Vollständige Version anzeigen : Luidruchtige oproepen tot gebed niet in Nederland! - Kamervragen
donderdag 31 mei 2007 Vragen van de leden Brinkman en Fritsma (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
1.)
Bent u op de hoogte van het bericht “Burgemeester Bruinsma duwt burger Azaan door de strot (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=2412) ” waarin wordt vermeld vanaf 1 juni door de moskee in de Emmastraat in Vlaardingen toch met behulp van drie elektronische luidsprekers op zal worden geroepen tot het islamitisch gebed?
2.)
Heeft u kennis genomen van het feit dat de overgrote meerderheid van de buurtbewoners een dergelijk plan heeft afgewezen en dat ook de moskee n.a.v. de weerstand in de buurt besloten had af te zien van versterkte luidsprekers op het dak van de moskee voor de oproep op vrijdagmiddag?
3.)
Bent u bereid het besluit van de gemeente te vernietigen?
4.)
Indien u hier onvoldoende wettelijk middelen voor heeft bent u dan bereid de wet zodanig aan te passen dan oproepen vanuit moskeeën nooit meer mogen versterkt met elektronische apparatuur?
Voor alle duidelijkheid... ik heb mijn schrijven over de Azaan als eerste geschreven en gepubliceerd op dit forum. Later heb ik hetzelfde stukje ingestuurd als lezerspost op uitkijk.net om meer mensen kennis te laten nemen van het besluit van de burgemeester omdat de reguliere media dit wou bedekken met de mantel der liefde (lees: censureren). En als laatste heb ik de fractie van de PVV op de hoogte gesteld.
De PVV beweerd echter dat zij het uit Regioblad “Groot Vlaardingen” (pagina 5), d.d. 30 mei 2007 hebben gehaald.
Wat mij zwz al erg onwaarschijnlijk lijkt.
Erg raar dat men niet jou tip als bron hebben gemeld dat was wel zo netjes geweest!
Klopt, maar ik was keurig netjes op de hoogte gesteld dat ze alleen de Groot Vlaardingen zouden aanhalen. Ik vind het best, het gaat om de boodschap.
Okay dat verandert de zaak inderdaad.
First Knight!
2 juni 2007, 12:15
Vind ik vreemd trouwens. Als ze bij de vragen hadden gemeld dat burgers hen bericht hadden hiervan dan zouden ze toch een betere argumentatie hebben?
Het maakt natuurlijk wel een betere indruk wanneer je gewoon vermeld dat je bron een inwoner is van Vlaardingen zeker als je zegt een partij voor het volk te zijn en daarnaast kun je ook het artikel aangeven uit de media zodat iedereen het terug kan lezen.
First Knight!
2 juni 2007, 13:43
Ze hebben duidelijk een gebrek aan een spindoctor en dan moeten ze vooral Kay van der Linde niet nemen. Die is sow 2002!
Pastoor krijgt boete voor klokkenluiden
TILBURG - De gemeente Tilburg legt pastoor Harm Schilder (33) een dwangsom van 5000 euro op voor iedere keer dat hij zijn kerklok in de vroege ochtend laat beieren. Dat zei een woordvoerder van de gemeente Tilburg donderdag nadat de pastoor in het Brabants Dagblad aankondigde gewoon door te gaan met zijn ritueel. De gemeente stuurt Schilder nog een brief.
Elke werkdag om 07.15 uur roept Schilder zijn parochianen met het luiden van de kerkklok aan de Ringbaan-West op voor de vroege viering. Anderhalve maand geleden ontving hij een eerste waarschuwing van de gemeente omdat buurtbewoners aanhoudend klaagden over het klokgelui. De gemeente constateerde dat de geluidsnormen fors werden overschreden.
In een gesprek dat kort daarop volgde met milieuwethouder Marieke Moorman beloofde de pastoor van de Heilige Margarita Mariakerk dat hij op zoek zou gaan naar een kleinere klok die minder decibellen zou produceren. Om het nodige geld daarvoor in te zamelen kreeg hij tot vrijdag uitstel.
„De gemeente weigerde mee te betalen en bovendien zouden we ook met een kleinere klok weer in dezelfde discussie vervallen', aldus pastoor Schilder. Volgens hem zal het niet zo'n vaart lopen met de dwangsom. Mocht die toch op zijn deurmat vallen, dan zal hij bezwaar aantekenen en een juridische strijd niet schuwen. De geestelijke wil dan zijn principiële gelijk halen om voortaan ongestoord de klok te luiden. „Ik wil met niemand ruzie. Maar als onder druk van een boete de enige weg via de rechter is, dan moet het maar zo.'
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.