'

Minister van Defensie Barak reageerde dat dit antwoord er echt zal komen, maar betichtte Livni vooral van populaire verkiezingstaal. 'Sommige mensen, die zelf nog nooit een wapen hebben vastgehouden, kletsen maar wat, en begrijpen niet hoe en wanneer we moeten handelen. We moeten met discretie en verantwoordelijkheid reageren. Hamas heeft een zware klap gekregen en we zullen hen opnieuw aanpakken, maar deze beslissing over het hoe en wanneer laten we over aan de experts van het leger.'

Xander (http://xandernieuws.punt.nl/?id=502570&r=1&tbl_archief=&)

Bron: Jerusalem Post (http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1233304649047&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull)

isfl isfl isfl

GW=OK
1 februari 2009, 13:10

Die smijt er gewoon een clustertapijt overheen en maakt het karwei af.. Als hamas niet verdreven wordt dan zal het blijven doorgaan met raketjes spelen

James1234
1 februari 2009, 13:17
"'disproportioneel'" i like that word

Disproportioneel is een bizar woord. Het is alsof je de geallieerde troepen bij de landing in Normandië op 6 juni 1944 ook 'disproportioneel' geweld tegen de Duitse troepen zou kunnen verwijten. Oorlog voer je om te winnen. Het is geen partijtje schaken met gelijke stukken Ze wonnen die slag , dankzij disproportioneel geweld

Daarbij maak je gebruik van je superioriteit als je die hebt. Als dat 'disproportioneel' is , dan graag zelfs anders waren de Duitsers hier nog de baas geweest.
Hamas mag van mij dus disproportioneel kaltgestellt worden.