PDA

Vollständige Version anzeigen : filosofie mens worden

dewanand
23 januari 2011, 19:28
topic: filosofie mens worden (dewanistic research)

namaskar allemaal,

Een vriendin van mij bracht mij vandaag op het idee om eens te gaan onderzoeken hoe de filosofie van het mens worden eigenlijk in elkaar zit. Hier een beknopte analyse.

Probleemstelling:
Wat is mens worden en waarom moet je ernaar streven om mens te worden?
Welk soort menstype is het allerbeste, in relatie tot wereldvrede, harmonie, tolerantie, intelligentie, medemenselijkheid, enz.?
Welke soorten menstypen zijn er zoal ontwikkeld gedurende de afgelopen tienduizend jaar menselijke beschaving? Denk hierbij aan de vele menselijke identiteiten, of nationale (tribal) identiteiten, welke leidden tot vreselijke oorlogen, slavernij, verkrachting, onderdrukking, martelingen en genocides. Is het terecht om te stellen dat oorlogen gevoerd worden door gepolariseerde menstypen, die elkaar hartgrondig haten?
Welke rol speelt geloof bij de ontwikkeling van een specifiek psychologisch menstype? Voorbeeld er bestaan al een heleboel religieuze menstypen, zoals vb joodse mens, christelijke mens, islamitische mens, hindoe mens, koptische mens, bahai mens, boeddhistische mens, winti mens, en vele sub sub variaties binnen elke religieuze groepering.

Korte analyse
Elk mens is uniek omdat de genetische constitutie totaal uniek is, muv eeneiige tweelingen. Hierom geloof ik, als dewanist, dat elk mens min of meer het volste grondrecht moet krijgen om zichzelf tot een uniek psychologisch menstype te ontwikkelen en dit ook zo te benoemen, omdat dit beter is. Het recht om een uniek psychologisch menstype te zijn moet onvervreemdbaar zijn.

De grootste vijand van individuele menstypen is eigenlijk de maatschappelijke druk om je aan te passen oftewel te homogeniseren en om kudde gedrag, denken en geloven te vertonen. Deze druk is de oorzaak van discriminatie, uitsluiting, intolerantie en haat. Vraag is nu, hoe kunnen wij dit bestrijden? Vele religien kennen een grote drang naar homogenisering en alles wat ook maar een beetje anders is wordt gehaat, gediscrimineerd, vervolgd of gewoon vermoord.

Tips discussie
Analyseer je eigen mens wordingsproces eens vanaf je geboorte. Wat denk je dat jou mens maakt en geloof jij dat jij de beste soort mens bent ter wereld. Je eigen mensbeeld van jezelf staat hierbij centraal, omdat je jezelf zo beter leert kennen en zo dus ook andere mensen leert begrijpen.

Mijn motto:
Verbeter de mensheid, begin door jezelf te herontwerpen en wordt zo een perfectere mens.

Succes met het dewanistisch onderzoek

dewanand
delft

Caesar
23 januari 2011, 20:52
Mijn motto:
Verbeter de mensheid, begin door jezelf te herontwerpen en wordt zo een perfectere mens.

dewanand
delft

Beste Dewanand, ik kijk hier toch echt heel anders tegenaan.

De mensheid verbeteren? Schrijf dat maar op je broekzak. Dat gaat echt niet. Wellicht kan je proberen enkelen ten goede te veranderen -en indien het lot het zo beschikt heeft, verander je het leven van velen. Jezelf herontwerpen gaat niet, je bent wie je bent. Aanvaard dat. Wellicht kun je volgens bepaalde principes gaan leven, als je dat nog niet doet. Heb je moeite om je principes na te leven, zoek dan uit waardoor dit komt. Ten slotte, de mens is niet perfect. perfecter worden is dus niet mogelijk. Aanvaard jezelf met je zwakke kanten en je fouten die je hebt gemaakt.

Succes,
caesar

King George
24 januari 2011, 03:19
Reken maar dat ook anderen zich in deze discussie gaan mengen. Zelf zal ik ook nog een bijdrage gaan toevoegen, maar het hoeft niet à la minute. Op een breed forum zijn er ook nog andere deelnemers en op een breed forum zijn er ook nog andere discussies. Zie mij hier in dit draadje on topic later, maar weet niet waar en wanneer.

dewanand
24 januari 2011, 20:58
nou ceasar, zo te zien vind jij jezelf dus al de perfecte mens en hiermee moet ik je feliciteren.

probleem is nu dat elk menselijke type van zichzelf vind dat ie de perfecte mens is en juist dit waanidee leidt tot oorlogen, terrorisme en haat.

De perfecte mens is dus een utopie. Maar toch zouden wij moeten onderzoeken hoe wij de vele menstypen nog perfecter moeten maken.

onderzoek eens zelf en vertel hoe perfect jij bent als specifiek hollands menstype. Zou er wereldvrede komen als de hele mensenwereld tot het hollandse menstype zou behoren en ook zo zou leven, denken en geloven? Of moeten wij maar hollandse hindoe kattenmensen typen ontwerpen wereldwijd om wereldvrede te realiseren.

moeilijk thema. onoplosbaar, want mensen zijn koppig en lijden aan allerlei stoornissen en wanen.

dewanand

FanatiKus
25 januari 2011, 06:39
De perfecte mens is dus een utopie. Maar toch zouden wij moeten onderzoeken hoe wij de vele menstypen nog perfecter moeten maken.

De perfecte mens bezit een intuïtie die meteen de waarheid in de evoluerende werkelijkheid doorziet.

Tot de jaren vijftig van de vorige eeuw had iedere zuil zijn eigen groepsmoraal en in het bijzonder gold dat voor rooms-katholieken en gereformeerden. Niet alleen hadden zij het leven moreel tot in het kleinste detail in kaart gebracht, ook geloofden ze dat hun voorschriften en geboden eeuwig en onaantastbaar waren, want gebaseerd op goddelijke grondslag.

Dan ineens, in nog geen twintig jaar, is alles over. Verdampt. De ’gereformeerde zede’ net zo goed als het vak moraaltheologie dat tegelijk verdween met de seminaries waar het zo lang een bloeiend bestaan had geleid. Toenmalige moraaltheologen gingen uit van principes waaruit goed en kwaad deductief, van bovenaf, werden afgeleid. Maar de wereld veranderde. En daarmee het doen en het denken. Of het nu ging over leven en dood of over seksualiteit. Dat vereiste nieuwe bezinning. Vanuit de feiten. Van onderop, inductief. De oude systemen konden die omslag van van-bovenaf naar van-onderop niet maken en verdwenen als eertijds de mammoets.

’Ethiek in Nederland, van 1900 tot 1970 en daarna’ beschrijft hoe dat gelopen is. Tot 1960 hadden kerk en godsdienst via eigen universiteiten en seminaries zo ongeveer het monopolie op de beoefening van de ethiek. Aan ’gewone’ filosofische faculteiten leefde de praktische filosofie in ’afgelegen hoekjes’, waar men klassieken als Aristotoles, Hume en Kant bestudeerde. In de jaren 1968/1969 studeerde ik in Oxford en volgde daar colleges moral philosophy. Wij hadden dat vak niet in ons land. Dat verbaasde me. ’Ethiek in Nederland’ heeft me uitgelegd hoe dat kwam. Moral philosophy was er wel, maar verbijzonderd, opgesplitst, ondergebracht in de vele seminaries en theologische opleidingen. Een universitaire moral philosophy waarin alleen de ratio het voor het zeggen had, was er niet. Door de verzuiling.

In de jaren zeventig van de vorige eeuw werkte ik aan de theologische faculteit van de VU. Eerst als godsdienstfilosoof, later in de systematische theologie. Vrienden van me werkten bij de toenmalige VU-ethicus H. M. (Harry) Kuitert. Van tijd tot tijd hadden zij een bijeenkomst van hun landelijke club ethici. Ze waren daar behoorlijk enthousiast over, maar toen ik vroeg of ik eens mee mocht, waren ze afwerend. Ik vond dat toen een beetje vreemd. Maar nu ik bij de Kamper ethicus Frits de Lange gelezen heb waar Kuitert in die jaren mee bezig was, begrijp ik ook dat.

Tot pakweg 1950, leidden de gereformeerden hun ’zede’ rechtstreeks af uit de Schrift. Typisch gereformeerd!, vonden zij. Kuitert zag dat anders. Daarvoor baseerde hij zich op de zeventiende-eeuwse gereformeerde theoloog Calixtus. Volgens Calixtus was theologische ethiek natuurlijke ethiek. Niet bedreven vanuit de bijbel, maar gewoon, met je verstand. Als ze zich bogen over ethische kwesties deden Kuitert en zijn medewerkers dat à la Calixtus niet als theologen, die in de bijbel speurden naar ethische funderingen maar als ethici, die werkten met rationele, aan ethiek en moral philosophy ontleende argumenten. Niet-ethici, en al helemaal theologen, hadden in dat gezelschap niets te zoeken.

Zo emancipeerde de ethiek zich van de theologie en beperkte zich, ontdaan van haar theoretische bijbelse of filosofische basis, tot praktische kwesties. Kernbewapening, oorlog en vrede, begin en einde van het leven. Ethiek werd gezondheidsethiek. Of bedrijfsethiek. Of milieu-ethiek of ethiek van de techniek. Ethiek was voortaan een zaak voor praktische gezelschappen, zoals eertijds de werkgroep ethiek van mijn ethische vrienden.

’Ethiek in Nederland’ beschrijft hoe de eeuwige basis voor handel en wandel in bijbel of moraaltheologie hier de laan uit is gestuurd. Om nooit weer terug te keren.

Er zit iets typisch Nederlands in die ontwikkeling. Nederland is een diep religieus land, maar voor een gesprek of, deftig gezegd, een openbaar discours over geloof of de filosofische uitgangspunten voor een levensbeschouwing, zoals in Engeland, Duitsland of Frankrijk, moet je hier niet zijn. Privé was, en is, iedereen al dan niet religieus gelovig op eigen wijze. Diep overtuigd van eigen gelijk. Zonder behoefte aan discussie met anderen. Gesprek, samenwerking ontstaat pas als er praktisch werk aan de winkel is. Als er een polder moet worden aangelegd, een stad verdedigd, of een ethisch probleem opgelost. Dan werd en wordt saamhorig en rationeel een polder drooggelegd. Of een gezondheidsethiek ontworpen.

Een eigenaardig land. Wars van godsdienstigheid omdat het zo door en door godsdienstig was, en is.

De missie van Gullit zal waarschijnlijk meer succes hebben dan die naar Afghanistan!

Caesar
25 januari 2011, 10:07
Dewanand,
Ik schreef heel duidelijk dat ik niet in de perfecte mens geloof. Hoe jij vervolgens concludeert dat ik mezelf "perfect" vind, is me een raadsel.

Ik weet zeer zeker dat ik niet aanzet tot oorlog, terrorisme of haat. Het zal je niet lukken mij schuldgevoelens aan te praten.

Jou idee van "mensen verbeteren" gaat er trouwens van uit dat er mensen zijn die "beter" zijn dan anderen. Wie moet anders het verbeterwerk uitvoeren? Jij oordeelt dus mensen. Zelf geloof ik niet in oordelen van mensen. Ik geloof niet dat er 'hogere' mensen zijn.

De problemen die jij noemt zoals haat en geweld hebben hun oorsprong in angsten bij mensen. Het gaat er dus niet om mensen "beter" te maken, of "perfecter", maar om ze bewuster te maken. Om ze wat meer zelfinzicht te geven. Schaduw-kanten blijven bestaan, die hebben we allemaal.

FanatiKus
25 januari 2011, 12:54
Wie moet anders het verbeterwerk uitvoeren? Jij oordeelt dus mensen. Zelf geloof ik niet in oordelen van mensen. Ik geloof niet dat er 'hogere' mensen zijn.

De problemen die jij noemt zoals haat en geweld hebben hun oorsprong in angsten bij mensen. Het gaat er dus niet om mensen "beter" te maken, of "perfecter", maar om ze bewuster te maken. Om ze wat meer zelfinzicht te geven. Schaduw-kanten blijven bestaan, die hebben we allemaal.

Gelukkig heb je geen kennis van de JSF, anders kon je hier bang voor zijn:

Een Amerikaanse rechtbank heeft een ingenieur veroordeeld tot 32 jaar cel, voor het verkopen van militaire geheimen aan China.

De 66-jarige man werkte in de VS mee aan het ontwerp van de B-2 stealth- bommenwerper. Tussen 2003 en 2005 reisde hij geregeld naar China. Daar verkocht hij zijn kennis voor 110.000 dollar. Met dat geld wilde hij de hypotheek van zijn vakantiehuis in Hawaï aflossen.

Volgens de man was de informatie die hij verkocht niet geheim. De rechtbank vindt dat hij zijn loyaliteitsplicht tegenover de VS heeft geschonden.

Wanneer mag iedere wereldburger op zijn 12e levensjaar kiezen voor welke munt hij gaat werken?!

VrijheidNu
26 januari 2011, 16:09
Wanneer mag iedere wereldburger op zijn 12e levensjaar kiezen voor welke munt hij gaat werken?!

Uitgangspunt van het libertarisme is het concept self-ownership, dat inhoudt dat de mens eigenaar van zichzelf en de vruchten van zijn arbeid is. Een misvatting is dat libertarisme per definitie rechts is. Het mag dan zo zijn dat de dominante stroming rechts-libertarisch is, maar links-libertarisme bestaat wel degelijk (lees bijvoorbeeld eens wat van Michael Otsuka). Het verschil zit ‘m er met name in hoe beide kampen de verkrijging van origineel eigendom analyseren.

dewanand
30 januari 2011, 15:13
hallo, hier een posting van mij over dit topic op het terdiscussieforum. MEnszijn is iets dat totaal psychologisch is en dat probeer ik heel exact te onderzoeken. reacties zijn welkom he. bye dewanand

mister x postte:
Kan je:

1. Een goede reden bedenken om respect voor iemand te tonen?

2. Een slechte reden bedenken om respect voor iemand te tonen?

namaskar all,

Ik zie dat dit een mooie discussie is geworden en het lijkt al aardig veel op dewanistisch onderzoek.
vele dingen werden genoemd:
PVVers, Wilders die artikel 1 wil afschaffen, moslims die sharia willen invoeren, conformisme, individuele rechten en vrijheid, democratie, conformisme, menstypen, enz. Heel mooi zeg, mijn dank is groot aan jullie allemaal.

Ik geloof nu eerder dat je elk soort menstype kan omschrijven met een differentieel PV model. Dit moet ik uiteraard uitleggen. Kijk hieronder zie je een link van het differentiele Moslim PV schaal in een van mijn boeken. IK zet wat voorbeelden eruit hier als illustratie.

WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 8 of 125
Koran: verbieden of Herschrijven?
De gids voor geweldloze deïslamisering
1. Classificatiemodel soorten moslims

Uitleg notatie PV-moslimschaal.
Moslim(X) stelt een menselijk individu voor met X-gevoel voor moslims, waarbij X varieert van -1001 tot +1001, volgens de PV-theorie. Na deze notatie zal er een korte uitleg en omschrijving volgen van het gevoel voor moslims of moslim-zijn, of de aanwezige kennis, die bij deze specifieke X-waarde hoort.

Moslim (0) = iemand met totale nulkennis over moslims, islam, koran, Allah en alles wat direct of indirect en bewust of onbewust, met deze zaken te maken heeft. Een pasgeboren baby behoort beslist tot deze categorie mensen, want hsij beschikt immers over totale nulkennis. Iemand zonder enig geheugen (hersenletsel) kan ook gerekend worden tot de moslim (0) categorie. Iemand die nooit iets gehoord, gelezen, gezien, geroken, geproefd, gedroomd en gevoeld heeft over iets wat te maken heeft met islam of moslimzaken en moslimkwesties, kan ook tot deze categorie gerekend worden.

Moslim (50) = Vrij denkende mensen, die heel weinig weten over de islam en zich vrij voelen om elk gebod of verbod te overtreden. Moslimzijn is vanaf de geboorte geërfd, waardoor het besef leeft dat zij moslims zijn, maar er praktisch niets over weten. Er is slechts een vaag gevoel van moslim-zijn, wat verder hetzelfde klinkt als een leeg vat, zonder inhoud en fundering.

Moslim (limiet naar +1000) =
Dit is het maximale theoretische mentale niveau van de suïcidale moslimterrorist, enkele seconden voordat de bom explodeert en de dood tijdens de heilige jihad gerealiseerd wordt. Het hele bewustzijn wordt dan absoluut beheerst door de volgende theses: "Allah is groot", "De jihad is heilig", "Ik ga naar het paradijs" en "Ik sterf voor Allah".

Moslim (-900) = Op dit niveau is het anti-moslimbewustzijn totaal van karakter. Het besef dat alle ellende van de wereld veroorzaakt wordt door moslims beheerst het hele denken, waardoor er bijna sprake is van een anti-moslimpsychose. Het vernietigen van alle moslims en alle islamitische symbolen is het enige levensdoel en wordt zelfs beschouwd als een heilige taak. Door actief mee te werken aan het plegen van aanslagen op moskeeën en moslims wordt geprobeerd om dit doel te verwezenlijken. Soms is er een eigen paramilitaire organisatie opgebouwd, die elke avond op jacht gaat naar moslims en zoveel mogelijk slachtoffers probeert te maken. Er wordt actief gewerkt aan het vergroten van de moslimhaat in de samenleving, met de modernste technologieën (internet). Het enige levensdoel is totale uitroeiing van alle moslims, waar ook ter wereld.

Bron citaten, Kritisch Podium Dewanand, zie deze deeplink:
http://www.dewanand.com/koran008.htm

Momenteel ben ik nog volop bezig met het onderzoek naar dit nieuwe differentiele PV model van een specifiek menstype en moet ik het nog verder verfijnen. Het bewustzijn van een individu uit een collectief is bijna altijd een subset van dat collectief menstype en dit zie je duidelijk in de PV moslim schaal. Dit is wat ik zo interessant vind om te onderzoeken en om het in de praktijk te toetsen en te meten als ik moslims ontmoet. De subset van een moslim (X) kan je in bytes vastleggen, middels het schrift of in beelden. Het is dus meetbaar en het is eindig, anders zou je het niet kunnen vastleggen in bytes.

Neem bijvoorbeeld een immens land als India. In India zijn er minstens 50.000 menstypen, want elk dorp vertegenwoordigt weer een apart soort Indier, met een eigen subcultuur, dialect, normen, gedragsregels, eetgewoonten, kledingstijlen, erotische meisjes types, rastypes, enz. Dit is de rijkdom van de psychologische biodiversiteit van India, waar de homogenisering, atomisering en extreme individualisering nog niet hebben toegeslagen. HIErom kan je stellen dat India nog lang geen modern WEsters land is met volledige vrijheid van het individu.

Onderzoek mijn PV moslim schaal eens en probeer het te begrijpen. Ga dan in de praktijk meten bij moslims en andere mensen op welk level zij staan in dit differentiele PV model. Deze PV moslim schaal is absoluut, wat dus betekent dat het mogelijk is om elk soort wezen met bewustzijn een specifieke waarde (muslim level) toe te kennen erop. Theoretisch betekent dit bijna dat iedereen dus een of andere soort moslim is in de PV moslim schaal.

Volgende week kom ik hierop terug.

succes met het dewanistisch onderzoek.

dewanand

dewanand
30 januari 2011, 15:13
namaskar,

hier een heel gek idee, om te illustreren dat het begrip menstype zuiver psychologisch is, omdat het hele begrip mens een zuiver psychologisch verschijnsel is.

Neem een raszuivere neger die blind geboren is en die zichzelf dus nooit gezien heeft. Vertel dan deze blinde neger dat hij een raszuivere blanke is, met blond haar en blauwe ogen en volg zijn ontwikkeling tot zijn dood. Je zal dan zien dat hij psychologisch dan een zuiver blank mens zal worden en blank zal voelen en denken. Dit is dus het bewijs dat het psychologisch menstype heel weinig met het DNA of het ras te maken heeft. Het is je innerlijke software dat je maakt tot een specifiek menstype.

bye

dewanand

VrijheidNu
1 februari 2011, 07:28
hier een heel gek idee, om te illustreren dat het begrip menstype zuiver psychologisch is, omdat het hele begrip mens een zuiver psychologisch verschijnsel is.

Hoe kun je met zekerheid over anderen oordelen, indien je jezelf niet eens kent ?!

dewanand
4 februari 2011, 12:43
ik oordeel niet, ik beschrijf alleen de werkelijkheid van het mens zijn in elke cultuur of staat. Mens zijn is relatief gedefinieerd. Onderling strijden alle menstypen met elkaar, vanwege de angst voor de ander of vanwege heilige boeken die haat zaaien.

Ben je het eens dat mens zijn iets zuiver psychologisch is? Kijk wat de geleerden zeggen hierover.

dewanand

IntuitieTrainer
5 februari 2011, 11:08
ik oordeel niet, ik beschrijf alleen de werkelijkheid van het mens zijn in elke cultuur of staat. Mens zijn is relatief gedefinieerd. Onderling strijden alle menstypen met elkaar, vanwege de angst voor de ander of vanwege heilige boeken die haat zaaien.

Ben je het eens dat mens zijn iets zuiver psychologisch is? Kijk wat de geleerden zeggen hierover.

dewanand

welke geleerden ...!?

dewanand
12 februari 2011, 14:25
Ik geef toe dat angst leidt tot haat, terreur en oorlog. Het zijn wel specifiek menstypen die dan met elkaar vechten. Hierom geloof ik niet dat er al een perfect menstype is.

Ik ben voorstander van verregaande genetische manipulatie van de menselijke genomen, om een beter menstype te ontwerpen. Wie steunt mij?

dewanand

FanatiKus
18 februari 2011, 15:18
Ik geef toe dat angst leidt tot haat, terreur en oorlog. Het zijn wel specifiek menstypen die dan met elkaar vechten. Hierom geloof ik niet dat er al een perfect menstype is.

Ik ben voorstander van verregaande genetische manipulatie van de menselijke genomen, om een beter menstype te ontwerpen. Wie steunt mij?

dewanand

Slimmer is om de mens niet te indoctrineren met angst voor het Nu.

Dus HOOP op hemel en angst voor hel afschaffen.

FvdV
18 februari 2011, 15:30

dewanand

Je zou kunnen beginnen met AA drankjes?

dewanand
20 februari 2011, 12:15
namaskar fanaticus,

ja daar zeg je wat leuks.

het concept van armageddon beheerst het denken van christenen. Het huidige bestaan is zondig, vervloekt en duivels en hierom hopen christenen dat jezus zal terugkeren om alle 5 miljard zondaren op aarde genadeloos af te slachten. IN islam hoopt men dat de Mahdi terugkomt en een islamitisch koninkrijk sticht, wederom met een massale slachting van alle ongelovigen.

Hindoes geloven niet in een hemel of een hel. In het hindoeisme kan je al in dit leven in krishna bewustzijn leven en volmaakt gelukkig zijn of verlicht zijn. JE moet als hindoe nu leven en nu werken om je karma te zuiveren, maar als je dat niet doet ben je niet verdoemd, want je krijgt nog miljoenen kansen in volgende levens. Hierom vind ik het hindoeisme best gemoedelijk en vreedzaam. Hindoes zijn tolerant.

Het hindoeistisch menstype moet ik nog beter onderzoeken met mijn differentiele PV model, want ik wil nou eenmaal alles exact uitwerken in lange teksten.

Vraag is:
Hoe kan je angst voor het huidige leven en huidige wereld nou afschaffen?

wat is jouw visie?

bye

dewanand

FvdV
20 februari 2011, 18:55
De filosofie Dewanand bevalt me eigenlijk heel erg goed die hindoes hanteren alhoewel ik zelf geen gelovige ben volg ik het hindoeïsme wel tot bepaalde hoogte als sympathisant want ook het hindoeïsme heeft zijn duistere kanten zoals het walgelijke kaste systeem. Echter even los daarvan is de diepliggende gedachte achter het hindoeïsme en het boeddhisme 'het respect voor het leven' en daarom volg ik beiden en daarom zijn beiden ook geen religie maar meer een levensfilosofie met prachtige goden Shiva, Brahma en Ganesha die ik hier heel groot aan de muur heb hangen, alhoewel Boeddha geen god is zijn alle goden dat bij het hindoeïsme wel maar hebben een filosofische gedachte en dat spreekt mij wel aan. Toch is het geen religie zoals we dat kennen bij de christendom en de islam die duidelijk geprojecteerd zijn op het leven in het hiernamaals zoals je al zei en niet op het aardse leven, zoiets zou ik nooit kunnen volgen deze religies haten het aardse bestaan en dat te bedenken dat we in het hele universum wellicht de meest paradijselijke planeet zijn in al zijn schoonheid en perfectie en het is in mij opinie zelfs een enorme eer om hier als mens te mogen leven.

Voor mij zijn deze gelovige ondankbare honden en het absolute gevaar voor de mensheid en deze planeet, dan zijn hindoeïsten en boeddhisten een ware verademing als het gaat om tolerantie en dankbaarheid

Op je vraag wat we kunnen veranderen, helemaal niks, het is een bewustzijnsvorming om in te zien dat we een paradijselijk leven hebben/hadden op deze planeet, ware het niet dat er zoveel dwazen op deze planeet leven en rondlopen en rondliepen die er doelbewust een hel van proberen te maken, is het niet dank religie dan is het wel dank zieke ideologie dan wel anderzijds en zolang dat blijft boeien zolang kan niemand wat veranderen, droevig nootje maar helaas waar.

VrijheidNu
23 februari 2011, 15:05
... huidige bestaan is zondig, vervloekt en duivels en hierom hopen christenen dat jezus zal terugkeren om alle 5 miljard zondaren op aarde genadeloos af te slachten.

Vraag is:
Hoe kan je angst voor het huidige leven en huidige wereld nou afschaffen?

DAB-systeem invoeren

http://www.youtube.com/watch?v=b_z_7lk3I48

dewanand
23 februari 2011, 17:11
De filosofie Dewanand bevalt me eigenlijk heel erg goed die hindoes hanteren alhoewel ik zelf geen gelovige ben volg ik het hindoeïsme wel tot bepaalde hoogte als sympathisant want ook het hindoeïsme heeft zijn duistere kanten zoals het walgelijke kaste systeem. Echter even los daarvan is de diepliggende gedachte achter het hindoeïsme en het boeddhisme 'het respect voor het leven' en daarom volg ik beiden en daarom zijn beiden ook geen religie maar meer een levensfilosofie met prachtige goden Shiva, Brahma en Ganesha die ik hier heel groot aan de muur heb hangen, alhoewel Boeddha geen god is zijn alle goden dat bij het hindoeïsme wel maar hebben een filosofische gedachte en dat spreekt mij wel aan. Toch is het geen religie zoals we dat kennen bij de christendom en de islam die duidelijk geprojecteerd zijn op het leven in het hiernamaals zoals je al zei en niet op het aardse leven, zoiets zou ik nooit kunnen volgen deze religies haten het aardse bestaan en dat te bedenken dat we in het hele universum wellicht de meest paradijselijke planeet zijn in al zijn schoonheid en perfectie en het is in mij opinie zelfs een enorme eer om hier als mens te mogen leven.

Voor mij zijn deze gelovige ondankbare honden en het absolute gevaar voor de mensheid en deze planeet, dan zijn hindoeïsten en boeddhisten een ware verademing als het gaat om tolerantie en dankbaarheid

Op je vraag wat we kunnen veranderen, helemaal niks, het is een bewustzijnsvorming om in te zien dat we een paradijselijk leven hebben/hadden op deze planeet, ware het niet dat er zoveel dwazen op deze planeet leven en rondlopen en rondliepen die er doelbewust een hel van proberen te maken, is het niet dank religie dan is het wel dank zieke ideologie dan wel anderzijds en zolang dat blijft boeien zolang kan niemand wat veranderen, droevig nootje maar helaas waar.

Antwoord Dewanand

Ik ga nog dit jaar de Hindu PV vector scale totaal uitwerken, wel in engels en proberen om dit volgend jaar in een nieuw werk te publiceren. Kijk, er zijn duizenden niveaus om Hindoeistisch of Vedisch te leven en te existeren en in theorie is dit dus een perfect iets voor al de miljarden menstypes op onze planeet; totaal geindividualiseerd en gedemocratiseerd manier van leven, denken, handelen en existeren. Ik hoor wel vaak van vergevorderde spirituele Vedistanen dat geloof niet hun doel meer is. OP hogere spirituele Hindoeistische niveaus ben je net een visje in een eindeloze zoute zee en je kan alle kanten opzwemmen of lekker spanningsloos met de stroom meegaan en niet meer handelen met je vinnen.

Het dewanisme dat ik nu onderzoek en probeer te ontwikkelen is gewoon een futuristische vorm van leven, existeren, handelen, denken en gedragen voor toekomstige generaties ver in de toekomst. Er zal een abstracte psychologische theorie aan ten grondslag liggen en dom geloven hoort er dan niet meer bij. Ben dit nog verder aan het onderzoeken en moet nog heel dikke theoretische werken hiervoor doorspitten.

De mens is eigenlijk fundamenteel een intelligent wezen dat streeft om het eigen genot te optimaliseren, danwel te maximaliseren. EN mensen kunnen van alles genieten, zelfs van moord, marteling en verkrachting. Onderzoek eens zelf waar jij zoal van kan en wil genieten, maak lijstje, dan zal je wel schrikken om jezelf beter te leren kennen.

thanks

dewanand

dewanand
23 februari 2011, 17:20
noot

ja, het kastenstelsel in Hindoeistisch India is gewoon een verdorven iets en een vorm van gedegenereerd hindoeisme. Maar ok, de moslims hebben in de zevende eeuw het oude Vedische India bijna totaal vernietigd en miljoenen boeken verbrand. Nu blijkt dat moslims ruim 90 miljoen hindoes hebben uitgemoord in india. India is heel sterk geislamiseerd en het Hindoeisme is nu heel snel aan het vervagen. IK haat hindoemannen hierom als ik met hen omga. Ik ben nu meer pro white, omdat het de blanken zijn die nu bezig zijn de menselijke beschaving verder te ontwikkelen en die echt hun hersens gebruiken, en bovenal die mij respecteren als denker.

Besef eens dat er een holocaust is in India tegen meisjes babies en meisjes foetussen; nieuwste onderzoek bewijst dat er 42 miljoen meisjes zijn vermoord in India sinds 1970 en hierom voel ik een grote haat tegen Hindoes in India nu. Ze zouden in India als straf nu maar honderd miljoen hindoe jongens moeten vermoorden, om het slechte collectieve karma goed te maken.

Als een hindoeman sterft dan zal ik nooit meer rouwen en juist blij zijn.
EN een koelievrij Nederland vind ik soms ook een must. Dan maar alle koeliemannen castreren en alle hindoemeisjes laten bevruchten door leuke gezonde Hollandse jongens, om het hier koelievrij te maken binnen een generatie; dit keihard wettelijk verplichten is gewoon het beste.

bye

dewanand

FanatiKus
3 maart 2011, 09:31
http://www.youtube.com/watch?v=b_z_7lk3I48

Wanneer wordt geld overgemaakt ?!

dewanand
16 maart 2011, 18:54
namaskar,

HOe denken jullie hier over het perfectioneren van de Hollanders? OF vinden jullie de Hollander wel perfekt genoeg? MOEten wij het hollandse volk niet snel upgraden met RAM memory, extra bier, worst, boerenkool en met vaatjes nieuwe Hollandse haring? Wat dacht je ervan om met genetische manipulatie hier in Nederland een Superlander te ontwikkelen. De perfekte Hollander, met of zonder kleurtje.

Shit, misschien is Wieroe, mijn Hollandse Hindoe kat, wel de echte Superlander van Nederland. Wieroe is zo perfekt dat hij mij nu minderwaardig vindt als Hindoelander. Hele dag is het ruzie hier thuis tussen Wieroe en mij. Wieroe maakt er een hinderlijke gewoonte van om al mijn teksten constant af te kraken. Zelf weet hij het beter, maar ja, daarom is hij een Hollandse Hindoe kat.

dewanand

dewanand
1 april 2011, 13:57
Is er geen enkele perfecte Hollander op dit PVV-forum?

Toch teleurstellend zeg.

Wieroe is wel een perfecte Hollandse Hindoe kat.

dewanand

dewanand
5 april 2011, 11:26
wie is het eens met deze stelling:

Een wereld vol perfecte mensen zou vreedzaam en harmonieus zijn.

vertel wat je hierover denkt.

bye

dewanand

IntuitieTrainer
7 april 2011, 09:03
Een wereld vol perfecte mensen zou vreedzaam en harmonieus zijn.

Ieder levend wezen is perfect, anders zou het niet bestaan.

Probleem die jij aankaart is dat doordat een mens de absolute waarheid niet kent, ofwel in de stress kan zitten m.b.t. de ontwikkeling van de toekomst of frustraties m.b.t. het verleden, kan idd de harmonie (ofwel een eenduidige intuïtie) in een mens ver zoek zijn ...

dewanand
16 april 2011, 11:33
In de wiskunde kan je in theorie elke stelling bewijzen, als je maar de randvoorwaarden anders definieert en een beetje vervormd. Precies zo werkt het bij de menselijke wezens met een stelling, want met een beetje intelligentie kan je als mens elke stelling of these bewijzen door de randvoorwaarden oftewel je psychologisch denkkader, te vervormen of te veranderen. Als mens manipuleer je jezelf continu om gelijk te krijgen en hierom is er geen enkele perfecte mens, want menszijn kan je gewoon niet absoluut definieren. Goed en kwaad bestaan niet in het hoogontwikkelde brein van een superintelligent wezen of een alien met 10.000 miljard hersencellen (een 10.000 MD-wezen in de dewanistische theorie).

De absolute zekerheid is altijd een resultaat van je logica en je weet zelf vaak niet of je fouten maakt.

Vanuit zuiver Technologisch oogpunt is niets perfect, omdat alles technisch verbeterd kan worden, door theoretisch onderzoek en nieuwe theorieen.

dewanand

VrijheidNu
13 december 2011, 22:00
De absolute zekerheid is altijd een resultaat van je logica en je weet zelf vaak niet of je fouten maakt.

oké

... als je maar de randvoorwaarden anders definieert en een beetje vervormd. Precies zo werkt het bij de menselijke wezens met een stelling, want met een beetje intelligentie kan je als mens elke stelling of these bewijzen door de randvoorwaarden oftewel je psychologisch denkkader, te vervormen of te veranderen. Als mens manipuleer je jezelf continu om gelijk te krijgen en hierom is er geen enkele perfecte mens, want menszijn kan je gewoon niet absoluut definieren. Goed en kwaad bestaan niet in het hoogontwikkelde brein van een superintelligent wezen of een alien met 10.000 miljard hersencellen (een 10.000 MD-wezen in de dewanistische theorie).

'Goed' is als de stelling waar blijkt te zijn!

En het 'kwaad' zijn 'wetten' die de vrijheid van denken beknotten!

dewanand
14 december 2011, 11:26
goed en slecht zijn relatief gedefinieerd door superintelligente aliens. In een staat met alleen seriemoordenaars en verkrachters is moorden en verkrachten gewoon legaal en dus goed, al dan niet in naam van een hogere afgod, zoals Allah; dit is iets wat echt gebeurd in islamitische pakistan en iran. Moslimmannen gebruiken hun intelligentie anders en gebruiken hierbij het beste terroristisch handboek dat zij koran noemen.

Wie vind zichzelf goed? Leg uit wat goed is aan je reet.

dewanand

VrijheidNu
14 december 2011, 14:00
goed en slecht zijn relatief gedefinieerd door superintelligente aliens.

Oké, ik probeer te denken in jouw referentie kader!

In een staat met alleen seriemoordenaars en verkrachters is moorden en verkrachten gewoon legaal en dus goed, al dan niet in naam van een hogere afgod, zoals Allah;

In zo'n staat moeten de vrouwen goed worden beschermd. Mannen moeten continu alert zijn dat ze niet worden vermoord. Logisch dus dat in zo'n staat de vrouwen gesluierd in de publieke ruimte rondlopen.

Want je gaat natuurlijk niet je eigen vrouw verkrachten!
(want anders zal ze niet meer voor je koken!)

FanatiKus
14 december 2011, 16:45
In zo'n staat moeten de vrouwen goed worden beschermd. Mannen moeten continu alert zijn dat ze niet worden vermoord. Logisch dus dat in zo'n staat de vrouwen gesluierd in de publieke ruimte rondlopen.

En in de westerse maatschappij worden kinderen met schulden geboren.
Hebben ze geen tijd meer om zich in tradities te verdiepen, want ze moeten het systeem 'Liegen om te Leven' dienen!