PDA

Vollständige Version anzeigen : Eén Vandaag Opiniepanel: Rechtszaak tegen Geert Wilders

King George
6 januari 2010, 17:16
Kreeg vandaag een mail of ik wil meewerken aan het Eén Vandaag Opiniepanel inzake de rechtszaak tegen Geert Wilders. Ik wil hierbij de vragen die mij gesteld worden de revue laten passeren.

King George
6 januari 2010, 17:17
Het Amsterdamse Gerechtshof gaat Geert Wilders vervolgen omdat hij zou hebben aangezet tot haat tegen en discriminatie van moslims.

Bent u op de hoogte van dit proces tegen Geert Wilders of bent u dat niet?

0 Ja, daarvan ben ik heel goed op de hoogte
0 Ja, daarvan ben ik enigszins op de hoogte
0 Nee, daarvan ben ik niet op de hoogte

Antwoord A ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:19
Vindt u het een goede of een slechte zaak dat Geert Wilders wordt vervolgd?

0 Een heel goede zaak
0 Een goede zaak
0 Een slechte zaak
0 Een heel slechte zaak
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord D ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:23
Waarom vindt u het een slechte zaak dat Wilders vervolgd wordt? U kunt meerdere antwoorden aankruisen.

0 Hij zet niet aan tot haat en discriminatie van moslims
0 In Nederland moet je alles kunnen zeggen
0 Deze zaak zet de verhouding tussen moslims en niet-moslims op scherp
0 Alle aandacht speelt Wilders in de kaart
0 Dit is geen zaak voor de rechter maar voor de politiek
0 Anders, namelijk:

Antwoorden A, B, C, E en F ingevuld. Bij de open vraag F kon slechts kort geantwoord worden. Ik heb opgemerkt: Die rechters bedrijven politiek activisme.

King George
6 januari 2010, 17:30
Hoe ver gaat vrijheid van meningsuiting volgens u?
Mag iemand in Nederland alles zeggen, of zitten er grenzen aan? Geeft u van de onderstaande zaken aan of u dit vindt kunnen of niet.

Beledigen
0 Mag wel
0 Mag niet
0 Weet niet/geen mening

Antwoord A ingevuld. Als ze wat Geert Wilders zegt beledigen noemen; Het zij zo.

Discrimmineren
0 Mag wel
0 Mag niet
0 Weet niet/geen mening

Antwoord A ingevuld. Als ze wat Geert Wilders zegt discrimmineren noemen; Het zij zo.

Haatzaaien
0 Mag wel
0 Mag niet
0 Weet niet/geen mening

Antwoord B ingevuld. Waar haatzaaien toe leidt, dat hebben we bijvoorbeeld 6 mei 2002 bevestigd gezien. Niet waar, Adje Melkert..?

Oproepen tot geweld
0 Mag wel
0 Mag niet
0 Weet niet/geen mening

Antwoord B ingevuld. Ligt in het verlengde van de vorige vraag.

FvdV
6 januari 2010, 17:30
Vooral B = oral B toPpie

Ja als er een ding is wat deze rechtszaak aanricht is het wel dat het verhoudingen tussen moslims en niet moslims op scherp zet daarmee weer eens bewezen dat alles wat links en aandachtshoeren als Spong doen averechts werken.

King George
6 januari 2010, 17:33
Wilders wordt vervolgd om uitlatingen in diverse media over moslims en hun geloof. Hieronder staan enkele van zijn uitspraken. Geef aan of u het eens of oneens bent.
Voor alle duidelijkheid: het doet er niet toe wat u verder van Geert Wilders en de PVV vindt.

“We moeten de tsunami van islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur.”

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Ongeacht of u het eens of oneens bent met de uitspraak; vindt u dat iemand dit in Nederland mag zeggen of niet?

0 Ja, dat mag je zeggen in Nederland
0 Nee, dat mag je niet zeggen in Nederland
0 Weet niet / geen mening

Bij de eerste vraag antwoord A ingevuld; Bij de tweede vraag ook.

King George
6 januari 2010, 17:35
Geef aan of u het eens of oneens bent met de volgende uitspraak:
“De grenzen dicht, geen islamieten meer in Nederland, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen”

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Ongeacht of u het eens of oneens bent met de uitspraak; vindt u dat iemand dit in Nederland mag zeggen of niet?

Bij de eerste vraag antwoord B ingevuld; Bij de tweede vraag antwoord A.

King George
6 januari 2010, 17:37

(Over de Koran:) “Verbied dat boek zoals ook Mein Kampf verboden is .”

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Bij de eerste vraag antwoord C ingevuld; Bij de tweede vraag antwoord A.

King George
6 januari 2010, 17:39
“Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.”

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Bij de eerste vraag antwoord B ingevuld; bij de tweede vraag antwoord A.

FvdV
6 januari 2010, 17:40
“De grenzen dicht, geen islamieten meer in Nederland, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen”

Kijk hier gaan we al: veel moslims het land uit heeft hij nooit gezegd en komt zo uit de dikke linkse duim. Wanneer Geert veroordeeld zou worden om zijn uitlating denaturalisatie van islamitische criminelen dan kunnen ze drie kwart van Nederland opbossen.

King George
6 januari 2010, 17:42
Als er vandaag Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, op welke partij zou u dan stemmen?

0 CDA
0 PvdA
0 SP
0 VVD
0 PVV
0 GroenLinks
0 ChristenUnie
0 D66
0 Partij voor de Dieren
0 SGP
0 Trots op Nederland (Verdonk)
0 Andere politieke partij
0 Blanco
0 Ik ga niet stemmen
0 Ik ben niet stemgerechtigd
0 Dat zeg ik liever niet

Zonder spijt, zonder angst, zonder schaamte aangegeven dat ik overweeg PVV te gaan stemmen.

King George
6 januari 2010, 17:43
Hoe waarschijnlijk is het dat u dan op de PVV gaat stemmen?

0 Dat is zeer waarschijnlijk
0 Dat is waarschijnlijk
0 Dat zou best eens kunnen
0 Misschien, ik ben er nog niet uit

Antwoord A ingevuld

King George
6 januari 2010, 17:46
Wat zijn voor u de drie belangrijkste redenen om op de PVV te willen stemmen? U kunt maximaal 3 antwoorden aankruisen.

0 Immigratiestop voor niet-westerse allochtonen
0 Kritische houding tegenover kabinet
0 Anti-Europese houding
0 Wilders benoemt als enige de problemen in Nederland
0 De PVV wil minder ambtenaren
0 Strenger straffen en meer blauw op straat
0 Tegen de islamisering van Nederland
0 Dierenrechten in de grondwet opnemen
0 Als protest tegen de huidige politiek
0 De AOW-leeftijd moet 65 blijven
0 Het leiderschap van Geert Wilders
0 Andere reden, nl:

Antwoorden B, D en F ingevuld, hoewel ik ze allemaal steekhoudend vind.

King George
6 januari 2010, 17:47
Hoe belangrijk is de persoon Geert Wilders voor u om nu op de PVV te willen stemmen?

0 Doorslaggevend
0 Belangrijk
0 Niet zo belangrijk
0 Helemaal niet belangrijk

Antwoord B ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:48
Op 3 maart worden in Nederland verkiezingen voor de gemeenteraad gehouden. De PVV doet alleen mee in Den Haag en Almere.

Woont u in de gemeente Den Haag of Almere?

0 Nee
0 Ja, ik woon in de gemeente Den Haag
0 Ja, ik woon in de gemeente Almere

Antwoord A ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:50
Als de PVV in uw gemeente mee zou doen, zou u dan op de PVV stemmen of op een andere partij?

0 Ik zou op de PVV stemmen
0 Ik zou op een andere partij stemmen
0 Dat weet ik nog niet
0 Niet van toepassing/ ik mag niet stemmen/ ga niet stemmen

Antwoord C ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:52
In uw gemeente doet de PVV niet mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Op welke partij bent u van plan uw stem uit te brengen?

0 Lokale politieke partij
0 CDA
0 PvdA
0 SP
0 VVD
0 GroenLinks
0 ChristenUnie
0 D66
0 Partij voor de Dieren
0 SGP
0 Trots op Nederland (Verdonk)
0 Blanco
0 Ik ga niet stemmen
0 Ik ben niet stemgerechtigd
0 Dat zeg ik liever niet
0 Dat weet ik nog niet

Antwoord A ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:53
Tot slot leggen we u nog enkele stellingen voor over politiek en veiligheid. Geef aan of u het eens of oneens bent.

‘Over het algemeen zijn mijn medeburgers te vertrouwen.’

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord B ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:54
‘Politici zijn betrouwbaar.’

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord C ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:55
‘Politici zijn zakkenvullers.’

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord B ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:57
‘Ik voel me veilig in mijn eigen buurt.’

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord B ingevuld.

King George
6 januari 2010, 17:59
‘Nederland is een veilig land.’

0 Helemaal mee eens
0 Mee eens
0 Mee oneens
0 Helemaal mee oneens
0 Weet niet/ geen mening

Antwoord C ingevuld.

King George
6 januari 2010, 18:02
EenVandaag is voor een reportage op zoek naar mensen die kunnen vertellen wat hun redenen zijn om nu op de PVV van Wilders te willen stemmen. Wat is voor u de belangrijkste reden?

Hieronder kunt u uw mening kwijt. Vermeld uw NAAM, WOONPLAATS en TELEFOONNUMMER als onze redactie contact met u mag opnemen.

U kunt nog 255 karakters gebruiken

Ik heb het als normaal, werkend, belastingbetalend burger zonder strafblad gehad met die politieke maffiacultuur en wat zij voor ons land voort hebben gebracht. En wij maar meer betalen. En er niks voor terugkrijgen.

Om redenen van privacy naam, woonplaats en telefoonnummer hier niet gepost.

dewanand
7 januari 2010, 11:06
er is geen beter alternatief dan PVV op dit moment. Wij moeten hard optreden tegen het islam gevaar. Het behoud van het oernederlandse volk moet in de grondwet verankerd worden.

moslims zijn een gevaar voor Nederland en daarom kan ik niet anders dan op PVV stemmen. Jammer dat PVv in delft niet meedoet.

En de koran zit vol met haat en moord teksten. Kan justitie niet iets hieraan doen. Zelfs Mein Kampf van Hitler is nog softer dan de koran. ongelooflijk dat zoiets kan in een democratisch land. Moslims zijn gewoon onbeschaamd en wreed.

sorry moslims, jullie hebben het verpest en daarom stemmen twee miljoen Nederlanders maar op PVV. Beste is je koffers te pakken en terug te gaan naar je zandwoestijn.

dewanand

mercator
7 januari 2010, 19:37
sorry moslims, jullie hebben het verpest en daarom stemmen twee miljoen Nederlanders maar op PVV. Beste is je koffers te pakken en terug te gaan naar je zandwoestijn.

dewanand

AMEN !

PizzamanGrunn
8 januari 2010, 21:16
HALLELUJA! toPpie

hirihiri123
11 januari 2010, 11:12
'Vrijspraak voor Wilders'

Hoogleraar strafrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen, Ybo Buruma, verwacht vrijspraak voor PVV-leider Geert Wilders.

Hij moet 20 januari voorkomen wegens groepsbelediging van moslims en het aanzetten tot haat om hun godsdienst. Buruma zegt in het AD dat de uitspraken van Wilders moeten worden getoetst ,,al denk ik niet dat hij met zijn uitspraken een grens heeft overschreden''. De strafzaak tegen de PVV'er begint eigenlijk al woensdag. Dan probeert advocaat Bram Moszkowicz het proces tegen zijn cliënt alsnog af te blazen.

http://www.depers.nl/binnenland/367226/Vrijspraak-voor-Wilders.html

"fan"
11 januari 2010, 16:32
'Vrijspraak voor Wilders'

Hoogleraar strafrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen, Ybo Buruma, verwacht vrijspraak voor PVV-leider Geert Wilders.

Hij moet 20 januari voorkomen wegens groepsbelediging van moslims en het aanzetten tot haat om hun godsdienst. Buruma zegt in het AD dat de uitspraken van Wilders moeten worden getoetst ,,al denk ik niet dat hij met zijn uitspraken een grens heeft overschreden''. De strafzaak tegen de PVV'er begint eigenlijk al woensdag. Dan probeert advocaat Bram Moszkowicz het proces tegen zijn cliënt alsnog af te blazen.

http://www.depers.nl/binnenland/367226/Vrijspraak-voor-Wilders.html

Zonder meer moet er vrijspraak komen voor GW, sterker nog, het had nooit een zaak mogen worden.

Daarom heb ik er een hard hoofd in.

FvdV
11 januari 2010, 17:25
Ik begin er steeds minder hard hoofd in te krijgen wanneer ik zie welke geestelijk gestoorde types de aanklagers (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=19731) zijn en de achtergrond die ze hebben, ik kan me amper voorstellen dat deze figuren echt serieus genomen worden ondanks de linksige rechters van deze rechtbank. Zelfs die zullen geen uitspraak doen waarmee zij ook de vrijheid van meningsuiting voor zichzelf afschaffen want zo is het nu ook weer.

Ik verwacht straks over waarschijnlijk een jaar gewoon vrijspraak.

King George
13 januari 2010, 10:55
Zouden ze dit proces nou ook durven op te starten vóór de Tweede Kamerverkiezingen of zijn die Shariaäctivistenrechters te bang voor vrijspraak door de kiezers?