Vollständige Version anzeigen : PVV wil discussie over GOED & KWAAD
IntuitieTrainer
31 oktober 2011, 11:14
In het GuusjA-paradigma is alles wat er plaatsvindt de beslissing van de '1'!
http://static2.parool.nl/static/photo/2011/1/5/14/20111102104203/media_xl_996494.jpg
Een week voor zijn dood wilde Antonie zich al mee laten nemen door de zee. Maar het was de laatste mooie dag van september; er zaten veel mensen op het strand, en Antonie durfde niet meer.
Ik schrok toen hij dat vertelde en ik liet hem zweren dat de dood geen uitweg was. Hij beloofde dat.
Hij dacht echt dat hij ons allemaal tot last was en het vervelende is: dat was ook nog zo.
Ik werd verliefd op iemand waar ik verschrikkelijk mee kon lachen, die me tot in het diepst van mijn hart wist te raken en waar ik elke keer weer verliefd op werd.
Antonie Kamerling kon niet meer functioneren in het systeem 'Liegen om te Leven'!
FanatiKus
31 oktober 2011, 11:29
Waarom mag de mens OVER WAT ER IS geen belasting heffen ?!?!?!
Mag wel, maar dan wel meteen verdelen over alle wereldburgers!
Zeer lezenswaardig (http://bit.ly/toDtWD). RT @volkskrant: Analyse: CDA moet gezicht zien te redden #mauro
FOUT!
POLITIEK (met hun rare wetgeving) moet gezicht zien te redden! (http://www.telegraaf.nl/watuzegt/wuz_stelling/10825135/__Speelbal_van_politiek__.html?cid=rss)
De politiek moet zuiver blijven en óf de wet volgen, óf de wet veranderen!
VrijheidNu
31 oktober 2011, 12:03
POLITIEK (met hun rare wetgeving) moet gezicht zien te redden!
Esther, 31 oktober 2011 (http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/10/pvv-pleit-terecht-voor-belasting-op-softdrugs)
Het gebruik van softdrugs is niet toegestaan maar toch gewoon toegestaan. Omdat het feitelijk verboden is kan er geen ontmoedigingsbeleid gevoerd worden via accijnzen. Maar omdat het gebruik toch niet verboden is kan iedereen die dat wil zonder problemen een portie wiet kopen. Daarmee worden softdrugs als genotsmiddel juist aantrekkelijker gemaakt ten opzichte van drank en tabak, waar wel flink veel belasting over geheven wordt.
De geest van het gedoogsysteem, softdrugs in aanvaardbaarheid te positioneren tussen drank en tabak aan de ene kant en harddrugs aan de andere, wordt geschonden door deze belastingongelijkheid. Omdat er geen belasting geheven kan worden over gestolen goederen is het gedoogbeleid met zichzelf in tegenspraak.
Een teleurstellende reactie op een prima opening om eindelijk tot regulering van softdrugs over te gaan.
Regulering is en blijft immers het toverwoord met betrekking tot softdrugs. Een war on drugs zoals door het kabinet lijkt te zijn begonnen is onnodig, en leidt slechts tot meer criminaliteit. Volledig vrijgeven is ook geen optie, mede doordat softdrugs en harddrugs vaak hand in hand gaan en met name de jeugd daartegen beschermd moet worden. De problemen die het gedoogbeleid met zich meebrengen, zoals de belastingongelijkheid, maar ook bijvoorbeeld de onmogelijkheid voor gemeenten om drugsoverlast tegen te gaan via APV's, komen bij de morele onjuistheid om iets wat officiëel verboden is toch toe te staan.
Het gedoogbeleid stamt uit een tijd waar vrijheid blijheid regeerde, zonder wederzijds respect voor elkaar of elkaars bezit. Nog altijd kampt Nederland met de gevolgen van de krakers die geleerd hebben dat hun eigen wil wet is. Ook in de Tweede Kamer is een schrijnend gebrek aan respect voor de rechtsverhoudingen in Nederland, en willen Kamerleden vaak veel te grote schoenen aantrekken. Dat hebben we de afgelopen dagen allemaal met geveinsde verbazing mogen aanschouwen inzake Mauro, maar is onderdeel van een veel groter probleem waar we ons nu eindelijk met moeite aan beginnen te onttrekken: volslagen willekeur in wet- en regelgeving. Het kraakverbod is een feit, en daarmee is het niet langer toegestaan om jezelf andermans eigendom toe te eigenen en te vernielen. Nu is het tijd om ook een eind te maken aan het gedoogbeleid. Regulering is de beste oplossing, maar ook handhaving van het verbod is een betere dan het blijven afgeven van de boodschap dat de wet en het recht er zijn om aan de laars te lappen.
Daarom zijn er toch ook belastingadviseurs, advocaten en soortgelijke beroepen!
Allemaal bedoeld om de mens met geld de mogelijkheid te geven om juist (belasting) wetgeving te onderduiken!
FanatiKus
1 november 2011, 12:43
Bij invoering basisinkomen & DAB-systeem kunnen alle belastingadviseurs, advocaten en psychiaters met pensioen!
Allemaal bedoeld om de mens met geld de mogelijkheid te geven om juist (belasting) wetgeving te onderduiken!
Grieken gaan stemmen!
Na de euforie vorige week over de Europese plannen om de schuldencrisis te bestrijden, overheersen nu de zorgen over het ontbreken van details.
Het referendum vindt in januari plaats waardoor de vakantietijd rondom Kerst gebruikt kan worden om de leden van Europese Commissie bij te spijkeren m.b.t. het systeem 'Leven en Laten Leven'!
Vanuit verschillende Europese landen klinkt kritiek op het Griekse plan om een referendum te houden over het nieuwe Europese reddingspakket.
De Europese politici zijn compleet overvallen door de aankondiging van de Griekse premier. De Europese Commissie studeert nog op een reactie op de ontwikkelingen in Griekenland. Minister-president Mark Rutte wil nog niet reageren.
Rainer Brüderle, fractievoorzitter van de Duitse regeringspartij FDP, zegt de indruk te hebben dat Griekenland onder de afspraken met de Europese leiders uit probeert te komen.
Vreemd gedrag
Het gebaar van de Grieken is irrationeel
Griekenland heeft zich vastgelegd op een nieuw programma van structurele hervormingen. Als zij tegen die hervormingen stemmen, is Griekenland degene die de afspraken heeft geschonden.
Uit peilingen blijkt dat bijna 60% van de Griekse bevolking negatief of waarschijnlijk negatief is over het nieuwe EU-hulppakket van € 130 mrd voor Griekenland plus afboeking van 50% van de schuld, dat afgelopen week werd afgesproken.
We vertrouwen op de burgers, we vertrouwen in hun oordeel en in hun besluit
Financiële markten reageerden met sterke koersdalingen op het Griekse referendum. Vooral financiële aandelen krijgen klappen. ING staat anderhalf uur na opening van de handel op een verlies van 10,5%. Franse banken als BNP Paribas en Société Générale, die een sterke blootstelling hebben aan Griekse staatsschuld, noteren verliezen van 10 tot 11%.
De Italiaanse rente is gestegen tot 6,2% na de aankondiging van een referendum in Griekenland over het reddingspakket. Stevige steunaankopen door de Europese Centrale Bank konden de stijging maar beperkt indammen.
De Italiaanse rente staat nu boven boven het vorige record van 4 augustus. Die piek noopte de ECB voor het eerst in de geschiedenis tot aankopen van Italiaanse staatsobligaties. Opvallend is dat de Duitse en Nederlandse rente dinsdagmorgen harder dalen, dan dat de Italiaanse of Spaanse rente oploopt.
Alle Grieken een Nederlands of Duits paspoort geven en een spoedcursus 'waarheiddelen' geven!
VrijheidNu
1 november 2011, 15:46
Alle Grieken een Nederlands of Duits paspoort geven en een spoedcursus 'waarheiddelen' geven!
Volgens Barroso en Van Rompuy wordt er hard ‘en zonder uitstel’ gewerkt aan de implementatie van de besluiten van de eurotop van woensdagnacht die ‘harder nodig zijn dan ooit’.
http://fd.nl/incoming/958498-1109/europtop_rtr2p4ui.jpg/ALTERNATES/e/europtop_RTR2P4UI.jpg
Tijdens hun top van 27 October besloten de leiders van de eurozone tot versterking van Europese banken, verhoging van de vuurkracht van de Europese noodfaciliteit EFSF, een aanzet tot halvering van de Griekse schuld in private handen, een nieuw steunpakket van € 130 mrd en versterking van de coördinatie en controle van het begrotingsbeleid van de eurolanden.
‘De aanzienlijke reductie van de schuld tot 120% van het bbp in 2020 zou de last voor de Griekse begroting verlichten en daardoor economische groei en banen stimuleren’, aldus Barroso en Van Rompuy in hun verklaring.
Commissievoorzitter Barroso en de voorzitter van de Europese Raad, Herman van Rompuy, ‘nemen nota van het voornemen van de Griekse autoriteiten om een referendum te houden’.‘Het akkoord is het beste voor Griekenland’, zeggen de Europese bestuurders. Ze hebben een telefonisch onderhoud gehad met Papandreou, maar geven niets van de inhoud van het gesprek prijs. Verder zeggen ze in contact te staan met de leden van de eurozone. Dat zullen ze blijven doen tijdens de bijeenkomst van de G20, de groep van grote economieën, die donderdag en vrijdag in Cannes bijeenkomt.
Mahalingam
1 november 2011, 20:02
Esther, 31 oktober 2011 (http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/10/pvv-pleit-terecht-voor-belasting-op-softdrugs)
Daarom zijn er toch ook belastingadviseurs, advocaten en soortgelijke beroepen!
Klets in mijn geval. O.K., ik heb geld (spaargeld 4 maandlonen groot) en ik betaal ieder jaar een belasting adviseur 250 euro om de aangifte te doen. Ik heb dat vroeger wel eens zelf gedaan maar ondanks de versimpeling en het handboek was het vaak maar giswerk wat ingevuld moest worden.
Mijn adviseur kent wel al die regels en al die jaarlijkse veranderingen en dat bespaarde me zo'n 500 euro belasting die ik anders wel betaald had maar niet had hoeven te betalen. Ik ontduik niets.
VrijheidNu
2 november 2011, 10:25
Mijn adviseur kent wel al die regels en al die jaarlijkse veranderingen en dat bespaarde me zo'n 500 euro belasting die ik anders wel betaald had maar niet had hoeven te betalen. Ik ontduik niets.
Probleem is dat politici juist een systeem in stand willen houden, waar de gewone burger per definitie niets van snapt!
Anders hebben academici namelijk niets te doen!
Het Griekse kabinet steunt unaniem het voorstel van premier Papandreou voor het houden van een referendum over de financiële steun van de Europese Unie.
Papandreou stelt dat de uitkomst van het referendum een bevestiging zal zijn voor de Griekse deelname aan de euro.
De aankondiging van het referendum heeft Europese leiders, beleggers en financiële instellingen de stuipen op het lijf gejaagd. Papandreou trad maandagavond naar buiten met zijn omstreden plan. Volgens een woordvoerder van de regering wordt het referendum zo snel mogelijk gehouden. Eerst moet nog wel duidelijk worden wat precies de voorwaarden zijn van het reddingsplan voor de euro en van het steunpakket aan Griekenland.
Papandreou ontmoet woensdag in Frankrijk andere Europese leiders. De premier van Griekenland is optimistisch gestemd over de uitkomst van de volksraadpleging. Dat zal volgens hem ,,een duidelijk mandaat en een duidelijke boodschap'' opleveren voor ,,onze Europese koers en participatie in de euro''.
Wanneer komt de blauwdruk van het systeem 'Leven en Laten Leven' in de publiciteit?!
FanatiKus
4 november 2011, 18:40
Probleem is dat politici juist een systeem in stand willen houden, waar de gewone burger per definitie niets van snapt!
Wanneer komt de blauwdruk van het systeem 'Leven en Laten Leven' in de publiciteit?!
Timing Commissie deWit ?! (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=27031)
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Griekenland en Italië onhervormbaar zijn. Markten denken dat ook en zullen nu de strijd aangaan met de ECB. Economen denken dat Draghi ongelimiteerde interventies zal gaan doen. Ik vrees dat de Duitsers daar bezwaar tegen gaan maken waardoor het kat en muisspel kan gaan beginnen. You cannot buck the market.
ECB gaat gemakkelijk winnen!
VrijheidNu
8 november 2011, 15:07
DNB is een naamloos vennootschap!
Bedrijfsgeheimen zijn oncontroleerbaar!
Knot weet niet wat hem overkomt! (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?p=154510#post154510)
VrijheidNu
14 maart 2012, 14:00
Zal nog wel even duren!
Premier Mark Rutte weigert de Tweede Kamer iets te zeggen over de gesprekken in het Catshuis.
Rutte wil de Kamer ook geen schriftelijke informatie geven over alle mogelijke bezuinigingsopties, zoals die eerder door ambtenaren op een rijtje zijn gezet.
Was toch alleen maar bedoeld om te bekijken welke ambtenaren ook kunnen functioneren in een cultuur van 'waarheiddelen'!?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.