PDA

Vollständige Version anzeigen : Peiling: Wilders nadert PvdA

Camem-bert
19 augustus 2007, 15:16
Peiling: Wilders nadert PvdA

AMSTERDAM - De Partij van de Vrijheid van Geert Wilders is in de peilingen de PvdA genaderd op vier zetels. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de Wilders' partij negentien zetels krijgen en de partij van Wouter Bos 23.

Dat blijkt uit de jongste peiling van Maurice de Hond. Niet de SP, maar GroenLinks profiteert van een daling in populariteit van de PvdA. GroenLinks zou volgens De Hond tien in plaats van de huidige zeven zetels in de Tweede Kamer hebben. Het is voor het eerst sinds anderhalf jaar dat GroenLinks op tien zetels staat.

De partij van Wouter Bos heeft nu 33 zetels in de Kamer en zakt in de peiling dus naar 23. Verleden week konden de sociaaldemocraten nog rekenen op 25.

Het CDA (nu 41) is in een week tijd gestegen van 36 naar 38 plaatsen in het parlement.

De VVD (nu 22) zou een zetel verliezen, Wilders' Partij voor de Vrijheid (nu 9 zetels) groeit in de peiling door van 18 zetels vorige week naar 19 zetels. Het verschil tussen beide rechtse partijen zou hierdoor uitkomen op nog maar twee zetels.

De voorkeur voor regeringscombinaties loopt volgens De Hond zo uiteen, dat er geen enkele combinatie duidelijk uitspringt.

Wel is duidelijk dat de PvdA-kiezer liever een linkser kabinet wil: 37 procent wil liever een combinatie met de SP in plaats van de ChristenUnie, 27 procent gaat voor GroenLinks.

Van de mensen die CDA hebben gestemd is 43 procent blij met de huidige coalitie, maar 29 procent ziet ook wel iets in een regering van het CDA met de Partij voor de Vrijheid, ChristenUnie en de VVD.

VVD kiezers willen vooral een combinatie met de Partij voor de Vrijheid (38 procent), een kwart van de liberale achterban prefereert een coalitie van VVD, CDA en PvdA

mozabel
19 augustus 2007, 17:00
Voor de ene fijn dat het peilingen zijn, en voor de ander spijtig.
Laat het kabinet nog een jaar modderen, de pvda stikken in zijn eigen leugen, de katholieken binnen het cda weglopen, groenlinks achterhaald wordt door het millieu, de cu geteisterd gaat worden door een incest verhaal dat zijn weerga niet kent, D'66 op de veiling terecht komt, de SP uit een spat door het democraties gehalte, partij van de dieren ontmaskert worden als terroristen en de VVD een vredige dood sterft. Ja, en wat met de SGP, de SGP zal op trekken met andere religie fundamentalisten. Voor de partij die het spijtig (de peiling)zal vinden, krijgt het voordeel van de twijfel, de PVVat your service

admin
20 augustus 2007, 15:07
VVD kiezers willen vooral een combinatie met de Partij voor de Vrijheid (38 procent)

Ben benieuwd ook welke combinatie de PVV stemmer het liefste ziet?

Binnenkort een polltje hier speciaal voor alle leden.

mozabel
20 augustus 2007, 15:19
Mijn vermoeden is dat de PVV nog heel wat stront te verwerken krijgen, waar ik wél heel benieuwd naar ben, is na prinsjesdag hoe de PVV zich staande gaat houden, ik denk als ze dat heel goed doen, en standvastig blijven en zich niet laten verleiden in het gezeik van onderbouwen, en nog eens onderbouwen (wat Wilders zelf keurig deed in zijn debatten) argumenten hier, argumenten daar, want die zijn alleen maar om je onderuit te halen, als het volk het maar begrijpt, daar gaat het om. Ik kan niet afwachten!!!!!!at your service

duhbyl
20 augustus 2007, 16:32
niet verbaasd zijn als een (s)linkse rechter de PVV probeert te verbieden.
Niet dat het voor lange tijd gaat lukken,maar als het kabinet valt iedergeval voor even.
Een sootemet opzettelijkerechterlijkeobstructie.
Wanneer Geet nog wat overkomt zou het volk wel eens monddood kunnen worden ipv. reactionair.

jpmante
20 augustus 2007, 18:59
Ben benieuwd ook welke combinatie de PVV stemmer het liefste ziet?

Binnenkort een polltje hier speciaal voor alle leden.

Ben benieuwd hoe zo'n poll uitpakt, diep in mijn hart zou ik graag de combinatie PVV/PVV zien maar mischien ben ik hierin te veeleisend:)

jpmante
20 augustus 2007, 19:17
niet verbaasd zijn als een (s)linkse rechter de PVV probeert te verbieden.
Niet dat het voor lange tijd gaat lukken,maar als het kabinet valt iedergeval voor even.
Een sootemet opzettelijkerechterlijkeobstructie.
Wanneer Geet nog wat overkomt zou het volk wel eens monddood kunnen worden ipv. reactionair.

Dit is inderdaad iet wat ook mij zorgen baart daar het naar mijn mening voor de PVV welhaast onvermijdelijk zal zijn het Eurabiaanse verraad ter spraken te brengen, mogelijk reeds in het kader van Prinsjesdag. Het zal ook ter sppraken gebracht moeten worden maar ik vrees voor het ergste op het moment dat dit dreigt te gebeuren.

Ik ben het met u eens dat een poging het PVV, middels een juridiese schijn procedure, te dwarsbomen zeker niet uittesluiten is tenslotte overkwam DeWinter dit ook.

M.b.t. uw zorg dat "het volk wel eens monddood kunnen worden ipv. reactionair" moet ik u tot mijn ellende zeggen dat ik die met u deel. Het volk is waarschijnlijk reeds te veel verzwakt om een klap als deze te boven te komen en zal naar alle waarschijnlijkheid in een diepere staat van apathie verzinken als nu reeds het geval is. Het enige wat ik hoop is hierin ongelijk te hebben.

admin
26 augustus 2007, 19:52
SP gaat PvdA voorbij in peiling

zondag 26 augustus 2007

Als er nu Tweede Kamerverkiezingen worden gehouden, zou de SP meer zetels halen dan de PvdA. De partij van Jan Marijnissen zou 23 zetels halen, de PvdA slechts 22. Overigens heeft de SP nu 25 zetels.

http://www.elsevier.nl/artimg/200708/regering_200.jpg

De regering van Bos, Balkenende en Rouvoet krijgt steeds minder stemmen
Dat blijkt uit de wekelijkse peiling (https://n6.noties.nl/peil.nl/) van Maurice de Hond.

Peiling
De steun voor de huidige regeringscoalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie brokkelt steeds verder af: bij verkiezingen zouden de partijen samen nog maar 66 zetels krijgen, een week geleden (http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/164026/index.html) was dit nog 68. Dat is niet genoeg voor een meerderheid in de Tweede Kamer. De partijen hebben nu tachtig zetels in de Tweede Kamer.
Vooral de PvdA en in mindere mate het CDA zakken steeds verder in de peiling. PvdA die nu 33 zetels in de Tweede Kamer heeft, daalt in de peiling naar een nieuw dieptepunt van 22 zetels. Daarmee staat de partij van Wouter Bos (http://www.elsevier.nl/biografie/biografieartikel/asp/biografie/541/hoofdstuk/1/artikel/148874/index.html) lager dan de SP die 23 zetels zou krijgen (heeft er nu 25). Ook het CDA daalt van 41 zetels naar 36. Alleen de ChristenUnie doet het goed en zou er zelfs twee zetels bij krijgen.
De PVV van Geert Wilders blijft populair. De partij heeft nu negen zetels, maar staat in de peiling op negentien. GroenLinks zou er drie zetels bij krijgen (nu zeven), D66 twee (nu drie).

22 zetels voor de PVDA we hebben nog een lange weg te gaan...:D d"b

von slarotimov
27 augustus 2007, 11:24
Het zijn peilingen en die zeggen me niks, het ligt maar aan de vraagstelling, er is maar een peiling en dat zijn de verkiezingen, en hopelijk komen die gauw.

FvdV
31 augustus 2007, 20:47
Peiling: kabinet scoort slecht met duurdere benzine

AMSTERDAM - De verhoging van de benzineaccijns is de minst populaire maatregel die het kabinet van plan is te nemen. Het terugbrengen van het aantal wethouders en gemeenteraadsleden scoort van de uitgelekte begrotingsplannen voor 2008 het best.

Dat blijkt uit een peiling die opinieonderzoeker Maurice de Hond vrijdag hield onder 1200 Nederlanders. Belastingvoordeeltjes voor de minima en een hogere accijns op drank en sigaretten eindigen ook in de top-3 van De Honds populariteitspoll. Nederlanders zien een verhoging van de btw niet zitten en zijn ook niet te spreken over een bezuiniging op AWBZ-zorg.

De Hond stelt vast dat de voorkeuren van de achterban van coalitiegenoten PvdA en CDA nogal uiteenlopen. Dat het ministerie van Defensie niets hoeft in te leveren, scoort goed bij CDA-stemmers, maar valt bij de PvdA-aanhang in veel minder goede aarde. CDA'ers zijn veel minder te spreken over de verhoging van de benzineaccijns dan PvdA-stemmers.

De Hond verwacht dat de ontevredenheid bij de aanhang van de twee grootste regeringspartijen mogelijke kiezers zal wegjagen. Vooral de PvdA zakte verder weg. De opiniepeiler acht het niet uitgesloten dat de sociaaldemocraten onder de twintig zetels zakken, mocht het kabinet besluiten tot verlenging van de missie in Uruzgan.

Lees ook:
PVV: Bedroevend slecht en asociaal akkoord kabinet (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=3946)
Kabinet akkoord over begroting 2008 (http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=3937)

hirihiri123
2 september 2007, 13:51
Peiling: PVV nadert PvdA tot op één zetel

Uitgegeven op zondag 02 september 2007 om 12:05:28

(Novum) - De PVV is de PvdA in de peilingen tot op één zetel genaderd. De partij van Geert Wilders zou nu uitkomen op negentien zetels, de sociaaldemocraten dalen naar twintig zetels. Dat blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond. De peiling is uitgevoerd nadat delen van het begrotingsakkoord bekend zijn geworden dat donderdag werd gesloten.

Het CDA blijft de grootste partij met 38 zetels, twee meer dan de peiling vorige week. De SP volgt met 24 zetels en op de derde plaats staat de VVD, die net als vorige week op 22 zetels staat. Groen Links blijft net als vorige week staan op tien zetels, drie meer dan bij de Tweede Kamerverkiezingen vorig jaar. De ChristenUnie zou als er nu verkiezingen zouden worden gehouden acht zetels krijgen, D66 zou vijf zetels binnenslepen en de SGP twee. Ook de Partij voor de Dieren behaalt twee zetels, één minder dan in de peiling van De Hond vorige week.

De Hond onderzocht ook de populariteit van de ministers. Minister van Onderwijs Ronald Plasterk (PvdA) krijgt net als twee maanden geleden nog het beste oordeel van de respondenten, gevolgd door minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) en premier Jan Peter Balkenende (CDA). Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) is de enige minister die in populariteit stijgt. Nederlanders hebben de minst hoge verwachtingen van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) en minister van Landbouw Gerda Verburg (CDA).

banana banana banana banana banana banana banana

Doorgaan Geert !!!!!!!!!!!!!!!nlvlag nlvlag nlvlag, als Geert daar nog de kans toe krijgt.................

Camem-bert
2 september 2007, 16:52
Kortom, de minsters die 'ondergedoken' zijn zoals JP en waarvan je niets, maar dan ook niets hoort, zijn het populairst ....