Vollständige Version anzeigen : De factor van Marokkanen na de speech van Mo Rabbae
FvdV
18 oktober 2010, 19:02
Maak je keuze! toPpie
FvdV
18 oktober 2010, 23:29
Ik ben zeer benieuwd wat Zara en Kruispunt stemmen of gestemd hebben toPpie
kruispunt
18 oktober 2010, 23:39
Ik ben zeer benieuwd wat Zara en Kruispunt stemmen of gestemd hebben toPpie
Ik kan hier niets zinnigs stemmen want ik heb de speech niet gezien noch volg ik die rechtszaak echt van dichtbij. Dus ik stem hier maar niet, ik zie het wel wat er uitkomt.
Wat betreft die ander stemming van die scholen, daar heb ik wel gestemd.
FvdV
18 oktober 2010, 23:47
Zo gauw de Youtube versie op de markt verschijnt post ik hem wel even voor je ik waarschuw wel van tevoren hij is wel vreselijk slaapverwekkend sterke koffie in handbereik is geen overbodige luxe
kruispunt
19 oktober 2010, 00:04
Zo gauw de Youtube versie op de markt verschijnt post ik hem wel even voor je ik waarschuw wel van tevoren hij is wel vreselijk slaapverwekkend sterke koffie in handbereik is geen overbodige luxe
Hoeft niet, geplaatste filmpjes kijk ik toch nooit, heb ik geen geduld voor en het is toch meestal geouwehoer van hoe slecht of goed iemand is of er worden weer vreselijke toestanden vertoond ergens in een land ver weg.
Bij nader inzien zou ik zelfs als ik die speech gezien zou hebben waarschijnlijk toch niet gestemd hebben want de Marokkanen die ik van dicht bij ken (het gezin wat naast mij woont) zijn noch aaibaar te noemen (wat daar ook maar mee bedoeld wordt), noch zielig te noemen. Integendeel zelfs, het zijn gewoon goeie mensen waar ik prima mee op kan schieten. Ze hebben het een stuk beter voor mekaar dan die dikke luilak van een overbuurman van mij, die heeft zogenaamd nergens geld zegt ie, zelfs niet voor de buurtvereniging waar ik penningmeester van ben. En maar kankeren, maar wel elke week veel zakken chips en kratten bier van de Aldi halen. Dat kan ik precies zien als ze die ouwe Opel van ze weer uitladen. Hij wordt ook steeds dikker.
FvdV
19 oktober 2010, 00:11
Ja Kruispunt het leven op het platteland valt niet mee he.
kruispunt
19 oktober 2010, 00:23
Ja Kruispunt het leven op het platteland valt niet mee he.
Nou, het bevalt mij prima hoor, maar nu woon ik hier ook al lang dus ik ken iedereen en iedereen kent mij. Alleen die net in de straat is komen wonen ken ik nog niet zo goed, een paar huizen verder dan die dikke luilak van een overbuurman van me. Ze komen al wel bij elkaar over de vloer want die nieuwe loopt ook veel bij huis, ook nogal aardig dikkig maar nog niet zo dik als die luie overbuurman.
Toen ik hem vroeg wat hij deed zei hij dat hij ZPCer was of zoiets. De enige ZPC die ik ken was een aardappelverwerkingsbedrijf, de Zeeuwse Pootgoed Centrale, maar die bestaat niet meer, die is gefuseerd met Hettema en heet nu HZPC. Maar bij hem houdt dat ZPCer zijn blijkbaar in dat hij nootjes verkoopt op de markt, maar dat schijnt geen dagtaak te zijn. En volgens mij vreet hij een groot deel van zijn nering zelf op aan zijn omvang te zien. Maar ik moet er binnenkort naar toe om geld te halen, want hij is ook lid geworden van de buurtvereniging, en dan zal ik wel eens wat verder vragen. Zal ik ook wel wat van die nootjes krijgen denk ik, hoef ik ze niet op de markt te kopen.
FvdV
19 oktober 2010, 00:40
Nou, het bevalt mij prima hoor, maar nu woon ik hier ook al lang dus ik ken iedereen en iedereen kent mij. Alleen die net in de straat is komen wonen ken ik nog niet zo goed, een paar huizen verder dan die dikke luilak van een overbuurman van me. Ze komen al wel bij elkaar over de vloer want die nieuwe loopt ook veel bij huis, ook nogal aardig dikkig maar nog niet zo dik als die luie overbuurman.
Toen ik hem vroeg wat hij deed zei hij dat hij ZPCer was of zoiets. De enige ZPC die ik ken was een aardappelverwerkingsbedrijf, de Zeeuwse Pootgoed Centrale, maar die bestaat niet meer, die is gefuseerd met Hettema en heet nu HZPC. Maar bij hem houdt dat ZPCer zijn blijkbaar in dat hij nootjes verkoopt op de markt, maar dat schijnt geen dagtaak te zijn. En volgens mij vreet hij een groot deel van zijn nering zelf op aan zijn omvang te zien. Maar ik moet er binnenkort naar toe om geld te halen, want hij is ook lid geworden van de buurtvereniging, en dan zal ik wel eens wat verder vragen. Zal ik ook wel wat van die nootjes krijgen denk ik, hoef ik ze niet op de markt te kopen.
Was dit niet de boerderij van de buren?
http://www.dvhn.nl/multimedia/dynamic/01951/B82426886Z_1_20101_1951668j.jpg
kruispunt
19 oktober 2010, 01:23
Was dit niet de boerderij van de buren?
Nee, dat soort wrakken staan hier niet. ik woon in het dorp, daar staan allemaal nette rijtjes huizen waar wij gewone mensen in wonen. Aan de rand van het dorp staan de kapitale villas, dat zijn die gepensioneerde boerenboeven die hun leven lang met melkquota gegoocheld hebben en de gewone man een poot uitgedraaid met aardappel- en melkprijzen enzo.
King George
19 oktober 2010, 05:50
Toen ik hem vroeg wat hij deed zei hij dat hij ZPCer was of zoiets.Niet in de war met ZZP'er (ZZP = Zelfstandige Zonder Personeel)?
Mahalingam
19 oktober 2010, 12:23
Nee, dat soort wrakken staan hier niet. ik woon in het dorp, daar staan allemaal nette rijtjes huizen waar[...]
Weet je wel wat je hier als 'wrak' betitelt?
Dat is een zgn. moskee, een plek waar zgn. Mohammedanen, een soort sekte, vijf keer per dag zich eerst achter de oren wassen en daarna gymnastische oefeningen houden met prevelementjes.
Deze groep mensen behoren tot een zwakke kwetsbare groep die bescherming behoeft. Dan is het afkatten van hun gebouw niet echt vriendelijk tegen ze: ze zijn te arm om enig achterstallig onderhoud te betalen .
FvdV
19 oktober 2010, 20:12
Gezien de stand tot nu lijkt het erop 'mocht dit uiteraard representatief zijn en daar ga ik een klein beetje vanuit het internet af te peilen' dat Nederland er genoeg van heeft dat Marokkanen hier de boel aan het belazeren zijn en ik doel daarbij uiteraard op het feit dat men hier eisen aan het stellen blijft, zieligheid-betoogjes houd, geen enkele behoefte heeft om eigen verantwoordelijkheid aan de dag te leggen w.o. het niet in toom houden/opvoeden van eigen uitschot en dat blijkbaar heel normaal vinden daar we nooit een woord van afkeuring bij ze horen?
Je ziet dat Marokkanen elke keer weer naar zaken zoeken waardoor het lijkt, of waarop men probeert te laten lijken alsof wij Nederlanders diep bij ze in het krijt staan en waarop zij denken het recht hebben om van dit land ongestraft een terrorzone te kunnen maken en wanneer daardoor maatschappelijke verontwaardiging ontstaat, pogen een Calimero voorstelling af te geven in de hoop ons op deze manier te kunnen belazeren zoals we gisteren tijdens de 'politieke rechtszaak' tegen onze Volksheld Geert Wilders zagen, die de klok tussen Nederlanders en Marokkanen flink teruggezet heeft.
Is dat omdat zij naar Nederland gekomen zijn met een 'tijdelijk contract' om te werken in de jaren 50 net als de Turken, de Spanjaarden en de Italianen? De Italianen en de Spanjaarden vertrokken, zij en de Turken bleven. Van de Turken heb ik echter nooit gehoord dat wij ons ergens schuldig voor moeten voelen nog dat zij zichzelf zielig vinden, zij de Turkse gemeenschap zijn zich blijkbaar bewust dat het een bewuste keuze was om te blijven terwijl de Marokkaanse gemeenschap doet alsof wij ze gedwongen hebben om hier te blijven. Dat is een misvatting meneer Rabbae en mevrouw Abaida! Niemand heeft jullie of je ouders gedwongen om in Nederland te blijven en ook nu dwingt niemand jullie om in Nederland te blijven, als jullie onze maatschappelijke maatstaven niet aanstaan dan kunnen Marokkanen met het dubbele paspoort die zij vol trots dragen (aan de zomervakanties op te maken) zo weer terug naar Marokko en geen Nederlander afgezien van wat afnemende linkse elementen uit onze maatschappij zal jullie tegenhouden.
Jullie zogenaamde zieligheid werkt niet meer op ons en werkte sowieso al niet op ons! De aankomende jaren gaan essentieel worden, het wordt meedoen of weggaan en dus eigen verantwoordelijkheid 'een woord dat o.a. maar met name de PVDA jullie altijd onthouden heeft' aan de dag leggen. Eindelijk hebben we een rechts kabinet die dit mogelijk kan maken de vrijheid blijheid van de PVDA is voorgoed voorbij.
Met achterlijke Calimero-betoogjes zoals die van gisteren in de rechtszaal tijdens het politieke proces tegen onze 'VOLKSHELD' Geert Wilders! zal de segregatie tussen Nederlanders en Marokkanen verder toenemen en zeer zeker tot een absoluut dieptepunt leiden zoveel is zeker de verhoudingen staan nu al op koude oorlog wanneer ik de maatschappij peil.
kruispunt
19 oktober 2010, 22:11
Weet je wel wat je hier als 'wrak' betitelt?
Dat is een zgn. moskee, een plek waar zgn. Mohammedanen, een soort sekte, vijf keer per dag zich eerst achter de oren wassen en daarna gymnastische oefeningen houden met prevelementjes.
Deze groep mensen behoren tot een zwakke kwetsbare groep die bescherming behoeft. Dan is het afkatten van hun gebouw niet echt vriendelijk tegen ze: ze zijn te arm om enig achterstallig onderhoud te betalen .
Als dat zo is dan zullen ze het wel van één of andere boer gehuurd hebben. Die boeren zijn te gierig om ook maar iets aan het onderhoud te doen als ze het zelf niet gebruiken en met de huur halen ze je het vel over de oren. Hier in de straat zijn er ook nog enkele van die rijtjeshuizen van die boerenboeven. Een jaar of 30 geleden gooide de woningbouw die huurhuizen in de verkoop maar de arbeiders konden ze toen niet betalen, hypotheekrente was geloof ik toen zo'n 13 of 14 procent of zo in die tijd. De boeren waren er natuurlijk als de kippen bij om de huizen waar hun arbeiders in woonden te kopen en weer terug te verhuren aan hun arbeiders. Je haalt die huizen er precies uit, slecht in de verf, verrot hout en vocht in de muren. Blij dat ik mijn huis toen cash gekocht heb en altijd netjes heb onderhouden. Als ik hem nu zou verkopen om naar een aanleunwoning of naar het bejaardentehuis te gaan is hij zeker 6 of 7 x over de kop gegaan in prijs (met die guldens en euros weet ik dat allemaal niet precies meer). Blijkt trouwens ook al wel weer aan het dalen te zijn geloof ik, tenminste dat vertelden ze me.
King George
19 oktober 2010, 22:23
Dus over je borreltje hoef je je geen zorgen te maken. Een prijsverschil van € 0,10 per baal zal jou niet deren.
King George
19 oktober 2010, 22:34
't Is je me wat met die buurman van je. En zo te zien ben je nog lang niet klaar met deze intrigant. Kunnen we verwachten dat deze soap wordt voortgezet? :D Heb je hem al als bijnaam "de plaag" meegegeven en zijn vrouw de bijnaam "de plagin"? :D
King George
19 oktober 2010, 22:41
Zal ik ook wel wat van die nootjes krijgen denk ik, hoef ik ze niet op de markt te kopen.Alles voor niks hè?
kruispunt
19 oktober 2010, 23:09
Gezien de stand tot nu lijkt het erop 'mocht dit uiteraard representatief zijn en daar ga ik een klein beetje vanuit het internet af te peilen' dat Nederland er genoeg van heeft dat Marokkanen hier de boel aan het belazeren zijn en ik doel daarbij uiteraard op het feit dat men hier eisen aan het stellen blijft, zieligheid-betoogjes houd, geen enkele behoefte heeft om eigen verantwoordelijkheid aan de dag te leggen w.o. het niet in toom houden/opvoeden van eigen uitschot en dat blijkbaar heel normaal vinden daar we nooit een woord van afkeuring bij ze horen?
Je ziet dat Marokkanen elke keer weer naar zaken zoeken waardoor het lijkt, of waarop men probeert te laten lijken alsof wij Nederlanders diep bij ze in het krijt staan en waarop zij denken het recht hebben om van dit land ongestraft een terrorzone te kunnen maken en wanneer daardoor maatschappelijke verontwaardiging ontstaat, pogen een Calimero voorstelling af te geven in de hoop ons op deze manier te kunnen belazeren zoals we gisteren tijdens de 'politieke rechtszaak' tegen onze Volksheld Geert Wilders zagen, die de klok tussen Nederlanders en Marokkanen flink teruggezet heeft.
Is dat omdat zij naar Nederland gekomen zijn met een 'tijdelijk contract' om te werken in de jaren 50 net als de Turken, de Spanjaarden en de Italianen? De Italianen en de Spanjaarden vertrokken, zij en de Turken bleven. Van de Turken heb ik echter nooit gehoord dat wij ons ergens schuldig voor moeten voelen nog dat zij zichzelf zielig vinden, zij de Turkse gemeenschap zijn zich blijkbaar bewust dat het een bewuste keuze was om te blijven terwijl de Marokkaanse gemeenschap doet alsof wij ze gedwongen hebben om hier te blijven. Dat is een misvatting meneer Rabbae en mevrouw Abaida! Niemand heeft jullie of je ouders gedwongen om in Nederland te blijven en ook nu dwingt niemand jullie om in Nederland te blijven, als jullie onze maatschappelijke maatstaven niet aanstaan dan kunnen Marokkanen met het dubbele paspoort die zij vol trots dragen (aan de zomervakanties op te maken) zo weer terug naar Marokko en geen Nederlander afgezien van wat afnemende linkse elementen uit onze maatschappij zal jullie tegenhouden.
Jullie zogenaamde zieligheid werkt niet meer op ons en werkte sowieso al niet op ons! De aankomende jaren gaan essentieel worden, het wordt meedoen of weggaan en dus eigen verantwoordelijkheid 'een woord dat o.a. maar met name de PVDA jullie altijd onthouden heeft' aan de dag leggen. Eindelijk hebben we een rechts kabinet die dit mogelijk kan maken de vrijheid blijheid van de PVDA is voorgoed voorbij.
Met achterlijke Calimero-betoogjes zoals die van gisteren in de rechtszaal tijdens het politieke proces tegen onze 'VOLKSHELD' Geert Wilders! zal de segregatie tussen Nederlanders en Marokkanen verder toenemen en zeer zeker tot een absoluut dieptepunt leiden zoveel is zeker de verhoudingen staan nu al op koude oorlog wanneer ik de maatschappij peil.
Behalve dat laatste stukje heb je het wel aardig gezegd moet ik zeggen. Meedoen, zoals mijn buurman doet, is belangrijk. Dan krijg je niet van die gasten die haat proberen te zaaien. Haatzaaiers blijf je natuurlijk altijd houden, het is net dat zevenkruid waar die Zarathustra het over had, maar je moet ze gewoon de wind uit de zeilen nemen, inperken die gasten dus. Dan worden het vanzelf buitenbeentjes die door iedereen veracht worden, zoals die Janmaat vroeger en je had er nog zo één, Glimworm of zo heette die.
FvdV
19 oktober 2010, 23:59
Behalve dat laatste stukje heb je het wel aardig gezegd moet ik zeggen. Meedoen, zoals mijn buurman doet, is belangrijk.
Wat dat laatste stuk betreft spreek je voor jezelf dat is prima ik heb ook goede ervaringen met Marokkanen maar het blijft elke keer weer een feit om te constateren dat Marokkanen zichzelf zonder uitzondering vreselijk zielig vinden net kleine kinderen die aandacht nodig hebben en verder ook nog eens het enorme talent hebben om altijd het vingertje naar andere te wijzen en nu komt het nooit naar zichzelf Zelfs niet als het ongelijk tegen ze er dik bovenop ligt, dit laatste zie overigens vaker bij moslims (understatement) maar bij Marokkanen is dit uitzonderlijk erg! Gisteren zagen we daar in de rechtszaal bij het politieke proces tegen Geert maar weer eens een voorstelling van.
Met zulke eigenschappen word het heel moeilijk samenleven kan ik je verzekeren en je moet dan ook een enorme roze bril op je neus hebben als je niet begrijpt waarom er zoveel segregatie is tussen Marokkanen en de rest van Nederland ze dragen het elke keer weer opnieuw zelf aan. Punt is dat de PVDA en het CDA dit altijd in stand gehouden hebben terwijl al deze problemen er wellicht niet waren geweest als wij van het begin kleur bekent hadden m.a.w. duidelijk gemaakt waar de scheidslijnen hier liggen.
Gelukkig worden deze partijen die onze jarenlange tolerantie uitgebuit hebben nu afgestraft net als het dader profiel.
Dit mijn beste is een van de kernen van het probleem dat Nederland heeft met Marokkanen, dit is precies wat de kloof veroorzaakt tussen Nederlanders en Marokkanen en dat is jarenlang instant gehouden door de PVDA zoals ik mijn betoog al duidelijk maakte. Weet je wat men in Marokko over ons zegt als je het over de problemen hebt die Nederland met Marokkanen heeft en hoe hier mee omgegaan word door de overheid en allerlei geestelijk gestoorde linkse elementen?
Ze verklaren ons voor gek want daar kennen ze het probleem straatterrorist niet, zelfs homo's en Joden zijn in de grote steden Rabat en Casablanca in Marokko veiliger dan in Amsterdam en let wel wel dit heb ik letterlijk van Marokkanen uit mijn omgeving gehoord en zuig ik dus ook niet uit mijn duim en mocht een Marokkaan iets zeggen over dat bijvoorbeeld homoseksualiteit niet voorkomt in Marokko dan kan ik je verzekeren dat je te maken hebt met een aartsleugenaar en daar lopen er hier in Nederland genoeg van rond want homoseksualiteit is in Marokko gigantisch.
kruispunt
20 oktober 2010, 18:37
Ze verklaren ons voor gek want daar kennen ze het probleem straatterrorist niet, zelfs homo's en Joden zijn in de grote steden Rabat en Casablanca in Marokko veiliger dan in Amsterdam en let wel wel dit heb ik letterlijk van Marokkanen uit mijn omgeving gehoord en zuig ik dus ook niet uit mijn duim en mocht een Marokkaan iets zeggen over dat bijvoorbeeld homoseksualiteit niet voorkomt in Marokko dan kan ik je verzekeren dat je te maken hebt met een aartsleugenaar en daar lopen er hier in Nederland genoeg van rond want homoseksualiteit is in Marokko gigantisch.
Ik ben geregeld in Casablanca geweest, leuke haven en toen we schepen hadden met boeg en hekschroef hoefden we geen sleepboten meer te gebruiken daar, dus gingen we zonder sleepboten (veel goedkoper) met een 200 meter schip pakweg 2 mijl achteruit de haven in om ergens af te meren. Vergde goed zeemanschap maar was erg leuk.
Of de homosexualiteit in Marokko gigantisch is weet ik niet want daar interesseer ik mij niet zo voor. Het was er altijd wel leuk stappen maar om te zeggen dat het daar veiliger is dan op de wallen of de kruiskade of zo is denk ik een beetje te veel gezegd, want dat denk ik niet, tenminste niet voor ons bleekscheten want wij worden altijd geacht om wat geld in de zak te hebben als we gaan stappen. Dat zal dan wel weer chauvinisme van die Marokkanen zijn die dat zeiden. Maar mijn vrouw ging daar wel alleen de wal op om te winkelen, dat weer wel, dus dat kon rustig maar dat kan in Rotterdam of Amsterdam natuurlijk ook.
Wel een beetje een gek land. Moesten we ook containers laden en dan hadden ze een zgn semi-automatische spreader. Een semi-automatische spreader bestaat normaal uit een frame waarvan je de containerclips kunt draaien door het op en neerbewegen van een staafhandel in het midden van die spreader. Normaal valt die handel vanzelf naar beneden en als je hem dan omhoog haalt draaien de clips in de containerogen op alle 4 hoeken die dan de container los of vast maken van die spreader. Die handel zit normaal met een springveer en een touw aan het kraanblok vast en als de container in de kraan hangt staat die handel omhoog met de clips vast. Maar als je de container op zijn plaats neerzet en het kraanblok verder laat zakken dan gaat die handel vanzelf naar beneden en als je het blok dan weer omhoog haalt gaat de handel ook weer omhoog, draaien de clips en is de container los en blijft staan. Semi-automatisch noemen we dat (automatisch is met oliedruk op de clips enzo)
Maar dat semi-automatisch in Casablanca bestond er uit dat er 2 mannetjes boven op de spreader zaten die gewoon die handel op en neer haalden als de container op zijn plaats stond. Dan was zo'n moeilijk touwtje niet nodig en het gaf werkverschaffing aan 2 extra mensen dus het was waarschijnlijk verplicht gesteld door de vakbonden. Alleen ze gebruikten daar een walkraan, in plaats van onze scheepskranen, en die walkraan was niet zo'n goeie. Dus op een gegeven moment hadden ze ook weer zo'n container in de kraan hangen met 2 van die mannetjes er op en hing die container zo'n 15 meter boven de kade. In 1 x slipt de rem van de laaddraad door en dondert die container naar beneden op de kade samen met de spreader en het blok en de draden en zo. Dat blok sodemietert natuurlijk boven op die 2 mannetjes. Overal bloed. Ik stond toen net aan dek te koekeloeren of alles goed ging dus ik met mijn EHBO direct de wal op om te kijken of er nog wat aangedaan kon worden. De 1 was er niet zo slecht aan toe, alleen zijn schouder zag er erg vreemd uit en natuurlijk kermen als een dragonder, maar die ander had het blok op zijn kop gehad en was kassie wijlen, alles lag er uit en het bloed klopte er nog uit. Daar kon ik niks meer aan doen dus alleen die met zijn schouder een beetje geholpen. Komen de ambulances en leggen ze de kermende gewonde en de dode daarin, maar het duurde zeker een half uur voordat ze naar het ziekenhuis reden want ze moesten eerst helemaal precies weten hoe alles gebeurt was want dat vonden ze blijkbaar interessant of zo. Ik moest daarna wel overgeven en droom er nog wel eens van. Die dag is er niet meer gewerkt maar de volgende dag ging alles weer gewoon door, met dezelfde walkraan en met twee andere mannetjes boven op die spreader.
King George
20 oktober 2010, 23:37
...
Behalve dat laatste stukje heb je het wel aardig gezegd moet ik zeggen. Meedoen, zoals mijn buurman doet, is belangrijk. Dan krijg je niet van die gasten die haat proberen te zaaien. Haatzaaiers blijf je natuurlijk altijd houden, het is net dat zevenkruid waar die Zarathustra het over had, maar je moet ze gewoon de wind uit de zeilen nemen, inperken die gasten dus. Dan worden het vanzelf buitenbeentjes die door iedereen veracht worden, zoals die Janmaat vroeger en je had er nog zo één, Glimworm of zo heette die.
Wat is er onwaar aan het laatste, Kruispunt? Forum's laatste twee allinea's genieten mijn volledige onderschrijving. Het is de waarheid.
FvdV
22 oktober 2010, 17:20
WEBLOG AFSHIN ELLIAN via ELSEVIER (http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/279209/Sterkte-met-die-vreselijke-nazis-in-Nederland.htm)
Sterkte met die vreselijke nazi's in Nederland
In het proces tegen Kamerlid Geert Wilders verscheen een ‘slachtoffer’ van Marokkaanse en Nederlandse (autochtone) afkomst. Een normaal meisje. Een onopvallend figuur zoals de meerderheid van de inwoners van dit land. Toch voelt zij zich slachtoffer van anti-islam teksten en toespraken van Wilders.
Zij draagt geen hoofddoek. Maar alleen al het feit dat iemand haar daarover had bevraagd, is volgens haar een teken van kwaad. De hele toestand van Wilders is voor haar vergelijkbaar met de opkomst van nazi’s in Europa.
Tenslotte wilde zij bewijzen dat haar voorouders geen domme mensen waren. Zegt dat iets over een slachtoffer? Mogen simpele zielen geen slachtoffers zijn van racisme? Naoual Abaida is een buitengewoon merkwaardig slachtoffer.
Homo’s
Abaida liet zich niet uit over de echte slachtoffers. Wie zijn dat? De homo’s van Amsterdam, die door - ik druk me uit in de termen van Job - onze Nederlandse jongeren in Amsterdam, van Marokkaanse afkomst, maar natuurlijk zijn niet alle Marokkanen gewelddadig, dit zijn rotte appels, maar onze rotte appels...
Ik ben de draad kwijt. Maar dat is ook vaak het geval met Job. Dus, ik probeer het opnieuw. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn in aangifteland.
Theeafspraak
Op naar een theeafspraak met onze homofobe gewelddadige jongeren…. Abaida, de jongeren van Marokkaanse en Amsterdamse afkomst die Rob Oudkerk ‘kut-Marokkanen’ noemde, die haten homo’s en ook mishandelen ze wel eens homo’s.
Ook dit is geen correcte formulering. Helemaal fout, en daardoor bestaat er een reële kans dat Abaida zich weer slachtoffer van een nazi-tekst gaat voelen. En dat wil ik niet.
Iemand moet de rechters vragen of zij met hulp van Femke Halsema, Robert Oey, Alexander Pechtold en de rest van de crèche vol mensen met goede bedoelingen, een handboek maken over de vraag op welke wijze, met welke bewoordingen over islam, moslims, immigranten mag worden gesproken.
Talige omgang
Help me, ik heb een handboek, een bevelconstructie nodig in mijn talige omgang met islam, moslims en immigranten. GeenStijl had wel een oplossing: we kunnen ze ook Finnen noemen.
Moeizaam, maar het moet.
Dus, ik probeer het opnieuw: Abaida, er zijn figuren die op enigerlei wijze, gelet op hun afkomst, enig aanknopingspunt tonen met de afkomst van een van je familieleden. O, Abaida vergeef me. Nee, ik bedoel het niet zo. Je hebt er niks mee te maken, je familieleden evenmin.
Laat maar zitten. Ik wens je sterkte met al die vreselijke nazi’s in Nederland. Dat lucht op.
Asielzoekers
Geen vrijheid, mond dicht! Anders wordt Abaida weer slachtoffer. En dat willen we niet. Maar dan gaan we wel op de islamitische landen lijken. En dat willen we ook weer niet. Maar wat willen we eigenlijk wel?
Nog even over de echte slachtoffers. Volgens deze site hebben twee op de drie christelijke asielzoekers in Nederlandse asielcentra te maken met (doods)bedreigingen, Bij één op de drie is er zelfs sprake geweest van geweld.
Wie zijn de daders? De nazi’s natuurlijk, zou Abaida zeggen. En wie zijn de nazi’s? Wilders.
Bedreigd
In de meeste gevallen was de dader een moslim, aldus Elsevier. Dit alles is onderzocht door Stichting Gave. Ook zijn ex-moslims fysiek bedreigd.
Niet Abaida, maar deze mensen zijn de echte slachtoffers. De ChristenUnie is zeer verontwaardigd: ‘Het is verschrikkelijk dat mensen, die vaak vanwege hun geloof vluchten naar Nederland en hier veilig zouden moeten zijn, hier onderdrukt worden.’
ChristenUnie? Huichelaars, jullie waren drie jaar aan de macht. Jullie hebben niks gedaan voor die mensen. Toen Ehsan Jami zijn ex-moslims-comité oprichtte, waren deze huichelaars niet bereid om hem te steunen. De ChristenUnie heeft omwille van macht en politieke correctheid de ex-moslims in de steek gelaten. Let op Abaida, juist Wilders en Mark Rutte hebben de ex-moslims hebben gesteund.
Een held
Wilders steunt ex-moslims en slachtoffers van de islam wereldwijd. Overigens hoor ik vaak van ex-moslims dat ze Wilders een held vinden. Terwijl ik ze tot redelijkheid oproep.
Maar dit zijn wel de echte slachtoffers voor wie nergens ter wereld een rechtbank bestaat. Ze durven zelfs nooit een getuigenis af te leggen. Ik vind het knap dat jij, Abaida, vrijelijk je getuigenis kan afleggen in land waar zo veel machtige nazi’s rondlopen.
Abaida, jij mag vertellen wie in deze zaak van ex-moslims de echte fascisten zijn. Dat is niet Wilders. Dat zijn de aanhangers van het islamo-fascisme die zowel moslims als ex-moslims als de Europeanen bedreigen. Dit is de waarheid, daar moet je mee doen.
Afshin Ellian
FvdV
23 oktober 2010, 13:24
Turken moeten opener zijn
De hechte band van de Turkse gemeenschap in Nederland heeft naast voordelen ook nadelen gehad. Daarom moet zij zich de komende jaren opener opstellen tegenover de Nederlandse samenleving. Dat stelt het Inspraakorgaan Turken in Nederland (IOT) in het boekje Naar volwaardig burgerschap.
Bron: Spits Nieuws (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/10/turken_moeten_opener_zijn.html)
Het boekje is opgesteld ter ere van het 25-jarige bestaan van het IOT en wordt zaterdag gepresenteerd. Het document laat zien dat de sterke banden onder Turkse Nederlanders er onder andere voor heeft gezorgd dat hun jongeren niet marginaliseren. Toch zijn er nadelen. “De keerzijde van de sterke onderlinge banden is een geringere gerichtheid op de Nederlandse samenleving”, is in het document te lezen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.