PDA

Vollständige Version anzeigen : VVD: Geduld met Turkije is een keer op

irishpastry
7 februari 2009, 17:46
vrijdag 6 februari 2009 18:53

Nederland moet aandringen op het opschorten van de EU-onderhandelingen met Turkije, als dat land blijft weigeren schepen en vliegtuigen uit Cyprus toe te laten.

van Baalen wil uiteindelijk weer terug naar Den Haag van Baalen wil uiteindelijk weer terug naar Den Haag

Terugkeer
In het ND laat Van Baalen ook weten dat hij van plan is terug te keren naar de Nederlandse politiek, na zijn verblijf in het Europees parlement.

'Laat ik maar eerlijk zijn: het is mijn ambitie om daarna terug te keren in Den Haag. Ik ga weg om terug te komen. En hoe? Dat zou best weer kunnen zijn als Tweede Kamerlid.'

Dat zegt Hans van Baalen, lijsttrekker voor de VVD bij de komende Europese verkiezingen, morgen in het Nederlands Dagblad (ND).

Volgens Van Baalen komt er een keer een einde aan het geduld dat de EU heeft met Turkije.

Ruzie
Griekenland en Turkije ruziën al decennia over het eiland in de Middellandse Zee, en Brussel heeft het toelaten van Grieks-Cypriotische schepen en vliegtuigen als voorwaarde gesteld voor eventuele toetreding tot de Europese Unie.

Geen zin
Turkije ging hier in 2005 mee akkoord. Maar in de praktijk komt er niets van terecht. Als de Turken hun houding niet wijzigen moet Nederland zijn conclusies trekken, vindt Van Baalen.

'Verder onderhandelen heeft dan geen zin,' zegt het liberale Kamerlid tegen de krant. 'De Nederlandse regering moet zeggen: tot hier en niet verder.'

Door Robbert de Witt

King George
20 februari 2009, 01:43
VVD: Belofte maakt schuld. Na de woorden nu de daden. We hebben niets aan mooie woorden die niet waar zijn. Dat creëert eerder een waarheid die niet mooi is.

Mooie woorden zijn zelden waar.
Ware woorden zijn zelden mooi.
Vrij vertaald naar Lao Tse