Vollständige Version anzeigen : Hirsi Ali: Balkenende heeft politiek beschadigd
The Avenger
22 november 2007, 23:54
zaterdag 17 november 2007 13:40 Door Ben Zwirs
bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/179808/index.html
Premier Jan Peter Balkenende heeft schade toegebracht aan de geloofwaardigheid van de Nederlandse politiek in de kwestie rond de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. 'Met deze man is het hele politieke ambt gedegenereerd
Dat zegt Hirsi Ali in een interview met NRC Handelblad. ‘Dit is Zimbabwe niet, dit is een rechtstaat. Beveiliging zolang de dreiging duurt: dat is wat de Staat der Nederlanden mij heeft toegezegd,’ zegt ze in de krant.
Noodgedwongen
VVD-fractieleider Mark Rutte krijgt ook forse kritiek van het voormalig Kamerlid. ‘Je haalt iemand eerst de politiek in en vervolgens kies je ervoor om te zeggen: ‘Binnen Nederland gaan we je beveiligen en buiten Nederland niet.’ Met mijn hele geschiedenis, waarvan hij precies weet hoe alles is gegaan. Even over leiderschap gesproken.’
Begin oktober keerde Hirsi Ali noodgedwongen terug naar Nederland omdat minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) de kosten voor haar beveiliging in de Verenigde Staten niet meer wilde betalen. De termijn daarvan was al twee keer verlengd. Een Kamermeerderheid stemde een week later tegen een nieuwe verlenging.
Weg
In de tussentijd had Balkenende het voormalige VVD-Kamerlid gezegd terug te gaan naar Amerika. Ze had de problemen rond de financiering van haar beveiliging zelf kunnen voorkomen, oordeelde de premier.
Ook daarover is Hirsi Ali woedend. ‘Wanneer in de geschiedenis heeft de premier tegen één van zijn zestien miljoen onderdanen gezegd: Ik adviseer je om weg te blijven?’
The Avenger
22 november 2007, 23:56
Ayaan: Nederland kiest kant van de moslims
bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/175485/index.html
vrijdag 19 oktober 2007 16:07
Ayaan Hirsi Ali haalt keihard uit naar de Nederlandse regering: haar beveiliging werd gestaakt om andere islam-critici duidelijk te maken dat ze hun mond moeten houden.
Hirsi Ali haalt keihard uit naar de Nederlandse regering
Op 1 oktober kwam aan de bekostiging van de beveiliging door Nederland een einde. De overgangsperiode om Hirsi Ali zelf voor haar beveiliging te laten betalen, was toen al twee keer verlengd.
De Tweede Kamer besloot vervolgens dat Hirsi Ali zelf haar beveiliging in de Verenigde Staten moet bekostigen. Dat besluit leidde in het buitenland tot grote kritiek.
Inmiddels heeft Hirsi Ali's werkgever, de Amerikaanse conservatieve denktank American Enterprise Institute (AEI), twee fondsen voor haar geopend waarin geld kan worden gestort voor haar beveiliging in Amerika. Ook in Amsterdam is een fonds geopend.
'Met de afhandeling van de zaak riskeert de huidige regering de verdenking op zich te laden alleen diegenen te willen beschermen die het met haar eens zijn.'
Met die harde kritiek komt het voormalige VVD-Kamerlid vandaag in de Deense krant Jyllands-Posten.
Slechterik
Het feit dat de Nederlandse regering haar beveiliging niet langer wil betalen heeft volgens haar niets te maken met geld, maar alles met principes: beveiliging in Amerika door een Amerikaanse bedrijf is goedkoper dan beveiliging in Nederland.
'Ik geloof dat de regering graag een boodschap wil sturen aan anderen in Holland om ze hun mond te laten houden. Tegelijkertijd willen ze de moslims geruststellen door ze voor te spiegelen: kijk wij staan aan jullie kant. Ayaan Hirsi Ali is de slechterik, wij zijn de goeden.'
Radicalisering
Volgens Hirsi Ali heeft de regering gekozen voor een 'verontrustende willekeur' bij het beschermen van de vrijheid van meningsuiting. Nu wordt nog onderscheid gemaakt tussen binnen- en buitenland.
'Maar wat volgt daarop? Binnen of buiten Den Haag? Op het werk of buiten de werkplek? Op vakantie of thuis?' Volgens het voormalige VVD-Kamerlid houdt het kabinet haar werk zelfs verantwoordelijk voor de radicalisering van moslims in Nederland.
The Avenger
22 november 2007, 23:58
Merk op dat de PVV ook tegen haar beveiliging heft gestemd
Stemming over een motie, ingediend bij het debat over de beveiliging van mevrouw Hirsi Ali, te weten de motie-Halsema over een laatste verlenging van de beveiliging van Hirsi Ali (28974, nr. 7)
Vindplaats: Handelingen 2007-2008, nr. 12, Tweede Kamer, pag. 776-776
Datum vergadering: 11-10-2007
Document-id: HAN8185A08
Aan de orde is de stemming over een motie, ingediend bij het debat over de beveiliging van mevrouw Hirsi Ali, te weten:
- de motie-Halsema over een laatste verlenging van de beveiliging van Hirsi Ali (28974, nr. 7).
(Zie vergadering van 9 oktober 2007.)
De voorzitter: Ik geef gelegenheid tot het afleggen van een stemverklaring vooraf.
De heer Van Raak (SP): Mevrouw de voorzitter. De Amerikaanse overheid voelt zich niet geroepen om bedreigde opiniemakers te beschermen. The American Enterprise Institute, de werkgever van mevrouw Hirsi Ali, doet dat evenmin. Het is daarom goed dat de Nederlandse overheid ruim heeft bijgedragen aan een goede overgangsregeling en dat zij de termijn zelfs twee maal heeft verlengd. De motie-Halsema maakt niet duidelijk hoe lang een derde verlenging van de overgangsmaatregelen zou moeten duren. Wij begrijpen dat de minister niet blijvend verantwoordelijkheid kan nemen voor de
beveiliging van mensen in een ander land. Daarom zullen wij tegen de motie-Halsema stemmen.
In stemming komt de motie-Halsema (28974, nr. 7).
De voorzitter: Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van GroenLinks, D66 en het lid Kalma voor deze motie hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.
bron: http://parlando.sdu.nl/cgi/showdoc/session=anonymous@3A6213029441/action=bib/query=14/pos=4
Johnnie
25 november 2007, 09:44
Merk op dat de PVV ook tegen haar beveiliging heft gestemd
bron: http://parlando.sdu.nl/cgi/showdoc/session=anonymous@3A6213029441/action=bib/query=14/pos=4
Heb je goed gezien Avenger.Dat is PVV onwaardig en was een hele slechte zet van Wilders.at your service
The Avenger
30 november 2007, 00:46
Heb je goed gezien Avenger.Dat is PVV onwaardig en was een hele slechte zet van Wilders.at your service
Maar waarom heeft wilders tegen haar gestemd? het is onlogisch droef
Of probeert Wilders haar binnen nederland te houden zodat de dient als een soort afleiding :(
Johnnie
30 november 2007, 08:33
Maar waarom heeft wilders tegen haar gestemd? het is onlogisch droef
Of probeert Wilders haar binnen nederland te houden zodat de dient als een soort afleiding :(
Ik denk dat Geert Wilders tegen heeft gestemt omdat Hirsi Ali het naar buiten heeft gebracht via die duitse advocate en gl.Hirsi Ali stuurde haar dossiers naar die duitse,die tevens eerste kamerlid is,en gl maakte er een spoeddebat van.Nou is het toevallig ook nog eens zo dat die duitse de advocaat was van volkert van de graaf.Hirsi Ali wist ook maar al te goed wie volkert van de graaf is,en Wilders wist natuurlijk dat Hirsi Ali dat ook wist.Ik snap ergens de aktie van Hirsi Ali wel.Het ging tenslotte wel om haar veiligheid,en zij moet ook verder.Maar ik denk ook te weten als Hirsi Ali het via een andere advocaat had gespeeld,dus niet met die duitse en gl, Geert wilders,Hirsi Ali wel gesteund zou hebben.Maar aan de andere kant had Geert Wilders zich over zijn weerzin tegen die duitse advocaat en gl heen moeten zetten en Hirsi ali moeten steunen.Dus er valt voor beide wel wat te zeggen.at your service
duhbyl
3 december 2007, 16:45
Hirsi was ook voor een genraal pardon.
Zulke dingen blijven volgens mij in de politiek altijd hangen.Ook natuurlijk, omdat met dat verhaal de (s)linkse media aan de haal ging.
Trouwens, Hirsi ging voor eigen roem, ze had hier bewaakt kunnen blijven, maar ze wilde haar bewaking in Amerika hebben.
Ik bedoel; Geert gaat toch ook niet in door ons betaalde zwaar beveiligde Kibboets zitten.Volgens mij had ze gewoon in Amerika kunnen wonen met een permanentje, niemand die haar herkend had.
admin
3 december 2007, 17:33
Hirsi was ook voor een genraal pardon.
Zulke dingen blijven volgens mij in de politiek altijd hangen.Ook natuurlijk, omdat met dat verhaal de (s)linkse media aan de haal ging.
Trouwens, Hirsi ging voor eigen roem, ze had hier bewaakt kunnen blijven, maar ze wilde haar bewaking in Amerika hebben.
Ik bedoel; Geert gaat toch ook niet in door ons betaalde zwaar beveiligde Kibboets zitten.Volgens mij had ze gewoon in Amerika kunnen wonen met een permanentje, niemand die haar herkend had.
Dat kan zo zijn maar voor een land dat al decennialang onderdak bied aan mensen die in eigen land vervolgd worden zelfs aan de beulen zelf, is dit een rare opvatting. Ergo men is hier maar al te graag van die lastige tante af die haar vingers durft te wijzen naar die lieve en ozo tolerante islam.
Laten nou die figuren die zichzelf opstellen als Samaritanen voor de vervolgde medemens tegen hebben gestemd, behalve dan groenlinks. Dat is hier de issue. Geert die zelf 24 uur bewaakt word vanwege diezelfde lieve tolerante islam en dus in dezelfde situatie verkeert als Ayaan had beter moeten weten.
Johnnie
3 december 2007, 18:57
Hirsi Ali schakelt burgers in
Vanaf vandaag kan iedereen bijdragen aan de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. Op haar persoonlijke website ( ayaanhirsiali.org) kan onder het kopje ´Security´ gekozen worden voor verschillende manieren van steun..
De digitale donatiebank is nodig omdat de Tweede Kamer in oktober besloot de beveiliging van Hirsi Ali niet meer voor eigen rekening te nemen. De politica werkt tegenwoordig in de Verenigde Staten voor een invloedrijke denktank. Haar nieuwe werkgever wil echter ook niet opdraaien voor de beveiligingskosten, die door minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) op twee miljoen euro per jaar geschat worden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2687110/.html?p=2,2
Op de website laat een woordvoerder weten dat het fonds is opgezet door de talloze aanbiedingen van burgers die Ayaan Hirsi Ali wilden helpen. Dat kan met een eenmalig gift, maar ook met een maandelijks bedrag van tien tot vijftig dollar. Geïnteresseerden kunnen tevens gebruik maken van het populaire ´Pay Pall´ bij hun betaling.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.