PDA

Vollständige Version anzeigen : PVDA'er Plasterk presenteert nu al een slechte visie

admin
11 april 2007, 17:50
DEN HAAG - De Tweede Kamer is ontstemd over de suggestie van minister Plasterk (PvdA) van Onderwijs dat leraren zelf iets kunnen doen aan de werkdruk die ze ervaren, door een deel van het werk te verschuiven naar hun vakantieperiode. ‘De lange vakantie is nog het enige waarop het leraarsvak zich positief onderscheidt’, vindt PvdA-Kamerlid Marriëtte Hamer. De werkdruk is volgens haar een gecompliceerd probleem. ‘We moeten ons niet laten verleiden tot kleine oplossingen.’

http://img50.imageshack.us/img50/9664/probleemic9.jpg

Ook CDA-Kamerlid Jan-Jacob van Dijk is niet blij met de opmerkingen van Plasterk. ‘Dit is precies waarom er een commissie komt die de werkdruk gaat onderzoeken en oplossingen gaat bedenken. Laten we dat vooral aan hen overlaten.’ Volgens Van Dijk is de werkverdeling over het jaar bovendien iets van werkgevers en werknemers in het onderwijs. ‘Het ligt niet op op het bordje van de minister.’
Volgens de SP hebben Nederlandse leraren het zwaar vergeleken bij hun collega’s in andere landen. Ze geven niet alleen meer uren les, maar staan ook voor relatief grote klassen. ‘We moeten in hen investeren, zodat ze de waardering krijgen waar ze recht op hebben’, vindt SP-Kamerlid Jasper van Dijk.
Hamer van de PvdA vindt dat minister en staatssecretaris minder stringent aan de urennorm moeten vasthouden. Ze pleit voor een bandbreedte waarbinnen scholen het aantal lesuren zelf kunnen invullen. Op dit moment geldt een strikte urennorm van 1040 lesuren per jaar in het voortgezet onderwijs en 850 in het middelbaar beroepsonderwijs. De Onderwijsinspectie controleert dit regelmatig.

mozabel
11 april 2007, 18:07
Het zou goed zijn als de onderwijzer, weer onderwijzer kan zijn, zonder al de gezeur en gezeik van de tig tallen managers die iedere school heeft. Plassterk had m.i gewoon in zijn labje moeten blijven, als deze meneer zijn staatssecretaris een kundig mens noemt, vraag ik me werkellijk af wat er van het onderwijs moet worden. Vermoedelijk een nog grotere teringzooi, als dat het nu al is.

Johnnie
11 april 2007, 20:49
Het zou goed zijn als de onderwijzer, weer onderwijzer kan zijn, zonder al de gezeur en gezeik van de tig tallen managers die iedere school heeft. Plassterk had m.i gewoon in zijn labje moeten blijven, als deze meneer zijn staatssecretaris een kundig mens noemt, vraag ik me werkellijk af wat er van het onderwijs moet worden. Vermoedelijk een nog grotere teringzooi, als dat het nu al is.

Ja maar dat gaat nu een commissie allemaal onderzoeken.Die linkse lijers kunnen schijnbaar niet zonder commissies waar ze zich dan weer achter kunnen verschuilen.piM

admin
11 april 2007, 20:58
Zo'n commissie is natuurlijk ook weer een leuk tijdelijk (bij)baantje voor bijvoorbeeld sommige die even buitenspel staan.
We hebben dan ook nog nooit figuren in die commissies gezien zoals bijvoorbeeld geleerden of wetenschappers die verstand van zaken hadden, één grote grap dus.