Vollständige Version anzeigen : "Wilders manipuleert Koranteksten"
FvdV
4 februari 2010, 15:47
Zes experts op het gebied van de Koran, de islam en het recht stellen dat Geert Wilders zich "suggestief en misleidend'' uitlaat. De PVV-voorman hakt Koranverzen in twee stukken. Het vreedzame stukje verstopt hij, menen ze.
De professoren, Fred Leemhuis (arabist en bekende Koranvertaler), Jan Michiel (recht, sharia), Gerard Wiegers (religiestudies), Pieter Sjoerd van Koningsveld (http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/1616) (islamologie), Ruud Peters (Arabische taal en cultuur) en Marlies ter Borg (Koran en Bijbel) schrijven dit in een brief aan de rechtbank in Amsterdam, het Openbaar Ministerie en de advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz.
De brief is een reactie op het verzoek van de PVV-voorman aan de rechtbank. Hij wilde verschillende deskundigen opvoeren om aan te tonen dat zijn uitspraken op waarheid berusten.
FvdV
4 februari 2010, 15:47
Wat maakt het uit de slechte stukken worden meer nageleefd dan de goede bovendien nemen de zogenaamd goede stukken (suikerkoran) niet weg dat er slechte stukken instaan precies waar Geert zich op richt. Maar goed het zal nog een leuke discussie worden straks.
FvdV
4 februari 2010, 16:21
Wilders heeft de suikerkoran nooit ontkent hij beschreef het als de helft van de Donald Duck meer is het niet.
Victor
4 februari 2010, 17:16
Die onderzoekers hebben gelijk. Ik meen het ooit al eens gepost te hebben, maar dat doet er niet toe. Als je Fitna en www.koranonline.nl naast elkaar legt blijkt dat er in Fitna delen weg zijn gelaten of, zoals dat zo mooi heet, gemanipuleerd zijn.
FvdV
4 februari 2010, 17:28
Die onderzoekers hebben gelijk. Ik meen het ooit al eens gepost te hebben, maar dat doet er niet toe. Als je Fitna en www.koranonline.nl naast elkaar legt blijkt dat er in Fitna delen weg zijn gelaten of, zoals dat zo mooi heet, gemanipuleerd zijn.
Dat moet je toch even specifieker uitleggen want ik vat 'm niet?
Victor
4 februari 2010, 17:28
Dat moet je toch even specifieker uitleggen want ik vat 'm niet?
Wat vat je niet dan?
Edit: ik bedoel de koranteksten.
FvdV
4 februari 2010, 17:33
Wat vat je niet dan?
Edit: ik bedoel de koranteksten.
Ik vat niet wat fitna in relatie tot koranteksten staat waartoe de mekkabuigers gelijk hebben zoals jij zegt?
Victor
4 februari 2010, 17:38
Ik vat niet wat fitna in relatie tot koranteksten staat waartoe de mekkabuigers gelijk hebben zoals jij zegt?
Die mekkabuigers, zoals jij ze noemt, hebben we degelijk gelijk. De koranteksten die in Fitna te lezen zijn, zijn niet de koranteksten zoals je ze in een echte Koran vindt. De 'koran'teksten in Fitna zijn naar eigen inziens aangepast of er zijn delen van weggelaten.
FvdV
4 februari 2010, 17:46
Die mekkabuigers, zoals jij ze noemt, hebben we degelijk gelijk. De koranteksten die in Fitna te lezen zijn, zijn niet de koranteksten zoals je ze in een echte Koran vindt. De 'koran'teksten in Fitna zijn naar eigen inziens aangepast of er zijn delen van weggelaten.
Misschien op koranonline.nl waarvan de vraag nog maar is in hoeverre dit niet ten gunsten van moslims is geschreven maar elders zijn de koranteksten die Wilders gebruikte voor Fitna weldegelijk in de goede vorm weergegeven bovendien zijn er duizenden interpretaties over de koranteksten maar kortgeschoten komen ze allemaal op hetzelfde neer namelijk haat en verovering, sterker nog islam betekend onderwerping en alleen dat is voor het geheel al veelzeggend, ik denk dan ook dat je een beetje te goedgelovig bent?
Victor
4 februari 2010, 18:02
:DMisschien op koranonline.nl waarvan de vraag nog maar is in hoeverre dit niet ten gunsten van moslims is geschreven maar elders zijn de koranteksten die Wilders gebruikte voor Fitna weldegelijk in de goede vorm weergegeven bovendien zijn er duizenden interpretaties over de koranteksten maar kortgeschoten komen ze allemaal op hetzelfde neer namelijk haat en verovering, sterker nog islam betekend onderwerping en alleen dat is voor het geheel al veelzeggend, ik denk dan ook dat je een beetje te goedgelovig bent?
Ik denk, ik denk...
Mensen zouden wat rationeler moeten worden wat dat betreft. :D
Is dat toevallig een nieuw paradigma? :D
VrijheidNu, FanatiKus en andere vrienden kom er eens in. proost
Maar goed, als jij die teksten niet vertrouwt...
Daar gaan we dan:
Soera 8, vers 60. Bron: http://digiboek.50megs.com/koran/koran008.html
60. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.
Soera 8, vers 60. Bron: www.koranonline.nl
60. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.
Soera 8, vers 60. Bron: http://www.redouan.nl/koran/koran008.htm
Eindelijk overtuigd van het feit dat ik toch niet zo goedgelovig ben. :-))
:D
FvdV
4 februari 2010, 18:08
Leuk al die suikervertalingen maar nu in het Engels:
Sura - 8 The Spoils of War (Al-Anfaal)
http://www.submission.org/suras/sura8.html
FvdV
4 februari 2010, 18:12
8:60, Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
en voor al dat ander vriendelijks zie hier (http://209.85.229.132/search?q=cache:jaBOKsuH7VAJ:www.faithfreedom.org/Articles/quran_teaches.htm+Soera+8,+60.&cd=10&hl=nl&ct=clnk&gl=nl)
Victor
4 februari 2010, 19:00
8:60, Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
en voor al dat ander vriendelijks zie hier (http://209.85.229.132/search?q=cache:jaBOKsuH7VAJ:www.faithfreedom.org/Articles/quran_teaches.htm+Soera+8,+60.&cd=10&hl=nl&ct=clnk&gl=nl)
En nu Fitna: Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren. Te terroriseren Allah's vrijand en uw vijand.
Dat is toch echt een stuk minder dan in de stukjes van ons. Bovendien lees ik het woord paardenvolk nergens.
jpmante
4 februari 2010, 19:02
Leuk al die suikervertalingen maar nu in het Engels:
Sura - 8 The Spoils of War (Al-Anfaal)
http://www.submission.org/suras/sura8.html
Juist, koran.nl is een suikersite. De vertalingen waar u mee komt zijn inderdaad de juist en zijn waarschijnlijk ook de bron van hetgeen opgenomen in Fitna.
Even over suiker, maar dat hoef ik u niet uitleggen, suiker stamt uit de Mekka periode, toen dez zelf benoemde profeet te zwak was om zijn ware aard te tonen. Gedurende de Mediniaanse periode en daarna werd het allemaal weldegelijk Hitleriaans. Daarbijj nog even verwijzende naar de vervangingsfactor zijn het de Medina verzen die gelden. Maar ook dat is u meer dan bekend.
Victor laat zich bij de neus nemen door suikerzieke dhimmi "deskundigen."
Ernstig is dat de dhimmi "recht"bank alleen dezen willen horen. Het is daarom essentieel dat de echte deskundigen, die Geert opriep, aan het woord komen.
Mijn voorstel is om dezen naar Nederland te laten komen, ook Bat Yeor (zeer belangrijk) om parallel aan het polieke process een groot congress op te zetten, zowel naar de media toe als internet based.
M.b.t. internet is het niet zo moeilijk het enige wat nodig is zijn videos van de verhandelingen die zowel op youtube als een speciaal daarvoor in het even geroepen website.
Victor
4 februari 2010, 19:07
Victor laat zich bij de neus nemen door suikerzieke dhimmi "deskundigen."
En u door blindheid, want waarschijnlijk heeft u mijn laatste bericht over het hoofd gezien en blijkt toch dat er bewust stukken zijn weggelaten of enigszins zijn aangepast.
Mahalingam
4 februari 2010, 23:43
Soerat Al-Anfaal geeft in de Leemhuis vertaling:
En maak tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen en afgezien van hen anderen die jullie niet kennen, maar die God kent
In Fitna is het wat kort en bondig vertaald. Maar de essentie is behouden.
En die kan je ook in de Hadith en de Sharia terug vinden.
jpmante
5 februari 2010, 00:04
En u door blindheid, want waarschijnlijk heeft u mijn laatste bericht over het hoofd gezien en blijkt toch dat er bewust stukken zijn weggelaten of enigszins zijn aangepast.
O jee onze dhimmi wordt wordt boos, u spreekt over bewust weggelaten en impliceert daarmee valsheid aan Geert's kant. Welnu Mahalingam heeft gelijk als hij schrijft "...In Fitna is het wat kort en bondig vertaald. Maar de essentie is behouden..."
Het is niet vreemd dat in het kader van een korte film enige bondigheid in acht genomen wordt.
Ik vraag me hier toch af waarom u (1) een beschuldiging tegen Geert uitspreekt (2) u middels wat woordspelletjes de Islam tracht te beschermen.
Misdefinitie
5 februari 2010, 01:32
Al die dhimmi's reageren precies zoals de koran van ze verwacht: de koran is het hoge woord van God en elke vertaling is dus per definitie manipulatie.
Feit is dat de koran oproept tot moord en zijn aanhangers de teksten, ongeacht hoe het er staat, willen uitvoeren:
http://www.dumpert.nl/mediabase/669521/76c2a9da/haatbaarden_in_engeland_tegen_wilders.html
Dan kan er wel heel dom ontkend worden, maar niemand neemt dat serieus.
Victor
5 februari 2010, 10:20
O jee onze dhimmi wordt wordt boos, u spreekt over bewust weggelaten en impliceert daarmee valsheid aan Geert's kant. Welnu Mahalingam heeft gelijk als hij schrijft "...In Fitna is het wat kort en bondig vertaald. Maar de essentie is behouden..."
Dat is nou net het probleem! Goed citeren is blijkbaar moeilijk. Als hij echt wou laten zien wat er precies in stond had hij z'n film maar wat langer moeten maken i.p.v. stukken naar eigen interpretatie aan te passen en zelfs bepaalde stukken weg te laten.
Ik vraag me hier toch af waarom u (1) een beschuldiging tegen Geert uitspreekt (2) u middels wat woordspelletjes de Islam tracht te beschermen.
(1):Ik beschuldig niemand. Als Geert deze teksten zo in Fitna zet, is dat zijn vrije keus. Hij moet dan echter niet gek opkijken als blijkt dat er toch het een en ander niet helemaal strookt.
(2): ik kijk naar de feiten, en die liegen er niet om. Ik verdedig niets. U zou beter moeten weten.
Victor
5 februari 2010, 10:41
En maak tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen en afgezien van hen anderen die jullie niet kennen, maar die God kent
En dat staat er dus nog steeds niet in Fitna:
''Maak voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk, om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.
PizzamanGrunn
5 februari 2010, 12:04
Ik vrees dat jullie allemaal de plank misslaan, het Arabisch is dusdanig anders van structuur dat je in alle3 gevallen van een correcte vertaling zou klunnen spreken.
Op sommige woorden kunnen meerdere vertalingen van toepassing zijn.
Zo zou je zelfs kunnen spreken van 'hakken en zagen' in plaats van terrorisme, of terreur, of teroor of whatever.
dat zou dan de 'tokkie vertaling' worden :D
Om de algehele strekking van het verhaal te begrijpen zou je in DIE tijd het gebruik van het betreffende Arabische woord moeten bestuderen. Zelfs dan zouden er lokale interpretaties mogelijk zijn.
In het Nederlands iseenzelfde effect merkbaar, zo was het vrowger heel gebruikelijk je echtgenote aan te duiden met 'mijn wijf'. Nou inmiddels is dat wel een beetje veranderd he. Ik bedoel maar , we hebben het hier over een oud boek. Paardenvolk hebben we al helemaal niet meer, misschien moet je dat vertalen naar 'BMW-rijders'. Of misschien wel 'Hells Angels'. :D
Maar het gaat hier niet om de vertaling, want duidelijk is wel dat er een soort iets staat met de strekking tot de verdelging van de vijanden van Allah en een navolgende beloning.
Hoe je dit vertaalt en waar je het gevonden hebt doet niet ter zake - het gaat er om hpoe je die teksten uitlegt en gebruikt. Nou dat is wel te zien in Fitna dacht ik zo. Ook horen/zien we het dagelijks (wat zijn internet filmpjes toch leuk) hoe het er aan toe gaat in moslimlanden.
NB: ik denk dat ook al spreekt iemand geen woord Duits, laat hem/haar maar eens een film van Hitler of Stalin zien die een preek houdt en dan weet ie genoeg.
Hetzelfde vind ik van die Koran-figuren, de meeste zijn verwerpelijke donderpredikers die hun volgelingen opzwepen tot fanatieke idioten.
Is dit discriminerend? In mijn optiek niet, want discriminatie gaat uit van een bepaalde eigenschap waar een persoon op wordt afgerekend/benadeeld, bijvoorbeeld huidskleur. De definitie is daaarbij dat de persoon geen keuze heeft met betrekking tot die eigenschap. men heeft wel degelijk keuze in de godsdienst die men al dan niet aanhangt, en/of UITDRAAGT middels het vertonen van al dan niet verplichte 'uiterlijke kenmerken'.
Ik vindt het absurd dat een moslim het zich aanmatigt om zich gediscrimineerd te voelen. Een moslim zou dus (vanwege vrije godsdienstkeuze) recht hebben op compensatie, evenals bijvoorbeeld een gehandicapte? Ik vind dit bijzonder aanmatigend. Het is een vrije keus, en alle ellende die er al dan niet uit voortvloeit daar is de moslim zelf verantwoordelijk voor.
Beledigen van een godsdienst, waarom zou dit in een seculiere staat een argument mogen zijn? Je kan eigenlijk niemand beledigen, alleen kan iemand zich beledigd voelen. Maar goed, laten we dan eens aannemen dat de moslims zich beledigd en gekwetst voelen als groep. Hoe absurdistisch is het dan dat de Nederlandse staat zich daar mee gaat bemoeien? Is dit een soort 'belediging van een ambtenaar in functie'?
FvdV
5 februari 2010, 12:46
Ze zijn hier zuiver doorgeschoten in hun multiculti-denken dat zelfs de fundamenten van andere culturen overgenomen worden en hier cultuurgoed worden en dat stiekem slinks door de wet te laten verdedigen onder de discriminatie wetgeving.
We worden in Nederland regeert door linkse elitaire figuren waar niemand op gestemd heeft en die hier alle macht hebben en in feite ons regeren en dan heb ik het niet over politieke partijen, die zijn hier alleen om de schijn op te houden nee het gaat om allerlei linkse adviesburotjes, het Openbaar Ministerie en allerlei subsidieclubjes een zeer griezelige ontwikkeling waarbij zelfs de film 1984 bij verbleekt, ik noem dit al jaren het matrixsysteem.
Er is hier geen meerderheid die de dienst uitmaakt het is de minderheid en met het multiculti-denken en de enorme macht van deze glibbers heb je geen meerderheid nodig om langzaamaan de sharia in te voeren via "democratische wegen" in tegenstelling tot wat Donner destijds zei met zijn meerderheid en we hoeven alleen maar naar Engeland te kijken waar de sharia op deze wijze ingevoerd is. Deze politieke rechtszaak tegen Wilders en de vrijheid van meningsuiting is de aanvang voor de invoering van de sharia want het opheffen van kritiek op de islam is het eerste fundament van de sharia.
artikel 10
5 februari 2010, 13:08
De geleerden,
http://contradicere3.wordpress.com/2010/02/05/wie-zijn-de-6-anti-wilders-geleerden/?utm_source=twitter&utm_medium=twitter
admin
5 februari 2010, 13:39
Wilders-getuige kraakt kritiek islamkenners
vrijdag 5 februari 2010
Arabist Hans Jansen heeft kritiek op de zes wetenschappers die zeggen dat Geert Wilders Koranteksten selectief citeert en dat hij er zich misleidend over uitlaat. 'De brief van de gepensioneerde hoogleraren laat te wensen over.'
Dat schrijft Jansen (http://www.arabistjansen.nl/Arabist/Arabist_Jansen.html)vrijdag in een brief (http://hoeiboei.blogspot.com/2010/02/de-brief.html#links).
http://www.elsevier.nl/upload/dd41bd3c-51fe-4b35-8f6d-bfbbfbe05458_koran5feb10.jpg
Volgens zes experts laat Wilders de vredelievende passages uit de Koran achterwege
Wensdroom
‘Er staan geen verwijzingen in naar preken in de moskee, naar handboeken van de sharia, of naar Korancommentaren. Ook is de brief niet door islamitische godsdienstige leiders meeondertekend. Hoogstens de belangrijke moslimtheoloog Tofik Dibi (http://www.elsevier.nl/web/10157773/Artikel/Tofik-Dibi.htm)is het er mee eens.’
De arabist, die een van de drie getuigen in het Wilders-proces (http://www.elsevier.nl/web/Dossiers/Het-proces-tegen-Wilders.htm)is, noemt de brief een wensdroom: ‘Was het maar waar dat de islam is zoals de briefschrijvers stellen.’
Manipulatie
Deze zes hoogleraren willen naar eigen zeggen tegenwicht bieden aan de deskundigen die Wilders (http://www.elsevier.nl/web/10148540/Artikel/Geert-Wilders.htm)bij zijn proces zal laten getuigen.
Zij schrijven dat Wilders de meer vreedzame Koranteksten verstopt en zo het beeld over de islam manipuleert (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Televisie/257505/Experts-Wilders-manipuleert-Koranteksten.htm). De meeste moslims zijn al lang geen voorstander meer van verspreiding van het geloof met het zwaard, aldus de islamgeleerden.
Moord en oorlog
Jansen zet hier tegenover: ‘In preken in de moskee, in de handboeken van de sharia, en in de Korancommentaren wordt opgeroepen tot het intimideren, vermoorden en beoorlogen van andersdenkenden (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/254138/Egyptische-sheikh-spreekt-fatwa-uit-over-kerstfeest.htm). Dat is wel heel makkelijk te controleren. Ook de Koran zelf kan wel heel gemakkelijk opgevat worden als een opdracht tot intimidatie, sluipmoord, moord, en oorlog.’
Wilders mag geen achttien getuigen oproepen voor zijn proces, zoals hij zelf graag wilde, maar slechts drie (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/257388/Wilders-mag-Bouyeri-niet-als-getuige-opvoeren.htm). Dat zijn Jansen, Wafa Sultan (http://en.wikipedia.org/wiki/Wafa_Sultan)en Simon Admiraal (http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhirsiali/2008/01/reactie_op_arti.html). De drie staan bekend als islamkritisch.
"fan"
5 februari 2010, 15:26
Ze zijn hier zuiver doorgeschoten in hun multiculti-denken dat zelfs de fundamenten van andere culturen overgenomen worden en hier cultuurgoed worden en dat stiekem slinks door de wet te laten verdedigen onder de discriminatie wetgeving.
We worden in Nederland regeert door linkse elitaire figuren waar niemand op gestemd heeft en die hier alle macht hebben en in feite ons regeren en dan heb ik het niet over politieke partijen, die zijn hier alleen om de schijn op te houden nee het gaat om allerlei linkse adviesburotjes, het Openbaar Ministerie en allerlei subsidieclubjes een zeer griezelige ontwikkeling waarbij zelfs de film 1984 bij verbleekt, ik noem dit al jaren het matrixsysteem.
Er is hier geen meerderheid die de dienst uitmaakt het is de minderheid en met het multiculti-denken en de enorme macht van deze glibbers heb je geen meerderheid nodig om langzaamaan de sharia in te voeren via "democratische wegen" in tegenstelling tot wat Donner destijds zei met zijn meerderheid en we hoeven alleen maar naar Engeland te kijken waar de sharia op deze wijze ingevoerd is. Deze politieke rechtszaak tegen Wilders en de vrijheid van meningsuiting is de aanvang voor de invoering van de sharia want het opheffen van kritiek op de islam is het eerste fundament van de sharia.
Dit is nu precies wat ik graag in alle toonaarden probeer duidelijk te maken.
Door gebruik te maken van onze democratische wetgeving zijn zij in staat om hun dictatoriale Sharia (=religieuze wetgeving) er door te drukken.
Daarom pleit ik er ook voor dat er aparte regels worden opgesteld voor het Islamitische geloof en in een decreet verbonden.
Ja ik weet het wel dat strijkt tegen de haren in van ons rechtgeaarde burgers.
Maar als we dit niet doen dan is ons land binnen de kortste keren finaal verIslamiseert.
"Nee je mag het Islamitische geloof niet apart behandelen dat druist in juist tegen de waarde van heel ons democratisch bestel" werd er tijdens een bijeenkomst in m'n kennissenkring gezegd.
Oké.
Maar toen we verder spraken over het probleem van deze missionaire en dictatoriale religie en de kwestie tot in detail benaderden bleven er toch maar twee mogelijkheden over.
Ofwel: Zij helpen de democratie om zeep .
Of: Wij moeten onorthodoxe maatregelen treffen om onze nationaliteit, identiteit en democratische rechtstaat te behouden.
Eigenlijk vind ik het ook wel logisch dat er voor de Islamieten speciaal voor hun opgezette decreten moeten komen, want al sinds Nederland
in 1830 een zelfstandig koninkrijk is geworden, met Willem Frederik van Oranje-Nassau als koning ( Willem I ) en ook al vèr daarvoor is er nooit rekening gehouden met deze on-Christelijke en dictatoriale religie.
Integendeel we hadden ons juist ontrokken aan de Katholieke overheersing en konden derhalve wetgeving maken op basis van gelijkheid.
En omdat we zwaar hadden geleden aan een onontwikkelde geloofsfilosofie -die ons het zelfstandig denken onmogelijk maakte- werd een van de éérste grondregels "DE VRIJHEID VAN MENINGUITING"
Zolang het Islamitische geloof nog niet deze ontwikkeling heeft doorgemaakt naar een hogere beschaving( dat bedoelde Pim Fortuyn met 'achterlijk') en niet (aan)voelt wat wij onder VRIJHEID verstaan zal het onze democratie aan grijpen om de ongelovige tot geloof oftewel hun cultuur oftewel de Sharia (=religieuze wetgeving die op vele fronten al in regelgeving staat vervat) te dwingen.
Alzo kunnen we of onze kop in het zand steken en hun de gang laten gaan zodat we over een tijdje in een replica van de tachtigjarige oorlog terug zijn vervallen of we nemen nu maatregelen in de vorm van decreten die we -als ze zijn ingeburgerd-dan later weer kunnen laten vervallen zonder dat er ingewikkelde wetswijzigingen aan te pas moeten komen.
*Een decreet is een uitgevaardigde opdracht gemaakt door een regeringsleider, regering of parlement die de status van wet heeft.
PizzamanGrunn
5 februari 2010, 15:27
De meeste moslims zijn al lang geen voorstander meer van verspreiding van het geloof met het zwaard, aldus de islamgeleerden.
Het probleem is dat die niet-extremisten steeds hun waffel houden.
Er waren ook maar 30% stemmers op Hitler in 1933, en kijk wat gebeurde.
Gewoon omdat de rest z'n mond dicht hield uit angst voor de gewelddadige ideologie.
En wat zien we hier gebeuren, wij halen die gewelddadige iedeologie hier met open armen binnen.
Ja, we hebben schijt aan de mensen die uit moslimlanden zijn gevlucht voor dat extremistische tuig.
We laten het toe dat onze eigen normen en waarden worden verkwanseld.
Daarvoor dokken we allemaal, en dat geld gebruiken we zelfs om mensen die er voor waarschuwen aan te pakken.
Adolf Hitler had het niet beter gedaan, jongens waar is nederland mee bezig.
Hitler was dan tenminste nog enigszins voor z'n eigen landgenoten bezig op een dwaze zieke manier,
wat die regering hier uithaalt komt alleen een ander ten goede.
NB: in de bijbel staat alleen iets over de andere wang toekeren,
niet dat je na je vrouw ook je dochters vast met de benen wijd klaar moet leggen.
Leipen zijn het, heel dat staatssysteem!677
dewanand
5 februari 2010, 15:30
al die koran geleerden met hun hoge titels zijn links en politiek correct. dus ik geloof hen niet. hele wereld weet gewoon een ding goed:
koran is het beste handboek voor terroristen, jodenhaters en massamoordenaars.
Bewijs:
zie geschiedenis islam en al die duizenden moslim terroristen.
wilders moet vrijspraak krijgen anders moeten wij een grote massademonstratie organiseren in den haag om de nederlandse cultuur te verdedigen. vrijheid van meningsuiting hoort nu bij de nederlandse cultuur en geen enkele moslim mag hieraan komen.
islamieten horen niet thuis in nederland. en in nederland of europa mag de koran geen heilig boek zijn.
ik stuur snel een brief naar de rechtbank hierover.
punt is wat een heilig boek is in het recht. men zeikt hier gewoon over.
als koran heilig is dan is elk porno boek ook heilig.
stem pvv wilders als je nederland wil verdedigen. geef islam hier geen kans om ons te terroriseren.
op naar een moslimvrije wereld.
dewanand
FvdV
5 februari 2010, 16:05
Wat het allemaal nog erger maakt is het feit dat Nederland veelste laat wakker wordt maar liefst twee enorme kansen heeft Nederland gehad om het tij te keren waarbij de eerste keer met Fortuyn de feiten nog eens extra op onze neuzen werden gedrukt toen zijn moordenaar voor de grootste moord na Oranje er vanaf kwam met slechts 12 jaar gevangenisstraf over een paar jaar staat hij alweer buiten de poort terwijl levenslang voor deze politieke moord op zijn plaats was geweest nu met de politieke rechtszaak tegen Wilders moet ik hier weer vaak aan denken en niet ten onrechte want het legt veel van dit systeem bloot.
Dit rechtssysteem is vergeven van politieke activisten van vooral PVDA en bakfiets66 huize hoe duidelijk wil je het nog hebben!??? en waarom met de verkiezingen thuisblijven drie geleden en waarom nog steeds op de oude kliek en dus dit systeem blijven stemmen. Nederlanders beginnen steeds meer op de Joden te lijken die zich zonder verweer de gaskamers in laten drijven elke mogelijkheid om terug te kunnen vechten word met een nonchalant en naïeve geeuw aan de kant geschoven.
Als straks Wilders sterft aan het kruis en onze vrijheid word opgeheven zijn zij deze nonchalante naïevelingen en 8 uur journaalkijkers daaraan de schuldigen!
"fan"
5 februari 2010, 16:33
Achach forumpie toch, je bent wat negatief gestemd vandaag.
Welnee joh...juist integendeel is Nederland wakker aan het worden- en daar heeft ook o.a.dit forum wel zijn aandeel in-
Je zal zien dat "de oude politiek" bakzeil zal moeten halen.
Niet alleen heeft die een verkeerde kijk op de Islamitische religie, maar het loopt ook achter op z'n onderdanen.
Nog steeds denkt men z'n burgers van alles wijs te kunnen maken, maar deze heeft zich inmiddels breed kunnen oriënteren (internet) en neemt geen genoegen meer met: "vadertje staat regelt het wel voor jullie" (hmmpff...maar goed dat ik spellingscontrole heb anders had er gestaan "vadertje staat regelt het wel vóór (1) juli )
toPpie nlvlag nlvlag
FvdV
5 februari 2010, 17:31
Beste Fan ik zeg ook niet dat Nederland niet aan het wakker worden is maar te laat aan het wakker worden is sterker nog ik zeg dat Nederland na de liquidatie op Fortuyn en de circusvoorstelling in de rechtbank daarna klaarwakker had moeten zijn. Ik vind negen zetels op de PVV hier in erg tekent is dat je vrijheid voor Nederland waard? Terwijl we een politieke moord hebben gehad, aangestoken en uitgevoerd door links plus de infiltratie in de LPF en dan krijg je een nieuwe kans en dan is het zooitje weer in slaap gesukkeld terwijl we hier gewoon keiharde oorlog hebben sinds de opkomst van Fortuyn en eigenlijk al daarvoor. Nu ja nu gaat straks iedereen op PVV stemmen maar ondertussen zijn we verkocht aan Brussel, hebben we de grootste misdaad uit de Nederlandse geschiedenis gehad 'het generaal pardon' en word nog net voor de aankomende verkiezingen de vrijheid van meningsuiting afgeschaft was dat het op bed blijven liggen waard (negen zetels slechts) het is Nederland bedankt en niet leuk dat jullie nu wakker beginnen te worden omdat negen zetels-tellende helden jullie voor zijn gegaan en zich niet van de wijs lieten brengen en heel goed doorhadden wat er in dit land gaande is! en nu komen zij te laat veel te laat en dat bewijst deze rechtszaak die Geert absoluut gaat verliezen want het oordeel staat allang vast.
Dus inderdaad Fan dat stemt mij buitengewoon somber want het is nog maar de vraag wat er nog te redden valt straks bovendien is het met dit ongelooflijk domme volk altijd maar weer raden wat er gaat gebeuren dus of de PVV straks inderdaad de nodige 50 zetels gaat halen omdat de naïevelingen lekker geestelijk-lui thuisblijven moet nog maar uitwijzen.
Heb je onlangs net als mij afgevraagd hoeveel geld de overheid Geenstijl heeft gegeven om de PVV stemmer belachelijk te maken voor de rechtbank in Amsterdam zodat toekomstige demonstraties mooi van de baan zijn en daarmee misschien wel een revolutie?
Antisocialistisch
5 februari 2010, 18:13
Nee Victor, VVD zal ons niet redden. 677
Victor
5 februari 2010, 18:42
Nee Victor, VVD zal ons niet redden. 677
Waar baseert u op dat ik dit denk? :D
Mahalingam
5 februari 2010, 19:45
"De professoren, Fred Leemhuis (arabist en bekende Koranvertaler), Jan Michiel (recht, sharia), Gerard Wiegers (religiestudies), Pieter Sjoerd van Koningsveld (islamologie), Ruud Peters (Arabische taal en cultuur) en Marlies ter Borg (Koran en Bijbel) schrijven dit in een brief aan de rechtbank in Amsterdam, het Openbaar Ministerie en de advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz."
Dit is de tekst zoals die met kleine variaties overal in de pers is te lezen.
Maar er ontbreekt iets naar beste Sovjet traditie. Er is een persoon weggemoffeld. De brief zegt:
"
Open Brief verzonden op 4 Februari aan:
-Rechtbank Arondissementsparket Amsterdam, mr. J.W. Moors (voorzitter), mw. -mr. J.M.J. Lommen- van Alphen, mr. M.M. van der Nat
-Openbaar Ministerie, Mr Paul Velleman, Mr Birgit van Roessel
-E-mail: ap-adam@om.nl
-Nederland Bekent Kleur,René Danen, info@nederlandbekentkleur.nl
-Mr Bram Moszkowicz, moszkowicz.amsterdam@planet.nl
"
Wat doen de Internationale Socialisten (Trotski) in dit rijtje? Wat maakt ze zo uitzonderlijk? Hebben ze soms speciale banden met de auteurs?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.