Vollständige Version anzeigen : Economen REA kraken kabinetsbeleid
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2006/03_maart/14/binnenland/Kamer-Geld-Salaris210.jpg
Economen REA kraken kabinetsbeleid
De kabinetsplannen dreigen tot grote
budgetoverschrijdingen te leiden. Dat
zegt de Raad van Economische Adviseurs,
een onafhankelijk adviesorgaan dat is
ingesteld door Tweede Kamer.
Volgens de economen in de REA probeert
de regering met allerlei nieuwe plannen
een warm gevoel te creëren, terwijl de
echte problemen niet worden aangepakt.
Er is weinig aandacht voor pensioenen,
woningmarkt en arbeidsmarkt, vindt men.
De REA schrijft dat het kabinet moet
terugkeren naar het behoedzame beleid
van minister Zalm. De raad pleit voor
verhoging van de AOW-leeftijd tot 67 en
voor versoepeling van het ontslagrecht.
'Kabinetsplannen overschrijden budget'
De Raad van Economische Adviseurs, die de Tweede Kamer adviseert, heeft forse kritiek op het kabinetsbeleid.
Verwachting wekken
Volgens de raad leiden de kabinetsplannen tot grote budgetoverschrijdingen. De regering wekt volgens de economen te veel de verwachting dat het overal de helpende hand biedt, maar durft het moeilijke dossiers niet aan te pakken.
AOW-leeftijd
Zo moet het ontslagrecht versoepeld worden en de AOW-leeftijd moet van 65 naar 67 jaar, vinden de adviseurs. Ook maakt de raad zich zorgen over het grote tekort aan woningen en de hoge huizenprijzen.
mozabel
12 juni 2007, 13:50
Een bevestiging wat wij simpele burgers al lang wisten.at your service
Ik had nooit verwacht dat ik ooit nog eens m'n bewondering voor Zalm zou uitspreken!
Ook maakt de raad zich zorgen over het grote tekort aan woningen en de hoge huizenprijzen.
Hoe achterlijk zijn ze in dit land?
Nou heb ik het inkomen om duurder te gaan wonen, wat betekent dat ik een ruimere woning zou kunnen betrekken, maar dat gaat niet lukken men zet hier allerlei urgenten (lees werklozen en allochtonen) in duurdere woningen! Ja ja uiteraard met huursubsidie ..het is werkelijk niet te geloven dummie Iemand die het inkomen heeft om een duurdere woning te betrekken krijgt 'm niet en alles wat hier de poot ophoud krijgt het! Met huursubsidie die notabene die ik en de rest van mijn medeslachtoffers moeten opbrengen.
missery missery missery
Waarschijnlijk is het de truc om nette mensen met een goed inkomen in de "kansenwijken" te dumpen!
Ik zit er aan te denken om in Duitsland te gaan wonen.
Koopwoningen daar voor de helft minder dan een koopwoning in Nederland en vaak nog ruimer (lees groter) dan een koopwoning in Nederland.
Wat dacht je dat het asielbeleid met de woningmarkt doet ??
Ja precies dat word nog veel erger.
Deze stad maar ook alle andere grote steden zijn bezig om oude wijken af te breken om plaats te maken voor nieuwbouw, iets wat een belachelijk innitiatief is want zolang dat apentuig er woont of weer komt te wonen blijft zo'n wijk in de achterstandspositie want men is te beroerd om de handen te laten wapperen om zo'n wijk leefbaar te houden en dat begint al met de ramen te zemen en geen rotzooi op straat pleuren!
Een leefbare wijk maak je niet met nieuwbouw maar maak je met nette mensen die de handen uit de mouwen steken. Lees je mee Vogelaar?
Enfin, door het afbreken en weer opbouwen van hele wijken komt een enorme druk te staan op de beschikbare woningen, mensen moeten verhuizen, tel daar nog even het generaal pardon bij en de mensen die uithuis gaan wonen en het word één vreselijke zooi. Er komt nu zoveel druk op de beschikbare woningen te staan dat alleen urgenten (lees allochtonen) nog een woning krijgen.
Je zou dus als belastingbetaler in een kleine woning wonen en je vriendin raakt zwanger! dan heb je dus een probleem net als al die mensen die graag op zichzelf willen wonen of mensen met een hele lange woonduur zoals dat hier gaat, die kunnen allemaal de tering krijgen, dank het linkse terreur!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.