PDA

Vollständige Version anzeigen : PvdA Raadslid :" stenigen volgens de regels"

hirihiri123
9 februari 2007, 07:57
PvdA Raadslid: ‘Stenigen volgens de regels’
http://www.hetvrijevolk.com/files/personen/najiasiamari.jpg

Najia Siamarim

Anti-geweld, met wat begrip voor lijfstraffen

Kustaw Bessems
IJSSELSTEIN ...

U, Najia Siamarim, PvdA-raadslid in
IJsselstein, heeft net de stichting ‘Islam
tegen geweld’ opgericht.

‘Ik zie veel onrechtvaardigheid in de
islamitische gemeenschap. Er zijn
moslims die denken dat zij het recht
in eigen hand mogen nemen. Maar
het islamitisch recht is heel specifiek
over wat wel en niet mag. Je mag niet
zomaar de kop afhakken van een
journalist in Irak, bijvoorbeeld. Als
dat gebeurt, zullen wij straks proberen
om die journalist vrij te krijgen,
desnoods door erheen te gaan.’

‘Ik ben heel kwaad omdat een figuur
als Geert Wilders zegt: de islam is gewelddadig.
Maar moslims hebben
dan ook de verantwoordelijkheid
om het goede van de islam te laten
zien. We willen als stichting opvoedingsondersteuning
bieden. Crimineel
geweld, terroristisch geweld,
alles begint bij een gebrek aan opvoeding.’

U beschrijft Mohammed B., maar hij is
toch een uitzondering?

‘Er zijn veel meer jongeren die denken
dat een kafir – een ongelovige –
minder respect verdient, dat je diegene
zo nodig dood mag maken. Ik
spreek hen. Ik ben ook opgegroeid in
een gezin met zeven broers. Ik weet
hoe hun vrienden praten.’

Maar wat zegt u tegen jongeren die
met citaten uit de koran in de hand
geweld goedkeuren?

‘Nergens staat in de koran dat je zomaar
iemand mag aanvallen. De islamitische
wetgeving geldt niet in Nederland.
Hoe dat is in een islamitisch
land met islamitische wetgeving, daar
ga ik natuurlijk niet in neuzen.’

Maar die jongeren waar u het over
heeft streven juist naar een islamitische
staat met islamitische wetten.
Wat zegt u tegen die jongeren?

‘Ik leg hen uit dat de islamitische wetgeving
heel waterdicht is. Veel moslims
zeggen: je moet een dief oppakken
en de hand afhakken. Maar je
moet eerst kijken. Had hij misschien
niet voldoende te eten? Is hij misschien
verstandelijk gehandicapt?
Eigenlijk heel vergelijkbaar met de
Nederlandse wet.’

En zonder verzachtende omstandigheden?

‘Binnen een islamitisch land als Saoedi-
Arabië kan de rechter dan beslissen
zijn hand af te hakken. Persoonlijk
sta ik hier niet achter. Ik ben tegen
geweld. En er worden veel fouten gemaakt.
Mensen zijn bijvoorbeeld om
de verkeerde reden gestenigd. Je moet
zo min mogelijk mensen stenigen.’

Kun je iemand om de goede reden stenigen?

‘Ja, ook Amnesty heeft er wel op gewezen
dat steniging niet volgens de
juiste islamitische regels is gebeurd.’

Dat zegt Amnesty niet.

‘Dacht ik wel, hoor.’

Dus als Nederlandse jongeren tegen u
zeggen: goed dat er homo’s worden opgehangen
in Iran. Dan zegt u?

‘Dan zullen we misschien een brief
daartegen schrijven. Maar ik kan niet
een islamitisch land met islamitische
wetten veroordelen. Je zult moeten
accepteren dat mensen altijd behoefte
houden aan die islamitische wetten.
Die landen hebben recht op hun
eigen geloof.’

http://depers.coolcreations.nl/papers/16.pdf

Met dank aan

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2605&titel=Stichting_Islam_tegen_Geweld%3A_Mensen_om_de _goede_reden_stenigen

Nog geen dag op het pluche en "ze "laten al van zich horen.................

Hoezo GELUKKIG 2007 ??????????????????????????????

hirihiri123
10 februari 2007, 14:38
19/10/2006 Jtwnetwork - Amnesty International heeft haar leden opgeroepen om brieven te schrijven aan Iran. Ze willen het land oproepen om de steniging van zeven vrouwen af te blazen. De meeste worden verdacht van overspel.

Officieel heeft Iran de wrede en pijnlijke praktijken in 2002 opgeschort, maar Amnesty International beweert dat de stenigingen nog altijd doorgaan. In mei zouden nog twee mensen gedood zijn door steniging.

Het Comité van de Rechten van de mens van de Verenigde Naties oordeelt dat het beschouwen van overspel en ontucht als misdaden indruist tegen de internationale mensenrechten. "Met de executie door steniging voor overspel overtreedt Iran haar verplichting om artikel 6 (2) van de Internationale Overeenkomst op Burgerlijke en Politieke Rechten na te leven dat de doodstraf alleen oplegt voor de ergste misdaden."

De Sharia, het islamitische religieuze recht, schrijft voor dat de vrouwen tot aan hun borst begraven worden. De grootte van de stenen is vastgelegd zodat de dood pijnlijk is en niet direct intreedt. Zowel mannen als vrouwen kunnen veroordeeld worden tot de dood door steniging. In de praktijk zijn het vooral vrouwen die zo bestraft worden.

"Het is hoog tijd dat er een eind komt aan deze brutale praktijken. De staat ontneemt de mensen niet enkel hun recht op het leven, ze worden ook gemarteld", zegt Nicole Choueiry, de woordvoerster van Amnesty International in het Midden-Oosten. "Iran zou zijn wetgeving moeten herzien om het in overeenstemming te brengen met de internationale standaarden rond mensenrechten."

Volgens een onafhankelijke analyse van de strafwetgeving in Iran zouden Iraanse rechters verplicht zijn de straffen uit te spreken. Slechts zelden worden de straffen uiteindelijk ook uitgevoerd, zo melden verschillende IPS-bronnen binnen Iran. Eén advocaat, die anoniem wenst te blijven, zegt dat het hoofd van de rechterlijke macht, Ayatollah Shahroudi, regelmatig executies heeft uitgesteld. Shahroudi heeft echter niet de macht om doodstraf om te zetten in levenslange celstraffen.

Amnesty International is ook bezorgd over twee andere Iraniërs die de doodstraf dreigen te krijgen. Parisa A. werkte als prostituee in Shiraz. Ze werd door haar man in de prostitutie gedwongen om geld te verdienen voor het gezin. Het Hooggerechtshof herbekijkt haar zaak. Iran E. werd veroordeeld tot de doodstraf door steniging voor overspel. Haar straf werd bevestigd door het Hooggerechtshof.

Khayrieh V. zou dan weer door haar man misbruikt geweest zijn omdat ze met één van zijn kennissen een relatie had. De kennis vermoordde daarop haar echtgenoot. Khayrieh heeft elke inbreng in de moord ontkend, maar heeft het overspel toegegeven. Ayatollah Shahroudi moet nog het licht op groen zetten om de straf uit te voeren. "Ik ben klaar om te worden opgehangen, maar ze mogen me niet stenigen", zegt Khayrieh.

Shamameh Ghorbani werd in juni veroordeeld tot de doodstraf nadat haar familie een man had vermoord die zich in haar huis bevond. Haar zaak wordt opnieuw onderzocht. Kobra Najjar wordt beschuldigd van prostitutie. Haar man - die haar misbruikte - dwong haar in de prostitutie zodat hij zijn heroïneverslaving kon blijven betalen. "In 1995, na een hevig gevecht met haar man, vertelde ze één van haar klanten dat ze haar man wilde vermoorden. De klant doodde haar echtgenoot en kreeg daarvoor de doodstraf. Maar de familie van de man vergaf het hem en hij moest enkel bloedgeld betalen."

Soghra Mola'i werd tot 15 jaar celstraf veroordeeld omdat ze medeplichtig zou geweest zijn aan de moord op haar man. Ze kreeg ook de doodstraf door steniging voor overspel. Volgens Mola'i vermoordde haar minnaar haar echtgenoot. De man werd veroordeeld tot ophanging voor doodslag. Hij kreeg ook 100 zweepslagen voor "ongeoorloofde relaties". Een rechtbank in Teheran veroordeelde in 2005 Fatemeh. Ze zou medeplichtig zijn aan moord. Ze zou ook gestenigd moeten worden voor een buitenechtelijke relatie. Haar echtgenoot werd veroordeeld tot 16 jaar opsluiting als medeplichtige aan de moord. Ook haar zaak wordt door het Hooggerechtshof herzien.

Amnesty International is, naast het lot van deze vrouwen, ook bezorgd over het lot van Ashraf Kalhori en Hajieh Esmailvand. Ze zijn veroordeeld tot de doodstraf wegens overspel.

© IPSnews.be, Alison Langley, Kimia Sanati

admin
13 februari 2007, 14:22
PvdA heeft begrip voor lijfstraffen

http://www.uitkijk.net/data/upimages/sharia_1.jpgHet IJsselsteins PvdA raadslid Najia Siamari zei gisteren in dagblad 'De Pers' dat geaccepteerd moet worden dat mensen behoefte houden aan islamitische wetten. Siamari heeft de stichting 'Islam tegen geweld' opgericht omdat ze veel onrechtvaardigheid in de islamitische gemeenschap ziet. Ze zegt in de krant kwaad te zijn op Geert Wilders omdat hij zegt dat de islam geweldadig is. In het artikel zegt ze dat nergens in de koran staat dat je zomaar iemand mag aanvallen. Wel zegt ze dat ze niet gaat neuzen hoe het is in een islamitisch land met islamitsche wetgeving. De schrijver van het artikel gaf in de kop van het artikel aan dat Siamari begrip heeft voor lijfstraffen, maar persoonlijk tegen geweld is..

In het artikel staat dat ze persoonlijk niet achter beslissingen staat van een rechter in een islamitisch land om een hand te laten afhakken als straf. Ze zegt dat mensen om de verkeerde reden gestenigd zijn en dat zo min mogelijk mensen gestenigd moeten worden. Volgens haar heeft Amnesty er op gewezen dat steniging niet volgens de juiste islamitsche regels is gebeurd.

Op de vraag wat ze tegen Nederlandse jongeren zal zeggen die het goed vinden dat er homo's worden opgehangen in Iran, geeft ze aan dat de stichting dan 'misschien' een brief daartegen zal schrijven. Ook geeft ze aan dat als de kop van een journalist in Irak wordt afgehakt de stichting probeert die journalist vrij te krijgen.....
Desnoods door erheen te gaan, aldus Siamari in 'De Pers'. Volgens haar hebben islamitsche landen recht op hun eigen geloof.

hirihiri123
14 februari 2007, 20:09
Volgens de PvdA moeten mensen alleen om de juiste reden gestenigd worden. Dat zou ook het standpunt van Amnesty International zijn.

Deze mail werd aan ons doorgestuurd, waarvoor dank:

Geachte heer ...,

Het PvdA-raadslid in IJsselstein, Najia Siamarim, verkondigt natuurlijk de grootst mogelijk onzin: begrip voor lijfstraffen en Amnesty International zou erop hebben gewezen dat steniging niet altijd volgens de islamitische regels gebeurt.

De organisatie is tegen iedere vorm van marteling (en wrede, onmenselijke en vernederende bestraffing) en lijfstraffen zoals geseling, amputatie en steniging.

Ik beschik niet over een overzicht van islamitische wetgeving in allerlei landen waar de sharia-wetgeving van kracht is en op grond van welke vermeende of werkelijke overtredingen mensen veroordeeld kunnen worden tot lijfstraffen als geseling, amputtie en steniging en de doodstraf. De interpretie van de sharia-wetgeving is bovendien niet overal hetzelfde.

Met vriendelijke groeten,

Diederik de Bruijn
publieksvoorlichter
Amnesty International
afdeling Voorlichting

Zo, dat weten wij dan ook weer !!!!

Bron :www.hetvrijevolk.com

nlvlag nlvlag nlvlag