PDA

Vollständige Version anzeigen : Wilders: Moslims moeten helft Koran verscheuren

hirihiri123
13 februari 2007, 08:57
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren

DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen” in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. „Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen”, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat ons bedreigt”. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. „Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel”, aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!“

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article58597711.ece?cid=rss

En dan als kontafvegend papier gebruiken....................piM piM

admin
13 februari 2007, 14:17
Geert je weet de media wel weer te halen ! nlvlag nlvlag nlvlag

admin
13 februari 2007, 15:09
Hier is het gehele interview te lezen: http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=424

First Knight!
13 februari 2007, 16:59
Als de moslims nou de ene helft verscheuren dan doen wij de andere helft. Kunnen ze ook niet zeuren dat alles van hun kant moet komen.

hirihiri123
14 februari 2007, 21:17
Willem Zwijgt Niet Meer 14 februari 2007

Door de meeste journalisten wordt Geert Wilders consequent negatief afgeschilderd als hij iets zegt over de islam. Zijn oproep om de helft van de koran te verscheuren dient echter in een ander licht te worden bezien.

Het onderwijs in Nederland is bedroevend slecht. Studenten kunnen niet meer spellen. Bij verschillende taaltoetsen scoorde bijna de helft een onvoldoende. Rekenen is helemaal dramatisch. Meer dan de helft van eerstejaars PABO studenten rekent slechter dan leerlingen uit groep 8 van de basisschool. Zij geven hun gebrek aan vaardigheden dus door aan een volgende generatie. Dat is al een hele tijd het geval met de meetkunde. Uit Europees vergelijkend onderzoek blijkt dat vooral in Nederland met twee maten wordt gemeten.

Op alle niveaus in de samenleving maken mensen zich daar schuldig aan. Het zwaartepunt ligt in de politiek en bij de media. Met name de nauwe samenhang tussen beide terreinen zorgt vaak voor escalatie van conflicten. Soms zijn scherpe uitspraken het begin van een conflict, nog vaker zijn de reacties hierop het feitelijke begin van een polemiek. Vandaag hebben we er één zullen ze op de redactie van dagblad De Pers hebben gehoopt nadat ze Geert Wilders hadden geïnterviewd.

Het was voorspelbaar dat zijn opmerking dat Nederlandse moslims de helft van de koran moeten verscheuren boze reacties op zou roepen. Van moslims kan ik me dat nog voorstellen, het is immers hun heilige boek. Ik verbaas me wel over de negatieve reacties van niet-moslims. Ik erger me ook aan deze boze reacties, ik vind ze nogal hypocriet. Als Wilders gezegd zou hebben dat christenen de helft van de bijbel zouden moeten verscheuren was het ijzig stil gebleven. Geen haan die er dan naar kraait.

Zelf heb ik onlangs een koran gekocht. Ik wil namelijk weten of het inderdaad een boek is dat oproept tot geweld. Dat antwoord heb ik nog niet. Na twee dagen ploeteren heb ik het opzij gelegd, het was onleesbaar. Ik begreep al die vreemde tekens niet. Tot ik er achter kwam dat in een Nederlandse koran twee kolommen staan: het Arabisch, en de Nederlandse vertaling. Handig, daar ga ik nu aan beginnen. Als Wilders zegt dat Nederlandse moslims de helft van de koran moeten verscheuren bedoelt hij daarmee het Arabische gedeelte.

Dat had hij er alleen even bij moeten zeggen. In feite is zijn oproep dus heel positief. In het kader van de integratie wil hij de leesvaardigheid bij allochtonen vergroten. Een nobel initiatief, zeker omdat bij autochtone Nederlanders het taalgevoel ook steeds slechter wordt. Het kabinet zal blij zijn met deze oproep van Geert Wilders. In het regeerakkoord staat immers dat het Nederlands als taal in de grondwet wordt opgenomen. Taal is ook een goed bindmiddel. Zijn oproep volg ik dan ook op. Ik ga het Arabische gedeelte uit mijn koran scheuren, Nederlands leest toch iets prettiger.

Bron www.hetvrijevolk.com

En dan te bedenken dat de meeste hier geboren moslims HELEMAAL GEEN ARABISCH kunnen lezen noch schrijven................

Was weer een storm in een moslimglas!!!!

Resident
1 maart 2007, 14:17
En dan te bedenken dat de meeste hier geboren moslims HELEMAAL GEEN ARABISCH kunnen lezen noch schrijven................

Een veel te groot aantal van die mmm... gastarbeiders kinderen kan helemaal niet lezen noch schrijven. Om het even welke taal. Het analfabetisme is sinds de jaren 70 aanzienlijk toegenomen in Nederland.