PDA

Vollständige Version anzeigen : Verdonk niet te spreken over pardon

admin
4 februari 2007, 15:06
DEN HAAG - Rita Verdonk heeft geen goed woord over voor het generaal pardon voor asielzoekers, waar de coalitiepartners CDA, PvdA en ChristenUnie het afgelopen week over eens zijn geworden. "Dat is echt heel erg slecht voor ons land", zegt ze in een interview met De Telegraaf.

"Ik zie gebeuren dat er weer veel meer mensen naar Nederland komen om asiel aan te vragen, en dat mensen niet meer bereid zijn om terug te keren" , aldus de demissionair minister. Ze noemt het "behoorlijk wrang" dat na drieënhalf jaar strikt vreemdelingenbeleid het CDA nu plotseling een andere koers kiest. "Ja, en die leidt nu tot dit soort gevolgen. Ik zie op het gebied van immigratie de toekomst van Nederland somber tegemoet."

Verdonk en haar VVD-collega's zijn niet gelukkig met de rol die ze nu spelen in het demissionaire kabinet. "Het voelt een beetje dolend. Ik ben natuurlijk ook Kamerlid, maar daar mag ik nog geen woordvoerder zijn, dus is het nu een beetje van tweeën één en dus van allebei een beetje weinig. "

De VVD is volgens de bewindsvrouw altijd "helder" geweest in de politiek die ze voerde, maar ook "fatsoenlijk". Dat is bij de PVV van Geert Wilders wel eens anders. "Wat Wilders doet is af en toe over de rand gaan. Neem die uitspraak over de tsunami van moslims. Nou, nou, nou. Als je ziet hoeveel menselijk leed die tsunami heeft veroorzaakt. En om dan alle moslims op zo'n manier te benoemen. Dat kan toch niet."

Ook VVD-coryfee Ed Nijpels krijgt een veeg uit de pan. Hij liet onlangs optekenen dat Verdonk wat hem betreft uit de partij wordt gezet als ze nog eenmaal probeert de macht te grijpen binnen de VVD. "Ik heb mensen niet aan een touwtje", zegt Verdonk daarover. "Mark ook niet. Er zijn altijd mensen die je willen provoceren. Maar ik vind in het algemeen dat mensen eens moeten bedenken hoe ze zich over elkaar uitlaten."

Verdonk vindt dat ze het alle 620.555 mensen die op haar gestemd hebben, verschuldigd is om de volle vier jaar uit te zitten als Kamerlid. Als ze in die periode een mooi burgemeesterschap aangeboden krijgt, zal ze dat resoluut weigeren. Ook met het partijleiderschap is ze "helemaal niet" bezig.

"Wat ik eerst ga doen is het Kamerlidmaatschap. Eens kijken hoe lang het nieuwe kabinet blijft zitten. En dan? De toekomst zal het leren."

hirihiri123
5 februari 2007, 09:32
En Verdonk heeft gelijk. 3 1/2 jaar strijd gevoerd samen met het CDA.........................en nu in ene keer 360 gr.gedraaid.
Zo zie je maar weer dat die verdomde ggggggggggristelijken niet te vertrouwen zijn.

Maar wel zondags in de kerk vooraan zitten.

Dit kan het CDA nog wel eens opbreken met het aantal stemmen wat ze in maart hopen te winnen.
Ondanks dat Rita de uitspraak van Wilders "tsunamie ".....................niet zo mooi vond, valt er met Geert over te praten of Rita zich aansluit bij de PVVV

Geert Wilders heeft bij harry Mens gezegd, dat er over gepraat kan en mag worden.