PDA

Vollständige Version anzeigen : Hamer claimt steun meerderheid PvdA-raadsleden

James1234
17 oktober 2009, 00:42
HILVERSUM (ANP) - PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer zal het AOW-akkoord ,,met hart en ziel'' verdedigen binnen haar partij. Zij erkende vrijdag in het tv-programma Nova dat de achterban verdeeld is. Maar uit een recente enquête onder gemeenteraadsleden van de PvdA blijkt dat er een meerderheid voor de plannen is, claimde Hamer.

De PvdA-afdelingen Zuid-Holland en Gelderland wijzen de door het kabinet goedgekeurde plannen af om de AOW-leeftijd op te trekken van 65 naar 67 jaar als ,,onnodig'', ,,onredelijk'' en ,,veel te ingewikkeld''. Mensen met een laag inkomen en een zwaar beroep zouden de dupe worden. Hamer is het niet eens met die kritiek, die ook uit FNV-vakbondshoek komt. Volgens haar is het een goed en sociaal akkoord, omdat groepen zoals 55-plussers (,,die niet kunnen sparen''), lage inkomens en werklozen worden ontzien.

De PvdA staat slecht in de peilingen. Hamer verwacht dat haar partij in eerste instantie verder zal zakken in de kiezersgunst. ,,De eerste peilingen zullen een terugslag te zien geven. We gaan het uitleggen. De PvdA is een verantwoordelijke partij.''

Taal van iemand die aanvoelt dat ze de volgende is voor wie het doek gaat vallen ?
bronhttp://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-uur/248558/Hamer-claimt-steun-meerderheid-PvdAraadsleden.htm

irishpastry
17 oktober 2009, 13:34
Volgens mij zit Hamer nu wel een beetje te jokken :rolleyes:

James1234
17 oktober 2009, 14:35
Volgens mij zit Hamer nu wel een beetje te jokken :rolleyes:
Klopt, en als de wind niet draait. ( vreemde vergelijking trouwens) is Mevr Hamer de volgende die opstappen kan.
Zo'n idee heb ik.

King George
17 oktober 2009, 21:10
De PvdA heeft betere cijfers in de peilingen nodig, dus ik twijfel aan dat "onvoorwaardelijke" vertrouwen van de fractie. Zal niet lang duren of ze wordt in de achterkamertjes geofferd. Op zich jammer, want Mariëtte Hamer verkoopt slecht. En wat slecht is voor de PvdA is goed voor Nederland.

irishpastry
17 oktober 2009, 21:13
Klopt, en als de wind niet draait. ( vreemde vergelijking trouwens) is Mevr Hamer de volgende die opstappen kan.
Zo'n idee heb ik.

Zou mij ook zeker niet verbazen als die Hamer een schop onder d,r achterste krijgt, ze zullen er wel geen zetels door verliezen :-))

Mark d
17 oktober 2009, 23:37
De Man met de Hamer staat al klaar (http://thewestistheverybest.punt.nl/?id=489188&r=1&tbl_archief=&)

http://thewestistheverybest.punt.nl/upload/PvdA/DeManMetDeHamer3.jpg

Victor
18 oktober 2009, 01:09
Hey mensen, niet zo flauw doen hier. De PvdA heeft én had het al moeilijk genoeg: http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-555865/.

banana

James1234
18 oktober 2009, 01:28
Hey mensen, niet zo flauw doen hier. De PvdA heeft én had het al moeilijk genoeg: http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-555865/.

banana

Fantastisch Victor dat je dit relikwie uit de analen (of was het nou annalen :rolleyes: ?) der Nederlandse politiek hebt weten op te diepen. Ik twijfel er geen moment aan dat ze ondertussen een hartsvriendin van Ella Vogelaar geworden is. Nu Hamer nog erbij, dan is het PVDA huilclubje compleet.

Kan een mooi avondvullend VARA programma worden met Clairy Polak als interviewster

hirihiri123
18 oktober 2009, 09:30
ZWAAR

Als ik directeur van stratenmakersbedrijf De Laatste Steen was, dan wist ik het wel: in een mum van tijd zouden binnen mijn onderneming ook een afdeling filatelie, een hondenuitlaatservice en een bejaardenvoorleescentrale het levenslicht zien. Straks mogen mijn jongens immers niet langer dan dertig jaar zwaar werk doen.

Neem Nelis, bijgenaamd De Bulldozer. Tikt nu nog met het grootste gemak tien zevenduimers per minuut weg. Maar ja, hij is van 1961 en staat in 2016 dertig jaar op de loonlijst, waardoor hem in het kader van de nieuwe aow-regeling tot zijn 67e, dus nog 22 jaar lang, minder zwaar werk moet worden aangeboden. En je kunt Nelis niet bij Lola van de loonadministratie zetten. Ten eerste weet hij niet eens hoe hij een balpen moet vasthouden, ten tweede vermoedt Nelis al dat Lola door de oerdrift wordt bevangen als zij één keertje met haar heupen wiegt. Jongen van de straat hè, Nelis. Al moet ’t op het kopieerapparaat.

Of neem Bertus, door zijn maten ook wel De Walenvreter genoemd. Handen als kolenschoppen. Als-ie z’n dag heeft, goed voor 250 klinkerkeien in ’t uur, maar helaas ook te laat geboren om van Drees te gaan trekken voordat hij 67 jaar wordt. Bertus zal na dertig dienstjaren dus eveneens voor dik twintig jaar lang lichter werk moeten krijgen. Dat wordt dus kiezen tussen postzegels uitventen en Fikkie uitlaten, want zelfs dat bejaarden voorlezen zal niet lukken. Als Bertus een boek ziet, haalt-ie zijn Norton Clipper erbij omdat hij denkt dat het een stoeptegel is.

Gaat dit werken?

Natuurlijk niet.

Verreweg de meeste werkgevers kunnen hun personeel helemaal geen lichter werk aanbieden. Maar voldoen zij niet aan deze verplichting, dan heeft zo’n werknemer volgens Piet Hein Donner alsnog het recht om op zijn 65e te stoppen en dient zijn baas geld in zijn levenslooppot te storten. Met andere woorden: die baas dreigt de klos te worden en gaat dus andere oplossingen verzinnen, waar zijn oudere personeel dan weer de klos van wordt.

Trouwens, wat ís zwaar werk?
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld stratenmaken veel minder zwaar vinden dan lesgeven op een vmbo, terwijl stratenmaken in de berichtgeving over de aowveranderingen juist overal als voorbeeld van zwaar werk wordt aangestipt.

Eén ding wordt daarbij over het hoofd gezien: dat die jongens het heel wat langer zouden volhouden wanneer zij voortaan van het beunen op de vrije zaterdag zouden afzien.

Rob Hoogland