PDA

Vollständige Version anzeigen : WEG MET WILDERS !!!!Ook op dit forum

hirihiri123
25 september 2007, 17:49
Weg met Wilders! Ook op dit forum.

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen, Het komende stuk is niet gebaseerd op een bron of een nieuwsbericht. Ik vraag jullie om het te zien als een opiniestuk.
Zie het als mijn visie (of als mijn mening) op datgene wat er op dit moment gaande is in Nederland, en in versterkte mate op dit forum.

Ik wil het plaatsen als discussiestuk waarover in mijn ogen een zinvolle discussie gevoerd kan worden. Dus ik vraag de moderatoren vriendelijk om het stuk niet te verwijderen of te verplaatsen. Want het heeft direct betrekking op het forum "Nieuws en Actualiteiten", waar de meeste Wilders topics worden geopend.

De topictitel geeft al aan dat het over Geert Wilders gaat. Een man die in mijn ogen veel teveel aandacht krijgt. Vooral op dit forum. Iedere dag worden er hier wel een paar nieuwe topics geopend over Geert Wilders en zijn uitspraken. En ik vraag me serieus af of dat wel terecht is.
Verdient deze man wel zoveel aandacht?
Wordt hij niet veel te belangrijk gemaakt?
En wat veel erger is, wordt hij hier niet vól in de kaart gespeeld?

Het is inmiddels wel duidelijk dat Wilders niets moet hebben van moslims in het algemeen. Als hij nu alleen de radicale islam aan had willen pakken had ik het misschien nog wel een beetje met hem eens kunnen zijn. Maar Wilders gooit alle moslims op één hoop. En dat doet hij door steeds radicalere uitspraken.

Uitspraken waarvan hij weet dat hij moslims tegen zich in het harnas jaagt. En gezien de reacties op dit forum slaagt hij daar prima in.
In eerste instantie dacht ik nog dat Wilders zijn uitspraken uit pure domheid deed. Maar bij mij is langzamerhand het besef gekomen dat Wilders eigenlijk een heel slim mannetje is. Een gemeen slim mannetje.

Wilders lijkt maar één agendapunt te hebben. En dat is het opnaaien van moslims. Als de volleerde demagoog die hij is, probeert hij steeds meer om de moslims in een kwaad daglicht te zetten. En het enige waar hij volgens mij op wacht is op die ene, of op die paar moslims die zicht echt op laten naaien en die gaan reageren met geweld.
Één gewelddadige actie van Nederlandse moslims is namelijk nog dé vonk die hij nodig heeft om nog verder te groeien. Want een gewelddadige actie zou betekenen dat hij al die tijd gelijk zou hebben gehad met zijn beweringen over moslims. En dat gun ik die gek niet.

Krijgt deze man niet veel teveel aandacht?
Waarom maken we ons nog druk om hem. Iedere bedreiging aan zijn adres, iedere doodswens die hem wordt toegestuurd is voor hem toch nog meer bewijs dat "de moslims" niet deugen.

Waarom openen er toch steeds andere mensen nieuwe topics over deze gek. Waarom geven velen hier steeds weer aandacht aan deze malloot, en spelen ze hem daarmee in de hand.
We moeten gewoon weigeren om Wilders te geven wat hij wil, namelijk tweespalt in de samenleving. Als we hem geen aandacht meer geven bloedt zijn beweging vanzelf dood. Hoewel het soms moeilijk zal zijn voor moslims die zich beledigt voelen is de beste remedie gewoon om je niets aan te trekken van deze gek. Laat hem links liggen en geen hem niet nog meer brandstof om zijn haatmachine draaiende te houden.

Werk aan een wereld zonder invloed van Wilders. En begin daarmee op dit forum.
En open geen Wilders topics meer.

Groet,

aldus ene Peej....................op http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1585233

admin
25 september 2007, 19:43
O ik dacht dit forum :D

Marcel
25 september 2007, 20:53
O ik dacht dit forum :D
Dat dacht jij niet alleen. :D :D :D

GW=OK
25 september 2007, 21:32
Nou dan kunnen we elkaar de handen schudden :D

hirihiri123
26 september 2007, 10:00
Partij voor verderf

--------------------------------------------------------------------------------

Partij voor verderf

Ik kon het niet aanzien hoe Geert Wilders op zijn verjaardag zijn feestje in de Tweede Kamer vierde. Dit omdat hij dat geheel over de ruggen van alle moslims die Nederland rijk is, deed. De hele Tweede Kamer was getuige van zijn feestje, ook de ‘knettergekke’ minister Vogelaar. Zij is immers knettergek, aldus Geert, omdat ze moslims omarmt en als volwaardige burgers van dit land ziet. Wilders, die zelf alles heel goed weet- intussen integratiedeskundige, islamkenner en alles wat afwijkt voor gek verklaart. Hij is niet voor niets het de strengst bewaakte persoon in Den Haag.

Hij doet geen enkele poging om zijn eigen gekte onder de loep te nemen. Aan de andere kant was het ook wel weer het ultieme bewijs dat Geertje niet meer is dan een zelfingenomen, ordinaire fascist. Jammer dat er in deze tijd nog naar dit soort figuren geluisterd moet worden, want laat ik duidelijk zijn: Ella Vogelaar staat ver boven deze hoogblonde, omhooggevallen narcist waarvan ik zeker weet dat zijn macht niet verder reikt dat zijn eigen Partij voor Verderf en Vrijheidsroof.

Moslims moeten Geert Wilders niet serieus nemen en wie hem tegenkomt moet vooral hard wegrennen, want er komt niets anders dan vuil uit zijn spreekbuis. Lelijke en gemene woorden die diepe wonden achterlaten wanneer je als weldenkend mens ook maar een seconde naar hem zou luisteren. Dit soort lui verdienen het niet om gehoord te worden en dan druk ik het nog heel zachtjes uit, uit beleefdheid voor onze Minister-president Balkende, die terecht op de gevaren van de polariserende werking die het debat over de islam aanneemt, wees.

Ik ben trots op Ella Vogelaar en niet omdat ze de islam omarmt. Maar omdat het een wijze vrouw is die haar hoofd koel hield toen deze gifkikker haar ook nog eens van verraad beschuldigde. Geert Wilders is zelf een verrader van alles waar Nederland voor staat. De vrijheid van een ieder, democratische waarden, vrijheid van religie en ga zo maar door. Wij hebben geen behoefte aan fascistische politici. Die tijd is God zij dank, of misschien zou bisschop Muskens Allah danken, voorbij en moeten wij met man en macht niet meer in onze beschaving toelaten.
Daarom begrijp ik niet dat lui als Wilders nog gehoord worden; is de mens dan werkelijk zo slecht? Hoe ver moeten wij gaan voordat wij weer eens beseffen wat vrijheid is en hoezeer wij dit liefhebben?

Vandaag werd ik door menig moslim aangesproken en iedereen kookte van woede en teleurstelling en bovendien voelen moslims zich diep beledigd door de onzin die Geert Wilders ons probeert te verkopen. Als Jan Maat dit in zijn tijd gezegd had, dan had het hem minstens een paar jaar gevangenisstraf opgeleverd. Het is beledigend, kwetsend, opruiend en haatzaaierij wat Wilders doet. Daarom hoop ik uit de grond van mijn hart dat Balkende nog verder gaat met het veroordelen hiervan en dat de media eens ophouden met het achter elkaar uitzenden van items waar moslims continu als monsters worden afgebeeld. De ex-moslim Jami klimt met stip naar de top van de aandacht van de media. Dat alles zonder nog maar een greintje aan de samenleving te hebben bijgedragen. Wat ben ik boos op dat snotjoch dat hem enkele tikken verkocht en hem zo in het zadel hielp. Het land uit, zou ik bijna roepen.

Stop deze onzin en wordt wakker Nederland, want waar gaat het in hemelsnaam toch om, de ex-moslims, de homo’s, integratie? Alles zal ooit in balans komen en ook onze baldadige jongeren komen vroeg of laat tot inkeer. Maar dit alles in ieder geval niet door op hen te schelden en voor het gemak maar honderdduizenden mensen ook in datzelfde hokje te stoppen. Ik geef iedere Nederlander een huiswerkopdracht mee en deze luidt: Probeert u zich voor een weekje voor te stellen dat u moslim bent. Kijk naar de televisie, beluister de radio, leest u de kranten, woont u verjaardagspartijtjes bij en beweeg op straat alsof u moslim bent.

Dan wil ik graag horen wat u aan het einde van zo’n week hebt doorgemaakt. Alles behalve zielig doen, is mijn motto altijd geweest. ‘Racisme bestaat bijna niet’ was jarenlang mijn overtuiging, maar het is nu wel iets teveel van moslimplagen geworden. De islam is hot, dat begrijp ik ook wel. Maar het lijkt wel of er geen einde aan de berichtgevingen komt en dat de moslims ook nog onze omroepen kapen. Deze beschuldiging zal misschien ook niet lang op zich laten wachten. Zie Geertje, ik help je aan ideeën. Moslims leven overigens geheel volgens de laatste trend en bouwen een hoge muur om zich heen. Dit mag en kan toch niet het resultaat zijn van jarenlange integratieplannen? Ella Vogelaar, u en ik weten wel beter!

Ali Eddaoudi publicist
© Nioweb

Rafique

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1586818

hirihiri123
26 september 2007, 10:05
te Ali Eddaoudi, schrijver, leraar en geestelijk verzorger.

We kennen elkaar van een debat dat we twee jaar geleden voerden in het programma ’Nova’. Het ging er toen nogal hard aan toe. Desondanks hebben we na afloop toenadering tot elkaar gezocht, mails uitgewisseld en afgesproken ooit een kop koffie samen te gaan drinken

. Hoewel ik je aanvankelijk in de hoek van moslimextremisten plaatste, heb ik later mijn oordeel bijgesteld. Vrome moslim zeker en ook nog een met een kort lontje (in de befaamde uitzending van Rondom Tien met Hirsi Ali liep je ooit woedend weg). Maar ook een man van dialoog, warmbloedig maar oprecht.

Je bent ook een paar jaar de leraar levensbeschouwing van mijn dochter geweest: uit haar mond niets dan goeds over jou. En dit heb ik je ook gezegd. Mijn oordeel werd onlangs bevestigd door een mooi en ontroerend stuk van jouw hand in Trouw, ’Moslimbroeder, wees goed voor uw vrouw’.

Maar plots is er de cartoonaffaire en het lontje bleek nog korter dan ik dacht. Afgelopen dinsdag schreef je in NRC Handelsblad een open brief aan Balkenende. Het is een ongemeen harde brief vol persoonlijke beledigingen en onterechte verwijten, die met deze zin begint: ’Christen, hypocriet en minister-president.’ Een epistel waarin ook fel op de man wordt gespeeld wanneer je noteert: ’U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik vind u nog geen deurmat waardig’.

Op zich is het natuurlijk wel geruststellend dat dergelijke vunzigheid in onze open en vrije samenleving gepubliceerd mag worden. Geen Nederlander die zoiets in een Marokkaanse krant gepubliceerd zou krijgen.

Enfin, waar het mij om gaat is dat je de premier verwijt zich achter de vrijheid van meningsuiting te verschuilen om moslims harder te kunnen treffen. (’U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen.’) Voor iemand als Balkenende, die sinds de moord op Van Gogh juist respect en tolerantie voor religies vraagt, is dit meer dan onterecht.

Nog dezelfde avond dat je stuk werd gepubliceerd herhaalde Balkenende dat ’de vrijheid van meningsuiting geen plicht is tot kwetsen’. Je misinterpretatie is nog tot daar aan toe. Erger wordt het wanneer je de tegenstellingen tussen christenen en moslims opblaast, door de staat van oorlog tussen hen uit te roepen. De christen Balkenende zou volgens jou zijn ’dolle kruisvaarders’ op moslims laten ’jagen’. Maar het volgende citaat is wellicht het meest schokkend: ’Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd.

Ik geloof dan ook steeds minder in hecht broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren.’ Is dit wat je morgen je leerlingen zal bijbrengen?

Ali, je gekwetstheid heeft jou tijdelijk verblind. Hiermee geef je een droevige illustratie dicht bij huis van het wereldvreemde gedrag van tal van je geloofsgenoten de laatste dagen in de wereld. Geen moment twijfel ik aan je oprechte woede. Maar deze mag geen vrijbrief zijn voor je destructieve houding.

bron:http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article213733.ece/Ephimenco+%2F+Brief+aan++Ali+Eddaoudi+

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1586818&page=2

admin
26 september 2007, 12:11
Goed zo Geert nog even. d"b d"b d"b

Kwam vanmorgen uit'm'n werk langs de Marokkaanse haathut om zes uur en daar kwam de kabouters cq geitenneukers in pyama's en burka's de haathut uit...6 uur s'morgens!

Ze hangen dag en nacht in die haathut van ze rond en de rest van de dag teren op een uitkering!

Jessica
26 september 2007, 20:14
Lees het artikel uit de Volkskrant van 21 september jongstleden, geschreven door Peter de Graaf. Als de trend zich voortzet dan hebben in 2010 zich net zoveel immigranten uit Oost-Europa zich in de gemeentelijke registers ingeschreven, dan er Antillianen in Nederland wonen. Dat is veel, gezien het feit dat de Antillen een vroegere kolonie van Nederland is, dat deel uitmaakt van het Verenigd Koninkrijk en wij al heel lang een economische band mee hebben. Sociaal demograaf van het CBS, Jan Latten, vergelijkt deze Oost-Europese migratie met de vorige in Nederland en concludeert dat dit ook "vraaggerichte arbeidsmigratie" is. Werknemers en zelfstandigen die uit toegetreden lidstaten komen waarvoor het kabinet de overgangsregelingen heeft opgeheven, (Roem., Bulg., Polen bijv.), hebben via richtlijn 2004/38/EG rechtsstreeks recht op rechtmatig verblijf en dus recht op W.W. en daarna bijstand. De vreemdelingencirculaire 2000 is alleen van toepassing op EU-migranten die een procedure moeten voeren met een beroepstermijn i.v.m. een beroep op de publieke middelen van het gastland. En last but not least:
EU-burgers kunnen nimmer worden uitgezet wegens economische redenen, (zie richtlijn 2004/38/EG weer).

admin
26 september 2007, 20:31
...onze toekomst is pikzwart...

GW=OK
27 september 2007, 00:29
Nu ze ook nog de ''grondwet'' stiekum voor onze neus doordouwen is Nederland al per definitie ''dood''! droef Geert is eigelijk al te laat, Bak ellende/boslim en Rauwvies luisteren nergens naar het zijn net een stel kleuters die niet naar mammie luisteren. Pim at your service had dit landje nog kunnen redden als ie niet was gemold door zo'n groene muskusrat..

FvdV
27 september 2007, 06:23
Inderdaad GW je zegt het precies goed.