Vollständige Version anzeigen : Rusland dreigt Polen en Tsjechië met raketaanval
admin
19 februari 2007, 18:53
ma 19 feb 2007
WARSCHAU - Een van Ruslands hoogste generaals, Nikolai Solovtsov, heeft maandag Polen en Tsjechië gedreigd eventueel doelwit te worden van Russische raketten als zij instemmen met de installatie van een Amerikaans raketschild tegen langeafstandsraketten op hun grondgebied. De Russische president Vladimir Poetin zei dat hij de intenties van de Amerikanen niet vertrouwt en dreigde met vergeldingsacties.
Eerder lieten Polen en Tsjechië weten voorstander te zijn van de installatie en dat zij waarschijnlijk met het Amerikaanse verzoek zullen instemmen.
FvdV
15 augustus 2008, 13:06
'Plaatsing raketschild blijft niet onbestraft'
15-08-2008 | - De plaatsing van een batterij Amerikaanse onderscheppingsraketten in Polen 'kan niet onbestraft blijven', heeft een hoge Russische generaal vrijdag gezegd. Generaal Anatoli Nogovitsin trad niet in detail, maar hij noemde het 'spijtig dat de Amerikanen in een toch al moeilijke tijd de betrekkingen tussen de Verenigde Staten en Rusland verder verslechteren'.
De VS en Polen bereikten donderdag na ruim achttien maanden onderhandelen overeenstemming over het plaatsen van tien onderscheppingsraketten als onderdeel van een schild tegen raketaanvallen. Rusland ziet het schild als een bedreiging van zijn veiligheid. De VS houdt vol dat het schild niet tegen Rusland is gericht, maar het Westen moet beschermen tegen aanvallen door 'schurkenstaten' zoals Iran.
De Amerikaans-Russische betrekkingen zijn ook verslechterd door het Russische militaire optreden tegen de pro-westerse regering van Georgië.
papajohnny44
15 augustus 2008, 22:06
ma 19 feb 2007
WARSCHAU - Een van Ruslands hoogste generaals, Nikolai Solovtsov, heeft maandag Polen en Tsjechië gedreigd eventueel doelwit te worden van Russische raketten als zij instemmen met de installatie van een Amerikaans raketschild tegen langeafstandsraketten op hun grondgebied. De Russische president Vladimir Poetin zei dat hij de intenties van de Amerikanen niet vertrouwt en dreigde met vergeldingsacties.
Eerder lieten Polen en Tsjechië weten voorstander te zijn van de installatie en dat zij waarschijnlijk met het Amerikaanse verzoek zullen instemmen.
Als dat gebeurd admin dan zijn wij in staat van oorlog,Polen behoort tot Europa,naar mijn mening moet Europa dan in de tegenaanval gaan,het begint er op te lijken dat de derde wereld oorlog niet lang meer op zich laat wachten.
Mvg Georges
dewanand
16 augustus 2008, 13:39
bij een echte derde wereldoorlog kunnen wij even snel afrekenen met het islam gespuis in heel europa. zo een oorlogstoestand heeft dus grote voordelen. preventief interneren van alle woestijnratten is dan noodzakelijk, om kans op terroristische aanslagen te verkleinen.
wat usa zoekt in polen is heel raar. rusland bedreigt geen enkel land. polen hoort bij de europese unie en moet geen amerikaanse raketten of troepen toelaten. beste is alle amerikanen wegjagen uit heel europa, inclusief alle usa bases ontmantelen.
europa moet van de europeanen zijn.
dewanand
mercator
16 augustus 2008, 18:27
polen hoort bij de europese unie en moet geen amerikaanse raketten of troepen toelaten. beste is alle amerikanen wegjagen uit heel europa, inclusief alle usa bases ontmantelen.
europa moet van de europeanen zijn.
dewanand
Er heerst hier in Europa nog steeds het waanidee dat de yankees in 1944 naar hier zijn gekomen om ons van die lelijke Nazi's te "bevrijden". De waarheid is helemaal anders: de VS steunden zowel de Duitsers als de Russen, in de bedoeling dat de oorlog hier nog 10tallen jaren zou mogen duren, goede zaken voor de VS-economie. Toen het erop leek dat, tegen alle verwachting in, de Russen heel Europa terug zouden gaan verenigen moest er ingegrepen worden om dat te verhinderen, maw de Russen tegen te houden. Niks "bevrijden" van de de Nazi's dus. Maar die mythe hielp om heel Europa als een soort militaire kolonie van de VS te gaan beschouwen, zogezegd om ons dan weer te gaan "beschermen", dit keer tegen de Russen.
Het is altijd VS-politiek geweest om Europa zo verdeeld en onmachtig mogelijk te houden, nu o.m. ook door het op te zadelen met Moslimproblemen.
Geopolitiek gezien zijn de VS de grootste vijand van Europa, ipv hun "vriend", maar die dwaasheid hoor je keer op keer door onze collaborerende Europese politici verkondigen.
Die kernwapens op de Europese bases zijn niet bedoeld om op de Russen(of de Iraniërs, Noord-Koreanen of wat dan ook af te schieten), maar op onze Europese hoofdsteden zélf als we niet meer in de VS-pas lopen.
Marcel
17 augustus 2008, 10:37
Rusland wil als vergelding voor het geplande Amerikaanse raketschild in Polen en Tsjechië Iskander-raketten (foto) met kernkoppen gaan plaatsen in Syrië en op schepen van de Baltische Vloot. De kernwapens in Syrië zouden vergelding zijn voor de Israëlische hulp aan Georgië.
Daarnaast zoude volgens de Sunday Times zowel de Russische Midden-Oosten vloot en lange-afstandsbommenwerpers gewapend worden met kernkoppen.
Rusland zou zich verder niets aantrekken van de voorwaarde van Oekraïne om voortaan 10 werkdagen van te voren toestemming te vragen voor het aanmeren van Russische marineschepen in Oekraïnse havens. Deze maatregel was bedoeld als steunbetuiging van het pro-Westerse Oekraïne voor Georgië.
Bronnen:
DEBKA
NU
Via Xander van Wees Waakzaam (http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=436961&r=1&tbl_archief=&)
FvdV
17 augustus 2008, 19:46
'Zeer ongelukkig'
De Amerikaanse ambassadeur bij de Navo, Kurt Volker, zegt tegen de Britse krant dat hij op de hoogte is van Ruslands nieuwste plan. ‘Het is zeer ongelukkig dat Rusland ervoor kiest op deze manier te reageren.’
Vrijdag liet Rusland aan Polen weten dat het land een nucleaire aanval tegemoet kan zien, omdat het Amerika toestaat componenten van het raketschild op Pools grondgebied te plaatsen.
'Legitiem doelwit'
'Dat kan niet onbestraft blijven,' aldus de hoge Russische generaal Anatoli Nogovitsin.
Polen heeft zich een legitiem doelwit voor een aanval gemaakt en de Russische militaire doctrine staat in dat geval het gebruik van kernwapens, dreigde de generaal. 'Polen stelt zich zo voor honderd procent bloot aan een aanval.'
Johnnie
18 augustus 2008, 08:15
Er heerst hier in Europa nog steeds het waanidee dat de yankees in 1944 naar hier zijn gekomen om ons van die lelijke Nazi's te "bevrijden". De waarheid is helemaal anders: de VS steunden zowel de Duitsers als de Russen, in de bedoeling dat de oorlog hier nog 10tallen jaren zou mogen duren, goede zaken voor de VS-economie. Toen het erop leek dat, tegen alle verwachting in, de Russen heel Europa terug zouden gaan verenigen moest er ingegrepen worden om dat te verhinderen, maw de Russen tegen te houden. Niks "bevrijden" van de de Nazi's dus. Maar die mythe hielp om heel Europa als een soort militaire kolonie van de VS te gaan beschouwen, zogezegd om ons dan weer te gaan "beschermen", dit keer tegen de Russen.
Het is altijd VS-politiek geweest om Europa zo verdeeld en onmachtig mogelijk te houden, nu o.m. ook door het op te zadelen met Moslimproblemen.
Geopolitiek gezien zijn de VS de grootste vijand van Europa, ipv hun "vriend", maar die dwaasheid hoor je keer op keer door onze collaborerende Europese politici verkondigen.
Die kernwapens op de Europese bases zijn niet bedoeld om op de Russen(of de Iraniërs, Noord-Koreanen of wat dan ook af te schieten), maar op onze Europese hoofdsteden zélf als we niet meer in de VS-pas lopen.
Dat jij geen vriend van de Amerikanen bent was me al duidelijk,maar je moet niet met onjuiste feiten aankomen om je gelijk te halen.In europa is al 2 keer een wereldoorlog uitgebroken door toedoen van de europeanen.Het is mede aan de Amerikanen te danken dat die 2 wereldoorlogen gestopt zijn.In 1945 hebben de Amerikanen europa weer opgebouwd met behulp van het marshal plan,en de overige europeanen beschermd tegen de voormalige sovjet-unie..Dat de islam zich heeft kunnen vestigen in europa geeft al aan hoe instabiel europa is,die werkelijk met alle winden meewaaien.Daarom is het ook niet zo vreemd dat de VS raketschilden wilt plaatsen in europa,om een 3de wereldoorlog te voorkomen.Zie de vorige wereldoorlogen in europa.at your service
mercator
18 augustus 2008, 10:15
In europa is al 2 keer een wereldoorlog uitgebroken door toedoen van de europeanen.Het is mede aan de Amerikanen te danken dat die 2 wereldoorlogen gestopt zijn
Dat is de traditionele manier van de feiten voor te stellen. Maar de realiteit is anders. In 1917 was het al lang duidelijk dat Engeland/Frankrijk/België de oorlog zouden winnen ZONDER Amerikaanse hulp en door vredesonderhandelingen. De VS hebben zich gehaast om dat te verhinderen en moeiden zich om voet aan de grond te krijgen in Europa. Overigens was de Amerikaanse militaire bijdrage in 1918 minimaal. Winston Churchill zelf zei in een interview nadien "the Americans should have minded their own business and stayed out of the war"(ik zoek de verwijzing op hoor). Zonder de Amerikanen was er een genegociëerde vrede geweest eind 1917, en was de kaart van Europa hertekend geweest op de oude 19de eeuwse manier, zoals in 1815 na het Congres van Wenen.
In feite herhaalde de situatie zich in 1944(de 2 wereldoorlogen waren eigenlijk 1, met een wapenstilstand van 1919 tot 1939). Door die laatste onzalige interventie van de VS ligt heel Europa nu wel vol met Amerikaanse kernwapens, als dat de "bijdrage" van de Amerikanen is tot het Europese continent had ik het wel graag anders gezien.
En straks dringen ze ons nog achterlijk Turkije op bij de EU om de boel nog verder te destabiliseren hier!
Of ik nu wel of niet een "vriend van de VS" ben doet echt niet ter zake, ik zie mezelf meer als een cultuur-nationalist, geloof dat landen door de geschiedenis gegroeide entiteiten zijn die best hun eigen weg volgen zonder zich te veel te moeien met de anderen. Kijk naar het Europa van de 19de eeuw, het zo verketterde nationalisme van toen zorgde voor 100 jaar vrede, en een ontwikkeling van cultuur en wetenschap zoals nooit te voren.
mercator
18 augustus 2008, 10:22
Daarom is het ook niet zo vreemd dat de VS raketschilden wilt plaatsen in europa,om een 3de wereldoorlog te voorkomen.Zie de vorige wereldoorlogen in europa.at your service
En tegen wie zijn die raketschilden dan wel gericht? Je gelooft toch geen moment dat Iran, Noord-Korea of Cuba dreigingen zijn neem ik aan zoals Bush ons wil wijsmaken?
Tegen de islamisering-het echte gevaar, van binnen uit- bieden ze geen bescherming, dus moet het iets anders zijn. Uiteraard tegen de Russen dus. Maar dan vraag ik me echt af in hoeverre Rusland een dreiging is, het is nu-zonder het communisme-een land als alle andere Europese landen, dat er geen enkel belang bij zou hebben om zijn eigen Europese achtertuin in een nucleaire glaswoestijn om te zetten.
Dat rakettenschild dient enkel en alleen de VS-belangen, maar het wordt ons Europeanen verkocht als iets wat WIJ "nodig" hebben.
jpmante
18 augustus 2008, 13:57
Tegen de islamisering-het echte gevaar, van binnen uit- bieden ze geen bescherming, dus moet het iets anders zijn. Uiteraard tegen de Russen dus. Maar dan vraag ik me echt af in hoeverre Rusland een dreiging is, het is nu-zonder het communisme-een land als alle andere Europese landen, dat er geen enkel belang bij zou hebben om zijn eigen Europese achtertuin in een nucleaire glaswoestijn om te zetten.
Het is een feit dat een ieder her bekend zou moeten zijn dat islamisering van binnenuit inderdaad het grootste gevaar is en dat de VS door zich zeer hard te maken voor de toetreding van Turkije dit probleem actief vergroot. Ik geloof niet dat iemand hier dit kan en zou ontkennen.
Het is inderdaad zo dat het Rusland van vandaag bepaaldelijk de Soviet Unie niet meer is en bovendien zelf de islamisering knalhard aanpakt, iets wat wij ook zouden moeten doen in plaats van ons aan de afspraken i.v.m. olie voor immigratie te houden. Feitelijk zou een Europees/Russische as miisschein nog de enige mogelijkheid zijn Eurabië te voorkomen.
Duidelijk is natuurlijk indien er zo'n as onstaat dat de VS een zeer grote concurrent op het wereld toneel zou krijgen iets wat niet bepaaldelijk in haar interesse is. Eurabië daarin tegen biedt zo haar voordelen, enerzijds de verzwakking van de Europese volkeren als zodanig, ja het onstaan van de neo-Europeaan en daarmee de verderdere teloorgang, en anderzijds de verbreking van zeg maar eens de emotionele band binnen de Amerikaanse bevolking met het oude Europa van haar voorvaderen. Waarom dit, zult u vragen, welnu de VS is zich zeer wel bewust van de verschuiving het brandpunt van de technologisch/wetenschappelijke vooruitgang naar de Pacific Rim. Het Amerikaanse volk, dat overigens ook onderhavig is aan een teloorgang, moet haar focus van Europa naar Azië verleggen.
Opvallend in dit verband is de enorme eensgezindheid tussen de presidentskandidaten m.b.t. zowel het invoegen van Turkije in de EU als het conflict rond Georgië. Zoals al eerder geschreven is de VS er zeer op gebrand de Oekraine en Georgië de EU binnen te loodsen om daarmee een ineffectief Europa nog onwerkbaarder te maken.
mercator
18 augustus 2008, 14:13
Opvallend in dit verband is de enorme eensgezindheid tussen de presidentskandidaten m.b.t. zowel het invoegen van Turkije in de EU als het conflict rond Georgië. Zoals al eerder geschreven is de VS er zeer op gebrand de Oekraine en Georgië de EU binnen te loodsen om daarmee een ineffectief Europa nog onwerkbaarder te maken.
Juist. Of er nu een democraat of een republikein in het Witte Huis zit maakt geen verschil uit voor de buitenlandse politiek van de VS. Herinner u bijv.dat het onder de "progressieve en liberale" Clinton was dat een Europese hoofdstad in het hart van Europa, Belgrado,door de Navo werd gebombardeerd. De Amerikanen doen er alles aan om Europese landen zich te laten compromitteren in Irak, Afghanistan, straks Iran. Zo wordt alleszins een gedeelte van het Moslim-terrorisme naar ons hier afgewend. Het is altijd eenvoudiger om onderling verdeelde collaborateurs te treffen dan de hoofdmacht zelf. Na 11 september zijn alle grote terreur acties buiten de VS gebeurd, wat dus de bedoeling was. Dat zo iets in Nederland ook gaat gebeuren-is volgens mij maar een kwestie van tijd-is het indirecte gevolg van de Nederlandse gretigheid om de VS achterna te lopen.
Verder hebt u er gelijk in dat we een voorbeeld mogen nemen aan de oost-Europese aanpak van immigratie en moslim-gedoe. In Polen en Rusland moet je echt niet gaan paraderen met hoofddoeken en vanalles gaan eisen als Moslim, dan wordt je snoeihard op je nummer gezet.
Ik herinner me dat een Poolse vriendin me met enige trots vertelde dat in Polen zowat de laatste Roma was weggejaagd. "Nu zitten jullie met dat probleem opgescheept" zei ze me.
FvdV
18 augustus 2008, 14:17
En tegen wie zijn die raketschilden dan wel gericht? Je gelooft toch geen moment dat Iran, Noord-Korea of Cuba dreigingen zijn neem ik aan zoals Bush ons wil wijsmaken?
Dat rakettenschild dient enkel en alleen de VS-belangen, maar het wordt ons Europeanen verkocht als iets wat WIJ "nodig" hebben.
Wat je zegt klopt niet, de Amerikanen hebben de Russen diverse malen samenwerking aangeboden w.b. dit raketsysteem dat weldegelijk Europa moet beschermen tegen een nucleaire aanval van Iran. De Russen hebben dit elke keer met hoop huilerij afgewezen.
Economisch gaat het de Russen de laatste jaren voor de wind en zulke zaken vallen altijd weer snel terug op de macht en dat is waar het hier omdraait, de Russen willen weer net als Sovjet-tijden een supermacht worden.
De VS heeft Rusland jarenlang zwaar financieel gesteund, vooral natuurlijk om communsime in zijn hok te laten houden maar dank dat staat Rusland er nu goed voor en nu Rusland de macht weer geroken heeft begint de terreur weer van voren af aan.
Rusland heeft gezien de enorme gasvooraad die zij hebben kleine oliestaatjes waar het hun nu zogenaamd om te doen is niet eens nodig, grote klanten als Duitsland betalen Rusland rijkelijk voor hun gas en dan wou Rusland gaan beweren dat zij die olie nodig hebben?
Dan is er nog de Noordpool waar een enorm olieveld ligt die de wereld nog jaren van olie kan verzorgen, maar wie mag de taart aansnijden? Engeland, Norwegen, de VS, Canada of Rusland? Het zou mij niks verbazen als dat dit de achterliggede gedachte is van de Russische agressie tegen de rest van de wereld.
Als ik moet lezen dat Rusland om Israël dwars te liggen Syria aartsvijand van Israël gaat voorzien van kernwapens als dreigement dan is het voor mij helemaal duidelijk.
mercator
18 augustus 2008, 14:27
Wat je zegt klopt niet, de Amerikanen hebben de Russen diverse malen samenwerking aangeboden w.b. dit raketsysteem dat weldegelijk Europa moet beschermen tegen een nucleaire aanval van Iran. De Russen hebben dit elke keer met hoop huilerij afgewezen.
Natuurlijk, omdat ze in Moskou wel beseffen dat dat raketschild tegen HEN is gericht, niet tegen een landje als Iran of Noord-Korea.
Dat gedoe over "Iran als kernmacht" doet me heel erg denken aan de massa-vernietigingswapens van Sadam Hoessein, dat was een mystificatie om Irak aan te vallen. Uiteraard was er geen grammetje gas te vinden in Irak.
Stel nu nog dat het Iran zou lukken om met veel moeite 1 bommetje te maken, krijgen ze het nog niet eens op de plaats van bestemming. Ik vind dat zo bijzonder: Iran heeft het klaargespeeld om 1 raket met zowat dezelfde specificaties als een V2 uit 1945 omhoog te krijgen, en dat zou dan die "enorme dreiging" zijn? Ik geloof daar niks van hoor.
Maar je hebt gelijk dat Rusland aan een flinke come-back aan het werken is, het is natuurlijk dàt wat de VS willen verhinderen, een sterk Europa onder Russische invloed.
jpmante
18 augustus 2008, 14:51
Herinner u bijv.dat het onder de "progressieve en liberale" Clinton was dat een Europese hoofdstad in het hart van Europa, Belgrado,door de Navo werd gebombardeerd.
Dat ben ik zeer zeker niet vergeten en ook niet het feit dat deze schandalige bomardementen op een broedervolk ten behoeve van de verdere islamisering zijn uitgevoerd. Het is ook juist dat de Amerikaanse politiek en dan metname ook de buitenlandse los staan van welke talkinghead er nu in The Whitehouse zit. Kijk ik wil er zelf alles aan doen om de taqqiya moslim Obama buiten de deur te houden maar tegelijkertijd ben ik me meer dan bewust dat het feitelijk geen verschil maakt wie daar nu zit.
Het feit dat de NAVO misbruikt is tegen de Serven, die we door dik en dun hadden moeten steunen, is zeer indicatief voor hetgeen achter de schermen plaats vind en is ook een pilaar onder de theorie dat de VS de islamisering van Europa feitelijk promoot.
De Amerikanen doen er alles aan om Europese landen zich te laten compromitteren in Irak, Afghanistan, straks Iran. Zo wordt alleszins een gedeelte van het Moslim-terrorisme naar ons hier afgewend. Het is altijd eenvoudiger om onderling verdeelde collaborateurs te treffen dan de hoofdmacht zelf.
Op zich heeft u daar gelijk in echter veel belangrijker lijkt dat de VS door zich op Irak te richten in plaats van serieus het moslim terrorisme en de expantie van islam aan te pakken. Feitelijk promoot zij de islamisering om de redenen die ik eerder noemde.
Ik herinner me dat een Poolse vriendin me met enige trots vertelde dat in Polen zowat de laatste Roma was weggejaagd. "Nu zitten jullie met dat probleem opgescheept" zei ze me.
En gelijk heeft ze
mercator
18 augustus 2008, 15:14
de VS de islamisering van Europa feitelijk promoot.
Dat zou voor iedereen zonneklaar moeten zijn. Want laat ons wel wezen, militair stellen de moslimlanden helemaal niks voor, door met groot materieel een paar ontwikkelingslandjes als Irak of Afghanistan binnen te vallen wordt het moslim-terrorisme op geen enkele manier bestreden, in tegendeel nog eerder aangewakkerd. Instabiliteit in die landjes zorgt zelfs voor een toevloed van Moslims van ginder naar hier-Europa "moet" die sukkels opvangen weet je wel-zodanig dat het hier al vol loopt met Afghanen en Irakezen, en wie weet wat voor bedoelingen hebben die allemaal. In Amerika zelf zijn die niet welkom hoor.
Is allemaal een bewuste politiek van de VS om de Europese landen zwak en binnenkort failliet te maken.
Eigenlijk is het zeer ironisch, met al die rhetoriek over "war on terror" wordt die-in Europa-alleszins nog aangewakkerd. Maar onze politici lopen als blinde kippen achter die rhetoriek aan, en zien niet dat het eigenlijke gevaar van binnenuit komt, nl. door Europa open te stellen voor alles wat maar Islamitisch is.
Schreef de Profeet Mohammed niet " het scherpste zwaard van de Moslim is de buik van zijn vrouw" ?
FvdV
18 augustus 2008, 15:17
Natuurlijk, omdat ze in Moskou wel beseffen dat dat raketschild tegen HEN is gericht, niet tegen een landje als Iran of Noord-Korea.
Dat gedoe over "Iran als kernmacht" doet me heel erg denken aan de massa-vernietigingswapens van Sadam Hoessein, dat was een mystificatie om Irak aan te vallen. Uiteraard was er geen grammetje gas te vinden in Irak.
Stel nu nog dat het Iran zou lukken om met veel moeite 1 bommetje te maken, krijgen ze het nog niet eens op de plaats van bestemming. Ik vind dat zo bijzonder: Iran heeft het klaargespeeld om 1 raket met zowat dezelfde specificaties als een V2 uit 1945 omhoog te krijgen, en dat zou dan die "enorme dreiging" zijn? Ik geloof daar niks van hoor.
Maar je hebt gelijk dat Rusland aan een flinke come-back aan het werken is, het is natuurlijk dàt wat de VS willen verhinderen, een sterk Europa onder Russische invloed.
Jou hekel aan de VS maakt je blind voor de waarheid, je voert hier aan dat het allemaal niet zo'n vaart loopt met Iran, maar dat Iran inmiddels beschik over de technologie van langeafstandsraketten en het opwerken van uranium leg je met alle gemak naast je neer, dat ‘Adolf’ Ahmadinejad diverse malen Israël bedreigd heeft met een nieuwe holocaust leg je dus ook met gemak naast je neer, als jij denkt dat dit bluf is dan ben zeer naïef. Je doet me dan ook denken al diegene die in de jaren 30 dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, jij hebt daar dan in elk geval van dat feit weinig opgestoken terwijl de overeenkomsten vloeiend inelkaar overlopen. Het is juist die naïeviteit die wederom deze planeet bedreigd want je staat daar in niet alleen zoals we elke dag om ons heen kunnen zien.
Wat het raketschild betreft heeft Amerika zelfs aangeboden om deze op Russisch grondgebied te stationeren en natuurlijk voledige samenwerking, hoezo tegen Rusland gericht?
Een sterk Europa onder Russisch invloed wil ik ook graag verhinderd zien door de VS als dat al de bedoeling was! Een land dat bij de eerst beste gelegenheid tegen de schenen aangeschopt word meteen even een pantser divisie op je afstuurt! Zoals we ze al 100 jaar kennen.
mercator
18 augustus 2008, 15:29
Jou hekel aan de VS maakt je blind voor de waarheid, je voert hier aan dat het allemaal niet zo'n vaart loopt met Iran, maar dat Iran inmiddels beschik over de technologie van langeafstandsraketten en het opwerken van uranium leg je met alle gemak naast je neer, dat ‘Adolf’ Ahmadinejad diverse malen Israël bedreigd heeft met een nieuwe holocaust leg je dus ook met gemak naast je neer, als jij denkt dat dit bluf is dan ben zeer naïef.
Een sterk Europa onder Russisch invloed wil ik ook graag verhinderd zien door de VS als dat al de bedoeling was! Een land dat bij de eerst beste gelegenheid tegen de schenen aangeschopt word meteen even een pantser divisie op je afstuurt! Zoals we ze al 100 jaar kennen.
Dat Israel en Iran het dan onderling uitvechten zou nog de elegantste oplossing zijn. Waarom zouden wij in Europa ons daar mee moeten moeien? Maar wees maar zeker, onze Moslim-Adolf Ahmadinejad zal zich wel 20 keer bedenken voordat die Israel ook maar een haar gaat krenken. Voordat zijn Moslim raket de grond verlaten heeft ligt Teheran al helemaal plat. Ik ben helemaal niet naief, ik zie wel degelijk het gevaar, maar dat komt uit een heel andere hoek dan de waanideeën van Ahmadjinehad.
Zoals ik het zie beschermde Rusland zijn bevolking in Ossetië tegen de agressie van de Georgiërs, ongeveer zoals wij Milosevic hadden moeten steunen toen de Serven werden aangevallen door de Moslims. In feite zouden we daar een voorbeeld aan moeten nemen.
Ik heb helemaal geen afkeer van de VS of Amerikanen, waarom zou ik ook, ik zie wel dat zij een totaal andere agenda volgen dan ze ons hier willen doen geloven.
jpmante
18 augustus 2008, 18:10
Jou hekel aan de VS maakt je blind voor de waarheid, je voert hier aan dat het allemaal niet zo'n vaart loopt met Iran, maar dat Iran inmiddels beschik over de technologie van langeafstandsraketten en het opwerken van uranium leg je met alle gemak naast je neer, dat ‘Adolf’ Ahmadinejad diverse malen Israël bedreigd heeft met een nieuwe holocaust leg je dus ook met gemak naast je neer, als jij denkt dat dit bluf is dan ben zeer naïef.
Zoals je weet (even voor alle duidelijkheid ik weet dat je het "je"niet op mij betrekt) ben ik m.b.t. enerzijds Iran en anderzijds het feit dat Israël constant in gevaar is het slachtoffer van een tweede Holocaust te worden, ditmaal door de islam. Persoonlijk ga ik er zeer zeker niet vanuit dat er hier spraken van bluf is en indien er toch in zekere mate door de gefrustreerde "Iraanse" moslims gebluft wordt dan is het in iedergeval hun streven. Derhalve acht ik het essentieel dat Israël de middelen en de backing krijgt de Iranese ambities volledig te smoren. Niet dat ik nu echt op oorlog zit te wachten echter ik zie zo'n strike liever vandaag dan morgen.
Daarom ook dat ik mij bijzonder stoor aan de wijze waarop de VS enerzijds Israël de middelen onthoud en anderzijds een situatie creëert waarin het accent op iets geheel anders gelegt wordt en het enkel moeilijker zal worden een dergelijke strike door te kunnen voeren. En moge toch wel zeer duidelijk zijn dat een conflict met, in deze context, Rusland bepaaldelijk niet bevordelijk is en je zelfs kunt stellen dat Israël hier uitverkocht wordt ten faveure van ene Shaakashvili en in een breder verband de verdere islamisering van Europa. Je mag dan stellen dat Georgië geen moslim land is, en dat is natuurlijk juist, echter als resultante van een politiek waarin zowel de Oekraine, Georgië en Turkije de EU ingesluisd moet worden het Europa der authochtone volkeren ernstig verzwakt wordt.
Vergeet niet dat alle landen die onderdeel van de EU zijn of worden automatisch onderhavig zijn aan Lissabon en derhalve vrijhavens voor islam expansie. Indien we ons betrokken voelen met het lot van Israël dan zouden we hier nu juist voor moeten waken.
Maak eens een keuze tussen een sterk Europees blok met Rusland en het Eurabië waarnaar de VS lijkt te streven. Tenslotte is het dan geen teken aan de wand dat uitgerekend de VS zo pushed om Turkije de unie binnen te loodsen, is het geen teken aan de wand dat onder aanvoering van de VS de Serven, die wel streden tegen de oprukkende Islam, ten faveure van de Albanese en Kosovaarse moslims (die daar een grote vijfde collone middel de baarmoeder hebben weten te vestigen) op schandalige wijze verraden zijn.
Een sterk Europa onder Russisch invloed wil ik ook graag verhinderd zien door de VS als dat al de bedoeling was!
Ik denk persoonlijk niet dat een sterk Europa, dus niet Eurabië, waarin Rusland als Europese natie een grote rol speelt iets is wat we zouden moeten verhinderen en als zeker niet als alternatief voor een moslim Eurabië. Want laten we nu wel zijn, en wederom o.a. verwijzende naar Turkije en de verradelijke oorlog tegen Servië, wat doet de VS tegen de islamisering en de teloorgang van de autochtone volkeren van Europa. Helemaal niet het promoot het enkel.
Een land dat bij de eerst beste gelegenheid tegen de schenen aangeschopt word meteen even een pantser divisie op je afstuurt! Zoals we ze al 100 jaar kennen.
Ik zou graag zien dat we een pantser divisie naar Kosovo zouden sturen om de moslims eruit te trappen en onze schuld aan Servië in te lossen. Het grote probleem van Europa is nu juist haar lafheid en gebrek aan daadkracht daar waar het islam expansie betreft. Het is overigens ook juist dat het echte gevaar van de islam zich tot de baarmoeders betrekt en de ondermijning van de Europese samenlevingen als gevolg van o.a. olie voor immigratie, de VS daar ooit over gehoord, welnee ook hiet is eerder spraken van promotie dan van het bestrijden ervan.
mercator
18 augustus 2008, 18:55
‘Adolf’ Ahmadinejad diverse malen Israël bedreigd heeft met een nieuwe holocaust leg je dus ook met gemak naast je neer,
Als ik helemaal eerlijk mag zijn-en ik besef dat ik hier een gevoelig thema aansnijd-mag het ons hier in Europa niet zo veel uitmaken of de 2 "Volken van het Boek"( Moslims en Joden) elkaar naar de keel vliegen in de Aziatische of Noord-Afrikaanse woestijn. Ze gaan trouwens allebei winnen, want ze weten zich respectievelijk gesteund door Allah en Jahweh.
Ik denk dat we ons best buiten die ideologische stammentwisten houden, we hebben hier in Europa problemen genoeg die om een oplossing schreeuwen.
Op middellange termijn is de positie van Israël m.i. toch onhoudbaar, als ontwikkelde natie is de bevolking er stabiel, terwijl in de omringende Islamlanden ontstellend gefokt wordt, in een ape-land als Lybië bijv. (waar je weinig van hoort) verdubbelt de bevolking elke 20 jaar!
FvdV
18 augustus 2008, 23:59
Dat Israel en Iran het dan onderling uitvechten zou nog de elegantste oplossing zijn. Waarom zouden wij in Europa ons daar mee moeten moeien? Maar wees maar zeker, onze Moslim-Adolf Ahmadinejad zal zich wel 20 keer bedenken voordat die Israel ook maar een haar gaat krenken. Voordat zijn Moslim raket de grond verlaten heeft ligt Teheran al helemaal plat. Ik ben helemaal niet naief, ik zie wel degelijk het gevaar, maar dat komt uit een heel andere hoek dan de waanideeën van Ahmadjinehad.
Om de bedreiging van Adolf Ahmadinejad serieus te nemen moet je in zijn bovenkamer kijken. Deze man is een diepgelovige islamist die denkt beloond te worden in het walhalla van allah wanneer hij Israël van de kaart veegt, dat maakt hem gevaarlijk, dat maakt alle islamfanaten gevaarlijk. Kijk naar 9/11 of nog dichter bij huis naar Theo van Gogh en het feit hoe hij afgeslacht werd of onze dwaze Bilul die een politieburo bestormd met een mes om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, deze figuren zijn niet gevaarlijk omdat ze dwaas zijn in hun bovenkamers, maar om het feit dat ze denken niks te verliezen te hebben. De perfekte soldaten!
Wanneer dus een dwaze islamist als Adolf Ahmadinejad uitspraken doet richting Israël om ze van de kaart te vegen dan ga er maar vanuit dat zij hun woorden tot daden omzetten zo gauw zij de kans krijgen, daarvoor gaan ze zelfs zover om hun eigen volk op te offeren. Men slacht met gemak ander onschuldige moslims af voor de goede zaak dus waarom niet een heel volk?
Zoals ik het zie beschermde Rusland zijn bevolking in Ossetië tegen de agressie van de Georgiërs, ongeveer zoals wij Milosevic hadden moeten steunen toen de Serven werden aangevallen door de Moslims. In feite zouden we daar een voorbeeld aan moeten nemen.
Welke agressie tegen de bevolking van Ossetië? Er is hier maar een Agressor en dat zijn de Russen.
Zoals jij de agenda van de VS bekijkt, zo bekijk ik de agenda van Rusland.
Ik heb helemaal geen afkeer van de VS of Amerikanen, waarom zou ik ook, ik zie wel dat zij een totaal andere agenda volgen dan ze ons hier willen doen geloven.
Wat de agenda betreft rond het raketafweersysteem, die is oprecht en ik heb de voorbeelden al aangegeven.
FvdV
19 augustus 2008, 00:06
Als ik helemaal eerlijk mag zijn-en ik besef dat ik hier een gevoelig thema aansnijd-mag het ons hier in Europa niet zo veel uitmaken of de 2 "Volken van het Boek"( Moslims en Joden) elkaar naar de keel vliegen in de Aziatische of Noord-Afrikaanse woestijn. Ze gaan trouwens allebei winnen, want ze weten zich respectievelijk gesteund door Allah en Jahweh.
Ik denk dat we ons best buiten die ideologische stammentwisten houden, we hebben hier in Europa problemen genoeg die om een oplossing schreeuwen.
Op middellange termijn is de positie van Israël m.i. toch onhoudbaar, als ontwikkelde natie is de bevolking er stabiel, terwijl in de omringende Islamlanden ontstellend gefokt wordt, in een ape-land als Lybië bijv. (waar je weinig van hoort) verdubbelt de bevolking elke 20 jaar!
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres ik zal Israël steunen tot in de dood als het moet, sterker nog! ik zal zelfs nog eerder Israël steunen tot in de dood als dit achterlijke linksstemmende kutland. En nu je het er toch over hebt! Israël zal over 100 misschien wel 1000 jaar? nog bestaan ..of je datzelfde ook kunt zeggen over dit achterlijke land en alles wat daar omheen zit is nog maar zeer de vraag mijn beste en met dit 'doordenkertje' besluit ik mijn betoog. at your service
mercator
19 augustus 2008, 00:49
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres ik zal Israël steunen tot in de dood als het moet,
Ik niet hoor wat Israel betreft, de richtlijnen van de Torah zijn even achterlijk en onaangepast aan een moderne seculiere maatschappij als die van de Koran.
3 kwart van de Koran is trouwens een slap afkooksel van het Oude Testament.
Als Joden en Moslims elkaar willen uitroeien in de woestijnen van Azië en Noord Afrika zal mij dat als Westerse Europeaan evenmin een zorg wezen als Hutu's en Tutsi's elkaar te lijf gaan in het Afrikaanse oerwoud.
jpmante
19 augustus 2008, 00:50
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres ik zal Israël steunen tot in de dood als het moet, sterker nog! ik zal zelfs nog eerder Israël steunen tot in de dood als dit achterlijke linksstemmende kutland.
Hoewel ik persoonlijk volledig achter Israël sta en een aantal mensen ken, voor wie ik diepe bewondering heb, die dag in en dag uit hun leven in de weegschaal zetten voor Israël zowel in de IDF als anders kan ik niet met je meegaan als je zegt dit land, dit volk en nageslacht in weze de rug toe te keren. Of ik moet je woorden nu verkeerd begrepen hebben.
Nederland bevind zich een situatie waarin het volk door de heersende kliek uitverkocht is dreigt tenonder te gaan in een moslim en neo-Eruropees moeras. Op zo'n moment is het noodzakelijk juist met alle kracht achter het volk te staan en voor haar overleven te strijden. Netzo als de Israëliërs waaraan ik refereerde dat voor hun land en volk doen.
En nu je het er toch over hebt! Israël zal over 100 misschien wel 1000 jaar? nog bestaan
Als het aan mij ligt dan is dat inderdaad het geval,
of je datzelfde ook kunt zeggen over dit achterlijke land en alles wat daar omheen zit is nog maar zeer de vraag
Indien we ons niet met alle macht voor het overleven van de autochtone Europeaan inzetten en het toestaan dat de islamisering doorgaat dan is het inderdaad maar de vraag. Echter alles kan mogelijk voorkomen worden als we onverdeeld de strijd aangaan en ons volledig focussen op ons volk en vaderland.
FvdV
19 augustus 2008, 01:14
Indien we ons niet met alle macht voor het overleven van de autochtone Europeaan inzetten en het toestaan dat de islamisering doorgaat dan is het inderdaad maar de vraag. Echter alles kan mogelijk voorkomen worden als we onverdeeld de strijd aangaan en ons volledig focussen op ons volk en vaderland.
JP dit land en alles wat daar omheen zit gaat de laatste fase in van zijn zelfvernietiging.
Alles wat ik dagelijks zie en hoor bevestigd dit gegeven, mijn laatste hoop is de PVV en de aankomende verkiezingen of wellicht een opstandige generaal die het niet meer pikt maar het volk kennende houdt ik mijn hart vast en koester weinig hoop, de eenheid die een land als Israël heeft ontbreekt hier in alle getalen, daarom zal Israël wel overleven en wij niet omdat hier geen eenheid is en iedereen alles over zich heen laat gaan.
Ziek zijn ze hier.
jpmante
19 augustus 2008, 02:34
JP dit land en alles wat daar omheen zit gaat de laatste fase in van zijn zelfvernietiging.
Dit is zeer waar de vraag alleen is hoe dit komt en welke conclusies we hieruit moeten trekken.
Alles wat ik dagelijks zie en hoor bevestigd dit gegeven, mijn laatste hoop is de PVV en de aankomende verkiezingen of wellicht een opstandige generaal die het niet meer pikt maar het volk kennende houdt ik mijn hart vast en koester weinig hoop, de eenheid die een land als Israël heeft ontbreekt hier in alle getalen, daarom zal Israël wel overleven en wij niet omdat hier geen eenheid is en iedereen alles over zich heen laat gaan.
Ja het volk doet niets en is ernstig verzwakt, daar hebben we zo onze ervaring mee opgedaan in sioe/sin verband. Ook SIN is opgeheven vanuit een gevoel van wanhoop. Maar ik wens me daar niet bij neer te leggen en blijf staan voor het volk, de volksnatie en het nageslacht. Ik begrijp heel goed wat je zegt, ik moet eerlijk zijn ik was net nogal verbolgen echter ik zie vanuit welk perspectief je sprak.
Waar liggen de oorzaken, allereerst is er natuurlijk de linkse propaganda en haar nadruk op het weg-met-ons-isme waardoor het volk zich heeft laten verblinden, haar identiteit laten ontnemen. Echter dat is niet het hele verhaal een belangrijke zoniet de belangrijkste factor is dat naast de vernietiging van haar identiteit is het volk ook, en dit in toenemende mate, onderhavig aan een doelbewuste ondermijning van haar homogeniteit.
Ik heb dat eens in een bijdrage, weet niet precies meer welke, een doelbewuste etnocide, genocide en toegepaste eugenese genoemd. Het gevolg is dat het volk lamgeslagen is en verslaafd geraakt aan brood en hersenloze spelen. Nee dat dwingt geen respect af en doet je soms denken de hele zaak de rug toe te keren.
Waaarom is Israël een betrekkelijke éénheid, ik relativeer dit enizins daar ook daar krachten zijn die het land en volk in gevaar brengen. De reden is dat het volk grotendeels homogeen is en vaderlands en volksliefde daar geen scheldwoorden zijn. Terwijl als je hier dit soort geluiden laat horen je onmiddelijk als een verwerpelijk rechts-extreem beest weggezet wordt en op vervolging mag rekenen.
We moeten dus constateren dat éénheid, eigenheid, zelfrespect en vaderlandsliefde de pilaren vormen voor het overleven als een volk en/of volksnatie. Zoals ook reeds eerder besproken heeft de geschiedenis dit in voldoende mate aangetoond een volk/beschaving die haar homogeniteit verliest gaat noodzakelijkerwijze tenonder. Daar de homogeniteit niet gemakkelijk op korte termijn te herstellen is moeten we ons op éénheid en zelfrespect richten. Re-focussen op het directe volksbelang en ons niet laten leiden en/of gebruiken voor andermans belangen.
Eerder in deze daad schreef ik "...Want laten we nu wel zijn, en wederom o.a. verwijzende naar Turkije en de verradelijke oorlog tegen Servië, wat doet de VS tegen de islamisering en de teloorgang van de autochtone volkeren van Europa. Helemaal niet het promoot het enkel..." en "...Tenslotte is het dan geen teken aan de wand dat uitgerekend de VS zo pushed om Turkije de unie binnen te loodsen, is het geen teken aan de wand dat onder aanvoering van de VS de Serven, die wel streden tegen de oprukkende Islam, ten faveure van de Albanese en Kosovaarse moslims (die daar een grote vijfde collone middel de baarmoeder hebben weten te vestigen) op schandalige wijze verraden zijn..." hetgeen mijnsinziens toch niet ontkend kan worden en toch wel aanleiding tot enige heroverweging vormt.
Leg mij uit hoe het aangehaalde als belangeloze steun aan het voortbestaan van de Europese volkeren kan worden uitgelegt.
Ons belang ligt enkel in de overleving van ons volk in ons eigen land, daarin kunnen we samenwerken met andere volksnaties die onder dezelfde bedreiging leven, maar samenwerking is goed zolang geen werken voor wordt. Je weet wat ik zeggen wil, maar in een uitverkocht land mag dit niet gezegt worden.
Ziek zijn ze hier.
Laat ik zeggen ziek gemaakt.
papajohnny44
19 augustus 2008, 06:00
Ziek zijn ze hier.
Overschot van gelijk,er zijn in dit land nog te weinig aanhangers.
M.i durven of zijn ze bang,de realiteit onder ogen te zien,sterker nog niet willen zien!!!
Ik kan je frustatie begrijpen over wat Israel betrefd,wat is dat toch met die Joden,waarom worden ze zo hard gehaat???is mij niet helemaal duidelijk!!
Alles gaat goed zeggen de heren van Den Haag dan nou nounope nope
Mvg Georges
papajohnny44
19 augustus 2008, 06:06
bij een echte derde wereldoorlog kunnen wij even snel afrekenen met het islam gespuis in heel europa. zo een oorlogstoestand heeft dus grote voordelen. preventief interneren van alle woestijnratten is dan noodzakelijk, om kans op terroristische aanslagen te verkleinen.
dewanand
Helemaal mee eens,is dat probleem al van de baan.banana banana
Johnnie
19 augustus 2008, 09:12
Hopelijk zal Putin na Georgië West-Europa van de Amerikanen bevrijden
Muriel Muyres 18 augustus 2008
Als we de linkse media moeten geloven lijden we onder het juk van Bush en de Amerikanen. Waarom wordt er nu niet om onze bevrijding geschreeuwd? Waar is Maarten van Rossum op TV om de VS te veroordelen? Waar zijn de anti-Amerika reflexen gebleven nu de Russen lijken op te stomen?
Ik schrijf dit omdat ik in mijn omgeving de strategische vraag aan iemand stelde: ‘als de VS nu tegenover de Russen komen te staan, wie kies jij dan?’
Het antwoord daarop was dat het inderdaad een relevante vraag was geworden en verder dat hij voor de Russen zou kiezen. Er lopen er dus rond die achter de Russen gaan staan, dat u er alvast rekening mee houdt.
De VS heeft de wereld eerder bevrijd van kolonialisme, slavernij, fascisme, imperialisme en het communisme. Nu verdedigt Amerika de democratie tegen feodaal denken en gewelddadige maniakken als Putin en dan zijn er blijkbaar toch lieden die voor de zoveelste keer in de geschiedenis de fout in gaan.
Europa is dermate in chaos en verzwakt dat we onszelf in de positie hebben gebracht dat we gedwongen kunnen worden tot deze keuze. Medvedev stelde de VS al de keus: of wij of Georgië. Het wordt pas leuk als die keuze aan Europa wordt voorgelegd. Merkel is al aan het wankelen. Mijn inziens wordt er nu al met Europa gespeeld als een kat speelt met een muis. Het politieke gros denkt nog steeds dat alle welvaart en ontwikkeling hier in Nederland ontspringt en dat ze in de rest van de wereld achterlijk zijn.
NOS journaal: Saakashvili heeft een alternatief voor nagelbijten, hij kauwt op zijn stropdas. Het is zelfs een hit op Youtube en een Russische professor geeft aan dat het een teken is van zwakte en onzekerheid. Nee linkse Laroes, wellicht dat Saakashvilli op zijn stropdas bijt omdat heel Georgië ondersteboven is geploegd en binnenste buiten gekeerd, alleen maar om het Westen te pesten. Misschien dat de ouders en familie van cameraman Storimans nu ook op hun nagels zitten te bijten, wordt een filmpje daarvan dan ook een hit op het NOS journaal?
Eerder heb ik al aangegeven dat Rusland nu de druk op Ukraine en Polen zal vergroten dat is al gebeurd en raketten zijn in Ossetie geplaatst. Troepenterugtrekking heeft nog niet plaatsgevonden.
14 dagen geleden wisten we (Main Stream Media) nog niet dat Rusland Europa voor paal had gezet. Nu weten we het wel. We (Main Stream Media) dachten nog dat Bush het gevaar was voor de wereld, maar het blijkt Putin te zijn. Daar staat tegenover dat als we er politiek iets van zeggen we deze herfst al geen Russisch gas meer krijgen. Hoewel, bij de hele affaire geldt natuurlijk dat bij een dalende olieprijs dit spel weer eindigt.
De VS verdedigen in mijn ogen de democratie. Volgens de filosoof Popper en met hem ben ik het eens, mag je de democratie verdedigen, desnoods met geweld.
Het is daadwerkelijk zo dat de VS de democratie aan het verdedigen is en Europa doet niets anders dan schamperen over die acties van Amerika. Uit een utopische gedachte verwachten we dat alles vanzelf weer goed komt. Iets van als we de dictators in het Midden-Oosten met rust laten komt er vanzelf democratie en vrede. Daarmee laten we zeer ondemocratisch gedrag toe. Onder andere het onderdrukken van vrouwen en feodale stelsels, daden die gericht zijn tegen het Europese modernisme. Eerst klieren over acties van Amerika en accepteren dat de Russen Georgië omploegen en dan Ed van Tijn het spotje van giro 999 laten inspreken voor de vluchtelingen in Georgië, ter profilering van het linkse gedachtegoed en het alles verhullende sociale gezicht. Vrijheid en democratie zijn de verliezer.
Als we nu zouden moeten kiezen tussen de Russen en de Amerikanen, koos ik voor de Amerikanen. Zij hebben mij meer vrijheid te bieden.
De mentaliteitsomslag ligt voor het oprapen.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6767
Het zal mij altijd een raadsel blijven waarom de europeanen zo weg zijn van het gedachtegoed van een hitler,stalin,islam,putin enz.Schijnbaar kunnen ze niet zonder een dictatuur die hun vertelt hoe te leven,schrijven en te denken.at your service
Johnnie
19 augustus 2008, 09:20
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres ik zal Israël steunen tot in de dood als het moet, sterker nog! ik zal zelfs nog eerder Israël steunen tot in de dood als dit achterlijke linksstemmende kutland. En nu je het er toch over hebt! Israël zal over 100 misschien wel 1000 jaar? nog bestaan ..of je datzelfde ook kunt zeggen over dit achterlijke land en alles wat daar omheen zit is nog maar zeer de vraag mijn beste en met dit 'doordenkertje' besluit ik mijn betoog. at your service
Ik kan niets anders dan bewondering hebben voor circa 8 miljoen Israeliers, die het hele midden-oosten in bedwang houden.Zet dat eens af tegen de islamisering van nederland in pakweg 35 jaar,en je kan al op je vingers uitrekenen wie de overlevers zullen zijn.at your service
Johnnie
19 augustus 2008, 09:47
Dit is zeer waar de vraag alleen is hoe dit komt en welke conclusies we hieruit moeten trekken.
Ja het volk doet niets en is ernstig verzwakt, daar hebben we zo onze ervaring mee opgedaan in sioe/sin verband. Ook SIN is opgeheven vanuit een gevoel van wanhoop. Maar ik wens me daar niet bij neer te leggen en blijf staan voor het volk, de volksnatie en het nageslacht. Ik begrijp heel goed wat je zegt, ik moet eerlijk zijn ik was net nogal verbolgen echter ik zie vanuit welk perspectief je sprak.
Waar liggen de oorzaken, allereerst is er natuurlijk de linkse propaganda en haar nadruk op het weg-met-ons-isme waardoor het volk zich heeft laten verblinden, haar identiteit laten ontnemen. Echter dat is niet het hele verhaal een belangrijke zoniet de belangrijkste factor is dat naast de vernietiging van haar identiteit is het volk ook, en dit in toenemende mate, onderhavig aan een doelbewuste ondermijning van haar homogeniteit.
Ik heb dat eens in een bijdrage, weet niet precies meer welke, een doelbewuste etnocide, genocide en toegepaste eugenese genoemd. Het gevolg is dat het volk lamgeslagen is en verslaafd geraakt aan brood en hersenloze spelen. Nee dat dwingt geen respect af en doet je soms denken de hele zaak de rug toe te keren.
Waaarom is Israël een betrekkelijke éénheid, ik relativeer dit enizins daar ook daar krachten zijn die het land en volk in gevaar brengen. De reden is dat het volk grotendeels homogeen is en vaderlands en volksliefde daar geen scheldwoorden zijn. Terwijl als je hier dit soort geluiden laat horen je onmiddelijk als een verwerpelijk rechts-extreem beest weggezet wordt en op vervolging mag rekenen.
We moeten dus constateren dat éénheid, eigenheid, zelfrespect en vaderlandsliefde de pilaren vormen voor het overleven als een volk en/of volksnatie. Zoals ook reeds eerder besproken heeft de geschiedenis dit in voldoende mate aangetoond een volk/beschaving die haar homogeniteit verliest gaat noodzakelijkerwijze tenonder. Daar de homogeniteit niet gemakkelijk op korte termijn te herstellen is moeten we ons op éénheid en zelfrespect richten. Re-focussen op het directe volksbelang en ons niet laten leiden en/of gebruiken voor andermans belangen.
Eerder in deze daad schreef ik "...Want laten we nu wel zijn, en wederom o.a. verwijzende naar Turkije en de verradelijke oorlog tegen Servië, wat doet de VS tegen de islamisering en de teloorgang van de autochtone volkeren van Europa. Helemaal niet het promoot het enkel..." en "...Tenslotte is het dan geen teken aan de wand dat uitgerekend de VS zo pushed om Turkije de unie binnen te loodsen, is het geen teken aan de wand dat onder aanvoering van de VS de Serven, die wel streden tegen de oprukkende Islam, ten faveure van de Albanese en Kosovaarse moslims (die daar een grote vijfde collone middel de baarmoeder hebben weten te vestigen) op schandalige wijze verraden zijn..." hetgeen mijnsinziens toch niet ontkend kan worden en toch wel aanleiding tot enige heroverweging vormt.
Leg mij uit hoe het aangehaalde als belangeloze steun aan het voortbestaan van de Europese volkeren kan worden uitgelegt.
Ons belang ligt enkel in de overleving van ons volk in ons eigen land, daarin kunnen we samenwerken met andere volksnaties die onder dezelfde bedreiging leven, maar samenwerking is goed zolang geen werken voor wordt. Je weet wat ik zeggen wil, maar in een uitverkocht land mag dit niet gezegt worden.
Laat ik zeggen ziek gemaakt.
Servie had de pech dat tijdens de balkanoorlog een democraat,president van de VS was.Had toendertijd de VS een republikein als president gehad,was het heel anders gelopen.Toen carter(democraat) president van de VS was,bakte Amerika er ook niet veel van.
Je kan jezelf ook afvragen waarom de russen hun broeders uit Servie niet hielpen,tijdens de balkanoorlog en de navo bombardementen.Mij is er in ieder geval niks van bekend,bij jou wel?
De islamisering van europa kan nooit de schuld van de VS zijn,maar hebben de europeanen aan hun eigen te danken.Vergeet niet dat europa nogal wat kolonies in het midden-oosten hadden,en altijd hun voormalige kolonies hebben gesteund met de wapenhandel,oliehandel enz.Hetzelfde telt overings ook voor de voormalige kolonies in Afrika.Nogmaals,dat europa word overspoeld met de voormalige kolonies van europeese landen,kan nooit de schuld van de VS zijn.
at your service
mercator
19 augustus 2008, 09:57
Als we nu zouden moeten kiezen tussen de Russen en de Amerikanen, koos ik voor de Amerikanen. Zij hebben mij meer vrijheid te bieden.
Dat mag je dan eens in Belgrado gaan uitleggen. Een stad in het hart van Europa in 1999 gedeeltelijk platgelegd door Amerikaanse bommen. De juiste aantallen doden in Joegoslavië in dat jaar zijn we nooit te weten gekomen. Vergeet ook niet dat er in de 2de Wereldoorlog vele malen meer Europese burgerslachtoffers zijn gevallen door Amerikaanse bommen dan door Russische en Duitse te samen. Of waren de Duitsers geen Europeanen?
En nu ligt heel Europa vol met Amerikaanse kernwapens. Tegen wie zijn die eigenlijk bedoeld?En nu willen de VS ons opzadelen met achterlijk Turkije, hop ineens 80 miljoen Moslims erbij.
Ik zie hier op het forum dat er nogal gemakkelijk van uit wordt gegaan dat "VS en Israel zijn de goeien, tegen Moslims en Russen de slechten".
Maar het zit echt wel wat anders in elkaar hoor, de VS en de moslims zijn in feite objectieve bondgenoten als het erop aan komt Europa zwak en verdeeld te houden.
Voor wat de Russen nu gedaan hebben in Georgië verdienen ze alleen maar lof en respect, ze zijn verdorie hun eigen bevolking die daar werd vervolgd ter hulp gekomen, zoals elke regering dat zou moeten doen voor de eigen mensen. Zoals wij Milosevic hadden moeten helpen om de Moslims uit de Servische provincie te schoppen, inderdaad. Maar daar onze regeringen dan weer te verblind en te laf voor.
mercator
19 augustus 2008, 10:04
Servie had de pech dat tijdens de balkanoorlog een democraat,president van de VS was.Had toendertijd de VS een republikein als president gehad,was het heel anders gelopen.Toen carter(democraat) president van de VS was,bakte Amerika er ook niet veel van.
Je kan jezelf ook afvragen waarom de russen hun broeders uit Servie niet hielpen,tijdens de balkanoorlog en de navo bombardementen.Mij is er in ieder geval niks van bekend,bij jou wel?
De islamisering van europa kan nooit de schuld van de VS zijn,maar hebben de europeanen aan hun eigen te danken.Vergeet niet dat europa nogal wat kolonies in het midden-oosten hadden,en altijd hun voormalige kolonies hebben gesteund met de wapenhandel,oliehandel enz.Hetzelfde telt overings ook voor de voormalige kolonies in Afrika.Nogmaals,dat europa word overspoeld met de voormalige kolonies van europeese landen,kan nooit de schuld van de VS zijn.
Hoe bedoel je, "met een republikein was het anders gelopen"? Dat zou geen enkel verschil hebben gemaakt, de buitenlandse politiek van de VS wordt niet beïnvloed door de één of andere sexverslaafde of juist godsdienstwaanzinnige Hollywood acteur die daar in het Witte Huis zit.
Het Rusland van toen was een ontwikkelingsland, niet in staat tot enig ingrijpen. Het is nu wel even anders, kijk maar naar de situatie in Georgië nu.
Natuurlijk is het in de eerste plaats onze eigen schuld dat we overspoeld worden door een moslimplaag, zijn de VS niet verantwoordelijk voor. Maar laten we het zo houden en bijv. niet toelaten dat de VS Turkije de EU binnen loodst omdat dat haar strategische belangen dient.
Johnnie
19 augustus 2008, 11:02
Dat mag je dan eens in Belgrado gaan uitleggen. Een stad in het hart van Europa in 1999 gedeeltelijk platgelegd door Amerikaanse bommen. De juiste aantallen doden in Joegoslavië in dat jaar zijn we nooit te weten gekomen. Vergeet ook niet dat er in de 2de Wereldoorlog vele malen meer Europese burgerslachtoffers zijn gevallen door Amerikaanse bommen dan door Russische en Duitse te samen. Of waren de Duitsers geen Europeanen?
En nu ligt heel Europa vol met Amerikaanse kernwapens. Tegen wie zijn die eigenlijk bedoeld?En nu willen de VS ons opzadelen met achterlijk Turkije, hop ineens 80 miljoen Moslims erbij.
Ik zie hier op het forum dat er nogal gemakkelijk van uit wordt gegaan dat "VS en Israel zijn de goeien, tegen Moslims en Russen de slechten".
Maar het zit echt wel wat anders in elkaar hoor, de VS en de moslims zijn in feite objectieve bondgenoten als het erop aan komt Europa zwak en verdeeld te houden.
Voor wat de Russen nu gedaan hebben in Georgië verdienen ze alleen maar lof en respect, ze zijn verdorie hun eigen bevolking die daar werd vervolgd ter hulp gekomen, zoals elke regering dat zou moeten doen voor de eigen mensen. Zoals wij Milosevic hadden moeten helpen om de Moslims uit de Servische provincie te schoppen, inderdaad. Maar daar onze regeringen dan weer te verblind en te laf voor.
Bij mij weten hebben op 11-9-1941,de nazi,s,in hun hoogmoedswaanzin,de oorlog verklaard aan de VS.In 1945 hebben de Amerikanen het verwoeste europa weer helpen opbouwen met hun marshal-plan.Tijdens de 2de wereldoorlog hebben de Amerikanen zelfs nog de Russen geholpen met het bevoorraden van hun leger,via de moermanksroute.We hebben het aan de Amerikanen te danken gehad,dat na 1945 de rest van europa niet werd bezet door stalin en zijn vriendjes.In 1945 hebben de VS ingegrepen in landen als Italie,Griekenland,om ervoor te zorgen dat die landen niet onder het communisme vielen.
Ook ik wil turkije helemaal niet bij de eu hebben,en de meeste europeese burgers willen het ook niet.Schijnbaar denken de leiders van de eu landen daar anders over,want het is ook niet voor niets dat er maar 3 referendums zijn gehouden over de eu grondwet.Frankrijk en Nederland in 2005,en Ierland in 2008.Frankrijk en Nederland zijn al overstag,en ik vrees dat de dappere Ieren binnenkort ook de lul zullen zijn.
Voor mij is Milosevic de vrijheidsstrijder van de balkan.Een moedige man die het opnam tegen de moslims,en opkwam voor zijn Serviers die overal verspreid in het voormalige Joegoslavie zaten.Niet enkel de democraat clinton heeft toen een smerig spelletje gespeeld,maar andere europeese landen hebben ook zo hun smerige spelletjes gespeeld,om Servie eronder te krijgen.Ik zeg met nadruk de democraat clinton,want ik blijf erbij dat het met een republikeinse president het nooit zover gekomen was.Zie bijv de halfslachtige houding van clinton ten opzichte van al Quida in de jaren 90.
at your service
jpmante
19 augustus 2008, 13:30
Bij mij weten hebben op 11-9-1941,de nazi,s,in hun hoogmoedswaanzin,de oorlog verklaard aan de VS.In 1945 hebben de Amerikanen het verwoeste europa weer helpen opbouwen met hun marshal-plan.
Het is juist dat de VS na enig aarzelen, (De Brits/Franse oorlogverklaring was van1939 en volgde op de nazi aanval op Polen) In 1939 gaf Hitler het bevel Polen binnen te vallen), er was eerst een aanleiding nodig te weten de Japanse aanval op Pearl Harbor (7 december 1941) en de daarop volgende nazi oorlogsverklaring van 11-9-1941 (zou m.b.t. Pearl Harbor nog wel wat meer kunnen zeggen maar dat zou nu te ver voeren), met een ongelovelijke inzet de oorlog ingestapt is en dat het marshalplan Europa weer op de been geholpen heeft.
Tijdens de 2de wereldoorlog hebben de Amerikanen zelfs nog de Russen geholpen met het bevoorraden van hun leger,via de moermanksroute.
Dat klopt echter dit was een tactische noodzakelijkheid, ik zou daar niet teveel aan ophangen, en overigens ik kan mij Paton's woede over het feit dat er toen niet metteen doorgepakt is nog goed voor de geest halen. (uit de geschiedenis dan want zo oud ben ik nu ook weer niet)
We hebben het aan de Amerikanen te danken gehad,dat na 1945 de rest van europa niet werd bezet door stalin en zijn vriendjes.In 1945 hebben de VS ingegrepen in landen als Italie,Griekenland,om ervoor te zorgen dat die landen niet onder het communisme vielen.
Ik zal en wil dit zeker niet ontkennen.
Ook ik wil turkije helemaal niet bij de eu hebben,en de meeste europeese burgers willen het ook niet.Schijnbaar denken de leiders van de eu landen daar anders over,want het is ook niet voor niets dat er maar 3 referendums zijn gehouden over de eu grondwet.Frankrijk en Nederland in 2005,en Ierland in 2008.Frankrijk en Nederland zijn al overstag,en ik vrees dat de dappere Ieren binnenkort ook de lul zullen zijn.
Het is zeer juist dat Europa/Eurabië zich in het kader van olie voor immigratie, waar geen hond het verder over heeft ook de VS niet, feitelijk de eigen strot doorgesneden hebben en dit tenkoste van de eigen volkeren. Echter dit is natuurlijk geen antwoord op het het zeer sterke aandringen van de VS Turkije in de EU toe te laten. Ik zie ook bepaaldelijke geen VS steun voor de Ieren en welk Europees volk dat zich tegen Lissabon en de verdergaande Islamisering. In tegendeel eigelijk. Hoe verklaart u dit?
Voor mij is Milosevic de vrijheidsstrijder van de balkan.Een moedige man die het opnam tegen de moslims,en opkwam voor zijn Serviers die overal verspreid in het voormalige Joegoslavie zaten.Niet enkel de democraat clinton heeft toen een smerig spelletje gespeeld,maar andere europeese landen hebben ook zo hun smerige spelletjes gespeeld,om Servie eronder te krijgen.Ik zeg met nadruk de democraat clinton,want ik blijf erbij dat het met een republikeinse president het nooit zover gekomen was.Zie bijv de halfslachtige houding van clinton ten opzichte van al Quida in de jaren 90.
at your service
Dat Milosovic een moedige vrijheidstrijder is daar ben ik geheel met u eens dat Servië als enige de moed had zich tegen het islam imperialisme te verzetten maakt het allemaal des te erger en ik schaam me persoonlijk voor elke bom en elke kogel die op de Serven broeders afgeschoten is. U zegt dat deze schanddaad enkel en alleen op het konto van de democrate Bill F...... Clinton komt maar dat is natuurlijk een grote onzin daar het Bush was die als één van de eersten die de illegale onafhankelijkheidsverklaring van Kosovo erkend heeft.
De gedachte dat een Republican zich tegenover Servie anders opgesteld zou hebben is echt een illussie en rijmt ook niet met de door de republican Bush gevoerde campagne m.b.t. de teotredeing van Turkije. Het prbleem in de States is dat er in feite maar één partij bestaat te weten the demopublican party en op essentiële punten geen bal uitmaakt welke talkinghead er in The Whitehouse zit. Persoonlijk ben ik een constitutionalist daar de Amerikaanse grondwet van 1776 één van de beste als niet de beste grondwet ooit is, echter deze is reeds lang een flauw aftreksel van zichzelf geworden. De enige kandidaat, Ron Paul, die zich volledig op de grondwet van 1776 baseerde was binnen de demopublican context bij definitie kansloos.
jpmante
19 augustus 2008, 13:39
Sorry ik heb hier net al op deze geantwoord voordat ik uw antwoord aan mij gezien hadat your service
Rusland heeft zich in VN verband zeer duidlijk uitgesproken echter een direct militair ingrijpen was onvermijdelijk op een derde wereldoorlog uitgelopen.
Ja ik heb daar ook al op gereageerd en hoewel ik het geheel met u eens ben dat Europa zelf schuldig is moet er op gewezen worden dat de VS, en dit ook gedurende de periode Bush (erkenning van de illegale staat Kosovo en de campagne voor toetreding van Turkije), de islamisring van Europa geen strootje in de weg legt en het zelfs verder aanmoedigt.
mercator
19 augustus 2008, 13:44
Het is juist dat de VS na enig aarzelen, (De Brits/Franse oorlogverklaring was van1939 en volgde op de nazi aanval op Polen) In 1939 gaf Hitler het bevel Polen binnen te vallen), er was eerst een aanleiding nodig te weten de Japanse aanval op Pearl Harbor (7 december 1941) en de daarop volgende nazi oorlogsverklaring van 11-9-1941 (zou m.b.t. Pearl Harbor nog wel wat meer kunnen zeggen maar dat zou nu te ver voeren), met een ongelovelijke inzet de oorlog ingestapt is en dat het marshalplan Europa weer op de been geholpen heeft.
Ja, maar dat was natuurlijk ingegeven door geo-politieke en economische motieven. De oorlog in Europa was een godsgeschenk voor de Amerikaanse economie die zware klappen had gekregen in de 30er jaren. Zoals ik al s geschreven heb hier mocht die oorlog wbt de VS hier nog rustig 20 jaar of wat duren, vandaar ook dat zowel de Russen als de Duitsers bestellingen konden plaatsen bij de Amerikaanse industrie. Een bedrijf als GM werkte heel de oorlog gewoon door op Europees grondgebied. Vergeet ook niet dat D-Day volle 3 jaar na de Duitse oorlogsverklaring was ! Het was pas toen men in de VS inzag dat de Russen het wel s alleen zouden kunnen gaan klaren dat ze zich spoedden om daar een stokje voor te steken. Of dat nu een goede zaak was of niet, laat ik helemaal in het midden, maar feit is dat het alom verspreide idee dat de VS ons kwamen "bevrijden van die lelijke Nazi's" absoluut een mythe is.
Hoe dan ook zitten wij nu met een chronische Amerikaanse militaire aanwezigheid opgescheept in Europa, een erfenis waar we niet zo maar van verlost zullen raken. Dat dat wapenarsenaal bedoeld is om TEGEN ons gebruikt te worden hebben de gebeurtenissen van 1999 bewezen.
FvdV
19 augustus 2008, 14:10
Ik kan niets anders dan bewondering hebben voor circa 8 miljoen Israeliers, die het hele midden-oosten in bedwang houden.Zet dat eens af tegen de islamisering van nederland in pakweg 35 jaar,en je kan al op je vingers uitrekenen wie de overlevers zullen zijn.at your service
Israël is een paradijs in een enorme kale moslimhel
Israël is van midden tot rechts, nooit links!
Israël is kapitalistisch
Israël is een ware democratie waarbij Nederland in zijn totaliteit verbleekt
Israël is een eenheid
Israël is alles wat wij niet zijn
Israël is dapper wat zwaar opweegt tegen de lafheid hier
Het Joodse volk heeft door de eeuwen heen zoveel ellende meegemaakt en des ondanks gaat men sterk en positief verder.
Voor zo'n volk kun je alleen maar bewondering voor hebben. at your service
FvdV
19 augustus 2008, 14:23
het alom verspreide idee dat de VS ons kwamen "bevrijden van die lelijke Nazi's" absoluut een mythe is.
Hoe dan ook zitten wij nu met een chronische Amerikaanse militaire aanwezigheid opgescheept in Europa, een erfenis waar we niet zo maar van verlost zullen raken. Dat dat wapenarsenaal bedoeld is om TEGEN ons gebruikt te worden hebben de gebeurtenissen van 1999 bewezen.
Dus je zegt eigenlijk de VS offerde duizenden manschappen op tegen Hitler om Europa te bezetten? dat geloof je toch werkelijk zelf niet he?
De Amerikanen zijn gekomen omdat vooral grote broeder England 'die in oorlog was met Hitler-Duitsland' daarom vroeg.
Dat de Amerikanen daar ook profijt uithaalde d.m.v. het Marshall plan lijkt mij niet meer dan zwaar terecht, men offerde hun soldaten voor onze vrijheid op.
Met het wapenarssenaal van de VS 'wat overigens grotendeels alweer ontmanteld is door het SALT 2 verdrag' voel ik me hier veilig, het feit dat we deze wapens hier hard nodig hebben bewijst de agressie van de Russen op dit moment wel weer.
mercator
19 augustus 2008, 14:49
Dus je zegt eigenlijk de VS offerde duizenden manschappen op tegen Hitler om Europa te bezetten? dat geloof je toch werkelijk zelf niet he?
Met het wapenarssenaal van de VS 'wat overigens grotendeels alweer ontmanteld is door het SALT 2 verdrag' voel ik me hier veilig, het feit dat we deze wapens hier hard nodig hebben bewijst de agressie van de Russen op dit moment wel weer.
Die Amerikaanse bezetting van Europa was alleszins het eindresultaat. En nogmaals, je hoort MIJ niet zeggen dat we beter af waren geweest onder de Russen, maar dat het Pentagon toen zou gedacht hebben "we moeten die arme Europeanen toch s dringend gaan verlossen van die lelijke Duitsers!), neen, dàt geloof ik idd niet.
Ik vind het tegenstrijdig in je argumentatie dat je enerzijds de acties van Milosevic goedkeurt, maar nu die van Putin afkeurt, terwijl het toch vergelijkbare situaties zijn? Stel dat wij Vlamingen de Nederlanders die bij ons wonen zouden gaan vervolgen en terroriseren zou je het dan ook niet normaal vinden dat je eigen regering die mensen zou ter hulp komen?
mercator
19 augustus 2008, 14:56
Israël is een paradijs in een enorme kale moslimhel
Israël is van midden tot rechts, nooit links!
Israël is kapitalistisch
Israël is een ware democratie waarbij Nederland in zijn totaliteit verbleekt
Israël is een eenheid
Israël is alles wat wij niet zijn
Israël is dapper wat zwaar opweegt tegen de lafheid hier
Het Joodse volk heeft door de eeuwen heen zoveel ellende meegemaakt en des ondanks gaat men sterk en positief verder.
Voor zo'n volk kun je alleen maar bewondering voor hebben. at your service
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom er in Nederland zo'n afgodendienst is voor alles wat met Israel en Joden te maken heeft. Misschien een collectief en historisch schuldgevoel van 60 jaar geleden, ik weet het niet. Ik stel alleszins vast dat de Holocaust-industrie nergens zo goed draait als in Nederland, in Vlaanderen is dat gelukkig een stuk minder. Verder stel ik mij de vraag op welke manier Israël ons Europeanen kan helpen om onze Moslim-plaag hier en nu in te dijken. Ik zie voor ons geen enkel nut in een Israëlische militaire overwinning op Iran bijv.
Wat betreft obscurantistische ideologie en godsdienstwaanzin zijn de Joodse "Heilige Boeken" alleszins geen haar beter dan de Koran.
FvdV
19 augustus 2008, 15:06
Die Amerikaanse bezetting van Europa was alleszins het eindresultaat. En nogmaals, je hoort MIJ niet zeggen dat we beter af waren geweest onder de Russen, maar dat het Pentagon toen zou gedacht hebben "we moeten die arme Europeanen toch s dringend gaan verlossen van die lelijke Duitsers!), neen, dàt geloof ik idd niet.
Het was mede dank de bezetting van Rusland in Oost-Europa dat Amerika in west-Europa verbleef, waren de Russen terug naar huis gegaan dan waren de Amerikanen ook vertrokken. dat zijn de zaken in de juiste proporties.
Ik vind het tegenstrijdig in je argumentatie dat je enerzijds de acties van Milosevic goedkeurt, maar nu die van Putin afkeurt, terwijl het toch vergelijkbare situaties zijn? Stel dat wij Vlamingen de Nederlanders die bij ons wonen zouden gaan vervolgen en terroriseren zou je het dan ook niet normaal vinden dat je eigen regering die mensen zou ter hulp komen?
Ik zie de overeenkomsten niet tussen Milosevic die voor zijn Servische volk opkwam en de Russen die een bezettings politiek sq dictatuur op na houden in andermans land. Los daarvan is Rusland bezig het westen incl. Israël uit te dagen, iedereen die het ziet behalve jij?
mercator
19 augustus 2008, 15:15
Het was mede dank de bezetting van Rusland in Oost-Europa dat Amerika in west-Europa verbleef, waren de Russen terug naar huis gegaan dan waren de Amerikanen ook vertrokken. dat zijn de zaken in de juiste proporties.
Ik zie de overeenkomsten niet tussen Milosevic die voor zijn Servische volk opkwam en de Russen die een bezettings politiek sq dictatuur op na houden in andermans land. Los daarvan is Rusland bezig het westen incl. Israël uit te dagen, iedereen die het ziet behalve jij?
Wel, vanaf 1989 zakten alle communistische regimes in een paar jaar in, was het gedaan met de "Rode Dreiging", en zijn de Amerikanen toen vertrokken uit Europa? Neen dus, ze zitten er nog, nu 20 jaar later!
Welk ander land houden de Russen dan bezet? Georgië zeer zeker niet, daar worden de Russische inwoners juist vervolgd door de Georgiers. En verder zijn Putin en Medvedev op een totaal democratische manier verkozen, dus zie ik niet in hoe je van een dictatuur kan spreken in het huidige Rusland. Je moet daar echt s naar toe gaan, kan ik je aanbevelen, je zal merken dat Rusland vele malen meer Europees is dan de VS !
FvdV
19 augustus 2008, 15:21
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom er in Nederland zo'n afgodendienst is voor alles wat met Israel en Joden te maken heeft. Misschien een collectief en historisch schuldgevoel van 60 jaar geleden, ik weet het niet. Ik stel alleszins vast dat de Holocaust-industrie nergens zo goed draait als in Nederland, in Vlaanderen is dat gelukkig een stuk minder. Verder stel ik mij de vraag op welke manier Israël ons Europeanen kan helpen om onze Moslim-plaag hier en nu in te dijken. Ik zie voor ons geen enkel nut in een Israëlische militaire overwinning op Iran bijv.
Wat betreft obscurantistische ideologie en godsdienstwaanzin zijn de Joodse "Heilige Boeken" alleszins geen haar beter dan de Koran.
Ik voel me absoluut niet schuldig tegenover het Joodse volk in alles wat hun is aangedaan, waarom ook bestond toen niet? Schaamte misschien omdat we het zover hebben laten komen ja en hoe ver we hier bereid zijn om het weer te laten gebeuren, ja daar schaam ik me voor!
Termen gebruiken als holocaust-industrie zegt meer over jou als over mij.
Waarom zou Israël ons in al onze achterlijkheid helpen tegen de moslim-kolonisatie van Europa? Die weten heus wel wat wij hier in huis gehaald hebben en lachen zich hoofdschuddend suf om ons en terecht!
Wat betreft de Joodse religieuze geschrifte, ik heb de afgelopen eeuw geen Jood gezien die vanuit deze geschrifte aanslagen pleegde op anderen of zijn geloof opdrong aan anders-gelovige en anders wijs mij die Joden aan die dat wel deden?
FvdV
19 augustus 2008, 15:30
Wel, vanaf 1989 zakten alle communistische regimes in een paar jaar in, was het gedaan met de "Rode Dreiging", en zijn de Amerikanen toen vertrokken uit Europa? Neen dus, ze zitten er nog, nu 20 jaar later!
Waar zijn die Amerikanen dan?
Op de bassis waar men vroeger gestationeerd was worden nu houseparties gegeven. Slechts weinige Amerikanen zitten hier nog.
Welk ander land houden de Russen dan bezet? Georgië zeer zeker niet, daar worden de Russische inwoners juist vervolgd door de Georgiers.
Misschien heb je een en ander gemist de afgelopen dagen maar op dit moment heeft Rusland een bezettingsmacht gestationeerd in Georgië, verder zou ik graag wat voorbeelden willen zien van Georgiërs die Russische inwoners vervolgen?
En verder zijn Putin en Medvedev op een totaal democratische manier verkozen, dus zie ik niet in hoe je van een dictatuur kan spreken in het huidige Rusland. Je moet daar echt s naar toe gaan, kan ik je aanbevelen, je zal merken dat Rusland vele malen meer Europees is dan de VS !
Een ander land proberen te bezetten omdat het niet naar jouw poppen wil dansen is dictatoriaal gedrag.
Dat Rusland vele male meer Europees is, dat is vooral te danken aan het kapitalisme dat de Russen dankbaar omarmd hebben na het communisme. 25 jaar geleden was er niks wat daar op Europa leek.
mercator
19 augustus 2008, 15:30
Termen gebruiken als holocaust-industrie zegt meer over jou als over mij.
Die term komt niet van mij hoor , maar van een Joodse auteur zelf, Alan Finkelkraut .
Net wat je zegt, in Tel Aviv geven ze geen ene moer om onze Moslim-problemen, waarom zouden wij dan omgekeerd Israël moeten steunen?
FvdV
19 augustus 2008, 15:45
Die term komt niet van mij hoor , maar van een Joodse auteur zelf, Alan Finkelkraut .
En met alle gemak neem jij die term over, Alan is vast een goede vriend van Harry de Winter?
Net wat je zegt, in Tel Aviv geven ze geen ene moer om onze Moslim-problemen, waarom zouden wij dan omgekeerd Israël moeten steunen?
Ik heb je alle redenen al gegeven waarom wij de Joodse staat Israël moeten steunen. Het is niet de schuld van Israël dat wij onszelf opgescheept hebben met een horde van achterlijke geloofsfanaten uit de woestijn.
Israël en Libanon waren zelf een groot voorbeeld waarom je dat volk niet in huis moet halen, zoals gezegd terecht dus dat Israël ons hoofdschuddend uitlacht.
jpmante
19 augustus 2008, 15:46
Verder stel ik mij de vraag op welke manier Israël ons Europeanen kan helpen om onze Moslim-plaag hier en nu in te dijken.
Israël heeft veel te veel aan haar hoofd in de eigen regio en derhalve kan het ook geen significante rol spelen in de strijd tegen de islamisering van Europa anders dan dat dit islamiserings process voor haar zeer gevaarlijk is.
Wat veel meer de vraag zou moeten zijn is in hoeverre Israël misbruikt wordt door diegenen die haar bondgenoten zeggen te zijn ik verwijs hier naar de weigering (http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=34771&postcount=63)haar van de noodzakelijke middelen te voorzien Iran aan te pakken terwijl zij echter wel onder druk gezet is aan het project Georgië deel te nemen. Het is overigens wat vreemd dat er op die weigering niet in gegaan wordt.
Ik zie voor ons geen enkel nut in een Israëlische militaire overwinning op Iran bijv.
Het Iranese probleem reikt verder dan enkel Israël en is een belangrijke factor in de expansie van islam. Derhalve is stel ik mij ernstige vragen bij enerzijds de weigering en anderzijds het impliciet bemoeilijken van zo'n strike middels het haar betrekken in een conflict met de Russen. Mijn stelling is dat zowel de strijd tegen de islamisering van Europa als de kansen voor Israël om effectief tegen Iran op te treden mementeel ernstig ondermijnt wordt.
Het grote verschil is dat Israël grotendeels feitelijk seculier is, ja ik kan de verschillen tussen b.v. Jerusalem en Tel Aviv zeer goed waarnemen. Er is een sterk orthodoxe bevolkingsgroep die niet veel beter is dan de moslims echter die is over het geheel genomen klein. Dit zijn overigens dezelfden die het verrekken dienst te doen in de IDF en daarmee het land schaden. Geloof me ik heb bepaaldelijk geen liefde voor de orthodoxen die b.v. opriepen iemand als Dana International middels steniging te doden. Echter dat is niet Israël net zo min als Spakenburg Nederland is.
Johnnie
19 augustus 2008, 18:07
Dat klopt echter dit was een tactische noodzakelijkheid, ik zou daar niet teveel aan ophangen, en overigens ik kan mij Paton's woede over het feit dat er toen niet metteen doorgepakt is nog goed voor de geest halen. (uit de geschiedenis dan want zo oud ben ik nu ook weer niet)
Ik zal en wil dit zeker niet ontkennen.
Het is zeer juist dat Europa/Eurabië zich in het kader van olie voor immigratie, waar geen hond het verder over heeft ook de VS niet, feitelijk de eigen strot doorgesneden hebben en dit tenkoste van de eigen volkeren. Echter dit is natuurlijk geen antwoord op het het zeer sterke aandringen van de VS Turkije in de EU toe te laten. Ik zie ook bepaaldelijke geen VS steun voor de Ieren en welk Europees volk dat zich tegen Lissabon en de verdergaande Islamisering. In tegendeel eigelijk. Hoe verklaart u dit?
Dat Milosovic een moedige vrijheidstrijder is daar ben ik geheel met u eens dat Servië als enige de moed had zich tegen het islam imperialisme te verzetten maakt het allemaal des te erger en ik schaam me persoonlijk voor elke bom en elke kogel die op de Serven broeders afgeschoten is. U zegt dat deze schanddaad enkel en alleen op het konto van de democrate Bill F...... Clinton komt maar dat is natuurlijk een grote onzin daar het Bush was die als één van de eersten die de illegale onafhankelijkheidsverklaring van Kosovo erkend heeft.
De gedachte dat een Republican zich tegenover Servie anders opgesteld zou hebben is echt een illussie en rijmt ook niet met de door de republican Bush gevoerde campagne m.b.t. de teotredeing van Turkije. Het prbleem in de States is dat er in feite maar één partij bestaat te weten the demopublican party en op essentiële punten geen bal uitmaakt welke talkinghead er in The Whitehouse zit. Persoonlijk ben ik een constitutionalist daar de Amerikaanse grondwet van 1776 één van de beste als niet de beste grondwet ooit is, echter deze is reeds lang een flauw aftreksel van zichzelf geworden. De enige kandidaat, Ron Paul, die zich volledig op de grondwet van 1776 baseerde was binnen de demopublican context bij definitie kansloos.
Het eu reich wil turkije bij de eu,omdat turkije de handelspoort is tussen europa en azie.De VS willen turkije bij de eu,omdat ze daar hun basis hebben voor hun vliegtuigen.Tijdens de golfoorlog heeft de VS ook meerdere aanvallen uitgevoerd via turkije.Het moge duidelijk zijn dat ik daar ook niet op zit te wachten.at your service
Johnnie
19 augustus 2008, 19:01
Jammer dat jij jezelf nooit eens afvraagt waarom de europeanen,circa 6 miljoen weerloze joden hebben afgeslacht tijdens de 2de wereldoorlog.at your service
jpmante
19 augustus 2008, 19:25
Het eu reich wil turkije bij de eu,omdat turkije de handelspoort is tussen europa en azie.De VS willen turkije bij de eu,omdat ze daar hun basis hebben voor hun vliegtuigen.Tijdens de golfoorlog heeft de VS ook meerdere aanvallen uitgevoerd via turkije.Het moge duidelijk zijn dat ik daar ook niet op zit te wachten.at your service
Daar zijn we het dan helemaal over eens.at your service
De vraag is natuurlijk of wij er belang bij hebben de VS en het EU Reich hierin uit de wind te houden en of het dan zo onterecht is een patroon te zien. Laten we nu nog maar eens naar de kaart kijken en de redenen voor de VS en Eurabië Georgië binnen te willen halen en wat de gevolgen daarvan zijn in relatie tot 1) de verdere islamisering van Europa 2) de uitbrieding van Eurabia.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Btc_pipeline_route.png
jpmante
19 augustus 2008, 22:25
12 augustus 2008 (OPINIE) - Aan de vooravond van de NAVO-top in Boekarest verzette de Duitse Bondskanselier Angela Merkel zich tegen toetreding van Georgië tot de NAVO. “Landen die zelf in een conflict verwikkeld zitten kunnen naar mijn mening geen lid worden”, zo stelde ze. Ook andere Europese leiders deelden de vrees van Merkel en hielden de NAVO-deur voor Georgië gesloten. De Russisch-Georgische oorlog maakt die bezorgdheid nu brandend actueel.
Artikel 5 van het NAVO-verdrag stelt immers dat een aanval op een der leden zal worden beschouwd als een aanval op iedereen. Het verplicht de bondgenoten om hun partner ter hulp te snellen waarbij ook militair geweld een optie is.
Georgië staat al een behoorlijke tijd te popelen om het NAVO-lidmaatschap in de wacht te slepen. In tegenstelling tot Oekraïne is de meerderheid van de bevolking daar ook voor te vinden. Begin 2008 sprak 77 % van de Georgiërs zich in een referendum uit voor toetreding tot het militaire bondgenootschap. Georgië doet er ook alles aan om in de gunst te komen en leverde het derde grootste contingent troepen voor de bezetting van Irak. Het steunt ook KFOR (Kosovo) en ISAF (Afghanistan). Vooralsnog blijft het directe resultaat uit. President Bush, die het NAVO-lidmaatschap van Georgië uitdrukkelijk steunt, delfde niet helemaal het onderspit in Boekarest, want de slottekst stelt dat Georgië lid zal worden van de NAVO. M.a.w. uitstel is nog geen afstel.
Militaire samenwerking met de VS
Dat neemt niet weg dat zowel de VS als de NAVO nu al bijzonder actief zijn in Georgië. Het Georgische leger is met de hulp van Amerikaanse instructeurs volledig gemoderniseerd. In juli van dit jaar hielden beide landen gezamenlijke manoeuvres (AP, 15 juli 2008). Volgens een Georgische regeringswoordvoerder ging het om oefeningen in een militaire basis in de buurt van de Georgische hoofdstad Tbilisi waarbij 1.200 Amerikaanse en 800 Georgische militairen waren betrokken. Beide landen zijn ook verbonden met een militair samenwerkingsakkoord. De samenwerking met de NAVO verloopt sinds 2004 via een Individual Partnership Action Plan (IPAP) waaraan zowel een politiek, militair als civiel luik is verbonden.
Dit alles brengt ons bij het volgende. Bij dergelijke intense militaire coöperatie is het bijna ondenkbaar dat de VS en de NAVO niet op de hoogte waren van de Georgische plannen om Zuid-Ossetië te bombarderen. Vraag is: om wat te bereiken? Dat het Russische leger zou reageren en de operatie in zijn voordeel zou doen uitdraaien, stond in de sterren geschreven. Maar is de zet van de Georgische president Saakasjvili voor de militaire aanval op Zuid-Ossetië daarmee inderdaad een slechte gok? Behalve dat hij er op binnenlands vlak munt probeert uit te slaan om zijn populariteit aan te zwengelen en het Westen in het conflict probeert mee te sleuren, zou het wel eens kunnen dat Saakasjvili op lange termijn rekent op nog grotere steun vanuit het Westen, in de eerste plaats de VS.
En dat houdt dan weer verband met het verzilveren van de Georgische positie als belangrijk doorvoerland van de fameuze BTC-oliepijplijn richting het Turkse Ceyhan (Bakoe – Tbilisi – Ceyhan). Gezien de reputatie van de neoconservatieve adviseurs en lobby rondom de Amerikaanse president zou het wel eens om een perverse berekening kunnen gaan om enerzijds de confrontatie aan te gaan met de Russen en anderzijds Moskou met een conflict opzadelen naar analogie van Afghanistan tijdens de Russische bezetting of Tsjetsjenië. Maar dat er ‘kosten’ aan dergelijke scenario’s verbonden zijn spreekt voor zich. Voorlopig is er weinig andere ‘logica’ in terug te vinden.
De westerse aanwezigheid in Georgië is voor de Russen een behoorlijke doorn in het oog en wordt gezien als een regelrechte provocatie. Moskou reageert daarop al een tijdje door toenemend steun te verlenen aan de separatistische ambities van Abchazië en Zuid-Ossetië. Daaronder valt ook de militaire opbouw. Inmiddels is duidelijk geworden dat Rusland de Georgische militaire aanval op Zuid-Ossetië gebruikt om daar militair en politiek voordeel uit te halen. Het resultaat zou kunnen zijn dat de defacto-onafhankelijkheid van beide gebieden met Russische hulp wordt geconsolideerd. Voor de legitimiteit van dit alles wordt wel eens verwezen naar het dossier Kosovo. Het is daarbij mooi meegenomen dat premier Poetin de NAVO en de VS kan tonen wie er echt baas is aan deze zuidgrens van de Russische republiek.
Olie opnieuw in het geding
Via de BTC-lijn wordt elke dag 1 miljoen Barrels petroleum getransporteerd vanuit de Kaspische Zee, waarvan twee derde voor Europees gebruik. Het ging om een megaproject van om en bij de 4 miljard dollar gefinancierd door banken en grote oliemultinationals als BP en Chevron, dat ook een belangrijk geostrategisch doel diende, namelijk de Russen buitenspel zetten die zelf een pijplijn hebben lopen naar de Russische havenstand Novorossiysk. Moskou heeft in het verleden al bewezen dat het desnoods de olie- of gaskraan sluit voor politieke of economische doeleinden. Dat klinkt als een nachtmerrie in het Westen. President Bush was niet voor niets een van de grote promotoren van dit project.
Het spreekt dan ook voor zich dat de Russen niet erg opgezet waren over het BTC-project. De BTC-lijn, die niet ver van de grens met Zuid-Ossetië loopt, lijkt dan ook een belangrijk doelwit van de Russische militaire operatie. De gevechten hebben er voorlopig alvast voor gezorgd dat de BTC-lijn is droog komen te staan. Als de oorlog nog lang aansleept, dreigt dit de oliemarkt opnieuw nerveus te maken met stijgende prijzen tot gevolg.
Moskou voorlopig de winnaar
Als Washington op de hoogte was, of Tbilisi zelf aangemoedigd heeft om zich in het militaire avontuur te storten, zoals sommige analisten beweren, dan zal het voordeel op termijn moeten blijken, want vooralsnog lijkt Rusland de belangrijkste winnaar op alle fronten. Moskou kan controle uitoefenen op de olietoevoer naar het Westen, verstevigt de eigen positie als petroleumtransporteur, verzwakt dan weer de Georgische militaire positie en dus ook die van de NAVO in de Kaukasus en kan de eigen militaire aanwezigheid in de rebelse regio’s uitbouwen en beter legitimeren analoog aan het Kosovo-scenario. Aan de teneur van de Westerse media en politici te zien is er maar een front waar Rusland op dreigt te verliezen.
Het beeld van Rusland als agressieve oorlogsvoerende natie die nog maar eens met de grove borstel veegt in de Kaukasus, is in elk een van de zaken die opvallen in een deel van de Westerse media. De neoconservatieve ideoloog, Robert Kagan, kreeg in de Washington Post (11 augustus 2008) alle ruimte om het conflict te vergelijken met de Duitse Sudetenminderheid wat als aanleiding werd genomen voor de inval van Nazi-Duitsland in Tsjecho-Slowakije. In de Amerikaanse pers is het bon ton om te stellen dat Rusland deze oorlog heeft uitgelokt. Net zoals Saakasjvili het zelf ook graag voorstelt. In elk geval lijken we weer volop in het Koude Oorlog-tijdperk teruggekatapulteerd te zijn.
------------------------
Mogelijk dat dit artikel wat meer duidelijkheid verschaft metname ook m.b.t. wie er nu eigelijk de agressor is in dit conflict. Het moge toch wel duidelijk zijn dat de VS en het EU vierde rijk zeer wel op de hoogte waren van het feit dat Saakasjvili voornemens was om Zuid-Ossetië te bombarderen, en daarmee de aanval te openen, en nauw betrokken waren in de voorbereiding van een offensieve actie Zuid-Ossetië en sterker nog een directe aanval op de stad Tshinvali en daarmee zich feitelijk op een burger doel gericht hebben.
mercator
19 augustus 2008, 22:52
Jammer dat jij jezelf nooit eens afvraagt waarom de europeanen,circa 6 miljoen weerloze joden hebben afgeslacht tijdens de 2de wereldoorlog.at your service
Het anti-semitisme van de eerste helft van de 20ste eeuw was GEEN uitsluitend Duits verschijnsel, was evenzeer verspreid in alle Europese landen. Churchill en Daladier opperden het grandioze plan om alle Europese Joden gedwongen en ineens naar...Madagascar te deporteren! Na de Duitse nederlaag kwam het natuurlijk heel goed uit om alle schuld voor de toestanden in de Poolse en Duitse concentratiekampen 100% in Duitse schoenen te schuiven. Iedereen die een beetje ogen in zijn kop had toen-Vlamingen, Nederlanders, Duitsers, Fransen, Polen en noem maar op in Europa én Engeland en Amerika wisten HEEL goed wat er met de gedeporteerde Joden ging gebeuren, maar door een heel rare draai van de geschiedenis is het gelukt om dat helemaal uitsluitend op het Duitse bordje te schuiven. Dàt is de pijnlijke en confronterende waarheid.
admin
20 augustus 2008, 00:11
12 augustus 2008 (OPINIE) - Aan de vooravond van de NAVO-top in Boekarest verzette de Duitse Bondskanselier Angela Merkel zich tegen toetreding van Georgië tot de NAVO. “Landen die zelf in een conflict verwikkeld zitten kunnen naar mijn mening geen lid worden”, zo stelde ze. Ook andere Europese leiders deelden de vrees van Merkel en hielden de NAVO-deur voor Georgië gesloten. De Russisch-Georgische oorlog maakt die bezorgdheid nu brandend actueel.
Artikel 5 van het NAVO-verdrag stelt immers dat een aanval op een der leden zal worden beschouwd als een aanval op iedereen. Het verplicht de bondgenoten om hun partner ter hulp te snellen waarbij ook militair geweld een optie is.
Wat we allemaal al dachten word hier ruiterlijk bewezen, de NAVO is een laf nutteloos projekt met theedrinkers dat per gisrteren al ontmanteld had kunnen worden wat een schande dit!
Dat zo'n energiehoer als Duitsland uit angst voor het dicht-draaien van de Russische gaskraan dit soort lafheden tentoonsteld, maar dat de rest van de theedrinkers daar achteraan dansen slaat echt alles!
Die hele NAVO heeft nog nooit iets goeds volbracht nu weten we ook waarom.
jpmante
20 augustus 2008, 00:17
Wat we allemaal al dachten word hier ruiterlijk bewezen, de NAVO is een laf nutteloos projekt met theedrinkers dat per gisrteren al ontmanteld had kunnen worden wat een schande dit!
Sorry admin maar ik vind dit veel meer een schande waar we ons mee bezig zouden moeten houden.
"...Het moge toch wel duidelijk zijn dat de VS en het EU vierde rijk zeer wel op de hoogte waren van het feit dat Saakasjvili voornemens was om Zuid-Ossetië te bombarderen, en daarmee de aanval te openen, en nauw betrokken waren in de voorbereiding van een offensieve actie Zuid-Ossetië en sterker nog een directe aanval op de stad Tshinvali en daarmee zich feitelijk op een burger doel gericht hebben..."
admin
20 augustus 2008, 00:18
Het anti-semitisme van de eerste helft van de 20ste eeuw was GEEN uitsluitend Duits verschijnsel, was evenzeer verspreid in alle Europese landen. Churchill en Daladier opperden het grandioze plan om alle Europese Joden gedwongen en ineens naar...Madagascar te deporteren! Na de Duitse nederlaag kwam het natuurlijk heel goed uit om alle schuld voor de toestanden in de Poolse en Duitse concentratiekampen 100% in Duitse schoenen te schuiven. Iedereen die een beetje ogen in zijn kop had toen-Vlamingen, Nederlanders, Duitsers, Fransen, Polen en noem maar op in Europa én Engeland en Amerika wisten HEEL goed wat er met de gedeporteerde Joden ging gebeuren, maar door een heel rare draai van de geschiedenis is het gelukt om dat helemaal uitsluitend op het Duitse bordje te schuiven. Dàt is de pijnlijke en confronterende waarheid.
Daar heb dan inderdaad voor een groot deel een keer gelijk.
De meeste Joden werden na het vluchten uit Duitsland weer netjes terug gestuurd, ook was al langer bekend in het vrije westen wat er in Auschwitz gebeurde, de talloze westerse vliegtuigen die er overheen vlogen hadden daar in 1943 al een einde aan kunnen maken.
Alleen de Russen waren niet op de hoogte met wat zich afspeelde in hun achtertuin.
Overigens denk ik dat het westen de omvang van deze praktijken zwaar onderschat heeft, wellicht dat het allemaal anders was gelopen wanneer men dat allemaal wel geweten had.
admin
20 augustus 2008, 00:23
Sorry admin maar ik vind dit veel meer een schande waar we ons mee bezig zouden moeten houden.
"...Het moge toch wel duidelijk zijn dat de VS en het EU vierde rijk zeer wel op de hoogte waren van het feit dat Saakasjvili voornemens was om Zuid-Ossetië te bombarderen, en daarmee de aanval te openen, en nauw betrokken waren in de voorbereiding van een offensieve actie Zuid-Ossetië en sterker nog een directe aanval op de stad Tshinvali en daarmee zich feitelijk op een burger doel gericht hebben..."
Ik geloof hier niks van waarom zou de VS en/of de NAVO zo'n groot risico nemen, dit kan zo naar het rijk der fantastische verhalen wat mij betreft.
jpmante
20 augustus 2008, 01:17
Ik geloof hier niks van waarom zou de VS en/of de NAVO zo'n groot risico nemen, dit kan zo naar het rijk der fantastische verhalen wat mij betreft.
laten we de feiten dan maar op een rijtje zetten:
Tshinvali werd door de Georigië gebombardeerd, niet in een reactie op een aanval maar als eeste doel in een aanval. Bombarderen van een stad op een moment waarop er nog geen spraken van een gewapend conflict kan zijn is een misdaad. De vergelijking met Rotterdam dwingt zich toch wel op.
Er waren voldoende miltaire adviseurs aanwezig, ook in het kader van de gezamelijk manoeuvres, om het toch wel heel onwaarschijnlijk te maken dat de VS en de NAVO niet op de hoogte zouden zijn geweest van de aanvalsplannen. Men is niet geheel blnd geloof dat nu maar.
Waarom het risico nemen? we dat is vrij duidelijk zoals je zelf al impliceerde bestaat er een intern probleem m.b.t. het NAVO lidmaatschap, je noemde dit Duitse lafheid, waar metname de VS sterk op gebrand is. Creëer een conflict waarvan je de Russen de schuld geeft en je hebt een argument. Bovendien was het te voorzien dat er onder de bevolkingen sympathie voor "David" Georgië tegen "Goliath" Rusland hetgeen ook weer de juiste atmosfeer schept zeker als je het een beetje leuk verpakt.. Hetgeen hier op het forum ook wel zichtbaar wordt.
Het risico hoe groot is dat nu echt, de Russen hebben sterker gereageerd dan waarschijnlijk verwacht was echter Rusland is geen doorgedraaide Moslim staat en is zeer goed in staat te voorkomen dat één en ander total uit hand loopt en er een wereldoorlog uit voort zou komen die zij momenteel niet aan zou kunnen.
M.b.t. objectives heb ik gedurende de laatste dagen een hele waslijst ter tafel ebracht waarop niet of nauwelijks inhoudelijk ingegaan wordt. Vind dat niet erg maar ik zou toch aanraden die inhoudelijk door te nemen en ook de prangende vragen m.b.t. de onderliggende minder zichtbare agenda's serieus te overwegen.
Ik noem hier maar even de effecten die één en ander op de verminderde haalbaarheid van b.v. een strike op Iran en de weigering Israël van de benodigde middelen te voorzien.
jpmante
20 augustus 2008, 01:55
Daar heb dan inderdaad voor een groot deel een keer gelijk.
De meeste Joden werden na het vluchten uit Duitsland weer netjes terug gestuurd, ook was al langer bekend in het vrije westen wat er in Auschwitz gebeurde, de talloze westerse vliegtuigen die er overheen vlogen hadden daar in 1943 al een einde aan kunnen maken.
Natuurlijk had men dit gekund ehter op hoger niveau was men in het geheel niet geïnteresseerd. Was dit anders geweest dan had men ook de Duitse oorlogsindustrie niet gefinancierd. Er is naar beide zijden verkocht, dat is niet zomaar een verhaal maar een feit. Ook had men de oorlog sterk kunnen verkorten indien men zich op Krupp Staal gericht had echter de fabrieken werden bewust overgeslagen en dit enkel en alleen omdat er teveel investeringen in zaten.
Weet je waarom ik zo sterk achter Israël sta domweg omdat dit de enige plaats is waar de Joden niet uitverkocht worden. En als ik het dan over de Joden heb dan spreek ik over diegenen die altijd al het slachtoffer waren. Lang leven de slemiel want het was slemiel die op niemand heeft kunnen rekenen en door iedereen uitverkocht is en dit door de eeuwen heen.
Maar om eerlijk te zijn moet ik sterk vermoeden dat Israël ook verraden en ja uitverkocht wordt door diegenen die haar met de mond beleiden. Waarom had Israël eiegelijk maar weinig keuze anders dan de VS belangen in b.v. Georgië te dienen terwijl het bepaaldelijk niet in haar interesse ligt in een conflict en/of sterk verslechterde relatie met Rusland te geraken.
Uit ISRAEL/GEORGIE: (http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showpost.php?p=34941&postcount=50)
Op de vraag waarom Israël zich aanvankelijk inliet met wapenleveranties aan Georgië, antwoordde hij: “We weten dat de regio vatbaar is voor conflicten, maar Georgië is een bevriende natie. Het land wordt gesteund door de VS en dan kun je moeilijk weigeren.”
Israël is in een afhankelijke situatie in relatie tot de VS en dan ook metname minder zichtbare regering daarvan noem het maar de demorepublicans. Geloof me de wereld is een stuk slechter dan we graag zouden denken.
Alleen de Russen waren niet op de hoogte met wat zich afspeelde in hun achtertuin.
Ja dat klopt daar de Russen zich niet in een situatie bevonden waarin men de aandacht elders kon leggen. Dus ja zij hebben het echt nicht gewußt.
Overigens denk ik dat het westen de omvang van deze praktijken zwaar onderschat heeft, wellicht dat het allemaal anders was gelopen wanneer men dat allemaal wel geweten had.
Nee hoor men heeft het verdomd goed geweten maar het was domweg geen prioriteit. Ja ik weet het zoiets is moeilijk te bevatten en tegelijkertijd om te kostsen maar dat is the real world. Droom nooit over loyaliteiten of moraliteiten want die bestaan enkel voor de slemiel die echter dan wel het slachtoffer wordt.
Heel belangrijk is het loslaten van het emotionele denken (hoe aardig en puur dat dan ook moge zijn) en daarna ook het rationele denken want ook daarmee loop je de val in. Denk lateraal in feite denk het ondenkbare dan heb je een kans in de buurt te komen.
admin
20 augustus 2008, 03:49
Poolse regering keurt raketdeal met VS goed
19 augustus 2008
AMSTERDAM - De Poolse regering heeft dinsdag een akkoord goedgekeurd dat premier Donald Tusk met de Verenigde Staten heeft gesloten over de plaatsing van Amerikaanse onderscheppingsraketten in Polen.
http://www.nu.nl/img.db/1324212+s(120!x120!)
De overeenkomst wordt woensdag in aanwezigheid van Tusk en president Lech Kaczynski getekend door minister van buitenlandse zaken Radek Sikorski en zijn Amerikaanse ambtgenote Condoleezza Rice
Rice kwam dinsdagavond in Warschau aan vanuit Brussel, waar zij een spoedvergadering van NAVO-ministers over Georgië bijwoonde.
De overeenkomst moet ook nog door het parlement en de president worden goedgekeurd, maar dat zijn formaliteiten, omdat Turks Burgerplatform en de aan Kaczynski gelieerde oppositiepartij Wet en Gerechtigheid allebei voor zijn.
Onderhandeld
Polen en de VS hebben anderhalf jaar onderhandeld over de plaatsing van de tien raketten, onderdeel van een raketschild waar een in Tsjechië te plaatsen radarsysteem bij hoort.
Omdat Rusland de plaatsing van het raketschild als een vijandige daad beschouwt, eiste Polen stevige veiligheidsgaranties van de VS.
De inval van het Russische leger in Georgië illustreerde de Poolse zorgen en tijdens de onderhandelingsronde die vlak daarna in Warschau begon werden de partijen het snel eens. Polen zal door de VS onder andere worden voorzien van Patriot-raketten.
Tusk noemde als belangrijkste punt uit de overeenkomst dat het hele Poolse grondgebied zal worden verdedigd.
Kaczynski
Kaczynski zei in een tv-toespraak dat de overeenkomst de positie van Polen in de wereld versterkt en zichtbaar bewijs is van zijn versterkte bondgenootschap met de Verenigde Staten.
Het raketschild is een zuiver defensieve installatie, zei hij, en tegen niemand gericht. "Daarom hoeft niemand met goede bedoelingen jegens ons en de westerse wereld er bang voor te zijn."
Johnnie
20 augustus 2008, 08:22
Vandaar dat ik ook europeanen zei,en geen duitsers.
mercator
20 augustus 2008, 08:45
Zou het niet kunnen dat de NAVO eens wilde uittesten hoe de Russen zouden reageren? Tijdens de Kossovo-oorlog bleef het bij wat verbaal protest vanwege Moskou, mss wilde men s kijken of dat nu, zowat 10 jaar later, nog zo zou zijn. Ik sta in alle geval 100% achter de inzet van Moskou, geeft de duidelijke boodschap "met onze belangen en onze bevolking wordt niet meer gesold".
Itt tot de slappe en verraderlijke mentaliteit van onze Europese dwerg-politici hier, die zich voor het grootste deel wel weer s achter de Amerikaanse leugens willen gaan lopen. Ik wed dat Balkenende o zo graag Nederlandse militairen naar Georgië wil sturen. Voor de rest heeft Merkel natuurlijk groot gelijk Georgië buiten de Navo te houden. Navo die voor ons Europeanen overigens een groot gevaar is, en al lang zou moeten afgeschaft zijn. Maar ik geef jullie op een briefje, als wij eenzijdig de Navo zouden opzeggen zal snel blijken voor wat die Amerikaanse kernwapens hier dienen!
admin
21 augustus 2008, 00:32
Amerikanen gaan raketschild in Polen plaatsen
WARSCHAU - Met de ondertekening van een overeenkomst tussen de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice en haar Poolse ambtgenoot Radoslaw Sikorski is de plaatsing van een Amerikaanse raketschild op Pools grondgebied gisteren definitief geworden.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00170/POLENSCHILDLD_170398h.jpg (javascript:launchPopup('http://www.ad.nl/buitenland/2544771/Amerikanen_gaan_raketschild_in_Polen_plaatsen.html ?service=fotoPopup','fotoPopup',505,380,'yes','no' ,'no','no');)
De Poolse President Lech Kaczynski met Condoleezza Rice.
Met het afweersysteem willen de Verenigde Staten zichzelf en de Europese landen beschermen tegen raketaanvallen van vijandige landen als Iran. Dat land heeft onlangs testen uitgevoerd met Shabab-3 ballistische raketten, die een bereik zouden hebben van 2000 kilometer.
Rusland is fel gekant tegen het systeem en dreigt met vergeldingsmaatregelen. Volgens het Kremlin hebben de VS en hun NAVO-bondgenoten de relatie met Rusland alleen maar verder op scherp gezet na de crisis die is ontstaan over het Russische militaire ingrijpen in Georgië.
Door dat conflict kwamen de onderhandelingen tussen de VS en Polen in een stroomversnelling, nadat anderhalf jaar moeizaam was onderhandeld.
Omdat Rusland de plaatsing van het raketschild als een vijandige daad beschouwt, eiste Polen stevige veiligheidsgaranties van de VS. Warschau zal onder andere worden voorzien van Patriot-raketten.
De Amerikaanse raketinstallatie moet rond 2012 gereed zijn. Het zal bestaan uit tien onderscheppingsraketten in Polen en een radarstation in Tsjechië.
mercator
21 augustus 2008, 07:26
[B]
Met het afweersysteem willen de Verenigde Staten zichzelf en de Europese landen beschermen tegen raketaanvallen van vijandige landen als Iran.
Noord-Korea ook misschien? Zou er nu écht iemand dat verhaaltje geloven? Die nieuwe bewapeningswedloop is 100% tegen Rusland gericht, laat dat ajb duidelijk zijn!
FvdV
21 augustus 2008, 12:07
Noord-Korea ook misschien? Zou er nu écht iemand dat verhaaltje geloven? Die nieuwe bewapeningswedloop is 100% tegen Rusland gericht, laat dat ajb duidelijk zijn!
Het is me inmiddels wel bekend dat je aan waanvoorstellingen leid als het gaat om de VS.
jpmante
21 augustus 2008, 13:33
Het is me inmiddels wel bekend dat je aan waanvoorstellingen leid als het gaat om de VS.
Sorry hoor maar ik vind dit toch wel een zeer zwakke reactie metname ook omdat er eer zeer inhoudelijke argumenten en vragen opgeworpen zijn waarop geen of nauwelijks antwoorden komen. Maar goed time will tell hoewel het voor ons als autochtone Europeanen cruciaal is niet te dromen en ons op onze eigen overleving te richten om niet te verworden tot hetgeen we reeds duidlijk aan de horizon op zien doemen en wat op vele plaatsen reeds een feit is.
FvdV
21 augustus 2008, 14:26
Sorry hoor maar ik vind dit toch wel een zeer zwakke reactie metname ook omdat er eer zeer inhoudelijke argumenten en vragen opgeworpen zijn waarop geen of nauwelijks antwoorden komen. Maar goed time will tell hoewel het voor ons als autochtone Europeanen cruciaal is niet te dromen en ons op onze eigen overleving te richten om niet te verworden tot hetgeen we reeds duidlijk aan de horizon op zien doemen en wat op vele plaatsen reeds een feit is.
Kom er vanavond nog wel op terug
mercator
21 augustus 2008, 19:02
k Zou verdorie willen dat het idd maar waanvoorstellingen waren! Ik snap echt niet waarom de meeste Nederlanders zich als een soort aspirant-Amerikanen beschouwen(het liefst zouden jullie nog het Nederlands afschaffen en allemaal in slecht Engels beginnen babbelen), en zonder meer alles wat in Washington bedisseld wordt voor zoete koek en waarheid aannemen. De blinde verering voor alles wat met Joden en de religieus/racistische staat Israël te maken heeft hoort daar ook bij.lDat Balkenende en zijn kliek dom genoeg is om alle Amerikaanse leugens(zoals die over de massavernietigings wapens van Sadam of de Servische "genocide" tegen de Moslims)te geloven wil ik gerust aannemen(die vindt zelfs dat er niet genoeg Moslims in Nederland zijn), maar ik weiger te geloven dat deze "blinde vlek" voor alle Nederlanders geldt.
Denk s effe na: op enkele tientallen kilometers van de Russische grens in Polen en Tsechië komen Amerikaanse raketten te staan, die dan zogezegd bedoeld zijn om Iraanse, Noord-Koreaanse en wie weet zelfs Cubaanse raketten(de Vliegende Havana's) te onderscheppen!
FvdV
22 augustus 2008, 00:09
Wanneer de Amerikanen uit enthousiasme op hun overwinning op de Olympische spelen een scheet laten dat staat meteen iedereen hier in Europa maar vooral 'België en Nederland' op z'n achterste tenen met Mercator voorop zoals blijkt.
Terug naar het onderwerp ik heb het al eens aangeduid, de Amerikanen hebben diverse malen aangeboden bij Moskou om het rakettensysteem gezamelijk te doen er is zelfs geopperd om het op Russisch grond gebied te stationeren. Deze berichten zijn hier op het forum terug te vinden.
Moskou echter lag alleen maar tegen te spartelen, huilen en zielig doen maar de waarheid is dat de Russen het niet zien zitten dat straks hun raketten uit Iran uit de lucht worden geschoten.
jpmante
22 augustus 2008, 00:16
Moskou echter lag alleen maar tegen te spartelen, huilen en zielig doen maar de waarheid is dat de Russen het niet zien zitten dat straks hun raketten uit Iran uit de lucht worden geschoten.
Hun raketten? Daar zou ik toch wel wat meer bewijsvoering voor willen zien.
Feit is dat als gevolg van het project Georgië de waarschijnlijkheid dat die raketten uit Iran weg geblazen kunnen worden een heel stuk kleiner geworden is. Ik heb daar al eens op gewezen.
FvdV
22 augustus 2008, 00:23
Hun raketten? Daar zou ik toch wel wat meer bewijsvoering voor willen zien.
Feit is dat als gevolg van het project Georgië de waarschijnlijkheid dat die raketten uit Iran weg geblazen kunnen worden een heel stuk kleiner geworden is. Ik heb daar al eens op gewezen.
Hoezo bewijzen? het is geen geheim dat Rusland hofleverancier is van wapens aan o.a. Iran maar ook Syria!
Om Israël een hak te zetten heeft Moskou onlangs zelfs gedreigd Syria van kernwapens te voorzien zodat deze ze op Israël kan afvuren.
Nee die lieve Rusjes zijn de braafheid zelve en steunen met genoegen de islam je moet alleen even je ogen openen om het te zien.
mercator
22 augustus 2008, 00:37
Nee die lieve Rusjes zijn de braafheid zelve en steunen met genoegen de islam je moet alleen even je ogen open om het te zien.
Of de Russen "lief" zijn laat ik nog in het midden, maar feit is dat zij de enigen zijn die de Moslims aanpakken zoals het hoort, nl. met pure machts-argumenten, dat is het enige waar Moslims respect voor hebben. Itt het geschipper en "multiculturele" lariekoek die hier in Europa de dienst uitmaakt. Beste Forum v d V, ik begrijp je echt niet hoor: je volgt de Amerikanen door dik en dun maar het zijn wel diezelfde Amerikanen die ons koste wat het kost willen opschepen met 80 miljoen achterlijke Turkse moslims bij de EU, nadat ze ons al legioenen Islamitische Bosniërs, Kossovaren, Afghanen, Irakezen in de maag hebben gesplitst.
Ik ben redelijk bekend in Oost Europa en ik kan je verzekeren dat daar geen ENKELE steun voor de Islam heerst, wel in tegendeel, daar wordt keihard opgetreden tegen elke vorm van Islamitische ongein, zoals het hier ook zou horen.
jpmante
22 augustus 2008, 01:09
Hoezo bewijzen? het is geen geheim dat Rusland hofleverancier is van wapens aan o.a. Iran maar ook Syria!
Om even bij Iran te blijven, kijk even hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Equipment_of_the_Iranian_Army). het zla je waarschijnlijk opvallen dat de Iranese strijdkrachten grotendeels bewapend zijn met of wapens van Amerikaans makelij of eigen daarop gebasseerd materiaal. Het is feitelijk onjuist om of Rusland als hofleverancier te spreken. M.b.t. de rakettten, dit zijn eigen bouwsels hetgeen ook aan de performance te zien is. Er stond hier op het forum nog een leuk artikel over het ging allemaal niet zo goed en photoshop moest er aan te pas komen het nog enigzins ergens op te laten lijken. Russische raketten zijn stuken beter.
Om Israël een hak te zetten heeft Moskou onlangs zelfs gedreigd Syria van kernwapens te voorzien zodat deze ze op Israël kan afvuren.
Nee dat is niet geheel juist ehet ging erom in responds raketten in Syria te plaatsen echter wel onder Russisch beheer. Weet je wie Israël een hak gezet heeft, ja inderdaa de VS in de eerste pllaats door Israël in Georgië te betrekken en op de tweede plaats door Israël de middelen te ontzeggen zelf een strike tegen Iran uitttevoeren. Maar goed daar komt, ondanks dit bij herhaling aangekaart te hebben, geen antwoord op op.
Nee die lieve Rusjes zijn de braafheid zelve en steunen met genoegen de islam je moet alleen even je ogen openen om het te zien.
Braaf is niemand en zeker niet als het om internationale politiek gaat echter laten we nooit en te nimmer vergeten dat het de VS, de NAVO en Europa was die een broedervolk gebomardeerd hebben met als doel de moslims Kososvo in handen te doen komen.
Mercator heeft zeer zeker gelijk als hij schrijft "...Ik ben redelijk bekend in Oost Europa en ik kan je verzekeren dat daar geen ENKELE steun voor de Islam heerst, wel in tegendeel, daar wordt keihard opgetreden tegen elke vorm van Islamitische ongein, zoals het hier ook zou horen...."
admin
22 augustus 2008, 01:27
Of de Russen "lief" zijn laat ik nog in het midden, maar feit is dat zij de enigen zijn die de Moslims aanpakken zoals het hoort, nl. met pure machts-argumenten, dat is het enige waar Moslims respect voor hebben. Itt het geschipper en "multiculturele" lariekoek die hier in Europa de dienst uitmaakt. Beste Forum v d V, ik begrijp je echt niet hoor: je volgt de Amerikanen door dik en dun maar het zijn wel diezelfde Amerikanen die ons koste wat het kost willen opschepen met 80 miljoen achterlijke Turkse moslims bij de EU, nadat ze ons al legioenen Islamitische Bosniërs, Kossovaren, Afghanen, Irakezen in de maag hebben gesplitst.
Ik ben redelijk bekend in Oost Europa en ik kan je verzekeren dat daar geen ENKELE steun voor de Islam heerst, wel in tegendeel, daar wordt keihard opgetreden tegen elke vorm van Islamitische ongein, zoals het hier ook zou horen.
De VS sturen geen wapens naar schurkenstaten als Iran, Syria of Noord Korea en dat doet Rusland wel, het is maar net wat je zwaarder vind wegen. Het belang van de VS in Turkije is me helemaal duidelijk het is ook ons belang, helaas is de prijs te hoog en daarom steun ik de VS niet indeze, neemt niet weg dat de VS geen schurkenstaten 'waarvan twee islamitische' met wapens volpropt en dat doen jou geliefde Russen wel.
Rusland is niet alleen een agressor maar ook een gevaarlijke gek.
Wanneer hier ergens een smerige bom de hoogte in gaat dan stond er op het label made in Russia.
De Russen steunen de islam meer dan dat jij wilt geloven, los daarvan was de aanval op Tjetschenia hoe zeer je er voor bent ook een daad van agressie. Dat Rusland een agressor is en altijd zal blijven blijkt wel uit het feit dat men bij de eerst best wijzende vinger hun kant op de gaskraan word gesloten als pure intimidatie.
Verder noem je een aantal nationaliteiten die rijk in de criminaliteit vertegenwoordigd zijn tot aan Israël toe maar je gaat met gemak voorbij aan het feit dat de Russische maffia hier ook zeer goed vertegenwoordigd is dus waar hebben we het over?
admin
22 augustus 2008, 01:35
Om even bij Iran te blijven, kijk even hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Equipment_of_the_Iranian_Army). het zla je waarschijnlijk opvallen dat de Iranese strijdkrachten grotendeels bewapend zijn met of wapens van Amerikaans makelij of eigen daarop gebasseerd materiaal. Het is feitelijk onjuist om of Rusland als hofleverancier te spreken. M.b.t. de rakettten, dit zijn eigen bouwsels hetgeen ook aan de performance te zien is. Er stond hier op het forum nog een leuk artikel over het ging allemaal niet zo goed en photoshop moest er aan te pas komen het nog enigzins ergens op te laten lijken. Russische raketten zijn stuken beter.
Dat was voordat Iran een schurkenstaat werd
Nee dat is niet geheel juist ehet ging erom in responds raketten in Syria te plaatsen echter wel onder Russisch beheer. Weet je wie Israël een hak gezet heeft, ja inderdaa de VS in de eerste pllaats door Israël in Georgië te betrekken en op de tweede plaats door Israël de middelen te ontzeggen zelf een strike tegen Iran uitttevoeren. Maar goed daar komt, ondanks dit bij herhaling aangekaart te hebben, geen antwoord op op.
Rusland heeft zeer duidelijk gedreigd naar Israël om Syria te bewapenen met kernwapens is allemaal terug te vinden hier.
Geloof je nou werkelijk om je antwoord te geven op je betoog dat de VS Israël zal laten vallen wanneer zij bedreigd gaat worden?
JP het is allemaal politiek zogauw het puntje bij paaltje komt dat worden de kaarten heel anders geschud.
Braaf is niemand en zeker niet als het om internationale politiek gaat echter laten we nooit en te nimmer vergeten dat het de VS, de NAVO en Europa was die een broedervolk gebomardeerd hebben met als doel de moslims Kososvo in handen te doen komen.
ja onder leiding van de democraten nou ik hoef niet te onderbouwen wat je daarvan kunt verwachten dat bewijst inderdaad Belgrado maar ook de sexuele escapades van de slechtste Amerikaanse president ooit.
Wat de NAVO aangaat daar heb ik al helemaal geen hoge pet van op nooit gehad ook.
Mercator heeft zeer zeker gelijk als hij schrijft "...Ik ben redelijk bekend in Oost Europa en ik kan je verzekeren dat daar geen ENKELE steun voor de Islam heerst, wel in tegendeel, daar wordt keihard opgetreden tegen elke vorm van Islamitische ongein, zoals het hier ook zou horen...."
Ik heb ook nergens beweerd dat het tegendeel waar was.
jpmante
22 augustus 2008, 02:01
Dat was voordat Iran een schurkenstaat werd
Dat klopt daarom dat ik ook sprak over "...of eigen daarop gebasseerd materiaal..." ,ogelijk dat het beter geweest zou zijn als ik "en" inplaats van "of" gebruikt had. Echter loop de lijst nog maar eens na er zit geen Russisch materiaal tussen en m.b.t. de raketten neem ik toch aan dat je het met me eens zal zijn.
Rusland heeft zeer duidelijk gedreigd naar Israël om Syria te bewapenen met kernwapens is allemaal terug te vinden hier.
Zal dat even lezen, maar je zult hier wel gelijk in hebben.
Geloof je nou werkelijk om je antwoord te geven op je betoog dat de VS Israël zal laten vallen wanneer zij bedreigd gaat worden?
Zoals het er voor staat is dit reeds het geval of de Iranese raketten/nuclear programma moet nu onderdaad een leeg vat zijn hoewel ik dit laatste niet aanneem. Feit is dat de mogelijkheden op de langere baam geschoven zijn en dat dankzij project Georgië zo'n Israëlische strike zwaar bemoeilijkt wordt. Onder andere omstandigheden zou een stille deal met Rusand mogelijk geweest zijn. Ook dat is politiek.
JP het is allemaal politiek zogauw het puntje bij paaltje komt dat worden de kaarten heel anders geschud.
Ik help het je hopen maar voorals nog lijkt Project Georgië de prioriteit te hebben. Wel eens afgevraagd waarom Israël nooit aanbod tot lidmaatschap van de NAVO gekregen heeft, artikel 5 misschien? Nee dat is meer aan Georgië, de Oekraine en zo voorbehouden. Persoonlijk zou ik er maar vanuit gaan dat voor Israëls veiligheid enkel de IDF een garrantie is.
ja onder leiding van de democraten nou ik hoef niet te onderbouwen wat je daarvan kunt verwachten dat bewijst inderdaad Belgrado maar ook de sexuele escapades van de slechtste Amerikaanse president ooit.
Beste admin geloof nu maar er bestaat enkel een demopublican party en laten we nu wel zijn de republikein Busch stond vooraan om de illegale moslim staat Kosovo te erkennen en daarmee de Serven nog een trap na te geven, reken maar dat ook Bush Belgrado gebombardeert zou hebben.
Ik zeg dit terwijl ik de hele avond op mijn blog bezig ben met de berichten over een rechtzaak tegen Obama waarin hij nog wel eens kandidaat af zou kunnen worden. Maar inweze maakt het niet uit daar een President niet veel meer dan een visitekaartje of de kop jut van een onderliigende macht is die nooit gekozen is en nooit impeached kan worden. Of er zou een tweede Amerikaanse revolutie moeten komen.
Wat de NAVO aangaat daar heb ik al helemaal geen hoge pet van op nooit gehad ook.
Ik heb ook nergens beweerd dat het tegendeel waar was.
Zeg ik ook niet maar ik verwijs er wel naar als een mogelijke eye-opener
admin
22 augustus 2008, 02:14
Dat klopt daarom dat ik ook sprak over "...of eigen daarop gebasseerd materiaal..." ,ogelijk dat het beter geweest zou zijn als ik "en" inplaats van "of" gebruikt had. Echter loop de lijst nog maar eens na er zit geen Russisch materiaal tussen en m.b.t. de raketten neem ik toch aan dat je het met me eens zal zijn.
Nee dat ben ik niet met je eens want het is onzin, Iran loopt over met Russissche wapens niet alleen Iran op Saoudi Arabia na zo'n beetje elk land in het midden-oosten. Bovendien en dat is nog veel belangrijker deelt Rusland ook met hun technologiën in het midden-oosten maar vooral met Iran of dacht je dat de centrifuges in Iran uit de lucht komen vallen om Uranium op te wekken?
Beste admin geloof nu maar er bestaat enkel een demopublican party en laten we nu wel zijn de republikein Busch stond vooraan om de illegale moslim staat Kosovo te erkennen en daarmee de Serven nog een trap na te geven, reken maar dat ook Bush Belgrado gebombardeert zou hebben.
Nee daar geloof ik helemaal niks van, maar wat ik wel vind is dat de VS het islamprobleem tot op de dag van vandaag onderschatten, Irak is daar het beste voorbeeld van, ondanks 9/11.
maar er zijn ook krachten in de VS die dat weldegelijk doorhebben, de fout van de VS is dat zij teveel aan het eigenbelang hechten, de is altijd al een probleem geweest met de VS.
jpmante
22 augustus 2008, 03:01
Nee dat ben ik niet met je eens want het is onzin, Iran loopt over met Russissche wapens niet alleen Iran op Saoudi Arabia na zo'n beetje elk land in het midden-oosten.
Wat is onzin? De wiki lijst komt overeen met Jane's. Ik zou dan wel een de lijst willen zien waar jij je op beroept. Dat er gedurende de Soviet periode op grote schaal wapens geleverd zijn aan moslim staten is juist maar de de Russische Federatie is de Soviet Unie niet meer.
Bovendien en dat is nog veel belangrijker deelt Rusland ook met hun technologiën in het midden-oosten maar vooral met Iran of dacht je dat de centrifuges in Iran uit de lucht komen vallen om Uranium op te wekken?
Weleens aan Pakistan gedacht dat dankzij o.a. Nederlandse laksheid alles in huis heeft inclusieve de Moslim Bom. O ja nu we het toch over Pakistan hebben wie heeft die moslim staat ook al weer bewapend.
Nee daar geloof ik helemaal niks van,
Daar hoeft niemand voor te geloven feit is dat de republikein Bush voorop stond Kososvo ter erkennen en daarmee dus inderdaad de Serven een trap na gaf.
maar wat ik wel vind is dat de VS het islamprobleem tot op de dag van vandaag onderschatten, Irak is daar het beste voorbeeld van, ondanks 9/11.
De vraag is in hoeverre we het hier over onderschatten kunnen hebben het enkel een kwestie van prioriteiten ware het anders en dit zeker in relatie tot 911 dan was men inderdaad niet in een Project Irak gestapt maar zich in plaats daarvan serieus op Afganistan gericht en bovendien Pakistan niet bewapend want een bondgenoot is die vuiknisbak nooit geweest.
maar er zijn ook krachten in de VS die dat weldegelijk doorhebben,
Dat is juist maar die krijgen geen voet aan de grond, om nu een naam te roepen denk eens aan Ron Paul.
de fout van de VS is dat zij teveel aan het eigenbelang hechten, de is altijd al een probleem geweest met de VS.
Dat is juist en dit is ook nu weer het geval, kijk dat is wat ik nu al een tijdje loop te roepen het is b.v. zeer in het belang van de feitelijke regering om Europa in een moslim moeras te laten zakken in plaats van het tot een concurent op het wereldtoneel te zien worden, daarom de Turken er in en zo verder.
hirihiri123
22 augustus 2008, 08:18
Syrië haalt betrekkingen aan met Rusland
--------------------------------------------------------------------------------
President Bashar Assad op bezoek in Moskou
De Syrische president Bashar Assad kwam woensdag aan in Moskou voor een twee-daags werkbezoek. Hij vertelde de Russische krant de Kommersant dat Syrië bereid is te doen wat in haar macht ligt om Rusland te helpen om de veiligheid in de regio te verbeteren. Ook zei hij te hopen dat Rusland spoedig een supermacht wordt.
Tijdens zijn bezoek zal Assad besprekingen voeren op het gebied van militaire samenwerking, en de inkoop van Russische wapens. Assad zei dat de landen in versneld tempo moeten gaan samenwerken, aangezien het Westen, en ook Israël de druk op Rusland opvoeren.
Ondertussen staat het Russische vliegdekschip de "Admiraal Kuznetsov" op het punt te vertrekken van Moermansk richting de Syrische haven Tartus in de Middenlandse Zee. De missie http://macedoniaonline.eu/content/view/2940/53/ komt nadat de Syrische president Bashar Assad onlangs aangaf te overwegen om de Russen een militaire basis te laten vestigen op Syrisch grondgebied.
http://www.cnsnews.com/public/content/article.aspx?RsrcID=34346
admin
27 augustus 2008, 01:26
Agressor Medvedev dreigt met militaire reactie op raketschild
26-08-2008 | - De Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag herhaald dat zijn land een militaire respons overweegt tegen de komst van het Amerikaanse raketschild in Oost-Europa. Medevedev zei dat een raketafweersysteem zo dicht bij de Russische grens 'natuurlijk voor extra spanningen zorgt', zo meldde het persbureau RIA-Novosti.
Het is niet de eerste keer dat Moskou met geweld dreigt tegen het raketschild, dat door verdragen die de VS heeft gesloten met Tsjechië en Polen de laatste tijd een stuk dichterbij lijkt te zijn gekomen.
Het dreigement komt bovendien bovenop het erkennen van de onafhankelijkheid van twee afvallige Georgische provincies door Medvedev eerder op de dag. Dat leidde tot grote verontwaardiging bij de Europese Unie en de Verenige Staten, die zeiden dat Rusland de territoriale integriteit van Georgië schendt.
Medvedevs uitspraken dreigen de reeds gespannen relatie tussen Rusland en het Westen verder op scherp te zetten.
mercator
27 augustus 2008, 08:39
Medvedevs uitspraken dreigen de reeds gespannen relatie tussen Rusland en het Westen verder op scherp te zetten.
Pardon, het was in de eerste plaats dat door de VS opgedrongen rakettenschild dat de spanningen deed toenemen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.