PDA

Vollständige Version anzeigen : PVV grootste slachtoffer van partij Verdonk

Camem-bert
16 september 2007, 11:34
PVV grootste slachtoffer van partij Verdonk
Bron:Telegraaf

DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) zou de meeste kiezers verliezen als Rita Verdonk een eigen partij opricht. Dat blijkt uit de wekelijkse enquête die opiniepeiler Maurice de Hond zondag heeft bekendgemaakt.

In de peiling komt de PVV uit op 22 zetels in de Tweede Kamer. Dat is echter alleen het geval als de ondervraagden geen keuze hebben voor een mogelijke partij van Verdonk. Komt zij met een eigen lijst, dan kaapt ze 11 zetels van de PVV weg.

In totaal zou Verdonk op 18 zetels kunnen rekenen. Ze zou ook twee zetels afsnoepen van het CDA en de VVD terwijl PvdA en SP een zetel aan haar zouden inleveren. Dat betekent volgens De Hond dat CDA, PvdA en VVD, de drie partijen die de Nederlandse politiek sinds decennia bepalen, samen een historisch dieptepunt zouden halen.

Overigens krijgt de VVD ook zonder een lijst Verdonk een knauw. De liberalen komen in dat geval uit op 17 zetels, 7 minder dan in de peiling van vorige week. Vergeleken met een week eerder winnen CDA en PvdA twee zetels als Verdonk geen partij begint.

Verdonk werd deze week uit de Tweede Kamerfractie van de VVD gezet na herhaalde kritiek op fractievoorzitter Mark Rutte. Maandag maakt Verdonk bekend of zij de Tweede Kamer verlaat of verder gaat met haar eigen lijst.

mozabel
16 september 2007, 11:54
Alles goed en wel, ik ga er nog steeds van uit dat de PVV negen zetels heeft, dat peilingen tegenwoordig een uitgangpunt zijn geworden van discussie of dat de werkelijkheid is, vind ik bedenkelijk. Het hollende stemvee dat zal toch iedere keer de peilingen als "juist" tot de prullebak verwijderen, wel zie ik en tendens dat vele niet kijken dan hun neus lang is, en zich jammer genoeg laten beinvloeden door de manipulatieve peilingen en stembus adviezen.at your service

Dandelion
16 september 2007, 22:41
Ik heb het niet zo op die peilingen van Maurice de Hond. Ik denk echter wel dat PVV kiezers zal verliezen wanneer Verdonk haar eigen partij gaat beginnen. Morgen zullen we het horen van Verdonk zelf. Teeven en Aptroot hebben te kennen gegeven bij de VVD te blijven. Ik las vanmiddag in nieuwsgroepen dat op 14 sept.jl het domeinnaam groepverdonk.nl is gereserveerd. Zegt nog niets natuurlijk, want er is ook stemrita.nl, ze heeft een hyves....Uiteraard wil ze niet met PVV samen, want ook daar zou ze op de 2e plek komen te staan.

hirihiri123
17 september 2007, 07:52
eerst 27 zetels, dan 18 zetels........................in de peilingen!Eerst zien !!!

Maar er zijn ( nog ) geen verkiezingen

Enne.......aan de andere kant gelezen: Partij Van Verdonk hahahahahahaha is ook P V V !!!!!!!!!!!

Ik voorzie binnen de korste keren nog veel meer gedonder bij de VVD, er is nu nu al onenigheid tussen de "kopstukken "van die partij, Wiegel en Bolkestein.......

Aan de andere kant denk ik, maar dat is persoonlijk, dat dit hele scenario de wereld is ingeslingerd, om Geert een hak te zetten...........Men moet tegenwoordig toch "complotdenken ".

Er zijn immers zaken genoeg waar aandacht aan gegeven moet worden, maar dat is dan niet interessant genoeg.......

Slaap maar rustig verder......

lolly_pop
17 september 2007, 16:19
hm mijn voorkeur gaat toch uit naar verdonk.

FvdV
17 september 2007, 17:12
Ach misschien is het beter om straks twee grote rechtse partijen te hebben.

Eén ding is zeker met Rita en Geert word het generaal pardon zo snel mogelijk weer terug-gedraait!
banana banana banana

FvdV
17 september 2007, 17:14
Ik hoop alleen niet dat Rita figuren als Eerdmans gaat aantrekken want dan ze zichzelf net zo goed aansluiten bij het CDA.