Vollständige Version anzeigen : Pollvraag: PVV moet samenwerking aangaan met Vlaamse Belang?
admin
28 februari 2009, 16:33
Filip Dewinter verklaart islam de oorlog (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=13658) en treedt daarmee in de voetsporen van Pim Fortuyn en Geert Wilders.
Meerdere rechtse partijen van Denemarken tot Italië zijn al langer op dit pad aktief.
Geert heeft de afgelopen tijd om deze reden diverse allianties gesloten met o.a. Europese partijen, allianties die voor de toekomst voor ons allen van groot belang zullen zijn.
Helaas ontbreekt bij deze allianties één zeer belangrijke partij, namelijk die van Filip Dewinter 'het Vlaams Belang', waarvan Geert in het verleden heeft aangegeven geen zaken te willen doen. Het Vlaamse Belang zou volgens Geert extreemrechts zijn, een stigma die al lang niet meer opgaat omdat de partij van Dewinter inmiddels jaren uitgegroeid is tot een fatsoenlijke partij die haar extreemrechtse veren allang afgestoten heeft.
Door het Vlaams Belang nog steeds als rechtsextremistisch te bestempelen veroordeel je ook een enorm grote groep Vlamingers die de afgelopen jaren op Dewinters partij 'het Vlaams Belang' hebben gestemd.
Het Vlaams Belang doet niks meer of minder om de PVV en kan beschouwd worden als gelijkwaardig.
Pollvraag van vandaag aan jullie allemaal en ik doe een beroep op elk lid van het forum voor de Vrijheid deze vraag te beantwoorden namelijk:
De PVV moet een alliantie aangaan met het Vlaams Belang van Filip Dewinter?
Dewinter heeft al diverse handreikingen gedaan http://www.filipdewinter.be/filip-dewinter-schrijft-boze-brief-aan-nederlandse-ambassadeur-ivm-geert-wilders
Nu is de beurt aan Geert ben je het daarmee eens of niet?
hirihiri123
1 maart 2009, 09:03
Ik heb "weet niet "gestemd. Waar ik bang voor ben Wie wordt de kapitein van het schip ?
Natuurlijk ben ik ook in jubelstemming dat de PVV aan het winnen is..........nlvlag nlvlag
Johnnie
1 maart 2009, 09:55
De rechtse partijen zullen wel moeten samenwerken om bijv de kiesdrempel te halen bij de EU verkiezingen.Dus waarom dan ook niet een innige samenwerking tussen de PVV en het VB,om Vlaanderen en delen van nederland bij elkaar te voegen en verder te gaan als onafhankelijke staat in europa met de grondwet van Zwitserland als leidraad.Misschien vergezocht van me,maar ik zie onafhankelijke staten als laatste redmiddel om de islamisering van europa tegen te gaan.at your service
GW=OK
1 maart 2009, 15:53
De rechtse partijen zullen wel moeten samenwerken om bijv de kiesdrempel te halen bij de EU verkiezingen.Dus waarom dan ook niet een innige samenwerking tussen de PVV en het VB,om Vlaanderen en delen van nederland bij elkaar te voegen en verder te gaan als onafhankelijke staat in europa met de grondwet van Zwitserland als leidraad.Misschien vergezocht van me,maar ik zie onafhankelijke staten als laatste redmiddel om de islamisering van europa tegen te gaan.at your service
Precies! Daar ben ik met je mee eens! nlvlag
admin
1 maart 2009, 16:22
Een rechtsblok = alliantie is ook de enige manier om Brussel te ontmantelen.
Carolina
1 maart 2009, 22:11
Hmmm....je moet als partijen ook nog overweg kunnen binnen een alliantie.
Ik zou de komende tijd geen allianties aangaan en met het VB de kat uit de boom kijken. Geen ja en geen nee.
Eric de Blois
9 maart 2009, 04:17
Zeker doen! Er was en is (helaas) géén enkele partij in nederland die zich kan meten met het sucses van het Vlaams Blok (belang). Samenwerking met de beste extreem-rechtse partij in ons taalgebied is van groot belang. Het is zelf's een voorwaarde voor sucses. De vlamingen kunnen ons nederlanders veel leren. Filip Dewinter weet als geen ander het extreem-rechtse gedachtengoed te verkopen. Hij is loyaal en consequent. Kunnen niet veel politici zeggen. Dat Geert Wilders zich openlijk heeft gedistancieerd van het VB vind ik een vorm van verraad. Dat Filip Dewinter alsnog aansluiting wenst met de pvv is een wonder en de pvv mag hem daar wel dankbaar voor zijn. Qua gedachtengoed zie ik geen verschil met het VB. Met vist in dezelfde vijver, dus waarom nog ontkennen? Waarom mooi willen zijn en bezorgt zijn over het imago. Welk imago? Is het zo erg om extreem-rechts te zijn? Dat is een titel die ons is toebedacht door de media, nou niet van wakker liggen zou ik zeggen. Gewoon doorgaan met de dingen die moeten gebeuren om nog wat te redden van een land dat naar de tering is geholpen door de pvda en aanhang.
Carolina
9 maart 2009, 09:39
"Vlaams Belang in Belgium has a history of anti-Semitism. They have since stopped making these sounds, and some say it's to court Jewish voters concerned with Islam," Wilders says about the far-right Flemish party.
bron (http://www.haaretz.com/hasen/spages/943764.html)
Geert heeft dezelfde gedachte als ik blijkbaar over het VB. Kweet het niet hoor..
admin
9 maart 2009, 11:55
Wellicht dat Geert deze info op de kafka website heeft gelezen maar nogmaals het Vlaamse Belang is al lang niet meer die partij die ze ooit zijn geweest, zo kun je ten gunsten van extreemlinkse glibbers wel door blijven gaan met het achtervolgen van uitgebluste verledenen?
Het verleden van de bijna grootste Vlaamse partij is voorbij en nu is het tijd om vooruit te kijken en kijken in hoeverre je kan samenwerken om een groot rechts tegenblok te vormen tegen de eliten van Brussel.
Mivtza Herut
9 maart 2009, 12:52
Zolang een van de beginselen van de VB is dat ze amnestie willen voor oorlogsmisdadigers uit WO2 zeg ik keihard nee.
Eric de Blois
10 maart 2009, 14:42
Zolang een van de beginselen van de VB is dat ze amnestie willen voor oorlogsmisdadigers uit WO2 zeg ik keihard nee.
Is dat echt waar? In dat geval zou ik ook geen behoefte hebben aan een samenwerking met het VB. Maar het verbaasd mij wel. Ik kan het bijna niet geloven, gewoon bizar. Je loyaal tonen met oorlogsmisdadigers is een grote misser en een klap in het gezicht van de fatsoenlijke aanhang. Als dit waar is, verbaasd het mij dat dit niet nog meer bekend is.
Dutchio
17 mei 2009, 23:47
Zeker doen! Er was en is (helaas) géén enkele partij in nederland die zich kan meten met het sucses van het Vlaams Blok (belang). Samenwerking met de beste extreem-rechtse partij in ons taalgebied is van groot belang. Het is zelf's een voorwaarde voor sucses. De vlamingen kunnen ons nederlanders veel leren. Filip Dewinter weet als geen ander het extreem-rechtse gedachtengoed te verkopen. Hij is loyaal en consequent. Kunnen niet veel politici zeggen. Dat Geert Wilders zich openlijk heeft gedistancieerd van het VB vind ik een vorm van verraad. Dat Filip Dewinter alsnog aansluiting wenst met de pvv is een wonder en de pvv mag hem daar wel dankbaar voor zijn. Qua gedachtengoed zie ik geen verschil met het VB. Met vist in dezelfde vijver, dus waarom nog ontkennen? Waarom mooi willen zijn en bezorgt zijn over het imago. Welk imago? Is het zo erg om extreem-rechts te zijn? Dat is een titel die ons is toebedacht door de media, nou niet van wakker liggen zou ik zeggen. Gewoon doorgaan met de dingen die moeten gebeuren om nog wat te redden van een land dat naar de tering is geholpen door de pvda en aanhang.
Het Vlaams Belang kon alleen maar groeien dankzij het Cordon Sanitair.
Eerst en vooral:
Yoni,ben je der weer met je 'amnestie' voor oorlogsmisdadigers? Dat wordt nergensgevraagd en ten 2de heb ik je daar al mee op je plaats gezet, België is het enige Europese land dat nog geen amnestie gegeven heeft, dus ik zou maar uitkijken wat je zegt, want ALLE andere Europese landen hebben dat dus WEL gedaan, ja OOK Nederland!
Alsof er tijdens WW" géén collaborateurs waren bij jullie, komaan zeg!
Filip De Winter komt NIET uit een 'zwarte' familie, was géén collaborateur en als je ergens op het net antisemitische uitspraken vind van FDW, gelieve ze hier te plaatsen ipv uit je nek te lullen, onderbouw je kritiek met bewijzen graag!
Dutchio, jij onderschat de Vlaming denk ik!
Natuurlijk zijn ze gegroeid mede door dat cordon, maar dat cordon is er in de 1ste plaats gekomen uit angst dat VB teveel stemmen zou gaan krijgen, een te grote partij zou worden, als ze een partijtje van niets geweest waren, was er ook geen cordon nodig geweest.
Mensen, DENK eens allemaal na voordat jullie derop los lullen, jullie hebben toch óók internet en google, ga eerst eens op zoek naar juiste info!
Een mens wordt daar zo moe van.
...en NEE, Wilders MOET niet met VB in zee gaan, als hij zich OOK gek laat maken door die antisemitische 'uitspraken' of 'gedrag' van De Winter moet hij zeer zeker niet met hem verder, laat hij het maar alleen doen - of samen met de traditionele partijen - waarvan hij al aangaf mee samen te willen regeren!
Er zal ooit een dag komen dat zij - en wij - mekaar heel erg hard zullen nodig hebben - vergeet dat niet - maar dan is het misschien al lang te laat!
Mivtza Herut
18 mei 2009, 02:11
Eerst en vooral:
Yoni,ben je der weer met je 'amnestie' voor oorlogsmisdadigers? Dat wordt nergensgevraagd en ten 2de heb ik je daar al mee op je plaats gezet, België is het enige Europese land dat nog geen amnestie gegeven heeft, dus ik zou maar uitkijken wat je zegt, want ALLE andere Europese landen hebben dat dus WEL gedaan, ja OOK Nederland!
Alsof er tijdens WW" géén collaborateurs waren bij jullie, komaan zeg!
Filip De Winter komt NIET uit een 'zwarte' familie, was géén collaborateur en als je ergens op het net antisemitische uitspraken vind van FDW, gelieve ze hier te plaatsen ipv uit je nek te lullen, onderbouw je kritiek met bewijzen graag!
Dutchio, jij onderschat de Vlaming denk ik!
Natuurlijk zijn ze gegroeid mede door dat cordon, maar dat cordon is er in de 1ste plaats gekomen uit angst dat VB teveel stemmen zou gaan krijgen, een te grote partij zou worden, als ze een partijtje van niets geweest waren, was er ook geen cordon nodig geweest.
Mensen, DENK eens allemaal na voordat jullie derop los lullen, jullie hebben toch óók internet en google, ga eerst eens op zoek naar juiste info!
Een mens wordt daar zo moe van.
...en NEE, Wilders MOET niet met VB in zee gaan, als hij zich OOK gek laat maken door die antisemitische 'uitspraken' of 'gedrag' van De Winter moet hij zeer zeker niet met hem verder, laat hij het maar alleen doen - of samen met de traditionele partijen - waarvan hij al aangaf mee samen te willen regeren!
Er zal ooit een dag komen dat zij - en wij - mekaar heel erg hard zullen nodig hebben - vergeet dat niet - maar dan is het misschien al lang te laat!
Ik was er niet weer, ik had dit twee maanden geleden geschreven. Ik vraag mij af voor wie die amnestie regel zou moeten gelden, overigens.
Precies! Het is of samenwerken of verrekken..
Als Wilders slim is moet ie gewoon met VB samenwerken en niet de bangerik uithangen over de fabels die over FDW de ronde doen.. Samen sterk, Alleen zwak
Precies! Het is of samenwerken of verrekken..
Als Wilders slim is moet ie gewoon met VB samenwerken en niet de bangerik uithangen over de fabels die over FDW de ronde doen.. Samen sterk, Alleen zwak
Het gaat om de strijd tegen de islam want de klok staat niet stil. Ze blijven zich maar vermenigvuldigen in hoog tempo en Khadaffi zei zelfs dat er in Europa geen terreuraanslagen nodig zijn omdat de islam vanzelf door hun grote kinderaanwas de overhand zal krijgen in Europa. Dit is waar. Het is een kwestie van tijd dat er meer moslims in West Europa zijn dan autochtone West Europeanen. Leg dat maar eens uit aan vrienden en kennissen. Lukt niet. Kreeg gister een sms-je van iemand die schreef: Wilders is een haatzaaier die dat alleen durft omdat hij beveiliging heeft. Dat was een vriend van me die dat schreef. Je zult begrijpen dat ik daar verder niet eens op inga. Ik houd niet van zinloze discussies en hoef zwart/wit-denkers echt niet te overtuigen. Genoeg mensen zien het gelukkig wel. Trouwens een verschil van mening op politiek vlak moet kunnen anders hou je weinig vrienden en kennissen over. Maar er is wel een verkeerd beeld rond de PVV ontstaan dat is duidelijk.
Het Vlaams Belang kon alleen maar groeien dankzij het Cordon Sanitair.
Daarmee beledig je de mensen die kiezen voor Vlaams Belang. Mensen kiezen voor een partij om de standpunten. Dat een cordon sanitair mensen bozer maakt op partijen die denken de democratie buitenspel te zetten, is waar en dat kan wat extra stemmen opleveren. Maar geen mens zal stemmen op een partij waarvan hij of zij het niet eens is met de standpunten. Het gaat uiteindelijk om de standpunten van een partij.
Dutchio
18 mei 2009, 11:07
Waarom is dat een belediging? Ik zeg gewoon wat ik denk en vind, volgens de Grondwet mag dat.
Waarom is dat een belediging? Ik zeg gewoon wat ik denk en vind, volgens de Grondwet mag dat.
Je mag inderdaad zeggen wat je denkt maar dat wil niet zeggen dat je daarmee kiezers voor Vlaams Belang niet serieus neemt. Want die kiezen niet voor niets voor die partij en niet alleen vanwege een cordon sanitair. Het gaat namelijk om de standpunten van een partij.
Dutchio
18 mei 2009, 11:23
België kent opkomstplicht. Als België die af zou schaffen, zou het VB wellicht een stuk kleiner zijn.
Het Cordon is een slecht instrument. Mee laten regeren is veel beter, dan stort die partij vanzelf in (zie FPÖ).
België kent opkomstplicht. Als België die af zou schaffen, zou het VB wellicht een stuk kleiner zijn.
Het Cordon is een slecht instrument. Mee laten regeren is veel beter, dan stort die partij vanzelf in (zie FPÖ).
Waarop baseer je dat VB dan een stuk kleiner zou zijn en waarom neem je die mensen die dan stemmen op VB niet serieus?
Dutchio
18 mei 2009, 12:00
Dat baseer ik op uitlatingen van Vlaams Belang kiezers op de Belgische televisie. Zij waren liever thuisgebleven, maar stemden uiteindelijk VB om zich te uiten.
Ik weet niet of deze mensen representatief waren, maar ik kreeg wel die indruk.
Dat baseer ik op uitlatingen van Vlaams Belang kiezers op de Belgische televisie. Zij waren liever thuisgebleven, maar stemden uiteindelijk VB om zich te uiten.
Dat betekent dan dat die mensen niet blij zijn met die andere partijen want anders hadden ze voor 1 van die partijen gekozen. Dus ze kozen wat ze dachten dat het beste was. En die stemmen zijn natuurlijk even waardevol als de stemmen van andere mensen.
Dutchio
18 mei 2009, 12:05
Elke stem is even veel waard, denk ik.
Elke stem is even veel waard, denk ik.
Precies. Dus die mensen die stemmen op VB zijn niet achterlijk maar kozen zelf voor VB uit voor hen goede redenen. Dat is democratie. Mogen we blij mee zijn.
Ik was er niet weer, ik had dit twee maanden geleden geschreven. Ik vraag mij af voor wie die amnestie regel zou moeten gelden, overigens.
Voor iedereen die in alle andere Europese landen al wel amnestie gehad hebben
get the picture, of ga je weer beginnen met selectief lezen ergens op een site, half quoten, verkeerd citeren, halve waarhden vertellen etc etc,
Weet je Yoni, dat is erg makkelijk, you of all ppl should know - Israel wordt voortdurend beschuldigd van dingen die ze - volgens jou - niet gedaan hebben - vind je dat leuk Nee he - wel doe datzelfde dan ook niet met anderen als je nul-zero-geen bewijzen hebt!!!
En daar baseer jij je hele stelling op - excuse me dat ik hier erg om moet lachen - de Belgische TV is zo links als de neten en doet er álles aan om VB in een verkeerd en fout daglicht te zetten, de hele Belgische MSM trouwens ook, er is zelfs geen enkel rechts geluid te bespeuren in heel België, want dat is fout, fascistisch, nazi, racistisch and so on.
Het zou me niet eens verbazen moesten ze een aar tokkies uitzoeken en betalen om die dingen te verklaren op TV.
Ik zie dat de linkse indoctrinatie al erg diep is doorgedrongen, zelfs hier!
Laat je toch niet in doekjes doen mensen en DENK voor jezelf i.p.v. je door de MSM te laten omlullen en mekaar op te jutten door misinformatie ed.
...
Kreeg gister een sms-je van iemand die schreef: Wilders is een haatzaaier die dat alleen durft omdat hij beveiliging heeft.
...
Sorry, maar die vriend maakt wel een erg domme redenering hier - vraagt ie zich dan niet af WAAROM Geert beveiliging nodig heeft???
Veel mensen doen aan omgekeerde logica volgens mij.
Wellicht om dezelfde redenen dat Rosenmöller destijds beveiligd moest worden?
King George
6 juni 2009, 14:21
Het Vlaams belang is een fatsoenlijke partij. Lijst Dedecker weet met succes zijn agenda te plagiëren. Met beide partijen kan de PVV een alliantie aangaan. Hoeft niet vanaf dag één. Kat uit de boom kijken en snuffelen mag gerust even wat tijd duren.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.