PDA

Vollständige Version anzeigen : Wilders hoopt dat verdonk toenadering zoekt

hirihiri123
13 september 2007, 18:48
Wilders hoopt dat Verdonk toenadering zoekt

DEN HAAG - Geert Wilders hoopt dat Rita Verdonk alsnog het gesprek wil aangaan over een mogelijke samenwerking met zijn Partij voor de Vrijheid (PVV). „Ik zou dat zeker toejuichen. Ik denk dat zowel haar stemmers als de mijne dat ook verwachten”, zei de PVV-leider donderdag.

Verdonk liet na haar vertrek uit de VVD-fractie direct weten dat zij zich niet zal aansluiten bij de politieke partij van Wilders. „Ik vind het erg teleurstellend dat zij bij voorbaat de deur dichtgooit”, reageerde de PVV'er.

Het besluit Verdonk uit de fractie te zetten, toont volgens Wilders aan dat de VVD een „wankelmoedige partij in paniek” is. Hij moest zelf bijna exact drie jaar geleden de liberale fractie verlaten wegens verschil van inzicht over de koers. Bij Verdonk is dat volgens Wilders ook weer het geval.

„De VVD is een redelijk a-democratische fractie. Mensen die een ander geluid verkondigen, worden niet geduld. Het is geen partij die tegen een stootje kan”, zei Wilders.

Als Verdonk besluit een eigen partij te beginnen, betekent dat concurrentie voor de PVV, erkent Wilders. „Maar als wij onze verschillen weten te overbruggen, zou dat fantastisch zijn.”

Vrees voor een botsing tussen twee persoonlijkheden heeft Wilders niet. „De ideologische verschillen tussen haar en mij zijn misschien minder groot dan tussen haar en Rutte.” De ervaring heeft de PVV-leider geleerd dat frictie binnen een partij voornamelijk voortkomt uit onenigheid over de te volgen koers.

Het vertrek van Verdonk roept bij Wilders herinneringen op aan zijn breuk met de VVD. „Dat is een dubbel gevoel: enerzijds de ontzettende eenzaamheid, anderzijds een gevoel van bevrijding. Fysiek ben je gelijk weg. De computer wordt afgesloten, je moet alles zelf doen. Dat is heel hard”, aldus Wilders.

mozabel
13 september 2007, 19:07
Verdonk heeft de PVV al direct naar de prullebak verwezen, zonder op de uitnodiging die Wilders wilde doen af te wachten. In het begin dacht ik ook wauw, die heeft een rechte rug, dat was gauw voorbij. Ze heeft namelijk niets voor elkaar gebracht. Maar doet zich voor als "recht door zee" ammehoela, ik vind het een aardige vrouw, maar politiek kan ze de boom in.
Laat ze maar weer een ambtelijke functie aanvaarden, kan ze haar eigen koninkrijkje organiseren.at your service

Jessica
13 september 2007, 19:31
Vreemd dat Rutte een 'mandaat' van de meerderheid van de VVD-fractie heeft gekregen om Verdonk uit de fractie te zetten. Alleen fractiestatuten kunnen dat mogelijk maken.Ik ben me suf aan het surfen, maar ik kan op internet geen fractiestatuten van de VVD ontwaren. Een fractielid wordt gekozen door de leden en voorgedragen door het Hoofdbestuur van een politieke vereniging. Een gekozen fractielid kan dan ook niet zomaar verwijderd worden uit de fractie. De enige manier waarop dat kan, is vanwege het bestaan van fractiestatuten die dat regelen.
Overigens: een fractielid kan wel door het Hoofdbestuur geschorst of geroyeerd worden, maar dat is hier niet het geval. Keep going Rita!
banana banana

admin
13 september 2007, 23:31
Verdonk heeft de PVV al direct naar de prullebak verwezen, zonder op de uitnodiging die Wilders wilde doen af te wachten. In het begin dacht ik ook wauw, die heeft een rechte rug, dat was gauw voorbij. Ze heeft namelijk niets voor elkaar gebracht. Maar doet zich voor als "recht door zee" ammehoela, ik vind het een aardige vrouw, maar politiek kan ze de boom in.
Laat ze maar weer een ambtelijke functie aanvaarden, kan ze haar eigen koninkrijkje organiseren.at your service

Vergeet niet hoe vreselijk deze vrouw is tegengewerkt door linkse mafketels binnen haar partij en buiten haar partij.

mozabel
13 september 2007, 23:47
Vergeet niet hoe vreselijk deze vrouw is tegengewerkt door linkse mafketels binnen haar partij en buiten haar partij.

Helemaal met je eens admin, in het verleden heb ik dat ook geschreven, maar ze heeft het nooit publiekelijk gemaakt, als ze verkeerde informatie had mede gedeeld aan de kamer, ik heb er wel 10 tallen brieven tegen aangegooid dat ze "genaaid" werd door haar ambtenaren, maar juist toen ze moest spreken, hield ze haar mond dicht, dat neem ik haar echt kwalijk. Ook ik liep in het begin met haar weg.at your service

admin
13 september 2007, 23:51
Is het niet zo dat haar mond gewoon gesnoerd werd?

admin
14 september 2007, 23:14
Roerige week - Weblog

vrijdag 14 september 2007

Deze week stond in het teken van de voorbereidingen voor het debat naar aanleiding van de Miljoenennota, die komende dinsdag gepresenteerd wordt. Woensdag en donderdag zijn dan de Algemene Beschouwingen, waarin uitgebreid gedebatteerd zal worden over de kabinetsplannen voor de komende vier jaar. De afgelopen weken lekte al een aantal van die plannen uit. Het geeft een onheilspellend beeld. Dit kabinet gaat enorme lastenverhogingen doorvoeren en gaat gigantisch veel geld uitgeven, aan met name linkse prestigeplannen zoals het generaal pardon, ontwikkelingshulp en gratis inburgeringcursussen. Ze gaat als we de berichten uit de pers mogen geloven bezuinigen op de AWBZ en de hardwerkende burger die met de auto naar het werk moet wordt ook genadeloos gepakt. Het gaat economisch goed in Nederland maar dit spilzieke kabinet laat u daar niet in meedelen. In plaats van een lastenverlaging, krijgt u een lastenverhoging voor uw kiezen. Onvoorstelbaar asociaal en we zullen het kabinet hierom hard aanpakken volgende week. Ander groot nieuws deze week is natuurlijk het vertrek van Rita Verdonk bij de VVD. Ik zou graag met haar willen praten over een eventuele samenwerking maar ze heeft de afgelopen 24 uur al twee keer laten weten dat ze daar niets in ziet. Jammer. Ik denk dat veel kiezers dat niet van haar zullen begrijpen. Het gaat volgende week hoe dan ook een roerige week worden! Ik wens u een goed weekend en tot volgende week!

Geert Wilders