Vollständige Version anzeigen : Gezocht: Prognose bevolkinggroei Islam
The Avenger
2 december 2007, 13:16
Wie iemand wat de prognose is van de Moslim bevolking groei is in nederland de komende jaren. Heeft er iemand cijfers of weet waar ik die kan vinden?
The Avenger
2 december 2007, 13:30
Ik heb tot nu toe de volgende relevante ocumenten gevonden:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2007/2007-2278-wm.htm
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/ACE89EBE-0785-4664-9973-A6A00A457A55/0/2007k3b15p48art.pdf
hirihiri123
2 december 2007, 18:26
Wie iemand wat de prognose is van de Moslim bevolking groei is in nederland de komende jaren. Heeft er iemand cijfers of weet waar ik die kan vinden?
U zou deze vraag ff kunnen stellen op www.marokko.nl, U krijgt daar vast en zeker een antwoord...............
Encina
3 december 2007, 12:29
De groei kun je niet direct afleiden uit het CBS staatje. Daarvoor is meer nodig.
VOor zover ik weet geeft het CBS nergens groeicijfers per godsdienst of per etnische groep. Wel zijn er cijfers over het gemiddelde kindertal. Dat lag bij niet-westerse allochtonen ongeveer op 3 (als je alleen moslim allochtonen er in betrekt kom je iets hoger uit, omdat Antillianen weinig kinderen krijgen). Europeanen (Autochtonen plus westerse allochtonen) krijgen ongeveer 1,5 kind per vrouw.
De verhouding niet-westers t.o.v. Europees is ongeveer 1 op 13. Als je de groeisnelheid er in betrekt wordt het gecompliceerd omdat de onderlinge verhoudingen tussen de twee groepen veranderen.
De vuistregel is dat bij 3 kinderen per vrouw de jaarlijks natuurlijke aanwas op 3 tot 4 % uitkomt. De moeilijkheid daarbij is dat de sterfte erg moeilijk te relateren is aan de etniche groep en het verschil tussen geboorten en sterfte is nu eenmaal bepalend voor de natuurlijke aanwas.
Stel dat we 3 % nemen dan krijg je elke 20 tot 25 jaar een verdubbeling van de betreffende groep.
Daarbij komt dan nog de immigratie. Als de helft van de gezinsvormers een partner uit het buitenland haalt (en zelfs meerdere keren) dan is de groei aanzienlijk groter.
The Avenger
17 december 2007, 19:11
Heeft niemand getracht dit te berekenen?
Ik zou namelijk willen weten wanneer ik moet plannen het land moet uitvluchten als gevolg van vervolging van niet moslims onder sharia wetgeving die wordt ingevoerd wanneer de Islam de overhand krijgt, maar mogelijk ook eerder wanneer de Islamitisch partijen een moster verband aangaan met de christelijke partijen in ruil voor permanente dhimmi status voor christenen. :p
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.