PDA

Vollständige Version anzeigen : Syrische mensenrechtenactivist veroordeeld - Kamervragen

admin
26 april 2007, 22:46
donderdag 26 april 2007

Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Minister van Buitenlandse Zaken over de veroordeling van de Syrische mensenrechtenactivist Anwar al-Bunni tot vijf jaar gevangenisstraf.

PVV wil vrijlating Syrische mensenrechtenactivist (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=1635)

1.)
Bent u bekend met het bericht “Vijf jaar cel voor Syrische activist”*?
2.)
Deelt u mijn mening dat het verwerpelijk is dat de Syrische autoriteiten Al-Bunni hebben gearresteerd omdat hij een verklaring ondertekende waarin de Syrische houding ten opzichte van Libanon werd bekritiseerd? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u mijn mening dat het verwerpelijk is dat Al-Bunni mede werd veroordeeld vanwege het leiding geven aan een na één maand na opening door Syrië gesloten en mede door de EU ondersteunde Syrische mensenrechtenorganisatie? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u mijn zorgen over de verharding van het Syrische overheidsoptreden tegen mensenrechtenactivisten? Zo neen, waarom niet?
5.)
Gaat u de veroordeling van Al-Bunni bilateraal dan wel in EU-verband bij de Syrische autoriteiten aan de orde stellen? Zo neen, waarom niet? Gaat u zich sterk maken voor zijn vrijlating? Zo neen, waarom niet?