Vollständige Version anzeigen : Wie had de regie op 11 sept 2001
VrijheidNu
26 september 2010, 13:22
Geen ID
FanatiKus
27 september 2010, 11:56
Informateur Ivo Opstelten heeft gisteren gepraat met Annemarie Jorritsma, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de VVD'ers zijn naar eigen zeggen niet veel wijzer geworden over ..... de sPion van de '1'
De Nederlandse ombudsman maakt zich zorgen om de polarisatie in Nederland. Hij vindt zelfs dat de overheid deëscalerend moet optreden. In die optiek was de moord op Fortuyn een zege voor het psychosegeloof.
Inmiddels is ook in de VN de sfeer behoorlijk bedorven nu de president van Iran de vraag op tafel heeft gelegd wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor de aanslag op 11 sep 2001.
Het wordt dus tijd om een ‘recht op waarheid’ in te voeren.
De Zwitserse president, Joseph Deiss, ziet dit wel zitten en pleitte ervoor om de VN te hervormen tot een wereldregering. Deiss wil dat de VN meer zeggenschap krijgt over financiële en economische zaken en dit niet langer overlaat aan de lidstaten van enkel de G20-club van de belangrijkste ontwikkel(en)de landen.
Volgens President Vaclav Klaus beweegt de wereld zich juist ‘in de verkeerde richting’ bij het bestrijden van de economische crisis. ‘De voorgestelde en reeds gedeeltelijk ingevoerde anti-crisis maatregelen zijn gebaseerd op de veronderstelling dat de crisis veroorzaakt werd door het falen van de markten, en dat de juiste oplossing meer regulering van deze markten is.’
Dat is volgens de Tsjechische president echter een foutieve veronderstelling, omdat het onmogelijk zou zijn om toekomstige crises door middel van meer regulering en vergelijkbare acties van de overheden te voorkomen: “Dat zal de markten alleen maar vernietigen en samen met hen de kansen voor economische groei en voorspoed in zowel de ontwikkelde als de ontwikkelende landen”.
Het is duidelijk het systeem ‘Liegen om te Leven’ is op sterven na dood.
In Buitenhof ging het ook nog om de vraag wat er zou zijn gebeurd indien Fortuyn niet dood was geschoten. Dat is heel helder. Dan hoefde Balkenende in 2010 de VN niet te bekritiseren als een tandeloze tijger die de crises in de wereld niet kan oplossen, maar hebben toegejuicht als het collectief bewustzijn van de wereld waar aan waarheidsvinding wordt gedaan.
Want met een levende Fortuyn was Balkenende I een succes geworden en had Balkenende al in 2004 de eer gekregen om namens Harmonieus Nederland de ontdekking van de wereldformule aan de VN te tonen. Dit zag de CDA-top echter niet zitten en Balkenende ging met zijn grote teen naar het ziekenhuis. En toen ging het mes in het lijf van van Gogh …
Bovenstaande in beeld:
http://www.youtube.com/watch?v=zojrYHltDoE
FanatiKus
27 september 2010, 14:24
Net even wat navraag gedaan
In Buitenhof ging het ook nog om de vraag wat er zou zijn gebeurd indien Fortuyn niet dood was geschoten. Dat is heel helder. Dan hoefde Balkenende in 2010 de VN niet te bekritiseren als een tandeloze tijger die de crises in de wereld niet kan oplossen, maar hebben toegejuicht als het collectief bewustzijn van de wereld waar aan waarheidsvinding wordt gedaan.
Want met een levende Fortuyn was Balkenende I een succes geworden en had Balkenende al in 2004 de eer gekregen om namens Harmonieus Nederland de ontdekking van de wereldformule aan de VN te tonen. Dit zag de CDA-top echter niet zitten en Balkenende ging met zijn grote teen naar het ziekenhuis. En toen ging het mes in het lijf van van Gogh …
Behelste het conflict tussen Wilders en VVD-top ook al de interpretatie van 3e SpinozaGolf. Volgens ingelichtte bronnen zou Fortuyn tijdens de eventuele formatie besprekingen pas de namen krijgen van eventuele kandidaten voor 'onderwijs' cq 'integratie'.
Dit is waarschijnlijk ook de onderhandelingstruc van Wilders en daarom komt het hem goed uit dat hij geen ministers hoeft te leveren.
De man die opdracht had gegeven voor de diefstal van het bord 'Arbeit macht Frei' is veroordeeld tot twee jaar en acht maanden gevangenisstraf. De man is een Zweedse neonazi van 34.
De man werd veroordeeld in Polen, waar hij voor de diefstal tien jaar cel had kunnen krijgen. Omdat hij een bekentenis heeft afgelegd, mag hij zijn straf in Zweden uitzitten. Het bord werd vermoedelijk door vijf Poolse mannen gestolen. Twee van hen zijn veroordeeld. Het bord bij de ingang van het vernietigingskamp werd een jaar geleden weggehaald. Het werd drie dagen later in stukken gezaagd teruggevonden.
CCC ?!
VrijheidNu
27 september 2010, 16:11
De Amerikaanse president Barack Obama kijkt uit naar de samenwerking met premier Mark Rutte, zo meldt de NOS. In een reactie van het Witte Huis op de benoeming van het nieuwe kabinet staat dat 'Nederland en de VS sterke banden hebben en samenwerken over de hele wereld om vrede, welvaart en vrijheid te bevorderen'.
Eerder ontving Rutte al felicitaties van voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie.
FanatiKus
28 september 2010, 19:24
Hoever is Martin Bosma (http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/09/boekrecensie-martin-bosma-bomvol-en-doorrazend/) doorgedrongen in VredeVrijheidDirect-beweging?
De schijn-élite van de valse munters gaat immers niet over het GELD=MACHT-principe ...
Weer een afsplitsing van ForumGuusjA ?!?!?!??!?.
Pieter heeft ooit het Samenwerkend Onderwijs Systeem gekregen en zit Rutte I blijkbaar ook niet zitten
Ex-minister Pieter Winsemius toont zich in open brief bezorgd over liberale waarden
Tot dusver hielden VVD’ers zich tamelijk stil tijdens de onderhandelingen. Nu zinspeelt prominent lid Pieter Winsemius op een ledenraadpleging.
Bij het hardlopen dacht ik: ik ga Mark een brief schrijven. Een aardige brief met daarin alleen die ene vraag: moet je dit willen? Eigenlijk heb je die vraag zelf ingegeven met je fameuze uitspraak: „Rechts Nederland zou de vingers aflikken bij wat er op papier stond.”
Toen dacht ik: en ik dan? En met mij al die anderen die wel liberaal zijn maar niet conservatief?
Al vele jaren ben ik onvoorwaardelijk VVD-lid. Alleen onze partij staat mijns inziens garant voor de financieel-economische soliditeit van de staatshuishouding. Liberalen slaagden erin, ook tijdens mijn eigen kabinetsperioden, om met de steun van andere partijen een voldoende evenwicht te bewaren waar het de meest kwetsbare elementen van onze samenleving betreft. Of het nu gaat om mensen op achterstand of om senioren. Of om waarden zoals ons klimaat.
Dit lijkt me twijfelachtig in de coalitiesamenstelling die nu wordt onderzocht. Ik weet het: we moeten het afwachten. Onze gewaardeerde partijvoorzitter verzocht ook mij om niet ‘luidruchtig’ in het openbaar de onderhandelaars voor de voeten te lopen. Maar het enige dat wij de laatste honderd dagen inhoudelijk van je mochten vernemen was die uitspraak. Dat is wel weinig, zeker omdat je ook geen beeld schetste van het vervolg zoals jij dat voor ogen hebt.
Kijk, een verzoek om radiostilte wordt problematisch als in dat vervolgtraject van een onverhoopt regeerakkoord geen ruimte wordt geboden voor beïnvloeding maar veeleer de ‘applausmachine’ op volle kracht wordt aangezet. Het jongvolk in je fractie weet dat misschien nog niet, maar dat is ‘oude politiek’; het niet serieus nemen van achterbannen is een van de hoofdoorzaken van de verwijdering tussen politiek en burger. Het is, zeker binnen een liberale partij die hecht aan een kleurrijk palet van meningen, ook een zonde.
Pieter ligt er blijkbaar ook uit ...
Wie volgt
VrijheidNu
29 september 2010, 11:09
Invloed PVV op Regeerakkoord levensgevaarlijk
VVD en CDA hebben uit angst voor een groeiende PVV tijdens de onderhandelingen buitensporig veel toegegeven aan Geert Wilders. 'Een levensgevaarlijke ontwikkeling.'
'Hier en daar wordt de goede richting ingeslagen, maar spectaculair zijn de akkoorden niet. Het is een heel gewoon, heel Nederlands Regeerakkoord.'
'Het gevaar van een doorgroeiende Wilders is centraal gesteld, ook door de top van het CDA. Alles is daar ondergeschikt aan gemaakt.'
Het Regeer- en Gedoogakkoord vindt Wallage 'een reeks van buigingen naar een zorgelijk sentiment' en 'een levensgevaarlijke ontwikkeling'. Wilders zou er uiteindelijk een andere agenda op nahouden: 'Het is niet in het belang van Wilders dat Rutte een succesvol premier wordt. Hij wil namelijk zelf premier worden.'
'We hebben te lang met een bord op ons hoofd gelopen met daarop: "Weg met ons".' Hij pleit daarom voor een terugkeer naar de oorspronkelijke waarden van de sociaal-democratie en roept op tot zelfvertrouwen.
De PvdA'er was, samen met Uri Rosenthal (VVD), informateur bij de mislukte onderhandelingen voor Paars-plus.
Deze geluiden krijg je in een rechtstaat waar niet de waarheidsvinding bovenaan staat!
FanatiKus
4 oktober 2010, 21:49
De nomade die gevangen zit in het psychosegeloof van de VredeVrijheidDirect-beweging!
Balkenende: Chinese hulp aan Athene positief
Tot blijdschap van de Griekse regering heeft de Chinese premier Wen Jiabao zijn vertrouwen in het herstel van de Griekse economie uitgesproken en toegezegd dat China Griekse staatsobligaties zal kopen zodra die weer op de markt worden gebracht.
Dat zei de Chinese premier gisteren in een toespraak voor het Griekse parlement. Bovendien verzekerde hij opnieuw dat China zijn buitenlandse deviezen (2.400 miljard dollar) ook in euro-obligaties zal blijven beleggen.
Premier Jan Peter Balkenende ziet het als „een positief signaal” dat China het noodlijdende Griekenland wil bijspringen. De demissionaire premier zei dat vandaag aan het begin van de tweedaagse top in Brussel van de regeringsleiders van de EU en circa twintig Aziatische landen. Ook de Chinese premier Wen Jiabao is aanwezig.
Balkenende wacht met een definitief oordeel tot hij de Chinese condities kent, maar hij spreekt niettemin van „een teken van vertrouwen” van Peking in Griekenland.
Corruptie is geïnstitutionaliseerd ...?!
VrijheidNu
4 oktober 2010, 22:58
Beslag op lingerielijn Yolanthe
Wesley en Yolanthe Sneijder-Cabau laten de onenigheid over hun huwelijk daadwerkelijk op een rechtszaak aankomen. The Class Company, dat samen met het productiebedrijf Portfoliooo verantwoordelijk was voor hun bruiloft, eist nog drie ton van het pasgetrouwde stel. Eerder liet The Class Company, een bedrijf van goede vriendin Rosanna Lima en Anouk Smulders, beslag leggen op een rekening bij het lingeriemerk Livera, dat Yolanthe op de loonlijst heeft staan voor hun promotiewerk
The Class Company zegt nog een fiks bedrag tegoed te hebben van het bruidspaar, omdat de driedaagse bruiloft duurder uitviel dan begroot. Wesley en Yolanthe weigeren de onvoorziene kosten te betalen, omdat deze de oorspronkelijke begroting behoorlijk overschrijden. Ook diverse leveranciers zeggen de dupe te zijn geworden van de financiële onenigheid. De tortelduifjes hebben volgens de krant een bankgarantie afgegeven, waardoor die beslaglegging voorlopig is opgeheven.
Van een kale kip kun je niet plukken
dus ...
King George
5 oktober 2010, 04:49
Wie had de regie op 11 sept 2001?
Ik. Want ik werd kwaad. Zo kwaad als een Rotterdammer.
De dag ervoor boekte ik voor van 3 oktober tot 10 oktober een reis naar Eilat (Israel).
En ze hadden het echt niet te proberen de vlucht te annuleren.
King eist doorgang van de vlucht; King eiste een invasie in Afghanistan en bommen op de trainingskampen van de Taliban. En King eiste een uitspraak tegen terrorisme.
En op 15 september sprak King George the Famous, George Walker Bush: Either you are with us or you are with the terrorists.
Mijn stem werd gehoord.
Ook eiste ik het verdwijnen van de Paarse dictatuur in Nederland. En vanuit Rotterdam zag de patroonheilige van Rotterdam, Marco Pastors, het op de vijftiende mei geschieden. at your service
FanatiKus
11 oktober 2010, 10:37
Ook eiste ik het verdwijnen van de Paarse dictatuur in Nederland. En vanuit Rotterdam zag de patroonheilige van Rotterdam, Marco Pastors, het op de vijftiende mei geschieden.
Henk Bleker = JaapStronT (http://sptransparant.blogsome.com/2007/11/21/sp-royeert-toine/)
Na de immense verkiezingsnederlaag mocht Balkenende niet meer waarheiddelen met het volk. Met Henk Bleker (1953) kon ook partijvoorzitter Peter van Heeswijk oprotten.
Tot nog toe was de Groninger vooral bekend als dagvoorzitter tijdens partijcongressen, een job die hem volgens velen buitengewoon goed af ging. Al moet daarbij worden aangetekend dat christen-democraten voorheen niet bepaald bekend stonden om hun opstandige gedrag. Maar ook met opstandige CDA’ers weet Bleker wel raad, zo bewees hij de afgelopen periode. Met fractieleider Verhagen loodste hij de partij door een rumoerige periode.
Nu blijkt dat, na het bewogen CDA-congres, er nog steeds onrust onder de leden leeft, klinken van verschillende kanten smeekbedes aan het adres van Bleker om toch vooral aan te blijven als partijvoorzitter. Maar de interimmer wilde graag terug naar Groningen, naar zijn Welsh pony’s en RTV Noord, waarvan hij directeur is. Inmiddels lijkt die terugkeer weer afgeblazen. „Tja, als je gebeld wordt”, zeggen partijgenoten. „Dan moet je wel een héél goed excuus hebben om nee te zeggen.” En dat excuus had Bleker blijkbaar niet. Hij wordt staatssecretaris van economische zaken.
Bleker de nieuwe Vogelaar ?!
Blijkbaar is de cultuur van de SP zodanig dat een lid niet op eigen houtje mag opereren.
ben je niet solidair aan de afspraken dan wordt je eruit geknikkerd.
Dat zie je niet alleen bij Rob MotMaker, maar ook bij Toine van Bergen en Yilidrium.
Blijkbaar is de SP nog niet zo voor een cultuur van ‘waarheid delen’.
Zelfs de VVD begint natigheid te voelen bij de 3e SpinozaGolf.
Nadat Ayaan, Wilders en Verdonk zijn geofferd moet volgens Wiegel nu het hoofdbestuur wijken.
Blijkbaar wis de VVD beter voorbereid dan LinkseKerk!
harriechristus
14 oktober 2010, 18:51
Is dit ook al filosofie?
VrijheidNu
15 oktober 2010, 09:29
Is dit ook al filosofie?
Dit zijn de gevolgen van het GELD=MACHT-filosofie!
Zarathustra
15 oktober 2010, 09:31
-
VrijheidNu
15 oktober 2010, 09:33
kansloos
Maar bepaalt mede de werkelijkheid van alledag!
Zarathustra
15 oktober 2010, 09:36
-
VrijheidNu
15 oktober 2010, 09:40
Ja een mede als onderdeel van alle meden van alle in oneindigheid bestaande meden.
Omschrijving van Spinoza vind ik beter:
Bepaling VI. Door God versta ik een volstrekt oneindig wezen, dat is een zelfstandig wezen met oneindig vele eigenschappen, waarvan elke de eeuwige en oneindige wezenheid uitdrukt
Ofwel wat is de filosofie van ieder bewustzijn in de optiek van de onbewogen beweger - de 1 - ofwel de absolute waarheid!
Zarathustra
15 oktober 2010, 10:07
-
FanatiKus
15 oktober 2010, 11:34
Die Sprache ist das Haus des Seins. (Heidegger)
De spraak is de uiting van de interactie tussen geweten en intuïtie!
Zarathustra
15 oktober 2010, 11:34
-
FanatiKus
15 oktober 2010, 11:35
Waarom?
Dat zegt de traditie van de 3e SpinozaGolf en jouw antwoord zegt me dat jij daar niets van weet!
Zarathustra
15 oktober 2010, 11:40
-
FanatiKus
15 oktober 2010, 11:46
Vanuit die traditie van de 3e spinozagolf, zoals jij die voor ogen hebt en zoals deze in taal is geformuleerd en geinterpreteerd en als vervolg op de 2e spinozagolf (Immanuel Kant, wat overigens een vreemde vergelijking is), kan ik me jouw perceptie van spraak wel begrijpen. En heb je geen andere keus dan te zeggen wat je zegt. Ik betwijfel dit allemaal ten zeerste. Tevens geef ik in de traditie van Immanuel Kant en zijn inspiratiebron over ruimte en tijd Augustinus, een aantal stukken die de waarheid van jou betwijfelen en zo geeft mijn quote hieronder ook een twijfelbare stelling aan. En zo is ieder hermeneutisch project aan twijfel onderhevig.
Met taal bedoel ik overigens communicatie, dat is meer dan spraak alleen.
2e SpinozaGolf was de onafhankelijkheidsstrijd van Amerika (http://www.allesamerika.com/4-juli.html) die onder het juk uit wilde van de Europese dogma's van Kant. De VS wilde dat iedere mens voor zijn eigen geluk mocht gaan, terwijl in Europa eerst je wil moet worden gebroken!
Zarathustra
15 oktober 2010, 11:54
-
VrijheidNu
16 oktober 2010, 10:23
De ministers mogen privévliegtuigen inhuren alleen voor FaceToFace in het kader van OranjePapegaaY, maar alleen als het regeringstoestel, de KBX bezet is Voor achterkamertjesPolitiek en ook het ministerie van Defensie Voor StaatsGeheimen geen toestel paraat heeft. Dat moet een ministerie aangeven bij de luchtvaartcoördinator van V&W. Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat vier ministeries vliegtuigen zelf hebben ingehuurd, zonder het te melden aan de luchtvaartcoördinator: Buitenlandse Zaken, Defensie, Economische Zaken en Volksgezondheid.
Camiel Eurlings is door Balkenende gewogen en te licht bevonden!
http://www.volkskrant.nl/static/FOTO/pe/11/14/1/media_xl_316741.jpg?20101112180641
Het CDA-partijbestuur dat de dag na de val van het kabinet bijeenkomt op 20 februari, krijgt van partijvoorzitter Peter van Heeswijk te horen dat er geen discussie mag ontstaan over het leiderschap van Balkenende en dat hij opnieuw de lijsttrekker moet worden.
Zarathustra
16 oktober 2010, 10:25
-
FanatiKus
17 oktober 2010, 09:59
wat ben jij toch cryptisch en cynisch.
Alleen geïnteresseerd hoe de informatiestromen lopen
Hetzelfde als een EEG-scan de neuronen wil volgen om zo het volgende bewustzijnsinhoud te kunnen analyseren!
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:01
-
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:03
Nou als woorden en namen worden veranderd en een andere lading krijgen in een relevantie tekst in een discussie, dan kan dat nooit zuiver waar zijn en absoluut waar ook al is dit zelfs een onderdeel van de absolute waarheid in een wereld waarin ik in relatie sta met de vrijheid van de absolute waarheid en mijn verhouding daartoe, zoals ik in de wereld ben geworpen.
Daarom moet je dus blijven waarheiddelen met andersdenkenden om de harmonie te kunnen bewaren!
VrijheidNu
24 november 2010, 09:10
2e SpinozaGolf was de onafhankelijkheidsstrijd van Amerika (http://www.allesamerika.com/4-juli.html) die onder het juk uit wilde van de Europese dogma's van Kant. De VS wilde dat iedere mens voor zijn eigen geluk mocht gaan, terwijl in Europa eerst je wil moet worden gebroken!
Dit verschijnsel zien we nu dus ook op de financiële markten.
Terwijl de VS alleen nog maar redeneert volgens 'Wie goed is krijgt geld' wordt Europa door het psychosegeloof voorbereid op een burgeroorlog!
Black Wednesay is een heel goed voorbeeld. Het onmogelijke werd mogelijk en Bundesbank is nu ECB. ECB staat nu zelf onder druk vabwege de rotzooi die ze op de balans genomen hebben en de Duitsers accepteren niet een herhaling van Weimar.
Politici hebben momenteel geen besf hoe ernstig de situatie is behalve misschien de Duitsers met Weber en Schauble.
En waarom weten politici dit niet !?!?!?
Heeft het misschien te maken met 'opleiding', 'genenstructuur' of gewoon niet genoeg 'gezond verstand' ?!?!!?
Vandaag staat in de Volkskrant een opiniestuk van mijn hand waarin ik beweer dat Europa een onontwarbare schuldengemeenschap is geworden, een bodemloze put die als politieke realiteit maar beter erkend kan worden. Als zodanig is een lotsverbondenheid ontstaan waarvan Europese idealisten vroeger slechts konden dromen.
Ik maak er nog een paar kanttekeningen bij, omdat het stuk niet helemaal volledig is afgedrukt en een deel van mijn redenering is weggevallen. Nu kan de indruk ontstaan dat ik vind dat de eurozone zo snel mogelijk moet worden opgedoekt, maar dat wil ik geenszins beweren. Wat dat betreft ben ik het eurocynisme voorbij. Weliswaar had ik in de jaren negentig bedenkingen bij het opgeven van de gulden, omdat juist Nederland met het opgeven van een ‘harde’ munt een relatief groot offer bracht, maar dat besluit is nu eenmaal genomen en ’verlies’ moet je nemen. Dat er tegenwoordig in Nederland (en ook in landen als Duitsland en Frankrijk) alleen nog euroscepsis lijkt te heersen, doet daar niks aan af. Die euroscepsis kwam te laat en waar waren al die eurosceptici toen het er echt om ging?
Wel denk ik dat de eurosceptici nu meer dan ooit aan zet zijn om zich te verenigen en kleur te bekennen. Van de euro-idealisten weten we dat ze voor de euro zijn, maar de eurosceptici verschuilen zich achter hun scepsis en roepen bij elke crisis ‘I told you so’ (de sterkste euroscepsis zit bij de Engelstalige pers die op de financiële markten wordt gespeld). Dit kan zo niet doorgaan. Ik denk dat euro-idealisten en eurosceptici binnen de eurozone in hetzelfde schuitje zijn komen te zitten (in die zin is Europa een schuldengemeenschap geworden die er voor de kredietcrisis en het met overheidsgeld overeind houden van banken niet was) en gezamenlijk moeten zien door te roeien met de riemen die er nog zijn. In die zin wordt er ook veel te makkelijk gesproken over het opbreken van de eurozone in noordelijke en zuidelijke landen, alsof dat een levensvatbare optie is. Ik denk dat alle partijen binnenboord gehouden moeten worden, omdat anders het einde zoek is en het hele schip zinkt. Dat zal uiteindelijk ook de sterke landen naar beneden halen.
Tot slot nog één opmerking. De Spinelligroep die in het Volkskrantartikel wordt genoemd staat niet onder leiding van Altiero Spinelli, maar is in zijn geest opgericht (de man is al sinds 1986 dood). Foutje bij deze gecorrigeerd. Dat euro-idealisten naar voorbeelden uit het verleden verwijzen, en momenteel geen krachtige vertegenwoordigers voor de toekomst hebben, is overigens een teken aan de wand. Reden te meer voor de eurosceptici om uit hun schulp te kruipen en ideeën uit te werken over hoe het met Europa verder moet.
Zoals je in het Volkskrant artikel aangeeft zijn de eurocraten gewaarschuwd voor precies deze situatie, maar Duitsland wilde uiteindelijk wel meedoen in ruil voor eenwording en bemoeienis met Oost-Duitsland. Wel, de euro in haar huidige vorm gaat het vrijwel zeker niet redden. De schuldbedragen zijn gewoon te groot en konden bovendien nog wel eens een stuk groter gaan worden zodra we fase II van de kredietcrisis ingaan. Ik tip uiterlijk zomer 2011 voor de aanvang daarvan.
Naast de euro zitten ook de US dollar en het Britse pound in grote problemen. Robert Zoellick van de wereldbank heeft openlijk gepleit voor een herintroductie van goud in het monetaire stelsel. Binnen het IMF wordt er gesproken over introductie van Special Drawing Rights ter vervanging van de US dollar als het internationale betaalmiddel. China heeft gespeculeert over de Bancor, een idee van John Maynard Keynes. Rusland en India kopen enorme hoeveelheden goud als bescherming tegen de currency-onzekerheden.
Persoonlijk vind ik het volkomen onaanvaardbaar wanneer de kosten voor de falende banken en het falende controle- en reguleringsorganisaties op de belastingbetaler worden afgeschoven. Ik begrijp dan ook niet goed waarom je daarvoor een voorkeur uitspreekt.
De eurosceptici zijn het lang niet allemaal met elkaar eens, zie maar het verschil tussen SP en PVV in de EU. Het lijkt me duidelijk dat de EU zich niet kan permitteren om snel te integreren en/of uit te breiden. Er zou consolidatie moeten plaatsvinden, terwijl de EU meer en betere pogingen doet om de kloof met de burger te verkleinen en de democratie te versterken. Verder is er een stroming die vindt dat de EU zich meer moet beperken tot kerntaken.
Ook Van Baar valt in de “previous investment trap”.
Dat wil zeggen dat mensen koste wat kost door gaan op het pad van een ooit verkeerd genomen beslissing en niet eieren voor hun geld kiezen en stoppen met de verkeerde keuze. In dit geval dus de keuze voor de euro.
Als je echt je verlies wilt nemen zoals Van Baar moedig stelt, zal je toch echt uit de euro moeten stappen en een nieuwe start moeten maken. Dat is je verlies nemen.
Door erin te blijven néém je geen verlies, maar ga je failliet.
Als je tot voor kort iemand probeerde uit te leggen, dat het exact de bedoeling was van het bankenkartel en politiek om de EU-greep naar de macht te faciliteren door de nationale staten stuk voor stuk het bankroet in te duwen, werd je niet zozeer getypeerd met het eufemisme ‘euroscepticus’, maar weggezet als aanhanger van een samenzweringstheorie.
En nu wordt ook nog die zich onder ieders ogen voltrekkende historisch-materialistische praktijk van het socialistisch bankenkartel en hun politieke koelies nota bene door Dirk Jan van Baar hier fatalistisch aangeprezen als ons aller noodlotsverbonden schuldengemeenschap.
Het stadium van denial is Van Baar dus al voorbij, het wachten is nu alleen nog op het moment dat hij de invoering van de Europese inkomstenbelasting en Europees begrotingstekort om de economie te stimuleren gaat aanprijzen.
De markt ruikt bloed en ‘is going for the kill’. Het is nu een zaak tussen de markt en de wilskracht van de politici. Lijkt me redelijk duidelijk wat de uitkomst zal worden, dus ga short Wellink & Co.
FanatiKus
30 december 2010, 23:54
'Wie goed is krijgt geld' wordt Europa door het psychosegeloof voorbereid op een burgeroorlog!
En waarom weten politici dit niet !?!?!?
Heeft het misschien te maken met 'opleiding', 'genenstructuur' of gewoon niet genoeg 'gezond verstand' ?!?!!?
WegGeheim (http://tinyurl.com/2wytttl)
IntuitieTrainer
6 mei 2011, 11:42
Behelste het conflict tussen Wilders en VVD-top ook al de interpretatie van 3e SpinozaGolf. Volgens ingelichtte bronnen zou Fortuyn tijdens de eventuele formatie besprekingen pas de namen krijgen van eventuele kandidaten voor 'onderwijs' cq 'integratie'.
Dit is waarschijnlijk ook de onderhandelingstruc van Wilders en daarom komt het hem goed uit dat hij geen ministers hoeft te leveren.
Niet onderhandelingstruc van Wilders, maar van #SiT.
Dit is ook de reden dat het HOF van Amsterdam de getuigen van Wilders voor zijn Islamkritiek niet echt waardevol vinden.
De Amerikaanse president Barack Obama zal de militairen samen met vicepresident Joe Biden bedanken voor de raid waarbij Osama bin Laden gedood werd.
Obama probeert tot nog toe niet al te veel vreugde te tonen over de dood van Bin Laden, maar hij heeft wel een reeks gebeurtenissen gepland die ervoor zorgen dat het succes van de operatie op de voorgrond blijft. Donderdag legde Obama een krans bij het monument bij Ground Zero in New York en bracht hij een bezoek aan een post van de brandweer in Manhattan. 'Als wij zeggen dat we iets nooit zullen vergeten, dan menen we dat', zei hij daar onder andere.
Het Witte Huis heeft besloten geen foto's van het lichaam van Bin Laden vrij te geven omdat het beeld van een man die in zijn hoofd geschoten te schokkend zou zijn.
"De succesvolle missie tegen Osama bin Laden is een geweldige prestatie", zei een woordvoerder van het Witte Huis. "Maar het feit blijft dat we nog steeds in een oorlog verwikkeld zijn, dat we honderdduizend man militair personeel in Afghanistan hebben, dat we troepen in Irak hebben en militairen in andere delen van de wereld en - in sommige gevallen - in gevaarlijke situaties. Het is dus belangrijk te erkennen dat ondanks de uitschakeling van Bin Laden (..) we zeer afhankelijk zijn van onze militairen. We zijn ze dan ook erg dankbaar."
VredeVrijheidDirect-beweging blijft dan ook ondergronds!
VrijheidNu
19 mei 2011, 07:51
in het kader van OranjePapegaaY, maar alleen als het regeringstoestel, de KBX bezet is Voor achterkamertjesPolitiek en ook het ministerie van Defensie Voor StaatsGeheimen geen toestel paraat heeft. Dat moet een ministerie aangeven bij de luchtvaartcoördinator van V&W. Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat vier ministeries vliegtuigen zelf hebben ingehuurd, zonder het te melden aan de luchtvaartcoördinator: Buitenlandse Zaken, Defensie, Economische Zaken en Volksgezondheid.
Wat doet voormalige partijvoorzitter Peter van Heeswijk bij DAR te Nijmegen?!
In de boodschap roept Bin Laden op om een raad op te richten voor adviezen over revoluties. Die moet beslissen over het beste moment om de opstand uit te breiden naar de rest van de moslimwereld.
Een vertraging kan ervoor zorgen dat de kans voorbij is. En bij een voortijdige actie kan het aantal slachtoffers toenemen.
Ik denk dat de wind van verandering over de hele moslimwereld zal waaien, als de absolute waarheid het toestaat.
De terroristenleider heeft de boodschap een week voor zijn dood opgenomen. De leiding van al-Qaeda had op 3 mei al aangekondigd dat het de opname snel zou vrijgeven. Dat was daags nadat Amerikaanse commando's hem doodschoten in zijn huis in Pakistan.
Osama bin Laden wordt gezien als het meesterbrein achter vele aanslagen op de Verenigde Staten, waaronder de vliegtuigaanslagen in New York en Washington in 2001.
FanatiKus
24 juli 2011, 13:58
Het Witte Huis heeft besloten geen foto's van het lichaam van Bin Laden vrij te geven omdat het beeld van een man die in zijn hoofd geschoten te schokkend zou zijn.
VredeVrijheidDirect-beweging blijft dan ook ondergronds!
Mystiek groeit ...
- Laat de Amerikanen akkoord gaan met de uitzending van honderdduizenden soldaten naar verre landen.
- Wentel de -zowel materiële als immateriële- kosten van deze peperdure oorlogen af op de dollar.
- Na een aantal jaar (dat is: nu) zijn zowel de overheidsfinanciën als het Amerikaanse leger totaal overbelast.
- De financiering zal haperen doordat de dollar uiteindelijk zal instorten. Gevolg: het einde van het Amerikaanse imperium.
- VS houdt op de enige supermacht te zijn waardoor ruimte wordt gemaakt voor het DAB-systeem.
Al is het de vraag of de verschillende democratieën wel de slimste mensen voortbrengen ...
Het opblazen van de Twin Towers in New York was één groot Vrijmetselaars ritueel ten bate van de invoering van de New Age Nieuwe Wereld Orde.
Zwitserland gidsland, wie had dat ooit kunnen denken. Prominente Zwitsers hebben nu een nieuwe, moedige stap gezet, door een onafhankelijk onderzoek te eisen naar de gebeurtenissen op en rond 9/11/01.
Daar waar de gevestigde politieke, wetenschappelijke en journalistieke orde in het Westen nog altijd vasthoudt aan de officiële lezing van 9/11, gelooft al jaren vrijwel niemand meer dat de aanslagen op de WTC torens in New York en het Pentagon in Washington enkel het werk waren van een groepje Al Qaida terroristen. Het is daarom onnodig de enorme lijst ongerijmdheden rond het officiële verhaal nog eens op te noemen. Eén duidelijk voorbeeld volstaat - de drie WTC torens in New York zijn de enige stalen wolkenkrabbers (met betonnen kern) die ooit als gevolg van een brand zijn ingestort. Volgens talloze onafhankelijke experts is er geen enkele twijfel mogelijk: deze torens zijn doelbewust opgeblazen.
Goed, 'wij' weten dat al heel lang, ondanks het feit dat de verklaringen over hoe het 9/11 verhaal dan wél in elkaar zit behoorlijk uiteenlopen. Waar de meesten het echter over eens zijn is dat de torens enkel opgeblazen kunnen zijn met medeweten van de Amerikaanse regering, of in ieder geval van machtige Amerikaanse instanties zoals de CIA en/of andere onderdelen van de vele veiligheidsdiensten. Ook bestaat er op het alternatieve internet algemene overeenstemming dat de aanslagen voorwendselen waren voor de 'war on terror' en de zinloze invasies in Afghanistan en Irak.
Ondanks alle gepresenteerde bewijzen hebben we echter niet weten te voorkomen dat ook Nederland ging meedoen en er Nederlandse soldaten in een veraf gelegen berggebied sneuvelden omdat ze daar vanwege de 9/11 leugen waren heen gestuurd. Ja, de terroristen daar bestaan echt, net zoals hun bermbommen en vuurwapens - maar waarom wél duizenden militairen sturen naar Afghanistan, maar niet naar bijvoorbeeld Soedan, waar al vele jaren massale slachtingen plaatsvinden? Niemand die ook maar iets begrijpt van deze schijnbaar volstrekte willekeur.
Veel prominente Zwitsers evenmin, maar zij willen het er in ieder geval NIET bij laten zitten. Diverse professoren, nationale raadsleden, prominente journalisten en moderators zijn nu in opstand gekomen tegen de door de Amerikaanse regering en alle andere overheden verkondigde en volgehouden leugens. Kort voor de 10e verjaardag van 9/11 hebben zij om deze reden de website 911untersuchen.ch opgericht, waarop onder andere een nieuw en onafhankelijk onderzoek naar de aanslagen wordt geëist.
Auteur Beutler merkt op dat de aanslagen de Amerikaanse regering de vrije hand hebben gegeven. 'Hebben bijna-gevechtspiloten van Al Qaeda werkelijk de hele Amerikaanse luchtruimbewaking én de CIA om de tuin geleidt?' De bekende ondernemingsadviseur en PR-expert Klaus Stöhlker: 'Het morele verval van supermacht USA is overduidelijk. Eigenlijk hebben we nu alleen nog geen bewijs dat de Iraanse president Ahmadinejad gelijk had toen hij in de VN zei dat de aanslagen op het WTC in New York met medeweten van de Amerikaanse regering moeten zijn gepleegd.
Gaat Zwitserse Frank de monetaire oorlog winnen?
Het is de hoogste tijd dat er eindelijk een onafhankelijk onderzoek komt naar wat er toen wérkelijk gebeurd is.
Het klakkeloos overnemen van de versie van de regering Bush zou in strijd zijn met het basisprincipe van de waarheidsvinding.
Wijst op het feit dat 'er in de hele architectuurgeschiedenis maar drie wolkenkrabbers met een stalen skelet door een brand zijn ingestort: WTC 1, WTC 2 en WTC 7. Wie daarnaast weet dat de temperatuur van een kerosinebrand onder het smeltpunt van staal ligt, ziet al snel dat de torens van het World Trade Center opgeblazen werden en de officiële versie van de gang van zaken niet kan kloppen.'
Een breed aangehangen alternatieve verklaring van 9/11 is zoals eerder gezegd een 'false flag' operatie door de CIA, met als doel de invasies van Irak en Afghanistan te rechtvaardigen.
Daarnaast werd 9/11 gebruikt om in de VS zelf strenge maatregelen te nemen die de vrijheid -van beweging, van meningsuiting, etc.- van de Amerikanen steeds verder inperkten. Zo mag de president van de VS volgens de Patriot Acts inmiddels op eigen houtje militaire actie ondernemen tegen landen, volken, groeperingen en individuen, zelfs als er enkel sprake is van verdenkingen (van bijvoorbeeld terrorisme).
Of een aanval van Hackers ....
FanatiKus
2 augustus 2011, 17:33
Nu de vraag of de IntuïtieTrainers de regie kunnen volgen ...
In DEBT=MONEY-systeem moeten banken wel schulden kopen om dadelijk mee te mogen doen met schuldsanering.
Immers daar wordt de spelregels voor de toekomst uitgelegd!
De schatrijke Saudische prins Alwaleed bin Talal (neef van de koning) wil in de havenstad Jeddah een wolkenkrabber bouwen van minstens een kilometer hoog. Met de bouw is een bedrag gemoeid van 865 miljoen euro.
Als het plan slaagt, overvleugelt de toren over vijf jaar de 828 meter hoge Burj Khalifa in Dubai. Dat is nu het hoogste gebouw ter wereld.
Een Amerikaans architectenbureau ontwerpt de wolkenkrabber en de bouw zelf wordt gedaan door de Bin Laden Group.
Ondertussen wordt de gewone Amerikaan een poot uitgerukt!
The debt ceiling debacle has just cost U.S. taxpayers more than $1.7 billion. (http://money.cnn.com/2011/08/01/markets/debt_ceiling_treasury_bills/index.htm?iid=HP_LN)
FanatiKus
11 september 2011, 08:18
Hypothese:
Indien ieder mens in het systeem 'Liegen om te Leven' voor zijn eigen geluk mag gaan. Dan is de logische consequentie toch dat landen (regeringsleiders) die het volk leugens voorhouden worden geïsoleerd!
Bewijs:
Zie de Arabische Lente!
Over de hele wereld wordt stilgestaan bij de aanslagen van 11 september 2001, vandaag precies tien jaar geleden. In Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld was een kerkdienst voor de 2976 slachtoffers.
Ook in Azië en Europa wordt stilgestaan bij de aanslagen die door al-Qaida werden gepleegd. In Den Haag is om 15.00 uur een dienst in de Kloosterkerk waar ook premier Rutte aanwezig zal zijn.
President Obama bezoekt vandaag Pennsylvania, Washington en New York. Op Ground Zero, de plek waar de Twin Towers stonden, wordt een monument onthuld. Net als in voorgaande jaren worden de namen van alle slachtoffers voorgelezen.
en wat gebeurt er in de moskeën ?! (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7793/10-jaar-na-9-11/article/detail/2899840/2011/09/11/De-hoofdrolspelers-van-9-11-hoe-gaat-het-nu-met-ze.dhtml)
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2011/12/5/14/20110909150631/media_l_938099.jpg
Mijn bloed kookte.
We zouden erachterkomen wie dit op hun geweten hadden, en ze op hun donder geven.
Zijn de amerikanen ook al op de hoogte hoe ze het systeem 'Leven en Laten Leven' gaan invoeren?!
VrijheidNu
11 september 2011, 09:24
Hypothese:
Indien ieder mens in het systeem 'Liegen om te Leven' voor zijn eigen geluk mag gaan. Dan is de logische consequentie toch dat landen (regeringsleiders) die het volk leugens voorhouden worden geïsoleerd!
Bewijs:
Zie de Arabische Lente!
Ik zie nog steeds geen voorstel om 'rente'-betalingen te integreren met 'belasting'-betalingen!
President Obama has unveiled a $447 billion package of tax cuts and new government spending to help stimulate the economy and boost employment. The "American Jobs Act" calls for extending unemployment insurance at a cost of $49 billion, modernizing schools for $30 billion, and investing in transportation infrastructure projects for $50 billion. Tax relief accounts for the bulk of the proposal through cuts to payroll taxes. Speaking before a joint session of Congress, Obama urged lawmakers to pass the bill.
Wanneer gaan de WetMakers de logica van de '1' als model omarmen?!
It will create more jobs for construction workers, more jobs for teachers, more jobs for veterans, and more jobs for long-term unemployed. It will provide—it will provide a tax break for companies who hire new workers, and it will cut payroll taxes in half for every working American and every small business. It will provide a jolt to an economy that has stalled and give companies confidence that if they invest and if they hire, there will be customers for their products and services.
Other factors also may restrain growth in coming quarters. For example, state and local governments continue to tighten their belts by cutting spending and reducing payrolls in the face of ongoing budgetary pressures, and federal fiscal stimulus is being withdrawn. There is ample room for debate about the appropriate size and role of the government in the longer run, but in the absence of adequate demand from the private sector, a substantial fiscal consolidation in the shorter term could add to the headwinds facing economic growth and hiring.
FanatiKus
11 september 2011, 16:32
Ik zie nog steeds geen voorstel om 'rente'-betalingen te integreren met 'belasting'-betalingen!
Wanneer gaan de WetMakers de logica van de '1' als model omarmen?!
Geen ID
In de ogen van president Mahmoud Ahmadinejad was 9/11 slechts "een gecompliceerd spel, bedoeld om de mensheid op te hitsen en een smoes te vinden om Irak en Afghanistan te bezetten".
Staatszender Press TV hield het erop dat de aanslagplegers "naar verluidt" lid waren van al-Qaeda.
Ahmadinejad suggereerde vorig jaar dat "sommige onderdelen van de Amerikaanse regering de aanval in scène hebben gezet om de kwakkelende economie te stimuleren en de greep op het Midden-Oosten te vergroten".
Hij deed dat in New York tijdens een toespraak voor de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Uit protest verlieten veel westerse diplomaten de zaal, onder wie de Nederlandse gezanten.
En zo'n gedrag moet vertrouwen in de toekomst wekken?!
VrijheidNu
15 september 2011, 17:14
Former Senator Bob Graham Urges Obama to Reopen Investigation into Saudi Role in 9/11 Attacks (http://www.democracynow.org/2011/9/15/former_senator_bob_graham_urges_obama)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.