PDA

Vollständige Version anzeigen : Nachtvluchten op Rotterdam alleen voor kabinet

hirihiri123
22 mei 2007, 13:30
Binnenland
Telegraaf.
ma 21 mei 2007, 20:11
'Nachtvluchten op R'dam alleen voor kabinet'
ROTTERDAM - Het kabinet wil zelf 79 keer per jaar 's nachts op Rotterdam Airport kunnen landen of opstijgen, ondanks het verbod op nachtvluchten op het vliegveld.

De overheid wil voor ministers, topambtenaren, leden van het koninklijk huis en voor buitenlandse regeringstoestellen een uitzondering in de wet opnemen, meldt RTL Nieuws.

De nachtvluchten zijn nu verboden wegens de geluidsoverlast voor de omwonenden.

Tot voor kort vloog het kabinet ’s nachts op militair vliegveld Valkenburg, maar dat is door een bezuiniging in juli vorig jaar gesloten.

Volgens RTL Nieuws vindt premier Balkenende vindt het ‘minder praktisch’ dat bewindslieden ‘s nachts moeten uitwijken naar Schiphol. Daarom wil de overheid nu een uitzondering maken voor het regeringstoestel en de nog veel grotere vliegtuigen van buitenlandse staatshoofden.

Regeringspartij PvdA en GroenLinks vinden het niet te verkopen dat de regering voor zichzelf dit soort privileges regelt.

De overheid is wel van plan om extra geld te besteden voor geluidsisolatie bij de omwonenden die last krijgen van het nachtelijke kabinetslawaai.

Dus die hele zooi weet al dat ze 79 keer snachts moeten landen ????? Of opstijgen ?
En dat ook nog van onze centjes ?

Maarre............................................ zou het zoiets als een "voorzorgsmaatregel "kunnen zijn ?

Wat zei Wilhelmina ook al weer toen ze in Londen zat : "Jullie hebben brood, maar WIJ hebben Krentebrood "......

Argentinie, Canada Timboektoe...........ik noem maar een paar zijstraten.

admin
22 mei 2007, 13:56
De overheid is wel van plan om extra geld te besteden voor geluidsisolatie bij de omwonenden die last krijgen van het nachtelijke kabinetslawaai.

dat zei men jaren geleden ook voor Schiphol...

von slarotimov
22 mei 2007, 14:53
Ik vind het gezeur over die geluisoverlast ik woon niet ver van Schiphol en er komen genoeg vliegtuigen over het stoort me niet, maar ik heb er in gewerkt dus is mijn grens wat hoger.
En ik vlieg regelmatig en zou het niet graag missen.
Ik ben uit een luchtvaart familie zowel mijn ouders grootouders en ikzelf hebben bij Fokker of KLM gewerkt cq gevlogen.