PDA

Vollständige Version anzeigen : Riagg: Wilders moet valse beschuldigingen staken

hirihiri123
24 mei 2007, 14:43
Riagg: Wilders moet valse beschuldigingen staken

--------------------------------------------------------------------------------

Riagg: Wilders moet valse beschuldigingen staken
Uitgegeven op donderdag 24 mei 2007 om 13:38:56

(Novum) - PVV-fractievoorzitter Geert Wilders moet ophouden met het uiten van valse beschuldigingen over het Riagg, anders overweegt de instelling voor geestelijke gezondheidszorg een rechtszaak. Dat heeft directeur Jos Lamé van de locatie Riagg Rijnmond donderdag gezegd. Wilders zou in een reclamespotje voor de PVV hebben gezegd dat het Riagg miljoenen heeft verspild met projecten in Marokko.

Daar is niets van waar, stelt Lamé. "Sinds twee jaar sturen we twee medewerkers voor zes weken naar Marokkaanse ziekenhuizen. Daar leren ze hoe ze in die cultuur met bepaalde problemen omgaan en zij leren wat van ons. Als onze medewerkers terugkomen, delen zij hun ervaringen weer met de medewerkers hier." Het project kost volgens de directeur dertigduizend euro per jaar. "Dat is iets heel anders dan de miljoenen waar Wilders het over heeft."

Het Riagg heeft een brief aan Wilders gestuurd met het verzoek de beschuldiging niet meer te uiten. "Wij nemen de zaak hoog op", zegt Lamé. "Wilders heeft onze naam bezoedeld." Het Riagg gaat ervan uit dat Wilders de beschuldigingen voortaan voor zich houdt. "Maar anders overwegen wij een gang naar de rechter."

Wilders zou in het spotje ook zeggen dat de gemiddelde Nederlander in een verzorgingstehuis slechter af is dan een crimineel in de gevangenis. Lamé vindt dat Wilders daarmee groepen tegen elkaar opzet.

De PVV was donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.

http://binnenland.nieuws.nl/463529/R...igingen_staken

Het Riagg ? probeert Wilders een hak te zetten?

Heeft het Riagg zich wel gerealiseerd dat "medewerkers "van onze centen naar "ziekenhuizen "in Marokko mogen afreizen, om DAAR DE GEKGEWORDEN MAROKKANEN BIJ TE STAAN ?

marokko pocht toch zo op zichzelf en zullen daar toch ook wel een paar peuten hebben.......................

O, ja, het volk staat wel bekend als "lui "..........................

PS heeft iemand het spotje gezien ????

admin
24 mei 2007, 15:02
Daar is niets van waar, stelt Lamé. "Sinds twee jaar sturen we twee medewerkers voor zes weken naar Marokkaanse ziekenhuizen. Daar leren ze hoe ze in die cultuur met bepaalde problemen omgaan en zij leren wat van ons. Als onze medewerkers terugkomen, delen zij hun ervaringen weer met de medewerkers hier."

Ik kan me anders herinneren dat het ging om psychische bijstand te verlenen aan Marokkanen die daar op vakantie gingen?

GW=OK
24 mei 2007, 15:04
Nee, ik heb nog nooit zo'n ''spotje'' gezien.. Ik denk eerder dat het RIAGG aan ''hersenschimmen'' lijdt..
Het lijkt me een beter idee dat het RIAGG ook eens zichzelf ''psychisch'' moeten na laten kijken.. hahaha at your service

admin
24 mei 2007, 15:05
zondag 07 januari 2007
RIAGG helpt in Marokko ondanks verbod

ROTTERDAM - De RIAGG Rijnmond geeft nog steeds psychische bijstand aan vakantiegangers in Marokko, ondanks een wettelijk verbod in 2004.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00101/riagg_marokko_1_101876a.jpg (http://javascript<b></b>:enlargeImage('articleImage1',505,380,'yes');)
Sociaal-psychiatrisch verpleegkundige Mohammed Abkadiri zit elke zomer in het Marokkaanse Rif-gebergte.

Een thuiszorgorganisatie is zelfs van plan verplegers naar het Marokkaanse Rif-gebergte te sturen om allochtone cliënten bij te staan.

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wilde deze ‘zorg over de grens’, betaald uit belastinggeld, juist tegengaan nadat er drie jaar geleden commotie over was ontstaan. Hij paste speciaal voor het Rif-project van de RIAGG de wet aan.

Naar nu blijkt, is het project nooit gestopt. Ook in de zomer van 2005 en 2006 hebben hulpverleners van de RIAGG er honderden Nederlanders van Marokkaanse afkomst bijgestaan. Zij krijgen hun salaris van de RIAGG, maar zijn gedetacheerd bij Marokkaanse instellingen.

Directeur Jos Lamé zegt zich aan de wet te houden. ,,De minister heeft geen verstand van zorg. Door onze cliënten ter plaatse te helpen, besparen we honderden euro's. We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.’’

Om dezelfde reden wil thuiszorgorganisatie AZ samenwerken met de RIAGG. ,,Als dat lukt, zullen ook wij cliënten in Marokko bijstaan,’’ zegt directeur Ali Bourich. ,,Zware gevallen moet je, net als hier, helpen met het innemen van medicijnen. Cliënten moet je helpen, ook al keurt de politiek dat af.''

CDA, VVD en PvdA zijn verrast dat het project nooit is gestopt. Kamerlid Joldersma (CDA): ,,Het is onzinnig dat hulpverleners meereizen met cliënten die op vakantie zijn.’’ VVD en PvdA richten hun pijlen op het zorgkantoor, dat de bestedingen van de RIAGG moet controleren. ,,Het zorgkantoor moet ons beleid uitvoeren. Ik zal de minister hierop aanspreken,’’ aldus VVD’er Van Miltenburg.

Zorgkantoor Rotterdam, verantwoordelijk voor het toezicht op de RIAGG Rijnmond, zegt akkoord te zijn gegaan met voortzetting van het project omdat het wordt betaald uit een potje voor ‘internationalisering van de zorg’.

Het ministerie van Volksgezondheid wil alleen zeggen dat de wet niet voor niets is aangepast en het nareizen van vakantiegangers ongewenst is.

hirihiri123
24 mei 2007, 18:25
zo, heb ze dit ff onder de snufferds geduwd.
Zijn ze gvd helemaal van de moslimratten besnuffeld. Zal ze leren !!!!!!!!!!!!!

GW=OK
24 mei 2007, 18:29

Hup hirihiri hup banana banana nlvlag

admin
24 mei 2007, 18:37

Wat vertel je ons nou dan Rini? Heb je dat artikel naar ze toegestuurd? d"b :D

ben zeer benieuwd of je bericht terug krijgt nlvlag nlvlag nlvlag

hirihiri123
24 mei 2007, 19:56
ja, ff gemaild, dat bericht met die rattekoppen erop.

En nu dan ook nog Geert aanvallen ?????????????????

Dat zal ze ooit bezuren.banana banana banana

Bakema
24 mei 2007, 23:31
Niet dollen met Hirihiri123 !!!!! Geweldig !!!!!!!

Heb je ook het artikel over de turkse vestiging van Riagg-Rijnmond ?

hirihiri123
25 mei 2007, 07:36
nee, die heb ik niet, heeft U die misschien voor mij...............nlvlag nlvlag stuur ik die ook door.banana banana

Johnnie
25 mei 2007, 08:43
ja, ff gemaild, dat bericht met die rattekoppen erop.

En nu dan ook nog Geert aanvallen ?????????????????

Dat zal ze ooit bezuren.banana banana banana

Als Rini op oorlogspad is kan het riagg hun poorten wel sluiten.Zet m op meidddddddddddddddat your service

hirihiri123
25 mei 2007, 13:56
als niemand het beruchte "spotje "kent of gezien heeft, moet dat Riagg niet zeuren en Wilders daarvan beschuldigen. Dat is zeer vals.

Ik ben /wordt furieus als ik zulke berichten lees................dan moeten ze eerst dat beruchte "spotje "maar eens laten zien.

En nee, ik deins echt nergens meer voor terug, of het nu de ANWB, UWV, RIO of de Gemeente Apeldoorn en Deventer is, maakt mij niks uit. Ik ga er tegen in via brieven schrijven...............wel netjes, maar ik druk ze wel met de neus op de feiten.

Vorig jaar na onze helse vakantie op Franse aarde heb ik de ANWB een brief van 5 kantjes geschreven.................met onderaan : "Als ik hier geen voor mij een bevredigend antwoordt op krijg, dan ga ik met deze brief naar de Telegraaf. In de Kampioen af laten drukken zal toch niet gaan, want U mag tenslotte brieven weigeren ".
2 dagen er na had ik al een telefoontje dat het allemaal wel goed zou komen etc.etc.
Het is inderdaad goed gekomen. De ANWB heeft ons een jaar gratis de IRK gegeven, twee waardebonnen a 50 EURO en ze hebben de kosten van 537,60 volledig vergoed.
Was van de versnellingsbak. Een maand thuis was die weer kapot. Mijn garage vroeg aan mij of dat een sterke kerel was geweest die dat `gerepareerd `had.............
Denken...................ja inderdaad was een boom van een kerel en had daar 5 grote honden om zich heen lopen, twee Duitse herders en 3 Franse herders........

Ik heb veels te lang alles over mijn kant laten gaan.................en nu in de "herfst "van mijn leven en met meer kennis van zaken ga ik er tegen in als iets naar mijn zin niet deugt.

Moeten veel meer mensen doen.!!!!!!!!!

admin
25 mei 2007, 14:46
Precies! Je moet ook nooit naar instanties bellen, want dat kost je in de eerste plaats handenvol geld aan telefoon tikken want je word continue in de wacht gezet en uiteindelijk word je afgescheept.

Dus gewoon aanschrijven die handel desnoods aangetekend, weet je in elk geval zeker dat 'ie ook aankomt.

En je krijgt vrijwel altijd bericht terug en meestal met een bevredigend resultaat!

Bakema
25 mei 2007, 16:03
Rini, ik heb nog even gekeken naar het Turkijeverhaal. Is gelukkig slechts een wens van de Riagg. Zie link archief AD.

http://www.ad.nl/diagnose/article969792.ece

hirihiri123
29 mei 2007, 13:17
alleen de "wens "al, is al een verkeerde wens......................nope nope nope

Ik kan dr niet met de hoofddoek bij (banana banana ) dat wij zo gek zijn om het Riagg naar zo'n achterlijk land te sturen....................naar marokko, Turkije etc.

Hier zijn ze nodig en niet daar !!!!!!!!!!!

In marokko en Turkije zijn ook wel peuten.

Maar.........................pssssssst, niet verder vertellen, het zijn gewoon "vakantiereisjes "voor de peuten van het Riagg, zonnetje, ff een ouwe lul aan de zak krabben, een aai door zijn baard grrrrrrrrrgrrrrrrrrrrgrrrrrrrr en dan lekker met alle peuten uit nederland samen gezellig couscous vreten.
Moge die peuten er in stikken.......................en alle anderen die daar van hier zijn.

Johnnie
2 juni 2007, 07:44
Riagg Rijnmond eist dat Tweede Kamerlid Geert Wilders ophoudt met "het doen van onjuiste en schadelijke beweringen" over de instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Daartoe heeft de organisatie Wilders via zijn advocaat gesommeerd.

Verspilling

Riagg Rijnmond stelt dat Wilders in de zendtijd voor politieke partijen van zijn Partij voor de Vrijheid beweert dat de organisatie "miljoenen zou hebben verspild door in het Marokkaanse Rifgebergte allochtonen met problemen bij te staan."

Directeur Jos Lamé van Riagg Rijnmond zegt dat "dit verwijt kant noch wal raakt. Ik vind het niet toelaatbaar dat onze reputatie op deze goedkope manier te grabbel wordt gegooid."

Subsidiespons

Volgens Lamé heeft de instelling in 2005 en 2006 twee medewerkers gedetacheerd in Marokkaanse ziekenhuizen in het kader van kennisuitwisseling. Riagg Rijnmond noemt dit een "zeer nuttig project" met een kostenpost van ongeveer 30.000 euro per jaar. Het sluit een gang naar de rechter niet uit als Wilders geen gehoor geeft aan de oproep van de instelling.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/riagg_pikt_het_niet_langer_van.html

Leek me wel een leuk artikel voor Hiriririhahaha

hirihiri123
2 juni 2007, 08:36
zie ook:
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=2264

hirihiri123
2 juni 2007, 08:41
Riagg Rijnmond eist dat Tweede Kamerlid Geert Wilders ophoudt met "het doen van onjuiste en schadelijke beweringen" over de instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Daartoe heeft de organisatie Wilders via zijn advocaat gesommeerd.

Verspilling

Riagg Rijnmond stelt dat Wilders in de zendtijd voor politieke partijen van zijn Partij voor de Vrijheid beweert dat de organisatie "miljoenen zou hebben verspild door in het Marokkaanse Rifgebergte allochtonen met problemen bij te staan."

Directeur Jos Lamé van Riagg Rijnmond zegt dat "dit verwijt kant noch wal raakt. Ik vind het niet toelaatbaar dat onze reputatie op deze goedkope manier te grabbel wordt gegooid."

Subsidiespons

Volgens Lamé heeft de instelling in 2005 en 2006 twee medewerkers gedetacheerd in Marokkaanse ziekenhuizen in het kader van kennisuitwisseling. Riagg Rijnmond noemt dit een "zeer nuttig project" met een kostenpost van ongeveer 30.000 euro per jaar. Het sluit een gang naar de rechter niet uit als Wilders geen gehoor geeft aan de oproep van de instelling.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/riagg_pikt_het_niet_langer_van.html

Leek me wel een leuk artikel voor Hiriririhahaha

Tuurlijk is dat "kennisuitwisseling" en het kost maar 30.000 per jaar, per persoon, per duo, wat maakt het die Sinterklazen toch uit............. EN VOOR WIE WAS HET "NUTTIG "Voor de zieleknijpers of voor de knettergekke marokkanen ?.ALS HET OM ALOCHTONEN GAAT IS NIETS TE DOL HIER IN NEDERLAND.........

MAAR IK WIL DAT BERUCHTE SPOTJE ZIEN..............!!!!

ben benieuwd of die lamme inderdaad naar de rechter stapt, zal wel weer een storm in een marokkaans glas water Kneusje Kneusje Kneusje zijn.

Marcel
2 juni 2007, 10:23
"Ik vind het niet toelaatbaar dat onze reputatie op deze goedkope manier te grabbel wordt gegooid."
Volgens mij heeft het Riagg zelf een goedkope reputatie die zichzelf al jaren te grabbel gooit. Een log, traag en onmenselijk systeem.

First Knight!
2 juni 2007, 12:10
Ze worden gek bij de RIAGG hahahahha

hirihiri123
6 juni 2007, 09:30
zondag 07 januari 2007
RIAGG helpt in Marokko ondanks verbod

ROTTERDAM - De RIAGG Rijnmond geeft nog steeds psychische bijstand aan vakantiegangers in Marokko, ondanks een wettelijk verbod in 2004.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00101/riagg_marokko_1_101876a.jpg (http://javascript<b></b>:enlargeImage('articleImage1',505,380,'yes');)
Sociaal-psychiatrisch verpleegkundige Mohammed Abkadiri zit elke zomer in het Marokkaanse Rif-gebergte.

Een thuiszorgorganisatie is zelfs van plan verplegers naar het Marokkaanse Rif-gebergte te sturen om allochtone cliënten bij te staan.

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wilde deze ‘zorg over de grens’, betaald uit belastinggeld, juist tegengaan nadat er drie jaar geleden commotie over was ontstaan. Hij paste speciaal voor het Rif-project van de RIAGG de wet aan.

Naar nu blijkt, is het project nooit gestopt. Ook in de zomer van 2005 en 2006 hebben hulpverleners van de RIAGG er honderden Nederlanders van Marokkaanse afkomst bijgestaan. Zij krijgen hun salaris van de RIAGG, maar zijn gedetacheerd bij Marokkaanse instellingen.

Directeur Jos Lamé zegt zich aan de wet te houden. ,,De minister heeft geen verstand van zorg. Door onze cliënten ter plaatse te helpen, besparen we honderden euro's. We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.’’

Om dezelfde reden wil thuiszorgorganisatie AZ samenwerken met de RIAGG. ,,Als dat lukt, zullen ook wij cliënten in Marokko bijstaan,’’ zegt directeur Ali Bourich. ,,Zware gevallen moet je, net als hier, helpen met het innemen van medicijnen. Cliënten moet je helpen, ook al keurt de politiek dat af.''

CDA, VVD en PvdA zijn verrast dat het project nooit is gestopt. Kamerlid Joldersma (CDA): ,,Het is onzinnig dat hulpverleners meereizen met cliënten die op vakantie zijn.’’ VVD en PvdA richten hun pijlen op het zorgkantoor, dat de bestedingen van de RIAGG moet controleren. ,,Het zorgkantoor moet ons beleid uitvoeren. Ik zal de minister hierop aanspreken,’’ aldus VVD’er Van Miltenburg.

Zorgkantoor Rotterdam, verantwoordelijk voor het toezicht op de RIAGG Rijnmond, zegt akkoord te zijn gegaan met voortzetting van het project omdat het wordt betaald uit een potje voor ‘internationalisering van de zorg’.

Het ministerie van Volksgezondheid wil alleen zeggen dat de wet niet voor niets is aangepast en het nareizen van vakantiegangers ongewenst is.

De Rotterdamse Riagg mag psychiatrische zorg blijven verlenen aan vakantiegangers in Marokko. Uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) blijkt dat de Riagg volgens de wet werkt.

Medewerkers van de Riagg in Rotterdam liepen afgelopen jaren stage in dit Marokkaanse ziekenhuis.
Minister Klink van volksgezondheid ziet geen reden de wet aante scherpen. De Riagg Rotterdam-Noord detacheert s zomers gedurende zes weken twee verpleegkundigen bij een Marokaans ziekenhuis. Dat kost 30.000 euro en wordt betaald uit de AWBZ-gelden. Volgens de NZa mag dit. ,,Ze betalen het uit een potje voor kennisbevordering. Dat is bovendien goedgekeurd door het zorgkantoor’’ , aldus NZa-voorzitter Frank de Grave.

In 2004 ontstond er forse ophef over het Rif-project van de Riagg. Boze Tweede Kamerleden eisten een verbod. De toenmalige minister Hoogervorst paste daarop de wet aan om de export van zorg aan te pakken. Deze krant berichtte begin dit jaar dat het project nooit was gestopt. In de zomer van 2005 en 2006 zijn honderden mensen in Marokko geholpen door Riagg-medewerkers. Hoogervorst eiste een onderzoek van de NZa. Daaruit blijkt nu dat de werkwijze volgens de wet is. Directeur Jos Lamé van de Rotterdamse Riagg is tevreden. ,,Aangetoond is dat het slechts 30.000 euro per jaar kost en geen miljoenen zoals Geert Wilders riep. Voor sommigen misschien veel geld, maar op een begroting van 20 miljoen euro is het niets. En we besparen er veel mee, want de psychiatrische hulp op vakantie voorkomt een terugslag bij de patient op later moment.

Dat minister Klink wel het Riagg-project goedkeurt, maar de zorg voor overwinteraars in Spanje aan banden wil leggen, hangt samen met een verandering van de wet in 2008. Dan wordt geestelijke gezondheidszorg niet meer uit de AWBZ betaald. Zorgverzekeraars moet er dan over beslissen. De minister ziet er geen heil in voor een jaar de wet te veranderen.

@Michal
Het is niet goed voor een psychiatrisch patient zich op te winden of emotioneel de uiteindes opzoekt. Het is beter dat de patient in NL blijft, waar voldoende zorg en hulpdiensten zijn, dus stabiliteit. Als je echt ziek bent, dan kan je niet op vakantie, toch? Zou iemand met een gebroken ben verzorgt moeten worden in het buiteland, omdat ie graag opvakantie wilt? Of een hartpatient?

Radar - Rotterdam - 06/06/07 - 08:49:29
@ ASTRID

ik denk dat jij hulp nodig heb Astrid en niet je moeder met alle respect voor je moeder .
Marokkies & Turkies staan niet in het nederlandse woordenboek en als je en beetje respect hebt en neutraal kan denken kom je er wel en niet met je vinger gaan wijzen want er wijzen er altijd 4 terug , dus met andere woorden niet mensen de schuld gaan geven omdat je moeder niet word geholpen!

EX PROF - nieuwegein - 06/06/07 - 08:45:59
@Michal. Als ik ziek thuis zit en pychische hulp nodig heb mag ik niet op vakantie naar het buitenland. Dus gewoon thuis blijven.

Katrien - Alb-dam - 06/06/07 - 08:42:43
En daar gaat mijn goede geld weer. Beetje sneu voor de mensen die het hier minder goed hebben. Vakantiegangers......echt niet. Profiteurs. Kunnen ze zelf niets aan doen, als ik het aanbod zou krijgen zou ik het ook doen. NL regering met linkse ziekelingen is de schuldige.

Hans - Utrecht - 06/06/07 - 08:38:35
Astrid,
Evenwichtstoornissen is toch even iets anders dan psychiatrische zorg. En je doet o zo minachtig over Marokkies en Turkies maar weet jij hoe beiden door Kaassies uitgebuit zijn ? Lees eens het verhaal van van der Valk en je zult er versteld van staan. Als het op profiteren en misbruik aankomt, dan zijn de Kaassies daarin onvergelijkbaar.
En van hard werken is nooit iemand dood gegaan.

Michal - Rotterdam - 06/06/07 - 08:37:53
Als dan aangetoond is dat dit goed werkt en binnen de wet is dan knoop ik daar aan vast dat er niet gediscrimeerd mag worden en er ook zulke opvang moeten komen in landen waar ook heel veel allochtonen vandaan komen en regelmatig op vakantie terug gaan, zoals Duitsland, Belgie, Polen, Griekenland, Hong Kong (China) e.d.
We willen toch geen discrimnatie van zoveel Nederlanders t.o.v. Marrokanen?

Libertarier - Betuwe - 06/06/07 - 08:27:27
het zal allemaal goed bedoeld zijn,maar is het niet een beetje doodknuffelen van de allochtoon?Dat is hier al jaren het probleem,vandaar de grote ellende met bep. bevolkingsgroepen in de steden.Ondergetekende heeft jaren moeten vluchten voor exman en werd door niemand geholpen,laat staan geestelijk,maar ja,ik ben dan ook gewoon hollandse,bij mij geen achtergrond van cultuurverschil of zo.

mercedes - zevenaar - 06/06/07 - 08:27:12
Zolang er in Nederland nog zoveel schrijnende gevallen in de zorg voor autochtonen zijn is het onzin om geld aan het Rifgebergte te verspillen.Als het slechts om dertigduizend euro gaat, laten die dan in rekening worden gebracht bij de aanhang van Jong Marokko en hun ouders, zo'n bedragje brengen die voor hun geestverwanten vast graag op en het lijkt me een passende boete voor hun vandalisme.

sven - maassluis - 06/06/07 - 08:23:06
Kijken of er dit jaar WEL geld over is voor airco's om bejaarden in eigen land NIET van de zomerhitte te laten creperen.

Tobus - 015 - 06/06/07 - 08:08:39
@ Michal
Kan jij mij vertellen of ze hier ziek zijn geworden, of hebben gewerkt?, de meeste zijn toch hier gekomen voor de sociale staat, want als ik om mij heen kijk zie ik ze met wandelstokken lopen, etc etc etc, hier worden ze ineens geestesziek????

Lees vooral de reacties ff.....................

Bron Ad
"Ze betalen het uit een potje voor kennisbevordering".......................weer wat nieuws ? Kennisbevordering ? Ze hebben tegenwoordig voor die bi-culturelen overal zgn. potjes voor gekweekt.

Laat ze eens een potje "kennisbevordering "maken voor onze oudjes die nog steeds liggen te wachten tot hun volgescheten pamper verwijderd wordt.................
Schande Schande Schande !!!!!!!!!!!!!!!Godver.Godver.

"Dan wordt geestelijke gezondheidszorg niet meer uit de AWBZ betaald"......... Dus tot en 2008..........????? dan maken ze toch gewoon weer een ander potje voor de "zorg "voor de ratten.
Ratten moet je verdelgen met een rattengif..................

admin
6 juni 2007, 12:35
PVV wil verbod op RIAGG activiteiten in Marokko - Kamervragen

woensdag 06 juni 2007
Vragen van de leden Agema en Wilders (PVV) aan de Minister van VWS over het bericht (*) waarin wordt gesteld dat Riagg volgens de wet hulp in Marokko mag blijven geven.

1.)
Bent u bekend met het bericht (*) waarin wordt gesteld dat Riagg hulp aan Marokkaanse hulpverleners in Marokko mag blijven geven?

2.)
Is het waar dat u geen reden ziet om de wet aan te scherpen om deze zinloze geitenwollensokken activiteiten van het Riagg Rotterdam waarmee veel geld wordt verspild te beëindigen? Waarom niet? Bent u bereid uw beslissing te heroverwegen en alsnog een verbod op de Riagg activiteiten in Marokko uit te vaardigen?
3.)
Waarom heeft de Nederlandse Zorgautoriteit onder leiding van de heer De Grave haar taken verzaakt door niet te controleren of psychiatrisch verpleegkundigen van de Riagg Rotterdam nog actief patiënten opzoeken in het Rif-gebergte en heeft men de directeur van het Riagg Rotterdam zonder meer geloofd? Waarom wordt de toegepaste truc van het Riagg om medewerkers stage te laten lopen in Marokko en op die wijze toch hulp te kunnen bieden zomaar geaccepteerd?
4.)
Waarom bent u volgens hetzelfde bericht (*) wel voornemens om de AWBZ-hulp aan “pensionado’s” en overwinteraars aan banden te leggen terwijl u wel toestaat dat geld over de balk wordt gesmeten door het Riagg Rotterdam met haar onzinnige activiteiten ten aanzien van vakantievierende Berbers in Marokko?
5.)
Is de directeur van het Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe?

admin
7 juni 2007, 01:00
woensdag 06 juni 2007

Het Riagg Rotterdam biedt met tienduizenden Awbz-euro’s in Marokko hulp aan vakantievierende Marokkanen. De minister van Volksgezondheid vindt dat prima, maar ik vind het een regelrechte schande. Dit geld kan namelijk veel beter in Nederland besteed worden. Samen met mijn collega Fleur Agema heb ik de Minister vandaag onder andere gevraagd of hij vindt dat de directeur van het Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe is. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord. Vanmiddag had ik een overleg over het conflict in het Midden-Oosten. Natuurlijk zou het fantastisch zijn als daar vrede zou komen, maar zeker zo lang de terroristen van Hamas in de Palestijnse regering zitten, bestaat op vrede tussen Israël en de Palestijnen naar mijn overtuiging helaas geen enkele kans. Tijdens hetzelfde overleg stelde ik de Nederlandse handelsmissie van eind juni naar Iran aan de orde. Omdat Iran in het bezit probeert te komen van een atoomwapen, VN-resoluties schendt en de Iraanse president telkens zinspeelt op de vernietiging van Israël, ben ik een fel tegenstander van deze handelsmissie. Ik zal hierover morgen een spoeddebat met de Minister van Buitenlandse Zaken aanvragen. Ik hoorde zojuist dat het Nederlands elftal vanmiddag met 3-1 van Thailand gewonnen heeft. Goed natuurlijk, al is Thailand uiteraard geen topteam zoals mijn eigen VVV-Venlo. Nog een fijne avond!

Geert Wilders

hirihiri123
7 juni 2007, 07:19
Waart Geert Wilders hier rond...........................?nlvlag nlvlag nlvlag
Ach, ik zie het . het is van zijn weblog................................

Heb ik toch wat bereikt!!!!!!!!!!!!