PDA

Vollständige Version anzeigen : Welke coalitie is het meest gewenst door de forummers van de Vrijheid

admin
26 april 2009, 12:58
Ik ben benieuwd welke voorkeur jullie hebben wat betreft coalitievorming tussen de PVV en andere partijen.

Ik doe deze peiling nu en over een jaar nog een keer zien we dan ook de verschillen terug of misschien niet natuurlijk?

Partijen als D66, CU, PVDD en Groenlinks sluit ik uit bij deze peiling daar deze partijen hier toch niet leven bovendien is de kans dat de PVV samen zou gaan met deze partijen uitgesloten.

jpmante
26 april 2009, 13:23
Beste mensen in vind het bijzonder moeilijk, ik heb de combinatie PVV/VVD/TON gekozen hoewel ik er wel problemen zie. Ik zie ook wel een mogelijkheid TON te vervangen met de SGP dat dermate op de Christelijke waarden gericht is dat het mogelijk gemakkelijker in de richting van een herstel van Joods/Christelijk/Humanistische identiteit zou kunnen gaan.

Nog beter zou zij als we de keuze tot twee kunnen beperken in het eval de PVV dermate groot wordt dat een coalitie van twee partijen mogelijk zou worden.

Bram58
26 april 2009, 13:25
I.i.g. niet met die huichelaars van het CDA, PVDA en VVD.:(

Die gevestigde partijen zijn gewoon niet te vertrouwen, trekken al snel de stekker eruit zoals in 2002 met de LPF.
CDA en VVD hadden toen ook kunnen kiezen om die 2 idiote ministers van de LPF eruit te gooien en er andere voor in de plaats te nemen.

Inhoudelijk was er meen ik niet zoveel aan de hand in 2002.

De enige coalitie die ik (nu) kan bedenken is...de PVV met de SP !
Beide partijen zijn zeer Europa-kritisch, zijn echte volkspartijen, komen beide (gemeend) op voor de zorg, dierenwelzijn... en zo zijn er nog wel meer overeenkomsten.

De SP zal alleen een andere koers moeten gaan varen m.b.t. de Israel-Palestina kwestie...dus v Bommel e.d. zullen moeten dimmen...ze zijn al niet meer zo anti-militairistisch als jaren geleden, kruipen wat meer richting de Navo.

Wilders heeft het niet voor niks af en toe over de *vrienden* van de SP...ze hebben elkaar ook maar weinig bestreden, omdat beiden (Wilders en toen nog Marijnissen) wel aanvoelden eigenlijk in dezelfde vijver te vissen...namelijk een partij zijn voor de gewone man/vrouw.
(zij zijn ook beiden de grootste concurrenten van elkaar)

Maar ja....ik zie het nog niet gebeuren dat de PVV en SP samen 76 zetels halen, zeker nu Marijnissen een stap terug heeft gezet en Kant niet zo sterk overkomt als hem.

Ik heb dus gekozen voor PVV-SP en TON, alhoewel Verdonk maar de bijwagen zal spelen.

UPDATE :

ik zag net op Nu.nl dit interview met Rutte :

http://www.nuvideo.nl/algemeen/26143/rutte-over-wilders.html

FvdV
26 april 2009, 15:15
Nog beter zou zij als we de keuze tot twee kunnen beperken in het eval de PVV dermate groot wordt dat een coalitie van twee partijen mogelijk zou worden.

Dat zou ook mijn voorkeur zijn Peter maar dit is een optie die niet echt voor de hand ligt daarom ben ik uitgegaan van een drie partijen-coalitie.

FvdV
26 april 2009, 15:19
De enige coalitie die ik (nu) kan bedenken is...de PVV met de SP !
Beide partijen zijn zeer Europa-kritisch, zijn echte volkspartijen, komen beide (gemeend) op voor de zorg, dierenwelzijn... en zo zijn er nog wel meer overeenkomsten.

De SP zal alleen een andere koers moeten gaan varen m.b.t. de Israel-Palestina kwestie...dus v Bommel e.d. zullen moeten dimmen...ze zijn al niet meer zo anti-militairistisch als jaren geleden, kruipen wat meer richting de Navo.

Wilders heeft het niet voor niks af en toe over de *vrienden* van de SP...ze hebben elkaar ook maar weinig bestreden, omdat beiden (Wilders en toen nog Marijnissen) wel aanvoelden eigenlijk in dezelfde vijver te vissen...namelijk een partij zijn voor de gewone man/vrouw.
(zij zijn ook beiden de grootste concurrenten van elkaar)

Maar ja....ik zie het nog niet gebeuren dat de PVV en SP samen 76 zetels halen, zeker nu Marijnissen een stap terug heeft gezet en Kant niet zo sterk overkomt als hem.

Ik heb dus gekozen voor PVV-SP en TON, alhoewel Verdonk maar de bijwagen zal spelen.

Ik twijfel eerlijk gezegt ook nog aan deze optie daar de PVV en de SP op flink wat terreinen samen komen. Het is jammer dat er te veel extremisten in en rond de SP lopen die overigens 'en dat zou dan wel weer winst zijn' toch de partij zouden verlaten wanneer de SP een coalitie zou vormen met de PVV.

Johnnie
26 april 2009, 16:53
Ik wacht rustig af tot de PVV minimaal 76 zetels heeft.Meer opties zijn er namelijk niet.at your service

FvdV
26 april 2009, 17:05
Ik wacht rustig af tot de PVV minimaal 76 zetels heeft.Meer opties zijn er namelijk niet.at your service

Wat ben je toch weer een spelbreker voor straf volgende week niet naar Feyenoord :D

jpmante
26 april 2009, 18:06
Dat zou ook mijn voorkeur zijn Peter maar dit is een optie die niet echt voor de hand ligt daarom ben ik uitgegaan van een drie partijen-coalitie.

Dat wist ik wel, maar goed een mens kan er op hopen.

Johnnie
26 april 2009, 18:26
Wat ben je toch weer een spelbreker voor straf volgende week niet naar Feyenoord :D

Kee.Kies ik voor PVV-TON-SGP.:D

FvdV
26 april 2009, 19:40
Kee.Kies ik voor PVV-TON-SGP.:D

Vooruit dan mag je volgende week weer naar Feyenoord van me :D

FvdV
26 april 2009, 19:45
Mensen ik ben toch nog naar een ding zeer benieuwd en het kwam al even ter spraken, hoe staan jullie tegenover een coalitie met de SP?

Zijn jullie niet van mening dat de PVV en de SP samen partijen bij uitstek kunnen zijn om de gigantische berg aan problemen op te lossen?

Ik ga hier ook een beetje uit van de overeenkomst in raakvlakken van beiden partijen.

En zijn er ook mensen die het absoluut niet zien zitten dat beiden partijen in een coalitie zouden gaan zitten.

Verder denk je dat deze coalitie het lang zou kunnen volhouden?

Bram58
26 april 2009, 20:28
Verder denk je dat deze coalitie het lang zou kunnen volhouden?

In enkele steden zit de SP al met de VVD in een College van B & W en ik hoor nog geen geluiden dat er ergens zo'n college is geklapt.

Vantevoren duidelijke afspraken maken, puur zakelijk houden dus (dit mag jij doen en dat niet..v.v.).

Maar ik vrees dat de SP geen 36 zetels meer gaat halen, er vanuit gaande dat de PVV er dan 40 heeft.:)

Hoe dan ook....alles beter dan een coalitie met die vuile huichelaars van vooral het CDA en de PVDA Puke

King George
27 april 2009, 19:39
Beste mensen in vind het bijzonder moeilijk, ik heb de combinatie PVV/VVD/TON gekozen hoewel ik er wel problemen zie. Ik zie ook wel een mogelijkheid TON te vervangen met de SGP dat dermate op de Christelijke waarden gericht is dat het mogelijk gemakkelijker in de richting van een herstel van Joods/Christelijk/Humanistische identiteit zou kunnen gaan.

Nog beter zou zij als we de keuze tot twee kunnen beperken in het eval de PVV dermate groot wordt dat een coalitie van twee partijen mogelijk zou worden.Ik onderschrijf je betoog en ook ik heb PVV-VVD-SGP gestemd.
nlvlag nlvlag nlvlag

FvdV
3 mei 2009, 11:09
Ik ga toch maar voor PVV - VVD - TON

PizzamanGrunn
4 mei 2009, 23:25
Ik ken aardig wat SP gasten en ik kan goed met ze door 1 deur.
Meestal zeer principiele piepeltjes, die echter wel kunnen waarderen als je er een stevige mening op na houdt.

Johnnie
5 mei 2009, 08:01
Waarschijnlijke coalitie in 2011.pvv,cda,cu en sgp

Marcus
5 mei 2009, 08:53
Waarschijnlijke coalitie in 2011.pvv,cda,cu en sgp

CDA is enorm verdeeld door de opmars van het PVV. Een groot deel wil niet samenwerken met de PVV. Een klein gedeelte denkt genuanceerder. Daarom is het goed dat Geert Wilders zich niet afwijzend opstelt tegen het CDA. Want dan zouden ze weer een blok kunnen vormen, nu splitst het CDA zich.

Vriend v/d vrijheid
5 mei 2009, 18:08
CDA is volgens mij gewoon bang, als puntje bij paaltje komt loopt het CDA altijd achter andere partijen aan. Dus ik denk ook dat na de verkiezingen het CDA zeker naar de PVV zou kijken voor een coalitie. Om de meerderheid te krijgen zou waarschijnlijk de VVD aan de coalitie toetreden. Dit is denk ik de meest realistische coalitie die een meerderheid heeft, maar hopelijk haalt de pvv gewoon 76 zetels en hoeft er geen coalitie gevormd te worden.:rolleyes:

Marcus
5 mei 2009, 18:10
CDA is volgens mij gewoon bang, als puntje bij paaltje komt loopt het CDA altijd achter andere partijen aan. Dus ik denk ook dat na de verkiezingen het CDA zeker naar de PVV zou kijken voor een coalitie. Om de meerderheid te krijgen zou waarschijnlijk de VVD aan de coalitie toetreden. Dit is denk ik de meest realistische coalitie die een meerderheid heeft, maar hopelijk haalt de pvv gewoon 76 zetels en hoeft er geen coalitie gevormd te worden.:rolleyes:

Wat ik verwacht is dat er meer VVD'ers zullen kiezen voor de PVV. De VVD is zo'n ontzettend zwakke incosenquente partij geworden dankzij Rutte dat er al velen afgeknapt zijn. De zetels die ze nu nog overhebben in de peilingen zijn volgens mij instabiel. Ik denk dat die ook richting PVV kunnen stromen.

Vriend v/d vrijheid
5 mei 2009, 18:43
Das waar, de vvd stroomt langzaam leeg naar de pvv. Dat is wel mooi, maar eigenlijk is het beter dat 'linkse' partijen leeg stromen i.p.v. vvd/ton leegstromen. Het verbaast me nog steeds dat d66 op zo'n hoge winst staat, terwijl dat eigenlijk een partij is met helemaal geen inhoud, die alleen maar leeft van kritiek op Wilders. Ik heb nog liever dat de SP op 30 zetels staat en dat d66 helemaal wordt opgeheven dan andersom.

Marcus
5 mei 2009, 18:46
Das waar, de vvd stroomt langzaam leeg naar de pvv. Dat is wel mooi, maar eigenlijk is het beter dat 'linkse' partijen leeg stromen i.p.v. vvd/ton leegstromen. Het verbaast me nog steeds dat d66 op zo'n hoge winst staat, terwijl dat eigenlijk een partij is met helemaal geen inhoud, die alleen maar leeft van kritiek op Wilders. Ik heb nog liever dat de SP op 30 zetels staat en dat d66 helemaal wordt opgeheven dan andersom.

D66 leeft altijd op in oppositie. Hebben ze weer eenmaal geregeerd staan ze weer op 0. Mensen zijn hardleers blijkbaar.

GW=OK
5 mei 2009, 20:20

De peilingen van D66 kunnen door de media ook vervalst zijn of gewoon een beetje aangedikt, immers daar is men een ster in.

irishpastry
5 mei 2009, 21:02
Geen enkele partij vindt ik goed genoeg om met Geert te regeren en alsjeblieft niet die Pech told die heb ze naam al niet mee en persoonlijk vindt ik het een nietszeggende gladjanus:(

at your service

Marcus
5 mei 2009, 21:06
Geen enkele partij vindt ik goed genoeg om met Geert te regeren en alsjeblieft niet die Pech told die heb ze naam al niet mee en persoonlijk vindt ik het een nietszeggende gladjanus:(

at your service

Iris, Pechtold is uiteraard degene waarmee de PVV nooit zal gaan regeren!!! never the nooit niet!!! Dit is de lafste politicus ever!!!! Een schijnheil!!! Een kwal eerste klas!!! Om te kotsen die vent!!! Als de PVV met die gast in zee zou gaan ga ik meteen afstand nemen van alles wat met politiek te maken heeft. Dan geef ik het op!!! Maar geloof me de PVV en die loser wil het ook niet (hij heeft niks te willen trouwens) zal nooit met deze landverrader eerste klas in zee gaan. Veel rotter als Pechtold vind je het niet in dit land. Dan valt zelfs GroenLinks nog mee. En dat is al een partij om van te gaan braken.(terwijl ik net lekker gegeten heb) Dus daar denken we maar even niet over.

duhbyl
6 mei 2009, 12:39
Ik mis eigenlijk 1 optie, dat half,euh driekwart van Nederland bij zijn zinnen komt; en dat de PVV alleen kan regeren.
Dat de rest dagelijks tien minuten mag roffelen(bedankt Walkie).

FvdV
6 mei 2009, 16:55
Ik mis eigenlijk 1 optie, dat half,euh driekwart van Nederland bij zijn zinnen komt; en dat de PVV alleen kan regeren.
Dat de rest dagelijks tien minuten mag roffelen(bedankt Walkie).

Dat is de wens van vele maar zeker niet waarschijnlijk helaas, er lopen nog genoeg linksertjes en anti-PVV / pro-D66 rond in dit land.
90% van alle allochtonen met stemrecht bedanken links tijdens de verkiezingen voor hun verblijfsvergunning, dus daar ga je al.

Johnnie
7 mei 2009, 11:02
Ga zovast wel dynamiet sparen om de dijken op te blazen.nlvlag