Vollständige Version anzeigen : Wat moet de nieuwe naam van deze rubriek gaan worden?
King George
14 oktober 2010, 16:48
Beste wijsgeren Fanatikus, IntuitieTrainer, VrijheidNu
Naar aanleiding van het verloop van het draadje Beste wijsgeren Fanatikus, IntuitieTrainer, VrijheidNu (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=23195) ben ik dit draadje opgestart.
3e SpinozaGolf is wel iets meer dan alleen filosofie!
Dat neem ik direct van je aan, we kunnen natuurlijk evt. een naamsveranderingsaanpassing maken voor het filosofie onderdeel, ik ben wat dat betreft de makkelijkste dus je roept maar en het mooist zou zijn als je zelf daarover ideeën hebt. toPpie
En deze ideeën moeten uiteraard worden geopperd in een draadje in de rubriek filosofie!
Lijkt mij een mooi draadje om te filosoferen over wat de nieuwe naam voor deze rubriek moet gaan worden.
King George
14 oktober 2010, 16:55
<Meer dan alleen filosofie> een idee?
Zarathustra
14 oktober 2010, 16:57
gewoon onder filosofie
Jessica
14 oktober 2010, 18:31
Het wordt echt tijd voor een beetje inspraak. Laten we eens na
gaan denken over politiek. De nieuwe denktank komt vanaf nu
van het forum voor de vrijheid in: "Geertjes ideëenbus".
Dus geen gelul, maar concrete plannen en suggesties van
de kiezers.
harriechristus
14 oktober 2010, 18:49
Men heeft deze rubriek gewoon verpest door van alles en nog wat hier neer te plempen wat geen filosofie is, maar politiek.
VrijheidNu
14 oktober 2010, 20:18
Ik volg Jessica
FvdV
14 oktober 2010, 21:23
Men heeft deze rubriek gewoon verpest door van alles en nog wat hier neer te plempen wat geen filosofie is, maar politiek.
Daarom ook het idee voor een naamsveranderingetje.
De mannen van de 3de Spinozagolf hanteren wel degelijk een vorm van politieke filosofie en filosofie is filosofie, ik denk dus aan een combinatie.
King George
14 oktober 2010, 21:58
Het wordt echt tijd voor een beetje inspraak. Laten we eens na
gaan denken over politiek. De nieuwe denktank komt vanaf nu
van het forum voor de vrijheid in: "Geertjes ideëenbus".
Dus geen gelul, maar concrete plannen en suggesties van
de kiezers.
Hadden wij niet ooit een draadje "Vragen aan de PVV"?
harriechristus
16 oktober 2010, 16:30
Eerste vraag: hoe zit het met de microwezentjes?
harriechristus
16 oktober 2010, 16:36
Daarom ook het idee voor een naamsveranderingetje.
De mannen van de 3de Spinozagolf hanteren wel degelijk een vorm van politieke filosofie en filosofie is filosofie, ik denk dus aan een combinatie.De formule van Einstein heeft toch weinig met politiek te maken.
Tenzij je Geert Wilders al met oneindige lichtsnelheid door het heelal ziet zweven.
De werkelijke waarheid van de politiek is daarentegen Gods eeuwig Rijk in de microkosmos, die richtlijn moet zijn voor de politiek op aarde.
Laat die Spinozagolf dus rustig in een apart Topic verdwijnen, waar ze geen schade aan kunnen richten.
FanatiKus
17 oktober 2010, 09:57
Tenzij je Geert Wilders al met oneindige lichtsnelheid door het heelal ziet zweven.
De werkelijke waarheid van de politiek is daarentegen Gods eeuwig Rijk in de microkosmos, die richtlijn moet zijn voor de politiek op aarde.
Laat die Spinozagolf dus rustig in een apart Topic verdwijnen, waar ze geen schade aan kunnen richten.
De schade aan je hersenen zijn al aanwezig, immers je kunt niet meer ontkennen dat je weet hebt van de 3e SpinozaGolf!
Zarathustra
17 oktober 2010, 09:58
De schade aan je hersenen zijn al aanwezig, immers je kunt niet meer ontkennen dat je weet hebt van de 3e SpinozaGolf!
Ga je nu al weer beginnen?
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:01
Ga je nu al weer beginnen?
Waarmee ?
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:02
Waarmee ?
Met het herhalen van de 3e spinoza-golf. Er komt dan altijd een moment dat je zegt dat ik het niet begrijp of niet niet wil begrijpen als onderdeel van, inrelatie tot .. etc. etc. e=mc etc.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:05
Met het herhalen van de 3e spinoza-golf. Er komt dan altijd een moment dat je zegt dat ik het niet begrijp of niet niet wil begrijpen als onderdeel van, inrelatie tot .. etc. etc. e=mc etc.
Je bent al slimmer geworden dan voordat je in aanraking kwam met de 3e SpinozaGolf!
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:06
Ik zit hier op dit forum om aanzienlijk slimmer te worden en dat is me aardig gelukt. Ik vraag me af of de mensen dat hier wenselijk vinden.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:08
Ik zit hier op dit forum om aanzienlijk slimmer te worden en dat is me aardig gelukt. Ik vraag me af of de mensen dat hier wenselijk vinden.
Waarom niet
dit is een SecretPilot om dadelijk hele samenlevingen te overspoelen met wijsheid!
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:11
Ja, haha. Ik ga regelmatig de samenleving in, aantekeningen maken. Heb in navolging van Kant een paar uur per dag gereserveerd om boeken en artikelen te lezen. Lees alle kranten, chinese kranten, probeer mijn kennis te testen onder felle tegenstanders en probeer een waarheid te vinden. Maar als er een moment komt dat de sterkeren overblijven dan hoef ik niet te vrezen, maar daarvoor zoek ik niet. Ik zoek vanuit een morele zelfverantwoordelijkheid voor de totale mensheid, althans dit vind ik voor mezelf belangrijk.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:13
Ja, haha. Ik ga regelmatig de samenleving in, aantekeningen maken. Heb in navolging van Kant een paar uur per dag gereserveerd om boeken en artikelen te lezen. Lees alle kranten, chinese kranten, probeer mijn kennis te testen onder felle tegenstanders en probeer een waarheid te vinden. Maar als er een moment komt dat de sterkeren overblijven dan hoef ik niet te vrezen, maar daarvoor zoek ik niet. Ik zoek vanuit een morele zelfverantwoordelijkheid voor de totale mensheid, althans dit vind ik voor mezelf belangrijk.
Kun je ook communiceren met dieren?!
Ik denk niet dat jij het in je hebt om een hond zonder riem aan je te binden.
Misschien een blindgeleidehond, maar dan ben jij toch weer de slaaf!
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:15
Nee, dat denk ik ook niet. Een hond gaat uit van instinct en is trouw aan iemand vanuit zijn liefde voor zijn baas. Een mens laat zich kleineren en reduceren door zijn of haar baas, dat is inderdaad totaal iets anders. Er was daarom in het verleden ook een staatsman die terecht zei dat zijn hond hem nooit in de steek liet. Gelukkig had hij geen soldaten tot zijn beschikking die zo trouw waren als zijn hond, want dan zag de wereld er nu waarschijnljik anders uit.
ZingendVoske
17 oktober 2010, 10:15
Als deze groep filosofie als weerklank blijft behouden, kun je 'm net zo goed gebazel in de ruimte benoemen, want uit filosofie komt immers niks tot stand dan enkel maar meer geouwehoer!
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:17
Als deze groep filosofie als weerklank blijft behouden, kun je 'm net zo goed gebazel in de ruimte benoemen, want uit filosofie komt immers niks tot stand dan enkel maar meer geouwehoer!
Sommige zien dat als de zin van het leven!
(natuurlijk wel met vrienden en een goed glas ...)
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:18
Sommigen hebben geen zin.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:19
Sommigen hebben geen zin.
en die doen aan zelfmoord!
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:20
Ja of niet.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:21
Ja of niet.
alleen degene met LEF !
Zarathustra
17 oktober 2010, 10:22
:)
Schopenhauer was ook een fan van Kant he.
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:25
en Herman Brood!
ZingendVoske
17 oktober 2010, 10:26
Sommige zien dat als de zin van het leven!
(natuurlijk wel met vrienden en een goed glas ...)
Mwoah... dat 1e kun je van mij weggooien, daarvoor vul ik liever in de Heer loven, en het 2e is niet verkeerd.
en die doen aan zelfmoord!
Zelfmoord kun je het beste doen door je leven aan Christus te geven!
http://www.2m11.nl/tracts/1627/album/slides/1627_01.jpg (http://www.2m11.nl/tracts/Een_Weg.html)
FanatiKus
17 oktober 2010, 10:42
Zelfmoord kun je het beste doen door je leven aan Christus te geven!
http://www.2m11.nl/tracts/1627/album/slides/1627_01.jpg (http://www.2m11.nl/tracts/Een_Weg.html)
en eindigen zoals Balkenende ...
FvdV
17 oktober 2010, 13:39
De formule van Einstein heeft toch weinig met politiek te maken.
Kom kom Harrie Jezus deelde ook met zijn medemensen :D
FvdV
17 oktober 2010, 13:40
Ik denk dat de vraag eerder is of je het zelf wel wenselijk vind ? :D
FvdV
17 oktober 2010, 13:44
Kijk dat is jouw opinie zij zullen dat heel anders interpreteren maar belangrijker is dat dit een forum is voor vrijdenkers en filosofie maakt daar een enorm onderdeel vanuit en gelukkig is elk vrijdenker anders.
FvdV
17 oktober 2010, 13:49
Hebben de heren bij een goed glas al een naam bedacht? toPpie
ZingendVoske
17 oktober 2010, 17:07
en eindigen zoals Balkenende ...Hahaha leuk dat je dat attendeert. Ik heb die LUL meermalen de Schrift voorgehouden, en wij zullen NOOIT vriendjes via Hyves worden... in het écht trouwens ook niet. En mocht ik hem in de hemel aantreffen, dat weet ik dat hij tussen de zuigelingen zit, die zelfs geen melk* bliefde te drinken.
* 1Co 3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus.
1Co 3:2 Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet.
Uitleg: Een baby die wil groeien drinkt melk = de grondbeginselen van de Bijbel. Honing is vast voedsel en verboden voor baby's. Ze verslikken zich erin en gaan gigantisch over hun nek.
Dan doen ze dus normaal ook, wanneer je de Schrift qua vast voedsel voorhoudt, ze begrijpen er geen bal van, maken het belachelijk, maken de spreker belachelijk, maken ruzie, creëren oorlog omdat ze onwetend zijn.
1Co 3:3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?
1Co 3:4 Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk?
Vleselijk wil zeggen leven naar de oude mens, en geen inzicht hebben in het geestelijke. Er zijn maar héél weinig geestelijke mensen die inzicht in het Woord hebben door geloof, kortom, er zijn maar heel weinig gelovige mensen, het grootste deel is religieus, hetgeen wil zeggen dat ze anderen een wet opleggen, macht hebben en over derden regeren. De wet doen, omdat ze zichzelf ook onder die wet hebben gesteld.
ZingendVoske
17 oktober 2010, 17:10
Kijk dat is jouw opinie zij zullen dat heel anders interpreteren maar belangrijker is dat dit een forum is voor vrijdenkers en filosofie maakt daar een enorm onderdeel vanuit en gelukkig is elk vrijdenker anders.Wat ik ken van de filosofie is dat mensen vragen stellen, en zodra je hun vraag beantwoord, vervolgens hun vraag wijzigen zodat niet op het antwoord wordt ingegaan. Kortom, telkenmale datgene ontwijken wat men eigenlijk NIET wil weten.
ZingendVoske
17 oktober 2010, 17:12
Hebben de heren bij een goed glas al een naam bedacht? toPpieWat dacht je van "De Denker" van Rodin?
Zarathustra
17 oktober 2010, 17:25
Wat ik ken van de filosofie is dat mensen vragen stellen, en zodra je hun vraag beantwoord, vervolgens hun vraag wijzigen zodat niet op het antwoord wordt ingegaan. Kortom, telkenmale datgene ontwijken wat men eigenlijk NIET wil weten.
Ik zou dit gaan doceren, wat een wijsheid!
VrijheidNu
18 oktober 2010, 07:52
Ik zou dit gaan doceren, wat een wijsheid!
dat jij dat niet wist
Je ziet het ieder dag in het Nederlands Parlement gebeuren!
Zarathustra
18 oktober 2010, 08:44
Dus jij vindt ons parlement vol filosofen zitten :)?
FanatiKus
18 oktober 2010, 09:09
Wat moet de nieuwe naam van deze rubriek gaan worden?
Onvrijheid van het bewustZijn
Zarathustra
18 oktober 2010, 09:10
Wat een vreemde uitspraak van iemand die deze uitspraak doet vanuit het bewustzijn.
FvdV
18 oktober 2010, 09:23
Wel en beetje serieus blijven Fanaticus
FanatiKus
18 oktober 2010, 09:26
Wel en beetje serieus blijven Fanaticus
Is serieus.
Iedereen die ergens mee zit (onvrijheid van het bewustzijn) mag hier zijn verhaal kwijt.
Dus alle klokkeluiders, vrijdenkers en zogenaamde haatzaaiers!
Zarathustra
18 oktober 2010, 09:27
Dat valt gewoon onder filosofie. Het zou nogal ideologisch van aard zijn, dit apart van filosofie te plaatsen.
FanatiKus
18 oktober 2010, 09:36
Dat valt gewoon onder filosofie. Het zou nogal ideologisch van aard zijn, dit apart van filosofie te plaatsen.
In de filosofie zijn er ook denkers (o.a. GuusjA) die worden doodgezwegen.
Deze kunnen dan hier terecht!
VrijheidNu
18 oktober 2010, 10:34
Is serieus.
Iedereen die ergens mee zit onvrijheid van het bewustzijn mag hier zijn verhaal kwijt.
Dus alle klokkeluiders, vrijdenkers en zogenaamde haatzaaiers!
Dan is Marcel werkeloos!
Immers geen moderatoren meer nodig ...
Dit vindt de PvdA nooit goed
;)
harriechristus
18 oktober 2010, 11:44
Kom kom Harrie Jezus deelde ook met zijn medemensen :DVooruit: die Spinozagolf, die kan dan nog net, maar politiek is geen filosofie.
Of mag ik nu omgekeerd overal mijn atoomtheorie neer plempen?
:D
ZingendVoske
18 oktober 2010, 12:28
Ik zou dit gaan doceren, wat een wijsheid!De wijsheid van de wereld is dwaasheid bij God!
ZingendVoske
18 oktober 2010, 12:31
Gewoon 'communicatie'.
Dat wat men ook in de politiek beoefend: 'Héél dicht langs elkaar heen praten!'
harriechristus
18 oktober 2010, 15:24
De wijsheid van de wereld is dwaasheid bij God!Wijs gesproken.
toPpie
harriechristus
18 oktober 2010, 15:25
Gewoon 'communicatie'.
Dat wat men ook in de politiek beoefend: 'Héél dicht langs elkaar heen praten!'Flink langs elkaar heen lullen.....:D
FvdV
20 oktober 2010, 16:06
Vooruit: die Spinozagolf, die kan dan nog net, maar politiek is geen filosofie.
Of mag ik nu omgekeerd overal mijn atoomtheorie neer plempen?
:D
Maar politieke filosofie dan? Ik begrijp dan gaat een erg diepe gedachte worden.. moeten we misschien ook maar niet doen :D
Misschien dat de naam filosofie en politiek gerelateerde gedachtes of visie moet worden, zo te zien ben ik hier weer de enige die creatief bezig is :D
Kom op mensen bedenk eens wat, anders dan gaat ik het maar doen? toPpie
harriechristus
20 oktober 2010, 19:06
Maar politieke filosofie dan? Ik begrijp dan gaat een erg diepe gedachte worden.. moeten we misschien ook maar niet doen :D
Mocht de politiek sommige mensen tot diepe filosofische gedachten inspireren, dan zou je dat dan politieke filosofie kunnen noemen.
Nou: het zal mij benieuwen...:D
De derde Spinozagolf zal er vast geen enkele moeite mee hebben voor het geval dat iemand nog niet wist dat 1 = mc2 alles oplost...:D
Alles is 1, dus ook de politieke filosofie...:D
VrijheidNu
21 oktober 2010, 08:55
Kom op mensen bedenk eens wat, anders dan gaat ik het maar doen? toPpie
Dat hebben we dan toch maar weer voor elkaar!
FvdV
21 oktober 2010, 18:45
Ik deel liever of dat Nu waarheid is of creativiteit at your service
FanatiKus
23 oktober 2010, 21:15
mooie naam
;)
FvdV
23 oktober 2010, 23:16
Fijn om te horen dat de bevalt toPpie
King George
23 oktober 2010, 23:33
Zo hebben we dan toch een rubriek met een nieuwe mooie naam en waarin alle filosofische draadjes bij de vleet geopend kunnen worden. Elck wat wilsch dus. Geestelijke bagage bijbrengen is dus nu aan de wijsgeren!
VrijheidNu
24 oktober 2010, 11:18
Geestelijke bagage bijbrengen is dus nu aan de wijsgeren!
Iedereen die reAgeert is dus gewaarschuwd!
IntuitieTrainer
22 januari 2011, 09:50
Inderdaad gaat de 3e SpinozaGolf uit van een ander perspectief dan de huidige wetenschap. En het is gisteren zelfs de staatssecretaris duidelijk geworden dat POWned beter is geïnformeerd dan de universiteiten.
De Nederlandse elite kan hun borst nat maken!
VrijheidNu
9 juli 2011, 18:28
Zo hebben we dan toch een rubriek met een nieuwe mooie naam en waarin alle filosofische draadjes bij de vleet geopend kunnen worden. Elck wat wilsch dus.
Labour wil begin onderzoek naar illegaal waarheiddelen!
In Engeland heeft de Labour-partij de regering opgeroepen onmiddellijk te beginnen met het onderzoek naar de tabloid News of the World. De oproep volgt op een bericht in The Guardian dat de tabloid al miljoenen e-mails heeft verwijderd.
Labour wil dat er vandaag een rechter wordt aangewezen om het onderzoek naar het afluisterschandaal te leiden. Een woordvoerder van News of the World noemt het bericht dat er e-mails zijn gewist onzin.
Welke emails ?!?!?!?
De eigenaar van de tabloid, Murdoch, komt morgen naar Londen om de laatste editie van News of the World uit te delen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.