PDA

Vollständige Version anzeigen : Contract tegen uithuwelijking

Johnnie
20 mei 2009, 08:45
http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/uitgehuw.jpg

Rotterdam begint een proef om uithuwelijking van meisjes in hun land van herkomst te voorkomen en jonge, uitgehuwelijkte vrouwen op te sporen. Leerlingen kunnen op school een verklaring tekenen waarin zij zich tegen een uithuwelijking verzetten.

Als blijkt dat een leerling na de vakantie niet terugkeert, kan de school de politie inschakelen. Deze verklaring moet de juridische basis vormen om het gedwongen verblijf in een ander land aan te vechten.

Engeland succes

Dat schrijft PvdA-wethouder Jantine Kriens (Volksgezondheid) aan de gemeenteraad. Met de methode worden in Groot-Brittannië goede resultaten geboekt, aldus Kriens.

Naast de verklaring gaat het Advies- en Steunpunt Huiselijk Geweld fungeren als regionaal meldpunt. Bovendien lanceert de wethouder een campagne om meer leerlingen meer informatie te geven over uithuwelijking, eergerelateerd geweld en achterlating. Onderwijzers krijgen een training om signalen te leren herkennen.

Volgens Kriens keren jaarlijks na de zomervakantie tieners van veelal Marokkaanse, Turkse en Pakistaanse afkomst niet terug naar Nederland. De school is vaak een van de eerste instanties waar hun afwezigheid opvalt door de lege plaats in de schoolbank.

Kriens begint de proef overigens na overleg met minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Eberhart van der Laan (Integratie) en rapporteert welke middelen succesvol zijn

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/05/contract_tegen_uithuwelijking.html

De familie van dat meisje aansprakelijk stellen,en per direct uit het land trappen lijkt me wel een betere proef.Maar nee hoor,de partij voor achmed komt weer eens aanzeilen met hun meldpunten,theekransjes en weet ik wat allemaal.We nemen de proef eens op de som.fatima van 13 is ineens niet meer op school,omdat ze is uitgehuwelijkt aan een of andere moslim van 40 die nog bij zn moeder woont.Die berber woont in een of ander kleidorpje die nog geeneens op de kaart van dat land staat.En toen?at your service

duhbyl
20 mei 2009, 10:07
Het lijkt mij een wassen neus.
Maar voor de arbeidsverschaffing lijkt het me wel een goed idee.
Kan je vele 'ware' gelovigen aan het werk houden die zogezeg `expertise'met de materie hebben.