Vollständige Version anzeigen : WOENSDAG 30 MAART
VrijheidNu
27 maart 2011, 09:32
Vandaag is het voor de goede verstaander duidelijk geworden, hoe paradigma-wisselingen kunnen worden voorbereid.
De Tsnamie en de Kernramp met Japan was een act of God. Al had de mens daar natuurlijk niet hoeven te wonen ...
Echter de financiele wereld zal schrikken als niet Ierland, maar de regime-change bij Ajax de metafoor zal blijken te zijn.
De Ierse overheid zal na de openbaring van de stresstesten van de Ierse banken ,,radicale'' wijzigingen in de bancaire sector van het land voorstellen.
Basisinkomen invoeren en rente-betalingen afschaffen ?!?!?!?!
De officiële bekendmaking van de stresstesten staat donderdag op de agenda. Volgens de krant zal de Ierse overheid de EBS Building Society en de Allied Irish Bank verplichten te fuseren. Irish Life zal zijn verzekeringstak moeten verkopen.
Volgens de Irish Independent zullen de stresstesten verder aantonen dat de vier grootste Ierse banken een financieringsgat hebben 20 tot 25 miljard euro.
Probleem is echter dat de huidige bestuurders geen idee hebben hoe het systeem 'Leven en Laten Leven' moet gaan werken.
Dus ...
Voordat Johan Cruijff een voet binnen zette had het voltallige bestuur en de raad van commissarissen van de club al aangekondigd dat de BESTE een gevaar was voor hun welzijn.
Bij Barcelona heb ik prima gewerkt. Eerst met Frank Rijkaard en later met Guardiola. Daar hoef je geen voorzitter voor te zijn. Een functie in de raad van commissarissen? Zou kunnen, maar ik ga daar niet over. Daarvoor moet je bij de ledenraad zijn. We zijn onlangs weggevaagd door Real Madrid en die Russen. Er moet iets veranderen. Dat lijkt me duidelijk.
“Als je iets wil veranderen, dan moet je soms harde beslissingen nemen. Het ging niet goed. We hebben onze nek uitgestoken en willen dingen veranderen. We denken als voetballers en niet als bestuurders. Hoe het nu verder moet. Ik weet het niet.
Immers in het systeem 'Liegen om te Leven' werkt het zo dat je de concurrentie niet wijzer gaat maken.
Zal Cruijff weten dat zijn coup een voorbeeld is voor WitteKikker om het landsbestuur op dezelfde wijze ineens radicaal te veranderen ...
FanatiKus
27 maart 2011, 10:17
14.30 uur - Spoeddebat over het mogelijk inzetten van ambtenaren voor de CDA-campagne
Wat is hier mis mee
Ambtenaren zijn toch per definitie slaven van hun broodhEer
FanatiKus
30 maart 2011, 10:42
WOENSDAG 30 MAART
10.15 uur - Oprichting van het College voor de rechten van de mens (32 467)
De voorzitter en vice-voorzitter worden benoemd door kabinet.
Dus nog geen kans om DAB-systeem via het College voor de rechten van de mens onder de aandacht van Raad van Europa te krijgen ...
IntuitieTrainer
30 maart 2011, 11:01
Volgens CDA doet een rechter geen uitspraken over 'abstracte zaken', maar alleen over 'concrete kwesties'.
Wat is er mis met het ideaal dat de 'rechtstaat' tracht aan 'waarheidsvinding' te doen.
Het Wildersproces kan in dat licht nog wel eens wat ogen openen ...
VrijheidNu
30 maart 2011, 11:47
Dus nog geen kans om DAB-systeem via het College voor de rechten van de mens onder de aandacht van Raad van Europa te krijgen ...
Femke Halsema is alvast zieltjes aan het winnen ...
Zo, groot voorstel afgeschreven & verstuurd #uzulternogvanhoren. Nu de essays van mijn Tilburgse masterstudenten lezen & becommentarieren.
Moderne vorm van HeadHunting ...
FanatiKus
30 maart 2011, 12:20
Tijdens het debat is het mij duidelijk geworden dat CDA wil dat College voor de rechten van de mens dezelfde activiteiten gaat uitvoeren zoals staat in de statuten van SiT (KvK 17210108)
Oprichting van het College voor de rechten van de mens (32 467)[/b]
14.30 uur - Spoeddebat over het mogelijk inzetten van ambtenaren voor de CDA-campagne
Nieuwe strategie voor PR:
Parlementaire enquette (ofwel waarheidsvinding) naar bron 3e SpinozaGolf (http://veclip.com/watch-Po1pCdyuyB0/politiek-psychiatrie-haatzaaien.html)
VrijheidNu
30 maart 2011, 12:31
Tijdens het debat is het duidelijk geworden dat Rutte I wil dat College voor de rechten van de mens dezelfde activiteiten gaat uitvoeren zoals staat in de statuten van SiT (KvK 17210108)
SiT het budget geven!
@geertwilderspvv @euHvR @MabelvanOranje
Oprichting College rechten van de mens http://tinyurl.com/6fw4qx9 = invoering 'recht op waarheid' ?!
Rechtelijke macht kan bestaansrecht terugwinnen door Wildersproces te gebruiken om de wetten van Allah te vergelijken met de wetten der Natuur!
De rechtszaak tegen Geert Wilders wordt voor de tweede keer inhoudelijk behandeld.
Het proces wordt opnieuw gedaan, nadat in oktober de rechters moesten worden vervangen, omdat ze nog nooit van de 3e SpinozaGolf hadden gehoord. Een wrakingsverzoek, ingediend door de verdediging, werd toegewezen. De rechters in het proces-Wilders hadden de schijn van partijdigheid gewekt, vond de wrakingskamer.
De zaak gaat op 13 april verder met het horen van drie getuigen die meer kunnen vertellen over het diner, dat vorig jaar de aanleiding was voor het afbreken van het proces.
De drie zijn de arabist Hans Jansen, raadsheer Tom Schalken en Midden-Oostendeskundige Bertus Hendriks. Schalken neemt een eigen advocaat mee naar de zitting.
DoofPot gaat open ...
FanatiKus
30 maart 2011, 13:31
Bij deugdelijk bestuur is er per definitie conflicten met mensenrechten. Anders zou bestuur de belangen van de rechtstaat niet goed behartigen ...
Het is duidelijk.
CDA-top is niet op de hoogte van de logica van Spinoza!
VrijheidNu
30 maart 2011, 13:43
Het is duidelijk.
CDA-top is niet op de hoogte van de logica van Spinoza!
De fundamenten van de democratische rechtsorde is dus de veroorzaker dat bestuurders nieuwe ontwikkelingen niet snel kunnen implementeren.
Behalve als ze gebruik maken van het GELD=MACHT principe, ofwel het omkopen van 2e kamerleden ...
Bewust of onbewust ...
FanatiKus
30 maart 2011, 14:37
Donner daagt Raad van State en de toekomstige commissie voor rechten van de mens uit om te spreken over de 'absolute waarheid' ...
Volgens minister van Rutte I doet een rechter geen uitspraken over 'abstracte zaken', maar alleen over 'concrete kwesties'.
Wat is er mis met het ideaal dat de 'rechtstaat' tracht aan 'waarheidsvinding' te doen.
Het Wildersproces kan in dat licht nog wel eens wat ogen openen ...
Waarschijnlijk de manier van CDA & VVD om PVV buitenspel te zetten.
Of krijgt een land buiten de Europese Unie de primeur ...
FanatiKus
30 maart 2011, 14:43
Donner daagt Raad van State en de toekomstige commissie voor rechten van de mens uit om te spreken over de 'absolute waarheid' ...
Waarschijnlijk de manier van CDA & VVD om PVV buitenspel te zetten.
Of krijgt een land buiten de Europese Unie de primeur ...
Jan Kees de Jager kan natuurlijk al wat balletjes opgooien ...
Weblogbericht | 30-03-2011
Mijn bezoek aan China begint in een druk en zomers Beijing. China is zeker op financieel gebied een belangrijke partner voor Nederland. Men stelt het hier zeer op prijs dat je dat als minister persoonlijk komt laten zien.
Bij de CBRC, de toezichthouder sprak ik met de voorzitter, Liu Mingkang, over verschillende onderwerpen. In het kader van de Chinees-Nederlandse samenwerking kon ik namens de Duisenberg School of Finance 25 stageplekken aanbieden voor Chinese banktoezichthouders. We hebben ook kort stilgestaan bij enkele actuele bankzaken die spelen tussen China en Nederland.
Vanavond vlieg ik door naar Nanjing, de 'zuidelijke hoofdstad', voor het hoofddoel van mijn reis: het G20 seminar voor ministers van Financiën en centralebankpresidenten. Hier hoop ik veel van mijn collega's te ontmoeten, waaronder Osborne van het VK, Geithner van de VS, Lagarde van Frankrijk en Schäuble van Duitsland.
Nieuwe recht voor ieder mens:
Basisinkomen voor iedere wereldburger
IntuitieTrainer
4 april 2011, 10:58
De Tsnamie en de Kernramp met Japan was een act of God. Al had de mens daar natuurlijk niet hoeven te wonen ...
Echter de financiele wereld zal schrikken als niet Ierland, maar de regime-change bij Ajax de metafoor zal blijken te zijn.
Probleem is echter dat de huidige bestuurders geen idee hebben hoe het systeem 'Leven en Laten Leven' moet gaan werken.
Dus wordt Cruijff het uithangbord voor WitteKikker om het landsbestuur op dezelfde wijze ineens radicaal te veranderen ...
De koppen in de kranten maken duidelijk dat dezer dagen drie dingen van belang zijn in de wereld: de tsunami in Japan, de revolte in Libië en … de coup d’état van Cruyff bij Ajax. Ik zou daar lacherig over kunnen doen. Maar dat zou niet terecht zijn. Voetbal moge bijzaak zijn, maar het is de belangrijkste bijzaak van het leven. Bovendien speelt de problematiek bij Ajax elders in de maatschappij ook. Het gaat om de macht van de managers.
Managers denken elke willekeurige sector van de maatschappij te kunnen besturen op basis van dezelfde, op een business school geleerde economische logica. Daardoor richten ze enorme schade aan. Want ze hebben te weinig vakinhoudelijke kennis. In feite weten ze niet waar ze het over hebben.
Bij Ajax zie je dat heel goed. Sinds 1998 is de club geen vereniging meer, maar een naamloze vennootschap. Met winstoogmerk. Geleid door managers. De gedachte is: een voetbalclub is als elk ander bedrijf. Hij moet op dezelfde manier en door dezelfde soort mensen geleid worden. Mensen met een MBA of iets van dien aard.
Zo’n dertig jaar geleden is deze opvatting opgekomen. Ze heeft zich inmiddels verbreid als een virale pandemie. De ontwikkelingen bij Ajax zijn daarvan maar één voorbeeld.
Wat denkt U van de veranderingen in het onderwijs bijvoorbeeld? Ook daar hebben de managers de macht gegrepen. En roepen ‘input en output’, ‘economies of scale’ en ‘efficiency.’ Over ziekenhuizen kan hetzelfde gezegd worden. Idem dito de Rijksoverheid. De 900 topambtenaren van de zogenoemde Algemene Bestuursdienst mogen niet te lang op één departement blijven. Rouleren moeten ze! Vakinhoudelijke kennis telt niet. Een manager kan tenslotte overal managen!
Nou, mooi niet dus. De neergang van Ajax is een direct gevolg van de machtsgreep van de managers bij die club. Zoals ook veel van de problemen in het onderwijs, de ziekenhuizen, het openbaar bestuur en elders.
Laten we het eens omkeren. Het is alsof je tegen Cruyff zou zeggen ‘Wordt een tijdje de baas van een literaire uitgeverij.’ Of ‘van Unilever.’ Of ‘Wordt manager bij de KRO.’ Hij zou ‘dat jassie niet aandoen.’ Omdat hij weet dat je naast managementskills vooral ook vakinhoudelijke deskundigheid nodig hebt. En die ontstaat alleen door een jarenlange ervaring in de sector. Dus onderwijsmensen moeten het onderwijs leiden. Artsen, de ziekenzorg. Boekenmensen, de uitgeverijen.
Laten we een voorbeeld nemen aan Cruyff en alle managers eruit gooien. De deskundigheid moet weer aan de macht!
Dan weet klaveren 2 wie CP is !
VrijheidNu
12 april 2011, 20:50
Tijdens het debat is het mij duidelijk geworden dat CDA wil dat College voor de rechten van de mens dezelfde activiteiten gaat uitvoeren zoals staat in de statuten van SiT (KvK 17210108)
Parlementaire enquette (ofwel waarheidsvinding) naar bron 3e SpinozaGolf (http://veclip.com/watch-Po1pCdyuyB0/politiek-psychiatrie-haatzaaien.html)
Vandaag is het duidelijk geworden dat het College voor de rechten van de mens geen hierarchie in de grondwetten mag aanbrengen.
Blijkbaar wil Nederland niet vooroplopen in de 3e SpinozaGolf ...
Weer een gemiste kans!
IntuitieTrainer
9 september 2011, 15:12
Deze structuur zorgt ervoor dat gevestigde orde per definitie de gevestigde orde blijft!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.