PDA

Vollständige Version anzeigen : Interessant interview: In Holland Free Speech on Trial; By Ayaan Hirsi Ali

King George
12 oktober 2010, 06:49
Imagine if a leader within the tea party movement were able to persuade its members to establish a third political party. Imagine he succeeded—overwhelmingly—and that as their leader he stood a real chance of winning the presidency. Then imagine that in anticipation of his electoral victory, the Democrats and Republicans quickly modified an existing antidiscrimination law so that he could be convicted for statements he made on the campaign trail.

All of this seems impossible in a 21st-century liberal democracy. But it is exactly what is happening in Holland to Dutch parliamentarian Geert Wilders.

Lees verder (http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704657304575539872944767984.html)

FvdV
12 oktober 2010, 11:55
Het strafrechtelijke proces tegen Geert Wilders (PVV) kan de sluimerende spanningen tussen de miljoen moslims en de 1,4 miljoen PVV-stemmers in Nederland op korte termijn tot een kookpunt brengen.

Dat schrijft Ayaan Hirsi Ali dinsdag in een opinieartikel in The Wall Street Journal.

Bron: Elsevier (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/278262/Wildersproces-leidt-tot-gewelddadige-confrontaties.htm?rss=true)

'Nederland heeft in het verleden al kennisgemaakt met islamitisch geweld en het zou goed kunnen dat er nieuwe gewelddadige confrontaties komen,' aldus Hirsi Ali.

Elites
In het stuk vraagt ze zich af hoe het mogelijk is dat in een 'volwassen Europese liberale democratie' een gekozen parlementslid wordt vervolgd vanwege zijn politieke standpunten inzake 'het meest knellende onderwerp van deze tijd, namelijk het islamitisch fundamentalisme'.

Volgens Hirsi Ali zijn daar drie redenen voor te noemen. Allereerst dat Nederland niet kan omgaan met meningen die te veel afwijken van de consensus. Het enige wat 'elites' daartegenover kunnen stellen, betoogt Hirsi Ali, is 'het gevaarlijke idee van tolerantie'.

Een andere reden voor het proces is, volgens de voormalige PvdA- en VVD-politicus, dat moslims een steeds sterker politiek blok vormen, en dat daar rekening mee wordt gehouden. 'Tijdens de lokale verkiezingen in 2006 vormden moslims voor de eerste keer een machtsblok dat een partij kon maken of breken.'

Druk
De laatste reden voor de Wilders-zaak is de druk die buitenlandse islamitische organisaties opleggen aan Europese landen om het debat over de islam in de kiem te smoren. Een van hun strategiën is, volgens Hirsi Ali, er bij instanties als de Europese Unie op aan te dringen 'haatzaaien' strafbaar te stellen.

Ze concludeert dat deze zaak 'op korte termijn' de spanningen tot een hoogtepunt kan brengen. 'Maar fundamenteler is, dat dit proces, zelfs als Wilders wint, de moedige critici van de islam het zwijgen op kan leggen. (…) Als vrijheid van meningsuiting niet wordt beschermd in Europa, zijn we reeds aan het verliezen.'

King George
12 oktober 2010, 13:31
Maar eens temeer blijkt weer eens hoe Ayaan Hirsi Ali is geslachtofferd op het altaar van de zelfislamisering, waar Nederland zich diep en diep voor dient te schamen. De zwarte parel Ayaan Hirsi Ali blijkt een groot intellectueel en maatschappijkenner te zijn, wiens visionariteit hier in Nederland altijd is miskend. En haar ster rijst nog altijd.

King George
12 oktober 2010, 13:33
Bekijk video Ayaan Hirsi Ali over de Islam (http://video.elsevier.nl/?11796688) (duur: 5 minuten en 42 seconden)

kruispunt
12 oktober 2010, 13:38
Maar eens temeer blijkt weer eens hoe Ayaan Hirsi Ali is geslachtofferd op het altaar van de zelfislamisering, waar Nederland zich diep en diep voor dient te schamen. De zwarte parel Ayaan Hirsi Ali blijkt een groot intellectueel en maatschappijkenner te zijn, wiens visionariteit hier in Nederland altijd is miskend. En haar ster rijst nog altijd.

Ahum, als Hirsi Ali vandaag de dag uit Somalie hier aan de deur zou kloppen om asiel aan te vragen dan zou je haar toch linea recta willen terugsturen, Kingetje? Dat verdedigde je toch in een ander draadje? Dus wel een beetje hypocriet van je als je nu zegt dat ze in Nederland altijd miskend is en geslachtofferd is...

King George
12 oktober 2010, 13:45
Je kent de toetsingscriteria voor een Green Card, welke de toetsingscriteria horen te zijn voor een (tijdelijke) verblijfsvergunning. Dus probeer ons geen zand in de ogen te strooien, hoezeer die rijkelijk op de kop van struisvogels aanwezig zijn als ze zojuist andermaal blijk hebben gegeven van een kop in het zand visie.

adiO

kruispunt
12 oktober 2010, 13:53
Je kent de toetsingscriteria voor een Green Card, welke de toetsingscriteria horen te zijn voor een (tijdelijke) verblijfsvergunning. Dus probeer ons geen zand in de ogen te strooien, hoezeer die rijkelijk op de kop van struisvogels aanwezig zijn als ze zojuist andermaal blijk hebben gegeven van een kop in het zand visie.

adiO

Je bent blijkbaar vergeten dat Hirsi Ali loog bij haar 'toetsingscriteria' en dat dit in jouw toetsingscriteria al een reden was om haar linea recta terug te sturen. Dus probeer ons geen zand in de ogen te strooien over jouw bereidheid om mensen op te nemen. Jouw gedachtengoed is wel bekend bij ons.

Caesar
12 oktober 2010, 13:57
Ahum, als Hirsi Ali vandaag de dag uit Somalie hier aan de deur zou kloppen om asiel aan te vragen dan zou je haar toch linea recta willen terugsturen, Kingetje? Dat verdedigde je toch in een ander draadje? Dus wel een beetje hypocriet van je als je nu zegt dat ze in Nederland altijd miskend is en geslachtofferd is...

Gezien het moslim-fundamentalisme, waar mevr. Hirsi Ali aan leed, in de tijd dat ze naar Nederland kwam, had ze inderdaad beter niet toegelaten kunnen worden.

Omdat zich een wonder heeft voltrokken in de hersenpan van mevr. Hirsi Ali, en zij één van de voornaamste strijders tegen de radikale islam is geworden, moeten we haar als één der onzen beschouwen en haar van dienst zijn zoveel als we kunnen. We hebben mensen als haar nodig!

King George
12 oktober 2010, 13:59
Gezien het moslim-fundamentalisme, waar mevr. Hirsi Ali aan leed, in de tijd dat ze naar Nederland kwam, had ze inderdaad beter niet toegelaten kunnen worden.

Omdat zich een wonder heeft voltrokken in de hersenpan van mevr. Hirsi Ali, en zij één van de voornaamste strijders tegen de radikale islam is geworden, moeten we haar als één der onzen beschouwen en haar van dienst zijn zoveel als we kunnen. We hebben mensen als haar nodig!

toPpie

kruispunt
12 oktober 2010, 14:04

In dat geval is het toch dom om mensen linea retca aan de grens terug testuren zoals kereltje king ons wil doen overtuigen? Wonderen kunnen zich in vele hersenpannen voltrekken als daar de tijd voor gegeven wordt. We hebben mensen als Hirsi Ali nodig maar die zullen er niet zijn als ze linea recta aan de grens teruggestuurd worden door kereltjes kingen. Ali is binnen gekomen ondanks kereltjes kingen.

Caesar
12 oktober 2010, 14:12
Wonderen kunnen zich in vele hersenpannen voltrekken als daar de tijd voor gegeven wordt. We hebben mensen als Hirsi Ali nodig maar die zullen er niet zijn als ze linea recta aan de grens teruggestuurd worden door kereltjes kingen. Ali is binnen gekomen ondanks kereltjes kingen.

We gaan toch niet half Somalië of een ander woestijnland, naar hier evacueren, in de hoop dat er weer zo'n bekeerling tot Westerse waarden tussen zit?! Beter is het om mensen, waarvan we 100% zeker weten dat ze tegen barbaarse praktijken zijn, zoals door de koran voorgeschreven, togang te verlenen EN VOOR DE REST NIEMAND.

Vind je het niet arrogant, om over "kereltje" te spreken, als het gaat om een gewaardeerd mede-forumlid?

King George
12 oktober 2010, 14:16
We gaan toch niet half Somalië of een ander woestijnland, naar hier evacueren, in de hoop dat er weer zo'n bekeerling tot Westerse waarden tussen zit?! Beter is het om mensen, waarvan we 100% zeker weten dat ze tegen barbaarse praktijken zijn, zoals door de koran voorgeschreven, togang te verlenen EN VOOR DE REST NIEMAND.
De toetsingscriteria voor een green card dienen reeds voor de poort te worden toegepast!

Vind je het niet arrogant, om over "kereltje" te spreken, als het gaat om een gewaardeerd mede-forumlid?
Ik vraag me ook af of we wel zo vergevingsgezind moeten zijn naar mensen die niet beter weten...

kruispunt
12 oktober 2010, 14:18

Maar dat wist je niet voordat ze binnen kwam, ze loog over haar afkomst, weet je nog? En als het aan kereltjes kingen lag was ze linea recta bij de grens terug gestuurd. Dus ONDANKS mensen zoals kereltjes kingen en jijzelf hebben we er toch één binnengekregen die de moeite waard was..als het aan jullie lag was ze teruggestuurd naar het oorlogsgebied zoals je nu ook met dat Afgaanse gezin wilt doen.

Juist...

King George
12 oktober 2010, 14:23
We gaan echt geen bakken vol gevolgschade over ons af laten roepen om misschien één paraltje te kunnen vinden. Sterker nog:

http://i51.tinypic.com/20k509k.jpg

King George
12 oktober 2010, 14:25

Juist...

En zoals we allemaal weten: Arrogantie gaat hand in hand met lafheid.

Caesar
12 oktober 2010, 14:25
En als het aan kereltjes kingen lag was ze linea recta bij de grens terug gestuurd. Dus ONDANKS mensen zoals kereltjes kingen en jijzelf hebben we er toch één binnengekregen die de moeite waard was..als het aan jullie lag was ze teruggestuurd naar het oorlogsgebied zoals je nu ook met dat Afgaanse gezin wilt doen.
Juist...

Je dacht toch niet dat ik de discussie ga voortzetten als je me gaat beledigen, hè?

kruispunt
12 oktober 2010, 14:31
We gaan echt geen bakken vol gevolgschade over ons af laten roepen om misschien één paraltje te kunnen vinden.

Dus zoals ik al zei: als Hirsi Ali vandaag de dag uit Somalie hier aan de deur zou kloppen om asiel aan te vragen dan zou je haar linea recta willen terugsturen. Dat verdedigde je toch in een ander draadje? Dus het is wel een beetje hypocriet van je als je nu zegt dat ze in Nederland altijd miskend is en geslachtofferd is en dat er een pareltje gevonden is..dat pareltje is dus gevonden ondanks mensen zoals jij dus sla je niet op de borst en eigen je niet Hirsi Ali toe als een medestander van je..als het echt aan jou gelegen zou hebben zou ze nu liggen te rotten in de woestijn van Somalie...

King George
12 oktober 2010, 14:31
Het begint op groepsbelediging te gaan lijken... :rolleyes:

King George
12 oktober 2010, 14:32
http://i53.tinypic.com/2e3y6h5.jpg

Hebben wij nog een VERO in de werkkast? :rolleyes:

kruispunt
12 oktober 2010, 14:36
Je dacht toch niet dat ik de discussie ga voortzetten als je me gaat beledigen, hè?

Maar mijn beste man..jij verdedigde toch het rucksichtlos terugsturen van gezinnen inclusief kinderen naar oorlogsgebieden? Als jij Hirsi Ali nu niet zou kennen en ze zou vandaag asiel proberen aan te vragen in Nederland dan zijn kereltje king en jij toch de eersten om dat te weigeren en haar naar Somalie terug te sturen..of zie ik dat nu verkeerd? Ik hou mij aanbevolen voor argumenten die mij een andere indruk van jou zouden kunnen geven, en dat meen ik.

kruispunt
12 oktober 2010, 14:39
Het begint op groepsbelediging te gaan lijken... :rolleyes:

Nee hoor, dat is helemaal geen belediging. Het is gewoon de indruk die jij gegeven hebt met jouw mening over het terugsturen van dat Afghaanse gezin. Nu met Hirsi Ali heb je een 100 procent omgekeerde mening blijkbaar, een stuk menselijker.

En volgens de algehele normen van vandaag kan beledigen toch helemaal niet meer? Alleen iets als belediging opvatten kan nog en als je dat deed spijt me dat voor je maar daar kan ik niet mee zitten.

Caesar
12 oktober 2010, 14:40
Als jij Hirsi Ali nu niet zou kennen en ze zou vandaag asiel proberen aan te vragen in Nederland dan zijn kereltje king en jij toch de eersten om dat te weigeren en haar naar Somalie terug te sturen..of zie ik dat nu verkeerd? Ik hou mij aanbevolen voor argumenten die mij een andere indruk van jou zouden kunnen geven, en dat meen ik.

We zijn helemaal uitgediscussieerd, want je blijft volharden in beledigende taal.

King George
12 oktober 2010, 14:42
Een notoire recidivist.

Zie het als frustratieagressie. Enkel valse sentimenten kunnen rondbazuinen en geen valide argumenten en dan uit frustratie op de man gaan spelen als wij deze babbeltrucs doorprikken.

kruispunt
12 oktober 2010, 14:44
We zijn helemaal uitgediscussieerd, want je blijft volharden in beledigende taal.

Ik begrijp nu niet helemaal wat je beledigend vindt of je moet 'kereltje king' beledigend vinden...nou, king vindt dat helemaal niet hoor. Hij noemde mij ook gewoon kereltje kapitein kruispunt een paar uurtjes geleden en ik praat dus gewoon op hetzelfde niveau met hem. Ik ben de kwaadste niet en pas mij makkelijk aan..

kruispunt
12 oktober 2010, 14:48
Een notoire recidivist.

Zie het als frustratieagressie. Enkel valse sentimenten kunnen rondbazuinen en geen valide argumenten en dan uit frustratie op de man gaan spelen als wij deze babbeltrucs doorprikken.

Wij zien hier duidelijk dat je uitgeluld bent en geen argumenten meer hebt om jouw flexible uitzetgedachten te verdedigen..

Wij begrijpen dat het nu moeilijk voor je wordt en wij laten je dan verder ook maar met rust. Wij zien daar namelijk dwars doorheen.

King George
12 oktober 2010, 14:51
Voor wie blind in valse sentimenten gelooft:

http://i52.tinypic.com/2mre4d1.jpg

Voor wie kijkt en de bittere praktijk maar al te vaak onder ogen heeft gezien en merkt dat er niet sprake is van iets incidenteels, maar dat er een patroon in te herkennen valt en sprake is van iets structureels:

STOCKHOLM - De Zweedse politie heeft een 21-jarige man gearresteerd op verdenking van brandstichting in het huis van de Zweedse cartoonist Lars Vilks. De man werd zaterdagavond laat in zijn huis in het zuiden van het land van zijn bed gelicht. De man van Kosovaarse afkomst woont in Landskrona, ongeveer 40 kilometer van Vilks woonplaats Nynashamnsvage in het zuidwesten van Zweden. Hij was geen bekende van de politie, aldus een woordvoerder zondag.
Lees verder (http://www.telegraaf.nl/buitenland/6724144/__Brandstichter_Vilks_aangehouden__.html?p=16,3)
En wat moesten we die mensen uit die oorlogsgebieden toch zielig vinden...

De Deense politie heeft een 27-jarige Somalische man neergeschoten voor de woning van cartoonist Kurt Westergaard in de stad Viby. De tekenaar van een aantal omstreden spotprenten over de islamitische profeet Mohammed was thuis toen de man probeerde binnen te komen.

Westergaard wist op het alarm te drukken, waardoor de politie snel kon komen. De politie heeft een nabij de woning gelegen observatiepost, waardoor de Somaliër vlot werd onderschept. Dat meldde de Deense krant Politiken. Westergaard is ongedeerd. De Somaliër is met schotwonden in armen en benen naar het ziekenhuis gebracht.

Tientallen agenten doen na de schietpartij onderzoek in en rond de woning van de tekenaar. De buren zijn uit voorzorg geëvacueerd en de wijk is afgezet. Tevens wordt door de politie gezocht naar eventuele explosieven.

De Deense politie spreekt nog niet over een poging tot een aanslag maar sluit die mogelijkheid ook niet uit. Westergaard hield zich al sinds de ophef over de cartoons in 2006 schuil. Begin 2008 werden twee Tunesiërs opgepakt, die van plan waren om Westergaard te wurgen.

De woede van de islamitische wereld over de cartoons richt zich al langer op Denemarken en de tekenaar. De ambassades in Libanon, Syrië en Pakistan werden aangevallen. Landen als Saudi-Arabië riepen tijdelijk hun ambassadeurs terug. In onder meer Nigeria, Afghanistan en Pakistan kwam het tot rellen waarbij in totaal minstens vijftig doden vielen.
Spitsnieuws (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/01/man_neergeschoten_bij_huis_car.html)
Ook weer zo'n gevalletje middels het asieligrecht gesubsidieerd zielig gevonden moeten worden om zijn werkterrein oorlogsgebied ook naar normale landen te kunnen exporteren.

King George
12 oktober 2010, 14:52
http://i51.tinypic.com/20k509k.jpg

Caesar
12 oktober 2010, 14:53
Ik begrijp nu niet helemaal wat je beledigend vindt of je moet 'kereltje king' beledigend vinden...nou, king vindt dat helemaal niet hoor. Hij noemde mij ook gewoon kereltje kapitein kruispunt een paar uurtjes geleden en ik praat dus gewoon op hetzelfde niveau met hem. Ik ben de kwaadste niet en pas mij makkelijk aan..

"kereltje king en jij" kan ook worden uitgelegd als dat je mij ook met kereltje aanspreekt. Dat is misschien niet de bedoeling, maar ik neem geen risico's: ik ga hier niet discussiëren met iemand die mij beledigt. Uit je laatste post maak ik op dat je mij niet bedoelt met "kereltje" en ik zal daarom even nog eens duidelijk maken hoe ik sta tegenover het feit dat Hirsi Ali is toegelaten: dit had niet moeten gebeuren, ze was moslimfundamentalist. Na het wondertje dat zich in haar heeft voltrokken had ze wat mij betreft wel toegelaten mogen worden.

King George
12 oktober 2010, 14:56
En toen zij eenmaal de afhankelijkheid van de achterlijkheid en de gesubsidieerde zieligheid was ontstegen, was zij voor politiek correct Nederland een booswicht.

Godsdienst(-waanzin) en politieke correctheid zijn giftige opiaten. Wat het onder mens en maatschappij aanricht, moge duidelijk zijn.

kruispunt
12 oktober 2010, 15:03
"kereltje king en jij" kan ook worden uitgelegd als dat je mij ook met kereltje aanspreekt. Dat is misschien niet de bedoeling, maar ik neem geen risico's: ik ga hier niet discussiëren met iemand die mij beledigt. Uit je laatste post maak ik op dat je mij niet bedoelt met "kereltje" en ik zal daarom even nog eens duidelijk maken hoe ik sta tegenover het feit dat Hirsi Ali is toegelaten: dit had niet moeten gebeuren, ze was moslimfundamentalist. Na het wondertje dat zich in haar heeft voltrokken had ze wat mij betreft wel toegelaten mogen worden.

Maar denk je niet dat dat wondertje al niet gebeurd was voordat ze toegelaten werd, of dat er helemaal geen wondertje gebeurd is maar dat ze al gewoon zo was? Ze zei toch dat ze een gedwongen huwelijk ontvluchtte (ook al bleek dat later een leuegn te zijn) maar als ze moslimfundamentalist geweest zou zijn toen ze hier binnen kwam zou ze dat juist geaccepteerd hebben.

Ik begrijp nu dat je moslimfundamentalisten niet wilt toelaten maar eventueel anderen wel. Dat komt al wat begrijpelijker en menselijker over maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom je dan wel dat Afghaanse gezin met 5 kinderen weer terug wilt sturen naar oorlogsgebied terwijl er blijkbaar ook daar zich een wondertje aan het voltrekken is. Niet voor niets zullen de kinderen van de scholen waar die afghaanse kinderen naar toe gingen op de bres gestaan hebben, dat zullen ze op de 1 of andere manier wel verdient hebben met hun gedrag en ontwikkeling.

kruispunt
12 oktober 2010, 15:07
En toen zij eenmaal de afhankelijkheid van de achterlijkheid en de gesubsidieerde zieligheid was ontstegen, was zij voor politiek correct Nederland een booswicht.

Dat klopt niet helemaal want doordat ze bij haar naturalisatie gelogen heeft was ze een booswicht en zou haar volgens de wet de Nederlandse nationaliteit weer ontnomen hebben moeten worden.

Bij ieder ander zou dat waarschijnlijk ook idnerdaad gebeurd zijn maar omdat ze Hirsi Ali was is dat bij haar niet gebeurd. Dus Nederland heeft haar helemaal niet slecht behandeld zoals jij ons wijs probeert te maken, ze heeft juist een voorkeursbehandeling gekregen.

Caesar
12 oktober 2010, 15:13
@Kruispunt,
Mevr. Hirsi Ali is pas NA de aanslagen van 9/11 tot bezinning gekomen.

Wat betreft de Afghaanse asielzoekers: ze komen uit een cultuur die het Westen totaal afwijst. Wellicht vinden ze de Taliban onplezierig, dat is dan slechts iets voor hun zelf, en wij hoeven daar geen rekening mee te houden. Tegen de Taliban zijn is voor een Afghaan nog niet gelijk voor vrede zijn... Je onderschat, lijkt mij, wat er speelt aan sentimenten onder de Afghanen.

Om je op de hoogte te stellen, hoe Afghanen, die hier in Nederland opleidingen hebben genoten zich opstellen tegenover bijvoorbeeld Israël, moet je eens gaan kijken op het Afghanen forum (ik weet even niet precies meer hoe het heet). Ik bedoel niet dat het erg is, helemaal niet erg zelfs, als er eens iemand een beetje kritiek heeft op de Joodse staat, als je dat denkt.

King George
12 oktober 2010, 15:20
Wat betreft de Afghaanse asielzoekers: ze komen uit een cultuur die het Westen totaal afwijst. Wellicht vinden ze de Taliban onplezierig, dat is dan slechts iets voor hun zelf, en wij hoeven daar geen rekening mee te houden. Tegen de Taliban zijn is voor een Afghaan nog niet gelijk voor vrede zijn... Je onderschat, lijkt mij, wat er speelt aan sentimenten onder de Afghanen.
En hoe meer je uit beschavingen waar het recht van de agressiefste geldt hierheen haalt, hoe meer dat ook hier in ons eigen land koeltoer gaat worden. En daar passen wij voor! Op het recht van de agressiefste en afwijzen van het Westen staan wij in een Westerse liberaal-democratische samenleving met sociale verworvenheden die eens door voorgaande generaties zijn bevochten en waar ze keihard voor hebben gewerkt niet te wachten!

King George
12 oktober 2010, 15:28
Maar dat wist je niet voordat ze binnen kwam, ze loog over haar afkomst, weet je nog? En als het aan kereltjes kingen lag was ze linea recta bij de grens terug gestuurd. Dus ONDANKS mensen zoals kereltjes kingen en jijzelf hebben we er toch één binnengekregen die de moeite waard was..als het aan jullie lag was ze teruggestuurd naar het oorlogsgebied zoals je nu ook met dat Afgaanse gezin wilt doen.
@ Kruispunt,

Dit draadje gaat over Ayaan Hirsi Ali. Je gaat off topic met die Afghaanse meeëters erbij te betrekken. Deze discussie vanaf hier (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?p=121017#post121017) weer verder voortzetten. at your service

kruispunt
12 oktober 2010, 15:36
@Kruispunt,
Mevr. Hirsi Ali is pas NA de aanslagen van 9/11 tot bezinning gekomen.

Om je op de hoogte te stellen, hoe Afghanen, die hier in Nederland opleidingen hebben genoten zich opstellen tegenover bijvoorbeeld Israël, moet je eens gaan kijken op het Afghanen forum (ik weet even niet precies meer hoe het heet). Ik bedoel niet dat het erg is, helemaal niet erg zelfs, als er eens iemand een beetje kritiek heeft op de Joodse staat, als je dat denkt.

Maar mijn beste man, Ali is in 1992 al Nederlandse geworden. Ze kwam uit Kenya terwijl ze zei dat ze gevlucht was uit Somalie en uit een vluchtelingenkamp. Maar uit Somalie was ze al heel lang weg, sinds dat ze 8 was en de enige keren dat ze in een vluchtelingenkamp rondliep was om familie bij te staan. Ze was al heel lang tot bezinning gekomen en misschien was 11 september nog net de druppel om haar helemaal atheist te laten worden.

Als we jouw redenatie zouden volgen dan zou Ali gewoon ook teruggestuurd hebben moeten worden, door de leugens zelfs na jaren nederlanderschap nog, want ze komt ook uit een cultuur die het westen afwijst, laat staan hoe ze over Israel denken daar in Somalie en ze heeft gewoon gelogen bij haar naturalisatie. De sentimenten die onder somaliers spelen zijn ook niet mis.

Maar rucksichtlos mensen terugsturen naar gevaarlijke gebieden gaat mij veel te ver. Na bewezen misdaad of ondemocratisch gedrag, prima, dan hebben ze het er naar gemaakt en is er geen goede wil om buiten hun gevaarlijke land een nieuw leven op te bouwen. Maar niet zomaar terugsturen naar een oorlogsgebied, zelfs niet als ze uitgeprocedeerd zijn. Iedereen weet dat Afghanistan erg onveilig is, speciaal voor kinderen en speciaal voor wat modernere meisjes zoals deze meisjes nu zijn na een paar jaar Nederland. Dus de minister heeft groot gelijk gehad om dit als schrijnend geval te beschouwen. Uit die kinderen zouden nu wel eens heel goede Nederlanders kunnen groeien.

kruispunt
12 oktober 2010, 15:41
@ Kruispunt,

Dit draadje gaat over Ayaan Hirsi Ali. Je gaat off topic met die Afghaanse meeëters erbij te betrekken. Deze discussie vanaf hier (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?p=121017#post121017) weer verder voortzetten. at your service

Het heeft er wel mee te maken omdat je opstelling ten opzichte van Hirsi Ali lijnrecht staat tegenover je opstelling ten opzichte van dat Afghaanse gezin. Wij begrijpen wel dat je daar liever niet aan herinnerd wordt omdat dit wat moeilijk te verdedigen is voor je maar wij willen hiermee enkel laten zien dat je dus wel wat hypocriet bezig bent zoals we in het begin van het draadje tegen je gezegd hebben. Wij hebben zoiets snel door.

FvdV
12 oktober 2010, 15:52
Beste Kruispunt je zet hier graag een beeld neer dat loketzoekers in de regel bange zielige vluchtelingen zijn en dat wij verplicht zijn om ze allemaal op te vangen, dit beeld is een bewuste leugen om jezelf neer te kunnen zetten als een zogenaamde guttmensch.

In de eerste plaats zal een echte vluchteling het eerst beste buurland zoeken voor een veilig heenkomen dat men massaal hier naartoe komt betekend niet dat het hier veiliger is dan het buurland waar de vluchteling naartoe had kunnen gaan, maar omdat de voorzieningen hier beter zijn en daar houd de vluchteling in zijn originele context op en veranderd dit in 'economische' vluchteling.

Verder zijn wij aan helemaal niemand in de wereld verplicht om onze geografische vermogen op te offeren aan iedereen die hier naar toe komt om de hand op te houden wat in jou jargon zoveel betekend als de guttmensch uithangen. Wat daarbij het meest verontwaardige is, is de 'hypocrisie' en het 'asociale gehalte' dat anderen voor jouw Samaritaanse guttheit mag opdraaien, als je nou echt een oprechte guttmensch was geweest dan had je 'minimaal' zelf een asielzoekersfamilie in je huisje opgenomen en deze verzorgd tot de dood, dan had ik pas respect voor je gehad en was je een ware guttmensch geweest. at your service

King George
12 oktober 2010, 15:53
Wij zien hier duidelijk dat je uitgeluld bent en geen argumenten meer hebt om jouw flexible uitzetgedachten te verdedigen..

Wij begrijpen dat het nu moeilijk voor je wordt en wij laten je dan verder ook maar met rust. Wij zien daar namelijk dwars doorheen.
Wij hebben zoiets snel door.

Wij? Wij Kruispunt? :-)) Pluralis Majestatis? Spreek voor jezelf!

kruispunt
12 oktober 2010, 16:12
Wij? Wij Kruispunt? :-)) Pluralis Majestatis? Spreek voor jezelf!

hehehe..valt het je ook op?

kruispunt
12 oktober 2010, 16:44
Beste Kruispunt je zet hier graag een beeld neer dat loketzoekers in de regel bange zielige vluchtelingen zijn en dat wij verplicht zijn om ze allemaal op te vangen, dit beeld is een bewuste leugen om jezelf neer te kunnen zetten als een zogenaamde guttmensch.

Nee, dat doe ik niet en we zijn niet verplicht om iedereen op te vangen, dat ben ik helemaal met je eens. We zijn echter wel verplicht om niet iedereen rucksichtlos naar een oorlogsgebied terug te sturen, vooral niet als ze kinderen hebben die al aan Nederland gewend geraakt zijn en blijkbaar voldoende respect hebben afgedwongen om voor te protesteren door schoolkinderen. Wil je mij daarom een guttmens noemen dan ben ik daar erg mee vereerd. Ik wordt veel liever guttmensch dan slechtmens genoemd

In de eerste plaats zal een echte vluchteling het eerst beste buurland zoeken voor een veilig heenkomen dat men massaal hier naartoe komt betekend niet dat het hier veiliger is dan het buurland waar de vluchteling naartoe had kunnen gaan, maar omdat de voorzieningen hier beter zijn en daar houd de vluchteling in zijn originele context op en veranderd dit in 'economische' vluchteling.

Ik ben ook niet echt een tegenstander van economische vluchteling. Die vietnamezen op die bootjes waren eigenlijk ook grotendeels economische vluchtelingen. We hebben ze zelf ook wel in de chinese zee opgepikt en ik heb met sommige families nog steeds contact. Sommigen schepen, ook Nederlandse, voeren ze echter ook gewoon voorbij want de scheepvaartmaatschappijen vonden al dat tijdverlies niet prettig, dat kostte een hoop geld. Maar de kinderen van die mensen zijn nu gewoon Nederlands en dragen goed bij aan de Nederlandse maatschappij.

Verder zijn wij aan helemaal niemand in de wereld verplicht om onze geografische vermogen op te offeren aan iedereen die hier naar toe komt om de hand op te houden wat in jou jargon zoveel betekend als de guttmensch uithangen. Wat daarbij het meest verontwaardige is, is de 'hypocrisie' en het 'asociale gehalte' dat anderen voor jouw Samaritaanse guttheit mag opdraaien, als je nou echt een oprechte guttmensch was geweest dan had je 'minimaal' zelf een asielzoekersfamilie in je huisje opgenomen en deze verzorgd tot de dood, dan had ik pas respect voor je gehad en was je een ware guttmensch geweest. at your service

Zoals gezegd, ik ben het eens dat we niet verplicht zijn om iedereen die naar Nederland komt toe te laten tot ons sociale vangnet. Dat jij vindt dat ik hypocriet ben omdat ik zelf geen asielzoekers in mijn eigen huis heb maar wel tegen het terugsturen van kinderen naar een oorlogsgebied ben is onzin.
De meeste Nederlanders hebben nu zelfs hun eigen ouders niet eens meer in huis maar stoppen ze liever in een bejaardenasiel waar het slecht toeven is volgens de verhalen. Ook jij hebt je mond vol over bejaardenverzorging maar ik denk niet dat jij je eigen (groot)ouders op zou nemen thuis als ze behoeftig zouden zijn zoals we vroeger wel deden...dus over hypociret gesproken.

FvdV
12 oktober 2010, 17:55
Nee, dat doe ik niet en we zijn niet verplicht om iedereen op te vangen, dat ben ik helemaal met je eens. We zijn echter wel verplicht om niet iedereen rucksichtlos naar een oorlogsgebied terug te sturen, vooral niet als ze kinderen hebben die al aan Nederland gewend geraakt zijn en blijkbaar voldoende respect hebben afgedwongen om voor te protesteren door schoolkinderen. Wil je mij daarom een guttmens noemen dan ben ik daar erg mee vereerd. Ik wordt veel liever guttmensch dan slechtmens genoemd

Je gaat daarbij weer voorbij aan het feit dat iedereen uit oorlogsgebied opgevangen kan worden in de eigen regio, iedereen die hier naartoe komt doet dit op eigen risico dus ook op risico om terug gestuurd te worden, er is niks dat rechtvaardigt dat men hier kan claimen wanneer het maar goeddunkt, de verantwoordelijkheid ligt niet bij ons maar bij hen die hier aankloppen en daarbij ga ik even helemaal uit van jou stelling van de echte vluchteling en dat zijn er maar heel weinig. Het overgrote deel komt hier uit economische motieven zoals ik al eerder stelden. Mijn buren komen uit Irak een verscheurt land een land dat op de kaart staat als het meest onveilige land op aarde maar mijn buren komen net terug van vakantie uit datzelfde onveilige Irak daarbij kun je dus zelf je vraagtekens bijzetten.

Ik ben ook niet echt een tegenstander van economische vluchteling. Die vietnamezen op die bootjes waren eigenlijk ook grotendeels economische vluchtelingen. We hebben ze zelf ook wel in de chinese zee opgepikt en ik heb met sommige families nog steeds contact. Sommigen schepen, ook Nederlandse, voeren ze echter ook gewoon voorbij want de scheepvaartmaatschappijen vonden al dat tijdverlies niet prettig, dat kostte een hoop geld. Maar de kinderen van die mensen zijn nu gewoon Nederlands en dragen goed bij aan de Nederlandse maatschappij.

Dat laatste is dan ook een zeer essentieel punt 'een goede bijdrage leveren aan de Nederlandse maatschappij'. Voor mij is daarover geen enkel discussie, het discussiepunt begint bij hen die geen goede bijdrage leveren aan de Nederlandse maatschappij en dat is het gros van de economische loketzoekers waarvan de meerderheid bestaat uit moslims, waarvan cijfers bekend zijn dat deze oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, desinteresse van integratie en de allesomvattende oververtegenwoordiging bij het uitkeringsloket.

Zoals gezegd, ik ben het eens dat we niet verplicht zijn om iedereen die naar Nederland komt toe te laten tot ons sociale vangnet. Dat jij vindt dat ik hypocriet ben omdat ik zelf geen asielzoekers in mijn eigen huis heb maar wel tegen het terugsturen van kinderen naar een oorlogsgebied ben is onzin.
De meeste Nederlanders hebben nu zelfs hun eigen ouders niet eens meer in huis maar stoppen ze liever in een bejaardenasiel waar het slecht toeven is volgens de verhalen. Ook jij hebt je mond vol over bejaardenverzorging maar ik denk niet dat jij je eigen (groot)ouders op zou nemen thuis als ze behoeftig zouden zijn zoals we vroeger wel deden...dus over hypociret gesproken.

In de eerste plaats moet je mijn geen dingen in de schoot leggen die helemaal niet waar zijn, jij weet helemaal niks over mijn private situatie en hoe ik om zou gaan met het feit dat mijn ouder hulpbehoevend zou zijn.
In de tweede plaats is het zo dat de meeste mensen twee verdieners (moeten) zijn omdat ze kinderen hebben, die kun je dus moeilijk kwalijk nemen dat die niet ook nog eens hun hulpbehoevende ouders moeten gaan verzorgen en in feite hoeft dat ook niet, maar vaak gebeurt dat gewoon wel dus je hebt in dat opzicht al geen gelijk.

De situatie zoals deze vroeger was is dus van een hele andere orde als die van vandaag de dag. De ouderen hebben hun hele leven een bijdrage geleverd aan de maatschappij in tegenstelling tot al die zogenaamd zielige mensen die hier bij het loket aankloppen uit den vreemden, onze hulpbehoevende ouderen 'verdienen' dus om een 'goede verzorging' te krijgen van de staat die zij hun hele leven gediend hebben. Nu is het zo dat al diegene die nog nooit een bijdrage aan de maatschappij hebben geleverd beter behandeld worden dan onze hulpbehoevende ouderen en dat Kruispunt is een schande. Wind je dus daar maar over op i.p.v. die oorlogsgebieden van jou zielige mensen die ook asiel hadden kunnen vragen in hun buurlanden.

King George
13 oktober 2010, 11:05

http://i51.tinypic.com/2m5h3kw.gifhttp://i51.tinypic.com/2m5h3kw.gif

Lees hier (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?goto=newpost&t=23258) even mee hoe o.a. onze eigen ouderen, de lichtingen die ons hebben gevoed en opgevoed, onder de spilzucht met de Portemonnee van de Anderen lijden; Hoe daar mee omgegaan wordt. Wel duidelijk wie er hier achtergesteld worden.

Zarathustra
13 oktober 2010, 11:45
=

Caesar
13 oktober 2010, 12:57
Ik raad iedereen aan de documentaire 'de leugen' te kijken. Erg genuanceerd en mooi het probleem omtrent Ayaan, in kaart gebracht.

Er is geen probleem omtrent Ayaan: Ayaan heeft wel een probleem gesignaleerd: daar wil de man van Femke Halsema liever geen documentaire over maken.

Zarathustra
13 oktober 2010, 13:13
=

Caesar
13 oktober 2010, 13:35
heb je de docu gezien?

Nee, er zijn echt spannender zaken in het leven dan die troep van een Groen Links aanhanger. Het zal wel een hoop subsidie hebben gekost zoiets te maken: daar wil ik wel meer over weten.

King George
13 oktober 2010, 14:00
http://i51.tinypic.com/2m5h3kw.gif

Lees hier (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?goto=newpost&t=23258) even mee hoe o.a. onze eigen ouderen, de lichtingen die ons hebben gevoed en opgevoed, onder de spilzucht met de Portemonnee van de Anderen lijden; Hoe daar mee omgegaan wordt. Wel duidelijk wie er hier achtergesteld worden.

Laten we het maar niet over onze ouderen en hun VOC mentaliteit hebben :).
En dat bepaal jij? Het komt op mij een beetje over als "Waar ik niet over discussiëren wil, dat is er niet." Wegkijkgedrag noem ik dat.
En wat versta jij eigenlijk onder hun VOC-mantaliteit? Onze eigen generaties ouderen hebben de VOC-tijd reeds eeuwen niet meer meegemaakt.
Dergelijke vergelijkingen met vroeger zijn in deze tijd niet meer te handhaven om verschillende sociaal, maatschappelijke redenen.

Link bevat de hedendaagse behandeling van onze eigen generaties ouderen. Beter opletten!

FvdV
13 oktober 2010, 14:06
Ik heb juist een schotel genomen om van de 'dubbele' moraal-braaktv uit Hilversum af te komen, weinig kans dat ik die Goebbels-propaganda die bedoeld was om een bom onder het toenmalige kabinet te leggen zal bekijken.
Onlangs zagen het weer gebeuren met VPRO-Goebbels tv over Geert Wilders.
Vandaag nog de stekker eruit of maak er kinderkanalen van.

Zarathustra
13 oktober 2010, 14:11
-

King George
13 oktober 2010, 14:33
Je herhaalt je mantra's. Je plaat blijft hangen. Argumenten op?

Zarathustra
13 oktober 2010, 14:37
-

King George
13 oktober 2010, 14:41
Beweging? Herhaling van zetten? In het schaken wordt na drie keer herhaling van zetten de partij definitief gestopt. Niks beweging!

Zarathustra
13 oktober 2010, 14:50
-

FvdV
13 oktober 2010, 14:59
Okee heren en nu weer ontopic toPpie

King George
13 oktober 2010, 15:00
Zullen we een potje schaken?
Lijkt mij best leuk om in Café de Vrijheid een schaakdraadje te openen. Het schaakdraadje King George - Zarathustra. Mooiste is dan ook bij iedere zet de stand van zaken op een diagram af te beelden; Voor zowel wit als zwart. Ben jij hier vaardig in? Of iemand hier op dit forum?

Moet toch niet zo moeilijk diagramman af te kunnen beelden naast de notities als in een schaakdraadje Revanchepartij Zeehond - Kie (http://forum.opinari.nl/viewtopic.php?p=847209#847209).

Zarathustra
13 oktober 2010, 15:02
-

Zarathustra
13 oktober 2010, 15:03
-

Caesar
13 oktober 2010, 15:09
Ik hoop zo niet in het leven te hoeven staan. Ik speel liever echt schaak en ben in het leven meer op zoek naar de relatie ipv het conflict.

In dit leven bestaan conflicten, die kun je niet ontkennen. Het is hier geen La La land. Om dan geen partij te kiezen, betekent dat je eigenlijk geen donder geeft om deze wereld. Overigens doe jij je voor als iemand die geen partij kiest, geen conflict wil, enz. Maar ondertussen prijs je een boek als de KORAN aan als "prachtig". Je bent dus wel degelijk actief in de strijd: je staat aan de kant van de multiculturalisten die de opmars van de islam geen strobreed in de weg willen staan.

FvdV
13 oktober 2010, 15:12
In dit leven bestaan conflicten, die kun je niet ontkennen. Het is hier geen La La land. Om dan geen partij te kiezen, betekent dat je eigenlijk geen donder geeft om deze wereld. Overigens doe jij je voor als iemand die geen partij kiest, geen conflict wil, enz. Maar ondertussen prijs je een boek als de KORAN aan als "prachtig". Je bent dus wel degelijk actief in de strijd: je staat aan de kant van de multiculturalisten die de opmars van de islam geen strobreed in de weg willen staan.

Zie je Za nu hoor je het eens van een ander 677

Zarathustra
13 oktober 2010, 15:13
-

King George
13 oktober 2010, 15:15
DEAL!

Ik heb in café de Vrijheid een draadje geopend: Schaakmatch Zarathustra - King George (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=23261) at your service

FvdV
13 oktober 2010, 15:40
Nope. Vanuit de echte noumenale vrijheid stel ik mezelf als individu voorop. ik ben een zelfdenkend en verantwoordelijk mens en van daaruit ervaar ik deze wereld van de natuurwetten waarbinnen krachten elkaar nodig hebben en tegenwerken.

Maar ik ben er eerst zelf en om dit niet helemaal te egoistisch te laten zijn, zet ik mezelf een algemeen geldende wet voor:
Handel zo dat de wil van uw maximes tot een algemeen geldende natuurwet zou kunnen worden beschouwd.

En dat is voor mij vrijheid. En ik vind de bijbel ook een prachtig boek, dus maak ik daar geen keuzes in. Ik ben ook geen multiculturalist, alleen al omdat ik geen flauw idee heb, wat dit uberhaupt zou kunnen zijn.

Ik ga wel iedere 4 jaar met tegenzin naar de stembus, omdat ik vrijwel alle partijen tegenwoordig oppervlakkig vind.

Ps. Wat andere mensen zeggen is niet belangrijk voor mijn op de enige vrijheid gebaseerd vrije wil en mijn te accepteren verantwoordelijkheid voor mijn eigen vrije wil.

Allemaal leuk en wel maar je kunt jezelf nooit onafhankelijk opstellen je zult altijd partij moeten kiezen en dat doe je inpleciet ook zoals Caesar aangaf wij hoeven alleen maar de te raden of je dat bewust of onbewust doet.

Zarathustra
13 oktober 2010, 15:55
-

FvdV
13 oktober 2010, 15:58
Het is net als een cd uitbrengen. Zodra je je begeeft in een (muziek)markt, dan ben je automatisch commercieel en gebonden aan de regels die door mensen over deze markt zijn opgesteld.

Zodra ik bewust ben dat ik leef, ben ik gebonden aan de natuurwetten van het leven, het krachtenspel, dat klopt. Maar ik ben me hier wel vrij bewust van.

Mijn punt is dat ik automatisch, constant nieuwe posities inneem binnen dit krachtenspel. Er is niet 1 duidelijke positie. Zelfs de meest duidelijke positie (hoe zie ik mezelf in deze wereld) verandert misschien zelfs per seconde, alhoewel ik denk dat dat niet zo is en ik somd hard probeer hetzelfde te blijven. Mijn vrij denkende geest daarentegen verandert nooit als zijnde vrij denkend.

En het is voor mij juist deze veranderbaarheid in opvattingen, waarom ik hier ben en wil leren en ook verander. En juist daarom maak ik nooit 1 duidelijk statement, maar probeer ik vanuit mezelf een verhaal te vertellen, omdat dat voor mij veel meer zegt dan een wellus-nietus discussie. Want als je goed gaat zoeken kun je op alle flanken wel argumenten vinden, het gaat er voor mij om wat mijn verhaal is.

Wat jouw visie hierop oplevert is dat je jezelf verplicht om bij vele essentiële zaken de andere kant op te kijken en dat lijkt mij een behoorlijk hoge prijs.

King George
13 oktober 2010, 16:02
Vergeet niet de prijs die de samenleving voor wegkijkgedrag betaalt!

FvdV
13 oktober 2010, 20:11
Dat wilde ik er maar mee zeggen King proost

Zarathustra
13 oktober 2010, 20:13
-

FvdV
13 oktober 2010, 20:21
nee, voor mij is het juist andersom. Door de nuance te kunnen zien moet je oneindig lang naar alles kijken, als je niet blijft kijken dan wordt het eenzijdig en is het wegkijkgedrag door 1 kant niet te bekijken.

Zeg maar een soort PVDA beleid 'we blijven kijken hoor!'

King George
13 oktober 2010, 20:52
Zeg maar een soort PVDA beleid 'we blijven kijken hoor!'Errata: 'we blijven kijken hoor!' m.z.: 'we blijven wegkijken hoor!' Ziende blindheid.