Vollständige Version anzeigen : Groenlandse ijskap aan het smelten?
Danny
22 februari 2007, 20:52
Groenlandse ijskap aan het smelten ?
Jarenlang hebben Deense onderzoekers ijsboorkernen uit de Groenlandse ijskap naar boven gehaald.
In deze ijsboorkernen bevinden zich belangrijke gegevens voor klimatologen. Via het ijs hebben zij toegang
tot 120.000 jaar aardse klimaatgeschiedenis. De gegevens in het ijs hebben 'onthouden' hoe koud of warm
het aan de oppervlakte was ten tijde dat de sneeuw viel. Het verhaal over opwarming in het Arctische gebied
wordt hiermee naar het rijk der fabelen verwezen.
http://www.stichtingklimaat.nl/groenland_wintert_.htm
Vampier
24 februari 2007, 12:57
Volgens mij blijkt uit die grafiek heel duidelijk dat de temperatuur sinds het begin van metingen harder stijgt dan ooit.
Danny
25 februari 2007, 19:04
Deze is sinds 1950 weer aan het dalen ....
Wat de grafiek wel duidelijk maakt is dat het tijdenlang
veel warmer is geweest en dat we sinds kort in een
(tijdelijk) stijgende periode zitten.
De meeste 'klimatologen' laten HUN grafiek echter
rond 1875 laten beginnen, en dan krijg je een zeer
vertekend beeld.
http://www.stichtingklimaat.nl/groenland%20wintertemp.%20[klein].gif
admin
28 februari 2007, 06:34
Milieuactivist Gore vreet zelf energie
NEW YORK - Oscarwinnaar Al Gore, momenteel 's werelds bekendste activist tegen het broeikaseffect, gebruikt zelf tweeën-twintig keer zoveel energie als de gemiddelde Amerikaan.
Een lobbygroep uit Tennessee wist de hand te leggen op de energienota's van de oud-vicepresident. Hieruit blijkt dat hij ook na het uitkomen van zijn film 'An Inconvenient Truth', waarin hij oproept tot het zuinig omspringen met energie, zelf meer stroom en gas is gaan gebruiken. Gore joeg er vorig jaar 220.000 kilowattuur stroom doorheen.
First Knight!
28 februari 2007, 16:36
Nogmaals ik blijf het vreemdvindendat Goor het millieu pas is gaan snappen na zijn vice presidentschap. je weet wel die tijd waarin geweigerd werdt Kyoto te ondertekenen. Hier door is Goor nog veel vervuilender dan dat wat hij gebruikt. De gemiddelde Amerikaan kan ook vrolijk door vervuilen dankzij meneer!
mozabel
28 februari 2007, 18:12
Wel eens gehoord van manupileren? Het ozongat wordt weer dichter , de andere dag,het gat wordt weer groter, maar wat is het nu!!??. Als eerste neem ik aan dat de evolutie z'n gang gaat, daar is niemand schuldig aan, dat is nu een maal zo. Dat we zelf stunten uithalen die de verstoring van de evolutie bevorderen geloof ik, wat ik ook snap is dat de natuur sommige verstoringen weer geneutraliseert, maar als het herstel geen kans krijgt, dan krijgen we veel last van storingen waar wij allemaal last van krijgen. Als vb de verhouding co2 en co2 verbruikers helemaal zoek is moet je daar weer een oplossing voor zoeken. die is er wel, maar naar Nederlands gebruik moet de ander het op lossen en niet Nederland, o, ja, in de grond stoppen, dat is geen oplossing, dat is het probleem verschuiven. De wijze mannen weten ons precies te vertellen hoeveel ieder land uitstoot aan stoffen die zich nu maar op hopen omdat er geen verbruikers genoeg zijn, met andere woorden, zij geven zelf al een deel van de oplossing aan, maar niemand doet er echt iets mee, buiten dat we inderdaad bewust met onze wereld moeten omgaan, vind ik doemdenkers als Gore met zijn club te veel aandacht heeft gekregen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.