PDA

Vollständige Version anzeigen : Beste Rita,

Johnnie
30 november 2007, 08:52
http://www.hetvrijevolk.com/files/users/leering/verdonk.jpg

Aad Leering 29 november 2007

Een geweldig idee om je beweging trots op Nederland te noemen. Tot voor kort was ik het met je eens dat we ons zelf ook best wel eens op de borst mogen kloppen. Maar deze week lukt het me gewoon niet. Want schaamte is het dat in mij opkomt als ik het woord Nederland hoor, hoewel dat voornamelijk komt door ‘Den Haag’. Laf, leugenachtig en oneerlijk worden de burgers behandeld door onze overheden.

Laf, want nog vóór er een letter script is geschreven zijn er twee ministers en een terrorisme-coördinator ingeschakeld om Wilders te bewegen van zijn plan af te zien. Niet een minister heeft de moed gehad om de moslimraad terecht te wijzen, die stelt dat islamitisch geweld een logisch gevolg van Wilders film zal zijn. We leren als maar meer van de islam, zal ik maar zeggen. Laf dat men het potentiële slachtoffer verantwoordelijk houdt voor het religieuze geweld dat hij juist aan de kaak wil stellen.

Juist Wilders heeft daar alle recht toe, omdat hij zijn leven lang zal moeten vrezen voor een islamitische moordpoging op zichzelf, en daarom zelfs als gekozen volksvertegenwoordiger geen stap meer kan doen in vrijheid. Rita, ik hoop dat je achter Wilders staat en niet laf door de knieeën gaat zoals de rest van het zooitje dieven in Den Haag.

Want leugenachtige dieven zijn het, die doen alsof ze met het milieu begaan zijn als ze weer een greep in onze portemonnaie doen. Vooral de autobezitter moet het ontgelden en wordt aan alle kanten geplukt, zonder dat het milieu ermee geholpen wordt. Bij doorrekening van de plannen blijkt dat het enige effect van de maatregelen is dat de overheid weer eens gespekt wordt.

Ze kiezen voor kolencentrales in plaats van kernenergie, en maken met accijns de bio-brandstoffen duurder dan conventionele brandstoffen. Ik hoop dat de nieuwe beweging ‘Trots op Nederland’ kiest voor een moderne visie, met kernenergie en andere investeringen. Op dit moment kan Den Haag niets anders verzinnen dan hogere belastingen 'om het milieu te sparen'.

Bij standpunt.NL loog de SP Jasper van Dijk dat de problemen in het onderwijs een gevolg zijn van jarenlange bezuinigingen. Onzin natuurlijk, want er gaat geld genoeg naar het onderwijs. Juist vandaag werd namelijk bekend dat de scholen zelfs geld hebben voor reisjes naar Saudi-Arabië en Turkije, en er bleef zelfs geld over om imams te betalen voor lessen die ze nooit hebben gegeven.

Nu is het in het geval van El Moumni misschien maar beter ook dat hij geen les gaf, ik kan mij niet indenken dat kinderen er beter van worden wanneer hij zijn middeleeuwse gedachtengoed aan hen zou opdringen. De oplossing voor het dure onderwijs is trouwens al gevonden: men geeft de diploma’s voortaan kado. Ik ben hier niet trots op.

Oneerlijk is het dat bewuste nietsnutten, slopers, schoolverlaters en ander tuig iedere keer zakken met geld krijgen, terwijl de ouderen in Nederland de hele dag in hun pyama mogen zitten en de thuiszorg op instorten staat wegens geldgebrek. Bijvoorbeeld, een wijk als Slotervaart mag 15 miljoen euro verdelen, een kadootje dat neerkomt op 500 euro per persoon, dus niet per huishouden. En er zijn nog 39 van dit soort wijken.

Voor mijn gezin met drie kinderen zou dat 2500 euro zijn, als ik daar zou wonen. Terwijl het daar al rammelt van de gezinscoaches, anti-discriminatie bureaus en andere onmisbare instellingen voor immigranten. Volgens de minister van kozijnen, ramen en deuren duurt het nog 40 to 60 jaar voordat deze mensen aangepast zijn aan Nederland, en dan zijn we nu al een jaar of 30 met ze bezig.

In mijn woonplaats worden juist alle gemeente-voorzieningen tot een minimum teruggebracht, terwijl wij ze niet zelf in de fik hebben gestoken. Natuurlijk stijgen de gemeentelijke belastingen wel. Wie maakt er een einde aan deze oneerlijke discriminatie ?

Gek genoeg vinden de mensen in de tweede kamer, in tegenstelling tot de Nederlandse bevolking dat we nog niet genoeg kansarme probleemgevallen in Nederland hebben. Een generaal pardon en vrije vestiging voor mensen uit Roemenië en Turkije moeten er voor zorgen dat de geitenwollen sokken nog jaren van werk verzekerd zijn..

Rita, ik heb gehoord dat je vindt dat Oost-Europeanen zich hier niet moeten mogen vestigen, maar dat zij na een korte werkperiode als echte gastarbeiders weer terug dienen te gaan naar het land van herkomst. Ik hoop dat je niet net als de VVD wel voor een lidmaatschap van Turkije bij de EU bent. Wel roepen dat je anti-importbruidjes uit Turkije bent, maar tegelijk voorstander van Turkije bij de EU laat zien dat je de burger niet serieus neemt en besodemietert met goedkope retoriek.

Natuurlijk zijn er in ons land genoeg mensen die met beide benen op de grond staan. Met hard werken zorgen zij ervoor dat de Nederlandse economie op volle toeren draait, en zelfs groeit. Met schaamte in mijn hart moet ik helaas constateren dat dit niet leidt tot een groei van de koopkracht, want dankzij onze regering moet iedereen inleveren.

Het moet wel zin hebben om te presteren, om te proberen iets te bereiken, en dat heeft het nu niet. We worden belogen en bestolen door laffe politici die oneerlijke maatregelen nemen. Laten we hopen dat we in de toekomst ook weer een keer trots op Nederland kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Aad Leering

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4928&titel=Beste_Rita_

Er zijn schijnbaar nog steeds mensen die denken dat Verdonk met een nieuwe beweging komt.Ik kan je verzekeren dat er helemaal geen nieuwe beweging komt van Verdonk.Rita Verdonk heeft maar 1 doel,en dat is fractielijder worden van de vvd.En ik weet zeker dat Rita Verdonk die nieuwe fractielijder van de vvd zal worden.Zoiets kun je wel aan Rita Verdonk overlaten,die gaat over lijken wat dat betreft.(in dit geval de kop van rutte en nog een paar andere).Maar wat gaat er gebeuren als Verdonk de nieuwe lijstrekker word van de vvd.Ikzelf denk hoogstens een paar schijnbewegingen naar rechts en voor de rest blijft alles zoals het was en is.Vergeet vooral niet dat de vvd al 40 jaar deel uitmaakt van het haagse torentje,en hoewel ze vele fractielijders hebben gehad er nog nooit iets van gebakken hebben.Met Verdonk zal het niet veel anders zijn.at your service