PDA

Vollständige Version anzeigen : Oproep tot tegenactie bij pro-Wildersprotest

hirihiri123
16 oktober 2010, 10:45
Oproep tot tegenactie bij pro-Wildersprotest

AMSTERDAM - Een groep antifascisten roept op tot een tegenprotest bij de pro-Wildersdemonstratie op zaterdag 30 oktober in Amsterdam.

De Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) Nederland willen in verzet komen tegen de komst van het volgens hen „racistisch tuig” dat die dag op het Museumplein zijn steun wil betuigen aan de PVV-leider, zo lieten ze zaterdag weten.

Een woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan gaf aan dat de gemeente op de hoogte is van de plannen voor tegendemonstraties. Ook het protest van de pro-Wildersactivisten, de extreem-rechtse leden van de English Defence League, is aangekondigd. „We gaan nu goed kijken onder welke voorwaarden we de demonstraties door kunnen laten gaan”, aldus de zegsman.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7940820/___Tegenactie_bij_pro-Wildersprotest___.html?sn=binnenland,buitenland

Caesar
16 oktober 2010, 11:09
Pardon Hirihiri? Wordt hier zonder commentaar een TELEGRAAF-bericht geplaatst waarin de EDL als extreem-rechts wordt betiteld?

King George
16 oktober 2010, 11:58
Voor meer inzicht in die die Andere FAscisten zijn: http://www.antiantifa.net/

hirihiri123
16 oktober 2010, 12:02
„racistisch tuig” dat die dag op het Museumplein zijn steun wil betuigen aan de PVV-leider, zo lieten ze zaterdag weten"..........

Daar hoor IK toch niet bij ????

Marcel
16 oktober 2010, 12:45
„racistisch tuig” dat die dag op het Museumplein zijn steun wil betuigen aan de PVV-leider, zo lieten ze zaterdag weten"..........

Daar hoor IK toch niet bij ????
Volgens tegenstanders van dit forum zijn we allemaal racistisch tuig. Kan er geen seconde van wakker leggen. Wel dat de knokploegen van de AFA weer eens te meer bewijzen dat (extreem)links geen democratie is en nooit zal worden. Maar ja.... het houdt zo'n lamlul als Tim Vlaarbeek (alias Sven Driessen) en zijn holmaten weer even bezig, de M.E. ook trouwens.

hirihiri123
18 oktober 2010, 14:16
UPDATE AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan maakt zich steeds meer zorgen over de pro-Wilders demonstratie op zaterdag 30 oktober op het Museumplein in Amsterdam. Nu steeds meer tegenacties worden aangekondigd, dreigt de bijeenkomst met pro en contra Wilders-demonstranten bij elkaar uit te lopen op een veldslag.

De anti-Wilders sticker van AntiFascistische Aktie.Van der Laan heeft de partijen opgeroepen het niet te laten komen tot rellen, vernielingen en vechtpartijen. Verder heeft de burgemeester de demonstratie al diverse keren aangekaart in het driehoeksoverleg met politie en justitie,. zo schrijft Parool.nl.

Racistische skinheads
Zaterdag werd bekend dat de Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) Nederland naar de demonstratie willen komen. Onder de kop 'Stop de EDL, hou de nazi's van de straat' roepen de Amsterdamse Anti Fascisten op hun site demonstranten uit het hele land op naar Amsterdam te komen. Verder heeft ook het Platform tegen Vreemdelingenhaat een tegenprotest aangekondigd. Zorgen zijn er verder over de komst van de de extreem-rechtse leden van de English Defence League (pro-Wilders). Onder hen zouden zich racistische skinheads en voetbalhooligans bevinden.

Vinger aan de pols
,,We houden de vinger aan de pols", aldus Bartho Boer, de woordvoerder van de burgemeester. Volgens hem wil Van der Laan de demonstratie alleen in het uiterste geval verbieden omdat zowel voor- als tegenstanders het grondrecht hebben hun mening te uiten. ,,Maar we zullen wel alles doen om de aangekondigde acties in goede banen te leiden.''

Van der Laan hoopt ongeregeldheden tegen te gaan door aan de diverse partijen voorwaarden te stellen over duur, locatie en tijd van de demonstraties. Daarmee zou een confrontatie moet worden voorkomen.'' (BVDL)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/520471/2010/10/18/Amsterdam-vreest-veldslag-om-Wilders.dhtml

Caesar
18 oktober 2010, 14:19
Het is duidelijk dat het AD een kut-krantje is dat graag meedoet in de hetze tegen de EDL en indirect tegen Wilders.

FvdV
18 oktober 2010, 17:37
Het toont in elk geval maar weer eens aan hoe scheef het hier allemaal in elkaar zit, want hoe kan het mogelijk zijn dat je bij het doen van opruiende of aanzetten tot gewelddadigheden 'op internet' met de snelheid van het licht de justitie bij je op de stoep staat en dat gewelddadige groeperingen allerlei tegendemonstratie kunnen geven op straat die werkelijk een gevaar voor de openbare orde vormen? En dan hoor zo'n broodje slapvlees van een Amsterdamse burgermeester piepen in de media dat hij bang is voor ongeregeldheden terwijl hij de positie heeft om bewezen gewelddadige groeperingen het recht tot demonstreren te ontzeggen of naar een later tijdstip te verplaatsen.

heleen
18 oktober 2010, 20:00
Oproep tot tegenactie bij pro-Wildersprotest

AMSTERDAM - Een groep antifascisten roept op tot een tegenprotest bij de pro-Wildersdemonstratie op zaterdag 30 oktober in Amsterdam.

De Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) Nederland willen in verzet komen tegen de komst van het volgens hen „racistisch tuig” dat die dag op het Museumplein zijn steun wil betuigen aan de PVV-leider, zo lieten ze zaterdag weten.

Een woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan gaf aan dat de gemeente op de hoogte is van de plannen voor tegendemonstraties. Ook het protest van de pro-Wildersactivisten, de extreem-rechtse leden van de English Defence League, is aangekondigd. „We gaan nu goed kijken onder welke voorwaarden we de demonstraties door kunnen laten gaan”, aldus de zegsman.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7940820/___Tegenactie_bij_pro-Wildersprotest___.html?sn=binnenland,buitenland

Zelf had ik er graag bij willen zijn,maar ik wilde geen risico nemen dat ik straks tussen relletjes zou staan.Daar voel ik niets voor.Ik steun hem toch wel.Maar dan op afstand.

heleen
18 oktober 2010, 20:06
UPDATE AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan maakt zich steeds meer zorgen over de pro-Wilders demonstratie op zaterdag 30 oktober op het Museumplein in Amsterdam. Nu steeds meer tegenacties worden aangekondigd, dreigt de bijeenkomst met pro en contra Wilders-demonstranten bij elkaar uit te lopen op een veldslag.

De anti-Wilders sticker van AntiFascistische Aktie.Van der Laan heeft de partijen opgeroepen het niet te laten komen tot rellen, vernielingen en vechtpartijen. Verder heeft de burgemeester de demonstratie al diverse keren aangekaart in het driehoeksoverleg met politie en justitie,. zo schrijft Parool.nl.

Racistische skinheads
Zaterdag werd bekend dat de Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) Nederland naar de demonstratie willen komen. Onder de kop 'Stop de EDL, hou de nazi's van de straat' roepen de Amsterdamse Anti Fascisten op hun site demonstranten uit het hele land op naar Amsterdam te komen. Verder heeft ook het Platform tegen Vreemdelingenhaat een tegenprotest aangekondigd. Zorgen zijn er verder over de komst van de de extreem-rechtse leden van de English Defence League (pro-Wilders). Onder hen zouden zich racistische skinheads en voetbalhooligans bevinden.

Vinger aan de pols
,,We houden de vinger aan de pols", aldus Bartho Boer, de woordvoerder van de burgemeester. Volgens hem wil Van der Laan de demonstratie alleen in het uiterste geval verbieden omdat zowel voor- als tegenstanders het grondrecht hebben hun mening te uiten. ,,Maar we zullen wel alles doen om de aangekondigde acties in goede banen te leiden.''

Van der Laan hoopt ongeregeldheden tegen te gaan door aan de diverse partijen voorwaarden te stellen over duur, locatie en tijd van de demonstraties. Daarmee zou een confrontatie moet worden voorkomen.'' (BVDL)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/520471/2010/10/18/Amsterdam-vreest-veldslag-om-Wilders.dhtml

Ik beb benieuwd of van der laan ook net z'n slappe vaatdoek is als Cohen.

hirihiri123
19 oktober 2010, 05:44
Veldslag in Amsterdam verwacht

Geert Wilders vindt dat de zogenaamde pro-Wildersdemonstratie moet worden afgeblazen als er een veldslag dreigt tussen voor en tegenstanders. „Ik heb sowieso helemaal niets met die demonstratie”, zegt de PVV-leider.

Een gewelddadige confrontatie lijkt onafwendbaar, nu steeds meer organisaties op zaterdag 30 oktober naar het Museumplein willen komen om hun mening over de PVV-leider kracht bij te zetten. De Amsterdamse burgemeester Van der Laan heeft de partijen opgeroepen om de vrede te bewaren tijdens de betogingen. Hij hoopt rellen en vernielingen te voorkomen door aan de deelnemers voorwaarden te stellen over duur, plaats en tijd van de demonstraties. Of dat signaal door iedereen ter harte wordt genomen is de vraag.

Hooligans

De demonstratievergunning is aangevraagd door de English Defence League (EDL). Deze extreemrechtse organisatie komt naar Nederland om Wilders, enkele dagen voor de uitspraak in zijn strafproces, een hart onder de riem te steken. Enkele eerdere demonstraties waar de EDL zich vertoonde, mondden uit in rellen. In het kielzog van de EDL zouden met name hooligans en racistische skinheads naar Amsterdam komen.

De pro-Wildersdemonstratie heeft de extreemlinkse Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) bewogen tot ’compromisloos verzet’ tegen, wat zij noemen, ’racistisch tuig’. Daarnaast doen de Amsterdamse Anti Fascisten op hun website een oproep aan sympathisanten om naar Amsterdam te komen en kondigt het Platform tegen Vreemdelingenhaat een tegenprotest aan.

Wilders: „Ik heb helemaal niets met die demonstratie. Ik heb er niets mee te maken en dus ook niet met de EDL. Mensen denken dat die club die demonstratie op mijn verzoek heeft geregeld, maar ik ken ze alleen uit de krant en heb er nooit contact mee gehad. Als die demonstratie komt: ik verafschuw alles wat met geweld te maken heeft. Als er ook maar enige kans is op geweld, heb ik liever dat het wordt afgeblazen. Ik moet er niet aan denken dat er straks tussen voor- en tegenstanders een veldslag wordt geleverd. Daar zit ik totaal niet op te wachten.”

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2010/10/19/003/
Als Eberhard v.d. Laan een
beetje fatsoen heeft, last hij alles af..............

hirihiri123
27 oktober 2010, 18:28
Pro-Wilders betoging verplaatst

AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Van der Laan heeft de pro-Wilders-demonstratie van aanstaande zaterdag verplaatst van het Museumplein naar het Westelijk Havengebied.

Volgens de burgemeester is het risico op rellen te groot.

De demonstratievergunning is aangevraagd door de English Defence League (EDL). Deze extreemrechtse organisatie komt naar Nederland om Wilders, enkele dagen voor de uitspraak in zijn strafproces, een hart onder de riem te steken.

De pro-Wildersdemonstratie heeft de extreemlinkse Antifa!-Amsterdam en de AntiFascistische Aktie (AFA) bewogen tot 'compromisloos verzet' tegen, wat zij noemen, 'racistisch tuig'. Daarnaast doen de Amsterdamse Anti Fascisten op hun website een oproep aan sympathisanten om naar Amsterdam te komen en kondigt het Platform tegen Vreemdelingenhaat een tegenprotest aan.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8049789/__Pro-Wilders_betoging_verplaatst__.html?sn=binnenland,b uitenland

Waarom in Allahsnaam toch door laten gaan ?:p:pDie Engelsen hoeven Geert nog geen hart onder de riem te steken !!!!!!

En waarom verplaatst EvdL dit? Waarom niet gewoon VERBIEDEN !!!!!!!!!!!!

kruispunt
27 oktober 2010, 18:37
En waarom verplaatst EvdL dit? Waarom niet gewoon VERBIEDEN !!!!!!!!!!!!

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar misschien is die EvdL bang dat verbieden weer uitgelegd zal worden door Wilders als repressie van PVV sympathisanten of zo. Misschien denkt ie ook dat als het tot relletjes komt dat dit dan terugslaat op Wilders en dat dan meer mensen Wilders een lul gaan vinden. Ik snap dat toch allemaal niet zo in de politiek.

Ik ben er voor om die Limeys gewoon te verbieden om te demonstreren of zelfs het land in te komen en als ze dat toch doen de ME er op los laten slaan met goedendags of zo. Wat moeten die Engelsen hier te stoken, er zullen alleen maar verliezers zijn.

Niehielist
27 oktober 2010, 18:57
Schande dat die xxxxx van een burgemeester de rechtse demonstranten verbant naar de rand en de linkse tegendemonstranten gewoon in A'dam mogen demonstreren. Burgemeester van der Laan laat zijn politieke kleur nu wel zien en dat mag een burgemeester niet doen. De EDL heeft niet opgheroepen tot geweld en wordt verbannen en de AFA heeft wel opgeroepen tot geweld en mag blijven.

Burgemeester vd Laan is niet de burgemeester van alle Amsterdammers.

In ieder geval niet de mijne.

King George
27 oktober 2010, 19:04
Eberhartje is gezwicht voor het recht van de agressiefste. En zoals we weten: Een land dat voor tirannen zwicht...

FvdV
27 oktober 2010, 19:26
Eberzacht zorgt goed voor zijn linkse onderdanen.

Johnnie
27 oktober 2010, 20:26
Kruispunt

Als de internationale afa welkom is in amsterdam,zien ik niet in waarom de engelsen weer niet welkom zijn in amsterdam.at your service

King George
27 oktober 2010, 21:27
De Andere FAscisten (AFA) hebben hun kleurtje mee, snap je?

Mahalingam
27 oktober 2010, 21:54
Ik denk dat de politie advies heeft gekregen uit Engeland en dat ook hier de EDL-ers zullen worden opgesloten in een groot hok.
En als je veel mensen zonder WC's lang opsluit (van 1 tot 5 uur?) dan zijn er veel die pissig worden en dan krijg je gezeik.

kruispunt
27 oktober 2010, 22:11
Kruispunt

Als de internationale afa welkom is in amsterdam,zien ik niet in waarom de engelsen weer niet welkom zijn in amsterdam.at your service

Oh, de Engelsen zijn heel welkom in Amsterdam. Maar wel als toeristen, als gulle spendeerders die hun geld uit geven in winkels, musea, kroegen, toffeeshops en weet ik waar niet.

Maar Engelsen zijn niet welkom om zich te bemoeien met onze landelijke politiek, te demonstreren en rotzooi te schoppen wat ons een hoop belastinggeld kost aan beveiliging, vernieling en weet ik wat. Dan kunnen we ze alleen nog maar muilperen verkopen..wat? Muilperen kunnen ze zelfs gratis krijgen, zo goed zijn we nu ook weer wel..

Straks krijgen we ook nog Arabieren uit Saudi Arabie om hier een beetje te komen demonstreren tegen Wilders en daarover rotzooi te schoppen, zijn ze nu helemaal?

King George
27 oktober 2010, 22:25
Geen Andere FAscisten (AFA), geen rellen! Gewoon vreedzaam bezoek uit Engeland en die dure Engelse biertjes op het Leidse Plein laten de kassa's dan wel rinkelen. proost proost proost

Dus zaak dat AFA-vuilnis te weren uit Amsterdam!

King George
28 oktober 2010, 09:44
(Met dank aan Sophia voor haar bijdrage op het Forum voor Realisten, welke ik volledig onderschrijf en derhalve hier ook heb geplaatst.)

Nieuwzuur ziet het licht: in een item over de DDL wordt gemeld dat in Nederland het geweld bij demonstraties eigenlijk altijd van links komt! Daarna komen beide partijen (een vertegenwoordiger van de DDL en van de AF) aan het woord. Waarbij opvalt dat de vertegenwoordiger van de DDL een keurige (iets oudere) meneer is en de vertegenwoordiger van de AF er uitziet als een hooligan (kort haar en hij wijst geweld niet af).

toPpie

hirihiri123
28 oktober 2010, 14:32
Precieze locatie pro-Wilders-protest bekend

AMSTERDAM - De pro-Geert Wilders-demonstratie van zaterdag in Amsterdam mag plaatsvinden in de Generatorstraat, ter hoogte van de laatste halte van metrolijn 50. Dat heeft de gemeente donderdag bekendgemaakt. Woensdag werd al duidelijk dat de betoging alleen door kan gaan in het Westelijk Havengebied, ver van het centrum van de stad. De precieze locatie was toen nog echter onbekend.

De organisatoren van de demonstratie wilden eigenlijk op het Museumplein demonstreren, maar de gemeente staat dat niet toe. Zij heeft namelijk informatie dat er bij het protest Engelse en Nederlandse voetbalhooligans aanwezig zullen zijn, die de confrontatie willen zoeken met de politie of tegendemonstranten.

De demonstratie is aangevraagd door het European Freedom Initiative, een overkoepelende organisatie van verschillende Europese bewegingen. Een daarvan is de omstreden English Defence League. Ook die heeft aangekondigd zaterdag te komen.

De organisatoren van de demonstratie hebben eerder laten weten niet blij te zijn met de nieuwe locatie. Mogelijk zullen zij hierover een kort geding aanspannen.

Links-radicale organisaties als de AntifascistischeActie kondigden eerder aan de betoging te zullen verstoren. Zij maken de deelnemers op hun websites uit voor onder meer „racistisch tuig”.

Er is nog een derde partij die zaterdag demonstreert, het Platform tegen Vreemdelingenhaat. Dit houdt een bijeenkomst op het Jonas Daniël Meijerplein. Van der Laan verwacht geen problemen met deze groep omdat zij niet de confrontatie wil zoeken met de EDL.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8058474/__Locatie_pro-Wilders-protest_bekend__.html?sn=binnenland,buitenland

Mahalingam
28 oktober 2010, 14:47
In Nieuwzuur waren een woordvoerder van DDL en van de antifa's aan het woord.
Wat een wereld van verschil.
De pro-man ziet er uit als een linkse groene babyboomer en de anti-man als een fascist.
Op 38:00 bij
http://player.omroep.nl/?aflID=11605362
Op 42:00 hoor je vertellen dat in de DDL allerlei extreem rechtse actievoerders zitten en zelfs eentje die veroordeeld is wegens een moskee brand. Hoor het maar aan.

King George
28 oktober 2010, 16:55
(Novum) - De English Defence League (EDL) spant een kort geding aan tegen de gemeente Amsterdam om zaterdag toch op het Museumplein te mogen demonstreren. Dat meldt AT5 donderdag. EDL is het niet eens met de beslissing van burgemeester Eberhard van der Laan, die de betoging heeft verbannen naar het Westelijk Havengebied.

EDL gaat de straat op om PVV-leider Geert Wilders een hart onder de riem te steken in aanloop naar de uitspraak in zijn strafproces. Volgens een woordvoerder van Van der Laan heeft de politie aanwijzingen dat Engelse en Nederlandse hooligans de demonstratie willen aangrijpen om de confrontatie aan te gaan. Extreemlinkse groeperingen willen een tegendemonstratie houden.

Van der Laan besloot daarom woensdag met politie en justitie de demonstratie te verbannen naar het afgelegen haventerrein. Daar kan de politie de orde beter bewaken. De precieze locatie is de Generatorstraat, bij de laatste halte van metrolijn 50.

Bij de gemeente is nog niets bekend over een kort geding, zo liet een woordvoerster weten. De gemeente Amsterdam bepaalde donderdag ook dat de demonstratie van het Platform tegen Vreemdelingenhaat zaterdag mag doorgaan. Het protest tegen racisme en uitsluiting vindt plaats op het Jonas Daniel Meijerplein. De gemeente verwacht een rustig verloop van die manifestatie.

Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3273153.ece/EDL_eist_Museumplein_voor_pro-Wilders-betoging_.html)

FvdV
28 oktober 2010, 17:12
In Nieuwzuur waren een woordvoerder van DDL en van de antifa's aan het woord.
Wat een wereld van verschil.
De pro-man ziet er uit als een linkse groene babyboomer en de anti-man als een fascist.
Op 38:00 bij
http://player.omroep.nl/?aflID=11605362
Op 42:00 hoor je vertellen dat in de DDL allerlei extreem rechtse actievoerders zitten en zelfs eentje die veroordeeld is wegens een moskee brand. Hoor het maar aan.

Taqiyya van de bovenste plank dus, men zegt wel eens waar je mee omgaat word je mee besmet en zie hier! Nog even en onze zwarthemden lopen ook met kromzwaarden door de steden.

King George
28 oktober 2010, 22:21
Aan onderstaande plaatje kan een tijdloze dimensie worden toegedicht:

http://i53.tinypic.com/1690p3m.gif

hirihiri123
29 oktober 2010, 10:53
Ajax-supporters dulden extreemrechts niet in hun stad

AMSTERDAM - De extreemrechtse English Defence League (EDL) is zaterdag wat Ajax-supporters betreft niet welkom in Amsterdam.

© NU.nl/Kees van der BrandDe website AFCA.nl roept Ajax-aanhangers op om zaterdag naar de demonstratie in de Generatorstraat te komen, ''omdat wij geen (gewelddadig) racisme en fascisme in onze stad tolereren''.

Op de homepage van de site voor Ajax-supporters staat een foto van een EDL-demonstratie met een rood kruis daar doorheen en daarboven de tekst 'Niet in onze stad!'.

De schrijvers van de oproep stellen geen geweld tegen de politie te willen gebruiken en de EDL niet te dulden in Amsterdam.

Ajax-supporters zullen volgens de site om 13.00 uur verzamelen op station Sloterdijk, alvorens ze naar de Generatorweg in het Westelijk Havengebied zullen trekken.

© ANP

http://www.nu.nl/binnenland/2366749/ajax-supporters-dulden-extreemrechts-niet-in-stad.html

Caesar
29 oktober 2010, 11:58
Als Amsterdammer schaam ik me tot op het bot...voor die malloten die zich Ajax-supporter noemen en een oproep hebben geplaatst om de EDL uit Amsterdam te weren.

Of de supportersvereniging AFCA is gekaapt door links-mongolen òf ze zijn in de propaganda tegen de EDL gestonken.

Weer een reden om niet meer pro-Ajax te zijn!

FvdV
29 oktober 2010, 12:07
Dan heb die hersenloze zieligheid tussen Arnhem en Nijmegen nog nooit gezien geef ze een grammetje coke en ze zijn een uurtje rustig.

FvdV
29 oktober 2010, 15:31
Door Gregorius Nekschot (http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/)

http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/media/blogs/nekschot/Boy-Eberhard.gif
http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/media/blogs/nekschot/Boy%20Eberhard2.gif

Mahalingam
29 oktober 2010, 21:52
Kijk ik even bij de tegenpartij, want die opmerking van die antifa in Pownews over nazi's in de DDL, daar wilde ik haring of kuit van hebben
http://www.afanederland.org/
vertelt me dat er tot mobilisatie van alle antifa's is opgeroepen om het front in 020-GAZA te verdedigen. Maar ook dit:
http://antifaamsterdam.wordpress.com/2010/10/28/de-vrienden-van-dutchdefenceleague-woordvoerder-bert-jansen/
http://antifaamsterdam.wordpress.com/2010/10/28/persbericht-dutch-defence-league-woordvoerder-wel-degelijk-in-contact-met-neo-nazis/
is dit lasterlijke onzin?

King George
30 oktober 2010, 00:50
Uit: http://www.afanederland.org/
Zoals we al in ons persbericht ( http://antifaamsterdam.wordpress.com/2010/10/27/persbericht-anti-fascisten-er-niet-gerust-op-dat-edl-zich-zal-houden-aan-beslissing-burgemeester/) schreven, we zien antifascistische protest acties als een basaal mensenrecht wat niet in wetten te gieten is, waarin wij ons niet laten beknotten door de staat en dus ook nooit vooraf toestemming voor vragen. En ondanks de oproep en dreiging in het parool van vandaag

Klinkt als uit die kraakfascisten uit de jaren '80 in de kern Amsterdam, waar toen ook Wijnand Duyvendak actief was, zoals zij dit destijds publiceerden in Bluf!, hun eigen kraakfascistenblad:

De rechtsstaat is de onze niet.

Toch vreemd dat ditgene aanhalen, verwoorden gebrandmerkt moet worden als een bedreiging voor de rechtsstaat. Want een bedreiging voor de rechtsstaat lijkt me toch wel datgene wat door die Andere FAscisten is verwoord. De boodschapper van degene die verwoordt wat hij/zij gesignaleerd heeft kan toch niet worden vervolgd voor het aanhalen van de eigen boodschap van die AFA's (= Andere FAscisten) zelf, toch..? :rolleyes:

Johnnie
30 oktober 2010, 09:20
Opstand tegen het kabinet-rutte

PETER SIEBELT - 29 OKTOBER 2010

OPSTAND TEGEN HET KABINET-RUTTE, VAN KWAAD TOT ERGER.

Deel 1 : Zaterdag 30 oktober, Amsterdam. Een gewelddadige of vreedzame demonstratie door de onderlaag van de door Job Cohen genoemde ‘sociale’ beweging?

Reeds voor de Tweede Kamer verkiezingen in 9 juni 2010 was de Linkse Kerk druk doende om haar buitenparlementaire netwerken in te schakelen tegen opkomend rechts. Het mocht niet baten, de kiezer koos anders met als eindresultaat het kabinet-Rutte. Uit ervaring weten we dat de Linkse Kerk zijn verlies niet wenst te pikken en geen enkel middel schuwt om het nieuwe kabinet te dwarsbomen of zo snel mogelijk te laten vallen.

Op vrijdag 10 september 2010 kopte het dagblad De Telegraaf: PvdA op oorlogspad. Uit een geheime strategisch plan, een handleiding, bleek dat de partij van Cohen de komende jaren alles op alles gaat zetten om een massale opstand tegen het huidige kabinet-Rutte. "Het is aan ons om voortdurend de spanningen in deze coalitie bloot te leggen en het kabinet zo in de problemen te brengen", aldus de handleiding die ook beschrijft hoe de partij het land wil mobiliseren tegen het kabinet-Rutte: "Het rechtse afbraakbeleid gaat de komende jaren veel maatschappelijk verzet op de been brengen. Oppositie voeren we daarom niet in een Haags isolement, maar in nauwe samenwerking met de sociale beweging, de milieubeweging, ouderen en jongerenorganisaties etc. Die samenwerking zoeken we steeds actief op."

Wat Cohen vergeet te vermelden is dat men onder sociale beweging (SB) ook de vakbeweging, kerkelijke-, migranten-, studenten- en duizenden andere gesubsidieerde organisaties dient te verstaan.

Uit andere informatie blijkt dat ook de SP en GroenLinks aan dit soort activiteiten meedoen en hun dwarsverbanden met de SB gebruiken voor hun oppositionele activiteiten. Overigens vindt deze dubieuze buitenparlementaire betrokkenheid ook plaats door enkele linkervleugelaars binnen het CDA en de VVD.

Leiders met dubbelfuncties binnen de SB coördineren de buitenparlementaire acties die zo breed mogelijk zijn opgezet. Langs deze lijnen brengen ze een beweging van niet honderden, maar duizenden op de been.
Landelijke demonstraties, bezettingen, ‘ludieke’ acties en blokkades stonden en staan op de agenda’s tijdens discussiebijeenkomsten die hebben plaatsgevonden of nog moeten plaatsvinden.

Op zich is de buitenparlementaire verbondenheid van politieke partijen met de SB niet nieuw maar is het gezien de huidige toestand niet alleen onwenselijk maar ook uiterst gevaarlijk om deze toestand zomaar aan ons voorbij te laten gaan.

Onwenselijk is het ondermeer omdat het netwerk van de SB voornamelijk betaalt wordt met geld van de belastingbetaler. De belastingbetaler die in meerderheid gekozen heeft voor het huidige kabinet maar nu geconfronteerd wordt met het feit dat belastinggeld door Cohen en consorten gebruikt wordt om zijn of haar keuze te bestrijden.

Gevaarlijk omdat we weten dat er in die zogenaamde ‘sociale’ beweging van hoog tot laag elementen actief zijn die terreur, geweld niet schuwen.

Onder die radicale elementen bevinden zich de onder anderen de Internationale Socialisten (IS), een mengelmoes van extremisten, relschoppers die tevens actief zijn in andere radicale groeperingen. Daarnaast lopen hun verbanden dwars door de SB heen.

We zijn de IS en consorten in het verleden al meerdere malen zijn tegengekomen, bijvoorbeeld tijdens gewelddadige demonstraties in Nederland of elders in de wereld waaronder de grote protesten tegen de WTO in Seattle in 1999, in 2001 in Genua of in de zomer van 2007 in Duitsland.

Ze zijn zeer extreem, staan vaak vooraan in demonstraties maar zijn er vooral in gespecialiseerd om het vuile werk zoveel mogelijk door anderen laten opknappen.

Om alvast een beetje te oefenen voor komende demonstraties tegen het kabinet-Rutte namen ze deel aan de recente rellen in Parijs

Dit deden ze in samenwerking met Franse kameraden van het Nouveau Parti Anticapitalis (NPA) waar ze al jaren mee de straat op gaan.

Op 25 oktober haakte de Volkskrant in op het IS-bezoek aan Parijs en kopte met een halve pagina groot artikel: “300 activisten willen Franse toestanden”. Drie radicale actievoerders uit Nederland kwamen aan het woord waaronder de Internationale Socialisten (IS) Van der Starre en Maina van der Zwan en hun vakbondspartner Judy Lock. Het artikel had een gematigd karakter dat nog eens werd benadrukt door een foto waarop vreedzame actievoerders van ondermeer de IS stonden te protesteren met borden of symbolen van de Socialistische Partij (SP).

De IS zijn regelmatig met hogere goden van SP op stap, bijvoorbeeld in januari 2009 toen ze in Amsterdam samen met het SP kamerlid Harry van Bommel demonstreerden tegen Israel of in september 2000 toen ze in Praag demonstreerden tegen het IMF en de Wereldbank

Om enig idee te krijgen hoe ver de IS gaan in hun radicaliteit hoeven we alleen maar terug te blikken naar enkele van hun acties in het verleden. Laten we er een uitpikken, bijvoorbeeld uit april 2009. Toen namen een aantal IS’ers waaronder Maina van der Zwan (Landelijke coördinator), Jeroen van der Sarre, Pepijn Brandon en Bart Griffioen samen met de leider van het Franse NPA, Olivier Besancenot, deel aan een demonstratie tegen de NAVO in Straatsburg.
Met duizenden demonstranten trokken ze op naar de binnenstad en al snel ontstond er een grimmige sfeer. De zaak escaleerde en traangas, charges en waterkanonnen werden door de politie ingezet. Volgens de IS’ers zag Straatsburg er uiteindelijk uit zoals Kabul en Bagdad er dagelijks uitzien: met rookpluimen boven de stad en een straatbeeld van militair machtsvertoon.

De IS werken ook al enige tijd nauw samen met radicale moslims. Om sympathie onder hun gelederen te krijgen steunen ze de moslims in verschillende acties, zoals bijvoorbeeld in de eerder genoemde demonstratie in Amsterdam tegen Israel of voor de fundamentalist Tariq Ramadan in september 2009. Toen organiseerde de IS’er Van der Starre een actie op de Erasmus universiteit in Rotterdam tegen het ontslag van Tariq Ramadan. “Tot nu toe hebben we ongeveer 900 handtekeningen
En ook hier kwamen de nauwe banden met hogere goden in de beweging naar voren. De UvA professoren/hoogleraren Annelies Moors, Paul Aarts, Michiel Leezenberg en Ruud Peters lanceerde in dezelfde maand ook een actie voor Ramadan.

Morgen is het weer raak, dan werken de IS samen met ondermeer met het ‘platform tegen vreemdelingenhaat’, een kleurrijk gezelschap.

Om de sfeer alvast een beetje aan te wakkeren hebben hun radicale moslim vrienden haat en angst gezaaid onder de moslim gemeenschappen in ons land.

Al met al zal de onderlaag van de SB komende zaterdag waarschijnlijk een klein geven over de acties die de komende maanden in breder verband tegen het kabinet-Rutte gaan plaatsvinden.

Wordt vervolgd. Deel 2: Vakbondsleden en studenten als pionnen voor linkse politieke intriges.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12367

Daar zal je de noordkoreaanse zenders te hilversum niet over horen,want zoiets past nou weer niet in het gedachtengoed van de linkse gutmens.at your service

FvdV
30 oktober 2010, 10:36
Uit: http://www.afanederland.org/

Klinkt als uit die kraakfascisten uit de jaren '80 in de kern Amsterdam, waar toen ook Wijnand Duyvendak actief was, zoals zij dit destijds publiceerden in Bluf!, hun eigen kraakfascistenblad:

Eberzacht en Duyvendak werkte altijd samen tijdens de krakersrellen Duyvendak gooide stenen en Eberzacht stond op de uitkijk :D

FvdV
30 oktober 2010, 10:49
En ook hier kwamen de nauwe banden met hogere goden in de beweging naar voren. De UvA professoren/hoogleraren Annelies Moors, Paul Aarts, Michiel Leezenberg en Ruud Peters lanceerde in dezelfde maand ook een actie voor Ramadan.

de zus van?

King George
30 oktober 2010, 11:24
AMSTERDAM - Een harde kern van enkele tientallen links-radicale activisten treft voorbereidingen voor keiharde acties tegen het nieuwe regeringsbeleid van het kabinet-Rutte.

Enkelen van hen hebben recent in Frankrijk zelfs ervaringen opgedaan tijdens de massademonstraties tegen de plannen van president Sarkozy. De acties in Frankrijk waren volgens de activisten een voorproefje voor wat Nederland te wachten staat.

Uit informatie waarover De Telegraaf beschikt, blijkt dat Nederlandse extremisten naar Frans voorbeeld de harde confrontatie willen zoeken met de autoriteiten. Op enkele anarchistische en extreemlinkse websites doen de actievoerders verslag van hun acties in Parijs: "De Franse media vragen zich af hoe het komt dat jongeren zich zo druk maken om de pensioenleeftijd. Ze zien blijkbaar niet in dat deze beweging inmiddels over veel meer gaat: de aanval op de pensioenen is het symbool van het overheidsbeleid om normale mensen te laten betalen voor de crisis."

Uitgerekend vandaag organiseert het 'Platform tegen Vreemdelingenhaat' een demonstratie in Amsterdam tegen de opkomst van Geert Wilders. Het platform is ontstaan vanuit verschillende (migranten-)organisaties en individuele burgers die stellen dat door de gedoogsteun van de PVV aan het nieuwe kabinet "discriminatie normaal lijkt te worden". De demonstratie vindt vandaag plaats op hetzelfde tijdstip als die van de 'English Defence League', ook in Amsterdam juist ter ondersteuning van Wilders. Beide organisaties willen confrontaties vermijden.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8075432/__Linkse_radicalen_in_verzet_tegen_kabinet__.html? sn=binnenland,buitenland)

Mahalingam
30 oktober 2010, 11:25
In anti kringen roepen ze dat de Engelsen terug gejaagd moeten worden naar hun eiland. Ze hebben hier niets te zoeken.
En ik lees hier:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8075432/__Linkse_radicalen_in_verzet_tegen_kabinet__.html? sn=binnenland,buitenland
Een harde kern van enkele tientallen links-radicale activisten treft voorbereidingen voor keiharde acties tegen het nieuwe regeringsbeleid van het kabinet-Rutte.
Enkelen van hen hebben recent in Frankrijk zelfs ervaringen opgedaan tijdens de massademonstraties tegen de plannen van president Sarkozy. De acties in Frankrijk waren volgens de activisten een voorproefje voor wat Nederland te wachten staat.
Prima dus en normaal als ze naar Parijs gaan om te rellen, oh wee als Engelsen hier komen demonstreren.
Nog zo'n ironie: bij "de Dokwerker" staat 'Platform tegen Vreemdelingenhaat' te ageren naar aanleiding van de aankomst van vreemdelingen (Engelsen) in Amsterdam.

King George
30 oktober 2010, 11:30
In anti kringen roepen ze dat de Engelsen terug gejaagd moeten worden naar hun eiland. Ze hebben hier niets te zoeken.
En ik lees hier:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8075432/__Linkse_radicalen_in_verzet_tegen_kabinet__.html? sn=binnenland,buitenland

Prima dus en normaal als ze naar Parijs gaan om te rellen, oh wee als Engelsen hier komen demonstreren.
Linkse logica: Regels voor anderen; Uitzonderingen voor zichzelf.
Nog zo'n ironie: bij "de Dokwerker" staat 'Platform tegen Vreemdelingenhaat' te ageren naar aanleiding van de aankomst van vreemdelingen (Engelsen) in Amsterdam.
Liever buitenlandse bezetters in Amsterdam dan bevrijdende Tommies kennelijk bij die linkies.

King George
30 oktober 2010, 12:06
AMSTERDAM - In het Westelijk Havengebied in Amsterdam staat zaterdag de mobiele eenheid paraat rondom het metrostation waar zaterdagmiddag de demonstratie van English Defense League gaat plaatsvinden. Er staan tientallen ME-voertuigen, motoragenten en politiemensen.

De demonstratie in het Westelijk Havengebied is aangekondigd door European Freedom Initiative, een internationale club van verschillende Europese bewegingen. Eén daarvan is de omstreden English Defence League (EDL). Zij wilden in eerste instantie op het Museumplein hun steun betuigen aan PVV-leider Geert Wilders, maar dit stond de gemeente niet toe. Amsterdam wees de Generatorstraat in het Westelijk Havengebied aan als alternatieve locatie.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8077835/__ME_paraat_in_Westelijk_Havengebied__.html?sn=bin nenland,buitenland)

King George
30 oktober 2010, 13:30
De riseesite van risee voor risee Indymedia meldt:

NN - 30.10.2010 12:51
De berichten stromen binnen dat de helikopter inmiddels ook de lucht in is en nabij het station Sloterdijk in de lucht hangt. Tevens veel smerissen op motors die door de omgeving scheuren.

nn - 30.10.2010 13:23
Net gezien dat er een 3tal antifascisten(?) gearresteerd zijn bij de burger king.

http://indymedia.nl/nl/2010/10/70731.shtml

King George
30 oktober 2010, 14:01
Heli en sirenes

NN - 30.10.2010 13:31

Hartje centrum, vlak bij de dokwerker.

Arrestanten

Checkpoint - 30.10.2010 13:49

Wit geblindeerd arrestanten busje kwam met (motor)politie opdagen om de eerste arresto's af te voeren, aantal niet goed kunnen tellen vanwege de directe arrestatie dreiging..

Marcel
30 oktober 2010, 14:18
nn - 30.10.2010 13:23
Net gezien dat er een 3tal antifascisten(?) gearresteerd zijn bij de burger king.

Een drietal tofuvreters bij de Burger King?? Het moet niet gekker worden vandaag hoor. :D

King George
30 oktober 2010, 14:32
arresto's doorbellen
arrestantengroep - 30.10.2010 14:01
Als je getuige bent van een arrestatie kun je dat doorbellen naar de arrestantengroep. En de arrestantengroep kan dan weer de advocaat inlichten.
0642413496

ME
nn - 30.10.2010 14:06
Ten hoogte van Boels verhuur bij de kabelweg staat zoals de foto aangeeft ME klaar, da's bij het tunneltje dat onder de Metro doorgaat. Geen goed idee om daarlangs proberen te komen, verder veel Motor smeris die een breed gebied afstruint, en bij de Nieuwe Hemweg onder de snelweg (vanaf de Zaandam pont) een Checkpoint voor auto's en dergelijke.

vier edl gearresteerd
at5, 14.22 - 30.10.2010 14:15
Bij Station Sloterdijk zijn de eerste Engelse actievoerders aangehouden. De twee mannen en twee vrouwen werden opgepakt omdat ze geen geldig legitimatiebewijs konden tonen.

De demonstranten waren op weg naar de Generatorstraat voor een door de English Defence League (EDL) georganiseerde pro-Wildersdemonstratie. De actievoerders zijn herkenbaar aan T-shirts en spandoeken. Ze namen de metro naar de locatie. Daar is verder vooral veel politie en pers aanwezig.

Op Sloterdijk verzamelden zich enkele tientallen actievoerders, vooral Ajax-supporters die tegen de EDL-demonstratie ageren. Zij zijn volgens onze verslaggever ter plaatse naar metrostation Isolatorweg gegaan en proberen het demonstratieterrein te bereiken. Dat is echter nog niet gelukt. De Mobiele Eenheid houdt de groepen gescheiden.

Bij monument De Dokwerker aan het Jonas Daniël Meijerplein is een tegendemonstratie, georganiseerd door het Platform tegen Vreemdelingenhaat. Daar hebben zich ongeveer driehonderd betogers verzameld. De bijeenkomst verloopt vooralsnog vreedzaam.

Busje EDL
NN - 30.10.2010 14:27
http://desmond.yfrog.com/Himg830/scaled.php?tn=0&server=830&filename=egnw.jpg&xsize=640&ysize=640

Station Isolatorweg is afgegrendeld
At5, 14.57 - 30.10.2010 14:44
De politie heeft het metrostation Isolatorweg afgegrendeld met paarden en honden.

http://www.at5.nl/artikelen/51191/station-isolatorweg-is-afgegrendeld

King George
30 oktober 2010, 15:28
Mohtje Rabbae heeft in Amsterdam Centrum weer eens een grote boodschap (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8079346/__Strijd_tegen_fascisme_begonnen__.html?sn=binnenl and,buitenland) gedaan. Wel doortrekken hè Moh? Want je poepbruin stinkt nogal.

King George
30 oktober 2010, 16:03
AMSTERDAM - De politie heeft in de omgeving van het metrostation Isolatorweg in Amsterdam zaterdagmiddag ten minste drie mensen aangehouden. Het gaat om Ajax-supporters die op weg waren naar de demonstratie van de English Defence League in het Westelijk Havengebied.

De politie wil voorkomen dat de supporters, die zich tegen de pro-Wilders demonstratie van de Britten verzetten, de confrontatie aangaan. Ooggetuigen melden dat er zich onder de Ajax-fans ook groepen allochtone jongeren bevinden.

De politie had het metrostation Isolatorweg al eerder afgesloten om de toestroom van tegendemonstranten te stoppen.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8079529/__Politie_arresteert_Ajax-supporters__.html?sn=binnenland,buitenland)

Hieronder iets van de site van AFCA (Klinkt als KAFKA...):
http://www.afca.nl/index_3.htm?x=409&y=292

Van het Pim Fortuyn Forum geplukt:
Afca heeft altijd een extreem linkse kern gehad, niet te verwarren met de harde kern van ojox "hooligans". Die linkse jehova's proberen de ojox supporters te politiseren.
Ken een paar jongens die om die reden nix met afca te maken willen hebben.
De EDL is niet extreem rechts en komt niet om te rellen naar Nederland. Het gaat om een kick off voor een Europeesche beweging, ik denk dat ze teleurgesteld afdruipen. De nederlandse anti - islam bewegingen zijn niet volks (lees dapper)genoeg om de straat te heroveren.
Echter, ik hoop dat die van der Laan het linkse tuig voortaan ook in het westerlijk havengebied laat demonstreren....maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Ik heb persoonlijk veel respect voor de EDL, maar van mij hoeven ze niet in ons land te demonstreren.
No surrender to Al Qaida, no surrender to Islam.
http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=71566

King George
30 oktober 2010, 16:11
Heli
nn - 30.10.2010 15:05
Politie zet leger materieel in. Een van de Heli's is geindentificeerd als een Lynx-Heli van de Koninklijke Luchtmacht. Foto's volgen later.

Heli
nn - 30.10.2010 15:14
http://i55.tinypic.com/20pvfgk.jpg
Westland Lynx

En van wie komt de agressie weer..?

EDL bus gemold
zeker - 30.10.2010 15:45
(...) De ramen van hun voertuig op de heenweg door tegendemonstranten ingegooid. De Engelsen lieten onze verslaggever weten dat de demonstratie voor ze was uitgelopen op een grote teleurstelling. ( http://www.at5.nl/artikelen/51194/woedende-edl-demonstranten-zijn-weg)

FvdV
30 oktober 2010, 17:00

Eigen mening eerst doet het al jaren buitengewoon goed in het extreemlinkse jargon.

FvdV
30 oktober 2010, 17:02
Een drietal tofuvreters bij de Burger King?? Het moet niet gekker worden vandaag hoor. :D

Nou ik denk dat ze net opzoek waren naar stenen met BK als potentieel doel

FvdV
30 oktober 2010, 17:05
Mohtje Rabbae heeft in Amsterdam Centrum weer eens een grote boodschap (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8079346/__Strijd_tegen_fascisme_begonnen__.html?sn=binnenl and,buitenland) gedaan. Wel doortrekken hè Moh? Want je poepbruin stinkt nogal.

Dat moet je niet zeggen King, de man doet uiterst z'n best om reclame te maken voor de PVV en dat mag best gewaardeerd worden. Vanaf nu wil ik met name van jou meer respect zien voor Mo Rabbit toPpie

Caesar
30 oktober 2010, 17:40
Ik kijk net even het NOS journaal op www.nos.nl en mijn klomp is gebroken! Ze hebben het over rechts-extremisten; tuurlijk, wat verwacht je anders van de extreemlinkse staats TV. Ze tonen een man die wordt gearresteerd en suggereren dat dat was omdat hij zich verdacht ophield. Nou niet dus. Ik was erbij en de man rukte de microfoon bij een van de sprekers af. Een ander werd gearresteerd omdat hij dwars door de spreker heen ging schreeuwen.

FvdV
30 oktober 2010, 17:47
Jaja zelfs Powned doet daar braaf aan mee nog even en ook Powned doet de pootjes omhoog en doet kwispelen met het staartje als je er vriendelijk naar vraagt bye bye onafhankelijkheid, verliezer vandaag: Powned (http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/10/demonstratie_loopt_af_met_siss.html)

Het hoogtepunt van de ongeregeldheden in Amsterdam lijkt voorbij. De leden van de extreemrechtse English Defence League hebben zojuist hun terrein verlaten. De tegendemonstratie van het Platform tegen Vreemdelingenhaat is nog wel bezig, maar verloopt rustig.

Er kwamen zo´n honderd EDL-leden opdagen. Pers en politie waren massaler op de been, zij verwachtten een veel grotere opkomst van demonstranten.

Ajax-hooligans zochten nog wel de confrontatie met de Engelse kaalkoppen, maar kwamen niet dichtbij aangezien de politie het metrostation aan de Isolatorweg afsloot.

Toen de Engelsen vertrokken, wilden ze nog wel even melden dat ze boos zijn dat burgemeester Eberhard van der Laan hen verbood om in de binnenstad te demonstreren. Waarschijnlijk gaan de opruiers nu weer terug naar Groot-Brittannië.

Drie extreemrechtse EDL-leden houden hun vlag omhoog voor een fotomomentje

James1234
30 oktober 2010, 18:11
Internationale anti-Wilders demonstratie flopt

Wat een internationale demonstratie had moeten worden voor de zelfbenoemde Europese anti-fascisten Mohammed Rabbae (GroenLinks) en René Danen (GroenLinks), werd ondanks een hausse aan publiciteit een van de sneuste vertoningen uit de recente geschiedenis. Er waren beduidend meer journalisten dan demonstranten afgekomen op het evenement dat werd gehouden op een speciaal ingericht terrein in Amsterdam-Centrum. Hoewel het terrein plaats bood aan duizenden van de alleen al in Nederland 6 miljoen wonende Rabbae- en Danen-sympathisanten kwam er slechts een handjevol betogers opdagen.
Update: Wegens het laten mislukken van deze demonstratie, overweegt het Dagelijks Bestuur van GroenLinks beide faalheren uit de partij te zetten. Later meer.

Zelfs Femke (http://twitter.com/FemkeHalsema/status/29181893945) denk er het hare van

Bron GeenStijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/internationale_antiwilders_dem.html#comments)

FvdV
30 oktober 2010, 18:19
Het is nou niet bepaald een geheim dat Femke met een enorme boog om extremist, rancuneus en Groenglibberlid Rene Mohammedanen heen loopt, zelfs zijn liefdes brieven schijnen geen enkel impact op Femke te maken.

James1234
30 oktober 2010, 18:22
Jaja zelfs Powned doet daar braaf aan mee nog even en ook Powned doet de pootjes omhoog en doet kwispelen met het staartje als je er vriendelijk naar vraagt bye bye onafhankelijkheid, verliezer vandaag: Powned (http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/10/demonstratie_loopt_af_met_siss.html)

Het hoogtepunt van de ongeregeldheden in Amsterdam lijkt voorbij. De leden van de extreemrechtse English Defence League hebben zojuist hun terrein verlaten. De tegendemonstratie van het Platform tegen Vreemdelingenhaat is nog wel bezig, maar verloopt rustig.

Er kwamen zo´n honderd EDL-leden opdagen. Pers en politie waren massaler op de been, zij verwachtten een veel grotere opkomst van demonstranten.

Ajax-hooligans zochten nog wel de confrontatie met de Engelse kaalkoppen, maar kwamen niet dichtbij aangezien de politie het metrostation aan de Isolatorweg afsloot.

Toen de Engelsen vertrokken, wilden ze nog wel even melden dat ze boos zijn dat burgemeester Eberhard van der Laan hen verbood om in de binnenstad te demonstreren. Waarschijnlijk gaan de opruiers nu weer terug naar Groot-Brittannië.

Drie extreemrechtse EDL-leden houden hun vlag omhoog voor een fotomomentje

@Forum van de Vrijheid, ik begrijp je punt niet zo als Wilders zelf zegt dat hij deze gasten liever kwijt dan rijk is

FvdV
30 oktober 2010, 18:43
@Forum van de Vrijheid, ik begrijp je punt niet zo als Wilders zelf zegt dat hij deze gasten liever kwijt dan rijk is

Eerlijk gezegd snap ik niet wat Wilders er in deze mee te maken heeft?

Ik zie deze gasten als strijders voor onze strijd die afgeschilderd worden voor rechts-extremisten, zelfs door een zender die zich probeert te profileren als zijnde "onafhankelijk". Nederland heeft vandaag vele extremistische gezichten laten zien maar zo ver ik het heb kunnen volgen kwamen ze niet uit Engeland.

Caesar
30 oktober 2010, 18:46
De enige spreker namens en van de EDL vandaag sprak heel beleefd over de strijd tegen islamisme en niet islam. Hij ging dus minder ver dan Wilders. Hoe kun je zulke lieden toch extreem-rechts noemen??

FvdV
30 oktober 2010, 18:58
Je moet ook de Engelse volksaard een beetje kennen om deze figuren te snappen, dat wij van die braverikjes zijn! We weten allemaal wat er bedoeld word met extreemrechts: 'neonazi's' nou dat zijn deze figuren in elk geval niet bovendien was dat het geval geweest hadden we circus Kusters vandaag ook zien opdagen. Lekker makkelijk dus om deze strijders voor vrijheid weg te zetten als neonazi's omdat zij een kale kop hebben he Powned aan het subsidie infuus! toPpie

FvdV
30 oktober 2010, 22:22
Verslag demonstratie EFI 30 oktober

30 Okt 2010 | Door D. G. Neree

(Even een snel verslag, foto's en e.d komen later.)

Om een uur of twaalf kwam ik aan op station Sloterdijk. Buiten het station stonden een stuk of 4 politiebusjes en de agenten hadden zich bij de (metro)uitgangen opgesteld. Na 1 halte met de Metro zag ik de ME-busjes rond het terrein aan De Generatorweg (D. G. Neratorweg vanaf vandaag ). Op het terrein waren ze de spreekinstallatie aan het optuigen. Er waren toen zo'n 50-100 mensen en langzaam werd het drukker.

http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/media/blogs/nekschot/Boy-Eberhard3.gif

Spotprent: Gregorius Nekschot (http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.php/2010/10/30/rijnsburgse-boy-eberhard-3)

Met enkele mensen gesproken. Gemoedelijke sfeer. De alomtegenwoordige agenten waren vriendelijk en alert.

Rond twee uur kwamen er een stuk of twintig agenten te paarddie zich strategisch bij de in/uitgangen rondom het terrein opstelden en even later kwam er een groep van de EDL onder politiebewaking het veld op. De aanwezige videografen en de pers stortte zich op hen, waar ze voorheen verspreid de andere organisaties aan het interviewen waren. Ik had weinig zin in om me daartussen te wurmen maar heb wel wat foto's geschoten. (Ik begrijp nooit waarom persfotografen met hun enorme apparatuur altijd pal op de voorgrond willen staan, zodat niemand eroverheen kan kijken. Ik bedoel, ze hebben telelenzen en statieven, maar ze duiken en masse naar voren en vormen een massieve muur zo dicht mogelijk bij, liefst op het podium. Het aantal journalisten was overweldigend.)

Lees verder in de Amsterdam Post (http://www.amsterdampost.nl/verslag-demonstratie-efi-30-oktober/)

Mahalingam
30 oktober 2010, 23:23
Politieke fall-out tgv. de demo die gehouden werd vanwege de demo van de EDL en Co.
Femke twitterde: ""Soms word ik wat ongemakkelijk van de toevoeging oud-groenlinkskamerlid: Rabbae doet zijn uitspraken bepaald niet namens ons." "en Carel Brendel komt met het nieuws dat de door René Danen en Mohamed Rabbae gekidnapte Kristallnacht herdenking terug wordt gepakt en gehouden in de Portugese Synagoge .
http://home.kpn.nl/c.brendel/Zijspoor.htm

In 2008 blies Danen de herdenking nieuw leven in. Plaats van handeling is sindsdien een Joods verzetsmonument voor het stadhuis van Amsterdam. De rentree in 2008 werd een gênante vertoning. Ed van Thijn en Mohamed Rabbae hielden toespraken waarin de opmars van Wilders werd verbonden aan de Kristallnacht.
http://www.dejaap.nl/2010/10/hamas-vrienden-herdenken-opnieuw-de-kristallnacht/

King George
30 oktober 2010, 23:37
Links Nederland bekent boeken willen verbieden

Zie wie hier spreekt: Communist Mohammed Rabbae. De man die "De Duivelsverzen" wilde verbieden (http://petersiebelt.wordpress.com/2008/03/25/mohammed-rabbae-lang-leve-de-revolutie/). Ja, U leest het goed: verbieden.

http://i25.tinypic.com/250jk7q.jpg

Mahalingam
30 oktober 2010, 23:58
Geen Stijl komt met de kop

Internationale anti-Wilders demonstratie flopt

en joop.nl met

Internationale pro-Wilders demonstratie flopt

En bij Joop groeit het bezoekersaantal bij de dokwerker van de 500 naar ruim 1000.

King George
31 oktober 2010, 00:34
Promofilmpje

iYP9IrhtPcU

Spreekt voor zich.

En let vooral ook op (gelijk vanaf het begin) hoe kunstenaar Chris Ripke die naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh een kunstwerk "Gij zult niet doden" maakte de mond gesnoerd wordt op last van lange teentjes, tere zieltjes en korte lontjes haatbaarden en hoe de laffe gemeente hierin meeboog. En waar was links? Die huilen nu toch met de wolven mee als het om het beknotten van kunstenaars gaat? In de film hierboven wordt de vrijheid van expressie de mond gesnoerd. Maar links zwijgt in alle talen...

King George
31 oktober 2010, 00:45
Mooie clip met mooie muziek en o zo waar!

77FJJm9HXBc

Johnnie
31 oktober 2010, 07:58
Mooie clip met mooie muziek en o zo waar!

77FJJm9HXBc

Mooie clip, mooie muziek en o zo waar!King George

Zekers een mooie clip.En daarom was het ook niet netjes van Bosma, die het EDL uitmaakte voor skinheads.Zo ga je natuurlijk niet om met je medestrijders tegen de islam.Ps,de muziek is van de film:The last mohicans.[:o)]

King George
31 oktober 2010, 10:13
Let ook even op de statements die je de revue ziet passeren. Stuk voor stuk raak! toPpie

Even het volgende nadenkertje bij minuut 2:47

In 2007 Islam and Judaism holiest holidays overlapped for 10 days.
Muslims racked up 397 dead bodies in 94 terror attacks in 10 contries during this time.... while Jews worked on their 159th Nobel prize

King George
31 oktober 2010, 10:19
Door Youtube (JihadTube) reeds gemeulenbelt, maar met wat googelen spoorde ik het volgende op: EDL presents: The Day of Reckoning (In the spirit of St. George) (http://www.dailymotion.com/video/xahvql_edl-manchester-october-10th-promo-v_news), een promofilmpje voor een bijeenkomst 10 oktober 2009. Weer pakkende en helaas maar al te ware statements! En schitterende achtergrondmuziek. Duur: 5 minuten en 8 seconden.

Kijken! Wake up!

Meer dan een jaar geleden liep hier al een actief draadje (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=17973) over.

King George
31 oktober 2010, 11:00
Voor deze discussie relevant even wat quotes bij de ons wel bekende "buren" aangehaald. Speelde zich af tussen (zaterdag 30 oktober) kwart over vier en half negen.

En werpt weer eens een verhelderende blik op de valse informatie die die media ons weer voorschotelen!

De ramen van hun voertuig op de heenweg door tegendemonstranten ingegooid. De Engelsen lieten onze verslaggever weten dat de demonstratie voor ze was uitgelopen op een grote teleurstelling.
Wat hier dus al dagen geleden werd geconstateerd: het geweld komt van LINKS.

Los daarvan verwachtte ik al niet al te veel van de demonstratie van de EDL omdat de DDL nog in de kinderschoenen staat en het Nederlandse volk tegenwoordig (op zijn zachtst gezegd) niet staat te trappelen om te gaan demonstreren. Daarnaast is er in de media (tekenen jullie de petitie voor meer bezuinigingen op de publieke omroep nog even) ook het beeld opgeroepen dat het een veldslag zou gaan worden. Bovendien heeft Geert Wilders zich van de betoging gedistantieerd.

Ben zelf in Amsterdam echter kwam daar te laat aan, ben met de trein gegaan. Ik blijf nog even maar het heeft eigelijk weinig zin. Duidelijk is wel dat de linkse teroristen geholpen door de gemeente en media weer eens hun zin gekregen hebben. Feitelijk hetzelde als we reeds eerder in Amsterdam en Den Haag gezien hebben.

Als ik wat meer nieuws heb zal ik het melden.

Ik ben vooral benieuwd naar het aantal deelnemers aan de demonstratie van de EDL. De media hebben het over "een handjevol" terwijl het aantal deelnemers aan de tegenbetoging op 500 wordt geschat. Hopelijk kun je daar iets over melden.

Sophia, ik was er ook vanaf 14:00 uur en er waren niet heel veel mensen. Als ik de organisatie-leden erbij op tel kom ik op zo'n 100 in getal.

De NOS heeft inmiddels een totaal verdraaid beeld van de demo de wereld in geholpen en noemt, zoals het de linkse kerk zijn priesters en priesteressen betaamt van rechts-extremisten als ze de EDL bedoelen. De arrestant die de NOS laat zien was niet aangehouden omdat hij verdacht leek, zoals de NOS zegt, maar omdat hij een spreker het spreken onmogelijk trachtte te maken.

Ceasar, ik vermoedde al dat de media de situatie aan het verdraaien zijn. Vandaar dat ik wilde weten hoeveel mensen er (ongeveer) écht aanwezig waren.

Sophia, de Nederlanders willen nog niet begrijpen dat hier enkele zeer moedige mensen naar Nederland waren gekomen! Er was erg veel negatieve publiciteit over de EDL en als je dan ook nog die dreiging van ongeregeldheden hebt, dan begrijp je dat veel mensen thuis zijn gebleven.

De spreker namens de organisatie was trouwens Bert Jansen, bekend van het pro-Wilders You Tube kanaal jansen1959. Ik zag net dat dit kanaal was opgeheven. Weet iemand hier meer over, of waar ik hem kan bereiken?

Sophia, de Nederlanders willen nog niet begrijpen dat hier enkele zeer moedige mensen naar Nederland waren gekomen! Er was erg veel negatieve publiciteit over de EDL en als je dan ook nog die dreiging van ongeregeldheden hebt, dan begrijp je dat veel mensen thuis zijn gebleven.

Dat is juist de linkse media hebben eerst een totaal verkeerd beeld van de EDL en DDL in de wereld geholpen, net zo als dat het geval was in de SIOE periode, vervolgens heeft de linkse gemeente er alles aan gedaan de beeld te versterken en een locatie aangewezen die (1) lastig bereikbaar was voor zij de Amsterdam niet goed kennen (2) de kansen het publiek te laten zien dat het hier om een vreedzame demo ging door serieuze mensen zo goed als onmogelijk gemaakt heeft.

Het tv nieuws spreekt over arrestaties zonder daarbij te vermelden dat het om het linkse tuig ging.

De politie verdient wel een pluim net zo als dat gedurende de SIOE demo in Amsterdam het geval was.

King George
31 oktober 2010, 11:08
NcvYTGESFCY

Niehielist
31 oktober 2010, 18:49
Ik stond erbij. Ik weet niet hoe deze man heet maar ik was onder de indruk van deze man. Dit soort mannen hebben wij nodig.

En het klopt dat de linkse intimidatie goed heeft gewerkt. Geweld en intimidatie loont. Er kwam bijna niemand, behalve pers, naar de demonstratie.

Maar hoe zou het zijn als rechtse knokploegen vergaderingen en bijeenkomsten van linkse partijen zouden verstoren?
Dan zouden die linksen wel anders piepen.

Ik sta bijna ( maar nog niet helemaal) op het punt om eens een paar linkse activisten aan te pakken. Bv thuis opzoeken en kijken hoe ze in hun broek schijten van angst.

Dank zij burgemeester van der Laan ben ik tot de conclusie gekomen dat bedreigingen en intimidatie werkt.

Kortom, de enige manier om de linkse intimidatie te weerstaan is om netzo terug te vechten totdat de linkse activisten zich wel 10 keer bedenken voordat ze weer een rechtse demonstratie verstoren.

Marcel
31 oktober 2010, 19:15
Maar hoe zou het zijn als rechtse knokploegen vergaderingen en bijeenkomsten van linkse partijen zouden verstoren?
Dan zouden die linksen wel anders piepen.
Als rechtse knokploegen vergaderingen en bijeenkomsten van linkse partijen zouden gaan verstoren dan heet het een burgeroorlog. Als linkse knokploegen vergaderingen en bijeenkomsten van rechtse partijen verstoren heet dat rechtvaardigheid. Althans, volgens de media dan he?

Mahalingam
31 oktober 2010, 21:25
A Day of Shame for Holland
The following report about today’s events in Amsterdam was written by Paul Weston in collaboration with other members of the Counterjihad Collective.

Earlier today the EDL visited Amsterdam to make the case that freedom of speech and the ongoing loss of our democracy in Europe is not just a right-wing conspiracy, but a concrete reality.

And the reality was vividly shown to be not just concrete, but cast iron.

Amsterdam Mayor Eberhard Van der Laan led the EDL into an ambush.

Whilst defenders of democracy gathered in the appropriately named “Isolatorweg” area of Amsterdam, the EDL boys were en-route in their hired bus.

The rally started at 2pm, but it started without the EDL. Where were they, we wondered?

Finally we were told — they had been set up, ambushed, and betrayed by the Amsterdam Town Hall.

Mounted policemen, water-cannon, dogs, riot shields, a police helicopter and a massive police presence could not apparently stop 100 left-wing Islamic sympathisers from attacking the EDL transport.

Tommy Robinson and his EDL members suddenly appeared, battered, bleeding and shocked.

The police had allowed their bus to be driven — very slowly — through the left-wing protestors.

Every window was smashed, as bricks, bottles and boots were launched against it.

t which point the police stopped the bus and turned the EDL boys out to run a 300-metre gauntlet of vicious hatred and violence.

And they had to fight their way through, with no police protection, after which things became even worse. The Dutch police, acting on advice from the British police, stated they could not guarantee their protection, and ordered them to leave the area.

So, a freedom of speech rally was curtailed due to left-wing violence, and the EDL were not allowed to practice their democratic right of peaceful protest in the heart of liberal, tolerant Europe.

Betrayal. total and utter betrayal, carried out not by Islam, but by our own politicians.

A sad day, as Tommy Robinson noted. Democracy and Holland were shamed.

http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/10/day-of-shame-for-holland.html?spref=tw

James1234
31 oktober 2010, 21:47

Zie wie hier spreekt: Communist Mohammed Rabbae. De man die "De Duivelsverzen" wilde verbieden (http://petersiebelt.wordpress.com/2008/03/25/mohammed-rabbae-lang-leve-de-revolutie/). Ja, U leest het goed: verbieden.

Beter lijkt mij helemaal geen boeken verbieden (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/870782/2007/08/08/Wilders-verbied-de-Koran-ook-in-moskee.dhtml). Boeken verbieden is zooooooo Kristallnacht 1938

Mahalingam
31 oktober 2010, 22:36
Er komt wat meer duidelijkheid over het geweld:

According to EDL people who were passengers in the minivan, the British police had accompanied the EDL to Amsterdam to offer them what protection they could. When the EDL guys had to abandon their van and run for it, and the Dutch police declined to protect them, the Metropolitan Police beckoned their compatriots over to their own police vehicle and gave them protection while accompanying them the rest of the way to the venue.

A little while later the British police assessed the situation and determined that it would be very difficult to protect the EDL much longer, given the presence of the violent leftist mob, and the — shall we say — diffident attitude of the Dutch police towards their English visitors. So Tommy Robinson was forced to give an abbreviated version of his speech ahead of schedule, and then the EDL departed.

This report casts the Metropolitan Police in a new light. The London cops, after all, have often been the object of anger and derision on the part of ordinary Britons who oppose the Islamization of their country and are victimized by the police.

But things are not always what they seem, and it appears that the EDL have at least a few friends on the police force — even if those doughty coppers have to travel all the way to Amsterdam to be able to show their true colors.
http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/10/metropolitan-police-guardian-angels.html#more

King George
1 november 2010, 00:06

Beter lijkt mij helemaal geen boeken verbieden (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/870782/2007/08/08/Wilders-verbied-de-Koran-ook-in-moskee.dhtml). Boeken verbieden is zooooooo Kristallnacht 1938

Probeer dat Mohtje maar aan zijn verstand te brengen... :rolleyes: Hij is bereid zelfs de laatste te willen zijn die zich hard blijft maken voor boeken te willen verbieden. 677

King George
1 november 2010, 00:08
@ Mallingham,

De feiten en de waarheid komen wel weer lekker boven tafel en dit gaat gerust nog wel een staartje krijgen! En vergis je niet: De tijd tikt in ons voordeel! :D at your service nlvlag

FvdV
1 november 2010, 01:18
Er komt wat meer duidelijkheid over het geweld:

http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/10/metropolitan-police-guardian-angels.html#more

Wat ik van meet af aan al niet begrepen heb is waarom de EDL überhaupt in islamitische kalifaat Amsterdam is gaan demonstreren, ze hadden beter naar Den Haag kunnen gaan daar zwaait de VVD met scepter. Grote kans dat men daar gewoon op het malieveld had kunnen demonstreren zonder gevaar voor lijf en goed door geestelijk gestoorde nazi's.

King George
1 november 2010, 01:26
De Tommies (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?p=124119#post124119) hebben nog wel eens voor hetere vuren gestaan toen ze met bootjes in Normandië aan kwamen. Ze lijden nog niet overal ter wereld aan Dutch courage. :D

King George
1 november 2010, 01:33
Wat een internationale demonstratie had moeten worden voor de zelfbenoemde Europese anti-fascisten Mohammed Rabbae (GroenLinks) en René Danen (GroenLinks), werd ondanks een hausse aan publiciteit een van de sneuste vertoningen uit de recente geschiedenis. Er waren beduidend meer journalisten dan demonstranten afgekomen op het evenement dat werd gehouden op een speciaal ingericht terrein in Amsterdam-Centrum. Hoewel het terrein plaats bood aan duizenden van de alleen al in Nederland 6 miljoen wonende Rabbae- en Danen-sympathisanten kwam er slechts een handjevol betogers opdagen.
Update: Wegens het laten mislukken van deze demonstratie, overweegt het Dagelijks Bestuur (http://twitter.com/#!/FemkeHalsema/status/29181893945) van GroenLinks beide faalheren uit de partij te zetten. Later meer.

GeenStijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/internationale_antiwilders_dem.html)

King George
1 november 2010, 01:50
1.-Minder EU-invloed in Nederland.
2.-Stop de radicale Islam in Nederland
3.-Gelijkheid voor alle rassen/religies/seksen
4.-Opkomen voor de vrijheid van meningsuiting
5.-Geen eenzijdige mainstream media, geen censuur
6.-Ondersteuning bieden aan andere gelijkgestemde organisaties
7.-Geert Wilders steunen in zijn pogingen het publiek te onderwijzen
8.-Hulp bieden aan mensen die lijden onder de terreur van de radicale islam

King George
1 november 2010, 13:35
AMSTERDAM - De politie heeft alle mensen die zaterdag bij de pro-Wilders-demonstratie in Amsterdam werden aangehouden op vrije voeten gesteld. De arrestanten zijn in de loop van zondag heengezonden, liet een politiewoordvoerder maandag weten.

Een aantal van hen heeft een dagvaarding meegekregen, anderen kwamen er met een bekeuring vanaf. De politie arresteerde 34 personen. Daarvan mochten achttien mensen dezelfde dag nog gaan. Zij kregen een boete omdat ze zich niet hadden kunnen identificeren.

Veertien personen werden voor openlijke geweldpleging aangehouden of overtreding van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Twee anderen moesten mee naar het bureau voor belediging en wapenbezit. Onder de arrestanten waren vijf Britten.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8087530/__Alle_arrestanten_rond_Wilders-protest_vrij__.html?sn=binnenland,buitenland)

Caesar
1 november 2010, 16:50
Ik lees in de reacties bij deze link, dat Ajax-supporters door de Heracles aanhang voor landverraders werden uitgemaakt!

http://www.amsterdampost.nl/verslag-demonstratie-efi-30-oktober/

FvdV
1 november 2010, 17:49
Like this

De ajax aanhang werd in Almelo bij Heracles-ajax door het thuispubliek uitgemaakt voor nepjoden en verraders.
Engelse firms hebben al aangekondigd afca een hartelijk welkom te bieden mocht ajax in de toekomst nog eens een wedstrijdje gaan ballen in de U.K..

FvdV
1 november 2010, 17:53
D. G. Neree oktober 31st, 2010 02:39 bron Amsterdam Post

Dit is ook zo’n gemene zin:
” Bij de demonstratie van de English Defence League (EDL) in Amsterdam zijn vandaag 34 mensen aangehouden. Er werden ook tegenbetogingen gehouden.”

Het moet zijn:
“Op de demonstratie van het European Freedom Initiative kwamen tegendemonstraties die gericht waren tegen de EDL, één van de deelnemende organisaties. Daarbij (bij die tegendemonstranten) werden 34 mensen aangehouden.”
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/10/34_aanhoudingen_demonstratie.html
Zo zie je hoeveel woorden er nodig zijn om 1 valse zin te ontzenuwen. En die vloed van desinformatie wordt voortdurend over het hele land uitgestort. De ene maakt er nog een wilder verhaal van dan de ander als het over Islamkritiek gaat is het prijsschieten. Dat zou misschien grappig zijn als er ook niet al met scherp geschoten is en toen raak ook.

ik schrijf niet graag in all-caps, mar ik doe het hier toch een keer:

VAN DE KANT VAN DE DEMONSTRANTEN IS GEEN ENKEL SIGNAAL VAN WANKLANK GEKOMEN, GEEN AGRESSIE, GEEN BELEDIGINGEN, NIETS VAN DAT ALLES.

Mijn aanvulling: tijd dat de media financieel flink uitgekleed gaat worden door Wilders 1 onee Rutte Fris :D

Johnnie
2 november 2010, 11:22
12We zullen jullie ter verantwoording roepen!
1 november 2010door E.J. Bron

Hieronder de (fantastische!!) toespraak van de Britse schrijver en de voormalige parlementskandidaat voor de UKIP Paul Weston tijdens de demonstratie op 30 oktober in Amsterdam in de Generatorstraat.

Hallo. Mijn naam is Paul Weston en ik vertegenwoordig de International Free Press Society.

Ik sta hier vandaag, omdat de liberale elites van onze landen ons hebben verraden aan de islam. Vierentwintig jaar geleden hield de Britse politicus zijn beroemde rede »Stromen van bloed«, waarin hij verkondigde, dat »het de belangrijkste vaardigheid van de staatskunst« zou zijn om »op te treden tegen vermijdbaar kwaad.«

Onze huidige politici doen exact het tegenovergestelde. Ze bevorderen actief het vermijdbare kwaad.

Tachtig jaar geleden was er een man, Winston Churchil, die zich er heel helder over uitliet hoe men een duidelijk en aanwezig kwaad kan vermijden, namelijk Hitler en de nazi’s. Maar Churchill was een roepende in de woestijn van appeasement, en het bloedbad, dat men zou hebben kunnen vermijden, werd gevolgd door de vergelding.

En nu bevindt Europa zich in bijna dezelfde situatie. Hoewel de islam groter wordt, zowel demografisch als territoriaal en militair, wordt hij toch als de »religie van de vrede« bevorderd, door hetzelfde type mens van de laffe politieke carrièremaker, die ooit Hitler tevreden wilde stellen.

Voor Winston Churchill was de islam geen religie van de vrede. Hij beschreef hem als een religie van het bloed en van de oorlog. Iedereen, die enig idee heeft van de principes en de historie van de islamitische expansie, weet, dat dit de waarheid is.

Mohammed was een krijgsheer. En hij was inderdaad een goed krijgsheer. Op het moment van zijn dood had hij de meeste heidense en christelijke stammen op het Arabisch schiereiland overwonnen en bekeerd. Na zijn dood breidde de islam zich snel uit met het zwaard, bedwong op deze wijze klassieke civilisaties en liep continenten onder de voet.

En nu staat hij midden in Europa, hij staat binnen het westen en eist nu iets waarnaar hij altijd al heeft verlangd: de totale islamitische heerschappij. En als we ons hiertegen willen verzetten, dan zullen ze ons met terreur bedekken. Maar onze verraderlijke politici noemen hem de »religie van de vrede« en ze vertellen ons, dat wanneer wij weigeren zo’n fantastische en lachwekkende mogelijkheid op te pakken, dat wij, wanneer we besluiten om geloof te hechten aan de argumenten van Winston Churchill, namelijk dat de islam de religie van het bloed en van de oorlog is, dan door hen in de gevangenis zullen worden gegooid.

Uiteraard is het geen religie van de vrede. Zijn oprichter was een soldaat en de hoogste eer die een moslim kan bereiken is de belofte van een horde geparfumeerde hoeren en het eeuwige bestijgen van hen in het volgende leven. Dit bereikt men niet als men zich als een Samaritaan gedraagt, maar wanneer men als martelaar sterft in de fysieke strijd om de imperialistische islam te verbreiden.

Islam betekent onderwerping. Welke soort van religie kan zich nu onderwerping noemen? De islam verdeelt de wereld in twee helften. Het Huis van de Islam (onderwerping) en het Huis van de Oorlog. Welke soort van religie definieert zichzelf door militaire verovering?

Maar onze staatshoofden vertellen ons, dat wij geen kritiek mogen hebben op de islam, omdat hij een religie zou zijn, terwijl de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die met de VN onder een hoedje speelt, er naar streeft om iedere vorm van kritiek op de islam illegaal te maken.

Maar de islam is veel meer dan alleen een religie. Hij is een politiek, sociaal, juridisch en structureel plan, dat het leven van een vrome moslim volledig bepaalt en er heel toevallig naar streeft ook het leven van alle niet-moslims te bepalen. Hij is uiterst intolerant en uiterst ondemocratisch. Hij gelooft niet in de door mensen gemaakte wetten van de democratie en geeft er i.p.v. de voorkeur aan zich ondergeschikt te maken aan het absolute woord van Allah, zoals dit in de 7e eeuw door een analfabete woestijnbewoner werd geïnterpreteerd.

En onze politici hebben deze intolerante en ondemocratische ideologie in onze liberale democratieën, die het westen bepalen, geïmporteerd en dan durven ze ons te criminaliseren als we hiertegen zijn! Maar hoe zou men nu geen kritiek kunnen hebben op de islam? Kunnen onze politici hem werkelijk als religie beschermen en zodoende buiten het legale bereik plaatsen?

Wanneer er homoseksuelen aan bouwkranen bengelen, is dit een actie van de politieke islam of van de religieuze? Wanneer vrouwen, die overspel hebben gepleegd, tot aan hun schouders worden ingegraven en gestenigd worden tot de dood, is dit dan de politieke islam of de religieuze?

Wanneer vrouwen en dochters door echtgenoten, vaders en ooms worden afgeslacht om de familie-eer te beschermen, is dit dan de politieke islam of de religieuze islam?

Als hij politiek is, dan moet hij als kwaad en barbaars worden veroordeeld. Als hij religieus is, waarom is het dan onmogelijk om hem met dezelfde reden te veroordelen? Wat kwaad is blijft kwaad en wat barbaars is blijft barbaars en kan niet worden uitgezonderd van kritiek omdat het beschermd wordt door het woord »religie«.

Wanneer men de vrijheid van meningsuiting criminaliseert, dan laten onze socialistische leiders hun dictatoriale gezichten zien. Het kenmerk van een vrije samenleving is de vrijheid van meningsuiting. Als men deze verwijdert, is dit een totalitaire daad, en wat de zaak nog erger maakt: omdat deze vrijheid van meningsuiting onze enige verdediging in een vreedzame oppositie tegen de buitenlandse totalitaire ideologie van de islam. En ik hoop, dat deze ironie niet aan u voorbijgegaan is. Om ons te beschermen en een buitenlandse totalitaire ideologie te beschermen, zijn onze leiders erop voorbereid binnenlandse totalitaire middelen te gebruiken om ons ervan af te houden onze democratie en onze vrijheid te verdedigen.

Het westen leeft in overeenstemming met de Europese conventie van de rechten van de mens. De islam doet dat niet. Hij heeft in plaats daarvan de verklaring van de rechten van de islam van Cairo ondertekend. Maar hij bezit een belangrijk voorbehoud: als het shariarecht niet in overeenstemming is met de mensenrechten, dan raadt u eens welk recht voorrang heeft?

Precies zo is het. De sharia is de hoogste troef als het om de mensenrechten gaat. Dit is hetzelfde als bij een ondertekenaar van de Conventie van Genève tegen moord en marteling van krijgsgevangenen, aan wie tijdens een oorlogsproces een blanco volmacht wordt gegeven, omdat dit »een deel van zijn religie« zou zijn.

En wanneer onze politici tegenwoordig de islam verontschuldigen als een religie van de vrede en hem toestaan om zowel de regels bij zichzelf thuis alsmede die in de EU en de VN vorm te geven, dan bedriegen onze politici hun landen en ze bedreigen hun volk. Ze plegen landverraad.

»Kun je landverraad plegen in vredestijd?«, zullen de mensen zich afvragen. Maar, bevinden we ons echt in vrede?

Wij kunnen onszelf niet beschouwen als in oorlog met de islam, maar de islam beschouwt zichzelf in oorlog met ons. En het is een oorlog die we zullen verliezen. Territoriaal, demografisch en democratisch. In werkelijkheid is het een agressieve oorlog op twee fronten. De radicale islam is het ene front en het verraad van linksbuiten is het andere. Aan onze kinderen wordt verteld dat ze moeten houden van het multiculturalisme en de islam, maar hen wordt niet het volledige verhaal van de gewelddadige, expansionistische islam verteld. In plaats daarvan wordt er aan hen verteld, dat hun eigen historie, hun religie, hun cultuur, hun tradities, hun bestaan slechts een aaneenschakeling van imperialisme, racisme, moord en slavernij zou zijn. Dit is een beproefde psychologische techniek die werd uitgevonden om de vijand hulpeloos uit te leveren of, om Alexander Solzjenitsyn te citeren, »om mensen te vernietigen moet men eerst hun wortels beschadigen.« Iedere regering, die dit met haar volk doet, met haar eigen kinderen, is een regering, die het verdient, heel duidelijk verdient, om ten val te worden gebracht.

Is er iemand die serieus kan ontkennen, dat een regering, die buitenlandse indringers looft, terwijl zij psychologisch en juridisch de verdediging van haar volk weggooit, een regering is die niet schuldig is aan landverraad?

Welnu. Nu komen we bij het optimistischer deel van deze sombere monoloog, omdat wij in dit deel van de strijd vooruitgang boeken. Langzaam, toegegeven, maar gestaag en ik denk dat men ons nu niet meer kan stoppen.

Geert Wilders hier in Nederland, René Stadtkewitz in Duitsland, wiens plotselinge populariteit aanleiding voor Angela Merkel was om een totale ommezwaai te maken en het multiculturalisme te veroordelen. De Zwedendemocraten, Heinz-Christian Strache in Oostenrijk, de Zwitserse Volkspartij en in Engeland wachten we op een politieke beweging, die de verantwoordelijkheid van de snel groeiende English Defence League overneemt.

En deze groei kan alleen maar toenemen. Want steeds meer mensen worden zich bewust van de islam en de ernst van het verraad, dat door liberale regeerders wordt gepleegd, en het belangrijkste, namelijk dat de mensen hun angst kwijtraken om racist ter worden genoemd – wat een naam was, die er vooral voor werd geschapen om ons te beroven van ons verzet tegen een bepaalde vijand, die ras als wapen inzet.

Inderdaad, laten we ons nu eens iets nauwkeuriger met de benaming »racist« bezighouden. Het is niet racistisch om een land te verdedigen tegen een duidelijke en toenemende bedreiging. Het is niet racistisch om je cultuur, je erfgoed en je tradities te verdedigen. En het is niet racistisch om te werken, om de democratische toekomst van je kinderen en kleinkinderen veilig te stellen.

Wanneer men zijn land, zijn cultuur en de democratische toekomst van zijn kinderen niet zou willen verdedigen, dan kan men elkaar op de schouders kloppen in een niet-racistische Champagne Cocktailbar in Islington; men zal bijna net zo houden van de antiracistische kwalificaties van de andere mensen als van die van zichzelf; maar er is geen ontkomen aan voor de benaming die ik voor ze heb.

Je bent een verrader en je verloochent je land, een verrader van onze cultuur en een verrader van onze nog niet geboren kinderen. En je bent een racist, in werkelijkheid een genocidale racist. Jonge, autochtone Europeanen zullen een demografische etnische minderheid worden in hun eigen land als het immigratie- en geboortecijfer nog een generatie lang zo blijft zoals het nu is.

Dit zou men met hoffelijke woorden een uitwisseling kunnen noemen. Wat grover gezegd is het een onbloedige genocide.

De VN weten dit heel goed. Hun definitie van genocide klinkt als volgt. Citaat:

Artikel 2
In de huidige conventie betekent genocide iedere handeling die wordt gepleegd met de bedoeling geheel of gedeeltelijk een natie, ras of religieuze groepering te vernietigen.

We werden bedrogen. Een van de meest treurige aspecten van dit bedrog is het effect, dat het op de voormalige soldaten heeft gehad, die in ons jongste verleden voor hun landen hebben gevochten. Drie jaar geleden overleed de voormalige Spitfire piloot Alex Henshaw. Hij was zich zeer goed bewust van het politieke verraad van zijn land. Hij zei:

Ik voel een sterk emotioneel verdriet voor de jonge mannen die ik kende, die vrijwillig hun leven gaven voor een zaak waarin we allemaal geloofd hebben. En ik zeg vaak tegen mezelf, dat wanneer deze jonge mannen vandaag nog een keer zouden terugkomen en door de dorpen zouden lopen, door de steden en de grote steden om te zien wat er met ons gebeurt, dan zouden ze zoiets zeggen als: we werden bedrogen.

Ja, meneer Henshaw, ik ben bang dat u werd bedrogen, en jullie, jullie allemaal, jullie socialistische/liberale/linksbuiten mensen moeten weten wat jullie hebben gedaan. Jullie moeten eens gaan kijken in jullie grote steden, steden en dorpen en gaan kijken naar de honderden en duizenden graven, die het testament zijn voor het ultieme offer dat door onze jongens werd gebracht, opdat jullie nu in een liberale samenleving kunnen leven. Jullie moeten begrijpen, dat dit niet alleen maar verraad is, maar drievoudig verraad:

•Het bedrog aan al onze soldaten, die zich hebben opgeofferd voor onze vrijheid
•Het bedrog aan mijn generatie, die met arrestatie wordt bedreigd wanneer zij haar geërfde vrijheid wil verdedigen, en
•Het bedrog aan onze ongeborenen, die, als we er niet mee ophouden, een land zullen erven, gevuld met stammenhaat en religieuze haat, die onvermijdelijk tot een multiculturele oorlog zal leiden op het hele continent, die het uiteenvallen van Joegoslavië doet verbleken.
En het is uiteraard ook een bedrog aan onze vrijheid en democratie. Want vrijheid en democratie verschenen niet door tovenarij. Zij ontstonden meer dan twee en een half duizend jaar geleden, diep geworteld in de Grieks-Romeinse joods-christelijke geschiedenis. En ze werden met veel bloed en veel slachtoffers bevochten en verdedigd.

Democratie en vrijheid zijn niet het persoonlijke bezit van de socialistische politici, die men gewoon zomaar zonder onze toestemming kan weggeven aan de nakomelingen van een krijgsheer uit de 7e eeuw, die onze verbondenheid met de democratie als zwakte beschouwt en tegen ons gebruikt.

Ik beschuldig de islam nergens van. Fundamentalistische moslims doen precies datgene wat in de Koran gezegd wordt. Ik beschuldig onze politici. Er zitten twee kanten aan deze civilisatorische patstelling en onze politici hebben de kant van de vijand gekozen.

Ik zeg u: u mag op dit moment nog in het bezit zijn van de macht, maar er komen steeds meer van ons en men kan ons niet meer stoppen. Denken jullie nu serieus dat jullie datgene wat jullie het volk hebben aangedaan kunnen doen zonder enige gevolgen? Jullie zouden het nu nog kunnen stoppen als jullie zouden willen, gewoon de gemakkelijkste weg kiezen en de interesses van jullie eigen volk boven die van de islam plaatsen. Maar dat zullen jullie niet doen, of wel? Daarom brengen jullie ons in een bijna onmogelijke positie. Wanneer wij niets doen, dan moeten onze kinderen en kleinkinderen accepteren dat ze op zekere dag onder het shariarecht moeten leven.

Wanneer we wel iets doen, dan moet het iets revolutionairs zijn. Maar hiermee zijn we nog niet begonnen. Jullie wel. De meesten van ons zouden er tamelijk blij mee zijn om alleen het gras te maaien, een gewone baan te hebben en belasting te betalen.

Jullie hebben revolutionairen van ons gemaakt. En terwijl jullie gedrag laat zien, dat jullie banger zijn voor de islam dan voor ons, laat me jullie dit dan zeggen, jullie liegende, bedriegende en verraderlijke carrièremakers:

Wij hebben weliswaar de macht nog niet, maar geef ons nog tien jaar, dan zijn wij aan de beurt en dan zullen we jullie ter verantwoording roepen. Jullie zullen je voor een soort Neurenberg-achtig tribunaal moeten verantwoorden en jullie zullen worden aangeklaagd voor verraad en voor misdaden tegen de menselijkheid en voor het eerst in een hele lange tijd zullen jullie ons antwoord moeten geven!

Bron

http://europenews.dk/de/node/36902

Auteur: Paul Weston

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

http://www.artikel7.nu/?p=40897

Bovenstaande had zo door de PVV geschreven kunnen zijn.O wacht even,de PVV moet weer niks van het EDL hebben,want het EDL is in de ogen van de PVV weer een stelletje skinheads,en weet ik wat allemaal nog meer.Its a bloody shame PVV.at your service

Caesar
2 november 2010, 11:32
Its a bloody shame PVV.at your service

Ja johnnie, we hebben een stap voorwaarts gezet met de PVV, maar we zijn er nog lang niet: de mentaliteit van onze landgenoten, inclusief die van veel PVV'ers is aangetast. Hoe haalde die Wilders het in zijn KOP om zich te distantiëren van de EDL. Zo het moest er even uit...lucht op..
nlvlag

FvdV
2 november 2010, 11:37
Bovenstaande had zo door de PVV geschreven kunnen zijn.O wacht even,de PVV moet weer niks van het EDL hebben,want het EDL is in de ogen van de PVV weer een stelletje skinheads,en weet ik wat allemaal nog meer.Its a bloody shame PVV.at your service

Ja hoe zat dat eigenlijk ik heb links en rechts wat geluiden in die richting gehoord maar het fijne is me even ontgaan?

Johnnie
2 november 2010, 11:56
Ja hoe zat dat eigenlijk ik heb links en rechts wat geluiden in die richting gehoord maar het fijne is me even ontgaan?

Het begon er al mee dat Wilders niks van de demonstratie van EDL moest hebben.Staat weer op een of andere twitter van Wilders.Daarna deed Bosma het nog eens dunnetjes over bij p&w,die het toen had over de skinheads van EDL.(Als het goed is moet dat weer de aflevering zijn geweest van afgelopen vrijdag)Kortom het word al een echte haagse partij,die denken dat ze het alleenrecht hebben over de islamisering in europa.Nogmaals.Tis een bloody shame van de PVV,om je medestanders zo te behandelen.Kan ik nou weer niet tegen.at your service

FvdV
2 november 2010, 12:48
Aardig om te weten dat Bosma zijn informatie bij de AFA en de IS vandaan haalt.

FvdV
2 november 2010, 16:12
Het begon er al mee dat Wilders niks van de demonstratie van EDL moest hebben.Staat weer op een of andere twitter van Wilders.Daarna deed Bosma het nog eens dunnetjes over bij p&w,die het toen had over de skinheads van EDL.(Als het goed is moet dat weer de aflevering zijn geweest van afgelopen vrijdag)Kortom het word al een echte haagse partij,die denken dat ze het alleenrecht hebben over de islamisering in europa.Nogmaals.Tis een bloody shame van de PVV,om je medestanders zo te behandelen.Kan ik nou weer niet tegen.at your service

Ik heb er nog eens rustig over nagedacht over deze houding van de PVV.

Ik denk dat we het ook vanuit hun positie moeten bekijken omdat de PVV bij het panische af bang is om geassocieerd te worden met neo-nazi's wat ook terecht is want dat wil je gewoon niet als politieke partij. De EDL zijn weliswaar geen neo-nazi's maar ze hebben wel een beetje het sfeertje mee terecht of niet de PVV kan zich in deze hoek niks permitteren het zou tenslotte kruid zijn voor de vijand.

Caesar
2 november 2010, 16:14
Forum,
dan blijft de PVV klein. Voor bange mensen en door bange mensen.

FvdV
2 november 2010, 17:00
Nee dat denk ik niet ik ga eerder van het tegenovergestelde uit, namelijk dat de PVV juist meer aanhang krijgt wanneer deze alle vooroordelen weet te weerleggen.

Johnnie
2 november 2010, 18:25
Ik heb er nog eens rustig over nagedacht over deze houding van de PVV.

Ik denk dat we het ook vanuit hun positie moeten bekijken omdat de PVV bij het panische af bang is om geassocieerd te worden met neo-nazi's wat ook terecht is want dat wil je gewoon niet als politieke partij. De EDL zijn weliswaar geen neo-nazi's maar ze hebben wel een beetje het sfeertje mee terecht of niet de PVV kan zich in deze hoek niks permitteren het zou tenslotte kruid zijn voor de vijand.

Huhhhhhhh,sinds de oprichting van de PVV wordt de PVV al vergeleken met neo-nazi,s,fascisten en ga zo maar door,dus dat kan de reden niet zijn.
Maar dat gezwets van Wilders en Co zag je ook al toen het om het V&B ging.En nu flikken ze het weer als het om de EDL gaat.
Ik zal het nog een keer uitleggen.Als je de oorlog wilt winnen moet je natuurlijk niet denigrerend doen over je vrienden,maar ze juist koesteren,omdat je ze straks hard genoeg nodig zal hebben.
Maar nee hoor.Onze Napoleon denkt dattie de oorlog wel kan winnen met enkel maar de PVV.
Maar dan snap ik weer niet waarom onze Napoleon naar europese steden gaat,om zijn boodschap uit te dragen.
Blijf dan lekker in holland en bemoei je niet met de europeese politiek,als je toch niets moet hebben van je europeese vrienden.Het moet toch niet veel gekker worden.at your service

Caesar
2 november 2010, 18:33
Maar dat gezwets van Wilders en Co zag je ook al toen het om het V&B ging.En nu flikken ze het weer als het om de EDL gaat.

Je zag het al toen Geert naar Londen ging -om bij hele, hele hoge heren- de film Fitna te laten zien. Om dat mogelijk te maken heeft de EDL keihard gedemonstreerd en ook was de EDL er om hem te verwelkomen. Had onze Geert een woord van dank?

Mahalingam
2 november 2010, 19:58
Voor Linkse politici is het geen probleem ooit geweest (en nu nog niet) om zich op veel manieren solidair te verklaren met de buiten-parlementaire oppositie of mee te lopen als 1-ste kamer lid in optochten waar 'hamas hamas, joden aan het gas' wordt geroepen.

Evenwel voor politici uit de niet-linkse hoek gelden andere normen en is het linke zaak om ook maar enige aandacht te besteden of van enige betrokkenheid blijkt te geven aan een buiten-parlementaire actie, hoe vreedzaam , solidair of goed bedoeld die ook is.

Caesar
2 november 2010, 20:18
Evenwel voor politici uit de niet-linkse hoek gelden andere normen en is het linke zaak om ook maar enige aandacht te besteden of van enige betrokkenheid blijkt te geven aan een buiten-parlementaire actie, hoe vreedzaam , solidair of goed bedoeld die ook is.

Oh je bedoelt dat de PVV een groep van heiligen is. Wist ik niet. Nou, dan wordt het dus niets met de PVV, want we hebben mensen nodig die vuile handen durven maken en niet schuw zijn voor het gewone volk.

FvdV
2 november 2010, 20:22
@Mahalingam: Precies dat is de kern van het probleem, de PVV kan zijn vingers gewoon niet branden aan wat radicalere groeperingen, strategisch gezien zou het een zeer slechte zet zijn en troost jullie de betreffende groeperingen weten dat zelf ook.

Een ander goed voorbeeld is dit forum, in al die bijna vier jaar hebben we hier nog nooit een PVV'er gehad die een bijdrage wilde leveren terwijl we toch een platform zijn speciaal voor de PVV en daarnaast natuurlijk voor de vrijheid. Overigens niet alleen dit forum maar geen enkel ander forum.

Dat er van de PVV nooit iemand hier heeft meegedaan aan discussies daar heb ik altijd wel groot begrip voor gehad, meedoen hier betekend namelijk dat je bepaalde risico's neemt als partij en wellicht uitspraken doet die tegen je gebruikt kunnen worden en voor groeperingen zoals de EDL die ook opkomen voor de PVV geldt precies hetzelfde. Het is helaas niet anders ik betreur dat het zo moet tenslotte is het een beperking van vrijheid dat wat wie hier zo hoog dragen en ik kan in deze ook niet voor de PVV spreken maar ik acht de kans groot dat zij het zelf ook heel anders hadden gewild.

King George
2 november 2010, 20:38
Nee dat denk ik niet ik ga eerder van het tegenovergestelde uit, namelijk dat de PVV juist meer aanhang krijgt wanneer deze alle vooroordelen weet te weerleggen.We hebben het afgelopen weekeinde op de voet gevolgd en de PVV mag er dan wel haast mee maken. Het minimale wat ze de nieuwe "Tommies" verschuldigd zijn!

King George
2 november 2010, 20:54
De EDL staat aan de goede kant!

Knh6McFQiLY

Caesar
2 november 2010, 21:20
Bedankt King George voor de video van Rabijn Nahum Shifren die de EDL toespreekt in Londen! Shifren is kandidaat voor de senaat namens de staat Californië en wellicht wordt hij vandaag gekozen!

Mahalingam
2 november 2010, 21:44
Ik kan mij een keer herinneren dat bij een demo op Het Plein in Den Haag iemand van de PVV een toespraak hield.

Bij links is men niet tevreden. Werp maar een blik in de denkwereld van Krapuul:
http://www.krapuul.nl/featured-2/17671/pijnlijke-stilte-bij-parlementair-links-over-groei-racisme/

De demonstratie bij de Amsterdamse Dokwerker was de meest recente uiting van een nieuw geluid tegen racisme en uitsluiting, en bovendien de grootste in lange tijd. Opvallende afwezige echter was de leiding van parlementair links, die zich bewust niet aan de manifestatie wilde verbinden.
Nog altijd wenst Links niet te praten over de drie I's. En waar klagen ze nu over? Dat de drie I's door rechts zijn gekidnapped.
Dat er echter door sommigen nu voor een laatste oplossing voor racisme naar het rechtssysteem wordt gekeken, laat vooral zien hoe stil parlementair links is gebleven in het debat en op straat. Ook op de antiracismedemonstratie op 30 oktober naar aanleiding van de komst van de extreem-rechtse English Defence League, blonken de linkse partijen opnieuw uit door stilte en afwezigheid.
Dat is ook een gezichtspunt: we moesten wel naar de rechter stappen want andere wegen zijn niet voor ons open. Volkertjes kunnen nu ook geen verschil maken. (of die moeten met zwaarder geschut komen, RPG's e.d.)
Als voorbeeld van verkeerd aanpakken geven ze dit:
Terwijl de PVV steeds meer politiek terrein verovert, beperkt Emile Roemer (SP) zich tot discussies over sociaal-economische thema’s, in lijn met zijn campagneleus dat ‘het vanaf nu niet meer gaat om theemutsen en hoofddoeken, maar om wie de rekening van de crisis betaalt.’
Maar het is toch de juiste marxistische benadering: alles is terug te brengen tot sociaal-economische factoren. Religieuze factoren doen er niet toe. Is dat nu opeens anders?
De 1200 mensen die zaterdag bij de Amsterdamse Dokwerker demonstreerden lieten niet alleen een belangrijke stap vooruit zien in het aantal betogers, maar wisten door de media-aandacht ook een signaal naar de rest van Nederland uit te zenden: racisme gedogen we niet.
En volgens alle andere tellingen waren er 500 en geen 1200. waarom aandikken? Is de belangrijk stap daardoor belangrijker? En die media aandacht? Peanuts in vergelijking wat er aan journaille bij de Isolatieweg stond.
En ach ghossie zeg, we krijgen ook nog de gekidnapte Kristalnacht herdenking:
De organisatoren, gebundeld in het nieuwe Platform tegen Vreemdelingenhaat, maken zich nu op voor volgende stappen om deze boodschap door te trekken in woord en daad, zoals richting de Kristallnachtherdenking op 9 november in Amsterdam. Ook de IS zijn aangesloten bij het platform en roepen al hun bondgenoten en sympathisanten op hetzelfde te doen.
Daar zal dan wel de boodschap gebracht worden"De allochtonen zijn de nieuwe Joden."

King George
2 november 2010, 21:48
Bedankt King George voor de video van Rabijn Nahum Shifren die de EDL toespreekt in Londen! Shifren is kandidaat voor de senaat namens de staat Californië en wellicht wordt hij vandaag gekozen!

Reden temeer morgen te surfen of naar de radio te luisteren of hij is gekozen. Bedankt voor je info! toPpie Amerika heeft realisten zoals hem nodig!

King George
4 november 2010, 22:06
Beste leden en sympathisanten,

Ik wil bij deze iedereen bedanken die ons een warm hart toedraagt en op zijn of haar manier zich inzet voor het volwassen worden van de DDL. Bovendien oprechte excuses voor het niet accuraat reageren op onduidelijkheden of vragen met betrekking tot zaken als de aanloop van de demonstratie en de toekomstplannen van de DDL.

In augustus hebben wij, enkele bezoekers van het EDL-forum en wat vrienden die actief zijn in het wereldje van het counter-jihadisme, besloten naar evenbeeld van de English Defence League een soortgelijke beweging op touw te zetten. Net als verontruste burgers uit andere Europese landen om ons heen, vonden ook wij dat het tijd was voor een actiever vreedzaam verzet tegen de islamisering van Nederland en Europa.

Na wat oriënterende afspraken werd een plan van aanpak uitgedacht voor de uitwerking van de DDL: Een handvest en een voorbeeld conceptstatuten werd opgesteld, en er werd een website en forum gelanceerd om sympathisanten en geïnteresseerden voorlopig een platform te geven om een informatie-uitwisseling op gang te brengen en potentiële leden tijdelijk op te vangen. Echter voordat we aan de verdere uitwerking konden beginnen werden we benaderd door andere groeperingen vanuit Europa om ons aan te sluiten bij een Europees verbond van gelijkgestemde organisaties, het European Freedom Initiative. Een overkoepelend orgaan met o.a. de volgende aangesloten organisaties: The English Defence League, Politically Incorrect News, Burgerbeweging Pax Europa, Gates of Vienna en International Civil Liberties Alliance.

Vanuit het EFI werd de DDL vrijwel onmiddellijk gevraagd of het mogelijk was om een ondersteunende rol te spelen bij het opzetten van een demonstratie in Amsterdam. Een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting en tegen de dreiging van het invoeren van sharia wetgeving in Europa. Een demonstratie die plaats zou moeten vinden in Amsterdam, de meest tolerante stad in de wereld, maar daarentegen ook het toneel van het showproces rond Geert Wilders.

Tevens zou het EFI die dag gebruiken om de internationale vriendschappen te verzegelen en het zou de dag als officiële kick-off beschouwen voor de internationale samenwerking. Wij hebben toen besloten het uitwerken van de DDL op een lager pitje te zetten. We konden van tevoren een beetje inschatten dat het organiseren van een demonstratie veel tijd en energie zou kosten en hebben er daarom onze prioriteit aan gegeven. De bedoeling was dat we na de demonstratie de draad weer op zouden pakken en de tijd ervoor zouden gebruiken om het aantal forumleden te laten groeien.

In naam van het EFI is vervolgens melding gemaakt bij de gemeente Amsterdam met het voornemen om op 30 oktober op het Museumplein in Amsterdam neer te strijken om te demonstreren voor eerdergenoemde zaken. Omdat er geluiden waren dat er veel leden van de English Defence League over zouden komen is er direct aangegeven communicatie op gang te brengen tussen de contactpersoon en verantwoordelijken binnen de Politie Amsterdam.

Voordat wij uitsluitsel kregen van de gemeente Amsterdam werden we geconfronteerd met de propagandamachine van René “Rugzak” Danen. Via zijn website wist hij de media te overtuigen dat er een invasie van gewelddadige Engelse skinheads op komst was. Meldingen die het goed doen bij plaatjesschietend Nederland, dus het sensationele “nieuws” verspreidde zich al snel. Het beeld was gevormd.

Het heeft vervolgens tot eind september geduurd voordat we vervolgens toestemming kregen om de demonstratie te laten plaatsvinden. Tegendemonstraties waren inmiddels aangekondigd en ook de geluiden van de aankomende Engelse invasie hadden het Amsterdamse gemeentehuis bereikt en lichtelijk verontrust. Wij zijn vervolgens begin oktober in contact gebracht met diverse medewerkers van de politiekorpsen Rotterdam en Amsterdam en uitgenodigd voor een eerste gesprek, en in later stadium meerdere, om een zo goed mogelijk beeld te schetsen van zaken als welke organisaties er zouden komen, waar ze voor staan, hoe ze zouden reizen en wat hun samenstelling is.

Tijdens deze gesprekken is duidelijk gemaakt dat het hier niet ging om extreem-rechtse groeperingen maar een verbond van verontruste burgers uit alle lagen van de samenleving. Vooraf was een schatting gemaakt van 2000-5000 mensen. Dit leek ons een reële schatting gezien het feit dat we al enkele honderden toezeggingen hadden en ook verwachtten dat enige positieve media aandacht voor extra toeloop van vooral Nederlandse burgers zou zorgen. “If only we could have known better…”.

Om het onderwerp actueel te houden waren interviews en afspraken met betrekking tot het maken van items gepland voor de derde week van oktober. Eerdere aandacht voor de demonstratie zou de aandacht voor de demonstratie op lange termijn verzwakt kunnen hebben, dus er werd besloten voor een later geplande media campagne. Wel waren de omroepen, kranten en blogs op de hoogte gesteld van onze demonstratie door middel van twee persberichten. Ook werd met enkele journalisten op informele wijze gesproken over gerenommeerde sprekers die zouden komen zoals Elisabeth Wolff, een activiste die net als Geert Wilders vervolgd wordt voor “haatzaaien”. (Haatzaaien = het letterlijk voorlezen van stukken uit de boeken van Ahadith of Sharia).

Al snel werd ons duidelijk dat men niet inhoudelijk geïnteresseerd was in het eigenlijke onderwerp van de demonstratie noch in de betrokken organisaties. Deze werden totaal uit hun context getrokken en de demonstratie werd gepresenteerd als pro-Wilders, georganiseerd door de “gewelddadige” (lees geweldige) EDL. Ondanks diverse pogingen van onze kant door middel van persberichten en media-optredens van onze persvoorlichter de demonstratie op de juiste manier gepresenteerd te krijgen bleef de media gefocust op de mogelijke geweldsuitbarsting die Amsterdam te wachten stond.

De ongewassen quasi-daklozen kinderclub Antifa had inmiddels in samenwerking met de AFA en enkele migrantenorganisaties via het internet opgeroepen tot gewelddadige tegenprotesten. Uiteraard was hier in hun ogen geen vergunning voor nodig. De druk op Van der Laan, de politie Amsterdam en ook op ons begon toe te nemen. Aangewakkerd door de media-hetze tegen de EDL kreeg men het idee dat het Museumplein in Amsterdam in een slagveld zou veranderen.

Wij hebben vervolgens op een goede, en vooral prettige manier met de politie Amsterdam samengewerkt en alle signalen doorgespeeld met betrekking tot oproepen die aanzetten tot geweld. De EFI, en zeker de DDL en EDL, hebben openlijk afstand genomen van geweld en op voorhand gewaarschuwd dat een ieder die zich schuldig zou maken of aan zou zetten tot geweld of racisme verwijderd zou worden. Hiermee hebben wij duidelijk gemaakt de beste intenties te hebben. Deze contacten vonden zowel plaats op een politiebureau in Amsterdam als telefonisch.

Vooralsnog zou het er naar uitzien dat we 30 oktober gewoon op het Museumplein zouden staan. Ook de publieke opinie was op voorhand niet negatief, wel sceptisch, maar men vond dat wij gewoon het recht hadden als organisatie daar te demonstreren. Het werd bij het grote publiek langzamerhand ook duidelijk dat het geweld aangekondigd vanaf de linkerzijde. Hierdoor raakte Antifa in paniek en moest een nieuwe zet doen. Van der Laan werd geïnformeerd, door Antifa ?, over de komst van honderden Hollandse hooligans naar Amsterdam !

Omdat er in Engeland in het verleden problemen hierdoor ontstonden is er op voorhand daarom nooit een uitnodiging gestuurd naar welke Nederlandse supportersvereniging dan ook. De DDL, en ook de EFI, heeft zich gefocust op andere burgergroeperingen in Nederland zoals Joodse, Iranese en homoseksuele organisaties. Het is dan ook aan het persbericht van meneer Van der Laan op woensdag 28 oktober te danken, al dan niet gedirigeerd door Antifa, dat de AFCA hooligans vervolgens aankondigden hun stad te verdedigen tegen de invasie van het “extreem-rechtse” tuig.

Een vreemde zaak want nergens op het internet waren tot dan toe op forums of websites van supportersverenigingen oproepen te lezen over een reis naar Amsterdam. Een dag tevoren was bovendien vanuit het EFI een rapport gestuurd naar de politie Amsterdam met een beknopte samenvatting van signalen over het aansluiten van diverse risicogroeperingen zoals van linkse en rechtse activisten, migrantenorganisaties en voetbalsupporters. Er werd hierin benadrukt dat er op dat moment (27 oktober) nog geen melding was van voetbalsupporters die zich aan zouden gaan sluiten. Ook is de DDL, anders dan de EDL, niet begonnen als een clubje aaneengesloten harde kernen voetbalsupporters.

Op basis van zijn eigen informatie heeft Van der Laan dus 3 dagen voor de demonstratie besloten onze demonstratie alsnog te verplaatsen om onze veiligheid te kunnen waarborgen. Omdat dit nieuws ons ’s avonds pas bereikte konden we pas op donderdagmorgen terecht in Amsterdam voor een gesprek. We hebben toen duidelijk gemaakt dat het onmogelijk zou zijn nog op korte termijn mensen in te lichten over een eventuele verhuizing. Omdat een kort geding onze enige optie was om nog op het Museumplein terecht te komen hebben we deze serieus overwogen. Echter om op donderdagmiddag nog een kort geding in te dienen en dan vervolgens 24 uur in de onzekerheid te leven zou ook te laat zijn bij een eventueel negatieve beslissing van de rechter om iedereen tijdig te verwittigen.

De burgermeester had bovendien nog aangegeven bij een eventueel positief antwoord voor ons de gehele demonstratie af te blazen. Iets wat wij zouden betreuren, zeker gezien het feit dat internationale gasten hun hotel al hadden geboekt. Er is toen donderdagavond besloten van een kort geding af te zien en akkoord te gaan met de verplaatsing. In alle vluchtigheid moest er op vrijdag aan gewerkt worden iedereen hiervan op de hoogte te stellen door middel van het internet en de telefoon.

De media stond ondertussen ook helemaal bomvol met items omtrent onze demonstratie, maar de grimmige sfeer die er rondom gecreëerd was begon op grote schaal mensen af te schrikken naar Amsterdam af te reizen, ook vanuit het buitenland. Heel begrijpelijk want ook wij, als organisatie , begonnen ons ongerust te maken over de veiligheid van onze deelnemers maar na goed overleg op vrijdag de 29 oktober werd ons toch wel duidelijk dat men enigszins veilig naar de locatie aan de Generatorstraat zou kunnen afreizen.

De demonstratie zelf was een hele vreemde gewaarwording. Het merendeel van de journalisten omschrijft het als een flop maar die constatering komt voort uit het feit dat er niet gebeurd is wat ze hoopten dat er zou gebeuren en wat ze hoopten te kunnen verslaan: geen opnames van Braveheart 2 maar een paar handenvol vreedzame burgers die luisterden naar toch wel aansprekende persoonlijkheden. Ter compensatie werden de enkele Engelsen die het terrein betraden letterlijk bedolven onder de journalisten om in ieder geval maar een foto van een kaal Engels hoofd te hebben.

Wij beschouwen het zelf als een klein succes. Natuurlijk zagen ook wij een lage opkomst en wij vinden het heel erg vervelend voor hen die niet toegelaten zijn of op voorhand afgeschrikt waren af te reizen naar Amsterdam. Als we daarentegen kijken naar welk beeld er in de media van ons geschetst werd en hoe het ons lastig is gemaakt tijdens de aanloop van de demonstratie, dan is het toch wel een prestatie dat we op een veldje ergens achter op in het industrieterrein in het links-islamitisch bolwerk hebben mogen staan omringd door driemaal zoveel journalisten.

Een ander succes wat er die dag behaald is, is dat onze vreedzame demonstratie heeft bewezen dat het geweld tijdens demonstraties in 99% van de gevallen van de linkerkant komt. De gewelddadige aankondigingen van Antifa voorafgaand aan de demonstratie en het feit dat er van de 34 arrestaties maar 5 aan onze kant waren ( nota bene alle vijf voor het niet in het bezit hebben van een geldig identiteitsbewijs) onderbouwen het bovenvermelde. Het is alleen te betreuren dat de overige 29 arrestaties ook aan onze demonstratie gekoppeld worden.

Wat ook heel erg jammer is, is het feit dat er in de media, ondanks de massale belangstelling, weinig is gepubliceerd over de speeches van o.a. Paul Weston, Elisabeth Wolff, Alain Wagner en Tommy Robinson of over het European Freedom Initiative zelf. Er waren toch gasten aanwezig uit landen als Engeland, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en zelfs Noorwegen. Een ruit van een ingegooid busje was blijkbaar belangrijker.

De houding van de politie is zowel in de aanloop als op de dag zelf te prijzen. Al zijn er natuurlijk wel vraagtekens te stellen bij het feit waarom het busje van Tommy Robinson in de buurt van een Antifa groep belandde (of zou dit opzet geweest zijn van het begeleidende pownedtv-busje wat hun opgepikt had op Schiphol?). Ook had een metrostation vol met op rellen beluste immigranten, Antifa-stokers en zichzelf Ajax-hooligans noemende straatjongeren (wij hebben vernomen dat de echte harde kern van Ajax afstand heeft genomen van deze actie) beter niet kunnen vertrekken van station Slotendijk. Daarbij moet wel vermeld worden dat de situatie netjes door de massaal aanwezige mobiele eenheid onder controle gehouden werd.

De DDL en ook de EFI staan op de kaart , en dat is in het bijzonder te danken aan links georiënteerde lieden binnen medialand en antifa-kringen. Wij hebben in korte tijd veel geleerd en hebben bewezen niet te bezwijken onder zware druk. Dit alles zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inspanningen van de betrokkenen maar vooral niet zonder de steun en het vertrouwen dat we van de leden hier op het forum en uit andere onverwachte hoeken van het land ontvingen.

Hoe gaan we nu als DDL verder. Zoals eerder al verteld hadden we onze uitwerking i.v.m. met de demonstratie opgeschort totdat deze zou hebben plaatsgevonden. We zijn op het moment nog een beetje aan het bijkomen van de demonstratie, want met alle commotie eromheen heeft deze voor een enorme impact gezorgd in het leven van de betrokkenen. Voor dit weekend is er wel een ontmoeting gepland met enkele ingewijden om de draad weer op te pakken. In de loop van volgende week zullen we met de resultaten naar buiten komen over hoe we bijvoorbeeld zaken aan gaan pakken en hoe onze organisatie er qua structuur uit zal gaan zien.

Andere onderwerpen waar we ook op korte termijn mee aan de slag gaan zijn het verbeteren van het verkeerde imago wat aan ons kleeft (door het gros van de media werden we helaas als racistisch, gewelddadig en extreemrechts bestempeld) en het opzetten van de door enkele van jullie al geopperde divisies. Hiervoor zijn al enige uitnodigingen ontvangen en ik zal daar persoonlijk op korte termijn op ingaan.

Wij weten ook dat er behoefte is aan een meeting met meerdere leden maar willen daar vooralsnog voorzichtig mee zijn. Dit betekent niet dat we mensen willen uitsluiten maar we willen heel selectief te werk gaan: de eerste bedreigingen komen al binnen en op advies van de politie, maar ook naar eigen inzicht, wordt hier niet te lichtzinnig mee omgegaan. De vrijheid van onze medewerkers en leden zal staat voorop.

Als laatste wil ik nog het onderwerp Geert Wilders aankaarten. Het is nooit onze bedoeling geweest onze organisatie en/of de demonstratie direct aan Geert Wilders te linken. Wij hebben begrip voor het feit dat hij zich gedistantieerd heeft van onze demonstratie en/of organisatie. Een verwachte geweldsuitbarsting zou te makkelijk terug te koppelen te zijn aan zijn politieke activiteiten door een legertje links ingestelde verslaggevers met een camera en pen in de buurt. Wij zijn echter wel echt trots dat wij, de DDL en EFI, de situatie onder controle hebben weten te houden en het tegendeel hebben bewezen.

Ik waardeer echt heel erg hoe men hier de leiding van de DDL het vertrouwen geeft maar vooral ook het geduld met betrekking tot onduidelijkheden over de Dutch Defence League, de demonstratie of het European Freedom Initiative. Er zal op korte termijn een efficiënter communicatiesysteem opgezet worden. Ook zal ik als Nederlands contactpersoon voor het EFI wat meer gaan vertellen over dit initiatief, de betrokken organisaties en personen.

Een diepe buiging en dank aan een ieder die zich heeft ingezet, de moeite heeft genomen naar Amsterdam te komen en/of ons op een andere manier de afgelopen tijd heeft gesteund.

Timo (oprichter en Admin DDL)
Contactpersoon EFI
batavian@hushmail.com

PS: Wij zullen bovendien op zeer korte termijn (voor het einde van het jaar) een nieuwe demonstratie houden in Nederland. Deze wordt op korte termijn aangekondigd.

DDL Forum (http://s4.zetaboards.com/DutchDefenceLeague/topic/8141667/1/)

King George
7 november 2010, 13:38
dT865IPphao