PDA

Vollständige Version anzeigen : Hitteplan verzorgingstehuizen te laat - Kamervragen

admin
31 mei 2007, 18:47
donderdag 31 mei 2007 Vragen van het lid Agema (PVV) aan de Staatssecretaris van VWS over het bericht (*) dat zij voornemens is een hitteplan in te gaan voeren in verpleeg- en verzorgingshuizen, terwijl de hitte van deze zomer nu al voor de deur staat.

Zie ook Trouw.nl (http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_binnenland/article721735.ece/PVV_laakt_late_invoering_hitteplan).

1.)
Bent u met mij van mening dat het veel en veel te laat is om nu te gaan spreken over het invoeren van een hitteplan voor verpleeg- en verzorgingshuizen, terwijl de hitte nu al voor de deur staat?
2.)
Bent u met mij van mening dat uiterlijk in de maand juni van dit jaar alle gebruiksruimten van alle verpleeg- en verzorgingshuizen voorzien moeten zijn van aircoapparatuur om de grote ramp van vorig jaar waarbij in ons land duizend ouderen onnodig kwamen te overlijden als gevolg van de hitte (**) effectief te voorkomen?
3.)
Bent u met mij van mening dat bij een gebrek aan geld en aircoapparatuur het beste bezuinigd kan worden op het gevangeniswezen?

(*) Ministerie van VWS, Zorg voor ouderen: Om de kwaliteit van het bestaan, 31 mei 2007
(**) De Telegraaf, Zomerhitte vierde ramp wereldwijd, 30 januari 2007