Vollständige Version anzeigen : Welke coalitie is het meest gewenst door de Forummers voor de Vrijheid 2
admin
7 september 2009, 16:52
De vorige peiling (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=14868) is door een groep grapjassen die heel leuk PVDA stemden gesaborteerd.
Ik doe nu een nieuwe peiling met alleen coalities die echt mogelijk zijn of voor de hand liggen, de kans dat de PVV met de PVDA in een regering gaat zitten is zo goed als uit te sluiten daarom verdwijnt de PVDA van dit lijstje.
De vraag is dus opnieuw welke coalitie met de PVV is jouw favoriete?
James1234
7 september 2009, 17:05
De vorige peiling is door een groep grapjassen die heel leuk PVDA stemden gesaborteerd.
Ik doe nu een nieuwe peiling met alleen coalities die echt mogelijk zijn of voor de hand liggen, de kans dat de PVV met de PVDA in een regering gaat zitten is zo goed als uit te sluiten daarom verdwijnt de PVDA van dit lijstje.
De vraag is dus opnieuw welke coalitie met de PVV is jouw favoriete?
Een hele moeilijke vraag :
AMSTERDAM - Nadat de SP zondag tegenover NU.nl verklaarde niet te willen regeren met de PVV van Geert Wilders, volgden maandag meer partijen. PvdA-leider Wouter Bos en André Rouvoet van de ChristenUnie sluiten beiden een coalitie met de PVV uit. Bron (http://www.nu.nl/algemeen/1962349/meer-partijen-sluiten-coalitie-met-pvv-uit.html)
VVD - TON - PVV - CDA Dat zou het moeten worden (?)
Victor
7 september 2009, 19:43
Eventjes de meest actuele tussenstand:
CDA 37 PVV 24 SGP/ PvdD 2
PVDA 24 GL 10 TON 0
SP 14 CU 7
VVD 15 D'66 15
Een coalitie van CDA, VVD en de PVV komt net uit op 76 zetels. Om op een rechte lijn te komen is naar mijn mening een coalitie van TON, VVD en de PVV het best, maar hier zijn bij lange na niet genoeg zetels voor. De vrouwendiscrimineerders/ gristen mafkezen van de SGP hoeven ook niet deel te nemen aan een coalitie. Het CDA kun je er wel goed bij gebruiken omdat die toch wel met alle winden meewaaien, maar eigenlijk zou deze partij eens goed op z'n flikker in de peilingen moeten krijgen omdat het altijd meeloperig gedrag vertoont en Balkenende zichzelf niet als een leider opstelt. Op economisch gebied kan de SP wel samen met de PVV omdat deze niet meer zo erg van elkaar verschillen. Overigens doet de D'66 het ook behoorlijk goed, misschien dat dit nog tot een coalitie kan leiden met bijvoorbeeld een VVD, maar nu is dat (nog) uitgesloten.
Hans61
7 september 2009, 19:46
PVV - VVD - CDA 1 10,00%
PVV - VVD - SP 1 10,00%
PVV - CDA - SGP 2 20,00%
PVV - VVD - SGP 1 10,00%
PVV - VVD - TON 1 10,00%
PVV - SGP - TON 2 20,00%
PVV - SP - TON 0 0%
PVV - SP - CDA 0 0%
PVV - SGP - SP 2 20,00%
volgende tussenstand...........
James1234
7 september 2009, 19:58
Het CDA kun je er wel goed bij gebruiken omdat die toch wel met alle winden meewaaien, maar eigenlijk zou deze partij eens goed op z'n flikker in de peilingen moeten krijgen omdat het altijd meeloperig gedrag vertoont en Balkenende zichzelf niet als een leider opstelt.
Dan moet je er wel vanuit gaan dat de PVV de grootste partij wordt.
.
Victor
7 september 2009, 20:02
Dan moet je er wel vanuit gaan dat de PVV de grootste partij wordt.
.
De strijd zal tussen het CDA en de PVV gaan, dat is wel duidelijk.
FvdV
7 september 2009, 20:12
De PVV zou samen moeten gaan met de partijen die op zakelijk gebied het dichtst bij elkaar staan en dan kom je uit bij twee partijen:
SP en VVD de rest valt af.
VVD en SP staan wel iets verder uitelkaar dan PVV en SP bij elkaar maar ik denk dat er wel mogelijkheden zijn.
SGP is alleen bruikbaar om het aantal zetels voor een coalitie rond te krijgen maar ik hoop dat dit niet nodig zal blijken te zijn, overigens zou TON dit ook kunnen doen maar waarschijnlijk in mindere mate maar TON staat wel weer dichter bij de PVV dan de SGP.
Als de PVV echt voor hun naam en vrijheid staan, dan doen ze er verstandig aan door met een grote boog om de gggristen-criminelen van het CDA heen te lopen.
Het CDA hoort thuis waar zij tijdens paars zaten en ik hou met name deze partij verantwoordelijk voor de misère waar dit land zich nu in bevind meer nog dan de PVDA.
De PVV met het CDA is totaal ongeloofwaardig en de rij met voorbeelden is oneindig wat al begint in Europa (Brussel) en eindigd hier in Nederland.
Het CDA is een machtpartij dat niks op heeft met het volk, behalve dan onze door Brussel gesubsideerde boeren. Het CDA kan de PVV slechts aan de rechterflank aanvullen maar vandaag de dag koop je er niks voor, het CDA zal zich altijd blijven bewijzen als een splijtzwam en zwaar onbetrouwbaar.
Als de keus zal worden PVV met CDA of anders de oppositie in dan zou ik de PVV aanraden om voor de tweede optie te gaan.
Ik ben benieuwd straks hoe sterk de PVV zal zijn in het houden van principes.
James1234
7 september 2009, 20:31
De strijd zal tussen het CDA en de PVV gaan, dat is wel duidelijk.
Ik verheug me er al op : Wilders als formateur bij Beatrix op de stoep toPpie
James1234
7 september 2009, 20:44
Als de PVV echt voor hun naam en vrijheid staan, dan doen ze er verstandig aan door met een grote boog om de gggristen-criminelen van het CDA heen te lopen.
Leuk en aardig, maar PVDA en CU hebben principieel nee gezegd tegen samenwerking met PVV
Die vallen dus ook af. Een regering met PVV, maar zonder CU PVDA en vlgs jou ook zonder het CDA
Zeg maar hoe dat in elkaar moet steken.
Victor
7 september 2009, 21:29
Op financiële standpunten alleen al lijkt me een coalitie waarin én VVD én SP zitten niet wenselijk. Ik hoop dat Wilders niet bij Beatrix op de stoep staat maar bij een nieuwe president en dat ons landje weer een Republiek wordt nlvlag
FvdV
7 september 2009, 22:09
Leuk en aardig, maar PVDA en CU hebben principieel nee gezegd tegen samenwerking met PVV
Die vallen dus ook af. Een regering met PVV, maar zonder CU PVDA en vlgs jou ook zonder het CDA
Zeg maar hoe dat in elkaar moet steken.
Ik ga zelf ook niet uit dat er ook maar één kleine kans bestaat dat de PVDA of de CU in aanmerking kunnen komen met de PVV in een regering te gaan zitten vanuit de PVV zelf.
Bij het CDA bestaat die kans wel maar persoonlijk zie ik er helemaal niks in en ik zei het al, het zou de PVV zelfs ongeloofwaardig maken, verder geloof ik niet dat het lang stand zal houden een PVV die zaken wil aanpakken en een CDA onder Donner die deze zaken tegen gaat houden.
Regeren is vooruit kijken en vooruit kijken dat moet je ook met je partner doen, wanneer een partner eerder een opstakel word zoals we nu zien met de PVDA en het CDA dan weet je ook dat er straks niks bereikt gaat worden en dat je vervolgens weer afgerekend gaat worden door de kiezer.
Zo gaat dat hier nu al 25 jaar waarbij machtspolitiek de drager was en de burger voor het nakijken had.
Partijen horen elkaar op te zoeken op punten waar zij overeenkomsten hebben, ben je voor de rijken dan moet het CDA met de VVD inzee gaan aangevuld met een joker, ben je er voor om machtpolitiek te voeren dan moet het CDA samen blijven gaan met de PVDA, ben je voor de burger dan zou een samenwerking tussen PVV en SP een goede combinatie zijn ondanks alle verschillen op ideologisch terrein.
FvdV
7 september 2009, 22:19
Op financiële standpunten alleen al lijkt me een coalitie waarin én VVD én SP zitten niet wenselijk.
Je bedoeld niet mogelijk?
Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn maar niet dat het gemakkelijk zal worden.
Ik moet erbij zeggen dat de VVD ook een belangrijke factor zal zijn om de formatie rond te krijgen en dat gaat het nog moeilijker maken omdat de VVD dan in een situatie zit die zij uit kan buiten.
Aan de andere kant zou het de VVD sieren om fouten uit het verleden op deze manier weer goed te maken, tenslotte krijgen zij de kans om gezamelijk dit land weer op de rails te krijgen.
Victor
8 september 2009, 16:07
Je bedoeld niet mogelijk?
Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn maar niet dat het gemakkelijk zal worden.
Ik moet erbij zeggen dat de VVD ook een belangrijke factor zal zijn om de formatie rond te krijgen en dat gaat het nog moeilijker maken omdat de VVD dan in een situatie zit die zij uit kan buiten.
Aan de andere kant zou het de VVD sieren om fouten uit het verleden op deze manier weer goed te maken, tenslotte krijgen zij de kans om gezamelijk dit land weer op de rails te krijgen.
Het is niet wenselijk en niet mogelijk. Als deze 2 samen in een coalitie zitten en het gaat over het sociaal-economische beleid van de regering dan zullen ze elkaar nog net niet in de haren vliegen. Aan zo'n coalitie heeft elke Nederlander niks aan.
James1234
8 september 2009, 19:05
Bij het CDA bestaat die kans wel maar persoonlijk zie ik er helemaal niks in en ik zei het al, het zou de PVV zelfs ongeloofwaardig maken,.
De vraagstelling in de poll is : wat zie je als wenselijk.
Misschien is de vraag "Wat is reëel" beter.
FvdV
8 september 2009, 19:25
Het is niet wenselijk en niet mogelijk. Als deze 2 samen in een coalitie zitten en het gaat over het sociaal-economische beleid van de regering dan zullen ze elkaar nog net niet in de haren vliegen. Aan zo'n coalitie heeft elke Nederlander niks aan.
Nee? dan ben ik benieuwd naar jouw optie?
FvdV
8 september 2009, 19:26
De vraagstelling in de poll is : wat zie je als wenselijk.
Misschien is de vraag "Wat is reëel" beter.
Daar zit inderdaad wat in.
FvdV
8 september 2009, 19:49
Ik maak een nieuwe poll naast deze poll met de vraag wat volgens jullie de meest realistische coalitie is en daarbij sluit ik een aantal al uit die het in de praktijk sowieso niet gehaald zou hebben, dus alleen de meest realistische kansmakers.
Victor
8 september 2009, 22:57
Nee? dan ben ik benieuwd naar jouw optie?
Ik heb gekozen voor een coalitie van PVV, TON en de VVD, omdat deze partijen qua standpunten toch wat meer bij elkaar liggen. Op dit moment zeker niet mogelijk, dat weet ik ook wel, maar in deze coalitie heb je weinig tegenstellingen wat het regeren juist ten goede komt.
King George
20 maart 2012, 23:57
Is PVV - VVD - SGP zomaar dichterbij gekomen. Het CDA heeft namelijk geen andere keus in ruil voor hun rijkelijk bedeelde pluche "Ja" te knikken en blijft aan het pluche plakken.
Met dank aan Hero Brinkman wordt dan toch King's aangegeven richting gevolgd. at your service nlvlag
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.