PDA

Vollständige Version anzeigen : De weerhaken van islam en koran

mozabel
31 mei 2007, 20:06
De weerhaken van islam en Koran
door Tjerk Notten

DEN HAAG - Een aantal jaar nadat ze bekeerd was, nam Fatima openlijk afstand van haar geloof. Dat heeft ze geweten. "Ik ben bedreigd, bespuugd en raakte volledig geïsoleerd. Je eigen familie behandelt je plotseling als een paria." Sindsdien broedt ze op de gedachte om anderen te waarschuwen voor de gevaren van de islam.

VORIGE
START
STOP
VOLGENDE
Fatima kwam in aanraking met de islam toen ze, op jonge leeftijd, haar Tunesische man ontmoette. Korte tijd later bekeerde ze zich, terwijl ze eigenlijk nog weinig van de islam wist. Als moslima werd ze door haar schoonfamilie hartelijk ontvangen.

Fatima integreerde volledig in haar nieuwe omgeving en ging Arabisch studeren. Toen ze eenmaal 'één van hen' was ontdekte ze als snel dat er ook een schaduwzijde was. Wat zij in vertrouwen vertelde binnen de familie werd vrijwel onmiddellijk doorgeroddeld. Van de hartelijkheid uit het begin bleef maar weinig over.

Fatima beheerste het Arabisch inmiddels zo goed, dat zij zich in de Koran kon verdiepen. Ze sloeg steil achterover van wat ze daar in aantrof. Alle puzzelstukjes vielen volgens haar op hun plaats. "Alle verraad, bedrog en achterdocht die ik in mijn islamitische omgeving was tegengekomen stond allemaal in de Koran. Ik las dat niet-moslims geen volwaardige mensen zijn. Mannen mogen vrouwen slaan, enzovoorts. Het enige wat ik in de Koran tegenkwam was haat." Fatima maakt zich zorgen: "De westerse wereld heeft de islam erkend als een religie. Dat is het niet, de islam is een sekte. Afvalligen worden geïsoleerd en bij kritiek op de islam spreken moslims over die boze buitenwereld en keren zich naar binnen. Vragen stellen mag niet en iedereen moet volgzaam zijn. Dat is precies zoals een sekte te werk gaat."

Officiële moslimkoepels zoals het Contactorgaan Moslims en Overheid en Contact Groep Islam zeggen dat er geen problemen zijn met afvallige moslims. Ze stellen dat iedereen vrij is om zich tot de islam te bekeren of het geloof de rug toe te keren. De Leidse arabist Hans Jansen: "Moslims gaan er vanuit dat Nederlanders niet weten wat er precies in de Koran staat. De letterlijke tekst is echter helder: afvalligen mogen worden gedood. Zodra moslims dat zeggen, komen ze in aanraking met onze Nederlandse wetten. Als ze kritiek leveren op de Koran worden ze bedreigd door de radicale groep." Fatima: "Daarom zijn er in de media altijd woordvoerders te vinden die ontkennen dat er problemen zijn. Dat is pure tactiek, ze verkopen in de westerse wereld alleen maar de suikerversie van de islam. Moslims hebben het recht om in dienst van de islam te mogen veinzen en liegen. Dat noemen ze Al Takkeyya. Dat staat in de getuigenissen van Mohamed."

Via internetforum FaithFreedom.org is Fatima in aanraking gekomen andere ex-moslims, waaronder Nathifa en Ajmal. Nathifa is dochter van een Marokkaanse gastarbeider en is een aantal jaren geen belijdend moslim meer. Ze heeft geen contact meer met haar vader, want hij walgde van haar westerse levensstijl.

Ajmal is geboren in Afghanistan. Daar werd hem door zijn familie en godsdienstleraar de haat tegen christenen en joden met de paplepel ingegoten. Jaren later toen Ajmal in Nederland aankwam werd hem al snel onderdak aangeboden door een joods gezin. Het bleken helemaal geen monsters te zijn, merkte hij. En langzaam begon zijn geloof te wankelen.

De ex-moslims willen benadrukken dat niet de moslims zélf het probleem zijn. De islam en de Koran zijn volgens hen het werkelijke kwaad. "Er zijn genoeg moslims die erg goed zijn als mens. Dat is ondanks de islam, niet dankzij", zegt Nathifa.

Zij benadrukt: "Het is niet onze bedoeling om de vuile was buiten te hangen. We willen ook helemaal niet provoceren, zoals Wilders dat doet. Wat we wel willen is mensen bevrijden van de angst die de islam ze geeft. Mensen moeten zelf kunnen beslissen of en waarin ze geloven."

De namen van de betrokkenen zijn op hun verzoek gefingeerd.

www.pzc.nl

admin
31 mei 2007, 21:01
Mooi stukkie Moza voor het onderdeel De Ware Islam waar hij zo ook komt te staan, verder wil ik iedereen oproepen alle getuigenissen van ex-moslims (ex-islamieten) die je op het web tegenkomt hier te posten? Alvast bedankt!

nlvlag nlvlag nlvlag