PDA

Vollständige Version anzeigen : 3e SpinozaGolf

VrijheidNu
2 september 2010, 11:07
Nederland zal al het geld met rente terugkrijgen.
Wilders is een "valse profeet" die mensen alleen maar bang probeert te maken.

Met andere woorden, de toenmalige president van DNB heeft het Nederlandse volk niet zozeer voorgelogen (http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/01/wellink-in-mei-11-nederland-zal-al-het-geld-met-rente-terugkrijgen), maar zat nog in het verkeerde paradigma.

Sambekenaar Roemer werd dit jaar in het actualiteitenprogramma EenVandaag door kijkers gekozen tot politicus van het jaar.
De nieuwjaarsreceptie is vanavond 2 januari in het gemeentehuis.
Inwoners zijn tussen vijf en zeven welkom om elkaar de hand te schudden en worden door CP_SiT ingewijd in ...

Nout Wellink verklapt hoe de top van het systeem 'Liegen om te Leven' zichzelf in stand houdt (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/02/wellink-kritisch-over-draghi-en-beleid-ecb/?utm_campaign=Feed:+NrcHandelsbladVoorpagina+(nrc. nl+-+nieuws)&utm_source=feedburner&utm_medium=feed)

Ook vindt hij dat de president van de ECB, Mario Draghi, zich nog te veel bemoeit met de besteding ervan.

Het is duidelijk dat Wellink, oud-president van De Nederlandsche Bank (DNB), geen idee heeft van het DAB-systeem!

Dat is geen liquiditeitssteun, maar solvabiliteitssteun.
Verder noemt de vorig jaar teruggetreden centrale bankier de suggestie van ECB-president Draghi aan banken om het geleende geld in staatsobligaties te steken ‘iets wat je als centrale bank niet behoort te doen’. Hij ziet hierin stimulering van ‘carry trade’: banken krijgen goedkoop geld om tegen hogere rente uit te zetten.

Volgens Wellink is de kans groot dat Nederland en de overige eurolanden een deel van hun leningen aan Griekenland kwijt zijn. De bijdrage van banken aan de redding van Griekenland is niet voldoende.

Het is duidelijk waarom Knot de baas van DNB moest worden!

Politiehelikopter maakt foto's boven Cuijk i.o.v. sME (http://www.nu.nl/binnenland/2705717/politiehelikopter-maakt-fotos-boven-cuijk.html)

FanatiKus
2 september 2010, 11:54
De 27 EU-leiders zijn donderdagochtend begonnen aan een top in Brussel.
De ruzie tussen de Europese Commissie en Frankrijk over de uitzetting van Roma dreigt de bijeenkomst te overschaduwen.
===
De Real IRA zou aanslagen aan het voorbereiden zijn op banken en bankiers. Volgens de Ierse terroristische splinterbeweging zijn bankiers criminelen die het kapitalistische systeem van kolonisator Engeland in stand helpen houden. “En laten we niet vergeten dat bankiers in direct contact staan met politici”, aldus de verklaring.
=====
Stichting Intuïtie Trainen: “Binnen de grenzen van een geweten geldt het belang van eenheid van intuïtie, daarbuiten de waarden en normen van het psychosegeloof!”

Formatiebesprekingen was tussen afgevaardigde van moNARch, minister van Buitenlandse Zaken, minister van Gezondheidszorg, wat kamerleden en een lid van het Europees Parlement.

Klink kwam erachter dat in deze setting niemand redeneerde volgens de logica van de ’1′.

Balkenende V heeft dus nu de regie om ‘Verdeel en Heers’ op een nog hoger niveau toe te passen.

Het ‘waarheiddelen’ in de politieke arena gaat tegenwoordig zo snel dat de antwoorden van commissie deWit al afgestemd zijn met de Euro-TOP en Rutte I.

Een persvoorlichter heeft inmiddels rondgebeld dat het geen zin heeft om vragen aan Balkenende te stellen over de voortgang van de 3e SpinozaGolf. Mede de reden dat de algemene beschouwingen onder leiding van Balkenende zijn afgelast.

De voormalige minister van Onderwijs (Balkenende IV) heeft de 2e kamer inmiddels laten weten dat ‘breidelen’ het grote kwaad is in de financiële sector. En het mag logisch zijn dat Balkenende dit inzicht al heeft gedeeld met de andere regeringsleiders.

Vandaag dus niet alleen de antwoorden van deWit, maar ook de ingelaste EU-top in Brussel. De verwachting is dat Balkenende uit moet leggen waarom de Fortuynlijke Beginselen zolang onder de pet zijn gehouden.

Het gehele fundament van het huidige juridische wanboel is namelijk weggeslagen met de definitie dat ‘GOD’ = ‘absolute waarheid’. Godslastering is niets anders dan de waarheid verloochenen, ofwel het bestaansrecht van menigeen politicus. Dat Wilders wordt gehaat heeft alleen maar te maken dat zijn meningen is gestoeld op de definitie dat ‘Godsdiensvrijheid’ = ‘vrijheid van bewustZijn’.

Balkenende mag vandaag dus de regeringsleiders onder ogen komen, van wie hij al in juni afscheid had genomen. Balkenende baalt, hij had liever net als Blair met duurbetaalde lezingen zijn pensioen veilig willen stellen.

Het paradigma conflict tussen VVD en PvdA wordt hier inzichtelijk gemaakt:

Nu afspraak met Strauss Kahn, topman vh IMF. Daarna direct weer schakelen naar financiën formatie en tussendoor Prinsjesdag voorbereiden…

Het is duidelijk dat de PvdA-top sinds BOS uit het kabinet Balkenende IV is gestapt (http://www.youtube.com/watch?v=1O8DJKib-i8) helemaal de weg kwijt is. Plassterk probeert te achterhalen welke conclusies van commissie de Wit is ingefluistert door Balkenende V:

Bankenbelasting niet koppelen aan ‘winst of omzet’, maar aan geldgroei ! (http://www.youtube.com/watch?v=eWBAbdQ0XvY)

Meer weten: Stichting Intuïtie Trainen

[ Edit | Moderate | Spam | Delete ] (http://bit.ly/czwtBg)

VrijheidNu
3 september 2010, 08:52
Volgens een studie die gisteren werd gepubliceerd in de online editie van het wetenschappelijk tijdschrift Science wordt 16 tot 33 procent van alle gewervelde diersoorten bedreigd.

Het onderzoek, waaraan door 174 wetenschappers is gewerkt, bevestigt wat vorige week op de grote biodiversiteitsconferentie in Nagoya al werd geconcludeerd: dat de afspraak die de landen van de Verenigde Naties in 1992 maakten om te komen tot een ‘significante daling’ van het verlies van plantensoorten, diersoorten en ecosystemen niet is gehaald.

Om dit voor elkaar te krijgen moet men de polulatie van de mens inperken. Maar hoe doe je dat ...?!

Misschien dat China een plannetje heeft ...

FanatiKus
3 september 2010, 09:14
Fractie CDA functioneert weer als NAIEF

In de kerk ging de preek over het maken van de juiste keuzes in je leven en de bereidheid om daarvoor persoonlijke offers te brengen.

Tja, wie maakt de beste keuzes ...

Wilders of Klink ...

FanatiKus
3 september 2010, 16:10
Om het hoogste goed te bereiken - te weten het inzicht in de relatie tussen je eigen bewustzijn en de gehele natuur (de '1') - moet het geweten ontdaan worden van alle mogelijke vooroordelen en feilen. Om tot hogere vormen van bewustzijn over de evoluerende werkelijkheid te geraken moet de wijsheid intuïtief worden gemaakt, in de ziel worden gekend.

Daarvoor is echter een goede samenhang tussen taal en de evoluerende werkelijkheid noodzakelijk.

Waarheiddelen gaat inmiddels met de snelheid van het (laser)licht!

Formatie-overleg na schorsing weer verder

Het overleg tussen de onderhandelaars van VVD, PVV en CDA is vrijdagmiddag enige tijd geschorst geweest.

Inmiddels zitten ze weer aan tafel bij informateur Ivo Opstelten in het gebouw van de Eerste Kamer. VVD-leider Mark Rutte, zijn PVV-collega Geert Wilders en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen kwamen eerst rond het middaguur bijeen onder leiding van Opstelten.

Waar de schorsing voor diende, is niet bekend.

Het schaduwkabinet (ofwel chaosteam) informeren.

Is overigens niet Balkenende V !

VrijheidNu
5 september 2010, 09:56
Islamitisch spreekwoord (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=23321):

“Een geheim is uw slaaf,
zolang gij het bewaart,
en uw meester als gij het verklapt”

I THINK I LOVE YOU TOO MUCH (http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3103342/2012/01/03/Parijse-parenclubs-met-klasse-blijken-gewone-hoerententen.dhtml)

FanatiKus
6 september 2010, 16:15
We zullen zien wie blijft zwijgen voor geld ...

Dus ChaosRidders,

KRAAK de zooI

Na de Vries en Balkenende wordt nu Klink de mond gesnoerd.

VrijheidNu
9 september 2010, 19:16
i.o.v. SecretSiT

Vooral die formule van Einstein: E=MC² vind ik wel leuk.
Ik heb die in een andere context ook gebruikt in een brief aan Nobelprijswinnaar
Prof. dr. Jan Tinbergen. Economie = Money x circulatie². Van Tinbergen kreeg ik
toen een briefkaart terug met de opmerking dat hij die formule niet kon plaatsen,
omdat hij schreef: ‘Van geld heb ik geen verstand!’ (Nobelprijs voor economie !!)

FanatiKus
10 september 2010, 05:15
Slimste is om Ayaan als informateur te benoemen:

FORMATIEDAGBOEK HAAGSE REDACTIE (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/18/verrijkingsonderdelen/formatiedagboek_haagse_redactie.xml)

Einstein wist al dat de werkelijkheid relatief was!

gezien

PVV-leider Geert Wilders is donderdag officieel opgeroepen voor de inhoudelijke behandeling van het strafproces tegen hem. Dat heeft zijn woordvoerder gezegd.

De rechtbank in Amsterdam hervat het proces op 4 oktober. Daarna zijn er zittingsdagen op 6, 8, 12, 15 en 19 oktober. Op 2 november, de sterfdag van de vermoorde Theo van Gogh, staat de uitspraak gepland.

=================

Benieuwd of er een ingewijde in de 3e SpinozaGolf aan het woord komt.

VrijheidNu
11 september 2010, 09:56
i.o.v. SecretSiT

FanatiKus
12 september 2010, 11:56
“Een geheim is uw slaaf,
zolang gij het bewaart,
en uw meester als gij het verklapt”

Zo’n beetje in 2000/2001 begon de 3e SpinozaGolf vat te krijgen op de tijdsgeest. Op het forum van Leefbaar Nederland werden al de reacties getest indien een ‘recht op waarheid’ zou worden ingevoerd. Dit kreeg geen gecontroleerde voltooiing door de moord op Fortuyn.

Koranverbranding (http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/09/koranverbranding/#more-101686)

Het kwaad accepteren en integreren in het systeem 'Leven en Laten Leven'!

inktvlek niet meer te stoppen

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad stuwt de 3e SpinozaGolf tot nieuwe, krankzinnige hoogtes door te beweren dat de -inmiddels definitief afgeblazen- Koranverbranding door de Amerikaanse voorganger Terry Jones zal leiden tot de vernietiging van Israël.

De 3e SpinozaGolf is een Zionistisch plan tegen de leringen van alle goddelijke profeten. De Zionisten en hun supporters zullen instorten en vervallen, en dergelijke wanhopige acties zullen hen niet redden maar hun val en vernietiging alleen maar versnellen.’

Is Mahmoud Ahmadinejad net als Wilders ook een pion in de 3e SpinozaGolf ?!

harriechristus
16 september 2010, 17:34
Spinoza betoogde al dat politieke vrijheid een fundamentele voorwaarde is om mensen de kans te geven het ware geluk te vinden.

bewustzijn = x . Intuïtie . ( '1' - x )

het is een bijgeloof te menen dat filosofische inzichten in wiskundige formules uitgedrukt kunnen worden.

Om het hoogste goed te bereiken - te weten het inzicht in de relatie tussen je eigen bewustzijn en de gehele natuur (de '1') -
waarom slechts 1? En waarom is dat het hoogste bewustzijn?
moet het geweten ontdaan worden van alle mogelijke vooroordelen en feilen.
om vervolgens weer nieuwe onbewezen vooroordelen te creëren.
Om tot hogere vormen van bewustzijn over de evoluerende werkelijkheid te geraken moet de wijsheid intuïtief worden gemaakt, in de ziel worden gekend.
waarom?
Daarvoor is echter een goede samenhang tussen taal en de evoluerende werkelijkheid noodzakelijk. Dit was overigens bij Confucius al bekend:
zodat een wiskundige formule storend is........gewone taal is veel beter.

Voor menigeen inwoner van de Benelux is het duidelijk dat het politiek-juridisch taalgebruik de oorzaak is van de kloof tussen burger en bestuurder. Wilders heeft gelijk dat de beginselen van vele religieuze stromingen de ontwikkeling van 'gezond verstand' in de weg staat.
plotseling spring je over op een totaal ander onderwerp zonder enige logisch onderbouwing.
Is dit een voorbeeld van intuïtieve willekeur?
Echter Klink heeft ook een punt dat Wilders geen idee heeft van de 3e SpinozaGolf. Dit was de kern van het conflict tussen Verhagen en Klink.
Ook van mijn atoomtheorie weten beiden niks af. Ook Wilders niet, anders zou hij zich wel met diepere zaken bezig houden dan altijd maar te zeuren over die Islamieten.
Ze zouden zich nog belangrijk gaan voelen......:D
Het is dan ook Donner (lees Balkenende V) die weer de regie grijpt.

Waarheiddelen gaat immers met de snelheid van het (laser)licht!De waarheid heeft de oneindige snelheid van het denken.

En die is nog sneller dan het licht.

In het denken kan ik overal meteen zijn.

En wel omdat het denken metafysisch is en slechts gebonden aan eigen logica.

FanatiKus
16 september 2010, 18:55
het is een bijgeloof te menen dat filosofische inzichten in wiskundige formules uitgedrukt kunnen worden.

Inderdaad moet je intuïtie daarvoor getraind worden

De waarheid heeft de oneindige snelheid van het denken.

En die is nog sneller dan het licht.

In het denken kan ik overal meteen zijn.

En wel omdat het denken metafysisch is en slechts gebonden aan eigen logica.

De waarheid = 1 = E/mc^2(t) en deze evolueert met de snelheid van het licht.

En jouw denken kan nooit zo snel gaan, want daarvoor zijn je neuronen te traag!

VrijheidNu
17 september 2010, 12:19
i.o.v. SecretSiT

harriechristus
17 september 2010, 21:53
De waarheid = 1 = E/mc^2(t) en deze evolueert met de snelheid van het licht.
als de formule van Einstein altijd op 1 uitkomt, dan heeft deze verder weinig zin en kun je het berekenen daarvan net zo goed laten.
De waarheid is veel meer dan slechts 1 of ook veel meer dan de formule van Einstein, maar Gods eeuwige en oneindige Geest.

En jouw denken kan nooit zo snel gaan, want daarvoor zijn je neuronen te traag!neuronen zijn alleen maar een middel voor het denken en niet de inhoud van het denken zelf.

Denk ik aan de oneindigheid van het heelal dan ben ik daar al meteen.
Dus: oneindig snel.

harriechristus
17 september 2010, 21:56
Citaten gebruiken voor boek ?!:

als de logica van het psychosegeloof !

Eerder heb ik de indruk dat je zelf aan een zware psychose lijdt en wel omdat je volkomen bent overweldigd door een zogenaamde derde Spinoza golf en daarin bent ondergegaan.

Ik zou zeggen: vertel hier maar rustig over je eigen leven en wat je mankeert.

Het zal je vast helpen.....:D

Zarathustra
17 september 2010, 21:58
-

harriechristus
17 september 2010, 22:06
Ik ben een groot liefhebber van Immanuel Kant en zijn "kritiek van de praktische rede", dit is voor mij een moraalfilosofie waar ik iets mee kan.Oké, voor zover ik weet erkende Kant in de moraal de zelfstandigheid van het denken, die boven de uiterlijke ervaring uitgaat.

Iets wat onze tijd vooral nodig heeft: een nieuwe vrije moraal.

Zarathustra
17 september 2010, 22:08
-

harriechristus
19 september 2010, 11:09
Ja, precies! Maar besef je ook dat dat hetgene is waarop Ab Klink zich in zijn brief op ethische gronden baseerde?
Misschien kun je dit iets verduidelijken?
Kant wordt vooral in de strikte leer van de protestanten als groots ervaren. Ik benadruk in al mijn posts op dit forum de onafhankelijkheid van het denken en dat dit de echte vrijheid is, maar het lijkt maar niet door te dringen en men reduceert vrijheid telkens tot meningsuiting en keuzevrijheid.Ja; de moderne vrijheid is willekeur van de individuele mening, in plaats van een werkelijk gedegen logische en filosofische onderbouwing.

Werkelijke vrijheid moet samen gaan met de logica van de waarheid.

Maar dan kom je bij diepe problemen, bijvoorbeeld bij de ethiek of je die logisch kan onderbouwen of dat we daarvoor bij de natuur te rade moeten gaan.
Of ten derde deze beide met elkaar moeten vergelijken.

FvdV
19 september 2010, 11:58
Ja, precies! Maar besef je ook dat dat hetgene is waarop Ab Klink zich in zijn brief op ethische gronden baseerde? Kant wordt vooral in de strikte leer van de protestanten als groots ervaren. Ik benadruk in al mijn posts op dit forum de onafhankelijkheid van het denken en dat dit de echte vrijheid is, maar het lijkt maar niet door te dringen en men reduceert vrijheid telkens tot meningsuiting en keuzevrijheid.

Noem jij de ethische gronden uit de brief van Klink onafhankelijk denken?

Nou ga er maar vanuit dat hij het samen heeft bedacht met Bea von Amsberg bijvoorbeeld.

IntuitieTrainer
19 september 2010, 14:49
als de formule van Einstein altijd op 1 uitkomt, dan heeft deze verder weinig zin en kun je het berekenen daarvan net zo goed laten.

Die '1' is de enigste zekerheid, anker of fundament om wetenschap te beoefenen.

De waarheid is veel meer dan slechts 1 of ook veel meer dan de formule van Einstein, maar Gods eeuwige en oneindige Geest.

Een geest is niets zonder de evoluerende werkelijkheid!

neuronen zijn alleen maar een middel voor het denken en niet de inhoud van het denken zelf.

Inderdaad
Jouw gedachten worden door de '1' gedacht en dit ID is al door Spinoza verzonnen.

IntuitieTrainer
19 september 2010, 14:52
Ik benadruk in al mijn posts op dit forum de onafhankelijkheid van het denken en dat dit de echte vrijheid is, maar het lijkt maar niet door te dringen en men reduceert vrijheid telkens tot meningsuiting en keuzevrijheid.

BewustZijn is niet vrij maar een combinatie van prikkels en indrukken van je lichaam in interactie met je omgeving en de innerlijke ervaringen!

Zarathustra
19 september 2010, 15:00
-

FvdV
19 september 2010, 16:32
Ik vind jou sowieso nogal raar kletsen? Want voor iemand die onafhankelijk denkt te denken of zegt onafhankelijk te denken ouwehoer je structureel de linkse kerk na met Calimero Pechtold voorop, waarschijnlijk zoek je onbewust toch naar een sterke leider maar zit je in een ontkenningfase 677

harriechristus
19 september 2010, 17:50
Die '1' is de enigste zekerheid, anker of fundament om wetenschap te beoefenen.
zoals ik al zei: de wetenschap stelt niet veel voor.....:D

Een geest is niets zonder de evoluerende werkelijkheid!
maar als je bij 1 blijft hangen dan ben je niet veel verder gekomen.....:D

Inderdaad
Jouw gedachten worden door de '1' gedacht en dit ID is al door Spinoza verzonnen.niet door 1, maar door de geest van de mens en als het goed is ook door God en daarmede door een oneindig aantal microwezentjes.

Overigens denken die zelf wel heel wat beter dan wat Spinoza op een blauwe maandag heeft verzonnen.
Als de PVV het daarvan moet hebben zal ze niet veel verder komen.
Lijkt me geen goed alternatief voor de Islam, die denkt ook al dat er slechts 1 God is.....:D

Het christendom was iets slimmer en kwam al tot 3......:rolleyes:

Maar veel beter is een oneindig aantal, pas dat is God waardig.......toPpie

harriechristus
19 september 2010, 17:55
BewustZijn is niet vrij maar een combinatie van prikkels en indrukken van je lichaam in interactie met je omgeving en de innerlijke ervaringen!Het bewustzijn is vrij in de logica van het denken, die het zelf kan begrijpen.

Het natuurlijke bewustzijn daarentegen is onvrij.
Dat is het moderne bewustzijn, die ook niet zelf kan denken, maar dat door de hersenen laat doen.

Daarmede toegevend dat ze zelf niet kan denken en dus ook niet vrij is, maar afhankelijk.

Nochtans meent het Westen vrij te zijn en tegen de dictatuur te moeten strijden.
Dat is dan nogal tegenstrijdig dunkt me.

Zarathustra
19 september 2010, 19:43
-

Zarathustra
19 september 2010, 19:45
-

Zarathustra
19 september 2010, 19:47
-

FvdV
19 september 2010, 20:02
Nee, ik heb al eerder uitgelegd dat ik een paar keer naar een filosofisch discours van Susan Neiman ben geweest en eentje was georganiseerd door D66. De studentikoze vragen die men haar stelden, vond ik kortzichtig en vooral niets met het onderwerp te maken hebben. Hoewel ik principieel met D66 eens ben, vind ik de uitvoering en hoe ze het uitdragen een blamage, helaas.

Dat maakt verder niks uit, waar het om gaat is dat ik in jouw geen enkele onafhankelijke denker kan vinden.

Zarathustra
19 september 2010, 20:05
-

harriechristus
19 september 2010, 21:07
hegeliaans, een definitie van Kant die zich vervolgens afvraagt waarom een bewustzijn kan bestaan als het niet bestaat in de natuurlijk wereld.
terwijl het toch in wezen andersom is, namelijk dat de natuurlijke wereld bestaat in het bewustzijn, want de geest van het denken is de grondslag van de natuur.
Ach, er is niets tussen Kant en Hegel :).Kant die zocht tevergeefs naar een zelfstandigheid van het denken.
Maar Hegel vond die ook in zijn dialectische logica.

Ja: tussen Kant en Hegel is een zeer groot verschil.

De ene zocht en de andere vond.

Zarathustra
19 september 2010, 21:13
-

VrijheidNu
19 september 2010, 23:02
i.o.v. ?!

Hoofdverdachte Jason W. moet van het OM de hoogste straf krijgen, omdat hij een handgranaat heeft gegooid naar agenten van een arrestatieteam.

Het OM verdenkt alle verdachten van het willen plegen van terreuraanslagen. De rechtbank in Den Haag was het daarmee eens, maar het gerechtshof in Den Haag vond in 2008 van niet. Nadat het OM in cassatie was gegaan bij de Hoge Raad, besliste deze dat het hof te strakke regels had aangehouden om deelname aan een terroristische organisatie te bewijzen. De zaak wordt daarom opnieuw behandeld door het gerechtshof in Amsterdam.

Jason W. kreeg op 23 januari 2008 vijftien jaar cel opgelegd voor vijf keer poging tot moord door het gooien van een handgranaat naar agenten van een arrestatieteam. Dat gebeurde tijdens een twintig uur durende belegering van een pand in Den Haag, waar de groep bijeenkomsten hield, en waar W. en A. werden gearresteerd.

Het OM neemt het W. „zeer kwalijk” dat hij nooit spijt heeft betuigd aan de gewonden, terwijl hij wel de pers heeft gezocht om zijn daden achteraf in een „verontschuldigend” daglicht te plaatsen.

Vier andere verdachten krijgen als het aan het OM ligt 23 maanden cel, tegen verdachte nummer zeven eiste het OM 19 maanden cel.

Zarathustra
19 september 2010, 23:12
-

IntuitieTrainer
20 september 2010, 10:38
Nounou, die discussie wil ik wel met je aangaan, maar misschien is dit niet de plek daarvoor.

Doen we het hier (http://www.waarheiddelen.nl/wereldformule.html)

Over deze ‘wolf in schaapskleren’ schreef Bottehond op hetvrijevolk (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12133) zeer lezenswaardige zaken, waaruit blijkt dat ‘de elite’ nu het ongelimiteerd binnenstromen van kansarme Midden-Oosten bewoners wel wil uitruilen tegen een hoop milieu-onzin ( die voor hen ook zeer lucratief is)

Elite begint info te delen:

Het leven van een lui mens is niet eenvoudig in deze dynamische wereld.

Omdat je als mens wel alles kunt willen maar nu eenmaal niet alles kunt krijgen, zul je prioriteiten moeten stellen. Vanzelfsprekend zal een minder dynamisch mens hierin meer rigide moeten zijn dan een ander. Om die keuzes te kunnen maken zul je activiteiten en producten moeten waarderen. Dat waar je het meest naar verlangt pak je als eerste op, daar waar je het minste behoefte aan heb, verdwijnt als eerste. De economische term hiervoor is: the utility theory of value (http://en.wikipedia.org/wiki/Marginal_utility#Marginalist_theory). De concensus van al die individuele waarderingen voor een bepaald goed wordt weergegeven in de prijs. Voor een betrouwbare prijsvorming zijn onverstoorde vrije markten een absolute noodzaak.

Deze benadering staat diametraal tegenover die andere invalshoek, te weten: the labour theory of value (http://en.wikipedia.org/wiki/Labour_Theory_of_Value). De labour theory zegt dat waarde bepaald wordt door de hoeveelheid arbeid die erin gestoken is. Als de prijs van arbeid berekend kan worden, kun je de waarde van het eindproduct berekenen door de kosten van de toegepaste arbeid op te tellen, er een kleine winstmarge aan toe te voegen; et voila, de correcte prijs is berekend. De labour theory of value is daarom een objectieve methode om waarde te bepalen in tegenstelling tot de subjectieve utility theory of value, waar iedereen voor zichzelf bepaald welk gebruiksnut een product of dienst voor hem heeft en overeenkomstig waardeert.

Indien prijzen objectief bepaald kunnen worden, is het mogelijk is om de allocatie van productiemiddelen: grondstoffen en arbeid, centraal te plannen. Dwz: alle grondstoffen en arbeid worden vanuit een centraal punt gealloceerd aan de productieprocessen noodzakelijk om consumentengoederen te maken. Zie hier de kern van alle varianten van het socialisme.

Een belangrijk probleem hierbij is dat de labour theory of value niet klopt. Onder hedendaagse economen bestaat hierover geen meningsverschil. Als gevolg daarvan is het principe van centrale planning tot mislukken gedoemd.

Niet dat de centrale planners nu in staat zijn te bepalen welk deel van het inkomen aan onderwijs, gezondheidszorg of veiligheid besteed dient te worden. Er is immers nog steeds geen methodiek, anders dan het prijsmechanisme, om dat te bepalen, alleen valt het niet zo op omdat er ook dingen zijn die wel redelijk goed gaan, namelijk datgene wat niet centraal geplanned wordt.

Het is dus niet eens zozeer de gelijke beloning voor verschillende arbeid die het socialisme nekt, ofschoon hierdoor veel prikkels worden weggenomen om te excelleren, het is de idee van centrale planning die schaarse kapitaalsgoederen inefficiënt koppelt aan productieprocessen.

Naast de economische onmogelijkheid van deugdelijk functionerend socialisme is er nog de morele component. Als iedereen zijn verdiensten moet afstaan aan de centrale planners, dan is dat weinig anders dan publieke slavernij. Dit omdat het mensen niet is toegestaan de vruchten van hun arbeid voor zichzelf te behouden. Er is niet zo veel verschil tussen de private slavernij op een 19e eeuwse plantage in de Caraïben of in de zuidelijke Verenigde Staten en de 20e eeuwse publieke slavernij in 100% socialistische landen. Natuurlijk krijg je af en toe wel eens wat terug in de vorm van ‘gratis’ voedsel en huisvesting, alleen had je dat net zo goed, zo niet beter meteen zelf kunnen aanschaffen met je verdiensten.

Ofschoon er tegenwoordig weinig mensen zijn die 100% socialisme nastreven, zijn er desalniettemin velen die van mening zijn dat 50% of zelfs 75% centrale planning een uitstekend idee is. Dat is natuurlijk onzin; als centrale planning niet alleen inefficiënt is, maar tevens ernstige morele consequenties met zich meebrengt, mag het duidelijk zijn dat deze methodiek, als iemand er überhaupt al gebruik van wenst te maken, tot een absoluut minimum beperkt dient te blijven.

Een gezond menselijk lichaam (http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/09/bloedgeld/) heeft ongeveer 5 liter bloed nodig. Zo heeft een gezonde samenleving ook een hoeveelheid geld nodig voor de ruilhandel tussen goederen en diensten. Een lichaam heeft dan ook een automatische planning die de bloedhoeveelheid constant ondanks bloedtransfusies of ziektes. De waarde van dit proces is niet in geld uit te drukken maar een kwestie van leven en dood.

De VS heeft inmiddels zoveel bloedverlies (rente-betalingen) dat die economie in feite dood is. De labour in de VS is inmiddels zo duur dat ze alleen nog maar TeaParty’s kunnen organiseren.

En wat is de waarde van zo’n bijeenkomst …
Hoeveel belasting kun je heffen op iemand die gratis de wereldformule uitlegt …
Misschien opsluiten in het Vaticaan …

Zolang we niet van dat centraal foutieve inzicht van Adam Smith afkomen, blijven we er dus mee kampen. Het is de subjectieve waardering die bepaalt wat iets waard is, gradueel middels marginale voorkeur van zuiver persoonlijke aard.

Negenennegentig procent van de economen in NL hangt de lakei uit van staatsplanning en rentepolitiek van de centrale bank. Wie dat niet doet, zou opvallen.

Keynesianen willen vanalles blijven stimuleren, Walrasianen zijn dol op mathematische modellen om de werkelijkheid te verklaren. Modellen die nog nooit gewerkt hebben en ook niet gaan werken omdat menselijk gedrag zich nu eenmaal niet in een wiskundige vergelijking laat proppen.

Herman Wijffels heeft nog nooit politieke verantwoordelijkheid gedragen, sterker nog, heeft zich nog nooit ergens verkiesbaar voor gesteld. Heeft achter de schermen wel invloed uitgeoefend in schimmige corporatistische clubs als de SER. Een typische polderregent dus, net als Rinnooy Kan.

Herman Wijffels wilde in 2003 Balkenende opvolgen, maar Maxime Verhagen stak daar een stokje voor. In 2007 leverde hij als informateur een wanprestatie, want het regeerakkoord zat vol bermbommen. Wijffels hoopte dat Balkenende door een Irak-onderzoek vroegtijdig zou moeten opstappen, zodat hij het stokje kon overnemen.

Wijffels is alleen bekend bij de ‘happy few’ van de grachtengordel. Lubbers en Wiegel zijn invloedrijke prominenten, Wijffels is alleen maar lastig. De CDA-kiezer kent hem nauwelijks en in de fractie heeft hij geen fans.

Wijffels is een mediahype, vakkundig ingestoken door Trouw, GroenLinks, Tjeenk Willink e.d. Daardoor moest het CDA in 2007 wel een formatiepoging met hem wagen. Met desastreus resultaat. In 2010 zien we weer druk vanuit de media, nu om Paars Plus te vormen. Ook dat mislukt faliekant. De rol van de gevestigde media is nog steeds groot, gelukkig hebben we internet voor een ongecensureerd geluid.

In Buitenhof vandaag enkele opmerkelijke uitspraken van Herman Wijffels, een kopstuk uit de kringen van `ons soort mensen`.

Theo van Gogh noemde hen `de boven ons gestelden` en Fortuyn sprak over `ons soort mensen`. Beiden doelden op de old boys netwerken van NGO´s, politici, de oranjes en kopstukken uit het bedrijfsleven en bestuurlijk Nederland. In eenvoudig Nederlands: de mensen die achter de schermen aan de touwtjes trekken.

Deze netwerken zijn in grote mate ideologisch gegrondvest op de naoorlogse pogingen om een volgende wereldoorlog te voorkomen. Inderdaad, dezelfde achtergrond die geldt voor de EU, die de burger aanvankelijk verkocht werd als economisch samenwerkingsverband, maar in feite van meet af zo georganiseerd is dat er een Europeesche superstaat gevormd zou worden. Het doel daarvan was om de natiestaten en identiteiten van de deelnemende staten te elimineren. De gedachte er achter was dat identiteit de wortel van alle kwaad was en tot de beide wereldoorlogen geleid hadden.

Met de groeiende greep op de samenleving werd gaandeweg ook de rest van de agenda van deze "verlichte elite" doorgedrukt. Ontwikkelingshulp, globaslisering en ecologie zijn belangrijke onderwerpen op die agenda, inmiddels beter bekend als "linkse hobbies". De filosofen die deze netwerken aanhangen zijn onder andere Amitai Etzioni, die de rechten van het collectief wil laten prevaleren boven de rechten van het individu. Volgelingen van Etzioni zijn Blair, Clinton, Gore, Schröder en Balkenende, Klink en dezelfde Wijffels.

Wat de zich wijs achtende heren en dames in hun verlichte zelfingenomenheid over het hoofd zagen was dat de burgers vroeg of laat dwars zouden kunnen gaan liggen. Een cruciale vergissing van betreffende netwerken is gelegen in de massa immigratie en dan met name de grote toestroom van islamieten. In het wereld- en mensbeeld van deze "boven ons gestelden" is de islam een vreedzame religie. Wijffels sprak zich daarover in het verleden onomwonden over uit. Kritiek op de islam beschouwt dit soort mensen als onzinnig en contra productief. "Men gaat beter een vruchtbare dialoog aan", aldus Wijffels. De massa immigratie kwam de "boven ons gestelden" goed uit. Die zou fiks bijdragen aan het opheffen van de oude nationale identiteiten. Cynisch gesproken kan men stellen dat de verlichte voorhoede van Wijffels,Lubbers en Beatrix etnocide voorstaan op de europeesche volkeren.

Ik sta bij de achtergrond van ons establishment uitgebreid stil om aan te tonen dat Wijffels (en zijn clan) zich kennelijk door de zich via de stembus emanciperende burgers in het nauw gedreven voelen. Wat is het geval? Wijffels sprak bij Buitenhof als ware het een voetnoot over de massa immigratie. " In mijn visie moet nu een streng immigratie- en integratiebeleid gevoerd gaan worden. Er is nu een veel te groot reservoir van nieuwkomers die nog niet geintegreerd zijn". Dit is een opmerkelijke opmerking van een zo invloedrijke "boven ons gestelde".

Kennelijk heeft men eindelijk door dat met name de massa immigratie en toenemende invloed van de islam de burgers een doorn in het oog zijn. En, zo moet Wijffels gedacht hebben, als we die doorn er uit trekken kunen we de rest van onze agenda gewoon wél doorvoeren. De linkerhand van Beatrix, Tjeenk Willink, waarschuwde de onderhandelaars van het beoogde nieuwe kabinet al dat de europeesche agenda alle aandacht moest krijgen. En Wijffels beweerde doodleuk dat de burger zijn eigen stokpaardje, de ecologie, als heel relevant ziet. U ziet: de "boven ons gestelden" spreken zich onomwonden uit voor hun politieke agenda.

De conclusie is helder: de oude garde probeert uit alle macht haar ideologie en positie veilig te stellen. Daartoe legt Wijffels nu het eerste wisselgeld op tafel. De rem op de massa immigratie in ruil voor ecologie en Europa. Als "ons soort mensen" nu al over de brug komt met zulke voorheen ondenkbare compromissen met de burger lijkt het me zaak op de ingeslagen weg voort te gaan en deze onzichtbare machtsnetwerken het vuur nog veel nader aan de schenen te leggen en uiteindelijk te ontdoen van hun macht en de machinaties die ze gebruiken om aan de touwtjes te blijven trekken. Zo hoort het te zijn: niet de elite, maar de burger maakt in een democratie de dienst uit.

FanatiKus
20 september 2010, 12:33
Doen we het hier (http://www.waarheiddelen.nl/wereldformule.html)

Hand van Rutte I wordt al zichtbaar:

In het maandag gepubliceerde rapport schetsen CPB-onderzoekers vier toekomstscenario's voor de financiële sector, waarin de sector wordt gedomineerd door specialistische lokale banken, grote lokale banken, internationale conglomeraten of buitenlandse specialistische instellingen.

In de twee scenarios waarin grote instellingen de markt domineren worden toezichthouders op achterstand gezet en zullen ze gevoelig zijn voor de bankenlobby, stellen de onderzoekers. Bij internationale reuzen zien ze helemaal aarzeling bij autoriteiten om in te grijpen.

In het geval van gespecialiseerde buitenlandse banken belemmert meeliftersgedrag de internationale coördinatie van het toezicht, terwijl door de grote internationale verwevenheid toezichthouders een crisis niet zien aankomen, aldus de CPB-ers.

De onderzoekers concluderen dat alleen in het scenario met kleine, lokaal georiënteerde, specialistische banken, die zich grotendeels financieren met deposito's, er veel grip op de financiële sector is en dat het overheidsfalen in dat geval beperkt is.

Gewoon automatisch btw heffen op alle financiële transacties en belastingdienst integreren met toezichthouder.

Probleem opgelost!

VrijheidNu
21 september 2010, 13:48
i.o.v. SecretSiT

harriechristus
22 september 2010, 21:02
Nounou, die discussie wil ik wel met je aangaan, maar misschien is dit niet de plek daarvoor.te moeilijk?

Zarathustra
22 september 2010, 22:36
-

harriechristus
24 september 2010, 14:17
Ik vind het heel aardig dat ik je zo maar mag mailen, maar het lijkt me het beste om gewoon te posten en jij bent aan zet.

VrijheidNu
24 september 2010, 17:32
i.o.v. SecretSiT

harriechristus
26 september 2010, 13:16
We zijn immers aan het pokeren (of is het schaken) op hoog niveau.
;)filosoferen: dat is beter.

VrijheidNu
30 september 2010, 08:54
i.o.v. SecretSiT

Zarathustra
30 september 2010, 09:50
-

VrijheidNu
1 oktober 2010, 09:39
K1-vechter Badr Hari (25), die voorvluchtig was, meldt zich vandaag bij de politie. Die verdenkt hem ervan dat hij in februari de portier van club Blinq bij het Leidseplein in elkaar heeft geslagen.

De recherche zoekt Hari al sinds 2 juni. Het onderzoeksteam deed toen invallen in verscheidene huizen waar Hari vaak verblijft, maar trof hem daar niet. Wel werden twee van zijn medeverdachten van hun bed gelicht en meldde een derde verdachte zichzelf. Die vrienden van Hari zijn 22 tot 47 jaar.

Zijn kennis is niet meer relevant voor bronbescherming

FanatiKus
1 oktober 2010, 10:03
Fischer schaakte op het laatst alleen nog maar met een ongebruikelijke startpositie. Bijvoorbeeld de toren op de plaats van de Koning en met een paardesprong van 4 vooruit en 3 opzij!

Dit om de snelle denkers een voordeel te geven op de sukkels die alles van buiten leren en dan erachter komen dat de wereld is verandert ...

Nu afwachten hoe de rechters gaan oordelen over de snelle denker Wilders ...

Zal Bram MoskouWitch begrijpen dat zijn gedachtegang nu onder een psychoanalyse wordt onderworpen.

Zijn gedachtegang als de metafoor voor het 'waarheidsverkrachten' van de advocatuur!

Zarathustra
1 oktober 2010, 10:26
-

VrijheidNu
1 oktober 2010, 14:27
CDA en VVD zullen wekelijks overleggen met de PVV-leider Geert Wilders, wiens partij gedoogsteun verleent aan het bijzondere minderheidskabinet.

Aangezien de PVV gedoogsteun geeft en geen bewindslieden levert voor het kabinet, zijn er op de wekelijkse ministerraad nooit PVV'ers aanwezig. Rutte benadrukte dat Wilders geen stukken of notulen van de ministerraad onder ogen krijgt.

Die wil Wilders ook niet.

Zijn taak is de conclusies van ministerraad en voorstellen oppositie te toetsen aan Fortuynlijke Beginselen!

Zarathustra
1 oktober 2010, 17:16
-

FanatiKus
1 oktober 2010, 19:40
Weer een absolute uitspraak :)

Dit ook:

Ongedekt papiergeld is bedrog. De meeste welvaart in de wereld is een illusie,' aldus de altijd recht voor zijn raap sprekende financiële specialist Vincent Bressler in een reactie op het feit dat de goudkoers vorige week voor het eerst door de $ 1300 dollar grens heenbrak (nu: $1307). Steeds meer analisten verwachten dat goud zal doorstijgen tot $2000, $3000, $5000 en mogelijk zelfs $10.000, maar Bressler spant de kroon: volgens hem gaat één ounce (28,35) gram straks een vol jaarsalaris kosten.

VrijheidNu
6 oktober 2010, 08:02
Prostituees die in de Noord-Spaanse stad Els Alamus langs de kant van de weg staan, dragen sinds kort een reflecterend hesje om op te vallen.

Waarheiddelen is een enorme bedrijfstak in Spanje. Waarheiddelen is illegaal, maar prostitutie niet, hoewel sommige steden het in de openbare ruimte beperken of verbieden.

Heééeeeeeeeeel vreemd bericht ?!?!?

Zarathustra
6 oktober 2010, 15:03
-

FanatiKus
6 oktober 2010, 17:42
Spinoza zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit absolute wangedrag zou lezen met telkens een referentie naar hem.

Waarom?

Verklaar u nader ...

Zarathustra
6 oktober 2010, 17:49
-

FanatiKus
6 oktober 2010, 18:33
Zarathustra probeert Spinoza te begrijpen met een achterlijk paradigma!

De natuurlijke substantie God als idee van Spinoza kan nooit eindig gekend worden door een mens en iedere absolute uitspraak en directe concrete referentie naar een feilbaar artikel of menselijke opmerking richting Spinoza is dan ook vanuit deze goddelijke natuurlijke substantie, door de mens nooit te begrijpen als absoluut en oneindig.

Spinoza : Stelling XI (http://www.waarheiddelen.nl/3espinozagolf/3espinozagolf.html) God of het zelfstandige wezen met oneindig vele eigenschappen, waarvan elk de eeuwige en oneindige wezenheid uitdrukt, bestaat noodzakelijk.

Bewijs. Indien gij het ontkent, denk dan, als het mogelijk is, dat God niet bestaat. Derhalve (volgens de 7e o.k.w.) sluit zijne wezenheid het bestaan niet in. Dit is echter (volgens stell. 7) ongerijmd. Dus bestaat God noodzakelijk w.t.b.w.

============

De stelling waarmee Spinoza al zegt dat 1 = E/mc^2(t).

IntuitieTrainer
8 oktober 2010, 09:10
De natuurlijke substantie God als idee van Spinoza kan nooit eindig gekend worden door een mens

Klopt

... en iedere absolute uitspraak en directe concrete referentie naar een feilbaar artikel of menselijke opmerking richting Spinoza is dan ook vanuit deze goddelijke natuurlijke substantie, door de mens nooit te begrijpen als absoluut en oneindig.

Bedoel je dat alleen Spinoza God kende ...?!

Zarathustra
8 oktober 2010, 09:17
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 09:27
Onze zogenaamde cirkelbeweringen heeft er wel voor gezorgd dat je wijzer bent geworden.

Nee, maar ik word een beetje moe om telkens in cirkels te praten. Ik vind dat een absolute waarheid, wat jullie e=mc2 in iedere mogelijk wereld nooit absoluut in taal omschreven en bediscussieerd kan worden en that's it.

Je bedoelt dat iedere mogelijke wereldbeeld die iemand in zijn bewustzijn kan hebben nooit in taal kan worden besproken.

Waarom ben je dan niet tot de conclusie gekomen dat je dan beter kunt zwijgen. Voor de dommen geldt 'zwijgen is goud', voor Donner geldt er komt geen rotzooi je mond in maar uit ...

Uiteindelijk gaat het voor mij op een continu, bewegende houding van zelfkritiek en een besef dat het absolute absoluut is, maar mijn relatieve relatie tot dit absolute juist schreeuwt om nuancering altijd en overal en altijd het absolute in onzekerheid kennen. Al het andere denken vind ik angstig en beangstigend.

Je geeft dus toe dat je bang en angstig bent en daardoor onvrij ...

Die conclusie ik ook al eerder gemaakt!

Zarathustra
8 oktober 2010, 09:29
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 09:55
Nee, juist niet zwijgen, maar het meenemen in een genaunceerd oordeel

Je kunt een oordeel van je bewustzijn ook plaatsen in het paradigma van

Evolutie = Nu * NatuurWetten * ( Allah - Nu )

... iets wat meer mensen zouden moeten doen en daarin ook meteen de WAARHEID daarvan meenemen.

maar dat schijnt geen indruk te maken en men blijft maar terugkomen op hetzelfde en dat spreekt zichzelf in zichzelf tegen.

Net sprak je nog over cirkelbeweringen en die spreken elkaar toch niet tegen ...

Het is net zoiets als: ik lieg nooit.

In de optiek van de '1' is ook de leugen onderdeel van de absolute waarheid!

Nu heb je alweer wat geleerd!

Zarathustra
8 oktober 2010, 10:00
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 10:02
..., dit hoeft niet telkens herhaalt te worden. Maar als alles erbij hoort dan vraagt het om nuancering en nuanceringen lees ik op dit forum vrijwel nauwelijks, want alles wat genuanceerd lijkt te zijn wordt als 'linksche kerk' gedegradeerd en iedereen die DE waarheid (Wilders) spreekt heeft altijd gelijk etc. etc. Ik vind dat een gruwelijke miskenning van een absolute waarheid en een miskenning van de eigen nuancerende rede.

Wilders breekt de discussie open, om zo de voorwaarden te scheppen tot een nieuwe wereldorde!

Maar Wilders is niet degene die ...

Zarathustra
8 oktober 2010, 10:04
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 10:14
Ja, ik denk dat iedereen dat altijd doet en dat dit openbreken ook geen mogelijkheid tot waarheid in zich draagt, want dat voor mij een te absoluut openbreken zijn. Maar in deze snap ik je punt en ben ik het hier ook niet met je ONEENS.
Maar vanuit dit principe ben ik het wel heel erg oneens met heel veel gruwelijke uitlatingen en denigrerende opmerkingen van veel mensen op dit forum over individuen.

Behoort allemaal bij 'recht op vrijheid' en de rechtbank zou dan aan 'recht op waarheid' moeten doen.

Ziehier:
http://www.youtube.com/watch?v=mbMzDA5N7eo

Zarathustra
8 oktober 2010, 10:21
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 10:27
We zijn niet vrij als we in een wereld geworpen worden zonder hier vooraf bewust van te zijn en we ons tov de absolute waarheid verhouden (onze menselijke verhouding met deze vrijheid).

Het bewustzijn in een lichaam hoeft zich niet bewust te zijn van de absolute waarheid om daar toch in te kunnen dwalen ...

FanatiKus
8 oktober 2010, 10:29
Vrijheid is er altijd in het absolute voor ons.

ziehier een absolute uitspraak en daar deed Z. toch niet aan ...?!

FanatiKus
8 oktober 2010, 10:30
;120563]En natuurlijk hebben we de menselijkheid nodig om dichter bij het absolute te komen en staat deze ook in relatie met elkaar, maar ze sluiten elkaar ook uit. En ook dat is wederom de nuance die gezocht dient te worden en daarom ben ik van iedere niet genuanceerde opmerking wars.

Wanneer krijg ik betaald !?!?!?

Zarathustra
8 oktober 2010, 10:50
-

FanatiKus
8 oktober 2010, 13:26
Ieders bewustzijn bezit een nuance in relatie met de absolute waarheid.

Dat heeft idd niets met schizofrenie te maken, maar met het menselijk tekort van Sartre.
Ofwel de twijfel m.b.t. het gebeuren van morgen!

En niet alleen individuën twijfelen maar ook instanties zoals VN en IMF.

Zarathustra
8 oktober 2010, 14:51
-

FanatiKus
9 oktober 2010, 09:22
ik kan mezelf hierin wel vinden, in wat u zegt. weet u dat sartre geinspireerd is door heidegger en zijn da-sein?

en de HoopSchepper door GuusjA

De grootste twintig industrielanden worden steeds machtiger ten koste van de Verenigde Naties (VN) en andere internationale samenwerkingsverbanden. Dat betoogde oud-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer (62) van de NAVO vrijdagmiddag in Leiden.

De Hoop Scheffer aanvaardde vrijdagmiddag de Kooijmans-leerstoel voor vrede, recht en veiligheid aan de Universiteit Leiden met de oratie: Over Topconferenties en Instituties, Presidenten en Premiers, Verantwoordelijkheid en Verantwoording.

De CDA-politicus stelt dat regeringsleiders, premiers en presidenten, van de twintig grootste industrielanden (G20) steeds vaker bijeen komen en beslissingen nemen. De macht van regeringsleiders neemt daardoor toe.

Dat is soms effectief, maar de democratische legitimiteit staat onder druk, vindt De Hoop Scheffer. 'De G20 heeft noch een hoofdkwartier, noch postpapier. Er is een beweging weg van organen die relatief transparant zijn.' De Hoop Scheffer voorziet toenemende mate van 'technocratisch elitarisme': netwerken van politici en ambtenaren die op basis van informele en vertrouwelijke contacten beslissingen nemen.

Het gevolg was volgens De Hoop Scheffer te zien tijdens de referenda in Frankrijk en Nederland in 2005 over de Europese Grondwet. De burgers van beide landen verwierpen de voorgestelde grondwet omdat regeringsleiders niet konden uitleggen waarom burgers voor zouden moeten stemmen.

Ook waarschuwt hij ervoor dat democratische landen moeten oppassen essentiële waarden niet te verloochenen. In een wereld waarin democratische, autoritaire en theocratische leiders elkaar steeds vaker ontmoeten, is het voor democratieën ‘alle hens aan dek’. Want er dreigt een spagaat tussen de harde politieke praktijk en de normen van het internationaal recht.

Indien de politieke praktijk niet in harmonie is met de normen van het internationaal recht dan heet dat toch overtredingen ...

Zarathustra
9 oktober 2010, 09:41
-

FanatiKus
9 oktober 2010, 11:01
Verklaar u nader, ik heb denk ik iets gemist.

Er liep hier vroeger een draadje met als titel:

Is de HoopSchepper de leider van de 3e SpinozaGolf ...

Geen idee waar die nou gebleven is.
Heeft waarschijnlijk te maken met BRONbescherming!

Zarathustra
9 oktober 2010, 11:03
-

FanatiKus
9 oktober 2010, 11:04
En hier is ie.
'Over gewetensvrijheid' (lezing) http://tinyurl.com/39bhqzt

Ook Femke begint al te redeneren volgens recht op uniciteit

Heeft zij al betaald voor haar nieuwe inzichten ...

Zarathustra
9 oktober 2010, 11:05
-

FanatiKus
9 oktober 2010, 11:06
Zoek toespraak Donner (toen justitie) 28-2-'06 bij eerste steen Westermoskee.
Lijkt overal verdwenen.

Is Donner nu al bezig om bron 3e SpinozaGolf te verdoezelen ...

Zarathustra
9 oktober 2010, 11:12
-

harriechristus
10 oktober 2010, 22:51
De natuurlijke substantie God als idee van Spinozasinds wanneer is God de natuur? Zou God de natuur zijn, dan zou iedereen God kennen en zien. God is echter Geest, dus voor het denken. kan nooit eindig gekend worden
wat is eindig gekend worden? De mens heeft ook een bewustzijn van oneindigheid en eeuwigheid.
door een mens en iedere absolute uitspraak en directe concrete referentie naar een feilbaar artikel of menselijke opmerking richting Spinoza is dan ook vanuit deze goddelijke natuurlijke substantie, door de mens nooit te begrijpen als absoluut en oneindig.Is Spinoza dan geen mens?

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:49
sinds wanneer is God de natuur?

sinds de Ethica van Spinoza

VrijheidNu
18 oktober 2010, 08:43
Gerd Leers (Immigratie en Asiel, CDA) mocht alleen maar minister worden omdat hij in Maastricht lucht had gekregen van activiteiten van de “nonnen der liefde!”

en het kabinet Rutte I moet met '1' mond praten en dus kan zijn waarheid nooit de boventoon voeren. Mede de reden dat de PVV de gedoogconstructie wilde.

De rechtelijke macht is opgetuigd om conflicten te beslechten en te streven naar harmonie en rechtvaardigheid in de rechtstaat.

Het doel van GeertjA was om bloot te leggen dat onze huidige rechters niet toetsen aan de waarheid, maar aan psychosegelovige wetten die de polarisatie in de wereld alleen maar aanwakkert.

Inmiddels heeft de Volkskrant contact gehad met Zabiullah Mujahed. De officiële Talibanwoordvoerder in Oost- en Noord-Afghanistan, maar in wezen een spindoctor voor de NAVO: “Als hij het voor elkaar krijgt het Nederlandse parlement te manipuleren om meer anti-islamitische wetgeving of (nadelige) wetten voor moslims goed te keuren, dan is er geen twijfel mogelijk dat moslims uit andere landen actie zullen ondernemen om hun moslimbroeders en -zusters te helpen”.

VrijheidNu meent echter dat Wilders juist aandacht vraagt voor de ideologie van Stichting Intuïtie Trainen:

bewustZijn = geweten * IntuItie * ( Allah – geweten )

Dat Wilders juist aantoont dat de westerse wetenschap dwaalt en niet weet hoe Allah wiskundig moet worden gedefinieerd. Dus in plaats van te dreigen met aanslagen, kan de Taliban beter de naam Mohammed veranderingen in die van GeertjA.

Geert Jan Knoops, advocaat en hoogleraar Internationaal Strafrecht is echter niet op de hoogte van de internationale strijd (op VN niveau) tussen het vaticaan en de taliban om de zetel van de GEEST: „In de praktijk gebeurt het niet vaak dat de rechtbank een eis tot vrijspraak naast zich neerlegt. wat een proefproces leek te worden als een nachtkaars uit”.

Wilders zal bij vrijspraak toch een reden hebben om in hoger beroep te gaan.

Want als kamerlid wil hij toch wel weten waarom de hoogste macht in Nederland niet aan waarheidsvinding wenst te doen!

Bolkestein had gisteren bij Buitenhof al de kennis dat een debat in de 2e kamer niet veel uithaalt …

Het debat na aanleiding van de regeringsverklaring van Rutte I zal voor een Mystikus dan ook wel een nog grotere opera worden dan het CDA-congres.

Zarathustra
18 oktober 2010, 08:45
-

harriechristus
18 oktober 2010, 11:52
sinds de Ethica van SpinozaDe natuurreligie is al heel oud, veel ouder dan Spinoza.

Al heel vroeger hebben de mensen gedacht dat zon en maan goden waren.
Maar ze zijn geen goden, wel de microwezentjes die in zon en maan wonen.

FanatiKus
27 oktober 2010, 12:39
Geen idee waar die nou gebleven is.
Heeft waarschijnlijk te maken met BRONbescherming!

De gevestigde partijen toonden hun onmacht om een ideologische positie te markeren in de huidige maatschappelijke verhoudingen.

Vreemd dat ze niet de emailtjes van GuusjA lezen ...

VrijheidNu
28 oktober 2010, 17:32
Het is duidelijk dat de PvdA-top sinds BOS uit het kabinet Balkenende IV is gestapt helemaal de weg kwijt is. Plassterk probeert te achterhalen welke conclusies van commissie de Wit is ingefluistert door Balkenende V:

Bankenbelasting niet koppelen aan ‘winst of omzet’, maar aan geldgroei !

Meer weten: Stichting Intuïtie Trainen

Verwarring wordt steeds groter !

Voorzitter Barroso van de Europese Commissie vindt het onaanvaardbaar om EU-lidstaten hun stemrecht af te pakken als ze zich niet houden aan de Europese begrotingsregels. Duitsland en Frankrijk willen dat het stemrecht in zo'n geval wel wordt ontnomen. Volgens Barroso is zo'n straf bovendien moeilijk te realiseren, omdat dan het EU-verdrag gewijzigd moet worden. Alle EU-lidstaten moeten daarmee instemmen.

In Brussel spreken regeringsleiders op de EU-top over andere sancties. Daarbij wordt gedacht aan hoge boetes voor landen die zich niet aan de Europese begrotingsregels houden.

Barroso hoeft helemaal niets te doen. Indien een lidstaat zich niet houdt aan het GELD=MACHT-principe dan moet het meer rente betalen op de staatsobligaties. Een land die wel succes heeft in een wereldwijde piramidespel kan goedkoper geld lenen en deze doorschuiven naar de probleemlanden. Natuurlijk moet zo'n land dan wel de 'waarden en normen' van de donorland aannemen.

Daarom zit er ook een zweed in Rutte I

VrijheidNu
28 oktober 2010, 18:29
Barroso hoeft helemaal niets te doen. Indien een lidstaat zich niet houdt aan het GELD=MACHT-principe dan moet het meer rente betalen op de staatsobligaties. Een land die wel succes heeft in een wereldwijde piramidespel kan goedkoper geld lenen en deze doorschuiven naar de probleemlanden. Natuurlijk moet zo'n land dan wel de 'waarden en normen' van de donorland aannemen.

Daarom zit er ook een zweed in Rutte I

Heeft Rutte al een uitnodiging voor G20 gekregen ?!?!?

De crisis is een vleeswond, waarbij het bot bloot ligt

Landen die tegen stabiliteitsregels zondigen, moeten tijdelijk hun stemrecht inleveren, aldus Merkel.

Om het duidelijk te zeggen: intrekken van stemrecht is geen gangbare methode. Ik sluit wat dit punt betreft iedere wijziging van het Europees Verdrag uit

Merkels oproep komt op een precair moment. Juist gisteren liepen in Portugal de onderhandelingen vast over het pakket aan bezuinigingen dat de socialistische regering wil doorvoeren. De bezuinigingen zijn nodig om het Portugese tekort op de begroting in te dammen. In reactie op het stuklopen van de onderhandelingen liep de rente op Portugese staatsobligaties scherp op, waardoor het voor het land duurder wordt de schuld te financieren.

Nederland gaat garant staan, want Yuri van Gelder zit er nog ...

Het vangnet dat de EU-lidstaten afgelopen voorjaar hebben opgezet na de uit de hand gelopen staatsschuld van Griekenland en de daarop volgende crisis met de Europese eenheidsmunt, noemt Merkel „provisorisch”. Het loopt tot 2013. Merkel stelde dat een simpele verlenging van het huidige vangnet voor eurolanden in de problemen „voor Duitsland niet acceptabel is en ook niet zal zijn”.

De bondskanselier wil een oplossing die de stabiliteit van de euro „duurzaam” garandeert. Ze zet daarom in op wijziging van het Europees Verdrag; een tijdrovende en omstreden aanpak. „Het feit dat velen verdragsverandering vrezen omdat het een moeizame weg is, is voor mij geen argument om ertegen te zijn”, aldus Merkel. Ze is „verheugd” dat Frankrijk de Duitse voorstellen steunt die zo’n cultuur tot stand moeten brengen.

Wordt aan gewerkt,
maar extra reclamebudget zou niet erg zijn
;)

FanatiKus
27 november 2010, 15:38
Wordt aan gewerkt,
maar extra reclamebudget zou niet erg zijn
;)

Oblomov: uiteraard moet er een oplossing komen voor de schulden problematiek, maar om Duitsland nu af te schilderen als slachtoffer is onjuist.
Duitsland heeft het hoogste export overschot, en profiteert juist enorm van de interne markt in de EU.
Zonder euro, zonder EU, zouden andere landen wel handelsbelemmeringen opwerpen om de import vanuit Duitsland tegen te werken en hun eigen industrie te beschermen. En zal Duitsland last hebben van devaluaties van andere munten. En dat zal Duitsland welvaart kosten. Duitsland zal de euro daarom niet op willen geven. Zelfde verhaal geldt trouwens voor Nederland, het zou dom zijn van ons om de euro op te willen geven.

1 moNARch = al de schulden in dollars

Een week later en honderd miljard euro verder is het duidelijk dat de Ierse reddingsoperatie niet het gewenste effect heeft gehad. Tenminste, als we mogen aannemen dat het werkelijke doel van de reddingsoperatie niet het redden van de Ierse economie was maar het kalmeren van de op hol geslagen kapitaalmarkten.

Niet Ierland moest zonodig worden gered, maar de banken met Iers (Europees) schuldpapier

De inkt was nog maar nauwelijks droog onder het Ierse reddingsplan of beleggers begonnen al massaal hun investeringen in Portugese en Spaanse staatsschuldpapieren te dumpen. In de media is een consensus ontstaan over de onvermijdelijkheid van volgende reddingsoperaties. Men spreekt van een dominotheorie, waarbij de ene reddingsoperatie de volgende uitlokt. Die theorie wordt gevoed door geruchten uit het monetair-diplomatieke circuit. Sommige Europese functionarissen speculeren over een op handen zijnde reddingsoperatie voor Portugal. Anderen, waaronder Bundesbank president Axel Weber, hebben het zelfs al over Spanje als logischerwijs op Portugal volgend slachtoffer.

De vraag mag inmiddels weer openlijk gesteld worden: kan de euro in zijn huidige vorm nog wel gered worden?

Het feit dat Europese woordvoerders bezweren dat het voortbestaan van de monetaire unie absoluut niet ter discussie staat, vergroot het vertrouwen in de goede afloop bepaald niet. Het lijkt bovendien niet langer duidelijk waar die ‘goede afloop’ uit zou bestaan. Het officiële antwoord luidt nog altijd dat de eurozone in ongewijzigde vorm verder kan. Het blijft een haalbaar scenario, hoewel het waarschijnlijk wel een lieve duit gaat kosten, vooral als na Spanje ook Italië eraan moet geloven. Maar is het wel een wenselijk scenario? Als na alle reddingsoperaties de stofwolken optrekken, zou het wel eens zo kunnen zijn dat we zitten opgezadeld met een groep zuidelijke ‘zombie-economieën’ die de komende decennia niet zonder uitgebreide steun van het rijkere noorden kunnen functioneren. De enige andere manier waarop zij immers hun mededingingskracht zouden kunnen herstellen is door middel van een devaluatie van hun munteenheid – een middel waarover ze dankzij hun lidmaatschap van de euro nu juist niet meer beschikken.

In Duitsland gaan inmiddels stemmen op om het maar over een andere boeg te gooien. De euro is een teleurstelling gebleken. De muntunie dreigt een overdrachtsunie te worden, met Duitsland als betaalmeester. Tijd om in te grijpen dus. Sommige Duitse experts pleiten ervoor om de getroffen lidstaten maar gewoon uit de eurozone te zetten zodat ze op eigen kracht kunnen herstellen. Anderen, waaronder de voormalige Duitse werkgeversvoorzitter Hans-Olaf Henkel, bepleiten zelfs radicalere maatregelen in de vorm van een splitsing van de Europese Monetaire Unie. Het resultaat daarvan zouden twee nieuwe munteenheden zijn: een noordelijke rond Duitsland en een zuidelijke rond Frankrijk. Scenario’s waarin Duitsland zonder Frankrijk verder gaat lijken mij eerlijk gezegd weinig realistisch. Maar dat dergelijke scenario’s in Berlijn inmiddels serieus besproken worden, geeft aan dat denken over een toekomst na de euro – of in ieder geval: de euro in huidige vorm – niet langer taboe is. Onder druk wordt blijkbaar alles vloeibaar, zelfs een muntunie. Dat die er over twee weken nog in zijn huidige vorm zal zijn durf ik wel te voorspellen. Maar over twee jaar? We zullen zien.

Terwijl de VS bezig is om het DAB-systeem op te tuigen, wil Europa nog steeds het systeem 'Liegen om te Leven' niet los laten!

“Onder druk wordt alles vloeibaar”.
Een kreet waar ik mij al eerder over verbaasd heb.

Het zit hem mijnsinziens niet in een munt, of de naam ervan. Maar wel in het financieel-economische systeem waar hij deel van uit maakt. De vraag lijkt mij meer of de EU het gaat overleven. Ik kan u daar het antwoord uiteraard niet op geven. Paul Krugman zei dat het moeilijke van voorspellen is, dat het om dingen uit de toekomst gaat.

Echter
Lees uw natuurkundeboekjes er op na.
Onder druk wordt alles vast.

Oke Mies

@ Joshua

Hoe is mogelijk dat slechts alle goed geinformeerde blogs referen naar buitenlandse media? De Nederlandse media (en politici) zwijgen als een graf. Terwijl Duitse, Franse, Engelse en Italiaanse kranten vol staan met pagina’s grote verhalen en analyses, is het moeilijk zoeken in Nederlandse kranten. Rutte heeft nog niets gezegd, terwijl zijn equivalenten in Europa constant en scherp ondervraagd worden door journalisten en parlement.BBC Newsnight heeft afgelopen 20 dagen elke avond aandacht aan besteed (UK zit niet eens in d euro), Nieuwsuur 1keer met een slap interview met de Jager, Eenvandaag nul keer, PW nul keer, DWDD nul keer, Uitgesproken nul keer, WNL nul keer en Nos Journaal zijdelings.

Vraag is of dit een kwestie van navelstaren is of dat er een ‘understanding’ is tussen politiek en media. Want deze crisi gaat sneller en zal iedereen keihard raken. Ik snap de prioriteiten van redacteuren en producenten niet, maar men wordt voor de domme gehouden in Nedeland.

Nederland was ook niet bij de G20, maar had wel de lead in overleg G3!

De vertwijfelde pogingen om de euro overeind te houden zijn zoiets als proberen de Titanic drijvende te houden met handpompen. Men kan zich beter druk maken om de vraag wie plaats mogen nemen in de schaarse reddingboten.

En ja, het onvermijdelijke einde zal hard aankomen en gepaard gaan met grote financiële verliezen. En het psychologisch effect van de ondergang van de euro zal ook enorm zijn. Maar ieder nadeel heb zijn voordeel. Het zal definitief afgelopen zijn met de megalomane plannen om de EU verder uit te bouwen.

... benadrukte opnieuw zijn vertrouwen in de Europese munt, maar erkende zich grote zorgen te maken. ‘Als wij niet alert optreden, kunnen we een probleem krijgen. En als het mis zou gaan, gaat het ook echt goed mis’ ...

Discussie over wereldwijde SchuldSanering begonnen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1065406/2010/11/27/Zondag-weer-Europees-overleg-over-Ierland.dhtml)

IntuitieTrainer
28 november 2010, 14:40
Terwijl de VS bezig is om het DAB-systeem op te tuigen, wil Europa nog steeds het systeem 'Liegen om te Leven' niet los laten!

Nederland was ook niet bij de G20, maar SiT had wel de lead in G3-overleg!

Discussie over wereldwijde SchuldSanering begonnen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1065406/2010/11/27/Zondag-weer-Europees-overleg-over-Ierland.dhtml)

EU-Ministers nog niet op de hoogte dat ECB alle schulden van de landen behorende bij de EU-munt gaat opkopen voor 1 moNARch.

Dus 1 moNARch = 15 KuukjA's

De rente die Ierland moet betalen op de lening van 85 miljard euro uit het Europese noodfonds, moet nog bepaald worden.

Dat zei de Franse minister van Financiën Christine Lagarde zondag, voorafgaand aan een vergadering in Brussel tussen de ministers van Financiën van de landen van de eurozone over de schuldencrisis.

'Het hulpplan voor Ierland is bijna afgerond. We moeten nog een paar details bespreken, met name over de rente. Ik denk dat het einde van de onderhandelingen in zicht is', zei Lagarde.

Hoe hoger de rente, hoe minder de markt vertrouwen heeft dat Ierland in dezelfde verwarring gaat geraken als IJsland!

Discussie over wereldwijde SchuldSanering begonnen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1065406/2010/11/27/Zondag-weer-Europees-overleg-over-Ierland.dhtml). Europa doet blijkbaar de openingsZET!

FanatiKus
16 december 2010, 16:46
EU-Ministers nog niet op de hoogte dat ECB alle schulden van de landen behorende bij de EU-munt gaat opkopen voor 1 moNARch.

Dus 1 moNARch = 15 KuukjA's

Hoe hoger de rente, hoe minder de markt vertrouwen heeft dat Ierland in dezelfde verwarring gaat geraken als IJsland!

Discussie over wereldwijde SchuldSanering begonnen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1065406/2010/11/27/Zondag-weer-Europees-overleg-over-Ierland.dhtml). Europa doet blijkbaar de openingsZET!

Kennen de andere spelers eigenlijk de spelregels wel ?!?!?

FRANKFURT (AFN) - De Europese Centrale Bank (ECB) trekt meer kapitaal aan van de landen uit de eurozone. In totaal wordt het kapitaal van de bank met 5 miljard euro verhoogd tot 10,76 miljard euro.

Dit is een verdubbeling

De eerste verhoging van het kapitaal in twaalf jaar tijd hangt samen met de opkoop door de ECB van staatsobligaties van zwakke eurolanden. ,,Het is logisch dat je het kapitaal verhoogt als je meer risico loopt'', aldus econoom Carsten Brzeski van ING.
Brzeski ziet de kapitaalverhoging, die wordt opgebracht door de centrale banken van de eurolanden, vooral als een politiek signaal. ,,De ECB geeft de regeringsleiders hiermee het signaal dat de aankopen van obligaties niet zonder risico zijn voor de belastingbetalers. Ze spelen de bal terug naar de regeringsleiders die de crisis moeten oplossen.''

Hoe kun je met 10,76 miljard euro aan kapitaal, gigantisch veel obligaties opkopen ...?!

Is toch allemaal vestzak, broekzak en alleen zinvol in het systeem 'Liegen om te Leven'. Wanneer komt het systeem 'Leven en Laten Leven' aan de orde ?!?!?

VrijheidNu
21 december 2010, 16:42
Kennen de andere spelers eigenlijk de spelregels wel ?!?!?

Hoe kun je met 10,76 miljard euro aan kapitaal, gigantisch veel obligaties opkopen ...?!

Is toch allemaal vestzak, broekzak en alleen zinvol in het systeem 'Liegen om te Leven'. Wanneer komt het systeem 'Leven en Laten Leven' aan de orde ?!?!?

Wie sympathiseert met Sharia4Holland? (http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/12/nederlandse-vn-jongerenvertegenwoordiger-sympathiseert-met-sharia4holland/#comments)

Enkele dagen terug presenteerde Shariah4Holland zich via het internet aan het volk. Shariah4Holland is een clubje islamitische jongeren dat ‘met bloedend hart keken naar het aantal zogenaamde moslims die massaal richting de stembus gaat om te stemmen voor de democratie en zo de sharia en direct ook de zuivere islam zag verdwijnen.’ Het clubje streeft ernaar ‘om de sharia in Nederland in te voeren en te vechten voor de wetgeving van Allaah, de wetgeving die vrij is van tekortkomingen en schittert in zijn perfectie.’ Als uitsmijter komt Shariah4Holland met:

We zullen pas rusten in onze da3wah (islamitische zendigsopdracht – .red) tot de dood ons zal inhalen of de vlag van sharia zal waaien boven het Koninklijke Huis in Den Haag.

Sharia4Holland wordt mede gevoed door de Chaos Computer Club.

Zij willen ook een ‘recht op waarheid’, maar dan gebaseerd op een ander paradigma dan waar Wilders gebruik van maakt.

En het is duidelijk dat onze rechtstaat in dit paradigma-conflict niet aan waarheidsvinding kan doen. De IJslandse parlementariers hebben al contact gehad met Assange. Zweden wil nu ook toegang tot de bron van de 3e SpinozaGolf.

Zelfs Assange moet nog wennen aan toekomstige cultuur van waarheiddelen

In een interview met The Times zegt hij dinsdag dat er met kwade opzet stukken van de openbaar aanklager in Zweden gelekt. Assange wordt in Zweden gezocht voor een aantal zedendelicten.
De stukken van de aanklager werden volgens de Australiër 'selectief' gepubliceerd in The Guardian. De WikiLeaks-oprichter zegt dat de Britse krant, die samenwerkt met Wikileaks bij het openbaar maken van Amerikaanse diplomatieke memo's, bewust bepaalde delen van het gelekte politierapport heeft gepubliceerd. En dat één dag voor de hoorzitting over zijn uitlevering aan Zweden.

Assange werd vorige week op borgtocht vrijgelaten in afwachting van zijn zaak tegen de uitlevering.

FanatiKus
9 januari 2011, 12:57

Doordat vertegenwoordigers van het systeem 'Liegen om te Leven' niet willen luisteren naar de inzichten van de 3e SpinozaGolf krijg je deze taferelen:

Giffords werd bij een supermarkt op ruim een meter afstand door een naar verluidt 21-jarige man in haar hoofd geschoten. Ooggetuigen beschrijven de vermeende dader als een blanke, mysterieuze jongen. Zijn identiteit is inmiddels bekendgemaakt. Zijn motief is vooralsnog niet bekend.

Jared Lee Loughner, 22 jaar oud, werd zaterdag meteen gearresteerd nadat hij bijna twintig mensen had neergeschoten op een openbare politieke bijeenkomst.

Enige tijd voor de schietpartij waren onder de naam van Loughner verschillende filmpjes geplaatst op YouTube. Het gaat om warrige teksten op muziek, tegen een zwarte achtergrond. In de filmpjes loopt de auteur te hoop tegen onder meer de Amerikaanse dollar en regeringscomplotten om burgers te hersenspoelen.

Een verbetering zou zijn indien de rechtstaat het instituut wordt om het psychosegeloof in individuele gewetens te toetsen aan de waarheid.
Waar giftige geesten toe in staat zijn zien we ook in Pakistan.

Duizenden Pakistanen hebben woensdag dreigementen van islamitische extremisten getrotseerd door de staatsbegrafenis bij te wonen van gouverneur Salman Taseer van de provincie Punjab. Hij was een uitgesproken tegenstander van fundamentalisten en werd dinsdag vermoord door een lijfwacht.

De moord op Taseer kwam drie jaar na de aanslag die ex-premier Benazir Bhutto, een andere prominente tegenstander van de fundamentalisten, fataal werd. Pakistaanse media toonden beelden van een grijnzende Mumtaz Hussain Qadri, de bewaker die zich dinsdag na zijn daad overgaf aan de politie.

''Ik ben een slaaf van de profeet, en de straf voor diegenen die blasfemie plegen, is de dood'', zo citeerde de Pakistaanse tv-zender Dunya TV Qadri, vlak voordat deze werd afgevoerd in een politiebusje.

Zijn slachtoffer was de afgelopen tijd veel in het nieuws met uitspraken over de blasfemiewetgeving in Pakistan. Taseer wilde deze aanpassen omdat het verbod op godslastering in de praktijk vaak wordt gebruikt om andersdenkenden te mond te snoeren. Onlangs werd een christelijke vrouw ter dood veroordeeld omdat ze de islam zou hebben beledigd.

Wanneer komt er een wereldwijde campagne om de psychosegelovigen geesten te indoctrineren met het gedachtegoed van Spinoza.

IntuitieTrainer
15 april 2011, 10:30
Een verbetering zou zijn indien de rechtstaat het instituut wordt om het psychosegeloof in individuele gewetens te toetsen aan de waarheid.
Waar giftige geesten toe in staat zijn zien we ook in Pakistan.

Wanneer komt er een wereldwijde campagne om de psychosegelovigen geesten te indoctrineren met het gedachtegoed van Spinoza.

Geen ID van Planning ...?!

en U ...

AMSTERDAM - De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft voorafgaand aan de moord op filmmaker Theo van Gogh in 2004, fouten gemaakt. Dat zegt oud-medewerker Heleen de Waal vrijdag in dagblad De Pers.

Door een falen op hoger niveau werden de risico’s voor Van Gogh verkeerd ingeschat, zegt De Waal in de krant.
Het zou leidinggevenden aan kennis en kunde hebben ontbroken om een toen nog onervaren medewerkster te begeleiden bij de behandeling van het dossier van Mohammed B., de man die Van Gogh op 2 november 2004 in Amsterdam vermoordde.

Volgens moslimextremist B. had Van Gogh de islam beledigd. In juli 2005 kreeg Mohammed B. een levenslange gevangenisstraf opgelegd.
De Waal stond samen met haar partner terecht op verdenking van het lekken van staatsgeheimen naar De Telegraaf. Het stel werd vorig jaar vrijgesproken, maar er dient nog een hoger beroep.
Informatie
In haar boek Halve lucht, dat zaterdag verschijnt, beschrijft De Waal dat de informatie over het risico dat Van Gogh liep binnen handbereik was, maar onvoldoende werd beoordeeld.
De Commissie van Toezicht op inlichtingendiensten concludeerde (rapport) in 2008 dat de AIVD over veel meer informatie over Mohammed B. beschikte dan de dienst en de minister destijds hebben toegegeven. De AIVD hield lange tijd vol dat B. slechts een “bijfiguur” is geweest.

Achteraf bleek dat de AIVD informatie had die volgens eigen criteria tot verhoogde alertheid had moeten leiden. Zo was onder meer bekend dat de man lid was van de Hofstadgroep en werd hij een keer opgepakt met het telefoonnummer van een internationale terrorist op zak.

“Meestal gaat het goed, stroomt er geen bloed uit operationele missers of analytische blunders. De moord op Theo van Gogh is een trieste uitzondering”, schrijft de oud-AIVD’er. “Door te weinig kennis en kunde op hoger niveau was er geen controlemechanisme en kon een individu een dergelijke verkeerde inschatting maken. Met gruwelijke gevolgen die nog lang op het netvlies van veel landgenoten staan.”

De Waal noemt de manier waarop toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes destijds in de Tweede Kamer sprak over de rol van de AIVD “schandalig”. “Ik herinner me nog dat ik met collega’s naar dat debat op tv keek. Tenenkrommend. Hij had moeten zeggen: het spijt me verschrikkelijk, maar we zaten ernaast”, aldus de Waal tegen de krant.
De AIVD wil niet inhoudelijk op de kwestie ingaan.

PVV-leider Geert Wilders eist opheldering over het mogelijke falen van de AIVD. Wilders wil binnen een paar dagen al antwoord van de minister van Binnenlandse Zaken.

Kan hij naar fluiten !

IntuitieTrainer
23 juni 2011, 10:40
PVV-leider Geert Wilders is donderdag door de rechtbank van Amsterdam vrijgesproken van het beledigen van moslims, het aanzetten tot haat en het aanzetten tot discriminatie.

Dit is niet zozeer een overwinning voor mijzelf, maar een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting. Je mag islamkritiek hebben, mij is de mond niet gesnoerd. Er valt een enorme last van me af. Zo'n proces kost heel veel energie, geld. Ik kan me nu weer helemaal op de politiek gaan richten.

De rechtbank oordeelt dat er geen sprake is van groepsbelediging omdat de uitspraken gaan over de islam als geloof, niet over de mensen die dit geloof aanhangen. Bovendien is er geen sprake is van aanzetten tot haat en discriminatie. Ook overwoog de rechtbank dat Wilders zijn uitspraken deed in de context van het maatschappelijk debat.

Wie gaat de 3e SpinozaGolf nog tegenhouden?

De partijen die aangifte deden tegen Geert Wilders zijn teleurgesteld dat hij is vrijgesproken. Een aantal organisaties van minderheden kondigde direct na de uitspraak aan bij het mensenrechtencomité van de VN in Genève een procedure te beginnen.

Volgens de organisaties is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien geschonden. Andere partijen overwegen een gang naar het Europees Hof.

Deze gang van zaken zal steeds meer draagvlak creëren voor systeem 'Leven en Laten Leven'!

VrijheidNu
24 juli 2011, 21:23

Arabische Lente, een gek uit Oslo en nu het congres in de VS

We komen op een punt waar markten over de hele wereld zich zullen afvragen of de politiek in het belang van het land tot een compromis kan komen

Het ironische is dat als de markten maandag opengaan de grootste bedreiging voor de internationale financiële wereld komt van een paar rechtse 'nutters' in het Amerikaanse Congres.

De Republikeinen en Democraten kwamen dit weekeinde niet dichterbij een oplossing voor hun conflict over de aanpak van de Amerikaanse staatsschuld.

Het belangrijkste is dat we de dreiging van wanbetaling voor de komende anderhalf jaar verwijderen', zei hij tegen nieuwszender CNN. 'Het zou onverantwoord zijn die dreiging nog langer boven de Amerikaanse economie te laten hangen.

Het wordt tijd voor een robuust systeem, waar het GELD=MACHT-principe is onderworpen aan het WAARHEID=MACHT-principe!

FanatiKus
30 juli 2011, 21:41
Het wordt tijd voor een robuust systeem, waar het GELD=MACHT-principe is onderworpen aan het WAARHEID=MACHT-principe!

Wie mag rommel opruimen?

Banks preparing in case of goverment shutdown (http://www.washingtonpost.com/business/economy/banks-preparing-in-case-of-goverment-shutdown/2011/07/29/gIQAsmSzhI_story.html?tid=sm_twitter_washingtonpos t)

Financial institutions across the country have begun preparing for a worst-case scenario if Congress fails to raise the nation’s borrowing limit, assembling plans to offer customers emergency loans or waive fees if their federal pay or benefits checks do not arrive on time.

Volgens mij had Obama een andere scenario m.b.t. YES we CAN

VrijheidNu
15 augustus 2011, 09:17
Volgens mij had Obama een andere scenario m.b.t. YES we CAN

En waar zijn de teksten die de impact van de 3e SpinozaGolf verklaren?!

Na de rellen van de afgelopen dagen wil de Britse premier David Cameron zijn land opschudden. Hij belooft moreel verval aan te pakken en wil het beleid van de overheid waar nodig aanpassen. Dat zegt hij maandag in een toespraak, waarvan de tekst al is vrijgegeven.

Camron zoekt de oplossing nog steeds niet (http://frontpage.fok.nl/nieuws/458622/1/1/50/cameron-belooft-strijd-tegen-moreel-verval.html) bij waarheiddelen!?

FanatiKus
3 oktober 2011, 19:06
Camron zoekt de oplossing nog steeds niet (http://frontpage.fok.nl/nieuws/458622/1/1/50/cameron-belooft-strijd-tegen-moreel-verval.html) bij waarheiddelen!?

Nog steeds het geheim van Lombok!

De ‘Occupy Wall Street’-beweging lijkt steeds meer aandacht te krijgen (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/02/meer-dan-700-arrestaties-bij-demonstratie-tegen-wall-street/) in de Amerikaanse en wereldwijde pers.
Ook op internet schieten de filmpjes, analyses en aanverwante initiatieven uit de grond (http://www.youtube.com/user/KarmaObama#p/u/2/F6OUo4n-OqM).

FanatiKus
1 november 2011, 18:27
Is de G20 al eens om het GELD=MACHT-principe te onderwerpen aan het WAARHEID=MACHT-principe?

Premier Papandreou heeft volgens Rutte vorige week tijdens de onderhandelingen niets gezegd over een referendum.

De Franse president Nicolas Sarkozy en de Duitse bondskanselier Angela Merkel hebben na een telefonische beraad vanmiddag laten weten “vastberaden” te zijn om het Griekse reddingsplan ten uitvoer te brengen. Dit plan is in gevaar gekomen door de uiterst verrassende aankondiging van de Griekse premier George Papandreou om een referendum te houden hierover.

Inmiddels is de beurs in Athene met groot verlies (-6,92 procent) gesloten.

Papandreou heeft morgen in Cannes een ontmoeting met een aantal Europese leiders en het Internationaal Monetair Fonds over de voortgang van de 3e SpinozaGolf.

FanatiKus
3 januari 2012, 15:13
Eindelijk iemand die op de 3e Spinozagolf kan surfen! (http://player.omroep.nl/?aflID=13583719)

VrijheidNu
4 januari 2012, 06:07
Eindelijk iemand die op de 3e Spinozagolf kan surfen! (http://player.omroep.nl/?aflID=13583719)

@MinPres Ziehier het failliet van de commerciële jeugdzorg en onderwijs!
Wordt tijd voor (http://www.nu.nl/binnenland/2706735/nieuwe-veelpleger-dient-zich-aan.html) Samenwerkend Onderwijs Systeem van @GuusjA

In een gezonde democratie koopt men geen stemmen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4004/Verkiezingen-in-de-Verenigde-Staten/article/detail/3103576/2012/01/03/Campagnespotjes-miljoenen-miljoenen-miljoenen.dhtml) met reclamegeld!

Taak ECB kan in 2014 (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3103573/2012/01/03/In-2014-gaan-we-over-op-Europees-betaalsysteem.dhtml) worden geautomatiseerd!

FanatiKus
12 januari 2012, 11:02
Henk Bleker (52), de extraverte staatssecretaris van landbouw en Economische Zaken, heeft een tijdje geleden tijdens een interview de 26-jarige interviewster van NRC versierd. De twee, zo bevestigt de hoofdredacteur van NRC, hebben nu een vaste relatie.

Paradigma-wisseling niet meer te stoppen! (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=25218)