PDA

Vollständige Version anzeigen : Berichtgeving Steekpartij Almere met dodelijke afloop - Almere Vandaag

admin
18 juli 2007, 17:50
woensdag 18 juli 2007

'Reactie Jorritsma erg verontrustend'

Raymond de Roon uit Almere van de Partij van de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft Kamervragen gesteld naar aanleiding van het dodelijk steekincident van afgelopen weekend in de Seizoenbuurt.
Daarbij kwam de 57-jarige Henk Schuurman om het leven nadat hij drie jongens aansprak toen zij eieren tegen zijn auto hadden gegooid.
De Roon vraagt zich onder meer af waarom er in Almere niet preventief gefouilleerd kan worden en wat de minister van plan is om te doen tegen de overlastgevende hangjongeren in Almere. ,,Als het zo is dat er een zogenoemd Rambo-mes bij betrokken was dan is dat zeer ernstig. Wij vinden het van belang dat er duidelijk aandacht komt voor Almere. Het is niet meer een stad achteraf. Het inwonersaantal neemt flink toe, maar ook het aantal misdrijven.'', zo vindt het Kamerlid uit Stad.
'Buitengewoon schokkend en verontrustend' vindt De Roon de reactie van burgemeester Annemarie Jorritsma, dat dit incident overal in Almere had kunnen gebeuren. ,,Ik snap dat ze wil voorkomen dat de Seizoenenbuurt een stempel krijgt, maar de mededeling is verontrustend. We moeten het ook niet opblazen, maar ik ben wel benieuwd naar wat de minister hier van vindt."
Naast de vragen over de steekpartij wil De Roon ook weten hoe het heeft kunnen gebeuren dat de ambulance te laat arriveerde. Hij vraagt of de minister iets gaat doen aan het feit dat er maar twee ziekenwagens beschikbaar zijn in de avonden en weekenden. ,,Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat onrustbarend vind.''
De PVV heeft de vragen gesteld aan drie ministers, waaronder de minister van Wonen, Wijken en Intergratie.
De verwachting is dat het een aantal weken duurt voordat de PVV antwoord krijgt van de ministers.
Bron; Website Almere Vandaag, door Jeroen Oosterheert

Stille tocht ter herdenking van het slachtoffer;
Donderdagavond 19 juli om 19.30 uur vanaf het parkeerterrein bij Albert Heijn aan het Globeplein te Almere.

Relateerd:

Steekpartij Almere met dodelijke afloop - Kamervragen (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=3355)
Jorritsma: Steken hoort er bij! (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=3354)

von slarotimov
19 juli 2007, 10:13
Die stille tochten hebben geen nut, zijn alleen zoethoudertjes er moet eindelijk eens wat gebeuren.
De politiek moet zijn verantwoordelijkheid nemen.