PDA

Vollständige Version anzeigen : Nieuw Project

IntuitieTrainer
13 oktober 2010, 08:59
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/16/Mata_Hari_6.jpg/250px-Mata_Hari_6.jpg

Kijken of we een netwerk kunnen maken die het conflict tussen het paradigma van Cruyff-academie en paradigma van KNAW gaan rondzingen zonder tussenkomst van de dames van de '1'!

FanatiKus
13 oktober 2010, 18:50
In het systeem ‘liegen om te Leven’ moet een volksvertegenwoordiger van onbesproken gedrag zijn. Roemer wil dit principe aan de kaak stellen en dus zal de regeringsverklaring wel verzanden in geneuzel over ‘wanbeleid’, ‘CDA heeft zo veel goede kandidaten’ en ‘zoiets blijft je toch achtervolgen’.

Nico I die niet in de gaten heeft dat KnappeBen beter weet hoe de machtstructuren in elkaar zit dan een type zoals Wijffels. Wilders is namelijk een zetbaas van de Heilige Stoel die haar permanente zetel in de VN probeert te verdedigen door de Islam belachelijk te maken.

Rutte die al langer wist dat de buitenlandse connecties van Wilders beter waren dan die van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het CDA mocht dan ook alleen maar meedoen met hun beste spindoctors in het kabinet. Er is dan ook niet geselecteerd op INHOUD, maar op Intelligentie.

Is dit NICO I ?! (http://www.youtube.com/user/rijksoverheid#p/u)

.

harriechristus
14 oktober 2010, 18:50
Is dit ook al filosofie?

VrijheidNu
15 oktober 2010, 09:32
Is dit ook al filosofie?

Volgens de microwezentjes wel.

Alleen het bewustzijn van ChristelijkeHarY is daar nog niet achter
;)

Zarathustra
15 oktober 2010, 09:33
-

VrijheidNu
15 oktober 2010, 09:36
Nee, dit is geen filosofie, dit is een mogelijke uitwerking van 'n filosofie.

SiT: "Filosofie is niets anders dan een poging van een (collectief)bewustzijn om te redeneren in harmonie met de absolute waarheid"

Zarathustra
15 oktober 2010, 09:48
-

VrijheidNu
15 oktober 2010, 10:04
Ja, ik kan wel met een conceptie komen met het da-sein van Heidegger of een angelsaksische conceptie die analytische van aard is, zoals Hume. En van daaruit weer andere filosofische tradities uitdragen die deze traditie hierboven omschreven bekritiseren, maar dat maakt op zich niets uit. Deze definiëring, in taal (dat is al dubieus), is een definitie gedacht vanuit een bepaalde filosofische traditie, maar dit zegt niets over filosofie. Filos is grieks voor vriend en sofia is voor wetenschap. Filosofie betekent dan ook liefde voor wetenschap. Ik denk dat de filosoof zich niet moet bezighouden met het bedrijven van wetenschap, maar met de idee waarop de wetenschap is gefundeerd en daarmee zijn liefde voor de wetenschap te funderen.
Dat SiT (ik heb gisteren de website doorgelezen) is een van de velen filosofische tradities, van waaruit een filosofisch onderzoek kan vertrekken, maar dit moet altijd vooraf gesteld worden als een van de fundamenten van waaruit je vertrekt. Dan heb je al bepaald wat het fundament is, dan is het voor mij al geen filosofie meer. Filosofie is dat je ook de filosofie en zelfs het begrip filosofie en de ideeën over filosofie kritisch bekijkt. Juist kritisch bekijkt om je conceptie over filosofie nog helderder te krijgen.

Is filosofie niet het terrein waar de verschillende wetenschappen en religies zich ontmoeten ...

Zarathustra
15 oktober 2010, 10:13
-

VrijheidNu
15 oktober 2010, 10:25
Europarlementariër Barry Madlener (http://nos.nl/video/191395-europa-praat-met-europarlementarier-barry-madlener-pvv.html) zwijgt over de poppetjes die ingewijd zijn in de 3e SpinozaGolf!

Waar of nietWaar ...?!

Zarathustra
15 oktober 2010, 10:35
-

FanatiKus
15 oktober 2010, 11:31
VrijheidNu stelt een retorische vraag:

Europarlementariër Barry Madlener zwijgt over de poppetjes die ingewijd zijn in de 3e SpinozaGolf!

Zarathustra neemt vlug een positie in en toetst de vraag kritisch aan andere tradities en opvattingen van filosofen die hij wel heeft gelezen, maar niet begrepen en komt met:

beide dus

Een antwoord van iemand die wel interessant wil zijn, maar de waarheid niet kent!

Zarathustra
15 oktober 2010, 11:33
-

FanatiKus
15 oktober 2010, 11:42
De kritiek is de waarheid in zijn noumenale vrije vorm van kunnen denken en dus geef je zelf al het antwoord :).

Mijn uitspraken zijn onderdeel van de absolute waarheid en ik had gisteren niet gedacht dat ik dit op zou schrijven!

Zarathustra
15 oktober 2010, 11:43
-

FanatiKus
15 oktober 2010, 11:45
Precies, dan zijn we d'r toch?

oké
Nu de vraag welk paradigma de snelste denkers voortbrengt?!

Zarathustra
15 oktober 2010, 11:50
-

VrijheidNu
15 oktober 2010, 11:57
Ik vind snelste denkers niet zo'n relevant criterium en ik vind ook dat de filosoof juist het paradigma (een wetenschappelijke term, hoort bij wetenschapsfilosofie) moet vermijden. Een filosoof vertrekt zijn project vanuit een bepaalde positie, maar zal continu deze positie opnieuw moeten definiëren en niet halsstarrig beschermen. Paradigma's worden beschermd met alle middelen van dien, tot soms de dood toe. Dat vind ik het gevaar van paradigma's en ideologieën. Maar inderdaad is het fundament van waaruit ik als filosoof vertrek ook een ideologie en zal ik moeten proberen dit dan weer constant te ondermijnen of onderbouwen.

In een filosofische traditie die uitgaat van slechts een aarde die eindig is en waarin waarheid gevonden kan worden, snap ik dat er paradigma's zijn en dat deze in formules te vatten zijn, zelfs in formules in mogelijke werelden en zelfs in oneindige werelden.

Maar ik geloof a priori al niet in een wereld waar waarheid noumenaal, los van de zintuigen gezocht kan worden.
Ik geloof wel dat er a priori synthetische kennis is over de fenomenale wereld die ik als mens kan kennen.

Ik zie het waarheidsdenken van Hegel dan ook als een voortzetting van Kants 'kritisch van het oordeelsvermogen'.

Dat is mijn positie en deze positie is ook een onderdeel van jouw positie dat ik een onderdeel van de waarheid ben.

De aarde is ook onderdeel van E/mc^2(t) (lees evoluerende werkelijkheid) en dus ook van de '1' (lees de absolute waarheid).

Al is het niet erg dat je het niet begrijpt want hier had EzelsReet (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=17631) ook last van!

Zarathustra
15 oktober 2010, 11:59
-

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:07
Ik vind die hele aarde en de hele einsteintheorie noumenaal onzinnig en slechts fenomenaal iets menselijks zeggen.

Dat vond EzelsReet ook ...
Inmiddels denkt hij en Merkel er anders over!

Zarathustra
17 oktober 2010, 10:08
-

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:11
Nou, het krachtenspel der natuur hebben hoogstens andere vormen gekregen in een fenomenale wereld, maar dat wil niet zeggen dat het onderscheid niet meer geldend is.

de scheiding die de mens maakt tussen lichaam en geest (tussen kerk en staat en/of kapitaal en burger) is in feite de schuldige voor de Wet en RegelgevingCrisis!

Zarathustra
17 oktober 2010, 10:19
-

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:21
Nou, Kant omschreef de eenheid in zijn boek: 'kritiek van het oordeelsvermogen'. Hegel heeft dit boek in de lijn van Kant geperfectioneerd.

en vanuit de optiek van de '1' is het achterhaald!

Zarathustra
17 oktober 2010, 10:23
-

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:24
In een traditie met een geschiedenis is nooit iets achterhaald.

Buk je jezelf nog steeds naar Mekka?!

Zarathustra
17 oktober 2010, 10:27
-

FanatiKus
17 oktober 2010, 10:43
¬nog steeds

Nooit SecretSiT uitdagen!

FanatiKus
11 november 2010, 09:42
Europarlementariër Barry Madlener (http://nos.nl/video/191395-europa-praat-met-europarlementarier-barry-madlener-pvv.html) zwijgt over de poppetjes die ingewijd zijn in de 3e SpinozaGolf!

Waar of nietWaar ...?!

Misschien weet Barry wie is ingewijd, maar het beleid is nog niet in lijn met systeem 'Leven en Laten Leven'.

Delicten als winkeldiefstal, vernieling, bedreiging en drugsoverlast moeten veel sneller worden afgehandeld. In twee derde van deze standaardstrafzaken moet er binnen een maand na een aanhouding een uitspraak liggen. Nu duurt dat soms zes tot acht maanden.

Na aanhouding: verdachte meteen laten waarheiddelen met rechtercommissaris. Verdachte krijgt voorlopige vonnis en mag pas de volgende dag beslissen of hij daarmee accoord gaat. Zoniet dan inschakeling OM

Dat zegt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) donderdag op het veiligheidscongres dat zijn ministerie jaarlijks organiseert. Hij wil de papierwinkel bij de politie sterk gaan terugdringen. Het bureauwerk moet worden gehalveerd, waardoor de agent meer de straat op kan.

Dat kan door de bezem te halen door het aantal formulieren en protocollen bij de politie. Aangiften kunnen voor zowel agent als burger eenvoudiger worden en moeten ook vaker digitaal gedaan kunnen worden. Ook moeten slachtoffers van diefstal, inbraak of geweld beter kunnen volgen hoe het staat met hun aangifte.

Het kan dus nog sneller Ivo!

VrijheidNu
18 december 2010, 11:05
Nu de vraag welk paradigma de snelste denkers voortbrengt?!

Inmiddels getest (o.a. Ayaan, Hans en nu SAP) en Femke stond verbaasd over de vorderingen van Jolanda SAP binnen haar fractie.

Een dier mag zijn eigen talenten in volle vrijheid ontwikkelen. En wanneer zijn levensgeluk op is, wordt hij uit zijn lijden verlost.

Een mens echter wordt in schuld geboren en is dan voor het systeem ‘liegen om te leven’ een middel om VETgeld te verdienen …

Femke gaat ondergronds (http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/12/leve-de-halal-slacht-leve-de-bio-industrie/#comments)

Het complot tussen hackers, journalisten wordt nu uitgebreid met politici

De klus zit erop. Femke Halsema verlaat opgelucht de Tweede Kamerfractie van Groenlinks.

Ze benadrukte verder dat de vermeende toegenomen polarisatie geen reden is voor haar vertrek: 'De enige reden waarom ik ga, is omdat dit het juiste moment is om te gaan.' Ook zei ze niet terug te keren als minister, mocht er ooit een beroep op haar worden gedaan.

Verschillende politici, onder wie premier Mark Rutte (VVD), Job Cohen (PvdA) en Alexander Pechtold (D66), spraken Halsema via een videoboodschap toe.

Pechtold liet ook weten wat zijn eerste reactie was op het vertrek van Halsema: 'Ongelooflijke tuttebol, wat flik je me nou?'

Femke gaat eens diep nadenken wie haar aan het runnen was !

FanatiKus
18 december 2010, 11:27
waar het debat tussen het paradigma van Cruyff-academie en paradigma van KNAW gaan rondzingen zonder tussenkomst van CP'ers SiT.

Indien Femke Halsema een CP van SiT was, dan verklaart dit weer veel!

FanatiKus
18 december 2010, 11:33
Ter Horst wil fusie PvdA, D66 en GroenLinks

Wat moet zo iemand in de eerste kamer ?!?!?!

VrijheidNu
29 augustus 2011, 09:34
Kijken of we een lus kunnen maken waar het paradigmaconflict tussen het paradigma van Cruyff-academie en paradigma van KNAW gaan rondzingen zonder tussenkomst van CP'ers SiT.

Telegraaf begint het te begrijpen!

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/10443599/__VIDEO_Alle_goals_in_eredivisie__.html?cid=rss]Alle goals in eredivisie